PDA

Bekijk Volledige Versie : Portugal: "Wij gaan zeker de finale halen"



Mark
29-06-04, 10:31
Vertrouwen bij Portugal

Uitgegeven: 29 juni 2004 10:31

AMSTERDAM - "Wij hebben op dit moment een beter elftal dan Nederland", aldus Deco. De spelmaker, die aan Euro 2004 begon als reservespeler maar al snel uitgroeide tot de spil van de Portugese ploeg, bulkt van het zelfvertrouwen: "Wij gaan zeker de finale halen. Nu we zover zijn willen we de wereld laten zien waartoe we in staat zijn."

Deco dankt zijn zelfvertrouwen mede aan het winnen van de Champions League met FC Porto vorige maand. De geboren Braziliaan, wiens gewijzigde nationaliteit in het verleden ter discussie stond, is ook blij met de steun van het thuispubliek: "In de acht jaar dat ik in Portugal ben, heb ik nog nooit zo'n enorme steun voor de nationale ploeg meegemaakt."

Portgal heeft de steun van dat publiek en het zelfvertrouwen van Deco hard nodig. De ploeg moet immers breken met de traditie van de afgelopen vier toernooien, waarin het gastland iedere keer in de halve finales strandde. Frankrijk was in 1984 het laatste land dat verder reikte. Onder aanvoering van Michel Platini grepen de Fransen toen de titel, mede door een zege op Portugal in de halve finales.

barfly
29-06-04, 10:33
Ik hoop dat deze arrogante kwast morgen tranen met tuiten huilt.

Sarit
29-06-04, 10:51
Dream on, Portugal, dream on!!!!!!!!!! :melig2: :hihi:

babyvanbelisma
29-06-04, 10:53
Ik denk wel dat ze winnen, maar ja, we hebben het in ieder geval tot de halve finale gehaald....

Maar ik vind dat als Nederland het EK niet wint, de Tjechen moeten winnen, want die hebben het echt verdiend! Nog geen wedstrijd verloren!!

Sarit
29-06-04, 10:56
Geplaatst door babyvanbelisma
Ik denk wel dat ze winnen, maar ja, we hebben het in ieder geval tot de halve finale gehaald....

Maar ik vind dat als Nederland het EK niet wint, de Tjechen moeten winnen, want die hebben het echt verdiend! Nog geen wedstrijd verloren!!

Maarja ik hoop stiekem wel dat Nederland wint...