PDA

Bekijk Volledige Versie : Stelling: Sodomie neemt toe doordat het erkend wordt...



BiL@L
28-06-04, 16:45
gewist

Julien
28-06-04, 16:55
volgens mij niet waar. dingen verbieden leidt altijd tot nieuwsgrierigheid. ik denk dat in landen waar sodomie verboden is, meer sodomie is.

kijk maar naar drugs. in Frankrijk wordt veel meer drugs gebruikt dan in Nederland, terwijl het in Nederland gedoogd wordt.

kijk maar naar de drooglegging van Amerika in de geschiedenis, nog nooit werd er zoveel alcohol gedronken--> en maffia.

Robbedoes
28-06-04, 17:16
Sodomie is de religieuse benaming van homoseksualiteit. Terwijl in Sodom juist ook hetero's zich overgaven aan "losbandigheid" , en dat niet homoseksualiteit maar wel de losbandigheid veroordeelt werd.


Homoseksualiteit neemt niet toe, maar met de openheid en erkenning komen wel meer mensen üit de kast", en lijkt het dus dat er meer homo's zijn.
!0 procent van alle mensen is homo!!!

Simon
28-06-04, 17:39
Geplaatst door BiL@L
Stelling: Sodomie neemt toe doordat het erkend wordt als een natuurlijke gezonde expressie...

Natuurlijk is dat zo. Nu religie niet meer verboden is in de voormalige Sovject Unie nemen de uitingen daarvan ook toe. Dat wil overigens niet zeggen dat de mensen in de voormalige Sovjet Unie minder religieus waren.

Dutchguy
28-06-04, 19:08
Geplaatst door BiL@L
Stelling: Sodomie neemt toe doordat het erkend wordt als een natuurlijke gezonde expressie...

Ja.

Nou en?

Dutchguy
28-06-04, 19:50
Geplaatst door BiL@L
Goed je bent het er dus mee eens. Dan stel ik aan jou de vraag wat jij erger vindt, een gemeenschap tussen neef en nicht, of het ondergaan van sodomie?

En waarom vind je dat dan erger?

Ik vind geen van tweeen erg. Wat volwassenen onderling met elkanders goedkeuring doen moet men zelf maar uit maken. Dat anderen daar over gaan hannesen vind ik veel vervelender.

Max Stirner
28-06-04, 19:51
Geplaatst door BiL@L
Goed je bent het er dus mee eens. Dan stel ik aan jou de vraag wat jij erger vindt, een gemeenschap tussen neef en nicht, of het ondergaan van sodomie?

En waarom vind je dat dan erger?

Als die neef en nicht er zelf voor kiezen om gemeenschap met elkaar te hebben, prima. Als twee mannen of vrouwen dat willen, ook prima.
Dit is een vrij land.

Ik begrijp niet waarom die `sodomie`(nare term trouwens) zo'n groot probleem voor je is. Die homo's bemoeien zich toch ook niet met jouw levenswijze?
Ik heb een aantal homo's in mijn vriendenkring, het zijn aardige grappige gasten en ze brengen me vaak in contact met leuke meisjes :p

Joesoef
28-06-04, 19:54
Erkend/ toestaan of strafrechtelijk verboden. Het is maar welke keuze je hebt en maakt.

Simon
28-06-04, 20:34
Geplaatst door BiL@L
Vind je dat een gezonde ontwikkeling? En zo ja, moet er dan niet op die ontwikkeling ingespeeld worden in de zin van ziekte bestrijding zoals voor aids e.a. geslachtsziekten die specifiek onder plegers van sodomie over het algemeen meer voorkomt?

Ja ik vind dat een gezonde ontwikkeling voor mensen die dergelijke gevoelens hebben. Die gevoelens hoeven ze niet te onderdrukken want juist daar kan je (geestelijke) ziekten van oplopen.
Immigratie van buitenlanders heeft hier ook allemaal ziekten gebracht die hier eerst niet bestonden. Dat kan je in ieder ziekenhuis navragen. Daarnaast ook nog een intolerante wijze van denken die je op zich ook weer een ziekte zou kunnen noemen die besmettelijk is.

Dutchguy
28-06-04, 20:47
Geplaatst door Simon
Daarnaast ook nog een intolerante wijze van denken die je op zich ook weer een ziekte zou kunnen noemen die besmettelijk is.

Precies, dit is misschien nog wel de gevaarlijkste ziekte van allemaal.

Simon
28-06-04, 20:49
Geplaatst door BiL@L
Kan ik hieruit concluderen dat jij het intolerant vind dat er mensen zijn die ziektes wensen te bestrijden vanuit de angel?

Je komt af en toe dicht bij propaganda teksten van de Nazi's die ook erg hun best deden om groepen mensen met ziekte, verderf en vooral uitroeiing en bestrijding te associëren. Je moet er alleen nog wat beelden bij verzinnen van ratten die wegvluchten voor BiL@L 's zuiveringen. Verder bezig je nogal verhullend taalgebruik onder het mom van een objectieve analytische discussie. Heb je zeker ook af gekeken van de zogenaamd wetenschappelijke rassenleer van de Nazi's?

Simon
28-06-04, 21:04
Het is al jaren bekend dat je geen ziekten hoeft op te lopen als je sodomie bedrijft als je de juiste maatregelen neemt dus je hoeft echt niet via een achterdeurtje de daad in een bepaalde smoezelige context te plaatsen omdat dat lekker valt in je je religieuze denkraam. Ik kan best wel accepteren dat je het op religieuze gronden veroordeelt. Maar je hoeft niet te doen alsof hier de volksgezondheid in het geding is, want zoals ik al eerder aangaf ... dan heb ik ook nog wel wat adviezen aan mensen met een andere levensstijl of denkstijl dan ik. Als je je echt zo druk zou maken om de volksgezondheid dan zou je er wel voor pleiten een condoom om te doen in plaats van groepen mensen zo in de hoek te zetten.

barneveld
28-06-04, 21:13
Geplaatst door Simon
Het is al jaren bekend dat je geen ziekten hoeft op te lopen als je sodomie bedrijft als je de juiste maatregelen neemt dus je hoeft echt niet via een achterdeurtje de daad in een bepaalde smoezelige context te plaatsen omdat dat lekker valt in je je religieuze denkraam. Ik kan best wel accepteren dat je het op religieuze gronden veroordeelt. Maar je hoeft niet te doen alsof hier de volksgezondheid in het geding is, want zoals ik al eerder aangaf ... dan heb ik ook nog wel wat adviezen aan mensen met een andere levensstijl of denkstijl dan ik. Als je je echt zo druk zou maken om de volksgezondheid dan zou je er wel voor pleiten een condoom om te doen in plaats van groepen mensen zo in de hoek te zetten.


simon

zing het lied nog een keer voor mij. ''vakkenvullen''

Simon
28-06-04, 21:24
Geplaatst door BiL@L
Ik kan ook best wel accepteren dat je vind dat het geen aandacht behoeft de gevaren van sodomie voor met name hetero's achter het mom van nazi praktijken verscholen wordt.


De gevaren voor hetero's zitten met name in onbeschermde sexuele contacten met mensen uit gebieden zoals Afrika en het Caribisch gebied waar het percentage HIV geinfecteerden bijzonder hoog is (bron: RIVM). Maar ik heb je nog niet over het sluiten van de grenzen gehoord.

http://www.rivm.nl/vtv/data/kompas/gezondheidstoestand/ziekte/aids/aids_omvang_risicogroep.gif
Verdeling van het jaarlijks aantal gemelde AIDS-patiënten naar intraveneuze-druggebruikers, heteroseksuele mannen en vrouwen en homo-/biseksuele mannen in de periode 1982-2000.

Het RIVM schrijft over de groei van het aantal AIDS gevallen onder hetero's:
In Nederland is in 2000 42,8% van de heteroseksuele AIDS-patiënten afkomstig uit een HIV-endemisch gebied. Dit percentage was in 1997 nog 29,0%. Mogelijk heeft de instroom van migranten uit HIV-endemische gebieden bijgedragen aan de toename van heteroseksuelen met AIDS. In de toekomstige HIV-surveillance in Nederland zal dan ook meer aandacht besteed moeten worden aan de heteroseksuele risicogroepen, met name groepen afkomstig uit HIV-endemische gebieden zoals Afrika ten zuiden van de Sahara en het Caribische gebied.

Overigens voor de duidelijkheid. Een man die met een vrouw op de gebruikelijke manier gemeenschap heeft kan ook besmet raken als de vrouw besmet is en andersom uiteraard ook. Daarom is het gebruik van een condoom altijd van groot belang bij het voorkomen van SOA.

Simon
28-06-04, 21:33
Geplaatst door BiL@L
Welke lijn staat voor hetero's die sodomie ondergaan?

Misschien moet je je eens laten voorlichten. In Afrika lopen de meesten het op door 'reguliere' sex. Dus het is nogal onnozel je op één sexuele activiteit te fixeren. Verder neem ik aan dat je een grafiek kan lezen. Biseksuelen staan apart vermeldt.

Joesoef
28-06-04, 21:53
Het interesseerd mij geen ene flikker wat iemand zijn voorkeur is. Moet hij/ zij helemaal zelf uitmaken.

Joesoef
28-06-04, 22:01
Geplaatst door BiL@L
En dan bedoel ik dus kinderen die met allerlij aandoeningen geboren worden als gevolg daarvan.

Genetisch gezien is dat niet mogelijk. En opvoeding, het is maar net wat je wilt. Genetisch gezien geeft trouwen met neef nicht meer problemen.

Dx_
28-06-04, 22:20
Stelling: Sodomie neemt toe doordat het erkend wordt als een natuurlijke gezonde expressie...

Zoals je zelf al stelde: De mens observeert en leert van het gedrag van anderen. We leven in een maatschappij waarin geslachtsgemeenschap met hetzelfde geslacht gedoogd, geaccepteerd, en door sommigen zelfs verheerlijkt wordt. Het is dus een logisch gevolg dat sodomie vervolgens toeneemt en wortel schiet daar waar het normaal geen wortel zou schieten.

Of je dit afkeuringswaardig vindt hangt af van je referentiekader, daar kun je lang en breed over twisten. Voor eenieder is dat verschillend. Mijn mening is dat je homosexuele gevoelens en neigingen kan hebben maar hier niet aan dient toe te geven. Net zo als iemand die agressieve neigingen heeft niet aan de agressie dient toe te geven.

Maar he...dat is maar mijn mening :D

barfly
28-06-04, 22:25
Geplaatst door Dx_
Zoals je zelf al stelde: De mens observeert en leert van het gedrag van anderen. We leven in een maatschappij waarin geslachtsgemeenschap met hetzelfde geslacht gedoogd, geaccepteerd, en door sommigen zelfs verheerlijkt wordt. Het is dus een logisch gevolg dat sodomie vervolgens toeneemt en wortel schiet daar waar het normaal geen wortel zou schieten.

Of je dit afkeuringswaardig vindt hangt af van je referentiekader, daar kun je lang en breed over twisten. Voor eenieder is dat verschillend. Mijn mening is dat je homosexuele gevoelens en neigingen kan hebben maar hier niet aan dient toe te geven. Net zo als iemand die agressieve neigingen heeft niet aan de agressie dient toe te geven.

Maar he...dat is maar mijn mening :D

Waar de mond vol van is, loopt het hart van over ;)

Dx_
28-06-04, 22:33
Waar de mond vol van is, loopt het hart van over

:fuckit2:

:jammer:

:melig2:

Dx_
28-06-04, 22:43
Genetisch gezien is dat niet mogelijk. En opvoeding, het is maar net wat je wilt. Genetisch gezien geeft trouwen met neef nicht meer problemen.

Ik heb eens een bericht in de krant gelezen over een wetenschappelijk artikel waarin dit vermoeden weerlegd werd.

Simon
28-06-04, 23:05
Geplaatst door BiL@L
Dat is dan ook de insteek van mijn stelling. Want als sodomie als iets gewoons gezien gaat worden, zo gewoon dat kinderen het geen ramp zullen vinden dat ze hun moeder met een andere vrouw aantreffen en hun vader met een andere man, waarna de authentieke moeder en vader weer gewoon doen alsof er niets aan de hand is.


Besmettingen hebben met onbeschermde seks te maken. Maar daar hoor je imams veel te weinig over. Laat ze zich daar druk om maken in plaats van hoe je de liefde bedrijft en met wie. De kerk bemoeit zich ook met de Aids epidemie door te stellen dat je geen sex buiten het huwelijk mag bedrijven en condoom campagnes te verbieden. Daarmee bewijzen ze dat het ze alleen maar om hun sexuele moraal gaat en niet om de Aids epidemie die ze daarmee alleen maar verhevigen. Wat mij betreft geldt in wezen het zelfde voor jouw betoog: het gaat je helemaal niet om de volksgezondheid maar om jouw sexuele normen. Anders zou je wel met andere adviezen komen die effectiever zijn. Dat vind ik het schijnheilige er aan. Ook als je zegt in een andere topic "Wanneer een imâm het heeft over homosexualiteit, bedoelt hij in feite sodomie en dat kan ook door heterosexuelen bedreven worden" dan geloof ik daar geen moer van. Hij bedoelt wél homosexuelen. En iedereen weet dat hij dat bedoelt.

Simon
29-06-04, 07:07
Geplaatst door BiL@L
[B]het een indirecte implacatie maakt voor de instemming ermee. En een directe schade berokkening aan zijn integriteit. Zo' n imaam kan geen rolmodel zijn.

Hiermee bevestig je alleen maar wat ik beweerde. Het gaat ze niet om de bescherming van het leven maar om hun eigen reputatie. Ik kan alleen maar zeggen dat ik dat op morele gronden afwijs. Gelukkig doen veel katholieken die in het veld werkzaam zijn dat ook (d.w.z. ze trekken zich niks aan van de officiële kerkleer) en bekommeren zich wél om mensen.


Je slaat nu een hele andere weg in. Geestelijken hebben niet de taak om adviezen te geven die tegen de overtuiging in gaan. En al zou het mij om alleen maar de sexuele normen gaan, mijn eindconclusie veranderd er niets aan wanneer het mij daar niet om zou gaan.

Geestelijken moeten zich wél om de schepping bekommeren en wel meer dan anderen. Dat mag je verwachten. Echter in dit soort zaken zie je veel geestelijken niet kiezen voor de naastenliefde maar voor het promoten van de eigen agenda. Het is zelfs zo dat ze de ellende van anderen misbruiken om dat te doen. Ik heb nergens gevraagd dat ze een ander standpunt over bepaalde sexuele daden innemen. Maar tegelijkertijd mag je verwachten dat ze de ellende van anderen niet misbruiken om hun eigen standpunten te promoten.


Verder betekent dat niet dat de mensen onvoldoende zijn voorgelicht. En al helemaal niet in NL. Als ik me beperk tot NL, en waarschijnlijk zelfs tot heel Europa, dan is de voorlichting ruim voldoende.

Dat kan nooit voldoende zijn. Uit je eigen verhaal blijkt al dat je een eenzijdig voorstelling van zaken geeft over de wijze waarop besmettingen plaats vinden. Voor hetero's is dat helemaal niet voornamelijk via sodomie zoals jij suggereert en ook voor homo's zijn er vele andere wijzen waarop besmettingen kunnen plaats vinden. Door je ondeskundige verhalen kan je zelfs anderen in gevaar brengen. Hou er je mond over als je er weinig over weet want je helpt er niemand mee. Integendeel, je kan er anderen schade mee berokkenen die een schijngevoel van veiligheid hebben als ze onbeschermde sex hebben (maar geen sodomie).



Het enige waar jij klaarblijkelijk op loert is dat Geestelijken zich tegen de religie in gaan keren. En zo lang zij dat niet doen, zijn zij schijnheilig. Waarschijnlijk komt dat omdat jij lak hebt aan wat die geestelijken allemaal prediken. En wellicht omdat je verpleger bent geweest aan het leed van besmette mensen liever bij de geestelijken neer legt, dan aan ze toe te geven.

Ik heb er inderdaad op dit gebied vaak lak aan wat ze prediken omdat het ondeskundig geleuter is waarmee ze hun eigen irriationele normen en waarden willen verkopen. De sexuele normen en waarden die zij verdedigen op basis van oude geschriften zijn weer niet die van mij. Maar dat alles is niet eens zo belangrijk. Zij mogen hun normen en waarden hebben die niet de mijne zijn. Het gaat mij er om dat ze mensenlevens in gevaar brengen door een onjuiste voorstelling van zaken te geven. Het Vaticaan mag bijvoorbeeld voorop stellen dat je alleen sex binnen het huwelijk mag hebben. Maar als je dat doet in Afrika waar veelwijverij de cultuur is en daar het uitdelen van condooms en het geven van voorlichting als kerk verbiedt dan ben je indirect verantwoordelijk voor genocide naar mijn mening. En dan is diezelfde kerk niet meer geloofwaardig als ze predikt over naastenliefde. Op dezelfde wijze treedt de kerk op in de sloppenwijken in zuid-amerika en het gevolg is een enorme explosie van tiener zwangerschappen met alle ellende die dat met zich meebrengt.
(ps: ik ben nooit verpleger geweest. je verwart mij met andries)


Maar dit alles brengt mij tot de conclusie dat jij het erger vindt dat sodomie wordt afgekeurd, en geestelijken niet tegen hun religieuze voorschriften in gaan. Dan dat als gevolg van sodomie er een exponentiele groei aan kinderen geboren worden met SOA's als aids.

Ze mogen van mij vinden wat ze willen al zal ik hun standpunten bestrijden omdat ik het er niet mee eens ben. Wat echter niet mag is ziekten misbruiken om de eigen agenda te promoten. Dat hebben geestelijken (en politici) in de loop van de geschiedenis maar al te vaak gedaan. Je creeërt angst en je biedt de oplossing: je eigen religieuze of politieke agenda. Echter de eigenlijke oplossing die werkt is je verstand gebruiken en begrijpen hoe dit virus zich kan verspreiden. Uiteindelijk kan je dan ook om die reden kiezen voor onthouding als je dat veiliger lijkt. Maar wat veel geestelijken doen is ziekten en noodlot gebruiken om hun moraal op te dringen. Dat wijs ik inderdaad af.


Sodomie dat begaan wordt door hetero echtparen die vruchtbaar zijn, doordat zij het als iets gewoons zijn gaan zien. Waardoor de kans groot is dat ze besmet raken, en daardoor ook hun nakomelingen.

Zoals ik al eerder aangaf: ondeskundig. Verdiep je eerst maar eens in de wijze waarop hetero's nu besmet raken voordat je het aan één concrete sexuele handeling koppelt. Je voorstelling van zaken in dit kader vind ik ronduit gevaarlijk omdat mensen bij andere sexuele handelingen het onterechte idee kan geven dat ze veilig zijn.

Ron Haleber
29-06-04, 08:01
Geplaatst door BiL@L
Stelling: Sodomie neemt toe doordat het erkend wordt als een natuurlijke gezonde expressie...


Bil@l moet eerst het woordenboek openslaan voor hij een stelling poneert. Onder sodomie verstaat men in het Nederlands "sexuele omgang tussen mens en dier" (de Grote Oosthoek). Daarnaast in denigrerende termen - dus als scheldwoord - geldt het voor "diverse sexuele varianten, m.n. homofilie". Ik ga er van uit dat Bil@l zich niet aan schelden wil bezondigen, dus slaat de uitleg van zijn stelling als kut op dirk - hij weet dus geeneens waar hij het over heeft.

Voor sodomie moet je terecht zijn bij agrarische maatschappijen als Marokko. Ik heb daar zelfs in fundamentalistisch stadsmilieu als in Marrakech jongeren zonder blikken of blozen aan ouderen horen vertellen dat ze kippen verkrachten. Dit werd daar door die fundamentalisten gezien als een peccadillo - een klein vergrijp.

Bil@l behoort tot een geheel nieuw modern soort fundamentalisme - van sinds de jaren 70 - dat - zoals Simon al zei - de moderne fascistische wijze van denken heeft overgenomen. Bil@l is dus sociologisch en antropologisch als religieus fascist te beschouwen.


Wetenschappelijke eindconclusie van de bijdragen aan dit topic:

Fascisten - ook de religieuze onder hen als Bil@l - proberen de maatschappij met hun leer van superioriteit van "het eigen volk eerst en het eigen volk is veel beter" te indoctrineren op dictatoriale wijze. Bil@l gebruikt als indoctrinatie-middel een vervalsing van islam om moslims te kunnen stellen tegenover "ongelovigen" die dan als "varkens of nog minder" gezien worden à la de fascistische godsgeleerde El Moumni.

Het is duidelijk dat elke maatschappij - ook de Marokkaanse - indien zij democratisch wil zijn en de mensenrechten binnen een civil society wil bevorderen, paal en perk moet stellen aan het (religieus) fascisme. Ook in Marokko heeft men sinds mei 2003 gelukkig in de gaten gekregen dat religieus fascisme à la Bil@l als men het - zonder educatief weerwerk - alle vrijheid laat, tot grote ellende leidt en uiteindelijk tot gewelddadigheid en zelfs burgeroorlog als in buurland Algerije.


Personen met leerstellingen als van Bil@l zijn in de moderne tijd dus enkel op hun plaats binnen een ondemocratisch religieus-fascistische dictatuur als van het genocidaal-racistische Soedan die zich valselijk baseert op de koran. Omdat Bil@l alle kneepjes van het bedrog kent - lees dit topic - om de geldstroom vanuit het democratisch westen een rad voor de ogen te draaien, zou hij op het ministerie van informatie in Soedan een ideale functionnaris zijn.

Jammer voor hem in die functie dat de VN in casu Jan Pronk zijn bedrog door zal prikken.

Joesoef
29-06-04, 08:15
Geplaatst door BiL@L
Huh? Ik bedoelde met aandoening ziektes als aids, hepetites en weet ik veel wat je nog meer kunt krijgen.. Daarbij zijn de gevolgen van problemen bij neef/nicht relaties te verwaarlozen.


Ok even langs elkaar heen gegaan. Neem maar van mij aan dat homo's die kinderen willen/ hebben een meer monogaam leven hebben dan de gemiddelde hetero. Aandoeningen zoals deze lijken mij dan ook niet van toepassing op deze gezins situaties.

Mill
29-06-04, 08:16
Bilal is bereid rucksichtlos fundamentele vrijheidsrechten op te offeren aan implausibele, speculatieve gezondheidsoverwegingen waarvoor geen enkele empirische steun is te vinden.

Als hij zich echt zo'n zorgen zou maken over de volksgezondheid dan zou hij met z'n geliefde paardenmiddel, het strafrecht, flink moeten ingrijpen in de levenswijze van z'n broeders en zusters. Overgewicht is hard op weg volksvijand nummer één te worden (hart- en vaatziekten, leverproblemen, (jeugd)diabetes, cholesterol), en Turken en Marokkanen (vooral vrouwen en kinderen) helpen de gemiddelden, ondanks hun relatieve kleine aantal, dramatisch omhoog. Bilals fascistoide hoeders van de koran moeten met hun wapenstokken niet in de slaapkamers van kerngezonde homo's gaan staan, maar in de keukens van uitdijende broeders en zusters.

Maar dat is uiteraard beside the point, zoals ik, Bilal en alle andere prikkers verdomd goed weten. Bilal wil z'n gestapo niet op sodomieten loslaten omdat de volksgezondheid hem zo aan het hart gaat, maar omdat hij lid is van een sekte die homo's haat. Het lidmaatschap van die sekte is voor hem zo belangrijk dat hij coute que coute haar onverdraagzaamheid geinstitutionaliseerd wil krijgen. Aangezien hij weet dat geen zinnig mens onder de indruk zal raken van de hel & verdoemenis-mythologie van zijn sekte, gooit hij het op pseudo-neutrale volksgezondheid-redeneringen.

Dat niemand erin trapt is wel weer hoopgevend, dat dan weer wel.

David
29-06-04, 08:29
Bil@l, je bent een zeldzaam dom iemand. En je houdt er tamelijk griezelige ideeën op na. Koop eens een paar boeken over het onderwerp. Wat je lult zes slagen in het rond en je weet absoluut niet waar je het over hebt. Is jouw aarde wellicht ook plat?

Ron Haleber
29-06-04, 08:42
Geplaatst door David
Bil@l, je bent een zeldzaam dom iemand. En je houdt er tamelijk griezelige ideeën op na. Koop eens een paar boeken over het onderwerp. Wat je lult zes slagen in het rond en je weet absoluut niet waar je het over hebt. Is jouw aarde wellicht ook plat?

David, je vergist je enorm. Religieuze fascisten zijn net als seculiere fascisten à la Hitler helemaal niet dom. Zij weten op een uiterst geraffineerde wijze hun volk te indoctrineren en te manipuleren om aan de macht te komen. Onderschat ze niet!

David
29-06-04, 08:46
Geplaatst door Ron Haleber
David, je vergist je enorm. Religieuze fascisten zijn net als seculiere fascisten à la Hitler helemaal niet dom. Zij weten op een uiterst geraffineerde wijze hun volk te indoctrineren en te manipuleren om aan de macht te komen. Onderschat ze niet!


Ik onderschat niemand. Maar beweren dat kinderen afwijkingen krijgen als pa en moe gezellig een nachtje achterdeurtje spelen, is in mijn optiek tamelijk dom. En ik weet ook wel dat hij eigenlijk homo's bedoeld, maar dat niet durft toe te geven. Op "Islam en meer" hield jhij er al even fijne denkbeelden op na. Hij stikt er maar in, wat mij betreft, ik heb geen geduld met soort gelul.

Mill
29-06-04, 08:57
Geplaatst door BiL@L
Nee hoor, ik geef helemaal niets op. En hetgeen ik aangeef kun je ook als eindveronderstelling aanvoeren zonder dat op basis van een religieuze overtuiging te bekrachtigen. Wat overigens ook niet mijn bedoeling was.

Kijk het is heel simpel. Ik voel me weliswaar gedreven om vanuit mijn godsbesef te redeneren. Echter de redenatie dat er bij een toename aan sodomie plegers (mensen) onder getrouwde echtgenoten (met kinderplannen) alles behalve een rustgevende vooruitzicht biedt. Helemaal wanneer er gesteld wordt dat de voorlichting onvoldoende is. (Waar ik het overigens niet mee eens ben wanneer er naar Europa wordt gekeken.)

Het is dan natuurlijk makkelijker om op de man in te spelen en dan allerlij verwijten te maken die danwel op iemands achtergrond betrekking hebben, danwel gewoon pure beledeging is.

Mijn betoog kan ook door een rasechte atheist verdedigt worden, of zelfs een homo! Think again. Ik heb het namelijk niet over homo's die kinderen adopteren, en ik heb het ook niet over lesbies die kinderen adopteren. Die vormen namelijk beiden geen gevaar op het gebied van nakomelingen.

Het gaat mij dus alleen om de mogelijke besmetting van de nakomelingen. Daar hoeft een homo zich niet meer zorgen over te maken dan een hetero. Maar hetero's daarentegen, die sodomie (met mensen) ondergaan terwijl zij een heterohuwelijk hebben. Die maken grote kans door een besmetting het nakomelingen heel vervelend te maken. En ik kan me niet voorstellen dat iemand dit een kind gunt, door het achter fascistoide smoejes te verbergen. Maar verras me...

Wat de volksgezondheid betreft. Het zou natuurlijk heel mooi zijn wanneer deze topic ertoe zou leiden dat de volksgezondheid verbetert wordt. Alle kleine beetjes helpen. Maar je gaat mij niet wijs maken dat een topic om maroc.nl daarvoor kan zorgen. Dat weet ik en dat weet jij, dus dat soort retoriek kun je maar beter voor je houden.

Tot slot wil ik er nog aan toe voegen dat het denk ik voorlopig nog niet zo ver is dat het traditionele huwelijk er massaal contacten op na houd die onder de kop sodomie vallen. Je kunt het dan ook een speculatieve redevoering noemen. Echter dat doet niets af aan de ernst ervan, daar het beetje bij beetje toch wel die kant op schuift. En nogmaals, daar is niemand bij gebaat, de homo niet, de lesbie niet, de hetero niet, de biseksueel niet, de onvruchtbare niet, niemand.

Met andere woorden, je blaat over hypothetische onbewezen veronderstellingen op een speculatieve wijze voor omstandigheden die volgens jouzelf niet opgaan.

Allemaal voor de arme kindertjes... :moe:

David
29-06-04, 09:06
Geplaatst door BiL@L
De stelling is hypothetisch kindje.


Nee, de stelling is achterlijk, eng en verwerpelijk, moppie.

freya
29-06-04, 09:20
Geplaatst door BiL@L
Nee hoor, ik geef helemaal niets op. En hetgeen ik aangeef kun je ook als eindveronderstelling aanvoeren zonder dat op basis van een religieuze overtuiging te bekrachtigen. Wat overigens ook niet mijn bedoeling was.

Kijk het is heel simpel. Ik voel me weliswaar gedreven om vanuit mijn godsbesef te redeneren. Echter de redenatie dat er bij een toename aan sodomie plegers (mensen) onder getrouwde echtgenoten (met kinderplannen) alles behalve een rustgevende vooruitzicht biedt, staat buiten kijf. Helemaal wanneer er gesteld wordt dat de voorlichting onvoldoende is. (Waar ik het overigens niet mee eens ben wanneer er naar Europa wordt gekeken.)

Het is dan natuurlijk makkelijker om op de man in te spelen en dan allerlij verwijten te maken die danwel op iemands achtergrond betrekking hebben, danwel gewoon pure beledeging is.

Mijn betoog kan ook door een rasechte atheist verdedigt worden, of zelfs door een homo! Think again. Ik heb het namelijk niet over homo's die kinderen adopteren, en ik heb het ook niet over lesbies die kinderen adopteren. Die vormen namelijk beiden geen gevaar op het gebied van nakomelingen.

Het gaat mij dus alleen om de mogelijke besmetting van de nakomelingen. Daar hoeft een homo zich niet meer zorgen over te maken dan een hetero. Maar hetero's daarentegen, die sodomie (met mensen) ondergaan terwijl zij een heterohuwelijk hebben. Die maken grote kans door een besmetting het nakomelingen heel vervelend te maken. En ik kan me niet voorstellen dat iemand dit een kind gunt, door het achter fascistoide smoejes te verbergen. Maar verras me...

Wat de volksgezondheid betreft. Het zou natuurlijk heel mooi zijn wanneer deze topic ertoe zou leiden dat de volksgezondheid verbetert wordt. Alle kleine beetjes helpen. Maar je gaat mij niet wijs maken dat een topic op maroc.nl daarvoor kan zorgen. Dat weet ik en dat weet jij, dus dat soort retoriek kun je maar beter voor je houden.

Tot slot wil ik er nog aan toe voegen dat het denk ik voorlopig nog niet zo ver is dat het traditionele huwelijk er massaal contacten op na houd die onder de kop sodomie vallen. Je kunt het dan ook een speculatieve redevoering noemen. Echter dat doet niets af aan de ernst ervan, daar het beetje bij beetje toch wel die kant op schuift. En nogmaals, daar is niemand bij gebaat, de homo niet, de lesbie niet, de hetero niet, de biseksueel niet, de onvruchtbare niet, niemand.

:haha:
Geniaal!


Maar even wat opmerkingen.

Sodomie komt vooral ook veel voor bij stelletjes die nog niet getrouwd zijn en waarbij het meisje "maagd" wil blijven.

Aids besmettingen komen vooral voor in 3e wereldlanden, bij heterosexuelen, die onbeschermd vrijen.

Het lijkt mij voor 2 lesbienes nogal moeilijk om zich te bezondigen aan sodomie.

Er is niets nieuws onder de zon sodomie kwam al in bijbelse tijden voor.


Mijn nieuwe stelling:

Sodomie ( in het bijzonder anale sex tussen hetero's, anale sex tussen experimenterende jongetjes die niet homo zijn en sex met dieren) komt vooral voor in culturen waar sexuele onderdrukking heerst .

Simon
29-06-04, 09:52
Geplaatst door BiL@L
Je kunt het dan ook een speculatieve redevoering noemen. Echter dat doet niets af aan de ernst ervan, daar het beetje bij beetje toch wel die kant op schuift. En nogmaals, daar is niemand bij gebaat, de homo niet, de lesbie niet, de hetero niet, de biseksueel niet, de onvruchtbare niet, niemand.

Dat het 'beetje bij beetje'die kant daar heb je nog geen enkel bewijs voor aangeleverd. Juist onder moslims die zo graag lang maagd willen blijven is achterlangs gaan een sexuele gewoonte met een lange traditie naar mijn weten. Daarbij gaan ze er ten onrechte vanuit dat maagdelijkheid en een ongeschonden maagdenvlies in de ogen van Allah hetzelfde zijn. En dat sodomie geen schending van de maagdelijkheid zou zijn is natuurlijk bijzonder naïef.
Echter je koppeling met de volksgezondheid is er aan de haren bijgesleept en blijft naar mijn mening misleidend.

Max Stirner
29-06-04, 10:03
Bilal ik denk dat je beter gewoon kan toegeven dat je een (op religieuze gronden gebaseerde) hekel hebt aan homo`s. Dat is je goed recht, dit is een vrij land - en persoonlijk zou ik dat graag zo houden :)
Die lulverhaaltjes over de volksgezondheid, daar prikt iedereen doorheen.

Ron Haleber
29-06-04, 10:09
Geplaatst door Ron Haleber
Bil@l moet eerst het woordenboek openslaan voor hij een stelling poneert. Onder sodomie verstaat men in het Nederlands "sexuele omgang tussen mens en dier" (de Grote Oosthoek). Daarnaast in denigrerende termen - dus als scheldwoord - geldt het voor "diverse sexuele varianten, m.n. homofilie". Ik ga er van uit dat Bil@l zich niet aan schelden wil bezondigen, dus slaat de uitleg van zijn stelling als kut op dirk - hij weet dus geeneens waar hij het over heeft.

Voor sodomie moet je terecht zijn bij agrarische maatschappijen als Marokko. Ik heb daar zelfs in 'fundamentalistisch' stadsmilieu als in Marrakech jongeren zonder blikken of blozen aan ouderen horen vertellen dat ze kippen neuken. Dit werd daar door die fundamentalisten gezien als een peccadillo - een klein vergrijp.

Bil@l behoort tot daarentegen een geheel nieuw modern soort fundamentalisme - van sinds de jaren 70 - dat - zoals Simon al zei - de moderne fascistische wijze van denken heeft overgenomen. Bil@l is dus sociologisch en antropologisch als 'religieus fascist' te beschouwen.


Wetenschappelijke eindconclusie van de bijdragen aan dit topic:

Fascisten - ook de religieuze onder hen als Bil@l - proberen de maatschappij met hun leer van superioriteit van "het eigen volk eerst en het eigen volk is veel beter" te indoctrineren op dictatoriale wijze. Bil@l gebruikt als indoctrinatie-middel een vervalsing van islam om moslims te kunnen stellen tegenover "ongelovigen" die dan als "varkens of nog minder" gezien worden à la de fascistische godsgeleerde El Moumni.

Het is duidelijk dat elke maatschappij - ook de Marokkaanse - indien zij democratisch wil zijn en de mensenrechten binnen een civil society wil bevorderen, paal en perk moet stellen aan het (religieus) fascisme. Ook in Marokko heeft men sinds mei 2003 gelukkig in de gaten gekregen dat religieus fascisme à la Bil@l als men het - zonder educatief weerwerk - alle vrijheid laat, tot grote ellende leidt en uiteindelijk tot gewelddadigheid en zelfs burgeroorlog als in buurland Algerije.


Personen met leerstellingen als van Bil@l zijn in de moderne tijd dus enkel op hun plaats binnen een ondemocratisch religieus-fascistische dictatuur als van het genocidaal-racistische Soedan die zich valselijk baseert op de koran. Omdat Bil@l alle kneepjes van het bedrog kent - lees dit topic - om de geldstroom vanuit het democratisch westen een rad voor de ogen te draaien, zou hij op het ministerie van informatie in Soedan een ideale functionnaris zijn.

Jammer voor hem in die functie dat de VN in casu Jan Pronk zijn bedrog door zal prikken.

Het is wel erg opvallend dat Bil@l die op dit topic heel ijverig iedereen reply geeft, met mijn bovenstaand betoog geen weg weet...

Het enigst effect was dat hij ten einde raad - op mijn advies - ook maar ff gauw de Van Dale heeft opgeslagen en zijn fake stelling snel verandert in ongeveer het omgekeerde: hier toont typerend de doorgestoken kaart van een oplichter zich ten voeten uit...! :lol: :lol: :lol:

Ron Haleber
29-06-04, 10:45
Onze Bil@l wijkt uit door me een aantal pb-mailtjes te sturen, maar hij moet toch eerst ff op mijn stuk ingaan :hihi: :hihi: :hihi:

David
29-06-04, 10:46
Ik ben benieuwd!

Ron Haleber
29-06-04, 11:00
Geplaatst door David
Ik ben benieuwd!

Ja we moeten onze moefti ff onder druk zetten - jij leverde ook al een fikse bijdrage! Ik heb hem al gezegd dat hij er niet met mailtjes vanaf komt...

Heeft hij jou óok al gemaild...??? :aftel:

David
29-06-04, 11:04
Geplaatst door Ron Haleber
Ja we moeten onze moefti ff onder druk zetten - jij leverde ook al een fikse bijdrage! Ik heb hem al gezegd dat hij er niet met mailtjes vanaf komt... Heeft hij jou óok al gemaild...??? :aftel:



Bil@l een homo een pm sturen? Doet 'ie nooit!

Mill
29-06-04, 11:07
Geplaatst door David
Bil@l een homo een pm sturen? Doet 'ie nooit!

Praatjes zijn zo de wereld ingeholpen. :haha:

Ron Haleber
29-06-04, 11:09
Geplaatst door David
Bil@l een homo een pm sturen? Doet 'ie nooit!

Voor de da'awa t.o. van jou wijkt alles voor Bil@l. Hij ziet het als zijn heilige plicht jou op het rechte pad terug te brengen! Toch lief die bezorgdheid van hem nietwaar? :Iluvu:

David
29-06-04, 11:13
Geplaatst door Ron Haleber
Voor de da'awa t.o. van jou wijkt alles voor Bil@l. Hij ziet het als zijn heilige plicht jou op het rechte pad terug te brengen! Toch lief die bezorgdheid van hem nietwaar? :Iluvu:


Ik word persoonlijk kotsmisselijk van mensen die zich zogenaamd zorgen maken over andermans zeden. Hoogmoed en arrogantie, om maar te zwijgen over de dwingelandij is het eigenlijk is. En ongezonde bemoeizucht. Laten ze zich bezig houden met hun eigen, hoogmoedige ziel.

Ron Haleber
29-06-04, 11:41
Geplaatst door David
Ik word persoonlijk kotsmisselijk van mensen die zich zogenaamd zorgen maken over andermans zeden. Hoogmoed en arrogantie, om maar te zwijgen over de dwingelandij is het eigenlijk is. En ongezonde bemoeizucht. Laten ze zich bezig houden met hun eigen, hoogmoedige ziel.

Helemaal mee eens! Maar het probleem is hoe die mensen het aan hun verstand te brengen... :melk:

Ik val niet op die lange wolbaarden, maar Bil@l zal heus wel een plezierig joch wezen. :tik:

Hij organiseerde indertijd een leuke happening in Paradiso - dus een echte zuurpruim is het niet...

freya
29-06-04, 11:50
Geplaatst door David
Ik word persoonlijk kotsmisselijk van mensen die zich zogenaamd zorgen maken over andermans zeden. Hoogmoed en arrogantie, om maar te zwijgen over de dwingelandij is het eigenlijk is. En ongezonde bemoeizucht. Laten ze zich bezig houden met hun eigen, hoogmoedige ziel.

David! Dit is bijna poezie :wow:

( :duim: )

David
29-06-04, 11:52
Geplaatst door freya
David! Dit is bijna poezie :wow:

( :duim: )

Ach ja, ik heb zo m'n hysterische momenten. Maar verder, geef het een rosé'tje ne een camel, en je hebt er geen omkijken naar.

David
29-06-04, 11:58
Geplaatst door BiL@L
Is er dan niemand die zonder persoonlijke aantijgingen, inhoudelijk, gedegen kritiek kan leveren?
:traan1:


Inhoudelijk discussiëren met mensen die hun religieuze waandenkbeelden & bemoeizucht wetenschappelijk trachten te onderbouwen is volkomen zinloos. Vandaar. Religie is geloven in het ongrijpbare, wetenschap heeft meer met feiten te maken. Jij geloofd niet in anale sex, best jongen, dan doe je het toch niet. Het is tenslotte niet verplicht. Maar ook niet verboden, dus laat mensen die er wel plezier aan beleven gewoon hun gang gaan en val niemand lastig met je pseudo-wetenschappelijke gezwets.

Max Stirner
29-06-04, 12:00
Lees de reacties nog maar eens goed door. Je verhaal staat vol aannames die nergens op gebaseerd zijn en sommige Prikkers (bijvoorbeeld Simon) hebben dat overtuigend aangetoond. We blijven niet aan de gang....

Bofko
29-06-04, 12:21
Geplaatst door BiL@L
Is er dan niemand die zonder persoonlijke aantijgingen, inhoudelijk, gedegen kritiek kan leveren?
:traan1:

Bil@l,

"sodomie neem toe doordat het erkend wordt " is een stelling van niks.
Wetenschappelijk gezien moet een goede stelling namelijk in principe weerlegbaar zijn en waardenvrij. Sodomie is nou niet bepaald een waardenvrij begrip. Zelfs homo's hebben een negatieve associatie bij dit begrip. En, wie erkent of wat erkent ??.

Jouw stelling valt in de categorie :"Stelen neemt toe als het niet strafbaar is." De leek zal onmiddellijk zeggen "Ja" en verder gaan met zijn bezigheden. De wetenschapper zal hem zelfs beter vinden dan jouw stelling omdat hij , weliswaar niet weerlegbaar is maar wel waardenvrij.

Rabi'ah.
29-06-04, 13:09
Geplaatst door Robbedoes
Sodomie is de religieuse benaming van homoseksualiteit. Terwijl in Sodom juist ook hetero's zich overgaven aan "losbandigheid" , en dat niet homoseksualiteit maar wel de losbandigheid veroordeelt werd.


Homoseksualiteit neemt niet toe, maar met de openheid en erkenning komen wel meer mensen üit de kast", en lijkt het dus dat er meer homo's zijn.
!0 procent van alle mensen is homo!!!

Hee..........zijn we het zowaar nog ergens over eens ook. :)

David
29-06-04, 13:11
Geplaatst door Bofko
Jouw stelling valt in de categorie :"Stelen neemt toe als het niet strafbaar is."



Beetje wel, maar niet heus. Als je steelt, benadeel je iemand. Dat doe je bij dat zogenaamde sodomie niet.

David
29-06-04, 13:25
Ja, en?

Julien maakt een beetje ongelukkige vergelijkingen. Wel lijkt het me zo dat in culturen waar de maagdencultus nog belangrijk is, jonge mensen wat eerder anaal gaan experimenteren. Ze moeten toch wat. Verders is het een wereldwijd iets, van alle tijden en daar is verder helemaal niks mis mee.

Alleen dat woord sodomie is zo naar. Denk ik gelijk aan die arme vrouw van Lot die nog een keer omkeek, zo van, gut, het was toch best gezellig daar, beter dan die saaie woestijn waar ik nu naar toe moet, en simsalabim... het arme wicht was een zoutpilaar.

Mark
29-06-04, 13:28
Geplaatst door David

Alleen dat woord sodomie is zo naar. Denk ik gelijk aan die arme vrouw van Lot die nog een keer omkeek, zo van, gut, het was toch best gezellig daar, beter dan die saaie woestijn waar ik nu naar toe moet, en simsalabim... het arme wicht was een zoutpilaar.

had ze maar moeten luisteren :lol:

David
29-06-04, 13:35
Geplaatst door BiL@L
Ik ben ervoor dat alle vergelijkingen boven tafel komen.

Wat betreft dat het van alle tijden is, daar geloof ik niet in.

En Loet, toen hij tot zijn volk zei : ’Zullen jullie een gruweldaad begaan die nog niemand van de wereldbewoners vóór jullie heeft begaan ? Jullie komen vol begeerte tot mannen in plaats van tot vrouwen. Ja, jullie zijn overmatige mensen.(Koran 7:80-82)


Shit, sorry, helemaal niet bij stilgestaan! Jij stond er natuurlijk naast met je notablok en je voicerecordertje! Jij weet wat er destijds letterlijk is gezegd! Wauw, I'm impressed, baby! Ik neem alles terug, gooi straks mijn vent de deur uit, en ik zal het nóóit meer doen!

Bil@l, uw sterverslaggever van The Sodom Daily - altijd bovenop het nieuws!

Bofko
29-06-04, 13:41
Schiet me ineens een grapje van Herman Finkers te binnen:

"Ik geloof dat JC aan het kruis gestorven is en 3 dagen later omhoog gedaald is naar de Hemel"

"He, omhoog gedaald kan niet hoor !"

"Ja maar, dat geloof ik"

David
29-06-04, 13:52
Ja, en nou ben ik dat gelul over kontneuken zat. :zwaai:






Ander onderwerp:

Ik heb nog kip, chorizo, crème fraiche, rijst en sperzieboontjes. Geen tijd om boodschappen te doen. Zou hier iets eetbaars van te maken zijn?

mark61
29-06-04, 13:55
Geplaatst door David
Ander onderwerp:

Ik heb nog kip, chorizo, crème fraiche, rijst en sperzieboontjes. Geen tijd om boodschappen te doen. Zou hier iets eetbaars van te maken zijn?

Bak de kip en de chorizo samen. Fruit de sperziebonen met wat ui, als je dat nog wel hebt, of anders tamari/soyasaus en roer de crème fraiche erdoorheen. Bak de rijst in boter tot hij bruin wordt, donder er kokend water bij, theedoek onder de deksel op een laag vuur. Mjammie. Mag ik komen eten?

David
29-06-04, 13:58
Geplaatst door mark61
Bak de kip en de chorizo samen. Fruit de sperziebonen met wat ui, als je dat nog wel hebt, of anders tamari/soyasaus en roer de crème fraiche erdoorheen. Bak de rijst in boter tot hij bruin wordt, donder er kokend water bij, theedoek onder de deksel op een laag vuur. Mjammie. Mag ik komen eten?



Kijk, hier kan een mens wat mee! Je bent van harte welkom, uiteraard.

Fillastiene
29-06-04, 14:07
Geplaatst door David
Ja, en nou ben ik dat gelul over kontneuken zat. :zwaai:






Ander onderwerp:

Ik heb nog kip, chorizo, crème fraiche, rijst en sperzieboontjes. Geen tijd om boodschappen te doen. Zou hier iets eetbaars van te maken zijn?

Ja, een broodje tonijn.

Flauw!

David
29-06-04, 14:09
Geplaatst door Fillastiene
Ja, een broodje tonijn.

Flauw!


Maar wél erg grappig!


:)

Julien
29-06-04, 16:59
Geplaatst door BiL@L
Tjah. Maar er zijn ook voorbeelden te noemen waar dat niet zo is. Het heeft gewoon alles te maken met de verhouding van het verbod en de straf die voor het overtreden ervan opgelegd wordt, in combinatie met de heersende gangbare morele principes. En wellicht nog wel meer factoren, zoals economische groei etc.

Nee ik ben het totaal niet met je eens. Je moet echt met iets sterkers komen.

Want denk je dat de meeste drugsrunners hier in NL drugs hadden gerund als ze een hoge diploma en een mooie baan hadden?

Bovendien kun je aan kinderen heel mooi merken dat ze leren door gewoon simpelweg na te apen. Dat is een menselijk instinct, voor zover je het een instinct kunt noemen. Ook volwassenen kopieren, zelfs wanneer je studeert kopieer je alles wat je leest en bespreekt. Nu maar hopen dat het bij blijft.

En daar zit het hem nou juist net in, dingen die je maar vaak genoeg herhaalt blijven erin zitten, en kunnen gaande weg geroutineerd worden.

denk jij dat in Arabische landen minder homo's zijn dan in Europese landen?

Julien
29-06-04, 17:02
Geplaatst door BiL@L
In principe interesseert het mij ook niet, zo lang het niet als iets gewoons wordt zodat hetero's die kinderen hebben zo nu en dan sodomie ondergaan. Want dat kan zeer onmenselijke gevolgen hebben. En dan bedoel ik dus kinderen die met allerlij aandoeningen geboren worden als gevolg daarvan.

die aandoeningen ontstaan meer bij ooms die met hun neven trouwen of vaders die met hun dochters sex hebben.. homosex is net zo "veilig" als heterosex.

Julien
29-06-04, 17:07
Geplaatst door David

Ander onderwerp:

Ik heb nog kip, chorizo, crème fraiche, rijst en sperzieboontjes. Geen tijd om boodschappen te doen. Zou hier iets eetbaars van te maken zijn?

hm lekker. maar vergeet niet de olijven!! mjammie.. :p

Ron Haleber
29-06-04, 17:24
Geplaatst door Julien
denk jij dat in Arabische landen minder homo's zijn dan in Europese landen?

Geplaatst door BiL@L
Weet ik niet. Daar had ik het ook niet over. Het ging mij om hetero's die daarnaast sodomie plegen met hetzelfde geslacht. Ondanks dat ze een hetero huwelijk hebben. Daarvan weet ik zeker dat het niet voor komt.

Wat lul je toch uit je nek! In Marokko heb je daar geen PSV-voorzitters voor nodig. Ook onder ministers komt het daar voor. Ik kan je de minister van financiën wel voorstellen als je daar prijs op stelt, want ik heb nog college bij hem gelopen. :maf3:

Ik ga er ook maar vanuit dat het paleis daar voor jou een soort heilige Kaaba is - die jongens op de scooters in Casa hadden die natuurlijk persoonlijk van de Duivel Iblis - een ongehuwde! - overhandigd gekregen. Zoals je moet weten is in een land als Marokko het huwelijk ook voor homo's verplicht vanwege de familie-eer. Denk je dat die thuis blijven ziten...?

Je geloofwaardigheid is op alle punten beneden nul gedaald. Struisvogel wanneer haal je je kop eens uit het zand...? :haha:


Begin nu eens een smakelijker topic dan kontneuken... Bij voorbeeld of het eten van kip of kaas wel hallel is? Heeft Barneveld er ook nog wat an!

Mill
29-06-04, 18:02
Geplaatst door BiL@L
Ik zeg sodomie, dan bedoel ik in dit geval specifiek dat de man of een vrouw, die samen een relatie hebben en kinderplannen hebben, er daarnaast een sexleven op na houden met personen van hetzelfde geslacht.

Dit komt helemaal niet voor, anders dan bij extreem hoge uitzondering! Waarom heb je dit toch verzonnen? What is your major malfunction? Hou je eens bezig met de echte wereld.

Mill
29-06-04, 18:14
Geplaatst door BiL@L
Ik kijk graag de kat uit de boom, anticipeer graag. En voorkom liever dan dat ik genees En ik wil alle risico's die bijgedragen hebben aan zo'n venederende en uitermate ongezonde en gevaarlijke ontwikkeling voor de 100% uitgesloten hebben. Al zal het pas over 1000 jaar zover zijn. De weg die nu ingeslagen is, met het verheerlijken van sex met hetzelfde geslacht zal er uiteindelijk voor kunnen zorgen dat het als iets gewoons wordt. Iedereen kan namelijk sodomie plegen...

Anticiperen is juist niet de kat uit de boom kijken. Look it up.

Je bent zo ongeloofwaardig als Tara Singh Varma, man.

Als je zo panisch bent over gezondheidsproblemen, doe dan wat aan actuele gevaren zoals het massale overgewicht, de erfelijke aandoeningen door neefje/nichtje huwelijken en andere buitenproportionele gezondheidsklachten in je ummah.

Sodomie...hoe komt 'ie erop...

Ron Haleber
29-06-04, 19:05
Geplaatst door BiL@L
Ik mag aannemen dat jij ook tot de instemenden zal behoren, wanneer het tradionele huwelijk onder het mom van vrijheid, zo ver door geschoten is, dat de echtparen buiten het huwelijk om als sodomieten door het leven gaan.



Ik ben geen moralist als jij die het om instemming of afkeuring gaat van ethische principes. Dat mag jij doen voor je moslims. Ik constateer alleen feiten, feiten en nog eens feiten waar óók jij rekening zou moeten houden.

En dat ik feiten niet altijd als 'juist handelen' accepteer moge duidelijk zijn.



En kom nou niet aanzetten met sex met dieren, want dat is allemaal een belachelijk idee. Ik zeg sodomie, dan bedoel ik in dit geval specifiek dat de man of een vrouw, die samen een relatie hebben en kinderplannen hebben, er daarnaast een sexleven op na houden met personen van hetzelfde geslacht.

Als je je in het nederlands wil uitdrukken moet je je wel rekenschap geven van de betekenis van die woorden in die taal.

Dat zina / overspel niet bijdraagt tot een gezond huwelijk, lijkt me duidelijk. Maar het maakt niet uit of dat nu met hetzelfde of het andere geslacht gebeurt! Volgens jou zijn hetero bordelen dus gezonder...


Of je moet arabisch of turks gaan gebruiken - daar zijn andere forums voor!



En waar komen geslachtsziektes over het algemeen het meest voor? Bij degenen die het doen met hetzelfde geslacht.

En waardoor komt dat? Dat komt omdat mensen van hetzelfde geslacht sneller en makkelijker van partners wisselen, wat hoogst waarschijnlijk komt door het gemis aan een mogelijke voortplanting wat een band tussen twee personen sterkt.

Dat is allemaal echt niet waar. Ga de feiten in heel Afrika eens na. In Zuid Afrika hebben ze plenty gegevens die bewijzen dat je onzin zegt!

Ik volg nog al wat er daarvandaan uit katholieke koker komt..



Wat Marokko betreft, ja daar heb je homo's. Maar ik denk al lang niet meer aan Marokko als land dat een voorbeeldig voorbeeld is voor de mensheid. Nee, dan kijk ik liever naar mijn SA. :blij:

Veel plezier in SA!

Maar ik dacht dat je het met je topic dichter bij huis wou zoeken in casu het juist over Marokkanen wou hebben?

David
30-06-04, 09:24
Geplaatst door BiL@L
.


En waar komen geslachtsziektes over het algemeen het meest voor? Bij degenen die het doen met hetzelfde geslacht.

En waardoor komt dat? Dat komt omdat mensen van hetzelfde geslacht sneller en makkelijker van partners wisselen, wat hoogst waarschijnlijk komt door het gemis aan een mogelijke voortplanting wat een band tussen twee personen sterkt.



Beledigende leugens.



Zo. Nú is de case closed.

Ron Haleber
30-06-04, 10:28
Geplaatst door BiL@L
Okej, ik kan me wel een beetje vinden in wat je zegt. Ook al zie ik geen feiten.
;)

- Case Closed -

Aangezien ik van de heer Bil@l op geen enkele wijze antwoord heb gekregen houd ik mij het recht voor mijn brandende vraag aan hem te herhalen: welke soort politiek-religieuze overtuiging hij aanhangt als vorm van denken:


óf die van de tolerante universalistische Islam die zich pluriform in de geschiedenis der moslims ontplooit

óf die van het moderne religieus fascisme die het Saoedisch Wahabisme als oorsprong heeft en zich tot doel stelt mensen geestelijk te terroriseren zo mogelijk met politieke dwang - waarvan duidelijk is dat groepen en regimes deze ideologie gewelddadig plegen gebruiken om het unilateraal aan de mensheid op te leggen.

Deze laatste methode stemt dus als spiegel overeen met de unilaterale wijze waarop de heer Bush met zijn neocons de wereldheerschappij meent te moeten uitoefenen.



Indien alsnog daar geen antwoord op komt, houd ik mij het recht voor deze vraag in een topic te herhalen o.m. via de door ons gewisselde pb-mails ter zake.

- Case Not Closed -

Robbedoes
30-06-04, 10:42
Na mijn eerste priksel op dit topic kom ik er nu pas weer.

Ik schrok van de reakties van Bil@l. Wat een fascistische denkbeelden houdt hij er op na.


In principe interesseert het mij ook niet, zo lang het niet als iets gewoons wordt zodat hetero's die kinderen hebben zo nu en dan sodomie ondergaan. Want dat kan zeer onmenselijke gevolgen hebben. En dan bedoel ik dus kinderen die met allerlij aandoeningen geboren worden als gevolg daarvan.

Volgens mij heb je het hier over pedofilie, en dat heeft in principe weer niets te maken met homoseksualiteit.

Maar Bil@l je hebt nog nergens inhoudelijk gereageerd. Zelfs niet op de wetenschappelijke inbreng van Ron.

Mark
30-06-04, 11:50
Bilal:

Dus jij voert actie tegen de toename van hetero stellen die buiten hun relatie homosexuele contacten cq anale sex hebben met anderen omdat dit de gezondheid van hun mogelijke kinderen in gevaar kan brengen door de grotere kans op soa's?

Inderdaad doodsoorzaak nummer 1 :wink:

Robbedoes
30-06-04, 11:54
Bil@l mijn oprechte deelneming met jouw ziekelijke obsessie :melig2: ik zal je niet meer storen in jouw obsessieve mijmeringen.

David
30-06-04, 11:56
Geplaatst door Mark
Bilal:

Dus jij voert actie tegen de toename van hetero stellen die buiten hun relatie homosexuele contacten cq anale sex hebben met anderen omdat dit de gezondheid van hun mogelijke kinderen in gevaar kan brengen door de grotere kans op soa's?

Inderdaad doodsoorzaak nummer 1 :wink:



:lol:

mark61
30-06-04, 11:57
Volkomen geschift. Gevaar voor de geestelijke volksgezondheid.

David
30-06-04, 12:04
Er zitten twee vlooien op de kont van een nicht. "Volgens mij zijn ze hier aan het verbouwen", zegt de ene. "Hoezo?", zegt de andere. "Nou, ze dragen hier steeds rollen plastic binnen."

Mark
30-06-04, 12:13
Geplaatst door BiL@L
Als je 50 jaar geleden had geroepen dat er miljoenen mensen zouden sterven door een ziekte die op te lopen is door sexueel verkeer hadden ze je ook voor gek verklaard. Misschien wel zelfs tot fascist zoals ik dat in deze draad regelmatig voorbij zie komen...

Het grote punt is dat jij het hier over anale sex hebt specifiek terwijl elke contact met lichaamsvocht tot besmetting kan leiden.

De meeste AIDS doden vallen in Afrika, en dat komt door onveilige sex die ze daar met elkaar hebben. Als je je echt zo'n zorgen maakt om die kinderen dan zou je strijden voor betere voorlichting in die landen.

het is gewoon TE doorzichtig dat dit voor jou niets is dan een instrument om je denkbeelden te verantwoorden en te onderbouwen.

Mill
30-06-04, 12:16
Geplaatst door BiL@L
Als je 50 jaar geleden had geroepen dat er miljoenen mensen zouden sterven door een ziekte die op te lopen is door sexueel verkeer hadden ze je ook voor gek verklaard. Misschien wel zelfs tot fascist zoals ik dat in deze draad regelmatig voorbij zie komen...

Je wil mensen één van hun meest fundamentele vrijheden volledig afnemen (dus niet alleen onder omstandigheden, zoals de vrijheid van meningsuiting soms beperkt wordt, bijvoorbeeld omdat er geen vergunning voor een demonstratie is aangevraagd, maar onverkort). Dit wil je doen op grond van een gevaar dat feitelijk niet bestaat, anders dan bij extreem hoge uitzondering. Je enige "onderbouwing" is jouw eigen gammele speculatie dat we op de één of andere manier afstreven op een explosie van risicovolle seks door mensen met een kinderwens. Dit is het enige fundament voor je radicale vrijheidsberovingsvoorstel. Een fundament dat niemand deelt en waar ook anderszins geen enkel bewijs, onderzoek of zelfs maar half plausibele voorspelling voor valt aan te voeren.

Het is net alsof je zegt, laten we het verbieden om je op open velden te begeven want er is ooit wel eens iemand door de bliksem getroffen op een open veld, en aangezien de mensen in Nederland elke generatie langer worden is het risico steeds groter. Dit is zelfs een sterkere redenering dan die van jou, want voor het langer worden van mensen valt deugdelijk bewijs aan te dragen.

Wanneer geef je nou je echte motief, lafaard?

David
30-06-04, 12:29
Geplaatst door BiL@L
De toekomst zal het leren...

Ik behoor in ieder geval tot degenen die dat soort HIV geboortes heeft pogen te voorkomen.

http://www.google.nl/search?q=cache:jUNdzvtSX8UJ:www.ad.nl/artikelen/Nieuws/1086066759587.html+hiv+onder+homo%27s&hl=nl&lr=lang_nl


Hoe?

Mark
30-06-04, 12:34
Geplaatst door BiL@L
Door met hele vriendelijke mensen te praten n.a.v. een stelling over een scenario dat zich voor zou kunnen doen. Waar het gros overigens hoogst waarschijnlijk nooit op zou komen, en dan voor een grote verassing zal staan.

Door bij homo's op het slaapkamerraam te kloppen en te roepen: "Doe het NIEEETTT.... in naam van de kinderen!!!"

;)

Mill
30-06-04, 12:37
Geplaatst door Mark
Door bij homo's op het slaapkamerraam te kloppen en te roepen: "Doe het NIEEETTT.... in naam van de kinderen!!!"

;)

Je snapt het weer niet! Het gaat om de enorme hype onder koppels met kinderwens om te cruisen in de homoscene, zonder condoom. Je wil niet weten hoe populair dat is onder de jonge gezinnetjes in Vinex-wijken.

David
30-06-04, 12:39
Geplaatst door Mark
Door bij homo's op het slaapkamerraam te kloppen en te roepen: "Doe het NIEEETTT.... in naam van de kinderen!!!"

;)


Oh, was dat het? Ik dacht dat het de kat van de buren was die op ons balkon was gesprongen. :blij:

Mark
30-06-04, 12:39
Geplaatst door Mill
Je snapt het weer niet! Het gaat om de enorme hype onder koppels met kinderwens om te cruisen in de homoscene, zonder condoom. Je wil niet weten hoe populair dat is onder de jonge gezinnetjes in Vinex-wijken.

en mij vertellen ze dan weer niks :(

Mark
30-06-04, 12:40
Geplaatst door BiL@L
Nee, want die verantwoordelijkheid ligt in de eerste plaats bij die hetero ouders die dan een lesbie/homo partner daarnaast hebben. Dan pas bij die homo/lesbie, die het dan misschien zelfs niet eens weet.

Ik probeer me 2 lesbiennes voor te stellen die sodomie bedrijven maar ik weet nog hoe ik dat moet zien :rolleyes:

Mill
30-06-04, 12:43
Ik begin te denken dat Bil@l de hele boel in de maling loopt te nemen.

David
30-06-04, 12:44
Geplaatst door BiL@L
Nee, want die verantwoordelijkheid ligt in de eerste plaats bij die hetero ouders die dan een lesbie/homo partner daarnaast hebben. Dan pas bij die homo/lesbie, die het dan misschien zelfs niet eens weet.


Weet je, lieverd, volgens mij méén je al dit gebazel ook nog eens heell oprecht, denk je er écht over na en maak je je oprecht zorgen. Heel aandoenlijk, maar misschien moest je eens gaan praten met mensen die iets wereldser zijn, iets objectiever naar dit soort dingen kijken en wat meer realiteitszin hebben. Want nu loop je je mooie hoofdje maar te moe te maken, en je maakt jezelf toch tamelijk belachelijk.

En je wereldindeling is ook nogal complex - zie je daar zelf nog een eind aan? Al die hetero ouder met een lesbie partner erbij en zo.

Echt, maak je geen zorgen, het valt allemaal best mee, en laat de mensen nou maar lekker leven.


Een dikke kus (in het nette, uiteraard, altijd in het nette) van je Ome David

Mark
30-06-04, 12:45
Geplaatst door BiL@L
Nee, want die verantwoordelijkheid ligt in de eerste plaats bij die hetero ouders die dan een lesbie/homo partner daarnaast hebben. Dan pas bij die homo/lesbie, die het dan misschien zelfs niet eens weet.

Wat weet ie niet? 1. Dat hij/zij een heterohuwelijk heeft, met kinderplannen. 2. Of dat hij (homo)/zij (lesbie) zelf besmet is met HIV.

Altijd maar weer de hetero's aanpakken, doe eens wat aan die aids-besmette homo's!

Mark
30-06-04, 12:53
joh ze vinden vast wel een medicijn ervoor :gefeli:

Mill
30-06-04, 12:57
Geplaatst door BiL@L
Voorkomen is beter dan genezen. En hoe meer ik erover na denk, hoe grieziliger ik het begin te vinden. Ik laat de details buiten beschouwing, want dan wordt ik weer voor gek uit gemaakt.

Wat ik alleen hierbij nog wel wil poneren is dat ik niets voor stel. Maar ik ben ook maar een mens, wat weer betekent dat een ander mens dit ook kan verzinnen. Dus eigenlijk help ik niet alleen die kinderen maar zelfs de homo's en de lesbie's!!

Meer de meesten zullen dat niet inzien denk ik.

Voorkomen is beter dan genezen. Iedereen in een isoleercel met een gebalanceerd dieet via buisjes ingebracht!

David
30-06-04, 13:00
Geplaatst door Mill
Voorkomen is beter dan genezen. Iedereen in een isoleercel met een gebalanceerd dieet via buisjes ingebracht!


Ja. En "Exit Only" op hun kont getattoeëerd.

David
30-06-04, 13:18
Geplaatst door BiL@L
Nee, dat is niet noodzakelijk als de homo's en lesbie's hier zelf tegen gaan ageren. Dus tegen de hetero's die kinderplannen hebben. En ook tegen het verheerlijken van het homo en lesbie zijn. Zodat diezelfde groep hetero's niet gestaag zal toe nemen. Want nogmaals, iedereen kan sodomie plegen. Dat klinkt misschien raar, maar het zal voor de lange termijn in het voordeel werken voor hen die homo's en lesbie's zijn.

Denk daar maar eens diep over na.


Lastig hè, al die vrijheid en alsmaar zelf keuzes maken. Zo onoverzichtelijk, iedereen doet maar was hij of zij fijn vind, of wat hem of haar goeddunkt. Echt heel vervelend. Nee, dan je leven leven volgens het strakke regime van boekje - veel praktischer. En ook niet zo verwarrend.

Arvid
30-06-04, 13:50
Mensen mensen toch!

Er is maar 1 paradijs op aarde waar geen AIDS, SARS, Ebola of al die andere nare epidemieen voorkomen en dat is Noord-Korea!! :vingers:

Dat kan Bilal niet van SA zeggen haha! :lachu:

Mark
30-06-04, 13:53
Geplaatst door Arvid
Mensen mensen toch!

Er is maar 1 paradijs op aarde waar geen AIDS, SARS, Ebola of al die andere nare epidemieen voorkomen en dat is Noord-Korea!! :vingers:

Dat kan Bilal niet van SA zeggen haha! :lachu:

http://realpolitik.us/archives/dprkposters/images/nkoreaposter1.jpg

:lole:

David
30-06-04, 13:54
Geplaatst door Mark
http://realpolitik.us/archives/dprkposters/images/nkoreaposter1.jpg

:lole:


Die vent op dat plaatje heeft die phallussymbolen anders wel erg flink beetgepakt. Kan geen zuivere koffie wezen, hè, Bil@l?

Mark
30-06-04, 14:19
110 doden op een bevolking van 16 miljoen, ik word nu al bang :slapen:

deze grafiekjes tonen vooral aan dat dit een afrikaans probleem is.

David
30-06-04, 14:20
Geplaatst door BiL@L



En zijn dit allemaal hetero's die sodomie doen met homo's en mismaakte kinderen hebben? Ik meen ooit eens iets gelezen te hebben over seropositieve mannen in Zuid-Afrika, die als een gek maagdelijke meisjes gaan verkrachten omdat ze denken dat daardoor aids genezen wordt. Maar dat zal wel een vergissing zijn, ze zullen wel gelijk homo's gaan sodomiseren.

Mill
30-06-04, 14:23
Geplaatst door BiL@L
Altijd weer leuk om te zien hoe veilig het wel niet is in SA in vergelijking met menig Westers land. Toch wel raar dat ze door de hele wereld wordt aangevallen, vind je ook niet?

Als je niks mag, kan je ook geen brokken maken. Leuk leven! :duim:

Arvid
30-06-04, 14:25
Laten ze maar eerst die achterlijke (religieuze) leiders aanpakken in Afrika die het probleem ontkennen. AIDS is voornamelijk een probleem in dat continent. In Europa ga je veel sneller dood aan een verkeersongeluk.

Ik heb zo'n idee dat als AIDS genezen kon worden, dat de natuur, als reactie op de grandioze vervuiling en bevolkingsgroei op aarde, weer met iets anders komt.

Simon
30-06-04, 14:34
Geplaatst door BiL@L
Altijd weer leuk om te zien hoe veilig het wel niet is in SA in vergelijking met menig Westers land. Toch wel raar dat ze door de hele wereld wordt aangevallen, vind je ook niet?



Vandaar dat alle westerlingen er hun koffers aan het pakken zijn. Wat let je nog ernaartoe te emigreren? Er is vast genoeg woningaanbod nu.

Maar kijk wel uit: volgens de UN cijfers zijn er cumulatief wel 430 Aids slachtoffers gevallen en dan met name door heterosexuele contacten.

Maar het lijkt mij eigenlijk niet het land waar je betrouwbare cijfers kan krijgen (behalve over de prijs van olie).

Bofko
30-06-04, 14:38
Dit is een wel heel amusante thread geworden. :D

Heb je nog zo'n leuke stelling Bil@l ?

lennart
30-06-04, 14:40
Geplaatst door Mark
deze grafiekjes tonen vooral aan dat dit een afrikaans probleem is.

Volgens Hirsi Ali betekent het weten van het probleem dat ook wij dat probleem hebben. Dus wij zijn schuldig als wij niets aan dit probleem doen.

David
30-06-04, 14:40
Geplaatst door Bofko
Dit is een wel heel amusante thread geworden. :D

Heb je nog zo'n leuke stelling Bil@l ?


Je was me net voor. Echt de geestigste thread in tijden! Bil@l, ga je een keer iets met me drinken? Wordt lachen!

Arvid
30-06-04, 14:42
Geplaatst door lennart
Volgens Hirsi Ali betekent het weten van het probleem dat ook wij dat probleem hebben. Dus wij zijn schuldig als wij niets aan dit probleem doen.

Meer dan de helft van je posts gaat over Hirsi Ali. Ben je verliefd ofzo?

Mark
30-06-04, 14:44
Geplaatst door lennart
Volgens Hirsi Ali betekent het weten van het probleem dat ook wij dat probleem hebben. Dus wij zijn schuldig als wij niets aan dit probleem doen.

Ok, wat gaan we doen?

lennart
30-06-04, 14:48
Geplaatst door Arvid
Meer dan de helft van je posts gaat over Hirsi Ali. Ben je verliefd ofzo?

Ali is toch een Afrikaan? Ze maakt zich wel druk om Darfur, maar niet druk om AIDS, vind ik gek.

En 50% van jou posts gaan over Noord-Korea.. ben jij een crypto-fascist?

lennart
30-06-04, 14:49
Geplaatst door Mark
Ok, wat gaan we doen?

Vraag het aan Ali zou ik zeggen. Ik ben geen politicus. Maar naar het schijnt kan je enorme verbeteringen in de gezondsheidszorg creeeren, door ziekenhuizen te bouwen en doktors op te leiden. Naar het schijnt hoor.

mark61
30-06-04, 14:51
Iets met reïncarnerende konijnen misschien?

David
30-06-04, 14:52
Eeh? Jullie in de Vinexwijkjes, Wij in de parken?

Mark
30-06-04, 14:52
Geplaatst door lennart
Vraag het aan Ali zou ik zeggen. Ik ben geen politicus. Maar naar het schijnt kan je enorme verbeteringen in de gezondsheidszorg creeeren, door ziekenhuizen te bouwen en doktors op te leiden. Naar het schijnt hoor.

Ok dat is waar, maar dat houdt deze aids epidemie natuurlijk niet tegen.

David
30-06-04, 14:54
Geplaatst door Mark
Ok dat is waar, maar dat houdt deze aids epidemie natuurlijk niet tegen.


Klopt. Die epidemie komt door Jullie, omdat Jullie steeds op Ons springen, daarbij de gezondheid van Jullie kinderen geheel vergetend! Foei!

Arvid
30-06-04, 14:58
Geplaatst door lennart
Ali is toch een Afrikaan? Ze maakt zich wel druk om Darfur, maar niet druk om AIDS, vind ik gek.

En 50% van jou posts gaan over Noord-Korea.. ben jij een crypto-fascist?

Hirsi Ali vind ik 10x niks, maar men kan zich niet overal druk om maken.

Jammer dat je mij een crypto-fascist noemt, ik wou je nog wel meevragen met een revolutionaire bedevaartsreis naar het paradijs N-Korea :(

lennart
30-06-04, 14:58
Geplaatst door Mark
Ok dat is waar, maar dat houdt deze aids epidemie natuurlijk niet tegen.

Dat houdt deze epidemie weldegelijk tegen, er zijn goede redenen voor dat de AIDS epidimie vooral in arme landen om zich heen grijpt, terwijl het in rijke landen nauwelijks de kans krijgt. Een van die redenen is een goede gezondsheidzorg.

Mark
30-06-04, 15:02
Geplaatst door lennart
Dat houdt deze epidemie weldegelijk tegen, er zijn goede redenen voor dat de AIDS epidimie vooral in arme landen om zich heen grijpt, terwijl het in rijke landen nauwelijks de kans krijgt. Een van die redenen is een goede gezondsheidzorg.

Ik denk dat het ook te maken heeft met voorlichting over de ziekte, en kennis onder de bevolking hoe je het kunt voorkomen. Beschikbaarheid en daadwerkelijk gebruik van b.v. condooms.

lennart
30-06-04, 15:02
Geplaatst door Arvid
Hirsi Ali vind ik 10x niks, maar men kan zich niet overal druk om maken.

Mark zei gisteren in een thread over Darfur en Ali het volgende:


Geplaatst door Mark
Kijk darfur binnenvallen had nog eens zin gehad itt Irak binnenvallen.

Volgens mij zou het dus ook zin hebben gehad om die 200 miljard dollar niet in oorlogsvoering te stoppen maar in gezondheidszorg. Dat is natuurlijk puur een eigen mening van mij. Ik begrijp het volkomen als andere mensen het niet met mij eens zijn en liever bijvoorbeeld micronukes op NK droppen.


Jammer dat je mij een crypto-fascist noemt, ik wou je nog wel meevragen met een revolutionaire bedevaartsreis naar het paradijs N-Korea :(

Daarvoor kan je net zo goed naar Vrankrijk, vraag ut aan 850 zou ik zeggen.

lennart
30-06-04, 15:05
Geplaatst door Mark
Ik denk dat het ook te maken heeft met voorlichting over de ziekte, en kennis onder de bevolking hoe je het kunt voorkomen. Beschikbaarheid en daadwerkelijk gebruik van b.v. condooms.

Gezondheidszorg is niet alleen operaties en medicijnen.

Echter doktors zijn de professors en ingenieurs van de medische wetenschap, wat er dus nodig is, is het opleiden van een groot aantal doktors, die vervolgens weer de opbouw van de medische infrastructuur ter handen kunnen nemen.

Mark
30-06-04, 15:05
Geplaatst door lennart
Volgens mij zou het dus ook zin hebben gehad om die 200 miljard dollar niet in oorlogsvoering te stoppen maar in gezondheidszorg. Dat is natuurlijk puur een eigen mening van mij. Ik begrijp het volkomen als andere mensen het niet met mij eens zijn en liever bijvoorbeeld micronukes op NK droppen.


Ik vergeleek landen binnenvallen daar ;) Dat darfur een wijzere keuze was geweest dan Irak als je per se ergens binnen moet vallen.

Of je nog beter meer structurele manieren moet opzetten om sterfgevallen wereldwijd te voorkomen is een ander verhaal.

Mark
30-06-04, 15:07
Geplaatst door lennart
Gezondheidszorg is niet alleen operaties en medicijnen.

Echter doktors zijn de professors en ingenieurs van de medische wetenschap, wat er dus nodig is, is het opleiden van een groot aantal doktors, die vervolgens weer de opbouw van de medische infrastructuur ter handen kunnen nemen.

Aangezien er nog geen middel tegen AIDS bestaat zal de bestrjiding van die ziekte met name op voorkomen moeten zijn gebaseerd en dus op voorlichting.

Ron Haleber
30-06-04, 15:08
Geplaatst door BiL@L
Hehe. Saudi Arabie komt niet eens in de top 143 voor als het de doden als gevolg van AIDS betreft, buurland South Korea daarentegen, die staat op de 95e plaats. (Marokko overigens ook niet, jammer he Ron?)

Health: HIV AIDS - deaths
View this stat: Per capita Show map full screen

Country Description Amount
1. South Africa 360,000 (2001 est.)
2. India 310,000 (2001 est.)
3. Zimbabwe 200,000 (2001 est.)
4. Kenya 190,000 (2001 est.)
5. Nigeria 170,000 (2001 est.)
6. Ethiopia 160,000 (2001 est.)
7. Tanzania 140,000 (2001 est.)
8. Congo, Democratic Republic of the 120,000 (2001 est.)
9. Zambia 120,000 (2001 est.)
10. Uganda 84,000 (2001 est.)
11. Malawi 80,000 (2001 est.)
12. Cote d'Ivoire 75,000 (2001 est.)
13. Burma 65,000 (2001 est.)
14. Mozambique 60,000 (2001 est.)
15. Thailand 55,000 (2001 est.)
16. Cameroon 53,000 (2001 est.)
17. Rwanda 49,000 (2001 est.)
18. Burkina Faso 44,000 (2001 est.)
19. Burundi 40,000 (2001 est.)
20. China 30,000 (2001 est.)
21. Haiti 30,000 (2001 est.)
22. Ghana 28,000 (2001 est.)
23. Botswana 26,000 (2001 est.)
24. Lesotho 25,000 (2001 est.)
25. Angola 24,000 (2001 est.)
26. Sudan 23,000 (2001 est.)
27. Central African Republic 22,000 (2001 est.)
28. United States 15,000 (2001 est.)
29. Chad 14,000 (confirmed AIDS , actual number higher (2001 est.)
30. Namibia 13,000 (2001 est.)
31. Swaziland 12,000 (2001 est.)
32. Togo 12,000 (2001 est.)
33. Cambodia 12,000 (2001 est.)
34. Ukraine 11,000 (2001 est.)
35. Congo, Republic of the 11,000 (2001 est.)
36. Mali 11,000 (2001 est.)
37. Sierra Leone 11,000 (2001 est.)
38. Russia 9,000 (2001 est.)
39. Guinea 9,000 (2001 est.)
40. Brazil 8,400 (2001 est.)
41. Benin 8,100 (2001 est.)
42. Dominican Republic 7,800 (2001 est.)
43. Vietnam 6,600 (2001 est.)
44. Niger 6,000 (2001 est.)
45. Colombia 5,600 (2001 est.)
46. Guatemala 5,200 (2001 est.)
47. Liberia 5,000 (2001 est.)
48. Indonesia 4,600 (2001 est.)
49. Pakistan 4,500 (2001 est.)
50. Mexico 4,200 (2001 est.)
51. Peru 3,900 (2001 est.)
52. Honduras 3,300 (2001 est.)
53. Gabon 3,000 (2001 est.)
54. Senegal 2,500 (2001 est.)
55. Malaysia 2,500 (2001 est.)
56. Nepal 2,400 (2001 est.)
57. Spain 2,300 (2001 est.)
58. El Salvador 2,100 (2001 est.)
59. Djibouti 2,000 (2001 est.)
60. Venezuela 2,000 (2001 est.)
61. Panama 1,900 (2001 est.)
62. Argentina 1,800 (2001 est.)
63. Ecuador 1,700 (2001 est.)
64. Guyana 1,300 (2001 est.)
65. Guinea-Bissau 1,200 (2001 est.)
66. Trinidad and Tobago 1,200 (2001 est.)
67. Italy 1,100 (2001 est.)
68. Portugal 1,000 (2001 est.)
69. Belarus 1,000 (2001 est.)
70. Jamaica 980 (2001 est.)
71. Costa Rica 890 (2001 est.)
72. Papua New Guinea 880 (2001 est.)
73. Madagascar 870 (2001 est.)
74. France 800 (2001 est.)
75. Philippines 720 (2001 est.)
76. Germany 660 (2001 est.)
77. Bangladesh 650 (2001 est.)
78. Mauritania 610 (2001 est.)
79. Bahamas, The 610 (2001 est.)
80. United Kingdom 460 (2001 est.)
81. Japan 430 (2001 est.)
82. Gambia, The 400 (2001 est.)
83. Nicaragua 400 (2001 est.)
84. Equatorial Guinea 370 (2001 est.)
85. Eritrea 350 (2001 est.)
86. Romania 350 (2001 est.)
87. Suriname 330 (2001 est.)
88. Belize 300 (2001 est.)
89. Bolivia 290 (2001 est.)
90. Iran 290 (2001 est.)
91. Sri Lanka 250 (2001 est.)
92. Barbados 250 (2001 est.)
93. Cape Verde 225 (as of 2001)
94. Paraguay 220 (2001 est.)
95. Korea, South 220 (2001 est.)
96. Chile 220 (2001 est.)
97. Singapore 140 (2001 est.)
98. Cuba 120 (2001 est.)
99. Netherlands 110 (2001 est.)
100. Poland 100 (2001 est.)
101. Israel 100 (2001 est.)
102. Bulgaria 100 (2001 est.)
103. Bosnia and Herzegovina 100 (2001 est.)
104. Samoa 3
105. Switzerland less than 100 (2001 est.)
106. Moldova less than 300 (2001 est.)
107. Belgium less than 100 (2001 est.)
108. Croatia less than 10 (2001 est.)
109. Estonia less than 100 (2001 est.)
110. Macedonia, Former Yugoslav Republic of less than 100 (2001 est.)
111. Hong Kong less than 100 (2001 est.)
112. Sweden less than 100 (2001 est.)
113. Canada less than 500 (2001 est.)
114. Mauritius less than 100 (2001 est.)
115. Uzbekistan less than 100 (2001 est.)
116. Czech Republic less than 10 (2001 est.)
117. Azerbaijan less than 100 (2001 est.)
118. Slovakia less than 100 (2001 est.)
119. New Zealand less than 100 (2001 est.)
120. Australia less than 100 (2001 est.)
121. Armenia less than 100 (2001 est.)
122. Austria less than 100 (2001 est.)
123. Latvia less than 100 (2001 est.)
124. Ireland less than 100 (2001 est.)
125. Serbia and Montenegro less than 100 (2001 est.)
126. Finland less than 100 (2001 est.)
127. Slovenia less than 100 (2001 est.)
128. Iceland less than 100 (2001 est.)
129. Kazakhstan less than 300 (2001 est.)
130. Norway less than 100 (2001 est.)
131. Kyrgyzstan less than 100 (2001 est.)
132. Luxembourg less than 100 (2001 est.)
133. Uruguay less than 500 (2001 est.)
134. Hungary less than 100 (2001 est.)
135. Turkmenistan less than 100 (2001 est.)
136. Svalbard 0 (2001)
137. Laos less than 150 (2001 est.)
138. Malta less than 100 (2001 est.)
139. Tajikistan less than 100 (2001 est.)
140. Greece less than 100 (2001 est.)
141. Lithuania less than 100 (2001 est.)
142. Denmark less than 100 (2001 est.)
143. Georgia less than 100 (2001 est.)

Gaan we echter kijken naar de mensen die nog in leven zijn en AIDS hebben dan zien we dat SA er wel bij staat, maar Noord-Korea nog steeds niet. Dat kan twee dingen betekenen, 1 ze hebben die info daarover nooit vrijgegeven, twee ze hebben gewoon heel weinig mensen met aids:

Altijd weer leuk om te zien hoe veilig het wel niet is in SA in vergelijking met menig Westers land. Toch wel raar dat ze door de hele wereld wordt aangevallen, vind je ook niet?

Ps. Voor nog meer leuke statistiekjes, klik dan op het vlaggetje hieronder...


Jij lijkt op Schaap met je gebruik van statistieken...

Valt het je niet op dat in de eerste rij van overleden patiënten er niet één Arabisch land genoemd wordt...??? Behalve de gemengde randlanden Soedan en Mauretanie... Heel erg onwaarschijnlijk. Dat Marokko daarmee knoeit is bekend...

Nog vreemder: Bij die nog in leven zijn krijg je er wel een trits met 0.01%... Ra ra hoe kan dat? :corcky:

Jij gelooft natuurlijk ook 100% in de verkiezingsuitsagen van Arabische landen hè... :kwaad:


Jij trapt toch ook overal in domoor! :jumping:

David
30-06-04, 15:10
Geplaatst door Mark
Aangezien er nog geen middel tegen AIDS bestaat zal de bestrjiding van die ziekte met name op voorkomen moeten zijn gebaseerd en dus op voorlichting.


Voorlichting, het wegnemen van vooroordelen, informeren, promoten van condooms, etc. etc. Maar ja, dan loop je tegen een muur van religie op, die dat allemaal ogenblikkelijk weer ongedaan maken.

Mark
30-06-04, 15:12
Geplaatst door David
Voorlichting, het wegnemen van vooroordelen, informeren, promoten van condooms, etc. etc. Maar ja, dan loop je tegen een muur van religie op, die dat allemaal ogenblikkelijk weer ongedaan maken.

Als religie echt het probleem zou zijn dan zouden deze "religieuze" mensen ook geen sex met meerdere partners buiten het huwelijk hebben.

lennart
30-06-04, 15:19
Geplaatst door David
Voorlichting, het wegnemen van vooroordelen, informeren, promoten van condooms, etc. etc. Maar ja, dan loop je tegen een muur van religie op, die dat allemaal ogenblikkelijk weer ongedaan maken.

Wat AIDS-patienten vooral nodig hebben is mensen die zich om hen bekommeren. Daar helpt het wegnemen van vooroordelen, informeren en condooms, niets aan. Het verbeteren van mogelijkheden tot gezondheidszorg en hulpverlening is derhalve een veel betere oplossing, ook het verbeteren van voedselpatronen en betere opleiding helpt zeer veel. Mind you, de meeste AIDS patienten gaan niet dood aan het virus zelf, maar aan ziektes die ze eerder oplopen doordat ze het virus hebben.

mark61
30-06-04, 15:19
Geplaatst door lennart
Vraag het aan Ali zou ik zeggen. Ik ben geen politicus. Maar naar het schijnt kan je enorme verbeteringen in de gezondsheidszorg creeeren, door ziekenhuizen te bouwen en doktors op te leiden. Naar het schijnt hoor.

Wat AIDS betreft schiet dat niet erg op, want het is niet echt te behandelen. AIDS verspreid zicht niet in arme landen per se, maar in het vrolijk promiscue Afrika. Waar men een geheel eigen kijk heeft op oorzaak en gevolg. Tot in de hoogste kringen aan toe (Thabo Mbeki).

Killer no. 1 is in Afrika nog steeds malaria. Daar is nog steeds geen werkzaam vaccin voor.

lennart
30-06-04, 15:22
Geplaatst door mark61
Wat AIDS betreft schiet dat niet erg op, want het is niet echt te behandelen.

AIDS is niet te genezen, wel te behandelen.



AIDS verspreid zicht niet in arme landen per se, maar in het vrolijk promiscue Afrika. Waar men een geheel eigen kijk heeft op oorzaak en gevolg. Tot in de hoogste kringen aan toe (Thabo Mbeki).


Wees blij dat ze in Afrika zo denken, want als ze oorzaak en gevolg op een rijtje zouden hebben, zouden ze met een zeer boze blik richting het noorden kijken.



Killer no. 1 is in Afrika nog steeds malaria. Daar is nog steeds geen werkzaam vaccin voor.

Die is er wel kan ik je vertellen, zo zag ik laatst op discovery. Een of ander chinees vaccin.

Bron (http://english.peopledaily.com.cn/200111/20/eng20011120_84963.shtml)

David
30-06-04, 15:24
Geplaatst door lennart
Wat AIDS-patienten vooral nodig hebben is mensen die zich om hen bekommeren. Daar helpt het wegnemen van vooroordelen, informeren en condooms, niets aan. Het verbeteren van mogelijkheden tot gezondheidszorg en hulpverlening is derhalve een veel betere oplossing, ook het verbeteren van voedselpatronen en betere opleiding helpt zeer veel. Mind you, de meeste AIDS patienten gaan niet dood aan het virus zelf, maar aan ziektes die ze eerder oplopen doordat ze het virus hebben.


Vooroordelen zijn er vaak de oorzaak van dat niemand zich om aidspatiënten bekommert. En voorlichting en condooms kunnen een hoop nieuwe gevallen voorkomen. Betere voedselpatronen zijn altijd goed natuurlijk, al trekt het hiv-virus zich bar weinig aan van je dieet. En dat Aidspatiënten niet aan Aids doodgaan, maar omdat ze door een verwoest imuunsysteem vanalles oplopen, tja, da's een tamelijk open deur.

Verbetering van de gezondheidszorg is een uitstekend plan, maar dat alleen is niet de oplossing.

mark61
30-06-04, 15:26
Geplaatst door lennart
Wees blij dat ze in Afrika zo denken, want als ze oorzaak en gevolg op een rijtje zouden hebben, zouden ze met een zeer boze blik richting het noorden kijken.

AIDS uitgevonden door de CIA?


Die is er wel kan ik je vertellen, zo zag ik laatst op discovery. Een of ander chinees vaccin.

Dat roepen ze al tien jaar. Naar alle waarschijnlijkheid niet werkzaam in Afrika, zoals alle andere middelen, misschien muv Lariam, waar je een beetje getikt van wordt. Zoals die NL militairen in Cambodja geloof ik destijds.

AIDS behandelen is dweilen met de kraan open. Geen land kan de medicatie voor miljoenen zieken betalen. En de zorg voor miljoenen wezen.

David
30-06-04, 15:28
Geplaatst door lennart
[B]



Wees blij dat ze in Afrika zo denken, want als ze oorzaak en gevolg op een rijtje zouden hebben, zouden ze met een zeer boze blik richting het noorden kijken.





Onnozele complot theorieën maken het er ook niet beter op.

lennart
30-06-04, 15:33
Geplaatst door David
Vooroordelen zijn er vaak de oorzaak van dat niemand zich om aidspatiënten bekommert.

Dat is natuurlijk niet waar. De reden dat er zich niemand om aidspatienten bekommerd is omdat de enigen die het kunnen betalen om zich te bekommeren om AIDS patienten in de geindustrialiseerde wereld wonen en die zijn nu eenmaal niet geinteresseerd in AIDS, omdat voor hen AIDS een marginale ziekte is.



En voorlichting en condooms kunnen een hoop nieuwe gevallen voorkomen.


Dat valt dus onder gezondheidszorg en die infrastructuur bestaat in de meeste Afrikaanse landen niet. Er zijn wel heel veel projecten in Afrika die met behulp van allerlei stijl middelen proberen om mensen op de gevaren van AIDS te wijzen; echter die mensen hebben vaak zoveel meer zorgen, zoals bijvoorbeeld genoeg te eten voor die dag.



Betere voedselpatronen zijn altijd goed natuurlijk, al trekt het hiv-virus zich bar weinig aan van je dieet.


Betere voedselpatronen zorgen ervoor dat je minder kans hebt op AIDS gerelateerde ziektes.



En dat Aidspatiënten niet aan Aids doodgaan, maar omdat ze door een verwoest imuunsysteem vanalles oplopen, tja, da's een tamelijk open deur.


Maar wel een belangrijke open deur. Je hoort nu vaak, "maar we kunnen AIDS toch niet genezen", ja inderdaad dat is waar, maar een AIDS patient mits goed behandeld kan nog zo 20 jaar leven.



Verbetering van de gezondheidszorg is een uitstekend plan, maar dat alleen is niet de oplossing.

Naar mijn smaak is het de belangrijkste oplossing, het geeft bovendien ook nog eens allerlei belangrijke spin-off voordelen, zoals bijvoorbeeld meer praktische research.

lennart
30-06-04, 15:35
Geplaatst door David
Onnozele complot theorieën maken het er ook niet beter op.

Wie had het over onnozele complottheorien?

lennart
30-06-04, 15:39
Geplaatst door mark61
AIDS uitgevonden door de CIA?

*Zucht*




Dat roepen ze al tien jaar. Naar alle waarschijnlijkheid niet werkzaam in Afrika, zoals alle andere middelen, misschien muv Lariam, waar je een beetje getikt van wordt. Zoals die NL militairen in Cambodja geloof ik destijds.

Hoe kan je nu zeggen dat het niet werkzaam is, als je er helemaal niets vanaf weet? Dit is werkelijk weer een onnozele maroc.nl opmerking.




AIDS behandelen is dweilen met de kraan open. Geen land kan de medicatie voor miljoenen zieken betalen. En de zorg voor miljoenen wezen.

Dus jouw optie: beter van niet?

Kijk als jij dit soort dingen roept, dan moet je ook niet de "rare" redenatie van Afrikanen de schuld geven. Zij denken wellicht ook ja, dat kunnen we niet betalen, en als ze dan toch bezig zijn, e"igenlijk kunnen wij ook de economische ontwikkelen van onze miljoenen bevolking niet betalen, dus laten we dat AIDS virus een handje helpen, dan zijn wij van ons bevolkingsoverschot af."

mark61
30-06-04, 15:49
Geplaatst door lennart
Hoe kan je nu zeggen dat het niet werkzaam is, als je er helemaal niets vanaf weet? Dit is werkelijk weer een onnozele maroc.nl opmerking.

Hoe weet jij dat ik er niets vanaf weet? Weer zo'n rare maroc.nl conclusie. Ik heb me uitgebreid verdiept in Afrika en malaria. Vooral omdat ik erheen moest en ff wilde weten hoe ik het niet kreeg. Ik wacht met smart op toepassing van het Chinese vaccin in Afrika.


Dus jouw optie: beter van niet?

Mijn optie is dat ze toch maar s heel hard tegen Afrikanen moeten gaan roepen dat ze een condoom moeten gebruiken, of anders monogaam moeten zijn. Das een hele klus, en veel meer valt er niet aan te doen. Maar ze hebben geen zin in condooms, kunnen ze niet betalen, en geloven niet in AIDS als besmettelijke ziekte. Behalve in Oeganda, daar gaat het nu weer een beetje. Maar er zijn zoveel levensbedreigende problemen in Afrika dat prioriteiten stellen een beetje lastig gaat. In Congo en Soedan onder andere is AIDS bijzaak, daar slachten ze elkaar gewoon al massaal af. Is ws. makkelijker op te lossen.


Kijk als jij dit soort dingen roept, dan moet je ook niet de "rare" redenatie van Afrikanen...virus een handje helpen, dan zijn wij van ons bevolkingsoverschot af."

Ik begrijp je redenatie niet, maar geloof niet dat Afrikaanse leiders zo denken. De meesten denken er geloof ik helemaal niet over na. Het interesseert ze stomweg niet.

lennart
30-06-04, 15:58
Geplaatst door mark61
Hoe weet jij dat ik er niets vanaf weet? Weer zo'n rare maroc.nl conclusie. Ik heb me uitgebreid verdiept in Afrika en malaria. Vooral omdat ik erheen moest en ff wilde weten hoe ik het niet kreeg. Ik wacht met smart op toepassing van het Chinese vaccin in Afrika.

Omdat je een conclusie trekt, zonder je te verdiepen in de materie, in dit geval het Chinese vaccin. Dat noem ik een domme maroc.nl/forum opmerking. Feit is dat het Amerikaanse leger dat een expert is op het gebied van malaria, goede hoop heeft in dit vaccin.




Mijn optie is dat ze toch maar s heel hard tegen Afrikanen moeten gaan roepen dat ze een condoom moeten gebruiken, of anders monogaam moeten zijn. Das een hele klus, en veel meer valt er niet aan te doen. Maar ze hebben geen zin in condooms, kunnen ze niet betalen, en geloven niet in AIDS als besmettelijke ziekte. Behalve in Oeganda, daar gaat het nu weer een beetje. Maar er zijn zoveel levensbedreigende problemen in Afrika dat prioriteiten stellen een beetje lastig gaat. In Congo en Soedan onder andere is AIDS bijzaak, daar slachten ze elkaar gewoon al massaal af. Is ws. makkelijker op te lossen.

Daarom moet je van AIDS niet als een epidemie zien, maar als een gezondheidsprobleem, zoals ik al eerder poneerde. Zolang echter hier in het Westen niet echt werk wordt gemaakt voor het leveren van een gezondheidsstructuur dat we aan armere landen kunnen aanbieden, zal in Afrika er alleen maar dingen veranderen als de Afrikanen eigen oplossing vinden. Ik denk overigens dat de meeste Europeaanse leiders het wel best vinden zo.




Ik begrijp je redenatie niet, maar geloof niet dat Afrikaanse leiders zo denken. De meesten denken er geloof ik helemaal niet over na. Het interesseert ze stomweg niet.

Je begrijpt mijn redenatie niet? Dat vind ik merkwaardig, want je maakte dezelfde redenatie, je maakte van een sociaal probleem een economisch probleem. Zodra je dat doet, zijn er nog vele andere sociale problemen die je als een economische probleem kan gaan zien, waarbij het humane aspect verloren gaat.

Wat betreft Afrikaanse leiders, ik kan niet in hun hersenpan kijken, maar ik ben het niet eens met jouw vermoeden van desinteresse. Die desinteresse heerst overigens wel bij Europese leiders.

Scipio
30-06-04, 16:13
Geplaatst door BiL@L
Stelling: Sodomie neemt toe doordat het erkend wordt als een natuurlijke gezonde expressie...

Niet mee eens: kijk maar naar Marokko. Daar is het hardstikke taboe maar bijna iedereen doet het (voor ze trouwen).

mark61
30-06-04, 16:25
Geplaatst door lennart
Daarom moet je van AIDS niet als een epidemie zien, maar als een gezondheidsprobleem, zoals ik al eerder poneerde. ...Ik denk overigens dat de meeste Europeaanse leiders het wel best vinden zo.

Dat helpt allemaal niks, want het is een gedragsprobleem. En technisch een epidemie. Europeanen hebben nergens zin in dat geld kost.



Je begrijpt mijn redenatie niet? Dat vind ik merkwaardig, want je maakte dezelfde redenatie, je maakte van een sociaal probleem een economisch probleem. Zodra je dat doet, zijn er nog vele andere sociale problemen die je als een economische probleem kan gaan zien, waarbij het humane aspect verloren gaat.

Alles is economie. Gezondheidszorg ook. Het gaat namelijk over schaarste, en wel aan geld. Net vond je het trouwens nog een gezondheidsprobleem. Dus wat is het nou? Jongleren met woorden?


Wat betreft Afrikaanse leiders, ik kan niet in hun hersenpan kijken, maar ik ben het niet eens met jouw vermoeden van desinteresse. Die desinteresse heerst overigens wel bij Europese leiders.

Wat doen die Afrikaanse leiders dan wel niet? Weinig tot niets, met uitzondering van Kaunda, die niet meer aan de macht is, en Museveni. Dus tis wel een sterk vermoeden. Dat het Europeanen niet interesseert is een open deur.

mark61
30-06-04, 16:29
Geplaatst door BiL@L
Weten jullie dan niet dat in dat soort landen kinderen nodig zijn om te kunnen overleven? Volgens mij moet je dan toch echt die condoom af doen hoor...

Afrika lijdt onder gigantische overbevolking en massale werkloosheid. Gaat heen en vermenigvuldigt u, een probaat advies van de grote godsdiensten. Kinderen verkleinen juist je kans op overleving. Bovendien dacht ik dat de verspreiding van AIDS je zo aan het hart ging.

Tomas
30-06-04, 18:22
Geplaatst door mark61

Killer no. 1 is in Afrika nog steeds malaria. Daar is nog steeds geen werkzaam vaccin voor.

Daar geloof ik niks van. Misschien dat dit 10 jar geleden nog het geval was, maar zeker niet de laatste 5 jaar.

Mark
30-06-04, 18:29
Geplaatst door BiL@L
Pffff grappig toch dat men het hypocriet vindt wanneer geestelijken de condoom niet promoten maar ondertussen wel blind zijn voor het feit dat het daar zo wijd verspreid is, dat de invoering van een condoom heel weinig verschil maakt.

Weten jullie dan niet dat in dat soort landen kinderen nodig zijn om te kunnen overleven? Volgens mij moet je dan toch echt die condoom af doen hoor...

Jij bent zo bang voor verspreiding door anale sex maar compleet scheiden van lichaamsvocht wijs je af?

Die kinderen maken ze dan maar met hun partner, als ze hun buitenechtelijke relaties met condoom doen dan kan er geen spreiding plaatsvinden :)

lennart
30-06-04, 19:09
Geplaatst door mark61
Dat helpt allemaal niks, want het is een gedragsprobleem. En technisch een epidemie. Europeanen hebben nergens zin in dat geld kost.

Och jee, nu komen we weer bij gedragsproblemen :rolleyes:
Nu weet ik meteen waarom het AIDS probleem zo groot is geworden, het lag natuurlijk allemaal aan het gedrag van de Afrikanen. Het heeft verder neits te maken met de beroerde gezondheidszorg in het land. Sorry hoor, dergelijke domheid lees ik zo vaak, maar is geen adequate verklaring waarom AIDS juist in arme landen een probleem is. Nogmaals een volwaardig gezondheidszorgsysteem, is er niet alleen voor operaties en ziekenverzorging, maar voor het volledige spectrum dat kan bijdragen aan gezondheid.

Als wij in Nederland geen goed gezondsheidssysteem hadden, dan was het AIDS probleem in Nederland net zo groot geweest als in Afrika.



Alles is economie. Gezondheidszorg ook. Het gaat namelijk over schaarste, en wel aan geld. Net vond je het trouwens nog een gezondheidsprobleem. Dus wat is het nou? Jongleren met woorden?


Gezondsheidsproblemen zijn een sociaal problemen en heeft niets met geld te maken. Men zou zich in Europa sterk moeten maken voor het ontwikkelen van een zorgsysteem dat makkelijk opzetbaar is en men moet in Europa beginnen met het opleiden van 100,000 Afrikaanse specialisten, dan komen we ergens.

Dat hoeft overigens helemaal niet veel geld te kosten, men moet gewoon verstandig omgaan met de kosten. In Europa heeft men echter helaas het idee dat als we ergens geld tegenaan gooien dat het probleem zich dan wel vanzelf oplost.

Ron Haleber
30-06-04, 19:28
Homo-executies in Saoedi-Arabi‰

http://nl.wikipedia.org/upload/d/de/SaoediArabieVlag.png

Drie inwoners, die schuldig werden bevonden aan homoseksualiteit, zijn gisteren onthoofd in het zuiden van Soedie-Arabi‰.

De mannen werden veroordeeld voor ‘sodomie, feitelijk huwelijk en aansporing tot pedofilie’.

In 2001 werden, in het koninkrijk dat de ‘sharia’ (Islamitische wet) strikt toepast, 81 executies aangekondigd. Veroordeelden voor moord, verkrachting, diefstal met geweld, evenals drugstraficanten, drugsverslaafden en schijnbaar ook homoseksuelen worden er ter dood veroordeeld.

Voorzichtigheid geboden op reis dus ...

Ron Haleber
30-06-04, 19:36
Geplaatst door BiL@L
Voor Afrika is er geen andere oplossing dan dat de mensen die geld hebben alles in onderzoek pompen om de ultimate medicijn te ontwikkelen.

Iedere ziekte heeft een medicijn.

Safe sex gaat voor die regio niet op. Ik ben een realist, jij ook?

Hoeveel geld heeft jouw schatrijke heilsstaat SA "in onderzoek gepompt om de ultimate medicijn te ontwikkelen"..???

Zo ze dat vergeten hebben, zet die heilsstaat van je dan maar bij de vuilniszakken!

http://nl.wikipedia.org/upload/d/de/SaoediArabieVlag.png

Ron Haleber
30-06-04, 20:26
Geplaatst door BiL@L
Bron? Zeker een heel oud artikel die alleen maar bedoeld is om dit uitermate veilige uithoek in de wereld lekker neer te halen. As always...

Je bent natuurlijk naar dat plutocratische voetbal aan het kijken. Maar laat moet je nog ff naar Netwerk kijken, dat gaat over SA!

http://nl.wikipedia.org/upload/d/de/SaoediArabieVlag.png

Een instabiele boel die heilsstaat van je - binnen 2 jaar komt al Qaida aan de macht en zakt de hele regio in! :boos:

http://www.ronhaleber.nl/palestina_bestanden/image014.jpg

Dan Bil@l ga je maar samen met het koningshuis daar uitwijken naar de gelovige neocons van de USA, nietwaar...??? Daar heb je nu grote kans voor herinvoering van jouw wetten tegen het kontneuken: grijp die kans - stem op Bush + zijn Balkenende...!:fpimp:

mark61
01-07-04, 00:07
Geplaatst door Tomas
Daar geloof ik niks van. Misschien dat dit 10 jar geleden nog het geval was, maar zeker niet de laatste 5 jaar.

Ik heb me gek gezocht maar kan geen cijfers vinden. Alom praat over hoe onbetrouwbaar statistieken zijn.

Mark
01-07-04, 08:00
Geplaatst door BiL@L
Voor Afrika kun je deze hele topic doorstrepen. Ik wil juist voorkomen dat het hier die kant op gaat of nog erger. Want als het zo ver is als dat het daar nu is. Dan kun je maar beter emigreren.

De AIDS epidemie is al over zijn hoogtepunt heen hier en stelde eigenlijk niet zoveel voor.

Ik zou me meer zorgen maken over griep pandemieen ;) Maar ja, daarmee kun je mensen natuurlijk niet in de richting van jouw sexuele normen en waarden sturen.

Joepie
01-07-04, 10:07
Geplaatst door BiL@L

En waar komen geslachtsziektes over het algemeen het meest voor? Bij degenen die het doen met hetzelfde geslacht.


Niet perse, maar iig wel bij mensen die het niet veilig doen en die daarnaast wisselende sexuele contacten erop nahouden.

Daarnaast: jouwn vriendin (plaatje) heb je haar eens de stelling voorgelegd gezien haar sexuele voorkeuren.

Joepie
01-07-04, 10:09
even een quote va je vriendin:

Manji (35) is niet het type dat een blad voor de mond neemt. Ook niet tegenover haar medegelovigen. ,,De grote meerderheid van alle moslims gaat op een infantiele manier met het geloof om. Men doet alsof de islam een volstrekt unieke en volmaakte godsdienst is. Terwijl die, als elke andere religie, op tal van punten leentjebuur speelt bij voorgangsters. In dit geval jodendom en christendom. Men weigert de Koran en de uitspraken van de Profeet aan moderne godsdienstkritiek te onderwerpen. Niet omdat moslims stom zijn, maar omdat zelfs de meeste intellectuelen onder hen nooit kritische vragen leerden stellen over het geloof. En dus zitten wij in een zelf gesponnen web van misplaatste superioriteitsgevoelens.''

Dat ze openlijk lesbisch is maakt het er voor haar niet beter op. Daar houden, als bekend, veel moslims niet van. 'Jij bent een pervers Joods varken', kreeg ze te horen. Haar reactie: ,,Misschien keurt de Schepper mijn gedrag af, maar dat recht heeft alleen Hij. Volgens de Koran heeft God alles perfect geschapen. Dus ook homoseksuelen, denk ik dan.''