PDA

Bekijk Volledige Versie : Internet Explorer



Dx_
27-06-04, 22:39
Ernstig lek in Internet Explorer 10-06-'04



Er zijn twee nieuwe, ernstige lekken ontdekt in Internet Explorer. Microsoft heeft nog geen oplossing voor de kwetsbaarheden in het programma.

Een andere browser gebruiken is vooralsnog de beste manier om te vermijden dat dat kwaadwillenden de zwakke plekken gebruiken om in te breken in pc's, adviseert de waarschuwingsdienst van het ministerie van Economische Zaken.

Gebruikers lopen risico als ze gaan surfen met Explorer of hun e-mail ophalen via de browser. De ontdekker van de lekken is een Nederlander, ene Jelmer, die het probleem als eerste meldde op diverse websites. Hij ontdekte dat met een javascript-code de beveiliging kan worden omzeild.

Linkje
Voordat de pc kan worden overgenomen door een hacker dient het argeloze slachtoffer wel eerst nietsvermoedend op een linkje te klikken. Om de gebruiker zo ver te krijgen, kan de hacker een mailtje sturen. Alleen al het klikken op het mailtje volstaat om het kwade genius de mogelijkheid te geven alle mail te lezen of virussen te plaatsen.

De waarschuwingsdienst van de overheid draagt drie tijdelijke oplossingen aan. Allereerst raadt de dienst aan een andere browser te gebruiken.

Dx_
27-06-04, 22:41
Naast de scriptiefouten is Explorer een saai en traag programma. Geef mij maar Netscape :handbang:

barneveld
27-06-04, 22:54
Geplaatst door Dx_
Naast de scriptiefouten is Explorer een saai en traag programma. Geef mij maar Netscape :handbang:


Langleven LIMS

Dx_
27-06-04, 22:56
Langleven LIMS

LIMS ?

Is dat net zoiets als Islamvbnet ?

barneveld
27-06-04, 22:58
Geplaatst door Dx_
LIMS ?

Is dat net zoiets als Islamvbniet ?


ooo ik dacht dat jij veel verstand had van programas, niet dus

Dx_
27-06-04, 23:01
ooo ik dacht dat jij veel verstand had van programas, niet dus

Ik heb net zoveel verstand van programma's als jij verstand hebt van kippen.....niet dus :terrorist

barneveld
27-06-04, 23:11
Geplaatst door Dx_
Ik heb net zoveel verstand van programma's als jij verstand hebt van kippen.....niet dus :terrorist

wil je nog weten wat LIMS is

Dx_
27-06-04, 23:19
Laboratorium Informatie Management Systemen (LIMS) ???

Nee hoor ik weet het niet, ik weet alleen dat ik verliefd ben geworden op netscape 7.0 sinds ik het gebruik.

barneveld
27-06-04, 23:33
Geplaatst door Dx_
Laboratorium Informatie Management Systemen (LIMS) ???

Nee hoor ik weet het niet, ik weet alleen dat ik verliefd ben geworden op netscape 7.0 sinds ik het gebruik.

bij mij is het LIMS waar ik verlieft op ben

Joepie
28-06-04, 10:27
mozilla of een mac kopen :)

barfly
28-06-04, 10:49
Ik kan iedereen van harte Firefox aanbevelen :duim:

http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/0.9/FirefoxSetup-0.9.exe

NIS
28-06-04, 11:47
Inderdaad: http://www.mozilla.org