PDA

Bekijk Volledige Versie : kan iemand mij helpen?

mocro_sweety
30-06-04, 09:55
salaam broeders en zusters
ik heb een vraagje mijn beste vriendin is ontmaagd,
maar weet niet wat ze moet doen.
en ik weet daar ook niet veel van vandaar ik jullie hulp vraag.
ze heeft veel mee gemaakt in die tijd dat ze niet intact was.
maar ik hoop dat je iemand me kan helpen.

beslama:zwaai:

ik zou graag serieuze reacties willen,alvast bedankt

seniorita1988
30-06-04, 10:01
Geplaatst door mocro_sweety

ongewenst of gewenst?
als ze et zelfde wilde EIGUH SCHULD!
ze moet maar aan de consequenties denken..
eerst denken en dan doen..

Macamba
01-07-04, 23:04
Beste Mocro-Sweety,

let maar niet op de vorige reactie: dat is kennelijk iemand die ze niet allemaal op een rijtje heeft.

Dat is een moeilijk probleem voor je vriendin. Ik denk dat je eerst zou moeten weten of haar geheim algemeen bekend, met name bij haar familie. Als dat het geval is loopt ze mogelijk gevaar. Ik kan dat niet inschatten. Sommige ouders c.q. vaders zullen uit liefde voor hun dochter haar zoveel mogelijk helpen. Anderen denken misschien eerst aan de familie-eer. Misschien is er een tante of een oudere zus die in dat geval kan bemiddelen.

Als haar geheim nog echt een geheim is dan kan je vriendin via de huisarts of een gynacoloog in het ziekenhuis in aanmerking komen voor een maagdenvlies-hersteloperatie. Dit gebeurt poli-klinisch, dat wil zeggen dat ze niet een nacht in het ziekenhuis hoeft te blijven; in overleg met de dokter kunnen de kosten door het ziekenfonds of uit een speciaal potje betaald worden. Na de operatie is ze in fysieke zin weer maagd, en zal ze bij de eerstvolgende keer dat ze sexueel contact heeft, bloeden.

Je schrijft ook dat ze in die periode veel heeft meegemaakt. In overleg met de huisarts of via de stichting Vrouwenopvang kan ze in contact komen met iemand waarmee ze daarover vertrouwelijk kan praten. Deze vertrouwenspersoon zal hier tegen niemand anders over spreken.

Ik hoop dat je je vriendin hier mee kunt helpen. Als je meer vragen hebt, stel ze gerust. Ik zal regelmatig op deze site kijken en je, waar ik kan, helpen.

Sterkte, Macamba

seniorita1988
02-07-04, 07:39
Geplaatst door Macamba
Beste Mocro-Sweety,

let maar niet op de vorige reactie: dat is kennelijk iemand die ze niet allemaal op een rijtje heeft.

Dat is een moeilijk probleem voor je vriendin. Ik denk dat je eerst zou moeten weten of haar geheim algemeen bekend, met name bij haar familie. Als dat het geval is loopt ze mogelijk gevaar. Ik kan dat niet inschatten. Sommige ouders c.q. vaders zullen uit liefde voor hun dochter haar zoveel mogelijk helpen. Anderen denken misschien eerst aan de familie-eer. Misschien is er een tante of een oudere zus die in dat geval kan bemiddelen.

Als haar geheim nog echt een geheim is dan kan je vriendin via de huisarts of een gynacoloog in het ziekenhuis in aanmerking komen voor een maagdenvlies-hersteloperatie. Dit gebeurt poli-klinisch, dat wil zeggen dat ze niet een nacht in het ziekenhuis hoeft te blijven; in overleg met de dokter kunnen de kosten door het ziekenfonds of uit een speciaal potje betaald worden. Na de operatie is ze in fysieke zin weer maagd, en zal ze bij de eerstvolgende keer dat ze sexueel contact heeft, bloeden.

Je schrijft ook dat ze in die periode veel heeft meegemaakt. In overleg met de huisarts of via de stichting Vrouwenopvang kan ze in contact komen met iemand waarmee ze daarover vertrouwelijk kan praten. Deze vertrouwenspersoon zal hier tegen niemand anders over spreken.

Ik hoop dat je je vriendin hier mee kunt helpen. Als je meer vragen hebt, stel ze gerust. Ik zal regelmatig op deze site kijken en je, waar ik kan, helpen.

Sterkte, Macamba

nah jah dat slaat helemaal NERGENS OP!

maar ja...en als het ongewenst was..waarom zou ze een operatie moeten ondergaan dan is et toch niet HAAR schuld..pijn lijden voor niks...tsjah..

seniorita1988
02-07-04, 07:40
hah en ik heb ze zeker wel op een rijtje :)
vandaar dat ik nog een groentje ben :D

Fykria
08-07-04, 14:55
AAN SENIORITA

JE WEET NIET IN WELKE SITUATIE DAT DIT GEBEURT IS. WIE HEEFT GEZEGD DAT DIT MEISJE DAT ZELF WOU. HEB JE ER NOOIT IS BIJ STIL GESTAAN DAT DIT MEISJE HAAR EER GEWELDADIG IS AFGEPAKT. LAAT JE VOOROORDELEN MAAR OP ZIJ. DIT IS TUSSEN HAAR EN ALLAH. WIE WEET VERGEEFT HIJ HAAR ALS ZE BEROUW TOONT.

seniorita1988
08-07-04, 15:07
Geplaatst door Fykria
AAN SENIORITA

JE WEET NIET IN WELKE SITUATIE DAT DIT GEBEURT IS. WIE HEEFT GEZEGD DAT DIT MEISJE DAT ZELF WOU. HEB JE ER NOOIT IS BIJ STIL GESTAAN DAT DIT MEISJE HAAR EER GEWELDADIG IS AFGEPAKT. LAAT JE VOOROORDELEN MAAR OP ZIJ. DIT IS TUSSEN HAAR EN ALLAH. WIE WEET VERGEEFT HIJ HAAR ALS ZE BEROUW TOONT.

AAN FYKRIA

DAAROM HEB IK GEVRAAGD OF ET ONGEWENST OF GEWENST IS !!
MAAR JA ANTWOORDLOOS....

kadditeb
08-07-04, 16:12
aan mocro- sweety

Wat jouw vriendin moet doen is vooral eerlijk zijn.
Voor ze gaat trouwen moet ze met de man met wie ze wil/gaat trouwen de waarheid vertellen als hij het accepteerd is er niets aan de hand.

Vooral niet bang zijn voor de waarheid, sterk in haar schoenen staan.
Als ze het gewenst heeft gedaan en nu spijt het haar, kan ze vergevenis vragen aan allah (swt), Allah (swt ) is de enige die haar kan beoordelen en die haar zondes kan vergeven.
En als het ongewenst is, is het haar lot.

Moge allah (swt) jou vriendin helpen aan een goede einde aan deze probleem inshallah!!!

Moslimae
08-07-04, 20:21
salaam oua alaikoum,

ik zou het zeker niet tegen mijn man later zeggen, want er zijn heel weinig die het accepteren en in je geloof heeft Amr Khalid gezegd je bent niet verplicht over je verleden te vertellen hierover mag je zwijgen voor het bestwil van je huwelijk. Veel sterkte meid en als je echt spijt hebt moet je veel berouwen en om vergevenis vragen.

TheGodfather
10-07-04, 20:22
Geplaatst door mocro_sweety

Eerst wat duidelijkheden!

Wat is er met die jongen gebeurt?

Geplaatst door Macamba

Als dat het geval is loopt ze mogelijk gevaar. Ik kan dat niet inschatten

Als ze gevaar loopt en haar leven vreest dan moet ze gewoon het huis uit! Ik dacht dat onnodige/ levensreddende operaties ( translantaties ) verboden waren? Maar jah, dat er in Nederland veelvuldig gebruik wordt gemaakt van die speciale pot is ook een feit!

Geplaats door moslimae
ik zou het zeker niet tegen mijn man later zeggen, want er zijn heel weinig die het accepteren en in je geloof heeft Amr Khalid gezegd je bent niet verplicht over je verleden te vertellen hierover mag je zwijgen voor het bestwil van je huwelijk. Veel sterkte meid en als je echt spijt hebt moet je veel berouwen en om vergevenis vragen.

En stelen voor je bestwil mag niet, dan heb je kans dat je handen worden afgekapt! Wel raar de Islam!