PDA

Bekijk Volledige Versie : vraag aan de mannen?

Fykria
27-06-04, 21:35
Salaam iedereen,

Nu mijn vraag richt zich niet zo specifiek naar mannen toe. Maar misschien kunnen ze mij hier beter op antwoorden. De man met ik wie ga trouwen ken ik bijna 2 jaar. Onze grote dag is over een paar maandjes. En ik ben heel erg gelukkig daar gaat het niet om. Maar er is één ding dat me dwars zit. Man een vrouw gaan dichter bij elkaar groeien naarmate ze elkaar beter kennen. Je weet wel kussen,strelen enz. Bij is dat niet gebeurt dan hooguit een knuffel en een kus op de wang. Eerst dacht ja we zijn nog niet wettelijk getrouwd en we kennen elkaar maar pas. Maar ondertussen zijn we al wettelijk getrouwd en is er steeds niets gebeurd. Ik weet het niet is hij gewoon superverlegen. Komt jullie dit soort gedrag bekend voor bij mannen die bijna gaan trouwen.
Want soms begin ik wel aan me zelf te twijfelen. En lelijk ben zeker niet hoor. :boos: :confused:

nassifar
28-06-04, 03:39
hallo Fykria

Misschien wil je man het goed doen ( op de huwelijks nacht ) en niet eerder.

ps: waarom vraag je het hem zelf niet?

ElfjeGlamdring
28-06-04, 12:55
Mischien is hij homo?

Fykria
28-06-04, 14:29
Nou ik weet het niet of hij het goed wil maken op ons huwelijksnacht. Ik zou het hem moeten vragen,ik kan bij hem alles kwijt maar over dat onderwerp hebben we het nog niet over gehad. Dat hij homo is denk ik helemaal niet.

rajas
28-06-04, 14:43
hij is geen homo,maar hij wacht op huwelijksnacht.dat is toch mooi.ook wij zijn moslims of niet .wij hebben onze normen en waaardennnnnnnnnn. 2maanden is toch niks wacht maar beter
en succes allah insallah help je

Fykria
28-06-04, 14:45
J

rajas
28-06-04, 14:51
komt goed insallah

Fykria
28-06-04, 14:56
Ja natuurlijk zijn we allebei praktiserende moslims. En natuurlijk kan ik nog een beetje wachten. Daar gaat het niet om. Wettelijk gezien ben ik zijn vrouw. En een vrouw heeft bepaalde rechten over haar man. Net als de man bepaalde rechten heeft over zijn vrouw. Op zich is hij een hele lieve man. Hij luisterd naar mij,steunt mij in al het geen dat ik doe. Alleen op vlak van genegenheid is wat zwakjes. En soms wil ik wel de eerste stap zetten maar menheer is zo koel en zo beheersd dat ik dan afknap. En als ik een stap wil zetten ben ik bang wat zijn reactie gaat zijn. Zoals jullie duidelijk kunnen concluderen begin ik helemaal :verward:

Fykria
28-06-04, 14:57
Dank je wel rajas, is heel lief van je! :wink:

ElfjeGlamdring
28-06-04, 15:37
lingerie doet wonderen! Als het maar een beetje sexie is kan tie echt niet van je afblijven! Ik bedoel het verder positief hoor, en heb veel respect voor jullie beiden...

Fykria
28-06-04, 15:55
ik waardeer je gevoel van humor wel.

doukkalie
28-06-04, 17:23
Salaam fikria

ja, een beetje een vervelende situatie waar jullie inzitten... hmm, de enige oplossing is om erover te praten!

praten doet wonderen! Indien je met deze persoon je leven wilt delen, dan raad ik je aan om met te praten over vanalles en nogwat, dus ook over seksualiteit.

Je moet toch één ding onthouden. Ze een eerste seksuele ervaring is niet alleen angstaanjagend voor een vrouw, maar ook voor een man! Vergis je daar niet in.

Mijns inziens is hij gewoon wat nerveus. Praat erover en ontdek samen mekaars lichaam. Ik denk echt dat dit de enige oplossing is!

Veel geluk, en be careful!

Groetjes

Fykria
29-06-04, 13:41
Salaam beste doukalie,

Ja ik weet ook niet echt hoe of wat hij er over denkt. Misschien denkt ie ook in zijn eigen ooh nee wat een firgiede vrouw heb ik aan mijn laars gelapt. Praten zoals je zegt is de enigste oplossing. Ook al valt het een beetje moeilijk omdat ik dat niet gewend ben om met een man over seks te praten. Begrijp je. Ik weet niet hoe of wat ik er aan moet beginnen. :rolleyes:

Fykria
29-06-04, 13:41
Salaam beste doukalie,

Ja ik weet ook niet echt hoe of wat hij er over denkt. Misschien denkt ie ook in zijn eigen ooh nee wat een firgiede vrouw heb ik aan mijn laars gelapt. Praten zoals je zegt is de enigste oplossing. Ook al valt het een beetje moeilijk omdat ik dat niet gewend ben om met een man over seks te praten. Begrijp je. Ik weet niet hoe of wat ik er aan moet beginnen. :rolleyes:

sneeuwitje
29-06-04, 15:08
Asselem amailkcom.
Beste Fykria,

Uit je verhaal kom ik duidelijk tegen dat hij zijn kuisheid bewaard.
En zulke jongens/mannen kom je weinig tegen.
(Als hij echt zo inelkaar zit en misschien is hij ook in het echt verlegen)

Het is aan te raden dat je een man kiest die kennis heeft van de Qur'an en de Soennah. Als je zo'n man kan vinden, dan is dit goed, en zo niet, realiseer je dan dat dit iets zeldzaams is.

Voordat en tijdens de periode dat je hiermee bezig bent, zou je je moeten wenden tot Allah en hem smeken om het goede makkelijk voor je te maken, en om je te helpen bij het maken van een goede keus, en om je wijsheid te schenken. Na al deze inzet, en wanneer je een keus hebt gemaakt wat betreft de man die je wil trouwen, zou je Istikhaarah moete bidden, waarbij je Allah vraagt om je te leiden naar dat wat het beste voor je is. Als je alles hebt gedaan wat binnen je mogelijkheden ligt, leg dan je vertrouwen bij Allah, want Hij is de beste Helper, moge Hij verheerlijkt worden.

Ik hoop insallah dat hier iets aan hebt en ik wens je veel succes met het besluit nemen en alles wat Allah geeft is uiteindelijk voor jou voorbestemd (maktab)

wasalem lieve zuster,

Sneeuwitje

doukkalie
29-06-04, 15:54
salaam fikria

It's me again. Klopt, praten over seksualiteit met je toekomstige partner is geen gemakkelijke klus.

Misschien moet je het even uit je hoofd zetten. Concentreer je even op de bruiloft die in aantocht is.

Als hij je tijdens de huwelijksnacht nog steeds niet wil 'raken', dan zou ik aan de alarmbel trekken...

Wil nog even zeggen dat ik enorm veel respect en bewondering heb voor je man. Dat hij twee jaar heeft kunnen wachten zonder seks, dat vind ik gewoon schitterend. Mashallah!!

Maar begin aub niet over jezelf te twijfelen!!! Denk niet dat hij je lelijk vindt, want dan ga je de verkeerde kant op!

Ik zou zeggen, indien je er niet over wilt praten, dan moet je even geduld uitoefenen, en dan zal je het wel zien...

Succes!

Fykria
29-06-04, 15:56
Salaam Sneeuwitje,

Ik heb inderdaad wel iets aan je woorden. Echt bedankt. Het is niet dat ik ondankbaar. Elhamdoeliah ik heb voor de rest helemaal niet te klagen over mijn man hij is een heel erg lief persoon. En of hij nog kuis is weet ik niet. In het begin dacht ik van niet maar hoe beter ik hem leer kennen denk ik dat hij nog degelijk wel kuis is. En zoiets vindt je inderdaad heel zelden in deze tijd

sneeuwitje
29-06-04, 17:02
Geplaatst door Fykria
Salaam Sneeuwitje,

Ik heb inderdaad wel iets aan je woorden. Echt bedankt. Het is niet dat ik ondankbaar. Elhamdoeliah ik heb voor de rest helemaal niet te klagen over mijn man hij is een heel erg lief persoon. En of hij nog kuis is weet ik niet. In het begin dacht ik van niet maar hoe beter ik hem leer kennen denk ik dat hij nog degelijk wel kuis is. En zoiets vindt je inderdaad heel zelden in deze tijd

Salem Fykria,
graag gedaan meid,
Als hij goed voor je is ga er vanuit dat het een teken is van Allah.
Laat je onzekerheid aan de kant liggen.

groetjes :zwaai:

sneeuwitje
29-06-04, 17:04
Geplaatst door doukkalie
salaam fikria

It's me again. Klopt, praten over seksualiteit met je toekomstige partner is geen gemakkelijke klus.

Misschien moet je het even uit je hoofd zetten. Concentreer je even op de bruiloft die in aantocht is.

Als hij je tijdens de huwelijksnacht nog steeds niet wil 'raken', dan zou ik aan de alarmbel trekken...

Wil nog even zeggen dat ik enorm veel respect en bewondering heb voor je man. Dat hij twee jaar heeft kunnen wachten zonder seks, dat vind ik gewoon schitterend. Mashallah!!

Maar begin aub niet over jezelf te twijfelen!!! Denk niet dat hij je lelijk vindt, want dan ga je de verkeerde kant op!

Ik zou zeggen, indien je er niet over wilt praten, dan moet je even
geduld uitoefenen, en dan zal je het wel zien...

Succes!

goed gesproken doukkalie :duim:

riff
29-06-04, 18:08
ik zou het beter aan hem vragen want daar klopt iets echt niet van, aangezien hij 100% gelovig is en ook gelovig. zelfs vrouwen aan kjiken niet of praten niet dan. een kus of elkaar lief hebben is van zelf sprekend in de relatie en praten is een van de belangrijkste. kan zijn dat hij homo of bi is of verliefd op andere en wil jouw geen pijn doen. maar denk zelf goed over na waarom en hoe zijn jullie kontakten. en hoe hij is soort karakters intresses enzo... en hoop voor je de eerste insh allah

Joesoef
29-06-04, 20:58
Je man is gewoon bang en bang zijn is funest voor sex. Wat je moet doen is het initiatief nemen maar wel op een manier dat hij denkt dat hij is begonnen. Anders wordt hij nog banger.

Waarschijnlijk heeft hij nog nooit een vrouw bloot gezien en is hij ook bang om zichzelf bloot te laten zien. Dus als jullie beginnen doe het als het wat duister is. En natuurlijk wanneer er een moment is van rust maar toch wat spanning.

De eerste keer was ik ook dodelijk voorzichtig (ok we waren niet getrouwd) maar zij wist dondersgoed hoe ze mij uiteindelijk het initiatief moest laten nemen.

Er is geen een man van ijs moet je maar denken.

riff
30-06-04, 08:22
salaam bedank voor je reactie maar ik kan het helaas niet lezen
om dat ik niet weet hoe dit werkt sorry ben hier pas op deze site en
weet nog niks hier van hoe het werkt enzo soms lukt het niet of doe iets
fout maar volg wat er staat en ik krijg wat anders echt raar
beslama

riff
30-06-04, 08:22
salaam bedank voor je reactie maar ik kan het helaas niet lezen
om dat ik niet weet hoe dit werkt sorry ben hier pas op deze site en
weet nog niks hier van hoe het werkt enzo soms lukt het niet of doe iets
fout maar volg wat er staat en ik krijg wat anders echt raar
beslama

me_mickey
30-06-04, 11:23
Mij lijkt het ondenkbaar dat mijn as man niet met me zou willen knuffelen. Dan zou ik voorbaat al afhaken geloof ik!
Ook lijkt het me ondenkbaar dat ik met mn as man niet over sex zou praten. Je moet toch weten waar je aan toe bent als je een huwelijk aangaat? Als je niet over ALLES kan praten met elkaar, zit er mijn inziens wat mis. Kun je wel sex met elkaar hebben, als je er niet over kan praten? Je moet toch geestelijk even intiem zijn, dan je lichamelijk bent.
Ook al zou je verloofde zijn kuisheid willen bewaren (wat heel mooi is!!!) Dan nog is er toch wel de WIL om te zoenen en te knuffelen enzo? Ook al doe je het dan niet allemaal, je wil het wel graag.
Op welke basis trouw je dan?
Is het op basis van verliefdheid/houden van of op basis van iets anders (goed geloof/ goeie partij).
Ik hoop voor je dat het allemaal goed gaat komen! (Vast wel :wink: )

Fykria
30-06-04, 12:19
aan me-mickey

Ja gelijk heb je wel,en dat is voor mij nu het moeilijkste. Je leert elkaar in verschillende fases leren kennen. Ik kan me nu ook heel moeilijk mezelf inbeelden. Met een man met wie ik niet een keer heb gezoend al onmiddelijk met hem mijn bed te delen. Dat lijkt me gelijk aan one night stand. En dit mag misschien vreemd klinken in je oren maar zo voel ik het toch aan. De reden waarom ik met deze man wil trouwen is het feit dat ik ongeloofelijk veel van hem houd,en ja hij is wel een goede moslim komt uit een goede famillie. En daarbij is hij vreselijk knap en intelect. Ik vindt persoonlijk dat je als koppel over zo iets moet kunnen praten. Maar ja hoe begin je eraan ik tamelijk verlegen en hij ook.

me_mickey
30-06-04, 12:51
Geplaatst door Fykria
aan me-mickey

Ja gelijk heb je wel,en dat is voor mij nu het moeilijkste. Je leert elkaar in verschillende fases leren kennen. Ik kan me nu ook heel moeilijk mezelf inbeelden. Met een man met wie ik niet een keer heb gezoend al onmiddelijk met hem mijn bed te delen. Dat lijkt me gelijk aan one night stand. En dit mag misschien vreemd klinken in je oren maar zo voel ik het toch aan. De reden waarom ik met deze man wil trouwen is het feit dat ik ongeloofelijk veel van hem houd,en ja hij is wel een goede moslim komt uit een goede famillie. En daarbij is hij vreselijk knap en intelect. Ik vindt persoonlijk dat je als koppel over zo iets moet kunnen praten. Maar ja hoe begin je eraan ik tamelijk verlegen en hij ook.

MIsschien kun je een brief schrijven. Als ik iets graag kwijt wil, maar het niet durf te zeggen, schrijf ik het op. Dan kun je die brief aan hem geven en als tie hem dan leest (terwijl jij erbij zit) kun je er daarna samen over praten. Het is doodeng, maar bij mij heeft het altijd wel gewerkt tot nu toe.
Zo'n idee zou ik ook hebben. Je moet toch naar elkaar toegroeien zowel op geestelijk als op lichamelijk gebied. Als je dan in een keer bij elkaar in bed duikt... dat is pas eng!!! Je moet toch eerst met het 'kleine' beginnen en het langzaam opbouwen.
Als hij ook van jouw houdt, gaat jullie huwelijk zeker weten supertof worden!!!

Fykria
30-06-04, 14:03
Een te gek idee van u dat zou ik wel kunnen proberen. Ik wil zeker niet iets doen waardoor ik hem ga kwetsen.

Joesoef
30-06-04, 17:21
Geplaatst door Fykria
Een te gek idee van u dat zou ik wel kunnen proberen. Ik wil zeker niet iets doen waardoor ik hem ga kwetsen.

Het is een heel belangrijk onderwerp om over te hebben, sex is binnen de relatie een hele belangrijke pijler. Als het met sex niet gaat klikken dan kan je de rest ook vergeten.

Het is dus absoluut een onderwerp wat je bespreekbaar moet maken. Je kan heel goed vrijen zonder sex, en je kan prima sex hebben zonder dat penis/ vagina contact plaats vind.

Aan jou de keus wat te doen maar ga voor zekerheid. Trouwen is een sprookje, maar het huwelijk is dat niet altijd. Tijd om onzekerheden weg te strepen.

Fykria
30-06-04, 22:56
aan Joesouf

Als je van iemand houdt, heb je de neiging meer geduld op te brengen voor die persoon dan voor iemand anders. Ik ben nog niet van plan om op te geven. Maar ik ben ook bang voor afgewezen te worden door de persoon die mij juist zou liefhebben. Ik denk echter wel dat hij van me houdt. Dat zegt ie ook en ik denk dat hij dit ook oprecht meent.

Joesoef
01-07-04, 06:14
Geplaatst door Fykria
aan Joesouf

Als je van iemand houdt, heb je de neiging meer geduld op te brengen voor die persoon dan voor iemand anders. Ik ben nog niet van plan om op te geven. Maar ik ben ook bang voor afgewezen te worden door de persoon die mij juist zou liefhebben. Ik denk echter wel dat hij van me houdt. Dat zegt ie ook en ik denk dat hij dit ook oprecht meent.

Natuurlijk heb je geduld met je geliefde, dat is een belangrijk punt in de relatie. Maar je moet het punt van sex wel bespreekbaar maken. Je zal er toch een keer over moeten beginnen, en als je wacht tot het moment "van het" dan is het alleen maar heel pijnlijk voor allebij.
Afgewezen worden in je relatie is vreselijk. Maar een relatie van een langere tijd waarin conflicten zich voort blijven slepen is nog erger. Als je dit punt niet bespreekbaar kan maken of jullie kunnen op dit punt het niet samen eens worden dan is er een goede mogelijkheid dat er meer punten zijn in de relatie die problemen kunnen gaan geven. Communicatie is echt heel belangrijk.

Bedenk ook dat het niet alleen jij moet zijn die pogingen doet om het een en ander bespreekbaar te maken. Hij moet ook de stappen ondernemen, alleen het kan zo wezen dat jij dit keer het initiatief moet nemen.
Het is over en weer. Hij moet jou ook tegemoed komen. Communicatie, dingen bespreekbaar maken, samen een oplossing zoeken, allemaal heel belangrijk.

Fykria
05-07-04, 21:59
Het is degelijk wel zo. En ik wil het met hem ook bespreken. Tot nu heb ik helaas nog niet de kans gehad. Ik denk dat het ook een beetje de kwestie is van de juiste plaats en de juiste tijd. Ik weet van me zelf dat ik niet zo kan doorgaan zonder over dit te spreken. En hij zal maar aanhoren wat ik te zeggen heb. Ik heb er genoeg van dat verlegen gedoe van hem. Vroeg of laat moet hij het toch afleren.

Wiam
05-07-04, 22:52
nou ,
ik vind dat hij respect voor je heeft.
beter zo een man dan een man die alles wil hebben, als je begrijpt wat ik bedoel

Fykria
06-07-04, 14:03
aan Wiam,

Tuurlijk heb ik er zelf ook respect voor maar. Want er is altijd een maar.Als vrouw wil ik dat hij dichter bij me komt. Wat denk je dat ik voel. Dat hij van mij niets moet hebben of dat ik niet mooi genoeg ben. Na een tijdje ga ik ook aan mezelf gaan twijflen. En geloof mij dat is geen aangename situatie. Wanneer je een paar maanden bent verwijdert van je bruiloft.

Wiam
06-07-04, 15:05
ik kan me voorstellen dat je aan jezelf begint te twijfelen.
zo zou ik me ook voelen maar probeer hem eens te benaderen.
doe de eerste stap misschien denkt hij als ik haar kus of zo krijg ik een klap, begrijp je

Wiam
06-07-04, 15:11
geduld beloont alles

Fykria
06-07-04, 15:16
Nou Wiam ik heb vaak gepropeerd om hem te benaderen. En tot nu toe kan ik het geen succes noemen. Eenmaal dat ik dichter probeer te komen sluit hij zich totaal van mij af. Of dan begint hij te zeveren van gaan we naar beneden. Je ouders gaan denken wat doen die 2 boven. En dan wij zijn getrouwd. Op papier heet ik mevrouw ........! Dus dat recht hebben we.
En hij onderneemt ook niets om dichter bij te komen. Nu wil wel het er over praten met hem. Maar ik weet niet hoe ik er aan moet beginnen. Hoe ging het bij? Als ik dat mag vragen?

Wiam
06-07-04, 15:54
ik ga heel eerlijk zijn, in begin was hij ook een klein beetje verlegen maar daarna moest ik tegen hem zeggen dat hij moest stoppen.
maar iedereen is anders en je moet echt met hem praten als het je zo ergert.
gewoon van kunnen we effe praten, ik zit met iets dwars en vertel daarna wat je dwarszit. hoe sneller je het doet hoe sneller je je antwoord hebt. zo zal je gedachten ook niet afdwalen naar dingen die te vergezocht zijn.

Fykria
06-07-04, 16:06
Ja Wiam ik weet dat je gelijk hebt. Ik zou hem inderdaad moeten vertellen wat me dwars zit. Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik wat schrik heb van zijn reactie. Hoe reageerde je man toen je hem dat zei?

Wiam
06-07-04, 16:58
wat heb ik tegen mijn man gezegd???

Wiam
06-07-04, 16:59
oh ja ik begrijp het ik moest tegen hem zeggen van stop want daarna was hij niet meer verlegen, hij wou meer en meer.
en ik wou wachten tot ons huwelijksnacht.

06-07-04, 23:40
Hierover moet je op een rustige en niet al te opdringerige manier met je man in gesprek gaan. Hiervoor hoef je echt geen advies te vragen wanneer je het niet eens met hem erover hebt gehad. (Denk aan voorbehoedsmiddelen.)
:)

hadassa
07-07-04, 12:59
Geweldig zo een man. Hij wil geen risico's nemen! Het kan niet anders of hij moet heel veel van je houden en veel respect voor je hebben!

Ik ben echt jaloers op je, sorry dat ik het zeg, omdat jij je er niet lekker bij voelt, maar ik vind dit wel bijzonder en ik denk dat hij erg wijs is.

Volgens mij kunnen vrouwen makkelijker knuffelen etc. dan mannen, bij mannen begint gelijk alles te werken, als je begrijpt wat ik bedoel.

Groetjes

Wiam
07-07-04, 13:20
ik vind dat je gelijk hebt hadassa maar toch moet ze met haar man praten omdat ze er constant aan denkt.
en mannen kunnen zich ook beheersen, vrouwen hebben meer genegenheid nodig.

Fykria
07-07-04, 14:25
aan [email protected],

Ik wil ook niet opdringrig overkomen helemaal niet. Heb ik er voor al gezefg dat ik niet wil overkomen bij mijn man als een basla. Ik wil dit ik gewoon rustig er over praten. Aangzien dat ik voor 100% weet dat hij er niet over gaat beginnen.Dat van die voorbehoedsmiddelen heb ik onglangs geprobeerd. Hij vondt het wel goed dat ik hem liet weten wat ik gebruikte. Maar verder dan dit zijn we niet verder geraakt. Of hij begon al over en andere onderwerp. :confused:

Fykria
07-07-04, 14:33
aan Wiam,

Nou ik vind het wel mooi van je dat je wou wachten tot je huwelijksnacht. Ik vindt het ook mooier om te wachten :duim:

Fykria
07-07-04, 14:43
aan Hadassa,

Het is alsof je heel erg goed mijn man kent. Ja hij is inderdaad een geweldig persoon,echt een heel lief iemand. Hij heeft me altijd op een respectvolle manier behandeld. Nog nooit zijn toon verhoogd. Of iets lelijks tegen mij gezegd. En ik twijfel ook niet aan zijn liefde. Hij geeft me echt wel het gevoel dat hij van mij houdt. Het voelt zo oprecht weet je.
Het is gewoon dat we gaan over een paar maandjes trouwen. En dan moet je gelijk je bed delen met iemand die je zelfs nog nooit hebt gezoend. Ik vindt het wel een beetje eng. Als we dat nou stap voor stap doen dan zou dat geweldig zijn. Net zoals Wiam zij ik heb inderdaad behoefte aan genegenheid. En ik denk wel dat je gelijk hebt wanneer je zegt dat bij een man alles gelijk begint te werken. :knipoog:

Olive Yao
13-07-04, 18:07
Geplaatst door Fykria
aan Hadassa,

Het is alsof je heel erg goed mijn man kent. Ja hij is inderdaad een geweldig persoon,echt een heel lief iemand. Hij heeft me altijd op een respectvolle manier behandeld. Nog nooit zijn toon verhoogd. Of iets lelijks tegen mij gezegd. En ik twijfel ook niet aan zijn liefde. Hij geeft me echt wel het gevoel dat hij van mij houdt. Het voelt zo oprecht weet je.
Het is gewoon dat we gaan over een paar maandjes trouwen. En dan moet je gelijk je bed delen met iemand die je zelfs nog nooit hebt gezoend. Ik vindt het wel een beetje eng. Als we dat nou stap voor stap doen dan zou dat geweldig zijn. Net zoals Wiam zij ik heb inderdaad behoefte aan genegenheid. En ik denk wel dat je gelijk hebt wanneer je zegt dat bij een man alles gelijk begint te werken. :knipoog:

En dan moet je gelijk je bed delen met iemand die je zelfs nog nooit hebt gezoend. Ik vindt het wel een beetje eng. Als we dat nou stap voor stap doen dan zou dat geweldig zijn.
Dat lijkt mij ook veel natuurlijker en plezieriger. Je moet je man toch ook op dat gebied kennen en begrijpen voor je met hem trouwt? In je huwelijk vertrouw je je aan hem toe, en dat is een grote stap.

Luister niet alleen naar je verstand, maar ook naar je gevoel. Wanneer jullie door de stad lopen kun je zijn hand nemen, wanneer jullie ergens zitten kun je je tegen hem aan vleien … doe waar je vast al vaak aan gedacht hebt ... :wink:

beachboy
15-06-08, 10:36
Salaam iedereen,

Nu mijn vraag richt zich niet zo specifiek naar mannen toe. Maar misschien kunnen ze mij hier beter op antwoorden. De man met ik wie ga trouwen ken ik bijna 2 jaar. Onze grote dag is over een paar maandjes. En ik ben heel erg gelukkig daar gaat het niet om. Maar er is één ding dat me dwars zit. Man een vrouw gaan dichter bij elkaar groeien naarmate ze elkaar beter kennen. Je weet wel kussen,strelen enz. Bij is dat niet gebeurt dan hooguit een knuffel en een kus op de wang. Eerst dacht ja we zijn nog niet wettelijk getrouwd en we kennen elkaar maar pas. Maar ondertussen zijn we al wettelijk getrouwd en is er steeds niets gebeurd. Ik weet het niet is hij gewoon superverlegen. Komt jullie dit soort gedrag bekend voor bij mannen die bijna gaan trouwen.
Want soms begin ik wel aan me zelf te twijfelen. En lelijk ben zeker niet hoor. :boos: :confused:

Het zou kunnen zijn dat hij in zijn jeugd geen liefde hebt gehad,waardoor het voor hem moeilijk is om toenadering te zoeken,maar hij laat vast op andere manieren merken dat hij van je houdt.Het komt allemaal wel goed,maar blijf naar hem toe gaan om liefde te vragen.

aletheia
15-06-08, 12:50
edit: ooo helemaal uit 2004, dat is vast al goedgekomen

sjo
15-06-08, 13:18
salaam fikria

Prima hoor. En schitterend ook nog. Maar mogelijk heeft ie gewoon erectie-problemen. Dat weet jij niet omdat je vooral daar niet over praat......(!)
Het zou zomaar kunnen he......er rust ook nog eens een gigantisch taboe op , juist in de machoculturen zoals de Marokkaanse. ik weet het, maar in elke gemeenschap komt dit probleem veelvuldig voor. Macho of niet......
Maak dit bespreekbaar.............je ruimt er ook veel faalangst mee op.

gr.
sjo

sjo
15-06-08, 13:26
Geweldig zo een man. Hij wil geen risico's nemen! Het kan niet anders of hij moet heel veel van je houden en veel respect voor je hebben!

Ik ben echt jaloers op je, sorry dat ik het zeg, omdat jij je er niet lekker bij voelt, maar ik vind dit wel bijzonder en ik denk dat hij erg wijs is.

Volgens mij kunnen vrouwen makkelijker knuffelen etc. dan mannen, bij mannen begint gelijk alles te werken, als je begrijpt wat ik bedoel.

Groetjes

Bij hem dus niet.........dat bedoel ik nou.........en dat kan de zaak erg bemoeilijken. Wees maar lekker jalours en vindt hem maar wijs, en ooohhhh, hij houdt zoveel van haar......
Geweldig zo'n man. Neemt geen enkel risico. Neh Neh, maar gaat het straks we lukken ?
En bijzonder is het ook niet. Heb je jezelf wel eens laten uitrazen ? Van harte aanbevolen.

Gr.
Sjo

Tetouany79
22-06-08, 14:09
Hij heeft denk ik veel respect voor je en misschien komt hij wel helemaal los na jullie huwelijksnacht en is daarna niet meer te houden. Voor hem is het denk ik ook niet makellijk,misschien wilt hij wel maar weet niet hoe ver hij kan gaan. Ik denk dat je het ook aan de verkeerde mensen vraagt wij kunnen immers niet voor hem praten. Praat met JOU mannetje dan weet je gelijk hoe het zit en hoe HIJ erover denkt. Succes en RABIA JE KEMEL ELIKOUM BEL GHIER INS-ALLAH

mohamed--28
02-07-08, 15:13
Salaam iedereen,

jou man zou het willen latten tot de huwlijks nacht niet direkt het ergste denken gair inchallah

riffi007
20-07-08, 14:48
hij denkt dat jij het niet wilt strelen en kussen enzo hij denkt als hij dat gaat doen dat jij hem gaat dumpen ofzo snapje hij is bang

mohamed--28
20-07-08, 19:00
hij denkt dat jij het niet wilt strelen en kussen enzo hij denkt als hij dat gaat doen dat jij hem gaat dumpen ofzo snapje hij is bang

bang hmm ik denk het niet ik zelf ga inchallah ook binnen kort trouwen
en ik weet als je verloofd bent mag je kussen knufflen maar ik zou het
ook niet direckt durven das meer schaamte dan bangheid dat dat hij gedumpen word vellen van jullie denken van is niet normaal heb ik de indruk

gair inchallah

walikom salaam wr wb

Dr. Colley
20-07-08, 23:30
Ik weet niet hoor, ik wil geen paniek zaaien, maar een man die twee jaar geen seks heeft gehad??

Daar heb ik echt nog nooit van gehoord.

Misschien masturbeert hij dan wel, en dat vind ik echt haram.

mohamed--28
21-07-08, 11:27
Ik weet niet hoor, ik wil geen paniek zaaien, maar een man die twee jaar geen seks heeft gehad??

Daar heb ik echt nog nooit van gehoord.

Misschien masturbeert hij dan wel, en dat vind ik echt haram.

salaam alikom

het bestaat wel ik zit al 3 jaar zonder sex het heeft met zelf beheersing te makken waar en wil is is ook en wet je moet zelf beheersiong heben en zelf in je kop stekken dat jet enkel hallaal wil dan lukt dat inchallah

gair inchallah

walikom salaam wr wb

Dr. Colley
21-07-08, 12:45
salaam alikom

het bestaat wel ik zit al 3 jaar zonder sex het heeft met zelf beheersing te makken waar en wil is is ook en wet je moet zelf beheersiong heben en zelf in je kop stekken dat jet enkel hallaal wil dan lukt dat inchallah

gair inchallah

walikom salaam wr wb

Assalamu 'Alaikum

Ik heb echt veel respect voor dat.

Drie jaar gaat mij echt niet lukken, heb het ook wel geprobeerd, ik ben te zwak voor dat.

mohamed--28
21-07-08, 12:53
Assalamu 'Alaikum

Ik heb echt veel respect voor dat.

Drie jaar gaat mij echt niet lukken, heb het ook wel geprobeerd, ik ben te zwak voor dat.

salaam alikom

als jen wils kracht hebt lukt het jou wel je moet jezelf niet onderschatten en zegge ik kan het niet want anders ga je nooit ver geraken je moet zeggen inchallah lukt het me en je zult dan zelf zien

gair inchallah

walikom salaam wr wb

Dr. Colley
21-07-08, 13:52
Ik weet het ook wel, Allah (swt) heeft me al een paar keer geholpen met problemen die ik had.

Ooit was ik verslaafd aan cocaine, ik basede het altijd. Kon geen dag zonder, totdat ik me realiseerde dat Allah (swt) dat echt niet wilde.

Ik Hem gevraagd om mij te helpen en binnen drie dagen was ik van mijn verslaving af. Sindsdien nooit meer gebruikt, nu al 8 jaar geleden of zo.

Maar met die seks wil het niet lukken, ik heb Hem al zo vaak gevraagd, maar Hij wil dat ik het zelf doe denk ik.

mohamed--28
21-07-08, 14:50
Ik weet het ook wel, Allah (swt) heeft me al een paar keer geholpen met problemen die ik had.

Ooit was ik verslaafd aan cocaine, ik basede het altijd. Kon geen dag zonder, totdat ik me realiseerde dat Allah (swt) dat echt niet wilde.

Ik Hem gevraagd om mij te helpen en binnen drie dagen was ik van mijn verslaving af. Sindsdien nooit meer gebruikt, nu al 8 jaar geleden of zo.

Maar met die seks wil het niet lukken, ik heb Hem al zo vaak gevraagd, maar Hij wil dat ik het zelf doe denk ik.

die sex is en test voor jou zie je dat zelf niet ik was ook zo ls ik weg ging zag ik zusters met hoofdoek zoals het hoort mooi vormpje ik kon het niet latten naar te kijken maar alhamdoellilah als er zusters passeren kijk ik naar de grond

gair inchallah

walikom salaam wr wb