PDA

Bekijk Volledige Versie : Sept 11 commissie vind link Bin Laden - Iran



lennart
29-06-04, 11:20
Sept. 11 panel finds long Bin Laden link to Iran
DAN EGGEN
SPECIAL TO THE STAR

WASHINGTON—The commission investigating the Sept. 11, 2001, attacks has concluded Osama bin Laden's terror network had long-running contacts with Iran.

Al Qaeda, the commission determined, may even have played a "yet unknown role" in aiding Hezbollah militants in the 1996 bombing of the Khobar Towers complex in Saudi Arabia, an attack the United States has long blamed solely on Hezbollah and its Iranian sponsors.

That possibility, largely overlooked in the furor of revelations last week by the commission, comes amid worsening relations between the U.S. and Iran, which said Thursday it would resume building equipment necessary for a nuclear weapons program.

Commission investigators said intelligence "showed far greater potential for collaboration between Hezbollah and Al Qaeda than many had previously thought." Iran is a primary sponsor of Hezbollah, the Lebanon-based anti-Israel group the U.S. has designated a terrorist organization.

(...)

http://www.thestar.com/NASApp/cs/ContentServer?pagename=thestar/Layout/Article_Type1&c=Article&cid=1088374209654&call_pageid=968332188854&col=968350060724&tacodalogin=no

De globale elite weet niet meer waar ze het moeten zoeken blijkbaar :loog:
Osama is volgens alle berichten nog steeds een extremistisch Sunni is en die de extremistische Sunni Zarqawi naar Iraq heeft gestuurd om Shia moslims op te blazen, is nu opeens de grootste vriendjes met Iran.

De Al-Qa'ida, Bin Laden, Zarqawi mythe wordt steeds merkwaardiger, helaas zal dit de meesten niets schelen, zolang hun benzine maar betaalbaar blijft :rolleyes:

Hier is nog een leuke stem/tekst analyse van Zarqawi: http://www.libertyforum.org/showflat.php?Cat=&Board=news_international&Number=292741661&page=&view=&sb=&o=&vc=1&t=-1#Post292741661

Simon
29-06-04, 11:37
Toch heeft die commissie ook al bewezen onafhankelijk te denken door bijvoorbeeld de link tussen Al Qaeda en Irak onbewezen te achten. Dus ik veeg dit niet zo maar van tafel.
Verder denk ik dat stammen tegenstellingen of religieuze verschillen niet zo'n rol hoeven te spelen in dat gebied als het gaat om het bestrijden van amerika.

Joesoef
29-06-04, 11:50
Geplaatst door BiL@L
Waar was mijn topic, waarbij ik aan de vooravond van de bezetting van Iran vroeg over wat er zou gebeuren als Iran, Irak opvolgt? Joesoef?


Geen idee. Maar God verhoede dat er een ingrijpen komt in Iran ala Irak. Er is daar een zachte revolutie nodig en dat kost een paar generaties, maar dan heb je ook wat.

De Iraniers leven hun leven toch wel ondanks de repressie van de mullah's. Die houden dat heus wel nog even vol.

lennart
29-06-04, 11:57
Geplaatst door Simon
Toch heeft die commissie ook al bewezen onafhankelijk te denken door bijvoorbeeld de link tussen Al Qaeda en Irak onbewezen te achten. Dus ik veeg dit niet zo maar van tafel.
Verder denk ik dat stammen tegenstellingen of religieuze verschillen niet zo'n rol hoeven te spelen in dat gebied als het gaat om het bestrijden van amerika.

Jij bent dus zo een die in de Zarqawi, Bin Laden mythe gelooft:

Waarom stuurde Osama names Iran Zarqawi naar Iraq om daar Shia op te blazen... Ook al weer?

NIS
29-06-04, 12:53
Geplaatst door lennart
Jij bent dus zo een die in de Zarqawi, Bin Laden mythe gelooft:

Waarom stuurde Osama names Iran Zarqawi naar Iraq om daar Shia op te blazen... Ook al weer?

Van een Iraakse ooggetuige, kreeg men te horen dat de Amerikanen in de avonduren leuzen op muren schrijven tegen Sjiiten. Om zo probelemen te kweken tussen de Soennieten en de Sjiieten..

taouanza
29-06-04, 15:32
Geplaatst door NIS
Van een Iraakse ooggetuige, kreeg men te horen dat de Amerikanen in de avonduren leuzen op muren schrijven tegen Sjiiten. Om zo probelemen te kweken tussen de Soennieten en de Sjiieten..

Dat zouden Amrikanen noooooooooooit doen. Bomvolle gebedshuizen opblazen hebben ze ook noooooooooooooooooit gedaan.
Tja de bezetting van Irak heef toch uiteindelijk iedereen vrede mee dus waarom niet ook Iran bezetten stond toch al op de agenda.:rolleyes: