PDA

Bekijk Volledige Versie : Homohaat, 'De weg van de moslim'...



BiL@L
29-06-04, 12:10
gewist

Max Stirner
29-06-04, 12:19
Ook wij als uitgever willen dat een ieder in Nederland ongeacht haar/zijn geloof, sekse, geaardheid of ras gerespecteerd wordt.

Kijk Bilal, daar gaat het dus om. Je beroept je erop maar ontzegt het anderen....

David
29-06-04, 12:44
Begin je nou weer? Wat is dit voor plotselinge obsessie?

Max Stirner
29-06-04, 12:48
Geplaatst door BiL@L
Dan heb jij het niet begrepen.

OK laat maar hangen dan, eigenlijk interesseert het me allemaal geen moer :)

David
29-06-04, 12:54
Geplaatst door BiL@L
Iedere moslim bash addict topic is voor mij een obsessie, en met mij nog voor velen anderen. Dus maak je borst maar nat...
:rolleyes:


You're just a number, out of a million, just like anyone, not less, not more...



Ik bash helemaal niemand. Aan de andere kant, ik laat me ook niet bashen. Ook niet door moslims. Dus maak jij je... Ach laat ook maar.

johntab
29-06-04, 19:09
Geplaatst door BiL@L
Leiden. Er wordt bij de Raad van Journalistiek een klacht ingediend tegen de journalisten Lodewijk van Dros (en Ton Crijnen) inzake het artikel "Moskee promoot Homohaat" dat verschenen is in het dagblad Trouw op 21 april 2004.

In dit artikel wordt gepoogd om aan te tonen dat de Moskee El Tawheed in Amsterdam zou oproepen tot het doden van homo's en ongelovigen. In de negatieve berichtgeving over deze moskee worden als 'bewijsvoering hiervoor' citaten uit ons boek "De Weg van de Moslim" uit hun verband gerukt en foutief geciteerd.

Een en ander heeft geleid tot grote publieke verontwaardiging, ongerustheid bij homoseksuelen en moslims en een Minister President, die dit boek van moslims 'een walgelijk boek' noemt.

Ons inziens is het merendeel van deze maatschappelijke onrust, gekwetstheid bij homo's en ook bij moslims veroorzaakt door onjuist geciteerde teksten uit ons boek.

Argument 1: Homoseksualiteit of Sodomie?

Zo 'citeert' de journalist uit ons boek: "Over praktiserend homoseksuelen en moslims die van hun geloof afvallen is het boek duidelijk: 'Dood hen!'. Er is geen discussie over, want, meldt 'De weg'... hierover is men unaniem''. Homo's wacht de doodstraf, door verbranding, steniging of zo: zoek het hoogste gebouw in de buurt, waarvan men ze vanaf het terras met het hoofd naar beneden gooit, vervolgens doodt men ze met stenen."

In het boek deel drie blz. 226 staat echter dit: "Wie u ook maar schuldig vindt aan sodomie, doodt hem evenals degene, die zich hiervoor laat misbruiken."

In het gehele boek wordt niet gesproken over homoseksuelen. Want niet elke homo bedrijft immers sodomie en niet iedereen die sodomie bedrijft is een homoseksueel. Het woord sodomie refereert hier uitsluitend aan anale penetratie.

Wat straffen betreft is totaal voorbijgegaan aan de eis dat er vier betrouwbare getuigen nodig zijn voor de toepassing ervan (zie blz. 224). Als het de bedoeling zou zijn geweest om zoveel mogelijk sodomie-bedrijvers ter dood te brengen, dan zou één getuige reeds voldoende zijn geweest. Kortom het gaat meer om het hebben van seks in het openbaar, in publieke ruimtes e.d.
Ondanks de mededeling aan Ton Crijnen dat hier sprake was van sodomie, is dit niet rechtgezet in latere publicaties.

Het zou op de weg liggen van de journalist om bij vraagtekens over een bedoelde vertaling de uitgever van het boek te contacteren, voorafgaand aan de publicatie.

En mocht de journalist andere in zwang zijnde interpretaties en vertalingen hebben willen gebruiken voor de mogelijke betekenissen van deze tekst, dan had hij dit vrijelijk kunnen doen en was het niet nodig geweest om de naam van ons boek hiervoor te misbruiken.

Argument 2: Geen tekst zonder context

"Oproepen tot.."
De journalist schrijft: "...Nederlandstalige lectuur te verkopen, waarin wordt opgeroepen tot de djihèd (gewapende strijd) tegen 'ongelovigen' en het doden van homoseksuelen."

Het gebruik van het woord 'Oproepen tot' impliceert dat men actief mensen optrommelt, beweegt of motiveert tot het plegen van daden die tegen de Nederlandse rechtsorde zouden ingaan.

Ons inziens is hier geen sprake van, daar dit boek slechts een Islamitisch wetboek is. Net zomin als het Nederlands wetboek van strafrecht oproept tot het plegen van daden door individuele burgers, roept dit boek op tot acties door individuen en geeft slechts weer wat de verschillende interpretaties zijn vanuit de Koran en de meningen van de Profeet(vzmh) of zijn metgezellen over juridische, familie- en ethische zaken in een Islamitische staat.

Door dit wetenschappelijk werk als opruiende lectuur te willen kenmerken heeft de journalist de reputatie van het boek beschadigd.

Argument 3: Weglaten van nuanceringen; "Doden van ongelovigen"

Door het weglaten van noodzakelijke nuanceringen over zeer gevoelige onderwerpen heeft de journalist bijgedragen aan verspreiding van onbegrip en dientengevolge haat jegens elkander.

Er wordt inderdaad gesproken over de Djihèd tegen ongelovigen; dit zijn echter niet de mensen, met wie moslims in Nederland vreedzaam samenleven. Maar het is van toepassing op een oorlogssituatie tussen staten.

Er wordt juist in het boek stelling genomen tégen hen, die aanslagen plegen. Tégen hen, die andere (vijanden) verminken of verbranden (blz. 16 en 17).

Ook staan er bijvoorbeeld op blz. 155 in deel één over het "gedrag t.o.v. de Naaste" diverse Korancitaten en uitspraken van de Profeet(vzmh) over hoe je met je (andersgelovige) naasten moet omgaan, zoals de uitspraak dat het bezit, het leven en de eer van ongelovigen juist beschermd moet worden of dat God onrechtvaardigheid voor Zichzelf en onder Zijn dienaren verboden heeft of dat wij medelijden met een ieder op aarde moeten hebben, opdat God ook medelijden (mededogen) met ons zal hebben.

Conclusie:
Als uitgever geloven wij in het vrije woord en hebben wij gelukkig de tijd van openbare boekverbrandingen achter ons gelaten. Ook wij als uitgever willen dat een ieder in Nederland ongeacht haar/zijn geloof, sekse, geaardheid of ras gerespecteerd wordt. Daarom treft het ons pijnlijk dat dit Islamitisch standaardwerk plotseling -zonder enige aanleiding- als de ontdekking van de 21e eeuw gepresenteerd wordt, terwijl de historische bronnen, waarop dit boek zich baseert, reeds jaren bij velen bekend zijn.

Met nadruk wijzen wij erop, dat allen die zich in Nederland bevinden en willen verblijven, zich aan de Nederlandse wet dienen te conformeren. Alle teksten zijn dan ook slechts een weergave van historische bronnen en bedoeld als informatie en wij willen dan ook op geen enkele manier oproepen tot geweld.

Hoogachtend,

Drs. Jeannette Ploeger


Noot voor redacties:

Uitgeverij Project Dien
Jeannette Ploeger
Tel.: 071-5314793



BLA BLA BLA lul maar recht wat krom is en krom blijft. We leven in 2004 hoor en niet meer in de Middeleeuwen of neg verder weg.

Drs. John Tab

Joesoef
29-06-04, 19:14
Geplaatst door johntab
BLA BLA BLA lul maar recht wat krom is en krom blijft. We leven in 2004 hoor en niet meer in de Middeleeuwen of neg verder weg.

Drs. John Tab

Niet zeuren John. Vergeleken met hetero's zijn jouw voorkeuren van leeftijd net zo ziek. Misbruik heet het gewoon, hetero, homo het maakt niet uit.

johntab
29-06-04, 19:17
Geplaatst door Joesoef
Niet zeuren John. Vergeleken met hetero's zijn jouw voorkeuren van leeftijd net zo ziek. Misbruik heet het gewoon, hetero, homo het maakt niet uit.


Ik weet niet waar je het over hebt! Iedereen die boven de 18 jaar is mag doen wat ie wil of het nu een man man situatie een vrouw vrouw situatie is of een man en vrouw situatie. Mits het maar wederzijds is. Dus iemand van 18 met iemand van 81 het maakt niet uit.

850
29-06-04, 19:24
Geplaatst door BiL@L
You're just a number, out of a million, just like anyone, not less, not more...

:melig2: Dat hoef je mij niet te vertellen

johntab
29-06-04, 19:24
Geplaatst door BiL@L
Ik denk dat maar weinig jongeren zo'n relatie uit liefde aan gaan, wanneer het leeftijdsverschil zo groot is. Maar ik vind wel dat je gelijk hebt, hoe gek dat ook moge klinken, sterker nog, ik vind dat iemand al volwassen is na de eerste menstruatie of zaadlozing.


En daar ben ik het totaal niet mee eens. Kinderen hebben niet alleen een lichamelijke rijping maar ook een geestelijk rijping dus handen af van kinderen die nog niet zo ver zijn. Dus onder de 16 en verstandelijk gehandicapten

johntab
29-06-04, 19:27
Geplaatst door 850
:melig2: Dat hoef je mij niet te vertellen

Ik weet niet wat je wil maar zoek jij eerst eens uit of je man of vrouw bent en kom dan terug

lennart
29-06-04, 19:27
Ochjee.. krijgen we dit weer.

Beetje merkwaardig toch van Homo's, een geschiedenisboek waarin Islamistisch wetgeving wordt weergegeven van honderden jaren geleden, wordt gebruikt om moslims te bashen :verward:


"Den 16sten april worter twee persoonen voor den scheepsraet gebrocht ende wierden beticht dat sij de sonden van soddomit hadden begaen. Den eenen was onsen tamboer sijnde maer eenen cleijnen jongen van vijfthien jaeren ende den andere was een Italiaen sijnde geboren tot Roomen. Sij waeren op de daet betrapt soo dat het den cleijnen tamboer bekende ende dat hij was omgecocht voor vijff schellingen aen gelt. Hier op worden sij alle beijden inde boeijen gesloten den eenen boven den anderen op de campannie, saeten daer tot den vijffden dach wanneer hun proces gemaeckt wierd om alle beijden levende rugh aen rugh gebonden te worden ende dan in eenen sack gesteken te worden om soo levende in zee gesmeten te worden. Dit vonnis moest dan uijtgevoert worden. (...) Hier op den sack daer sij in moesten, wierden aen malcanderen gebonden ende gongen inde sack staen naer dat sij hadden adieu genomen. Men gaff hun inden sack over de hondert pont ijser omdat sij te gouwer souden sincken. Hier op wort den sack boven hun hooft toe gebonden ende wierden op twee plancken, aen malcanderen genaegelt, daer op geleijt ende men spelde een twee drij in Godts naeme ende in zee gesmeten ende al hun goet van kisten ende slaepgoet wiert mede in zee geworpen."

Dat is dus hetzelfde als er een geschiedenisboek wordt gepubliseerd met de bovenstaande tekst, en homo's vervolgens gaat klagen dat zeelui homophoob zijn en homos in de zee willen gooien.

Joesoef
29-06-04, 19:30
Geplaatst door johntab
En daar ben ik het totaal niet mee eens. Kinderen hebben niet alleen een lichamelijke rijping maar ook een geestelijk rijping dus handen af van kinderen die nog niet zo ver zijn. Dus onder de 16 en verstandelijk gehandicapten


Je hebt het nu alleen over lust. Emotionele verschillen tussen een 18 jarige en een 38 jarige zijn te groot, laat staan als de jongen 16 is. En dan heb ik het nog niet eens over de verwarrende gevoelens die jongens rond die leeftijd hebben en waar een ander misbruik van kan maken.

John je bent ziek.

Simon
29-06-04, 19:36
Geplaatst door lennart
Dat is dus hetzelfde als er een geschiedenisboek wordt gepubliseerd met de bovenstaande tekst, en homo's vervolgens gaat klagen dat zeelui homophoob zijn en homos in de zee willen gooien.

Nou verschil is wel dat dit in een educatieve reeks is opgenomen in een reeks verhandelingen van imams omdat ze volgens de redacteur en samensteller van het boek "het meest juist" zijn. En daardoor worden al die moslims met homohaat opgevoed.

Stel je voor dat autochtone kinderen teksten voorgeschoteld krijgen hoe je imams uit helicopters in de Noordzee kan kieperen omdat die teksten "het meest juist" de christelijke leer verwoorden?

Soms vind ik jullie gewoon DOM.

johntab
29-06-04, 19:36
Geplaatst door lennart
Ochjee.. krijgen we dit weer.

Beetje merkwaardig toch van Homo's, een geschiedenisboek waarin Islamistisch wetgeving wordt weergegeven van honderden jaren geleden, wordt gebruikt om moslims te bashen :verward:



Dat is dus hetzelfde als er een geschiedenisboek wordt gepubliseerd met de bovenstaande tekst, en homo's vervolgens gaat klagen dat zeelui homophoob zijn en homos in de zee willen gooien.


Je zou helemaal gelijk hebben als de marokkanen dit niet als argument gebruiken om onze homofiele mede mens letterlijk en figuurlijk aantevallen. Plaats hier maar eens een advertentie als je als homo een jongen wil vinden. De scheldwoorden en bedreigingen vliegen je om de oren. Homofiele leraaren durven in de klas niet eens uit te komen voor hun geaardheid. Homofiele moslims die stiekem naar homoaktiviteiten moeten gaan of door hun familie worden uitgekotst. Er moet nog heel wat gebeuren om het grootste gedeelte van de marokkanen in Nederlanf het jaar 2004 in te trekken

Joesoef
29-06-04, 19:42
Geplaatst door johntab
Plaats hier maar eens een advertentie als je als homo een jongen wil vinden. De scheldwoorden en bedreigingen vliegen je om de oren. Homofiele leraaren durven in de klas niet eens uit te komen voor hun geaardheid. Homofiele moslims die stiekem naar homoaktiviteiten moeten gaan of door hun familie worden uitgekotst. Er moet nog heel wat gebeuren om het grootste gedeelte van de marokkanen in Nederlanf het jaar 2004 in te trekken


Je doet je nu zelf voor als een normale homosexuele man. Er is ook niks tegen homosexualiteit, iedereen moet vrij zijn om zijn voorkeur te kunnen uiten en ten uitvoer kunnen brengen. Maar het is absoluut niet normaal dat een man van 38 op een jongerensite op zoek gaat naar jongens van 16, 17, 18 jaar.

Je begrijpt er absoluut niets van.


indekillfile :zwaai:

lennart
29-06-04, 20:03
Geplaatst door Simon
Nou verschil is wel dat dit in een educatieve reeks is opgenomen in een reeks verhandelingen van imams omdat ze volgens de redacteur en samensteller van het boek "het meest juist" zijn. En daardoor worden al die moslims met homohaat opgevoed.

Geschiedenis behoort toch juist worden opgeschreven? Geschiedenis is bovendien educatief. Kortom ik zie het probleem dat homos hebben bij het verschijnen van dit geschiedenisboek echt niet.



Stel je voor dat autochtone kinderen teksten voorgeschoteld krijgen hoe je imams uit helicopters in de Noordzee kan kieperen omdat die teksten "het meest juist" de christelijke leer verwoorden?


Er wordt aan onze kinderen onderwezen dat christenen vanwege hun geloof bloedige kruistochten ondernamen naar Jerusalem. Dus ik hoef me het niet eens voor te stellen.

johntab
29-06-04, 20:05
Geplaatst door Joesoef
Je hebt het nu alleen over lust. Emotionele verschillen tussen een 18 jarige en een 38 jarige zijn te groot, laat staan als de jongen 16 is. En dan heb ik het nog niet eens over de verwarrende gevoelens die jongens rond die leeftijd hebben en waar een ander misbruik van kan maken.

John je bent ziek.


Een leescursus zou goed voor je zijn.

johntab
29-06-04, 20:06
Geplaatst door Joesoef
Je doet je nu zelf voor als een normale homosexuele man. Er is ook niks tegen homosexualiteit, iedereen moet vrij zijn om zijn voorkeur te kunnen uiten en ten uitvoer te brengen. Maar het is absoluut niet normaal dat een man van 38 op een jongeresite op zoek gaat naar jongens van 16, 17, 18 jaar.

Je begrijpt er absoluut niets van.


indekillfile :zwaai:

op welke jongeren site?

lennart
29-06-04, 20:13
Geplaatst door johntab
Homofiele leraaren durven in de klas niet eens uit te komen voor hun geaardheid. Homofiele moslims die stiekem naar homoaktiviteiten moeten gaan of door hun familie worden uitgekotst. Er moet nog heel wat gebeuren om het grootste gedeelte van de marokkanen in Nederlanf het jaar 2004 in te trekken

Je wilt niet weten hoe homofiele leraren worden behandeld op christenlijke en zelfs openbare scholen. Op veel christelijke scholen durven leraren niet eens voor hun geaardheid uit te komen uit vrees om hun baan te verliezen. En wat te zeggen van kinderen van christelijke ouders die hun kind verstoten vanwege hun sexuele geaardheid en hun kind vervolgens zien als een zondaar. Dan hebben we het nog niet eens over ouders uit niet religieuze gezinnen die hun kind jaren niet meer spreke vanwege de homoseksualiteit van het kind. Er moet nog heel wat gebeuren voordat iedereen in Nederland de "21ste eeuw" is ingetrokken. Wat die 21ste eeuw ons gaat brengen is natuurlijk een andere vraag, christelijke misonarissen hebben homohaat over de hele wereld verspreid en alleen in het "liberale" west-europa wordt er nu enigzins iets aan die trend gedaan.

850
29-06-04, 20:15
Geplaatst door johntab
Ik weet niet wat je wil maar zoek jij eerst eens uit of je man of vrouw bent en kom dan terug

:regie: Hoe kan ik terug komen terwijl ik nooit ben weggeweest?

En ik ben 2slachtig. ManvrouwVrouwman.

Simon
29-06-04, 21:06
Geplaatst door lennart
Geschiedenis behoort toch juist worden opgeschreven? Geschiedenis is bovendien educatief. Kortom ik zie het probleem dat homos hebben bij het verschijnen van dit geschiedenisboek echt niet.



Er wordt aan onze kinderen onderwezen dat christenen vanwege hun geloof bloedige kruistochten ondernamen naar Jerusalem. Dus ik hoef me het niet eens voor te stellen.

Een antwoord op mijn argumentatie is dit niet en wil het ook niet zijn. Of je bent echt DOM. Maar deze discussie is hier al lang gevoerd en is hier alleen teruggekeerd omdat Bi(L@L) een obsessie met sodomie heeft. Het wordt weer zomer zullen we maar zeggen.

Robbedoes
30-06-04, 10:52
Zo langzamerhand begin ik te denken dat Bil@l slachtoffer van een pedo is geweest, of last heeft van een incestueuse relatie van vroeger.

Chatoloog
30-06-04, 13:21
Geplaatst door Robbedoes
Zo langzamerhand begin ik te denken dat Bil@l slachtoffer van een pedo is geweest, of last heeft van een incestueuse relatie van vroeger.

Een logische reactie van een onwetende persoon die de intelligentie mist om inhoudelijk te reageren op het onderwerp.


p.s Lees mijn onderschrift voor nadere uitleg!

lennart
30-06-04, 14:27
Geplaatst door Simon
Een antwoord op mijn argumentatie is dit niet en wil het ook niet zijn. Of je bent echt DOM. Maar deze discussie is hier al lang gevoerd en is hier alleen teruggekeerd omdat Bi(L@L) een obsessie met sodomie heeft. Het wordt weer zomer zullen we maar zeggen.

Jij kan het gewoon niet hebben dat ook moslims hun geschiedenis archiveren. Ook jij zal dus blijkbaar boeken gaan verbranden. :jammer:

Simon
30-06-04, 14:31
Geplaatst door lennart
Jij kan het gewoon niet hebben dat ook moslims hun geschiedenis archiveren. Ook jij zal dus blijkbaar boeken gaan verbranden. :jammer:

demagoog :laser:

lennart
30-06-04, 14:35
Geplaatst door Simon
demagoog :laser:


Ja.. dat is vast de schuld van de zionisten. :rolleyes:

Simon
30-06-04, 14:45
Geplaatst door lennart
Ja.. dat is vast de schuld van de zionisten. :rolleyes:

Nou nee hoor gewoon een kwestie van het archief openen met clichés als je geen argumenten meer hebt.

lennart
30-06-04, 14:46
Geplaatst door Simon
Nou nee hoor gewoon een kwestie van het archief openen met clichés als je geen argumenten meer hebt.

Je bedoelt zoiets als het zionisten cliche? Dat dikwijls uit de kast wordt gehaald door, zullen we ze gefrusteerde autochtone nederlanders noemen.

Simon
30-06-04, 17:08
Geplaatst door lennart
Je bedoelt zoiets als het zionisten cliche? Dat dikwijls uit de kast wordt gehaald door, zullen we ze gefrusteerde autochtone nederlanders noemen.

Je draait om de brei heen.

lennart
30-06-04, 17:40
Geplaatst door Simon
Je draait om de brei heen.

Jij gaat mijn mening toch niet wijzigen over dit geschiedenis boek, je mag hoog of laag springen [van een terras dus].

Ook moslims hebben het recht hun geschiedenis te archiveren, net zoals wij dat doen.