PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslims geschrokken van slecht imago



euhh
28-06-04, 07:46
Moslims geschrokken van slecht imago 28-06-2004

Nederlandse moslimorganisaties zijn geschrokken van het slechte imago dat autochtone Nederlanders van moslims hebben. Zaterdag presenteerde de Volkskrant een TNS Nipo-onderzoek, waaruit bleek dat eenderde van de bevolking negatief denkt over moslims, ook al zegt 67 procent geen moslims te kennen.

"Ik vrees dat we naar een heel ander probleem toegroeien", zegt Khalid Kasem van de stichting Ben je bang voor mij?. "Het debat is zo gepolariseerd. De nuance heeft geen kans meer. Wat blijft hangen is het beeld van moslims die homo's van hoge torens willen gooien."

Volgens de Turkse organisatie Milli Görüs is het debat te eenzijdig: "Moslims laten zich veel te weinig horen", aldus directeur Haci Karacaer. "Ze zouden moeten laten zien dat ze niet allemaal hetzelfde denken."

Sadik Harchcaoui van multicultureel centrum Forum is geschokt door de uitkomsten van het Nipo-onderzoek. Volgens hem blijkt uit de enquête dat autochtonen geen toenadering willen, net zo min als moslims.


[Copyright 2004, Novum]




http://www.nieuws.nl

euhh
28-06-04, 08:07
Nederlandse moslimorganisaties zijn geschrokken van het slechte imago dat autochtone Nederlanders van moslims hebben. Zaterdag presenteerde de Volkskrant een TNS Nipo-onderzoek, waaruit bleek dat eenderde van de bevolking negatief denkt over moslims, ook al zegt 67 procent geen moslims te kennen.


gek he na die aanslagen & onthoofdingen (nu geen discussie starten waarom die aanslagen e.d. worden gepleegd) dat zijn PR rampen voor de Islam.

Tomas
28-06-04, 08:10
Geplaatst door euhh
gek he na die aanslagen & onthoofdingen (nu geen discussie starten waarom die aanslagen e.d. worden gepleegd) dat zijn PR rampen voor de Islam.

En wat dacht je van al die dubieuze onderzoekjes van de telegraaf ovver hoe "moslims" ergens over denken?

taouanza
28-06-04, 08:12
Geplaatst door euhh
gek he na die aanslagen & onthoofdingen (nu geen discussie starten waarom die aanslagen e.d. worden gepleegd) dat zijn PR rampen voor de Islam.


:moe:

euhh
28-06-04, 08:16
Geplaatst door taouanza
:moe:

Wederom een reactie die uw onmetelijke wijsheid tentoon spreid, maar niet heus.

Simon
28-06-04, 08:19
Geplaatst door euhh
gek he na die aanslagen & onthoofdingen (nu geen discussie starten waarom die aanslagen e.d. worden gepleegd) dat zijn PR rampen voor de Islam.

Nou overdrijf je wel erg maar wellicht denken veel mensen zo simpel. Maar voel jij je dan ook aangetast in je imago omdat er drie jongeren de straat op gaan waarvan het meisje filmt hoe de twee jongens wat andere willekeurige voorbijgangers in elkaar meppen?
http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=102225

euhh
28-06-04, 08:23
Geplaatst door Simon
Nou overdrijf je wel erg maar wellicht denken veel mensen zo simpel. Maar voel jij je dan ook aangetast in je imago omdat er drie jongeren de straat op gaan waarvan het meisje filmt hoe de twee jongens wat andere willekeurige voorbijgangers in elkaar meppen?

Zo simpel is het helaas wel, mensen onthouden alleen negatieve dingen he.

Je kan je hele leven goede dingen doen maar als je 1 keer iets fout doet zal dat je het de rest van je leven achtervolgen.

Tomas
28-06-04, 08:25
Geplaatst door euhh
Zo simpel is het helaas wel, mensen onthouden alleen negatieve dingen he.

Je kan je hele leven goede dingen doen maar als je 1 keer iets fout doet zal dat je het de rest van je leven achtervolgen.

Mensen vergeten alles vrij snel. Tenzij ze er constant aan herinnerd worden. En dat laatste is nou net toevallig met het imago van Moslims aan de hand. Dat blijft maar doorgaan.

Joesoef
28-06-04, 08:28
Wel vreemd allemaal. Had het niet moeten zijn " Nederlanders verbaasd over negatieve kijk op Moslims".

euhh
28-06-04, 08:29
Geplaatst door Tomas
Mensen vergeten alles vrij snel. Tenzij ze er constant aan herinnerd worden. En dat laatste is nou net toevallig met het imago van Moslims aan de hand. Dat blijft maar doorgaan.

zeg dat even tegen de duitsers das al 60 jaar geleden (wel veel erger dan 9-11 maar goed), daden als 9-11 e.d. zullen nooit vergeten worden.
Dat had een te grote impact op de geschiedenis en zal dus ook in de geschiedenis boeken gaan en dus zal elke nieuwe generatie er aan herinnerd worden.

Simon
28-06-04, 08:29
Geplaatst door euhh
Zo simpel is het helaas wel, mensen onthouden alleen negatieve dingen he.

Je kan je hele leven goede dingen doen maar als je 1 keer iets fout doet zal dat je het de rest van je leven achtervolgen.

Welnee, die regel is een cliché die in de werkelijkheid helemaal niet opgaat. Kijk maar naar Dick Advocaat. Die kreeg eerst de schuld van het falen van Oranje en nu is het weer een goede coach omdat Oranje bij de laatste 4 hoort.

taouanza
28-06-04, 08:32
Geplaatst door euhh
zeg dat even tegen de duitsers das al 60 jaar geleden (wel veel erger dan 9-11 maar goed), daden als 9-11 e.d. zullen nooit vergeten worden.
Dat had een te grote impact op de geschiedenis en zal dus ook in de geschiedenis boeken gaan en dus zal elke nieuwe generatie er aan herinnerd worden.

Waarom hebben de Amerikanen dan nooit last van een 'slecht' imago?
Dat ik uberhaupt inga op jouw achterlijke stellingen. Ik vraag me echt af wie echt achterlijk is in dit land.

Simon
28-06-04, 08:32
Geplaatst door euhh
Dat had een te grote impact op de geschiedenis en zal dus ook in de geschiedenis boeken gaan en dus zal elke nieuwe generatie er aan herinnerd worden.

Dat heeft maar enkele generaties nodig. De generatie van mijn ouders zal nooit in Duitsland op vakantie gaan. Maar nu zie ik daar bij de volgende generatie al een verschuiving in. Nog een generatie verder en er leeft niemand meer die het heeft meegemaakt.

euhh
28-06-04, 08:34
Geplaatst door Simon
Welnee, die regel is een cliché die in de werkelijkheid helemaal niet opgaat. Kijk maar naar Dick Advocaat. Die kreeg eerst de schuld van het falen van Oranje en nu is het weer een goede coach omdat Oranje bij de laatste 4 hoort.

Klopt maar dat komt niet in de geschiedenisboeken en die aanslagen wel, iniedergeval zal dit decennia de geschiedenis boeken ingaan als het "Terroristen-Decennia"

Tomas
28-06-04, 08:38
Geplaatst door euhh
zeg dat even tegen de duitsers das al 60 jaar geleden (wel veel erger dan 9-11 maar goed), daden als 9-11 e.d. zullen nooit vergeten worden.
Dat had een te grote impact op de geschiedenis en zal dus ook in de geschiedenis boeken gaan en dus zal elke nieuwe generatie er aan herinnerd worden.

De "duitserhaat" heeft allang niks meer met de oorlog te maken. Dat is een zichzelf in stand houdende kleine-grote-broer relatie, waarbij de oorlog slechts een excuus is.

Je neemt jezelf echt niet serieus als je gelooft dat een nederlander die WO2 absoluut niet heeft meegemaakt daaraan denkt als ie een duitser tegenkomt. Dan denkt ie meestal "Goh, een goeie duitser" en soms "Arrogante dikke mof", zonder ook maar een associatie met de oorlog te hebben. Pas als het op schelden aankomt dan komt ie.

Tomas
28-06-04, 08:40
Geplaatst door Simon
Dat heeft maar enkele generaties nodig. De generatie van mijn ouders zal nooit in Duitsland op vakantie gaan. Maar nu zie ik daar bij de volgende generatie al een verschuiving in. Nog een generatie verder en er leeft niemand meer die het heeft meegemaakt.

Ik moest vroeger wel mee met mijn ouders naar duitsland op vakantie. Niet vanwege de oorlog, maar vanwege de saaiheid zoek ik mijn vakantieplezier elders.

BiL@L
28-06-04, 10:26
De resultaten van het TNS NIPO-onderzoek naar het autochtone gevoel over moslims hebben tot schrikreacties geleid bij Nederlandse moslimorganisaties. De Volkskrant meldde zaterdag dat zo'n 33% van de autochtone Nederlanders negatief staat ten opzichte van moslims en de islam. Tweederde van de autochtone Nederlanders onderhoudt overigens geen enkel contact met moslims.

Naarmate mensen meer afweten van de islam staat men wel positiever tegenover moslims, 28%, maar toch zegt 36% van die groep negatief te oordelen; 38% is neutraal. Jongeren oordelen vaker negatief dan gemiddeld.

Khalid Kasem, van de stichting Ben je bang voor mij? (http://benjebangvoormij.nl), zegt dat de cijfers duiden op een enorme kloof tussen moslims en autochtone Nederlanders. ''Ik vrees dat we naar een heel groot probleem toegroeien. Het debat is zo gepolariseerd. De nuance heeft geen kans meer. Wat blijft hangen is het beeld van moslims die homo's van hoge torens willen gooien''. Kasem vindt dat er een andere weg in moet worden geslagen. ''Preken voor eigen parochie heeft geen zin. Misschien moeten we de blanke wijken in, het platteland op. Zo van: de islam komt naar u toe deze zomer''.

De directeur van de Turkse organisatie Milli Görüs, Haci Karacaer, vindt dat het debat over de islam te eenzijdigheid wordt gevoerd. ''Moslims laten zich veel te weinig horen. Ze zouden moeten laten zien dat ze niet allemaal hetzelfde denken''.

De directeur van het multicultureel instituut Forum noemt de enquête-uitslag ''choquerend''. Volgens Sadik Harchaoui wijst de enquête uit dat autochtonen géén toenadering willen. En omgekeerd moslims ook niet.

Voorzitter Ayhan Tonca van het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO) zegt dat er de laatste jaren een verharding te bespeuren valt in het oordeel van Nederlanders over moslims. ''Terwijl de overgrote meerderheid van de moslims een tolerante en seculiere vorm van islam aanhangt. Alleen een handjevol verdedigt de extremisten.'' Volgens hem moeten moslims nog meer de dialoog zoeken met de autochtone Nederlanders. De media en politici moeten volgens Tonca ook hun verantwoordelijkheid nemen. ''Ze moeten niet alle moslims en allochtonen over één kam scheren.''

http://www.volkskrant.nl/binnenland/1088319691725.html

ZbaqZbaq
28-06-04, 11:58
Geplaatst door BiL@L


Khalid Kasem, van de stichting Ben je bang voor mij? (http://benjebangvoormij.nl), zegt dat de cijfers duiden op een enorme kloof tussen moslims en autochtone Nederlanders. ''Ik vrees dat we naar een heel groot probleem toegroeien. Het debat is zo gepolariseerd. De nuance heeft geen kans meer. Wat blijft hangen is het beeld van moslims die homo's van hoge torens willen gooien''. Kasem vindt dat er een andere weg in moet worden geslagen. ''Preken voor eigen parochie heeft geen zin. Misschien moeten we de blanke wijken in, het platteland op. Zo van: de islam komt naar u toe deze zomer''.



woahahahahhahahahah......Moslims als hondjes achter de autochtonen aan....."pleaze pleaze...kijk eens hoe lief ik ben...pleaze pleaze...wil je mijn vriendje zijn"

NOT ME...NOT IN THIS LIFE

freya
28-06-04, 12:01
Geplaatst door ZbaqZbaq
woahahahahhahahahah......Moslims als hondjes achter de autochtonen aan....."pleaze pleaze...kijk eens hoe lief ik ben...pleaze pleaze...wil je mijn vriendje zijn"

NOT ME...NOT IN THIS LIFE

Wat zie jij voor oplossing, om te voorkomen det de boel nog meer polariseert?

taouanza
28-06-04, 12:01
Geplaatst door ZbaqZbaq
woahahahahhahahahah......Moslims als hondjes achter de autochtonen aan....."pleaze pleaze...kijk eens hoe lief ik ben...pleaze pleaze...wil je mijn vriendje zijn"

NOT ME...NOT IN THIS LIFE

Dat is wel wat men verwacht.Het ergst is het zijn vooral achterlijke mensen die dat verwachten. Alsof ik achterlijke vrienden wil hebben:rolleyes:

David
28-06-04, 12:02
Geplaatst door ZbaqZbaq
woahahahahhahahahah......


Constructief. Het officiële AEL standpunt?

taouanza
28-06-04, 12:04
Geplaatst door freya
Wat zie jij voor oplossing, om te voorkomen det de boel nog meer polariseert?

Het zou een boel schelen als mensen hun hersenen gingen gebruiken ipv maar nablaten wat een ander zegt. Waar het op neer komt dat ze percies hetzelfde doen waar ze moslims van betichten. Niet nadenken maar hun leiders volgen. Je vraagt wie zijn ze en ik vraag welke leiders?

taouanza
28-06-04, 12:05
Geplaatst door David
Constructief. Het officiële AEL standpunt?

wil jij mijn vriendje zijn? :staart:

David
28-06-04, 12:09
Geplaatst door taouanza
wil jij mijn vriendje zijn? :staart:


Graag. Wil jij mijn vriendinnetje zijn? :kusgrijs:

taouanza
28-06-04, 12:11
Geplaatst door David
Graag. Wil jij mijn vriendinnetje zijn? :kusgrijs:

fijn :wohaa: maar hoevaak per dag moet ik me verontschuldigen voor onthoofdingen en 11-9? :confused:

BiL@L
28-06-04, 12:14
Geplaatst door taouanza
fijn :wohaa: maar hoevaak per dag moet ik me verontschuldigen voor onthoofdingen en 11-9? :confused:

Ehm, ik wil het zeggen. 119 keer per dag :D

David
28-06-04, 12:18
Geplaatst door taouanza
fijn :wohaa: maar hoevaak per dag moet ik me verontschuldigen voor onthoofdingen en 11-9? :confused:



Moet alleen als je zelf plotseling aan het onthoofden slaat. Mag ik nog wel gewoon zuipen en achter de kerels aan?

taouanza
28-06-04, 12:19
Geplaatst door David
Moet alleen als je zelf plotseling aan het onthoofden slaat. Mag ik nog wel gewoon zuipen en achter de kerels aan?


Vooruit dan maar zolang je geen punt maakt van mijn gebrekkig Nederlands.

David
28-06-04, 12:24
Geplaatst door taouanza
Vooruit dan maar zolang je geen punt maakt van mijn gebrekkig Nederlands.


Okay, als jij niet gaat zeuren als ik na een broodje ham weer lipgloss op wil.

taouanza
28-06-04, 12:27
Geplaatst door David
Okay, als jij niet gaat zeuren als ik na een broodje ham weer lipgloss op wil.

Ach onder mijn burqa zie ik dat toch niet, althans je hebt toch geen problemen met mijn burqa?

Tomas
28-06-04, 12:29
De onschuldige toeschouwer denkt al gauw dat Taouanza en David grapjes maken. Maar...

ZbaqZbaq
28-06-04, 12:29
Geplaatst door freya
Wat zie jij voor oplossing, om te voorkomen det de boel nog meer polariseert?

Autochtonen moeten meer gaan doen om racisme en xenofobie te lijf te gaan. Verplichte integratie cursussen.....verplichte lessen over islam op school.

Daarnaast speelt de regering een hele belangrijke rol in de polarisatie door Zionisme te steunen en zich in te laten met bezetting en aanvallen op islamitische landen.

BiL@L
28-06-04, 12:29
Geplaatst door taouanza
Ach onder mijn burqa zie ik dat toch niet, althans je hebt toch geen problemen met mijn burqa?

:D

Tomas
28-06-04, 12:31
Geplaatst door ZbaqZbaq
Autochtonen moeten meer gaan doen om racisme en xenofobie te lijf te gaan. Verplichte integratie cursussen.....verplichte lessen over islam op school.

Daarnaast speelt de regering een hele belangrijke rol in de polarisatie door Zionisme te steunen en zich in te laten met bezetting en aanvallen op islamitische landen.

Nog sterker: autoctonen moeten gewoon vrijwillig hun fietsen en dochters (in volgorde van belngrijkheid) inleveren. En niet zeiken.

David
28-06-04, 12:31
Geplaatst door taouanza
Ach onder mijn burqa zie ik dat toch niet, althans je hebt toch geen problemen met mijn burqa?


nee hoor, jij maakt toch ook geen probleem van mijn leren broek, leren pet, kettingen en naaldhakken?

taouanza
28-06-04, 12:35
Geplaatst door David
nee hoor, jij maakt toch ook geen probleem van mijn leren broek, leren pet, kettingen en naaldhakken?

Naaldhakken oke maar leren pet noway :gniffel:

ZbaqZbaq
28-06-04, 12:38
Geplaatst door Tomas
Nog sterker: autoctonen moeten gewoon vrijwillig hun fietsen en dochters (in volgorde van belngrijkheid) inleveren. En niet zeiken.

dat vind ik niet. die ouwe kut batavus mogen ze houden. wij rijden liever auto ;)

wat betreft de dochters....die maken zelf de keus wel.....
en als ze de keus hebben gemaakt om met Hassan of Ali door te gaan moeten die autochtonen ouders dat respecteren en ze niet onder druk zetten.

freya
28-06-04, 12:39
Geplaatst door ZbaqZbaq
Autochtonen moeten meer gaan doen om racisme en xenofobie te lijf te gaan. Verplichte integratie cursussen.....verplichte lessen over islam op school.


En wie moeten die cursussen en lessen geven? :duivels:

:p

ZbaqZbaq
28-06-04, 12:40
Geplaatst door freya
En wie moeten die cursussen en lessen geven? :duivels:

:p

uhh...jij :haha:

David
28-06-04, 12:41
Geplaatst door ZbaqZbaq
wat betreft de dochters....die maken zelf de keus wel.....
en als ze de keus hebben gemaakt om met Hassan of Ali door te gaan moeten die autochtonen ouders dat respecteren en ze niet onder druk zetten.


Precies. Wat dat betreft kunnen ze nog wat leren van allochtone ouders, die in de regel staan te juichen als kleine Fatima met willem thuiskomt. Of als kleine Fatima met Annelies thuiskomt, for that matter.

David
28-06-04, 12:42
Geplaatst door taouanza
Naaldhakken oke maar leren pet noway :gniffel:


Okay, okay, ik laat die pet weg. Maar dan doe jij een flinke split in je burqua! Deal? en dan gaan we samen de scholen langs - al die kids de stuipen op het lijf jagen.

taouanza
28-06-04, 12:43
Geplaatst door David
Precies. Wat dat betreft kunnen ze nog wat leren van allochtone ouders, die in de regel staan te juichen als kleine Fatima met willem thuiskomt. Of als kleine Fatima met Annelies thuiskomt, for that matter.

Ligt eraan hebben Willen me Annelies een verblijfsvergunning?

taouanza
28-06-04, 12:44
Geplaatst door David
Okay, okay, ik laat die pet weg. Maar dan doe jij een flinke split in je burqua! Deal? en dan gaan we samen de scholen langs - al die kids de stuipen op het lijf jagen.

great!

Tomas
28-06-04, 12:44
Geplaatst door ZbaqZbaq
dat vind ik niet. die ouwe kut batavus mogen ze houden. wij rijden liever auto ;)

wat betreft de dochters....die maken zelf de keus wel.....
en als ze de keus hebben gemaakt om met Hassan of Ali door te gaan moeten die autochtonen ouders dat respecteren en ze niet onder druk zetten.

Is het misschien niet beter dat autochtonen hun dochters leren dat het normaal is om betast en gebruikt te worden?

taouanza
28-06-04, 12:45
Geplaatst door Tomas
De onschuldige toeschouwer denkt al gauw dat Taouanza en David grapjes maken. Maar...

Maar ondertussen is Taouanza allerlei vrijbrieven aan het uitdelen.:moe:

David
28-06-04, 12:46
Geplaatst door taouanza
great!


Zullen we ook een act instuderen, met een dansje en een liedje en een goocheltruc en een korte kwis?

Mark
28-06-04, 12:48
Ik denk ten eerste dat je weinig feeling met de maatschappij hebt als deze uitkomsten je shockeren. Ten tweede is dit eens te meer waarschijnlijk een onderzoek met sturende vragen.

De oplossing? Geen idee, dat soort dingen laten zich niet sturen door voorlichting, overleg-groepen, promotieteams en dat soort bullshit.

David
28-06-04, 12:52
Geplaatst door Mark
Ik denk ten eerste dat je weinig feeling met de maatschappij hebt als deze uitkomsten je shockeren. Ten tweede is dit eens te meer waarschijnlijk een onderzoek met sturende vragen.

De oplossing? Geen idee, dat soort dingen laten zich niet sturen door voorlichting, overleg-groepen, promotieteams en dat soort bullshit.


Ach, het is een beetje hetzelfde als hoe mensen 25 geleden over homo's dachten. Dat waren allemaal smeerlappen, behalve Jos Brink, en die homo die ze kenden, want die was lief. En dat is ook veel verbeterd nu. Het heeft tijd nodig, hoe lullig dat ook klinkt.


Wacht maar tot Taouanza en ik onze toernee langs schooltjes beginnen!

ZbaqZbaq
28-06-04, 12:54
Geplaatst door Tomas
Is het misschien niet beter dat autochtonen hun dochters leren dat het normaal is om betast en gebruikt te worden?


Ik weet dat dit in veel autochtonen gezinnen gebruikelijk is. wij moslims daarintegen vinden dit afschuwelijk en denken dat daders van dergelijke vergrijpen zwaar gestraft moeten worden.

Tomas
28-06-04, 12:55
Geplaatst door David
Ach, het is een beetje hetzelfde als hoe mensen 25 geleden over homo's dachten. Dat waren allemaal smeerlappen, behalve Jos Brink, en die homo die ze kenden, want die was lief. En dat is ook veel verbeterd nu. Het heeft tijd nodig, hoe lullig dat ook klinkt.


Wacht maar tot Taouanza en ik onze toernee langs schooltjes beginnen!

Je zou eens moeten onderzoeken hoeveel homohaters Pim heeft bekeerd.

Tomas
28-06-04, 12:57
Geplaatst door ZbaqZbaq
Ik weet dat dit in veel autochtonen gezinnen gebruikelijk is. wij moslims daarintegen vinden dit afschuwelijk en denken dat daders van dergelijke vergrijpen zwaar gestraft moeten worden.

En de cultuurkloof is dat jij de dochter zwaar wilt straffen.

ZbaqZbaq
28-06-04, 12:59
Geplaatst door Tomas
En de cultuurkloof is dat jij de dochter zwaar wilt straffen.

vreemde interpretatie van dader heb jij zeg.

zo komen we natuurlijk nooit nader tot elkaar.

David
28-06-04, 12:59
Geplaatst door Tomas
Je zou eens moeten onderzoeken hoeveel homohaters Pim heeft bekeerd.


Genant veel. Kan me nog herinneren dat ik plots werd genuffeld door een struise Rotterdamse blondine in een sigarettenwinkel in Feyenoord. Ik schrok me rot.

Tomas
28-06-04, 13:01
Geplaatst door David
Genant veel. Kan me nog herinneren dat ik plots werd genuffeld door een struise Rotterdamse blondine in een sigarettenwinkel in Feyenoord. Ik schrok me rot.

Ik denk dat ik ook maar zo'n leren outfitje aanschaf.

David
28-06-04, 13:04
Geplaatst door Tomas
Ik denk dat ik ook maar zo'n leren outfitje aanschaf.


Je mag mijn pet wel, die mag ik toch niet meer op van Taouanza.

freya
28-06-04, 13:08
Geplaatst door ZbaqZbaq
uhh...jij :haha:

Denk je dat ik daar als heiden geschikt voor ben? :tover:

doe het lekker zelf! :ego:

Tomas
28-06-04, 13:09
Geplaatst door David
Je mag mijn pet wel, die mag ik toch niet meer op van Taouanza.

Ja ik ken dat. Het begint met je pet.

David
28-06-04, 13:10
Geplaatst door Tomas
Ja ik ken dat. Het begint met je pet.


En daar eindigd het ook. Niet gelijk teveel illusies maken, hè!!!!

Rabi'ah.
28-06-04, 13:10
Geplaatst door freya
Denk je dat ik daar als heiden geschikt voor ben? :tover:

doe het lekker zelf! :ego:

Uh.....een heiden met een Oosterse tic die in veel opzichten geassimileerd is in de Middenoosterse cultuur. :hihi: :p

En ik heb het bewijs. :duivels:

Of durf je hier nog wel te schrijven wat je van Cairo vindt? :stout: :stout: :stout:

taouanza
28-06-04, 16:08
Geplaatst door David
Zullen we ook een act instuderen, met een dansje en een liedje en een goocheltruc en een korte kwis?


Hmmm daar moet ik even op terug komen want ik wil het wel goed niet zoiets wat je in Parijs had gezien das tien keer niks.Maar hoe overtref je dat? :argwaan:

taouanza
28-06-04, 16:12
Geplaatst door Mark
Ik denk ten eerste dat je weinig feeling met de maatschappij hebt als deze uitkomsten je shockeren. Ten tweede is dit eens te meer waarschijnlijk een onderzoek met sturende vragen.

De oplossing? Geen idee, dat soort dingen laten zich niet sturen door voorlichting, overleg-groepen, promotieteams en dat soort bullshit.

Wat is dit voor kul antwoord als Marokkanen zeggen dat ze niet geaccepteerd worden wordt dat afgedaan als slachtofferschap en nu moeten ze opeens niet verbaasd zijn.En wat voor maatschappij hebt je het over Marokkanen weten toch niet wat autochtonen denken en zeggen als ze onderling zijn?Ze moeten maar raden dat autochtonen 2 gezichten hebben.
Degene die het door hebben wentelen in slachtofferrol degene die het niet weten die hebben geen feeling met de maatschappij.
Ben in iedergeval blij dat jij niet meer alsof doet want ik had kennelijk geen feeling met de maatschappij toen ik dacht dat Tomas en jij anders waren.

Rabi'ah.
28-06-04, 16:38
Geplaatst door Mark
Ik denk ten eerste dat je weinig feeling met de maatschappij hebt als deze uitkomsten je shockeren.

En ik denk dat de ondervraagde mensen weinig feeling hebben met de maatschappij als ze, niet gehinderd door enige kennis de door de media gevoerde propaganda voor zoete koek slikken zonder


Geplaatst door Mark

Ten tweede is dit eens te meer waarschijnlijk een onderzoek met sturende vragen.

Zoiets als zelf nadenken en sturend antwoorden bestaat ook hoor. :moe:


Geplaatst door Mark

De oplossing? Geen idee, dat soort dingen laten zich niet sturen door voorlichting, overleg-groepen, promotieteams en dat soort bullshit.

Waardoor dan wel? Want er staat vast dat er iets moet gebeuren, als we tenminste niet willen dat onze samenleving in rap tempo afglijdt naar..........nouja, vul maar in...... :(

Groetjes,

Rabiah.

Isaac
28-06-04, 16:46
Geplaatst door ZbaqZbaq
dat vind ik niet. die ouwe kut batavus mogen ze houden. wij rijden liever auto ;)

wat betreft de dochters....die maken zelf de keus wel.....
en als ze de keus hebben gemaakt om met Hassan of Ali door te gaan moeten die autochtonen ouders dat respecteren en ze niet onder druk zetten.

Marokkaanse meisjes met een Jan of Kees lijkt me een groter probleem.

Robbedoes
28-06-04, 17:22
Moslims hebben een even slechte naam in west Europa als christenen en niet gelovigen in Arabische landen.

Ik geloof niet dat "de moslims" die slechte naam hebben, maar wel de fundamentalistische islam. En de mensen die in naam van die religie bommen plaatsen in treinen en/of gebouwen.

Mark
28-06-04, 17:30
Geplaatst door taouanza
Wat is dit voor kul antwoord als Marokkanen zeggen dat ze niet geaccepteerd worden wordt dat afgedaan als slachtofferschap en nu moeten ze opeens niet verbaasd zijn.En wat voor maatschappij hebt je het over Marokkanen weten toch niet wat autochtonen denken en zeggen als ze onderling zijn?Ze moeten maar raden dat autochtonen 2 gezichten hebben.
Degene die het door hebben wentelen in slachtofferrol degene die het niet weten die hebben geen feeling met de maatschappij.
Ben in iedergeval blij dat jij niet meer alsof doet want ik had kennelijk geen feeling met de maatschappij toen ik dacht dat Tomas en jij anders waren.

Het klimaat dat de laatste jaren ontstaan is in nederland is toch bekend? De LPF heeft verschrikkelijk veel stemmen gehaald een paar jaar geleden. Dat bedoel ik met het feit dat dit niets nieuws is. En je weet zelf hoe moslims vaak negatief worden neergezet door de media, nou dan zie je dus dat mensen die geen moslims kennen in het dagelijks leven hun mening daarop baseren. Omdat ze ook geen manier hebben om dat bij te stellen op basis van contacten in het dagelijks leven.

Verder over jouw opmerkingen over mij.... ik vind het echt jammer dat je nu zo denkt... en ik vind het niet terecht!! maar blijkbaar heb je je mening nu opeens bepaald en zal niks dat meer terugdraaien :(

Mark
28-06-04, 17:33
Geplaatst door Rabi'ah.
En ik denk dat de ondervraagde mensen weinig feeling hebben met de maatschappij als ze, niet gehinderd door enige kennis de door de media gevoerde propaganda voor zoete koek slikken zonder

Zoiets als zelf nadenken en sturend antwoorden bestaat ook hoor. :moe:

Ik denk dat ondervraagden weinig keuze hebben als ze ja/nee antwoorden moeten geven. En als je daar geen trek in hebt dan zoeken ze gewoon een volgende persoon om te ondervragen.



Geplaatst door Rabi'ah.

Waardoor dan wel? Want er staat vast dat er iets moet gebeuren, als we tenminste niet willen dat onze samenleving in rap tempo afglijdt naar..........nouja, vul maar in...... :(

Groetjes,

Rabiah.

Ik denk dat dit soort dingen alleen langzaam kunnen veranderen. Dat betekent dat aan de ene kant de media een eerlijk beeld moet weergeven van hoe het er nou echt voor staat in Nederland. En dat moslims en niet moslims elkaar toch wat meer moeten leren kennen.

Op dit moment is het klimaat gewoon verziekt denk ik. Kijk hier maar op maroc.nl... achter alles wat je zegt wordt gelijk van alles en nog wat gezocht :aanwal:

ZbaqZbaq
28-06-04, 17:35
Geplaatst door Robbedoes
Moslims hebben een even slechte naam in west Europa als christenen en niet gelovigen in Arabische landen.

Ik geloof niet dat "de moslims" die slechte naam hebben, maar wel de fundamentalistische islam. En de mensen die in naam van die religie bommen plaatsen in treinen en/of gebouwen.

Ik geloof ook niet dat "de Christenen" die slechte naam hebben maar wel die zionistische christenen die onvoorwaardelijk Pisrael steunen in naam van hun religie en Islamitische landen aanvallen en bezetten en dictaturen steunen.

Levi
28-06-04, 17:39
Geplaatst door Robbedoes
Ik geloof niet dat "de moslims" die slechte naam hebben, maar wel de fundamentalistische islam. En de mensen die in naam van die religie bommen plaatsen in treinen en/of gebouwen.


Regelrechte onzin. Moet je als blonde blauwogige kaaskop maar eens verklaren dat je saucijzenbroodje eet vanwege het varkensvlees.

En dan heb ik het nog niet eens over de vooroordelen die je hoort zolang je incognito bent......

Orakel
28-06-04, 18:56
Geplaatst door Mark
Het klimaat dat de laatste jaren ontstaan is in nederland is toch bekend? De LPF heeft verschrikkelijk veel stemmen gehaald een paar jaar geleden. Dat bedoel ik met het feit dat dit niets nieuws is. En je weet zelf hoe moslims vaak negatief worden neergezet door de media, nou dan zie je dus dat mensen die geen moslims kennen in het dagelijks leven hun mening daarop baseren. Omdat ze ook geen manier hebben om dat bij te stellen op basis van contacten in het dagelijks leven.

Verrek, is echt zo.
En dat van die sturende vragen wil ik ook best geloven.

taouanza
28-06-04, 19:04
Geplaatst door Orakel
Verrek, is echt zo.
En dat van die sturende vragen wil ik ook best geloven.

www.fok.nl

Olive Yao
28-06-04, 19:36
Moslims geschrokken van slecht imago

Mensen, ik heb geen zin om lang te reageren op dit bericht, maar ik wil wel zeggen dat ik het bericht dat er de aanleiding toe is:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=102094

bedroevend vind.

Elkaar niet kennen, niets willen weten, wel oordelen.

Olive Yao
28-06-04, 19:54
Geplaatst door Mark
Op dit moment is het klimaat gewoon verziekt denk ik.
Er is niet één klimaat. Al is er allicht wel een overheersend klimaat.

Er is niet één klimaat in de media. Het klimaat dat de media creëren kun je negeren (kost niet meer moeite dan het een goede fee kost om met haar toverstokje een mooie zomerdag tevoorschijn te toveren).

Je kunt met andere mensen je eigen klimaat scheppen. Kan zich snel uitbreiden.

Kern van de zaak: je bent autonoom.


Kijk hier maar op maroc.nl... achter alles wat je zegt wordt gelijk van alles en nog wat gezocht :aanwal:
Dat vind ik eigenlijk heel erg meevallen. Ik zie juist eerder wat ik hier schrijf.

taouanza
29-06-04, 08:29
Geplaatst door Mark


Op dit moment is het klimaat gewoon verziekt denk ik. Kijk hier maar op maroc.nl... achter alles wat je zegt wordt gelijk van alles en nog wat gezocht :aanwal:

Jij durft! :kwaad:

taouanza
29-06-04, 08:30
Geplaatst door Mark

Verder over jouw opmerkingen over mij.... ik vind het echt jammer dat je nu zo denkt... en ik vind het niet terecht!! maar blijkbaar heb je je mening nu opeens bepaald en zal niks dat meer terugdraaien :(

Moet ik daarop antwoorden als Taouanza of als ALLOCHTOON?:rolleyes:

Mark
29-06-04, 08:31
Weet je wat, ik wens je al het beste en daar laten we het maar bij.

Levi
29-06-04, 08:38
Geplaatst door Isaac
Marokkaanse meisjes met een Jan of Kees lijkt me een groter probleem.


Klopt. De vooroordelen die men heeft over Moslims is erg, maar de vooroordelen over een kaasmoslim zijn nog erger.

David
29-06-04, 08:42
Geplaatst door taouanza
Hmmm daar moet ik even op terug komen want ik wil het wel goed niet zoiets wat je in Parijs had gezien das tien keer niks.Maar hoe overtref je dat? :argwaan:


Daar moeten we inderdaad snel eens een vergaderingetje over beleggen. Een topless vlaggenzwaai act kan al snel verkeerd geïnterpreteerd worden, en daar zitten we niet op te wachten.

taouanza
29-06-04, 08:51
Geplaatst door David
Daar moeten we inderdaad snel eens een vergaderingetje over beleggen. Een topless vlaggenzwaai act kan al snel verkeerd geïnterpreteerd worden, en daar zitten we niet op te wachten.

Niet echt:maf:

David
29-06-04, 08:56
Geplaatst door taouanza
Niet echt:maf:

Precies, dat leid alleen maar tot sodomie en mismaakte kinderen. Misschien een vlot intergratie dansje, een soort buikdans op klompjes? En dan mijn lipgloss in de kleur van jouw burqua, zoiets?

taouanza
29-06-04, 09:01
Geplaatst door David
Precies, dat leid alleen maar tot sodomie en mismaakte kinderen. Misschien een vlot intergratie dansje, een soort buikdans op klompjes? En dan mijn lipgloss in de kleur van jouw burqua, zoiets?


Hmmm we moeten gauw afspreken weer vond het vondelpark erg leuk.....:)

freya
29-06-04, 09:03
Geplaatst door taouanza
Hmmm we moeten gauw afspreken weer vond het vondelpark erg leuk.....:)

Wat hebben jullie in Godin's naam allemaal staan doen, toen ik even niet keek? :maf:

:p

David
29-06-04, 09:07
Geplaatst door freya
Wat hebben jullie in Godin's naam allemaal staan doen, toen ik even niet keek? :maf:

:p


:boogie: :boogie:

Had je maar beter op moeten letten! Zet David en Taouanza bij elkaar, en Nurejev en Fontein verdwijnen in het niet! :haha:

freya
29-06-04, 09:22
Geplaatst door David
:boogie: :boogie:

Had je maar beter op moeten letten! Zet David en Taouanza bij elkaar, en Nurejev en Fontein verdwijnen in het niet! :haha:

En weer geen foto's natuurlijk :mad:

David
29-06-04, 09:24
Geplaatst door freya
En weer geen foto's natuurlijk :mad:


Nee, je moet het life zien, wil het écht overkomen.

:schok:


Maar we doen deze zomer een toernee langs middelbare scholen.

freya
29-06-04, 09:28
Geplaatst door David

Maar we doen deze zomer een toernee langs middelbare scholen.

En julie verwachte veel publiek?

in de vakantie :maf2:

David
29-06-04, 09:35
Geplaatst door freya
En julie verwachte veel publiek?

in de vakantie :maf2:


Jij hebt 'm door! We willen die arme kinderen niet traumatiseren, vandaar.

freya
29-06-04, 09:42
Geplaatst door David
Jij hebt 'm door! We willen die arme kinderen niet traumatiseren, vandaar.

Dat is nou pas echt lief en verstandig :duim:

taouanza
29-06-04, 09:49
:haha:

Ron Haleber
29-06-04, 12:34
Geplaatst door freya
En weer geen foto's natuurlijk :mad:


Nee! Natuurlijk niet... Die meiden sjansen wel stiekem met mij, maar nodigen me gvd nooit uit! :strik: :strik: :huil2: