PDA

Bekijk Volledige Versie : Felle strijd om Haan-bokaal GvP



barneveld
27-06-04, 11:28
Felle strijd om Haan-bokaal GvP

BARNEVELD - In navolging van de strijd om de Barneveldse Haan streden gisteren ter afsluiting van het cursusjaar ongeveer 320 leerlingen uit het tweede jaar van het Groen Van Prinsterercollege om de GvP-Haan-Bokaal. Er werd fanatiek gestreden.


Rond half twee staat docent lichamelijke opvoeding Aart van Dolder op de volgende groep te wachten bij de kleine Barneveldse Beek. Bij dit onderdeel moeten zo snel mogelijk tien leerlingen met behulp van twee touwen naar de overkant zien te komen. Hoewel Van Dolder al vanaf 7.00 uur in touw is, heeft hij er zichtbaar plezier in. ,,Het loopt als een trein. Het is heel belangrijk dat het leuke en uitdagende activiteiten zijn. Je ziet dat het kinderen motiveert. Het is het belangrijkste dat zij plezier hebben.”
Na een paar minuten arriveert een groep bij de beek. ,,Het klinkt raar maar je moet niet stappen, maar schuiven met je voeten. Als je dit doet, kan er niets gebeuren”, geeft van Dolder de kinderen als tip mee. De meeste leerlingen bereiken soepel de overkant. Er zijn er echter ook die een beetje bang zijn. Een meisje denkt slim te zijn en verstopt zich achter een boom. ,,We zitten toch niet in de jungle?”, zegt een ander meisje. Uiteindelijk blijft iedereen een nat pak bespaard en gaat de groep door naar het volgende onderdeel.

In het Oosterbosbad moeten de kinderen een leerling in een rubberen ring zo snel mogelijk naar de overkant van het bad duwen. Degene in de band heeft twee frisbies met daarin een tennisbal vast. Als de ballen in het water vallen, levert dit tijdverlies op. Samenwerken blijkt hier belangrijk. Ondanks veel bommetjes en gespetter wordt het spel fanatiek gespeeld. Luuk van Hengel en Dirk-jan de Jong doen niet mee, omdat ze allebei hun zwemspullen zijn vergeten. Dirk-jan: ,,Ik vind de strijd om de GvP-Haan heel leuk, maar als ik mocht kiezen ging ik toch liever voetballen. Luuk vindt de spellen daarentegen veel leuker dan voetbal.

Na afloop krijgen alle deelnemers een diploma een hoe kan het ook anders een Haantje Pik met limonade.