PDA

Bekijk Volledige Versie : Amerikaanse militair in Irak geëxecuteerd



echnaton
29-06-04, 08:22
Amerikaanse militair in Irak geëxecuteerd

Gepubliceerd op dinsdag 29 juni 2004, Planet Internet

De 20-jarige Amerikaanse militair Matt Maupin zou in Irak door militanten gedood zijn, zo meldt Al-Jazeera. De Arabische zender liet een video zien waarop de soldaat, die op 9 april gevangen werd genomen, spreekt. Daarna volgen enkele seconden waarin op de donkere en korrelige beelden te zien is hoe iemand op de grond knielt met zijn rug naar de camera, waarna een man een schot op hem lost en het geblinddoekte slachtoffer in een gat valt.

In een verklaring van de onbekende groep zou volgens Al-Jazeera staan dat Maupin is neergeschoten. De extremisten rechtvaardigen de executie door te verwijzen naar de Amerikaanse politiek in Irak. Het doodschieten van de militair is ook een wraakactie voor de ‘martelaren’ in Irak, Saudi-Arabië en Algerije.

Hooggeplaatste officials bij het Pentagon verklaarden dat door de slechte kwaliteit van de beelden er geen uitsluitsel te geven is of Maupin inderdaad op de tape te zien is. Maar op de videoband is volgens de officials wel te zien dat iemand wordt neergeschoten.

Maupin is een reservist uit Batavia, Ohio. Hij werd gevangen genomen bij een aanval op een brandstofkonvooi, waarbij drie Amerikaanse werknemers van Kellogg Brown & Root werden gedood.

De militair is de vierde gijzelaar die sinds het begin van de ontvoeringen is omgebracht. Twee burgers, de Amerikaanse zakenman Nicolas Berg en de Zuid-Koreaanse tolk Kim Sung-Il werden onthoofd door een groep die zichzelf Eenheid en Jihad noemt en geleid zou worden door de Abu Musab al-Zarqawi.

Bronnen: CNN, De Volkskrant, NOS Journaal

echnaton
29-06-04, 08:23
Het zou zo mooi geweest zijn als deze Amerikaanse krijgsgevangene ook behandeld was volgens de Conventie van Geneve.

taouanza
29-06-04, 08:27
Geplaatst door echnaton
Het zou zo mooi geweest zijn als deze Amerikaanse krijgsgevangene ook behandeld was volgens de Conventie van Geneve.

Mischien waren ze er ook nog niet helemaal uit en moesten ze er nog over nadenken.:moe:

Mark
29-06-04, 08:29
Geplaatst door echnaton
Het zou zo mooi geweest zijn als deze Amerikaanse krijgsgevangene ook behandeld was volgens de Conventie van Geneve.

net als de mensen in guantanamo? De VS heeft die conventie zelf dood verklaard.....

Levi
29-06-04, 08:40
:duim: Weer zo een vieze terrorist opgeruimd....






kweetut slechte smaak van sarcasme

Levi
29-06-04, 08:43
Geplaatst door echnaton
Het zou zo mooi geweest zijn als deze Amerikaanse krijgsgevangene ook behandeld was volgens de Conventie van Geneve.


Wie weet is dat wel gebeurt. Doodstraf in het militaire strafrecht is echt niet ongewoon. En dat afhakken is minder barbaars dan de elektrische stoel of de gaskamer.

barfly
29-06-04, 08:44
Tja een jongen van 20 jammer is dat nou weer....Maarja militairen lopen dat risico.

taouanza
29-06-04, 08:47
Geplaatst door barfly
Tja een jongen van 20 jammer is dat nou weer....Maarja militairen lopen dat risico.

Op Guantanamo zaten jongens van 15 die worden vanzelf meerderjarig.:moe:

echnaton
29-06-04, 08:51
Ik ben toch wel een beetje verbaasd als ik zie hoe sommigen die vinden dat de Amerikanen zich buitengewoon netjes moeten gedragen tov hun gevangenen dat blijkbaar niet verwachten van jihadstrijders.

taouanza
29-06-04, 08:55
Geplaatst door echnaton
Ik ben toch wel een beetje verbaasd als ik zie hoe sommigen die vinden dat de Amerikanen zich buitengewoon netjes moeten gedragen tov hun gevangenen dat blijkbaar niet verwachten van jihadstrijders.

Ja zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten.
Denk je niet dat het andersom is.
Jij bent degene die vindt dat Amerikanen zich niet hoeven te gedragen maar verwacht dat wel andersom.
jij bent degene die paginas lang volhield dat er over grenzen en regels nog eens nagedacht moest worden.
Ben je het vergeten die topic is er nog.:rolleyes:

echnaton
29-06-04, 09:07
Geplaatst door taouanza
Ja zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten.
Denk je niet dat het andersom is.
Jij bent degene die vindt dat Amerikanen zich niet hoeven te gedragen maar verwacht dat wel andersom.
jij bent degene die paginas lang volhield dat er over grenzen en regels nog eens nagedacht moest worden.
Ben je het vergeten die topic is er nog.:rolleyes:

We kunnen beter die discussie niet overdoen. Als mensen je niet willen begrijpen is daar toch niet tegen te vechten. Ik wil je wel even wijzen op het volgende bericht.

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?threadid=102352

Goodnight
29-06-04, 10:07
Geplaatst door echnaton
Het zou zo mooi geweest zijn als deze Amerikaanse krijgsgevangene ook behandeld was volgens de Conventie van Geneve.

Niet om het een of ander hoor.....maar lul niet over die Conventie want Amerika maakt daar gebruik van zoals het HEN uitkomt.Alleen als het om eigen soldaten gaat zwaaien ze ermee dus!
het zou mooi geweest zijn als deze krijgsgevangene volgens de Islamitische regels die voor krijgsgevangenen gelden werd behandeld.

Goodnight
29-06-04, 10:14
Geplaatst door echnaton
Ik ben toch wel een beetje verbaasd als ik zie hoe sommigen die vinden dat de Amerikanen zich buitengewoon netjes moeten gedragen tov hun gevangenen dat blijkbaar niet verwachten van jihadstrijders.

Dit is weer zo'n typische insinuerende opmerking........

echnaton
29-06-04, 10:28
Geplaatst door Goodnight
Dit is weer zo'n typische insinuerende opmerking........

Insinuerend? Kun je hier iets achter zoeken? Ik bedoel gewoon wat er staat hoor.

Goodnight
29-06-04, 10:37
Geplaatst door echnaton
Insinuerend? Kun je hier iets achter zoeken? Ik bedoel gewoon wat er staat hoor.

wat bedoel je dan?
Dat de men loopt te juichen omdat het om een Amerikaanse soldaat gaat?
Bullshit...iedereen vind dit ook verschrikkelijk en barbaars.
Maar ik vindt het hypocriet dat opeens de Conventie van Geneve er bij wordt gehaald.terwijl algemeen bekend is dat in andere gevallen dat als een vodje werd beschouwd.

En dat is wat ik bedoelde met insinueren!

taouanza
29-06-04, 10:40
Geplaatst door Goodnight
wat bedoel je dan?
Dat de men loopt te juichen omdat het om een Amerikaanse soldaat gaat?
Bullshit...iedereen vind dit ook verschrikkelijk en barbaars.
Maar ik vindt het hypocriet dat opeens de Conventie van Geneve er bij wordt gehaald.terwijl algemeen bekend is dat in andere gevallen dat als een vodje werd beschouwd.

En dat is wat ik bedoelde met insinueren!

Ach je moet het die arme gerritje niet kwalijk nemen zijn geheugen laat hem heel vaak in de steek:rolleyes:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=102155

Want in deze topic had hij toch een heel andere mening.

echnaton
29-06-04, 10:44
Geplaatst door Goodnight
wat bedoel je dan?
Dat de men loopt te juichen omdat het om een Amerikaanse soldaat gaat?
Bullshit...iedereen vind dit ook verschrikkelijk en barbaars.
Maar ik vindt het hypocriet dat opeens de Conventie van Geneve er bij wordt gehaald.terwijl algemeen bekend is dat in andere gevallen dat als een vodje werd beschouwd.

En dat is wat ik bedoelde met insinueren!

Ik betreur het dat je de neiging hebt meer in mijn berichten te zien dan er staat. Als ik zou zien dat anderen lopen te juichen omdat etc., dan zou ik dat zeggen en direct veroordelen. Nu bedoel ik gewoon wat ik zeg: Amerika moet zich blijkbaar aan bepaalde regels houden, volgens sommigen (dat vind ik ook) en anderen hoeven dat niet.

taouanza
29-06-04, 10:48
Geplaatst door echnaton
Ik betreur het dat je de neiging hebt meer in mijn berichten te zien dan er staat. Als ik zou zien dat anderen lopen te juichen omdat etc., dan zou ik dat zeggen en direct veroordelen. Nu bedoel ik gewoon wat ik zeg: Amerika moet zich blijkbaar aan bepaalde regels houden, volgens sommigen (dat vind ik ook) en anderen hoeven dat niet.

:haha:

You so funny:moe:

akram
29-06-04, 10:50
Geplaatst door echnaton
Het zou zo mooi geweest zijn als deze Amerikaanse krijgsgevangene ook behandeld was volgens de Conventie van Geneve.

dan moeten deze strijders wel in staat gesteled worden om een eigen guatanamo bay te krijgen /of abu ghraib zodat ze zich aan deze conventie kunnen houden
mooi verhaal

deze strijders zijn constant op de vlucht en ze kunnen het zich niet permiteren om gevangenen mee te zeulen dus zijn ze erg praktisch bezig...afmaken die hap en liever niet vastleggen op video...gewoon afmaken en lozen

echnaton
29-06-04, 10:53
Geplaatst door akram
deze strijders zijn constant op de vlucht en ze kunnen het zich niet permiteren om gevangenen mee te zeulen dus zijn ze erg praktisch bezig...afmaken die hap en liever niet vastleggen op video...gewoon afmaken en lozen

Dat is nog eens een 'goede' verontschuldiging en ook een hele oude. Zo zijn vanaf het begin van de geschiedenis alle militaire moordpartijen verdedigd.

echnaton
29-06-04, 10:54
Geplaatst door taouanza
:haha:

You so funny:moe:

Iets zegt me dat je het tegenovergestelde bedoelt.

taouanza
29-06-04, 10:55
Geplaatst door echnaton
Dat is nog eens een 'goede' verontschuldiging en ook een hele oude. Zo zijn vanaf het begin van de geschiedenis alle militaire moordpartijen verdedigd.

Nee jou uitleg in deze topic dat was pas duidelijk :haha:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=102155

echnaton
29-06-04, 11:01
Geplaatst door taouanza
Nee jou uitleg in deze topic dat was pas duidelijk :haha:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=102155

Kan ik er iets aan doen dat jij me niet begrijpt?

taouanza
29-06-04, 11:11
Geplaatst door echnaton
Kan ik er iets aan doen dat jij me niet begrijpt?

:haha:

Goodnight
29-06-04, 11:23
Geplaatst door echnaton
Ik betreur het dat je de neiging hebt meer in mijn berichten te zien dan er staat. Als ik zou zien dat anderen lopen te juichen omdat etc., dan zou ik dat zeggen en direct veroordelen. Nu bedoel ik gewoon wat ik zeg: Amerika moet zich blijkbaar aan bepaalde regels houden, volgens sommigen (dat vind ik ook) en anderen hoeven dat niet.

Ik lees wat er staat, als je wat anders bedoelt dan moet je wat duidelijker wezen.

Niemand vind dat jihad strijders krijgsgevangenen zo mogen toetakelen/onthoofden.Daar hebben ze geen Conventie voor nodig om dat te veroordelen.
Ik heb ook geen enkel serieuze prikker dit zien verdedigen.
Dus jouw opmerking dat er met twee maten gemeten wordt rakt kant noch wal.

Bovendien wil ik er even op wijzen dat Amerika als de agressor wordt gezien en dat ook is ( dat geloof ik namelijk ook zelf) dus is het logisch dat men meer symphatie voelt voor de Irakeze gevangenen.

Trouwens Tegenlicht gezien zondag?
Ik vond het heel duidelijk en eerlijk hoe die Amerikaanse soldaat het beschreef:

De beelden van de Amerikaanse soldaten die gevangen waren genomen raakten hem meer en maakten hem boos.
Tot hij zich herinnerde dat twee dagen daarvoor er ook beelden op tv waren van gewonde Irakezen en dat deed hem minder.Gaf ie ook heel eerlijk toe.Omdat hem dit zelf ook schoktte.

Ik denk dat je aan zulke eerlijkheid een voorbeeld kan nemen GJ.

echnaton
29-06-04, 11:25
Geplaatst door Goodnight
Niemand vind dat jihad strijders krijgsgevangenen zo mogen toetakelen/onthoofden.Daar hebben ze geen Conventie voor nodig om dat te veroordelen.
Ik heb ook geen enkel serieuze prikker dit zien verdedigen.


Maar ik heb het ook niemand zien veroordelen.

Goodnight
29-06-04, 11:26
Geplaatst door akram
dan moeten deze strijders wel in staat gesteled worden om een eigen guatanamo bay te krijgen /of abu ghraib zodat ze zich aan deze conventie kunnen houden

als ze zich alleen al houden aan de Islamitische richtlijnen zijn ze al goed bezig.En dat doenz e helaas niet.


deze strijders zijn constant op de vlucht en ze kunnen het zich niet permiteren om gevangenen mee te zeulen dus zijn ze erg praktisch bezig...afmaken die hap en liever niet vastleggen op video...gewoon afmaken en lozen

dit is een kul argument.
krijgsgevangenen mag je niet zo barbaars behandelen punt uit.
Of er nou een video bij is of niet.

Goodnight
29-06-04, 11:27
Geplaatst door echnaton
Maar ik heb het ook niemand zien veroordelen.

hele tekst reageer je niet op, alleen op dat stukje.
Anyway dat bewijst jouw vooroordelen des te meer.

Dus niet veroordelen is dus stilzwijgend goedkeuren?

echnaton
29-06-04, 11:34
Geplaatst door Goodnight
hele tekst reageer je niet op, alleen op dat stukje.
Anyway dat bewijst jouw vooroordelen des te meer.



Dan kun je er vanuit gaan dat ik tegen de rest geen overwegende bezwaren heb.


Dus niet veroordelen is dus stilzwijgend goedkeuren?

Ja.

echnaton
29-06-04, 11:43
Geplaatst door Goodnight
als ze zich alleen al houden aan de Islamitische richtlijnen zijn ze al goed bezig.En dat doenz e helaas niet.



dit is een kul argument.
krijgsgevangenen mag je niet zo barbaars behandelen punt uit.
Of er nou een video bij is of niet.

Herstel, jij veroordeelt het wel.
Ok.

Joesoef
29-06-04, 11:44
Iran denouncesbeheading of foreign hostages in Iraq

Tehran, June 28, IRNA -- Iran strongly denounced Monday the grizzly
beheading of foreign hostages in Iraq, saying such violent acts were
only benefitting the enemies of Islam.
"We believe such acts more than benefitting Islam are benefitting
the enemies of Islam," government spokesman Abdollah Ramezanzadeh told
reporters in his weekly news briefing.
"We are opposed to any violent measure which could tarnish Islam`s
image, no matter who commits it and under whatever motivation," the
official added.
The televised beheading of at least two foreign hostages and
threats to carry out more decapitations have sent shock waves through
the world.
Last week, hostage takers went ahead with their pledge to kill
33-year-old Korean Kim Sun-Il after President Roh Moo-Hyun refused
their demand to pull out South Korean troops and cancel the deployment
of more than 3,000 extra soldiers to Iraq starting in August.
Militants belonging to the Tawhid wa al-Jihad group led by alleged
Al-Qaeda operative Abu Mussab al-Zarqawi were blamed for the killing.
They blamed by Washington for a long list of attacks in Iraq since
the fall of Saddam Hussein.
Kim`s decapitation followed the beheading of US hostage Nicholas
Berg in Iraq last month by the same group.
Al Qaeda militants also beheaded American contractor Paul Johnson
in Saudi Arabia last week.

www.irna.ir

Goodnight
29-06-04, 12:00
Geplaatst door echnaton
Dan kun je er vanuit gaan dat ik tegen de rest geen overwegende bezwaren heb.



Ja.

Zou het ook fijn hebben gevonden als er een reactie hierop kwam.
Jij verwijt anderen toch ook dat ze niet duidelijk hun afkeuring laten blijken?

En stilzwijgen is niet altijd goedkeuren.

Misschien moet je dat kleine stukje over die amerikaanse soldaat nogmaals goed lezen (??)

taouanza
29-06-04, 15:19
Geplaatst door echnaton
Dan kun je er vanuit gaan dat ik tegen de rest geen overwegende bezwaren heb.



Ja.

Wat ben jij toch een debiel opzettelijk alleen lezen wat je wilt lezen!
En dan moet iedereen ook maar zien wat jij wil dat ze zien.
'Goh er komt een olifant op ons afgestormd!'
'Nee hoor eerst vragen of Gerritje een olifant ziet.':rolleyes:

Lees deze topic nog maar en drie keer raden wie er met 2 maten meet:rolleyes:
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=102155

850
29-06-04, 16:15
Geplaatst door taouanza
Lees deze topic nog maar en drie keer raden wie er met 2 maten meet:rolleyes:


Eerst zeggen wat de hoofdprijs is

taouanza
29-06-04, 16:19
Geplaatst door 850
Eerst zeggen wat de hoofdprijs is

Ik begrijp het nu Gerritje is behalve dement ook nog schizofreen en jij bent zijn andere persoonlijkheid. :loens:











:stout:

echnaton
29-06-04, 16:24
Geplaatst door taouanza
Ik begrijp het nu Gerritje is behalve dement ook nog schizofreen en jij bent zijn andere persoonlijkheid. :loens:
:stout:

Oei, je hebt ons ontmaskerd! We dachten al dat je er nooit achter zou komen. Doe je nou ook nog eens iets aan die stijlfout in je onderschrift?

850
29-06-04, 16:24
Geplaatst door taouanza
Ik begrijp het nu Gerritje is behalve dement ook nog schizofreen en jij bent zijn andere persoonlijkheid. :loens:

:stout:

:lachu: Dat kan helemaal niet want ik heb geen persoonlijkheid


Ik vind jou en GJ net een getrouwd stel. Jullie zitten dag in dag uit met elkaar te kibbelen maar onderwijl kunnen jullie geen dag zonder elkander. :love2:

echnaton
29-06-04, 16:26
Geplaatst door 850
:lachu: Dat kan helemaal niet want ik heb geen persoonlijkheid


Ik vind jou en GJ net een getrouwd stel. Jullie zitten dag in dag uit met elkaar te kibbelen maar onderwijl kunnen jullie geen dag zonder elkander. :love2:

850 slaat knetterhard terug. :D

Turkish_boy
29-06-04, 16:39
Hij is tenmiste afgemaakt op een menselijkere wijze. Kop eraf snijden is 10 keer erger.

taouanza
29-06-04, 16:57
Geplaatst door echnaton
850 slaat knetterhard terug. :D

:nerd:

Wehmet
29-06-04, 17:31
Gaap...word het niet een beetje saai dat gijzelen en dingen eisen die toch niet gaan gebeuren?Eerste keer was het nieuws,dat hadden we nog niet eerder gezien...

echnaton
29-06-04, 17:41
Geplaatst door Goodnight


Nou vooruit dan maar, daar gaat-ie-dan:


Ik lees wat er staat, als je wat anders bedoelt dan moet je wat duidelijker wezen.
Als jij zegt dat ik insinueer, dan beweer jij dus dat ik iets anders zeg dan er staat. Nogmaals, dat is niet het geval.


Niemand vind dat jihad strijders krijgsgevangenen zo mogen toetakelen/onthoofden.Daar hebben ze geen Conventie voor nodig om dat te veroordelen.
Ik heb ook geen enkel serieuze prikker dit zien verdedigen.
Dus jouw opmerking dat er met twee maten gemeten wordt rakt kant noch wal.

Hier ben ik al op ingegaan en ik vind het dus heel goed van jou dat jij er wel afstand van neemt. Anderen doen dat niet. Wie zwijgt stemt toe!


Bovendien wil ik er even op wijzen dat Amerika als de agressor wordt gezien en dat ook is ( dat geloof ik namelijk ook zelf) dus is het logisch dat men meer symphatie voelt voor de Irakeze gevangenen.

Ik heb inmiddels heel goed begrepen dat de sympathie van sommigen bij de rebellen ligt. Zelf zie ik het heel anders. Amerika heeft Irak verlost van een onmenselijk regime en komt vrede, veiligheid en democratie in de regio brengen.



Trouwens Tegenlicht gezien zondag?
Ik vond het heel duidelijk en eerlijk hoe die Amerikaanse soldaat het beschreef:

De beelden van de Amerikaanse soldaten die gevangen waren genomen raakten hem meer en maakten hem boos.
Tot hij zich herinnerde dat twee dagen daarvoor er ook beelden op tv waren van gewonde Irakezen en dat deed hem minder.Gaf ie ook heel eerlijk toe.Omdat hem dit zelf ook schoktte.

Ik denk dat je aan zulke eerlijkheid een voorbeeld kan nemen GJ.

Je vermoedt dat dat bij mij ook het geval is. Misschien is dat waar. Als ik die Amerikaanse soldaten zie, dan kan daar zo een familielid van mij bijlopen. Toch vind ik dat een dergelijk gevoel van sympathie geen invloed op mijn politieke stellingname mag hebben. Die is gebaseerd op de afweging die ik hierboven heb uiteengezet.
Overigens, mag ik jou dan dezelfde vraag stellen! Waarom ligt jouw sympathie bij 'de Irakezen' (zoals je zelf zegt). Omdat het een Arabisch broedervolk is?

Ik hoop dat ik zo je bericht naar genoegen beantwoord heb.