PDA

Bekijk Volledige Versie : Geachte heer Mulder,



Simon
30-06-04, 12:30
Geachte heer Mulder,

U vraagt van mij openbare excuses omdat ik u vals beschuldigd zou hebben van het onverantwoord zwartmaken van bondscoach Advocaat. Die excuses krijgt u niet.

Voor iemand die zo subtiel de eigen woorden weet uit te leggen, luistert u opvallend onzorgvuldig en een tikje gemakzuchtig naar de woorden van anderen. Ik heb in verband met de verwijten aan het adres van de heer Advocaat nooit uw naam genoemd en ik heb nimmer gerept van uw 'stenigt hem' opmerking. Dat daar wat u noemt 'ironie' in zat was mij niet ontgaan. Net zo min als het mij ontgaan is dat die ironie door vrijwel niemand is begrepen. U zou de conclusie kunnen trekken dat u zich dus kennelijk erg onzorgvuldig hebt uitgelaten, en dat zou een ervaren publiek persoon als u zich moeten aantrekken. Ik wil niet meteen net als u openbare excuses eisen, maar in plaats van op hoge toon vermeende fouten bij anderen aan de kaak te stellen, zou een beetje zelfkritiek zeker geen kwaad kunnen.
Ik heb in volle overtuiging het bedenkelijke klimaat van vorige week rond de bondscoach aan de orde gesteld. Ik heb erop gewezen dat we in gezinnen, op scholen en sportverenigingen onze kinderen proberen te leren respect te hebben voor elkaar en in het bijzonder voor de leraar, de trainer en de scheidsrechter. Ik vond het klimaat dat ook door de media werd aangewakkerd rond de heer Advocaat in dat opzicht zwaar ondergravend. Neem bijvoorbeeld het ochtendblad dat anonieme doodverwensingen afdrukte ('naar welk hotel moet ik mijn geweer sturen'). Op die redactie is men onvoldoende doordrongen van haar maatschappelijke verantwoordelijkheid.

Ik sta nog steeds voluit achter mijn oproep en gezien uw eigen peiling onder 9000 mensen denkt inmiddels bijna 80 procent van Nederland er net zo over. Ik wens u veel sterkte.

J.P. Balkenende

achterbergh
30-06-04, 12:46
Het is toch te zielig voor woorden dat onze minister zich verlaagd tot het niveau van ene Jan Mulder ( wie zij je? ) Niet dat Balkenende geen mening over deze zaak mag hebben, maar met het Nederlands voorzitterschap van de EU en ruzie met de vakbonden heeft hij vast iets beters te doen.

Verder hadden ze Mulder, wat mij betreft, al lang van de buis moeten halen. Ik heb hem een keer horen tieren over mensen die geloven. Ik ben geen mietje, maar ik werd er misselijk van! Blijkbaar kan die man alleen maar blijven steken in zijn eigen negativiteit en iedereen pikt het! Dan zeg ik altijd maar gelukkig zitten er meerdere knopjes op de afstandsbediening. Waaronder de uitknop!

plexus
30-06-04, 12:52
..het is rtl4 hoor!.. 1 & al entertainment...get with the program! en wat betreft JP die weet gewoon niet beter.

Goodnight
30-06-04, 13:05
Ligt het nu aan mij of is het een trend geworden dat politici zo in het voetlicht treden?
wat is dat toch met de regeringsleden?
Hebben ze niets beters te doen?