PDA

Bekijk Volledige Versie : Irak : Militante moslims willen turkse Moslims onthoofden.



Joesoef
26-06-04, 23:24
'Iraakse militanten dreigen Turken te onthoofden'

Uitgegeven: 26 juni 2004 19:56

DUBAI - Vermoedelijke aanhangers van Abu Musab al-Zarqawi dreigen drie gegijzelde Turken in Irak te onthoofden tenzij Ankara zijn militairen binnen 72 uur terugtrekt. Dat meldde de Arabische nieuwszender al-Jazeera zaterdag.

Al-Jazeera zei een verklaring en een videoband Jamaat al-Tawhid wa al-Jihad te hebben ontvangen, de groepering van Al-Zarqawi. Op de beelden zijn onder meer drie mannen op hun knieën te zien met achter hen drie gewapende, gemaskerde mannen. Al-Zarqawi zou banden hebben met al-Qaeda.

Joesoef
26-06-04, 23:26
Extremisme over en weer of gewoon een ziek zooitje waar de middleoftheroadpeople het slachtoffer van worden.

BiL@L
26-06-04, 23:31
Jah, chaos vraagt om chaos. En in de werelddeel waar we ons nu in bevinden, zal het vooral voor de opponenten van de Iraakse vrijheidsstrijders cq. terroristen opgenomen worden.

Lijkt wel onthoofddingsmaand. :cheefbek:

barfly
26-06-04, 23:32
Tja a sorry lot indeed.

De Turken waren juist tegen de oorlog en zijn nog moslim ook. weten die moedige mujahideen dat eigenlijk wel?

S@deeQ.
26-06-04, 23:34
Geplaatst door barfly
Tja a sorry lot indeed.

De Turken waren juist tegen de oorlog en zijn nog moslim ook. weten die moedige mujahideen dat eigenlijk wel?

:auw2: :auw2:

jezelf opofferen is ook jihaad, die turken mogen niet mopperen :stomp:

een goeie turk hakt zijn kop eigenhandig in zo'n geval :duivels:

barfly
26-06-04, 23:37
Geplaatst door S@deeQ.
:auw2: :auw2:

jezelf opofferen is ook jihaad, die turken mogen niet mopperen :stomp:

een goeie turk hakt zijn kop eigenhandig in zo'n geval :duivels:

Ik hoop dan dat er weer een filmpje van komt! :)

BiL@L
26-06-04, 23:37
Geplaatst door barfly
Tja a sorry lot indeed.

De Turken waren juist tegen de oorlog en zijn nog moslim ook. weten die moedige mujahideen dat eigenlijk wel?

Dacht je dat OBL niet wist dat er Moslims waren in die Twee Torens?
:denk:

http://www.maroc.nl/islam/forums/showthread.php?s=&postid=1389554#post1389554

barfly
26-06-04, 23:39
Geplaatst door BiL@L
Dacht je dat OBL niet wist dat er Moslims waren in die Twee Torens?
:denk:

http://www.maroc.nl/islam/forums/showthread.php?s=&postid=1389554#post1389554

Nee dat dacht ik niet, het zal OBL ook een worst zijn denk ik.

BiL@L
26-06-04, 23:42
Geplaatst door barfly
Nee dat dacht ik niet, het zal OBL ook een worst zijn denk ik.

Hij eet geen worst denk ik
:moe:

Simon
26-06-04, 23:42
Ik vind het ook ongelovelijk hoeveel Irakezen die extremisten vermoorden in hun strijd voor wat ? Alsof iemand zonder werk die een baan zoekt als politieagent per definitie een verrader is.

BiL@L
26-06-04, 23:45
Geplaatst door Simon
Ik vind het ook ongelovelijk hoeveel Irakezen die extremisten vermoorden in hun strijd voor wat ? Alsof iemand zonder werk die een baan zoekt als politieagent per definitie een verrader is.

Irakezen zijn zeer anti SA ingesteld, dat is nooit goed...
:moe:

S@deeQ.
26-06-04, 23:49
Geplaatst door barfly
Ik hoop dan dat er weer een filmpje van komt! :)


met of zonder kop :knife_hea

Joesoef
26-06-04, 23:50
Het heeft allemaal niets met Islam te maken. Het zijn og steeds stammen confilten die nu gevormd worden door maffia achtige groeperingen. Zie ook Afghanistan.
Wat dat betreft kan je voor Iran alleem maar hopen dat ze een zachte en voorzichtige revolutie gaan doormaken want anders heb je in die regio precies dezelfde chaos.

Simon
27-06-04, 00:12
Geplaatst door BiL@L
Irakezen zijn zeer anti SA ingesteld, dat is nooit goed...
:moe:

je eindigt al je bijdragen met ..... :moe: ... dat kan nooit goed aflopen.

barfly
27-06-04, 00:16
Geplaatst door BiL@L
Hij eet geen worst denk ik
:moe:

Dat denk ik ook niet dat zou haram zijn. Net zoals OBL de gehele
Islam gijzeld om er zijn doelen mee te bereiken.

Godslaster vind je al snel om de hoek.

BiL@L
27-06-04, 00:24
Geplaatst door Simon
je eindigt al je bijdragen met ..... :moe: ... dat kan nooit goed aflopen.

ja heb k van die taoenzie geleerd
:moe:

euhh
27-06-04, 07:20
Als we nu eens gewoon iedereen in irak onthoofden dan zijn we ook van dat probleem verlost

taouanza
27-06-04, 08:17
Geplaatst door BiL@L
ja heb k van die taoenzie geleerd
:moe:

Tis taouanza en ik dacht dat je wat aardiger werd sinds je verloving nog gefeliciteerd trouwens.Mabrouk.

BiL@L
27-06-04, 09:06
Geplaatst door taouanza
Tis taouanza en ik dacht dat je wat aardiger werd sinds je verloving nog gefeliciteerd trouwens.Mabrouk.

Lay_barek_fiek

Nej, alleen Mark wordt steeds aardiger. Ik word steeds vervelender, vraag maar aan Tomas.
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/images/smilies/coolgleamA.gif

Joesoef
27-06-04, 09:26
Geplaatst door BiL@L
Lay_barek_fiek

Nej, alleen Mark wordt steeds aardiger. Ik word steeds vervelender, vraag maar aan Tomas.
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/images/smilies/coolgleamA.gif


:hihi:

Nou mij was de verandering ook opgevallen hoor en nu weet ik waarom het zo is. Gefeliciteerd / Mabrouk.

BiL@L
27-06-04, 09:31
Geplaatst door Joesoef
:hihi:

Nou mij was de verandering ook opgevallen hoor en nu weet ik waarom het zo is. Gefeliciteerd / Mabrouk.

Lay_barek_fiek

:confused:

Joesoef
27-06-04, 09:33
Geplaatst door BiL@L
:confused:

Dat je vriendelijker en gezelliger was geworden :moe:

BiL@L
27-06-04, 09:38
Geplaatst door Joesoef
Dat je vriendelijker en gezelliger was geworden :moe:

Ik was een tijdje afwezig, volgens mij heb je me gewoon gemist.
:moe:

Turkish_boy
27-06-04, 10:07
Ongeloofelijk hoe sommige mensen hier er zo spottend over kunnen praten. Mijn hard doet pijn en jullie willen niet weten wat ik zou doen als ik die 3 klootzakken te pakken had gekregen ik zou eerst hun ogen eruit steken en dan zijn tong en dan oren eraf. en daarna zijn wangen in reepjes eraf snijden. dan ga ik over op zijn nagels ik trek ze met een tang een voor een eraf. Dan breek ik al zijn vingers met een steen. Dan pak ik een snoeischaar en knip ik zijn vingers araf natuurlijk doe ik het zelfde bij zijn poten. En dan zijn pols eraf natuurlijk bind ik het af(hij mag niet dood gaan aan bloedverlies) en dan zijn benen met een kettingzaag. En dan als laatste zijn kop eraf met een botte mes.
DEm wat HAAT ik die kanker Terroristen.

Joesoef
27-06-04, 10:10
Geplaatst door Turkish_boy
ik zou doen als ik die 3 klootzakken te pakken had gekregen ik zou eerst ........................


Dat maakt jou nog slechter dan zij al zijn.

taouanza
27-06-04, 10:12
Geplaatst door Turkish_boy
Ongeloofelijk hoe sommige mensen hier er zo spottend over kunnen praten. Mijn hard doet pijn en jullie willen niet weten wat ik zou doen als ik die 3 klootzakken te pakken had gekregen ik zou eerst hun ogen eruit steken en dan zijn tong en dan oren eraf. en daarna zijn wangen in reepjes eraf snijden. dan ga ik over op zijn nagels ik trek ze met een tang een voor een eraf. Dan breek ik al zijn vingers met een steen. Dan pak ik een snoeischaar en knip ik zijn vingers araf natuurlijk doe ik het zelfde bij zijn poten. En dan zijn pols eraf natuurlijk bind ik het af(hij mag niet dood gaan aan bloedverlies) en dan zijn benen met een kettingzaag. En dan als laatste zijn kop eraf met een botte mes.
DEm wat HAAT ik die kanker Terroristen.

Wat raar zeg Irakezen wil Amerikanen het liefst gaan zoenen en knuffelen als ze hun steden aan puin schieten en hun familie uitmoorden.:verward:

Turkish_boy
27-06-04, 10:32
Geplaatst door taouanza
Wat raar zeg Irakezen wil Amerikanen het liefst gaan zoenen en knuffelen als ze hun steden aan puin schieten en hun familie uitmoorden.:verward:

Ja en WAT HEBBEN TURKEN ERMEE TE MAKEN.???????????

Turkish_boy
27-06-04, 10:33
ZE wilde door Turkije wat zij Turkije NEE
ZE wilden Turkse Troepen wat zij Turkije NEE
Turkije is ook een moslim land.
En ze waren tegen de oorlog.
Maar dat dringt tot hun kanker koppen niet door.

Turkish_boy
27-06-04, 10:34
Geplaatst door Joesoef
Dat maakt jou nog slechter dan zij al zijn.

Nee want ik maak geen ontschuldige mensen af. Ik maak terroristen af. (was het maar zo)

taouanza
27-06-04, 10:34
Geplaatst door Turkish_boy
Ja en WAT HEBBEN TURKSEN ERMEE TE MAKEN.???????????

Wat ik wil zeggen als je zulke gedachtes tegenover je vijand hebt moet je er niet raak van kijken als ze wederzijds zijn.
Dat er ook wereldleiders zo denken zorgt ervoor dat de ellende blijft doorgaan maar ja iemand moet de wapenindustrie draaiende houden.
Ik weet jij hebt er niks aan maar het is eenmaal zo.

taouanza
27-06-04, 10:36
Geplaatst door Turkish_boy
Nee want ik maak geen ontschuldige mensen af. Ik maak terroristen af. (was het maar zo)

Niemand maakt onschuldige mensen dood alleen maar terroristen.
En zo kan je alles goed praten.............
Wat is namelijk de definitie van een terrorist?
En wat is een goede reden om een terrorist te vermoorden?

Joesoef
27-06-04, 10:41
Geplaatst door Turkish_boy
Nee want ik maak geen ontschuldige mensen af. Ik maak terroristen af. (was het maar zo)

Jij marteld mensen dood uit haat. Ik denk dat jij je maar eens goed moet gaan schamen voor wat jij zojuist hebt gezegd. En als je daarmee klaar bent dan pak je de hadith betreffende oorlogsvoering en dan lees je over wraak. Dan zul je lezen dat wraak het slechste in de mens is. Die Koran kan je daarna gebruiken om vergeving te vragen.

Turkish_boy
27-06-04, 10:42
Ik schaam me nergens voor mijn hart doet pijn. Ik wil ze gewoonweg dood hebben.

Turkish_boy
27-06-04, 10:43
Komop zeg jullie kunnen mij toch wel begrpijpen hoe zouden jullie rearageren als ze 3 landgenoten van jullie wilden onthoofden.

euhh
27-06-04, 10:47
Geplaatst door Turkish_boy
Komop zeg jullie kunnen mij toch wel begrpijpen hoe zouden jullie rearageren als ze 3 landgenoten van jullie wilden onthoofden.

kop op

taouanza
27-06-04, 10:59
Geplaatst door Turkish_boy
Komop zeg jullie kunnen mij toch wel begrpijpen hoe zouden jullie rearageren als ze 3 landgenoten van jullie wilden onthoofden.

Tuurlijk begrijpen we dat maar je moet wel realiseren dat voornemens en kwaadheid en wraak leiden tot zulke akties.
Dus we kunnen niet zeggen wat die terroristen doen is verschrikkelijk maar wat jij met ze wil doen is oke. Dan blijft het aan de gang begrijp je?

Er worden duizenden van mijn landgenoten en geloofsgenoten gemarteld en gevangengenomen en vermoord wat denk je dat er gebeurt als Amerika ga bedreigen?

Joesoef
27-06-04, 13:00
Geplaatst door taouanza
Tuurlijk begrijpen we dat maar je moet wel realiseren dat voornemens en kwaadheid en wraak leiden tot zulke akties.
Dus we kunnen niet zeggen wat die terroristen doen is verschrikkelijk maar wat jij met ze wil doen is oke. Dan blijft het aan de gang begrijp je?

:duim:

BiL@L
27-06-04, 13:07
Geplaatst door Joesoef
:duim:

Ah, Joesoef begrijpt het zie ik, nu de rest nog.
:moe:

BiL@L
27-06-04, 13:09
Maar misschien kunnen we erover praten?

Turkish_boy
27-06-04, 14:59
Geplaatst door taouanza
Tuurlijk begrijpen we dat maar je moet wel realiseren dat voornemens en kwaadheid en wraak leiden tot zulke akties.
Dus we kunnen niet zeggen wat die terroristen doen is verschrikkelijk maar wat jij met ze wil doen is oke. Dan blijft het aan de gang begrijp je?

Er worden duizenden van mijn landgenoten en geloofsgenoten gemarteld en gevangengenomen en vermoord wat denk je dat er gebeurt als Amerika ga bedreigen?

Als ze die 3 turken ook maar een haar krenken doen zal mijn haat nooi afnemen.

ps: welke land kom jij vandaan?

S@deeQ.
27-06-04, 15:05
Geplaatst door Turkish_boy
Als ze die 3 turken ook maar een haar krenken doen zal mijn haat nooi afnemen.

ps: welke land kom jij vandaan?


:confused:
Wat hebben die turken daar te zoeken vraag ik me af ?. toch niet in dienst van de amerikanen hoop ik, want dan worden die arme turken 30 cm korter :auw2:

Turkish_boy
27-06-04, 15:08
Geplaatst door S@deeQ.
:confused:
Wat hebben die turken daar te zoeken vraag ik me af ?. toch niet in dienst van de amerikanen hoop ik, want dan worden die arme turken 30 cm korter :auw2:

het zijn volgens mij vrachtwagen chauffeurs.

S@deeQ.
27-06-04, 15:16
Geplaatst door Turkish_boy
het zijn volgens mij vrachtwagen chauffeurs.

vrachtwagen chaufeurs ? :droef:

:jammer: die irakezen zijn maffe sadisten, zelfs mensen die medicijnen en voedsel voor de bevolking rondrijden zijn niet meer veilig .

:zegniets: hebben die 15 000 000 irakezen geen rijbewijs ??

lennart
27-06-04, 15:32
Goede timing van Zarqawi, daar kan Bush mooi zijn retoriek op afstemmen, net als hij in Turkije is.

euhh
27-06-04, 16:20
Geplaatst door lennart
Goede timing van Zarqawi, daar kan Bush mooi zijn retoriek op afstemmen, net als hij in Turkije is.

Zarqawi werkt toch voor bush, die op zijn beurt toch voor de Mossad werkt?

lennart
27-06-04, 16:40
Geplaatst door euhh


Die is voor jouw rekening. Ik heb je berichtje aangegeven wegens het doen van anti-semitische uitspraken.

euhh
27-06-04, 16:45
Geplaatst door lennart
Die is voor jouw rekening. Ik heb je berichtje aangegeven wegens het doen van anti-semitische uitspraken.

doe wat je niet laten kunt zou ik zeggen

lennart
27-06-04, 17:02
Geplaatst door euhh
doe wat je niet laten kunt zou ik zeggen

Het anti-semitisme van Nederlanders begint schrikbarende vormen aan te nemen.

Turkish_boy
27-06-04, 18:02
Irak'ta kaçırılan üç Türk'ten ikisinin babaları oğullarının serbest kalacağına inandıklarını söylediler.

CNN TÜRK.com'un sorularını yanıtlayan Soner Serçalı'nın babası Feridun Serçalı, oğlunun Irak'a 1 haziranda gittiğini, kendisiyle en son 6 haziranda görüştüğünü ancak düne kadar haber alamadığını açıkladı.

Baba Feridun Serçalı, oğlu ile dün ve bu sabah birer telefon görüşmesi yaptığını belirterek "oğlum kaçıranların kendisine çok iyi davrandığını ve moralinin çok yüksek olduğunu söyledi" dedi.

"Eğer çalıştığı firma, Irak'taki işlerini durdurduğunu açıklarsa oğlum serbest kalacağını söyledi" diyen Feridun Serçalı, oğlunun çalıştığı Kayteks firmasının Adana Müdürü Cuma Kayaçam'ın 'elimden gelen neyse yapacağım, Irak'taki işlerimi de bırakacağım' dediğini kaydetti.

Oğlu Soner Serçalı'nın 'El Cezire Televizyonu'nda görüntülerinin yayınlanacağını haber verdiğini söyleyen Feridun Serçalı, korkmadığını ve oğlunun birkaç gün içerisinde serbest kalacağına inandığını da vurguladı.

El Cezire Televizyonu'nun yayınladığı habere göe kaçırılanların kimlikleri Mustafa oğlu Hüseyin, Ali Ömer oğlu Mehmet ve Adem oğlu Abdülselam olarak açıklanmıştı.
Osman Kızıl: "Oğlum, El Zerkavi'nin adamlarının kendisini rehin tuttuğu söyledi"

Irak'ta 6 hazirandan bu yana haber alınamayan Murat Kızıl da bugün ailesine telefon ederek iyi olduğunu söyledi.

CNN TÜRK.com'a bilgi veren Murat Kızıl'ın babası Osman Kızıl, "oğlum sabah 11.00'de arayıp, El Kaide liderlerinden El Zerkavi'nin adamlarının kendisini rehin tuttuğunu söyledi. Kendisine iyi davrandıklarını ve bir hafta daha rehin tutulacaklarını da söyledi" dedi.

Osman Kızıl da oğlunu 1 haziranda Kayteks firmasında çalışmak üzere Irak'a göndermiş ve 6 hazirandan düne kadar kendisinden haber alamamıştı.

Osman Kızıl, dün El Cezire Televizyonu'nda yayınlanan görüntülerde oğlunun görüntüsünün olmadığını da vurguladı.

Oğlunun çalıştığı Kayteks Firması yetkilileriyle görüştüklerini söyleyen Osman Kızıl, "bize Irak'taki işlerini tamamen bırakacaklarını söylediler. Çocuklarımız ondan sonra serbest bırakılacak" diye konuştu.

Osman Kızıl, şirketin bu konuda harekete geçip geçmediğini ise bilmediğini söyledi.

Kayteks Şirketi'nden hiçbir açıklama yapılmazken, şirket yetkililerine ise ulaşılamadı.
************************************************** ***
In dit berichtje dat op een Turkse site zegt het volgende:

Volgens de vaders van de 3 gegeizelde Turken worden hun zonen weer terug thuis. Het enige eis was dat de Turkse firma die in Irak actief is weer inactief word dus alle banden met Irak verbreekt. Een van de vaders heeft gebelt met het firma Kayteks en de directeur heeft ze verzekert dat ze alle banden met Irak zouden verbreken. Hij heeft vandaag met zijn zoon gepraat en hij zegt dat hij heel erg goed word behandelt en dat de terroristen bluffen qua tijd. Ze zijn berijd hem nog een week te vasthouden omdat hij moslim is. Hij zegt dat de beelden die vrij zijn gegeven op al-jazira kanaal nep zijn. Zijn zoon staat er niet tussen.

Mähden
27-06-04, 18:08
verbreek alle banden met Irak en Irak zal alle banden met de normale (humane) wereld weer tot in lengte van dagen moeten ontberen en haar buurlanden gaan er dan ook aan, een oneindige veenbrand(burger)oorlog in de regio waar moslims zowiezo elkaar al jaren de keel afsnijden omwege de juiste uitleg van de KORaN, (lees: de afschrikwekkende edoch "geligitimeerde" macht van de sterkste, de grootste)!

Ditmaal gebeurt het voor de camera en is te zien op internet en TV-zenders die dat leuk vinden om integraal uit te zenden.

Het is niet meer verborgen, want zij voelen zich zo ontmaskerd als ''gelovige'' dat ze zich er nu helemaal niet meer voor schamen en er juist trots op zijn dit voor de AllAhoogste tot uitvoering te brengen !



Dit zijn sjatanisten die in naam van Allah spreken,

schande dat er in dit prachtige land nog sympathisanten rondlopen voor deze godslastering van het zuiverste water !

Turkish_boy
27-06-04, 20:02
De enigste wat ik wil dat alle gegijzelden worden vrijgelaten. Als ze willen vechten vallen ze maar soldaten die bewapend zijn aan en niet burgers die ongewapent zijn. Ze doen het heel makkelijk. Stelletje schijtert's/

sjo
27-06-04, 20:16
Geplaatst door BiL@L
Dacht je dat OBL niet wist dat er Moslims waren in die Twee Torens?
:denk:

http://www.maroc.nl/islam/forums/showthread.php?s=&postid=1389554#post1389554

Dacht ja dat de arabische regering van Soedan niet weet dat ze genocide plegen op Islamitische landgenoten ?

groet
sjo

Turkish_boy
27-06-04, 20:39
http://video.kavkazcenter.com/fight_in_chechnya/helicopter.wmv

Voor deze chechene heb ik meer openheid. Ze vallen tenminste MILITAIRE doelen aan en slachten geen ontschuldige mensen af.

KomMaar
27-06-04, 23:32
De Baathpartij van de exdictator, zit achter de onthoofdingen en aanslagen op onschuldige burgers.

De Baathpartij was strikt niet-religieus :rolleyes:

Weer
27-06-04, 23:52
Geplaatst door BiL@L
Jah, chaos vraagt om chaos. En in de werelddeel waar we ons nu in bevinden, zal het vooral voor de opponenten van de Iraakse vrijheidsstrijders cq. terroristen opgenomen worden.

Lijkt wel onthoofddingsmaand. :cheefbek:

Wat nou... Vrijheidsstrijders of Terroristen?

Of gewoon Islamitische Slagers?

http://community.the-underdogs.org/smiley/armed/sheildsmile.gif

Al Sawt
27-06-04, 23:55
Geplaatst door Turkish_boy
Komop zeg jullie kunnen mij toch wel begrpijpen hoe zouden jullie rearageren als ze 3 landgenoten van jullie wilden onthoofden. Als het Marokkanen waren?

Ik zou er geen traan om laten.

Julien
28-06-04, 00:41
Al Sawt, voor mij (en blijkbaar ook Turkishboy) gaan landgenoten boven geloofsgenoten.. maar dat is misschien een verschil qua mening.

Julien
28-06-04, 00:44
Geplaatst door Turkish_boy
ZE wilde door Turkije wat zij Turkije NEE
ZE wilden Turkse Troepen wat zij Turkije NEE
Turkije is ook een moslim land.
En ze waren tegen de oorlog.
Maar dat dringt tot hun kanker koppen niet door.

zelfde geldt jammer genoeg voor Frankrijk. Frankrijk is altijd kritisch t.o.v. Bush en zei NEE tegen de Irak-oorlog, maar toch dreigen de terroristen aanslagen te plegen in Frankrijk, een land met de grootste moslimgemeenschap in Europa.

Mähden
28-06-04, 06:50
Geplaatst door Mähden
verbreek alle banden met Irak en Irak zal alle banden met de normale (humane) wereld weer tot in lengte van dagen moeten ontberen en haar buurlanden gaan er dan ook aan, een oneindige veenbrand(burger)oorlog in de regio waar moslims zowiezo elkaar al jaren de keel afsnijden omwege de juiste uitleg van de KORaN, (lees: de afschrikwekkende edoch "geligitimeerde" macht van de sterkste, de grootste)!

Ditmaal gebeurt het voor de camera en is te zien op internet en TV-zenders die dat leuk vinden om integraal uit te zenden.

Het is niet meer verborgen, want zij voelen zich zo ontmaskerd als ''gelovige'' dat ze zich er nu helemaal niet meer voor schamen en er juist trots op zijn dit voor de AllAhoogste tot uitvoering te brengen !



Dit zijn sjatanisten die in naam van Allah spreken,

schande dat er in dit prachtige land nog sympathisanten rondlopen voor deze godslastering van het zuiverste water !


Schande G-d !

tedfiesh
28-06-04, 08:32
4:93 If a man kills a believer intentionally, his recompense is Hell, to abide therein (For ever): And the wrath and the curse of Allah are upon him, and a dreadful penalty is prepared for him.

Aaamien.



Geplaatst door Joesoef
'Iraakse militanten dreigen Turken te onthoofden'

Uitgegeven: 26 juni 2004 19:56

DUBAI - Vermoedelijke aanhangers van Abu Musab al-Zarqawi dreigen drie gegijzelde Turken in Irak te onthoofden tenzij Ankara zijn militairen binnen 72 uur terugtrekt. Dat meldde de Arabische nieuwszender al-Jazeera zaterdag.

Al-Jazeera zei een verklaring en een videoband Jamaat al-Tawhid wa al-Jihad te hebben ontvangen, de groepering van Al-Zarqawi. Op de beelden zijn onder meer drie mannen op hun knieën te zien met achter hen drie gewapende, gemaskerde mannen. Al-Zarqawi zou banden hebben met al-Qaeda.

Turkish_boy
28-06-04, 14:38
Geplaatst door Al Sawt
Als het Marokkanen waren?

Ik zou er geen traan om laten.

Natuurlijk zou ik het ook erg vinden als het marrokaanen waren.
Maar het zijn eenmaal Turken ik ben een tikje nationalistich en trots maar dat maakt niet uit het gaat om Menselevens maakt niet uit welke levens Turks, Marrokaans, Nederlands of van mij part Verwegistanees.

Al Sawt
28-06-04, 17:16
Geplaatst door Turkish_boy
Natuurlijk zou ik het ook erg vinden als het marrokaanen waren.
Maar het zijn eenmaal Turken ik ben een tikje nationalistich en trots maar dat maakt niet uit het gaat om Menselevens maakt niet uit welke levens Turks, Marrokaans, Nederlands of van mij part Verwegistanees. Daar heb je gelijk in.

Maar er moet wel nuance worden aangebracht. 3 Marokkanen of 3 Turken wegen niet op tegen 1000en mensen die continu in oorlogsdreiging verkeren.

Mähden
28-06-04, 19:48
die duizenden onder oorlog zuchtende mensen, worden niet bedreigd met een vrijwel zekere ontkeling binnen 14 dagen !

barfly
29-06-04, 10:30
Turkse gijzelaars in Irak vrijgelaten

ANKARA (ANP/AFP) - In Irak zijn drie Turkse gijzelaars vrijgelaten.
Dat bevestigde dinsdag een functionaris in de Turkse hoofdstad
Ankara. De groepering van Abu Musab al-Zarqawi ontvoerde de Turken
in het weekeinde en dreigde het trio te onthoofden, als Turkse
militairen en bedrijven Irak niet binnen 72 uur zouden verlaten.

Ik ben blij dat deze mensen de kans krijgen om het na te vertellen.

Turkish_boy
29-06-04, 13:45
Geplaatst door barfly
Turkse gijzelaars in Irak vrijgelaten

ANKARA (ANP/AFP) - In Irak zijn drie Turkse gijzelaars vrijgelaten.
Dat bevestigde dinsdag een functionaris in de Turkse hoofdstad
Ankara. De groepering van Abu Musab al-Zarqawi ontvoerde de Turken
in het weekeinde en dreigde het trio te onthoofden, als Turkse
militairen en bedrijven Irak niet binnen 72 uur zouden verlaten.

Ik ben blij dat deze mensen de kans krijgen om het na te vertellen.

Gelukkig god zij dank. Allaha sukurler olsun. Nu hopen dat de andere gijzelaars ook worden vrijgelaten.

Joesoef
29-06-04, 15:44
Turkse gijzelaars in Irak vrijgelaten
ANP


ANKARA - In Irak zijn drie Turkse gijzelaars vrijgelaten. Dat bevestigde dinsdag de Turkse minister van Buitenlandse Zaken Abdullah Gül, aldus het persbureau Anatolië. De groepering van Abu Musab al-Zarqawi ontvoerde de Turken in het weekeinde en dreigde het trio te onthoofden, als Turkse militairen en bedrijven Irak niet binnen 72 uur zouden verlaten.

'We weten alleen dat ze zijn vrijgelaten', zei een Turkse functionaris in Ankara. Hij wist niets over de omstandigheden van de vrijlating van het drietal. De Arabische nieuwszender al-Jazeera uit Qatar meldde als eerste de vrijlating. Volgens het station hebben de daders de gijzelaars laten gaan, omdat Turkse moslims hebben geprotesteerd tegen de Verenigde Staten.

Al-Zarqawi en zijn groep Jamaat al-tawhid wa al-jihad worden verdacht van een reeks van aanslagen en ontvoeringen in Irak. Al-Zarqawi wordt door de Amerikanen gezien als de belangrijkste leider van al-Qa'ida in Irak. Zijn groepering eiste de gecoördineerde reeks aanslagen afeglopen donderdag in vijf Iraakse steden op. Daarbij kwamen meer dan honderd mensen om het leven.

'Jamaat al-tawhid wa al-jihad maken de vrijlating van de Turkse gijzelaars bekend in het belang van de moslims in Turkije en hun demonstraties tegen Bush' , zei een gemaskerde man op een door al-Jazeera getoonde video. ' Wij brengen deze mensen terug naar een veilige plaats, nadat zij hebben gezworen de heidenen (Amerikanen) niet meer te zullen steunen.'


Bush is drie dagen in Turkije voor onder meer de NAVO-top in Istanbul. Op diverse plaatsen in het land is gedemonstreerd tegen het Amerikaanse beleid in Irak. Een Turkse meerderheid keerde zich tegen de Amerikaanse invasie in het buurland. Het Turkse leger maakt geen onderdeel uit van de coalitie in Irak. Wel werken veel Turkse bedrijven voor het Amerikaanse leger.

Turkse media berichtten dinsdag verder dat twee in Irak gegijzelde Turken hun familie hebben laten weten in goede omstandigheden te verkeren. Zij verklaarden binnen een week terug te zullen keren naar hun vaderland. De beide mannen werden drie weken geleden in Irak ontvoerd.

Julien
29-06-04, 16:56
BAH BAH BAH

:kotsen2:

:kotsen2:

:kotsen2:

o.k. ik ben blij voor die Turken hoor dat ze vrij zijn, maar wat is dit scchijnheilig zeg! worden ze vrijgelaten alleen omdat het MOSLIMS zijn. wat een hypocriete racistische gasten zijn die Al Qaida wel niet.

Die Italiaan maakten die laffe honden weer wel dood.. terwijl het Italiaanse volk TEGEN de oorlog was en er veel meer Anti-Bush demonstraties waren dan in Turkije. Maar ja, wij zijn geen moslims he... :jammer:

BiL@L
29-06-04, 16:59
Ze hebben eerst moeten zweren de bezetter niet te hulp te staan hoor. En dat is de realiteit, zoals Bush zei, you are with us, or against us. Zij spelen daar op in...

Julien
29-06-04, 17:09
Geplaatst door BiL@L
Ze hebben eerst moeten zweren de bezetter niet te hulp te staan hoor. En dat is de realiteit, zoals Bush zei, you are with us, or against us. Zij spelen daar op in...

dat heeft de Turkse regering niet gedaan. ze zijn niet ingegaan op de eisen van de terroristen.

BiL@L
29-06-04, 17:11
Geplaatst door Julien
dat heeft de Turkse regering niet gedaan. ze zijn niet ingegaan op de eisen van de terroristen.

Die drie mannen representeerden die Turske regering niet meer nadat ze hun eed hadden afgelegd. Dat is een van de erfenissen van het voormalige, rechtvaardige machtige Islamitische Rijk.

Julien
29-06-04, 17:13
Geplaatst door BiL@L
Die drie mannen representeerden die Turske regering niet meer nadat ze hun eed hadden afgelegd. Dat is een van erfenissen van het machtige Islamitische Rijk.

ik vind het hypocriet. zijn italianen inferieur aan turken?

BiL@L
29-06-04, 17:17
Geplaatst door Julien
ik vind het hypocriet. zijn italianen inferieur aan turken?

Eenieder die verwant is aan de bezetter is inferieur. Nationaliteit speelt geen rol.

http://www.bbc.co.uk/insideout/northeast/series4/yvonne_ridley_iraq.shtml

http://www.guardian.co.uk/Archive/Article/0,4273,4473329,00.html

Julien
29-06-04, 17:21
Geplaatst door BiL@L
Eenieder die verwant is aan de bezetter is inferieur. Nationaliteit speelt geen rol.

http://www.bbc.co.uk/insideout/northeast/series4/yvonne_ridley_iraq.shtml

http://www.guardian.co.uk/Archive/Article/0,4273,4473329,00.html

dus ook de Turken in Irak die zaken doen met de Amerikanen? Nou, toch zijn deze Turken vrijgelaten en in dit persbericht lees ik dat dat alleen maar gebeurd is vanwege het feit dat er in Turkije veel moslims leven en dat de meerderheid tegen de oorlog was. Geldt dat dan niet voor italia, of Spanje, etc..?

BiL@L
29-06-04, 17:29
Geplaatst door Julien
dus ook de Turken in Irak die zaken doen met de Amerikanen? Nou, toch zijn deze Turken vrijgelaten en in dit persbericht lees ik dat dat alleen maar gebeurd is vanwege het feit dat er in Turkije veel moslims leven en dat de meerderheid tegen de oorlog was. Geldt dat dan niet voor italia, of Spanje, etc..?

Waar staat dat dan? Ik lees alleen dat ze gezworen hadden geen steun meer te bieden aan de VS, wat de aanleiding was tot hun vrijlating. Nu is het zowiezo niet toegestaan om gevangenen te mishandelen, maar goed, daar hebben we het nu niet over.

Ik zie dus alleen het volgende staan:

'Jamaat al-tawhid wa al-jihad maken de vrijlating van de Turkse gijzelaars bekend in het belang van de moslims in Turkije en hun demonstraties tegen Bush' , zei een gemaskerde man op een door al-Jazeera getoonde video. ' Wij brengen deze mensen terug naar een veilige plaats, nadat zij hebben gezworen de heidenen (Amerikanen) niet meer te zullen steunen.'

En om het nog eens te bekrachtigen dat nationaliteit geen rol speelt, zelfs niet bij die dwaze Taliban Freako's heb ik hieronder een korte vertaling voor je van die twee voorgaande links:


Oorspronkelijk artikel: BBC North East (http://www.bbc.co.uk/insideout/northeast/series4/yvonne_ridley_iraq.shtml)

Journaliste Yvonne Ridley van the Sunday Express werd twee jaar geleden door de Taliban gevangen genomen. Zij is vrijwillig moslima geworden.

Toen ze in de gevangenis zat trachtte Yvonne haar vrijlating zeker te stellen door aan te bieden de Qur´ân (Koran) te willen gaan lezen. Het was het begin voor haar van nieuwe inzichten.

Yvonne draagt nu vaak vrijwillig een burqah, een pre-islamitisch en cultureel bepaald kledingstuk dat in bepaalde regio´s gebruikelijk is en dat door veel vrouwen gezien wordt als een vernedering. [Commentaar: dit kledingstuk wordt niet alsdusdanig expliciet voorgeschreven; voor mannen gelden overigens ook bedekkingsvoorschriften.]

In augustus 2003 begon Yvonne in God te geloven en sloeg ze de weg in van de natuurlijke overgave. Ze gebruikt geen bedwelmende middelen zoals alcohol meer, tracht vijf keer per dag het vaste gebed te bidden en bezoekt iedere vrijdag de moskee.

Waarom voelde een zelfverzekerde oorlogscorrespondente zich aangetrokken tot de Islaam waarvan men in het Westen zegt dat het een systeem is dat vrouwen onderdrukt?

Ze zegt zelf:«Ik begon de Koran te lezen en het was voor mij een adembenemende ervaring. De boodschap die erin staat had net zo goed gisteren op papier gezet kunnen zijn en is duidelijk tijdloos.»

«Het is zo helder als kristal dat vrouwen gelijk zijn aan mannen op spiritueel en intellectueel niveau. En ze zijn net zoveel waard.»

Yvonne is als protestantse grootgebracht in Stanley, zong in een kerkkoor en gaf op zondag les in haar dorp.

Nu heeft ze haar opvoeding van de Church of England ingeruild voor islamitische spiritualiteit en een bijbehorend waarden- en normenpakket. [Opmerking: een pakket dat overigens in wezen bijna identiek is aan zogenaamde christelijke waarden en normen.]

Mähden
30-06-04, 09:19
Yvonne Ridley is very fortunate to have the freedom to convert to Islam, what about the thousands of Muslims who have no right to convert to Christianity? Many live under the fear of apostasy, being subjected to loss of home/job or even life in some instances. Perhaps Ms.Ridley would like to put the case on her AL-Jazeera website, for the basic right of human beings worldwide, but particularly in Muslim countries, to follow any religion of their choosing.


You may allways join it but you are not allowed to rejct it !