PDA

Bekijk Volledige Versie : Ataturken



Pagina's : [1] 2

r.w.w
30-06-04, 16:32
EN OOK NIET TE VERGETEN DE GENOCIDE VAN DE ARMENIERS DOOR DE ATATURKEN :mad:

Türk_Gücü
07-07-04, 21:14
zoiets is niet gebeurt

Hamza-T
07-07-04, 23:25
Het is Atta-Turk R.W.W.

Turkish_boy
07-07-04, 23:40
Zoals een andere Turk het al zegt het is maar een hersen spinsel stelletje achterbakse mongolen. Ik heb al 4 topics hiervoor hem verdedigt en dat doe ik weer.

Pixelshade
07-07-04, 23:56
de goed gelovige turken die ik ken haten attaturk, diegene die het turkse vol anti-islamitisch maakte

Türk_Gücü
08-07-04, 09:34
ook al is ATATURK anti islamitisch(dat is hij 100% NIET). als nog verdedig ik hem. want met ATATURK bedoelen ze niet alleen Mustafa Kemal maar alle 250 duizend sehits!
ik heb met veel mensen(met een armenier ook) gediscusseerd. ik zette allemaal bewijzen. de enige wat ze zeiden was dat het niet waar was en dat het een feit was dat er een genocide is gebeurd. dan zeg ik "geef me de bewijzen dan" maar krijg ik als antwoord "je moet zelf onderzoeken" WTF?
Ik zal op elk forum mijn land en alle andere TURKSE landen verdedigen :love: .

Türk_Gücü
08-07-04, 09:37
Geplaatst door Pixelshade
de goed gelovige turken die ik ken haten attaturk, diegene die het turkse vol anti-islamitisch maakte

klootzakken na hem(zogenaamde kemalisten) hebben de turkse volk anti islamitisch gemaakt maar dat is niet 100& gelukt. want ga maar naar anatolia, jullie kijken alleen naar istanbul izmir.
"kemalisten" gebruiken Ataturk om hun vieze spelletjes. daardoor denken mensen dat Ataturk ongelovig was. Mijn leraar heeft een foto met Ataturk in trablusgar(tunesie) in een Imam kleding :vlammen: .

Snake
08-07-04, 11:41
Geplaatst door Türk_Gücü
klootzakken na hem(zogenaamde kemalisten) hebben de turkse volk anti islamitisch gemaakt maar dat is niet 100& gelukt. want ga maar naar anatolia, jullie kijken alleen naar istanbul izmir.
"kemalisten" gebruiken Ataturk om hun vieze spelletjes. daardoor denken mensen dat Ataturk ongelovig was. Mijn leraar heeft een foto met Ataturk in trablusgar(tunesie) in een Imam kleding :vlammen: .

Ik vind Ataturk een 8erlijk en misselijke mannetje. Hij verloochent zijn eigen geloof. wil je een simpele bewijs dat hij wel zo is; het verbieden van hoofdoeken op scholen was toch wel zijn idee. Ach ja, die man is ook niet door teveel nuttigen van alcohol gestorven.

Snake
08-07-04, 11:44
[Ik zal op elk forum mijn land en alle andere TURKSE landen verdedigen :love: . [/B][/QUOTE]

Welke andere turkse landen???? Nog steeds het waanidee van het Otmaanse rijk? Maar dat waren egte mannen, ach ja aan de andere kant vind ik terecht dat turken de arabieren afwijzen. ze zijn immers door hen verraden, maar ja, er is tog wel een degelijk verschil tussen islam en arabieren of niet?
En wat betreft Ameniers, wat gebeurt is gebeurt ennnnneee weet jij het verschil tussen een turk en Rexona????

Turkish_boy
08-07-04, 15:13
Geplaatst door Snake
[Ik zal op elk forum mijn land en alle andere TURKSE landen verdedigen :love: .


Welke andere turkse landen???? [/B]

Turkmenistan, Oezbekistan, Kazakistan, Azerbadjan, en nog 9 andere landen. Vroeger waren de armenen ook Turks maar dat was voordat ze ons hadden veraden. (met de russen meevechten)
Ze praten daar allemaal oud Turks.

Turkish_boy
08-07-04, 15:15
Geplaatst door Snake
Ik vind Ataturk een 8erlijk en misselijke mannetje. Hij verloochent zijn eigen geloof. wil je een simpele bewijs dat hij wel zo is; het verbieden van hoofdoeken op scholen was toch wel zijn idee. Ach ja, die man is ook niet door teveel nuttigen van alcohol gestorven.

Ik vind jouw een misselijk mannetje. Hij wilde alleen modernisering. En trouwens hij leefde 3kwart eeuw geleden. Dus hij zij in scholen zijn hoofdoeken verboden. Waarom hebben de kemalisten dan 75 jaar ofzo gewacht voordat ze die regel gingen invoeren. Slaat toch nergens op?

Turkish_boy
08-07-04, 15:17
Geplaatst door Pixelshade
de goed gelovige turken die ik ken haten attaturk, diegene die het turkse vol anti-islamitisch maakte

Als ATATURK ANTI-ISLAM WAS DAN HAD JE IN ISTANBUL GEEN 150.000 moskeen. Die jongens die tegen hem zijn zijn stuk voor stuk landveraaiers.

mulan
08-07-04, 15:54
Hmmm.....van het nationalisme van de Turken kunnen de Marokkanen nog wat leren....liever niet overigens,een beetje zelfkritiek zou niet misstaan.

Julien
08-07-04, 20:03
wat is er nou mis met Turkije? Turkije vind ik een voorbeeld voor veel andere landen in het Midden-Oosten, volgens mij zijn het ook meer de fundamentalisten die van Turkije een islamitische theocratratie willen maken. het zou goed zijn als de ideeen van Ataturk in meer landen worden ingevoerd!

Ik ben tegen een theocratie en vóór secualarisatie --> dus steun ik Ataturk.

Türk_Gücü
08-07-04, 21:07
Geplaatst door Snake
Ik vind Ataturk een 8erlijk en misselijke mannetje. Hij verloochent zijn eigen geloof. wil je een simpele bewijs dat hij wel zo is; het verbieden van hoofdoeken op scholen was toch wel zijn idee. Ach ja, die man is ook niet door teveel nuttigen van alcohol gestorven.

Ataturk heeft het niet verboden. waar zou hij, zijn eigen moeder en vrouw droegen hoofddoek. "kemalisten" na hem hebben het verbied. trouwnes, 15 jaar geleden mochten meisjes met hoofddoek wel in universiteiten.

Türk_Gücü
08-07-04, 21:08
Geplaatst door mulan
Hmmm.....van het nationalisme van de Turken kunnen de Marokkanen nog wat leren....liever niet overigens,een beetje zelfkritiek zou niet misstaan.

zelf kritiek heb ik zeker. want ik vind dat de leger anti islamitisch is en heb ook veel kritiek over hem en de regering.

Türk_Gücü
08-07-04, 21:12
wat Ataturk ook goed heeft gedaan is de "sevr" verwoesten(sorry ik weet niet hoe ik het anders moet schrijven).
als hij het niet had gedaan kregen de grieken west turkije, armeniers oost koerden zuidoost engelsen een deel, italianen een deel en de fransen ook. en turkije zou van istanbul tot ankara zijn en door sultans geregeerd worden maar de engelsen zouden macht over hun hebben. dus we hebben veel te danken aan hem.

Turkish_boy
08-07-04, 22:18
Geplaatst door Türk_Gücü
wat Ataturk ook goed heeft gedaan is de "sevr" verwoesten(sorry ik weet niet hoe ik het anders moet schrijven).
als hij het niet had gedaan kregen de grieken west turkije, armeniers oost koerden zuidoost engelsen een deel, italianen een deel en de fransen ook. en turkije zou van istanbul tot ankara zijn en door sultans geregeerd worden maar de engelsen zouden macht over hun hebben. dus we hebben veel te danken aan hem.

Dankzij hem is Turkij nu een VRIJ land. Ik wou dat Palestina vroeger ook een soort Ataturk had om zich destijds van de joden te ontdoen.

Türk_Gücü
09-07-04, 09:36
http://www.tedankara.k12.tr/ogrenciler2/ataturk/sergi/1.jpg
dit zegt toch genoeg. ik had een foto bij een gs leraar gezien ook in trablusgarp. waar hij in imamkleding is. als je speeches van hem leest of luistert weet je dat hij ook moslim is.

http://www.tedankara.k12.tr/ogrenciler2/ataturk/renkli/6.jpg

Turkish_boy
09-07-04, 14:06
Geplaatst door Türk_Gücü
http://www.tedankara.k12.tr/ogrenciler2/ataturk/sergi/1.jpg
dit zegt toch genoeg. ik had een foto bij een gs leraar gezien ook in trablusgarp. waar hij in imamkleding is. als je speeches van hem leest of luistert weet je dat hij ook moslim is.

http://www.tedankara.k12.tr/ogrenciler2/ataturk/renkli/6.jpg

Allah rahmet eylesin Mekanini Cennet eylesin.
Moge zijn geest naar de paradijs gaan.

taouanza
09-07-04, 14:09
Geplaatst door Turkish_boy
Allah rahmet eylesin Mekanini Cennet eylesin.
Moge zijn geest naar de paradijs gaan.


volgens mij zijn er ook zulke fotos van Saddam en Koning HassanII allebei ook erg.........................uh...........moslim.:v reemd:

Falasteenfidami
09-07-04, 16:27
Ataturk is geen voorbeeld voor mij

Ataturk was zionisten vriend

Turkish_boy
09-07-04, 17:17
Ik neem aan de je met zoionisten westerse landen bedoelt. Als je een vriend bent door zionisten het land uit de donderen dan ben je een hele goede vriend. :mad:

Hij heeft die eikels die TUrkije bezetten het land uitgejaagd. IK zeg het nog een keer. Terwijl de Sultan op zijn luie reet in Istanbul verdragen aan het ondertekenen was. Kwam Ataturk in Ankara in opstand.

Julien
09-07-04, 19:50
Turkishboy, voor sommigen is het nou eenmaal heel makkelijk om een land te beledigen. Een land anti-islam noemen is makkelijk gezegd, maar die sukkels zouden zich eerst wat beter moeten verdiepen in dat land voordat ze onzin kletsen!

Weet je hoeveel moeite het mij (en olive yao e.a. ) steeds kost om de Franse seculiere cultuur te verdedigen. Maar goed, sommige prikkers kennen Turkije alleen maar van fotootjes in een reisgids en ze denken gelijk dat ze van alles kunnen zeggen over de politieke cultuur van het land. Ze zijn de moeite niet waard!

Turkish_boy
09-07-04, 21:32
Geplaatst door Julien
Turkishboy, voor sommigen is het nou eenmaal heel makkelijk om een land te beledigen. Een land anti-islam noemen is makkelijk gezegd, maar die sukkels zouden zich eerst wat beter moeten verdiepen in dat land voordat ze onzin kletsen!

Weet je hoeveel moeite het mij (en olive yao e.a. ) steeds kost om de Franse seculiere cultuur te verdedigen. Maar goed, sommige prikkers kennen Turkije alleen maar van fotootjes in een reisgids en ze denken gelijk dat ze van alles kunnen zeggen over de politieke cultuur van het land. Ze zijn de moeite niet waard!

Je hebt gelijk. Maar jammer dat sommige mensen mij/ons niet willen begrijpen. Doen ze dat expres of zijn ze lomp. Ik bedoel als je ziet wat die man allemaal heeft gedaan in zijn leven. Hoe kun je hem dan anti-islamiet noemen. Mensen weten alleen maar zijn fouten maar over zijn goede dingen zeggen ze niks. Ik zeg er is geen mens die zonder fouten zit. Hij heeft maar een foutje gemaakt in mijn ogen.
Hij heeft alle neppe imams en nep-profeten die toen ineens opdoken laten onthoofden. Helaas bleek later dat er ook goeie imams werden onthoofd. Maar waarom liet hij ze onthoofden omdat de Engelsen geheime achten in Turkije hadden die voor opstand zorgde en ze trainde voor opstand. Zo hebben de engelse spoinen ervoor gezorgt dat de Armenen met een boere-leger in opstand kwamen. En dat gebeurde met fatale gevolgen. Maar ze hebben de vrouwen en kinderen helemaal niks aan gedaan. Ze hebben de mannen die terugvochten gedood. Dus alleen maar tegensoldaten. Dus het was geen genocide maar een veldslag die hun begonnen door de binnen vallende Russen te helpen met de Engelse spoinen. Ik zeg maar iets. Ineens valt de boerman van Marrokko marokko binnen. En je ziet ineens dat de Berbers de tegenstander aan het helpen is. Wat zou jij doen als Arabier? Jij zou handelen zoals Turkije het ook gedaan heeft. De vechtende en helpende berbers doden. Dus ik vind het gewoon eigen schuld dikke bult. Zoals de wet van newton Acie= Reactie.

Hamza-T
09-07-04, 21:53
IK zeg het nog een keer. Terwijl de Sultan op zijn luie reet in Istanbul verdragen aan het ondertekenen was.

Ja toen Atta-Turk de kans kreeg kwam hij in opstand tegen het Hilafet. Terwijl de Sultan opzich al helemaal geen formele macht meer had.
Ze hebben daarvoor Abdul-Hamid Han de tweede gewoon uit zijn ambt verwijderd met behulp van een Armeen en een Jahudi, en dat was een symbolische overwinning.
Atta-Turk en de Genc-Turk (lees:Jonge Turken) hebben zogenaamd in hun eentje met wat hoge mannen uit het leger de Engelsen en Fransen en andere bezetters verjaagd. Geloof je het zelf?
Dat terwijl Mustafa Kemal in Frankrijk bij bepaalde gehieme bijeenkomsten is geweest, en heeft vergaderd met hooggeplaatste officials en de hoogste generaals uit het Franse en Engelse leger.

Nadat hij via een soort coupe aan de macht kwam voerde Atta-Turk het laicisme in en schrapte het gebruik van het Arabisch schrift, voegde mannen en vrouwen samen op werkplek en universiteit, verbood de Fez, en verbood de Adhaan in het arabisch etc.
Muadhin werden van minaretten geschoten omdat ze de adhaan in het arabisch reciteerden, Imams werden opgehangen omdat ze geen bolhoed maar een Fez wilden dragen, mensen moesten Mustafa Kemal verplicht 'Atta' (vader) noemen, terwijl in Islam men maar een vader mag erkennen en niemand anders dan hem.
Om dit machtapparaat zo te behouden heeft hij ook meteen het land opgesplitst in 3 categorieen namelijk de burgers, de regering en het leger. Dus als de burgers of de regering moeilijk gaan doen, kan het leger in actie komen.
Daarom is het leger ook zo anti-islamitisch, dat is ook juist hun grondslag, ze schreeuwen bij bijeenkomsten dat Atta-Turk nog leeft, terwijl de aarde hem uitgeworpen heeft na zijn begrafenis.


Atta-Turk was een Doenme (Munafiq) van onduidelijke afkomst en een alcoholist, het is niet eens bekend wie zijn vader was (waarschijnlijk iemand uit de Balkan), en zijn moeder werkte in een nachtclub om en nabij het Griekse grensgebeid (Selanik).

Dus waarom schilder je hem nu af als een Moslim-Held?
Dat de westerlingen hem verheerlijken dat kan ik absoluut begrijpen, maar sorry jongen jij hebt teveel geleerd van Kemalisten zelf.

freya
09-07-04, 22:19
Geplaatst door Turkish_boy
[BZo hebben de engelse spoinen ervoor gezorgt dat de Armenen met een boere-leger in opstand kwamen. En dat gebeurde met fatale gevolgen. Maar ze hebben de vrouwen en kinderen helemaal niks aan gedaan. Ze hebben de mannen die terugvochten gedood. Dus alleen maar tegensoldaten. Dus het was geen genocide maar een veldslag die hun begonnen door de binnen vallende Russen te helpen met de Engelse spoinen. [/B]

Goh waar komen dan die massagraven vandaan met vrouwen en kinderen?

En die foto's van uitgemergelde lijken?

En de Osmaanse verslagen van het op transport stellen van hele dorpen?

Over de details kan je discussieren, maar de kan niet ontkennen dat de Armeniers zijn uitgemoord.

De raporten hierover van de Turkse regering zijn niet bepaald betrouwbare bronnen, ze hadden nogal wat om zich voor te schamen nl. :moe:

KrushFanta
09-07-04, 22:23
JONGENS, KIJK EENS VOORUIT>> ER BESTAAT NIET ZOIETS ALS EEN ERFZONDE :student:

Turkish_boy
10-07-04, 10:34
Geplaatst door freya
Goh waar komen dan die massagraven vandaan met vrouwen en kinderen?

En die foto's van uitgemergelde lijken?

En de Osmaanse verslagen van het op transport stellen van hele dorpen?

Over de details kan je discussieren, maar de kan niet ontkennen dat de Armeniers zijn uitgemoord.

De raporten hierover van de Turkse regering zijn niet bepaald betrouwbare bronnen, ze hadden nogal wat om zich voor te schamen nl. :moe:


De term transport noem ik liever evacuatie. Niet zoals Hitler de joden evacueerden maar hoe de Turken Armeniers evacueerden. Wij stopten ze niet in kampen. Ik vind die Armenen eigenlijk stelletje klootzakken. Ze hebben de Russen geholpen bij invasie van TUrkije. En dat doen ze als dank dat ze in vrede in Ottomaanse rijk mochten leven. Ondankbare vlegels.

Turkish_boy
10-07-04, 10:47
Geplaatst door Hamza-T



Atta-Turk was een Doenme (Munafiq) van onduidelijke afkomst en een alcoholist, het is niet eens bekend wie zijn vader was (waarschijnlijk iemand uit de Balkan), en zijn moeder werkte in een nachtclub om en nabij het Griekse grensgebeid (Selanik).

Ga ga, Je weet niks over hem.
http://www.atamizindeyiz.com/01/resimler/10.jpg
http://www.atamizindeyiz.com/01/resimler/13.jpg
http://www.atamizindeyiz.com/01/resimler/14.jpg
Lees dit HIER (http://www.allaboutturkey.com/ataturk.htm)

Turkish_boy
10-07-04, 10:48
En e van welke land kom jij. Dan ga ik eens graven in jouw geschiedenis.

Turkish_boy
10-07-04, 10:52
Geplaatst door Hamza-T
Ja toen Atta-Turk de kans kreeg kwam hij in opstand tegen het Hilafet. Terwijl de Sultan opzich al helemaal geen formele macht meer had.
Ze hebben daarvoor Abdul-Hamid Han de tweede gewoon uit zijn ambt verwijderd met behulp van een Armeen en een Jahudi, en dat was een symbolische overwinning.
Atta-Turk en de Genc-Turk (lees:Jonge Turken) hebben zogenaamd in hun eentje met wat hoge mannen uit het leger de Engelsen en Fransen en andere bezetters verjaagd. Geloof je het zelf?
Dat terwijl Mustafa Kemal in Frankrijk bij bepaalde gehieme bijeenkomsten is geweest, en heeft vergaderd met hooggeplaatste officials en de hoogste generaals uit het Franse en Engelse leger.



Acht man hou toch een keer je bakkes. Geheime overleggen met het land waar je in oorlog mee bent. Ben je wel geschift. Je zegt het zelf de Sultan had geen macht meer. Dus wie heeft hun verjaagd? geloof je zelf dat het tegenstander vanzelfs is wegegaan. Ze hebben ook zichzelf doodgeschoten onderweg terug. :loog:

mulan
10-07-04, 10:54
Geplaatst door Julien
Turkishboy, voor sommigen is het nou eenmaal heel makkelijk om een land te beledigen. Een land anti-islam noemen is makkelijk gezegd, maar die sukkels zouden zich eerst wat beter moeten verdiepen in dat land voordat ze onzin kletsen!

Weet je hoeveel moeite het mij (en olive yao e.a. ) steeds kost om de Franse seculiere cultuur te verdedigen. Maar goed, sommige prikkers kennen Turkije alleen maar van fotootjes in een reisgids en ze denken gelijk dat ze van alles kunnen zeggen over de politieke cultuur van het land. Ze zijn de moeite niet waard!

:maf: .........

Turkish_boy
10-07-04, 10:58
Hele mooie uitspraken van hem:

SOME STATEMENTS OF ATATÜRK

-Happy is he who says, "I am a Turk".

- As they have come, so they will go.

- One day my mortal body will turn to dust, but the Turkish Republic will stand forever.

- I have been able to teach many things to this nation, but I haven't been able to teach how to be lackeys.

- Peace at home, peace in the world.

- I am not ordering you to attack, I am ordering you to die.

- Turkey's true master is the peasant.

- Do not be afraid of telling the truth.

- To see me does not necessarily mean to see my face. To understand my thoughts is to have seen me.

- The Turkish Republic will be happy, prosperous and victorious.

- A healthy mind in a healthy body.

- Armies, your first goal is the Mediterranean. Forward !

- Our great ideal is to raise our nation to the highest standard of civilization and prosperity.

- Culture is the foundation of the Turkish Republic.

- Following the military triumph we accomplished by bayonets, weapons and blood, we shall strive to win victories in such fields as culture, scholarship, science and economics.

- Victory is for those who can say "Victory is mine". Success is for those who can begin saying "I will succeed" and say "I have succeeded" in the end.

- Sovereignty is not given, it is taken.

- Authority, without any condition and reservation, belongs to the nation.

- Teachers are the one and only people who save nations.

- Teachers: the new generation will be your devotion.

- Our true mentor in life is science.

- The Turkish Nation consists of the valiant descendants of a people that has lived independently and has considered independence the sole condition of existence. This nation has never lived without freedom, cannot and never will.

- We Turks are a people who, throughout our history, have been the very embodiment of freedom and independence.

- Our nation has succeeded owing to the unshakable unity it has shown in its actions and endeavors.

Turkish_boy
10-07-04, 11:00
Hele mooie speech

MUSTAFA KEMAL ATATÜRK'S SPEECH ON THE OCCASION OF THE TENTH ANNIVERSARY OF THE REPUBLIC
Turkish Nation,
It is now fifteen years since the War of Liberation commenced. Today is the day of celebration of the tenth anniversary of our Republic.
Congratulations.
At this moment, as a member of the great Turkish Nation, I am very happy and excited that I have lived to see this great day.

My fellow countrymen,
We have accomplished great things in a short period of time. The greatest of these is the Turkish Republic, which is based on Turkish heroism and on our great Turkish culture. We owe this success to the determined forward march of the Turkish nation, together with her worthy army. We never think that what we have done is enough. We are determined and obliged to accomplish more and greater things. We are going to advance our country to the level of the most prosperous and the most civilized countries of the world. We shall make it possible for our nation to acquire the necessary resources and means for her to live in nation-wide prosperity.

We shall attempt to raise our national culture above the level of contemporary civilization. Therefore, we think and shall continue to think not according to the lethargic mentality of past centuries, but according to the concepts of speed and action of our century. We shall work harder than in the past. We shall accomplish greater things in a shorter time. We have no doubt that we shall succeed in them as well; because the character of the Turkish nation is worthy and noble, the Turkish nation is industrious and the Turkish nation is intelligent.

Because the Turkish nation has been successful in overcoming hardships through national unity and togetherness. And because the torch the Turkish nation holds in her hand and in her mind, while marching on the road of progress and civilization, is positive science.

I would like to point out with special emphasis that one of the historical characteristics of the Turkish nation, which is a society composed of worthy people, is to appreciate the fine arts and to advance in them as well. Therefore, it is our national ideal to support and to develop the worthy and noble character of the Turkish nation, her industrious quality, her intelligence, her dedication to science, her love of fine arts, and her feeling of national unity always and with every available means and measure. This aim, which is one very suited to the Turkish nation, will make her successful in fulfilling her obligation to cultivate real peace in the entire world.

Great Turkish Nation,
During the last fifteen years, I have made many promises to you to be successful in our undertakings. I am pleased that I have not failed my nation in any of them and given you cause to doubt me. Today, I speak with the same faith and assurance that, within a short period of time, the whole civilized world will once again recognize that the Turkish nation, moving unified toward the national ideal, is a great nation. I do not doubt that the long buried characteristics and abilities of the Turks will, as they progress, shine like a new sun on the horizon of the great civilization of the future.

Turkish Nation,
In every decade which passes into eternity, I wholeheartedly wish that you celebrate this great national holiday with ever greater honor, happiness, peace and tranquility. Happy is he who says "I am a Turk".

Turkish_boy
10-07-04, 11:01
Wat er ook gebeurt ik ga als Turk de strijd tegen jullie haters aan. Om ataturk zijn naam te zuiveren van jullie grove leugens.

KrushFanta
10-07-04, 11:07
Tjeetje, mijn vooroordeel wordt zo wel weer bevestigd:
dat Tureken veelal NATIONALISTISCH ZIJN IPV ISLAMITISCH. Dat het ONS LAND, ONS VOLK GEVOEL boven alles uitsteekt..

De ware ISLAM is niet lokatie gebonden of volk gebonden...

Füreya
10-07-04, 11:20
Geplaatst door Turkish_boy
Ik neem aan de je met zoionisten westerse landen bedoelt. Als je een vriend bent door zionisten het land uit de donderen dan ben je een hele goede vriend. :mad:

Hij heeft die eikels die TUrkije bezetten het land uitgejaagd. IK zeg het nog een keer. Terwijl de Sultan op zijn luie reet in Istanbul verdragen aan het ondertekenen was. Kwam Ataturk in Ankara in opstand.
Inderdaad Julièn,
Turkish Boy moet zich er niet druk overmaken. Dit soort "kritiek" komt altijd van fundamentalisten en andere 'geloofsfanaten', en is nergens op gebaseerd.

Niet te veel van aantrekken 'Turkish Boy'.

Selamlar.

freya
10-07-04, 11:35
Geplaatst door Turkish_boy
De term transport noem ik liever evacuatie. Niet zoals Hitler de joden evacueerden maar hoe de Turken Armeniers evacueerden. Wij stopten ze niet in kampen.

Nee de Turken slachtten de Armeniers onderweg al af :mad:

Füreya
10-07-04, 11:49
Geplaatst door freya
Nee de Turken slachtten de Armeniers onderweg al af :mad:
HEt waren toch voornamelijk Kurden?

Türk_Gücü
10-07-04, 11:57
de turkze muedzin kwamen na hem dat is EEN. inonu(dombo) kwam met turks ezan, bij menderes is dat weer veranderd.

ataturk heeft de joden uit turkije gezet. dat is TWEE

dat abdulhamid uit zijn troon is weggehaald vind ik niet goed, hij pbobeerde goed te doen voor turkije maar lukte niet.

armeniers zijn gedeporteerd. er zijn 100% onderweg doden gevallen. ik geef ook toe dat turkse soldaten zullen hebben gedood. dit zou kunnen omdat de russen en armeniers erzurum binnenvielen en de turkse bevolking alle russen en armeniers daar afslachten(Nene hatun was er bij). dat is DRIE

de turkse archief staat open. je kan wanneerje wilt gaan bekijken. en die ene brief van een sultan ofzo is ook nep!

ik weet dat het leger in turkije anti-islamitisch is. ik ben ook tegen sezer, ozkok enz. maar dat betekent niet dat ik mijn land niet ga verdedigen.

ik ben niet extreem nationalist. voor mij is ISLAM het belangrijkste. dan pas komt mijn land aan de beurt.


een ding. ik ben voor sharia. maar dat betekent niet dat ik TEGEN ataturk ben. ataturk wordt door communisten en andere linkse mensen gebruiikt. communisten van gister zijn nu kemalist. maar zei ataturk niet dat communisme de vijand van de turkse volk was? door de kemalisten van nu denken mensen anders over ataturk. dat de moeder van ataturk in een bar werkte. jongen/meisje, jij hebt goeie fantasie. zijn moeder en vrouw droegen hoofddoek.

als laatst. voordat jullie hier onzin uitkramen kunnen jullie ook wat onderzoeken en dan komen.

Türk_Gücü
10-07-04, 11:59
owja, tijdens de deportaties hebben turkse en koerdische bendes ook armeniers gedood.

Türk_Gücü
10-07-04, 12:06
in het franse "le point" tijdschrift kwam een artikel met "niemand is meer europees dan de turken"
de onderwerp is over turkse parlement. in die tijd waren er "147 Türk, 60 Arabieren, 27 albanezen, 26 grieken, 14 armenen, 10 slavier, 4 joden" vervolgens word er "het is bijna net als de Strasbourg parlement"

taouanza
10-07-04, 12:42
Geplaatst door Turkish_boy
Hele mooie uitspraken van hem:

SOME STATEMENTS OF ATATÜRK

-Happy is he who says, "I am a Turk".

- As they have come, so they will go.

- One day my mortal body will turn to dust, but the Turkish Republic will stand forever.

- I have been able to teach many things to this nation, but I haven't been able to teach how to be lackeys.

- Peace at home, peace in the world.

- I am not ordering you to attack, I am ordering you to die.

- Turkey's true master is the peasant.

- Do not be afraid of telling the truth.

- To see me does not necessarily mean to see my face. To understand my thoughts is to have seen me.

- The Turkish Republic will be happy, prosperous and victorious.

- A healthy mind in a healthy body.

- Armies, your first goal is the Mediterranean. Forward !

- Our great ideal is to raise our nation to the highest standard of civilization and prosperity.

- Culture is the foundation of the Turkish Republic.

- Following the military triumph we accomplished by bayonets, weapons and blood, we shall strive to win victories in such fields as culture, scholarship, science and economics.

- Victory is for those who can say "Victory is mine". Success is for those who can begin saying "I will succeed" and say "I have succeeded" in the end.

- Sovereignty is not given, it is taken.

- Authority, without any condition and reservation, belongs to the nation.

- Teachers are the one and only people who save nations.

- Teachers: the new generation will be your devotion.

- Our true mentor in life is science.

- The Turkish Nation consists of the valiant descendants of a people that has lived independently and has considered independence the sole condition of existence. This nation has never lived without freedom, cannot and never will.

- We Turks are a people who, throughout our history, have been the very embodiment of freedom and independence.

- Our nation has succeeded owing to the unshakable unity it has shown in its actions and endeavors.


:schok:

Nou eigenlijk niet want dat wist ik al maar voor iemand die Ataturk wil verdedigen kom je wel met de verkeerde bewijs.

Turkish_boy
10-07-04, 13:59
Geplaatst door freya
Nee de Turken slachtten de Armeniers onderweg al af :mad:

Was jij erbij? waarop baseer je dit? Kom niet meer zeer zwakke oogetuigeverslagen en neppe video banden en neppe foto;s. Ik maak elke dag 10 zulke foto's op mijn pc. Geef me jouw foto en ik maak een Saddam van jouw.

sjo
11-07-04, 00:27
Geplaatst door Turkish_boy
Was jij erbij? waarop baseer je dit? Kom niet meer zeer zwakke oogetuigeverslagen en neppe video banden en neppe foto;s. Ik maak elke dag 10 zulke foto's op mijn pc. Geef me jouw foto en ik maak een Saddam van jouw.

Kap nou !!

Je wekt de indruk dat je die hele genocide ontkent.

Er zijn ook gekken die de Shoa ontkennen. Dat is toch niet vol te houden ?

groet
sjo

Türk_Gücü
11-07-04, 08:12
Geplaatst door sjo
Kap nou !!

Je wekt de indruk dat je die hele genocide ontkent.

Er zijn ook gekken die de Shoa ontkennen. Dat is toch niet vol te houden ?

groet
sjo
er is geen genocide. dus gaan we het ook ontkennen.

Julien
11-07-04, 13:54
Geplaatst door mulan
:maf: .........

leg uit? ben je ook zo'n iemand die het leuk vindt een land anti-islam te noemen?

Hamza-T
11-07-04, 17:38
Turk Gucu ik ben het absoluut niet eens met je betreft Atta-Turk abi!
Maar wel omtrend de Armenen, zelfs Discovery Channel heeft laten zien dat de Armenen verbannen werden omdat ze opstandig waren, en stierven van de honger, omdat het Ottomaanse Rijk geen middelen had om hen van voedsel te voorzien.
Er zijn toen ook duizenden Ottomaanse militairen doodgevroren in Rusland, ook voor hen waren er geen middelen om hen uit hun nood te helpen.

Iwan
11-07-04, 19:14
Geplaatst door Julien
wat is er nou mis met Turkije? Turkije vind ik een voorbeeld voor veel andere landen in het Midden-Oosten, volgens mij zijn het ook meer de fundamentalisten die van Turkije een islamitische theocratratie willen maken. het zou goed zijn als de ideeen van Ataturk in meer landen worden ingevoerd!

Ik ben tegen een theocratie en vóór secualarisatie --> dus steun ik Ataturk.
Ben jij dus ook tegen Israel? Die is ook een theocratisch staat.

Julien
11-07-04, 19:36
Geplaatst door Iwan
Ben jij dus ook tegen Israel? Die is ook een theocratisch staat.

ja ik ben tegen het theocratische karakter van Israel, maar ik vind dat het wel bestaansrecht heeft als land. Maar dan voor Joden, Christenen en Moslims!

prikkerd
12-07-04, 02:07
Geplaatst door Julien
ja ik ben tegen het theocratische karakter van Israel, maar ik vind dat het wel bestaansrecht heeft als land. Maar dan voor Joden, Christenen en Moslims!

waarom moet het dan Israel heten?




p.s Julien ik zie dat je een soulmate hebt gevonden nl Turkish-boy die Attaturk hoogprijst zoals jij Napoleon hoogprijst

jullie hebben allebei totaal geen beeld van hun moordlust en tyranie als dictators...allbei zijn jullie verblind door hun "successen" door hervormingen en nationalisme...Maar een inlevingsvermogen voor de duizenden slachtoffers en onrecht dat door onderukking werd gepleegd schijnen jullie er geeb greintje van te hebben


trieste zaak
:slaap:

Füreya
12-07-04, 02:32
Geplaatst door prikkerd
jullie hebben allebei totaal geen beeld van hun moordlust en tyranie als dictators[/B]
Nog zo'n gepreoccupeerde....................

Dat de Armeense genocide heeft plaatsgevonden wil niet zeggen dat er sprake was van geplande moordpartijen o.l.v. Atatürk.
En een tiran was hij al zeker niet.

Turkish_boy
12-07-04, 10:34
Geplaatst door prikkerd
waarom moet het dan Israel heten?




p.s Julien ik zie dat je een soulmate hebt gevonden nl Turkish-boy die Attaturk hoogprijst zoals jij Napoleon hoogprijst

jullie hebben allebei totaal geen beeld van hun moordlust en tyranie als dictators...allbei zijn jullie verblind door hun "successen" door hervormingen en nationalisme...Maar een inlevingsvermogen voor de duizenden slachtoffers en onrecht dat door onderukking werd gepleegd schijnen jullie er geeb greintje van te hebben


trieste zaak
:slaap:

Jij bent een trieste jongen. Napolion was een briljante generaal en Ataturk was het zelfde en meer. Allebij grote mannen. Zeg mij eens wat weet jij ECHT over Ataturk wat kun je over hem zeggen zonder kijken naar andere site's en boeken.

Turkish_boy
12-07-04, 10:36
Geplaatst door Hamza-T

Er zijn toen ook duizenden Ottomaanse militairen doodgevroren in Rusland, ook voor hen waren er geen middelen om hen uit hun nood te helpen.

Je zegt het zelf we hadden niet eens genoeg eten om onze militairen in Rusland te redden. Denk je dat dat ons druk maken om een paar Armeniers.

Türk_Gücü
12-07-04, 13:45
Geplaatst door Turkish_boy
Je zegt het zelf we hadden niet eens genoeg eten om onze militairen in Rusland te redden. Denk je dat dat ons druk maken om een paar Armeniers.
dat maakten we wel. die deportatie was bedoeld om de armeniers te redden(of hoe je het ook zegt) en ook om zichzelf.

taouanza
12-07-04, 14:05
Haha als er Turken met Marokkanen worden vergelijkt kwamen Turken er altijd beter vanaf. Maar ik zie dat jullie nou de schade inhalen.:hihi:

Türk_Gücü
12-07-04, 14:11
Geplaatst door taouanza
Haha als er Turken met Marokkanen worden vergelijkt kwamen Turken er altijd beter vanaf. Maar ik zie dat jullie nou de schade inhalen.:hihi:

:loog:

Julien
12-07-04, 16:16
Geplaatst door prikkerd
waarom moet het dan Israel heten?




p.s Julien ik zie dat je een soulmate hebt gevonden nl Turkish-boy die Attaturk hoogprijst zoals jij Napoleon hoogprijst

jullie hebben allebei totaal geen beeld van hun moordlust en tyranie als dictators...allbei zijn jullie verblind door hun "successen" door hervormingen en nationalisme...Maar een inlevingsvermogen voor de duizenden slachtoffers en onrecht dat door onderukking werd gepleegd schijnen jullie er geeb greintje van te hebben


trieste zaak
:slaap:

of het nou Israel of jkhsurunccbsfateynslfkytui heet, dat maakt mij geen reet uit :D Israel vind ik wel een goede naam...

eh prikkerd, ik weet niet uit welk land jij komt.. maar trotse zelfbewuste landen kennen nou eenmaal Helden. In Frankrijk is dat Napoléon Bonaparte. Natuurlijk waren er slachtoffers door zijn oorlogen, maar dat hoort er jammer genoeg eenmaal bij. Hij was echter ook een briljant strateeg, een briljante verspreider van de Franse cultuur en een groots iemand die Europa verder heeft gebracht.

Ik weet niet veel van Ataturk, maar als ik zo naar zijn hervormingen kijk, lijkt hij mij ook een briljant iemand. Hij heeft Turkije toch uit een diep dal gehaald.

nwanku kanu
12-07-04, 20:54
Atta-turk :maf: :maf: :maf: :denk:

hij heeft de arabisch letter verboden en dat mag niet.

Türk_Gücü
12-07-04, 21:22
Geplaatst door nwanku kanu
Atta-turk :maf: :maf: :maf: :denk:

hij heeft de arabisch letter verboden en dat mag niet.

ja dat vind ik ook fout van hem, maarja :( .

prikkerd
13-07-04, 01:26
Geplaatst door Julien


Ik weet niet veel van Ataturk, maar als ik zo naar zijn hervormingen kijk, lijkt hij mij ook een briljant iemand. Hij heeft Turkije toch uit een diep dal gehaald.

Kijk!
DAT vind ik nou juist van jou om te zeggen......je doet dus veel verstandiger aan om iets over ataturk te weten te komen voordat je te enthousiast over hem uit......ik weet zeker dat je tot hele andere conclusies komt.... ik geef ook toe dat napoleon vele hervormingen in positieve zin heeft gebracht niet alleen voor frankrijk maar voor de hele aardbol toch was zijn grootheidswaan en dorst naar meer macht een oorzaak voor zijn val..

Ataturk daarentegen heeft niets voor de wereld betekend en al helemaal niet voor de turken......hij deelt met napoleon alleen de negatieve aspekten




p.s heel die discussie en verheerlijking van ataturk begint mij de spuigaten uit te lopen en ik begin meer sympathy en begrip te tonen voor de turken-moppen :tik:

Turkish_boy
13-07-04, 10:02
Geplaatst door prikkerd
Kijk!
DAT vind ik nou juist van jou om te zeggen......je doet dus veel verstandiger aan om iets over ataturk te weten te komen voordat je te enthousiast over hem uit......ik weet zeker dat je tot hele andere conclusies komt.... ik geef ook toe dat napoleon vele hervormingen in positieve zin heeft gebracht niet alleen voor frankrijk maar voor de hele aardbol toch was zijn grootheidswaan en dorst naar meer macht een oorzaak voor zijn val..

Ataturk daarentegen heeft niets voor de wereld betekend en al helemaal niet voor de turken......hij deelt met napoleon alleen de negatieve aspekten




p.s heel die discussie en verheerlijking van ataturk begint mij de spuigaten uit te lopen en ik begin meer sympathy en begrip te tonen voor de turken-moppen :tik:

Ach ze doen het net zo als op school. Als wij moppen vertellen veranderen hun het en komt het terug naar ons. Ik vind het kinderachtig. Ataturk heeft veel voor Turkije betekent. Veel meer dan jij weet. ZEG MIJ WAT WEET JE VAN HEM. ALleen dat hij arabisch heeft verandert in Turks. En de Fes heeft verboden. Weet je ook dat Turkije toendie tijd enigste moslim land was waar de vrouwen in het parlament mochten. Dus recht om te kiezen en gekozen worden. Er werden wetten gemaakt om ze te beschermen. Vroeger bezaten mannen 100% van alles wat ze hadden. Nu met een wet moet de vrouw 50% bezitten. Dat hebben ze gedaan voor het geval dat ze zou scheiden. Vrouwen mochten ook gaan werken(dat mocht vroeger niet). Vrouwen werden vroeger als slaaf gebruikt. Verder heeft hij voor opositiepartijen gezorgt. Hij zij een regering zonder opositie is geen 100% democratische regering. Toen het vroeger Arabich was kon maar (als ik het me goed herinner) 4% van de bevolking lezen en schrijven. Fijn iedereen kan praten maar niet lezen. Yippie. Dus hij voerde makkelijkere taal in. Nu kan iedereen van het oosten, westen, noorden en zuiden lezen en schrijven. Waarom worden sommige andere moslim landen door Amerikanen onder de voet gelopen? Ik zal het je zeggen omdat ze niet modern konden zijn. Ze konden de industriliatie niet doorvoeren voor het produceren van wapens. Leger is ongedisipclineert. Vrouwen hebben nog steeds te weinig recht. Wat ze nodig hebben is een echte leider die in opstand kan komen. Een leider die ze terug kan pakken zonder zelfmoordaanslagen.

Türk_Gücü
13-07-04, 10:17
Geplaatst door Turkish_boy
Ach ze doen het net zo als op school. Als wij moppen vertellen veranderen hun het en komt het terug naar ons. Ik vind het kinderachtig. Ataturk heeft veel voor Turkije betekent. Veel meer dan jij weet. ZEG MIJ WAT WEET JE VAN HEM. ALleen dat hij arabisch heeft verandert in Turks. En de Fes heeft verboden. Weet je ook dat Turkije toendie tijd enigste moslim land was waar de vrouwen in het parlament mochten. Dus recht om te kiezen en gekozen worden. Er werden wetten gemaakt om ze te beschermen. Vroeger bezaten mannen 100% van alles wat ze hadden. Nu met een wet moet de vrouw 50% bezitten. Dat hebben ze gedaan voor het geval dat ze zou scheiden. Vrouwen mochten ook gaan werken(dat mocht vroeger niet). Vrouwen werden vroeger als slaaf gebruikt. Verder heeft hij voor opositiepartijen gezorgt. Hij zij een regering zonder opositie is geen 100% democratische regering. Toen het vroeger Arabich was kon maar (als ik het me goed herinner) 4% van de bevolking lezen en schrijven. Fijn iedereen kan praten maar niet lezen. Yippie. Dus hij voerde makkelijkere taal in. Nu kan iedereen van het oosten, westen, noorden en zuiden lezen en schrijven. Waarom worden sommige andere moslim landen door Amerikanen onder de voet gelopen? Ik zal het je zeggen omdat ze niet modern konden zijn. Ze konden de industriliatie niet doorvoeren voor het produceren van wapens. Leger is ongedisipclineert. Vrouwen hebben nog steeds te weinig recht. Wat ze nodig hebben is een echte leider die in opstand kan komen. Een leider die ze terug kan pakken zonder zelfmoordaanslagen.

laat staan moslim landen. vrouwen mochten voor het eerst in de wereld in turkije stemmen en kregen rechten. pas ongeveer 20 jaar later in andere landen.
dat vrouwen slaven vind ik te overdreven. zo erg was het ook niet. "CENNET ANALARIN AYAKLARI ALTINDADIR"(de hemel is onder de voeten van moeders). achter elke sultan was er een belangrijke vrouw. mannen gingen naar oorlog en vrouwen waren vader en moeder.

ik wou liever dat turkije maar 1partij had, want we zien wat er gebeurt als ze meerdere hebben :kwaad: . en de turkse leger produceert geen wapens, misschien lichte. wij hebben geen raketten. dus een verre land zou ons gewoon raken en wij niets. wij kochten van israel wapens. gelukkig is het nu een beetje veranderd. we gaven vroeger meer aan wapens dan aan onderwijs. iran is enige moslimland die zijn eigen wapens doet(xzouden wij ook moeten doen). maar onze leger is erg gedisciplineerd.

wij hebben ook een GOEDE leider nodig :cool: .

NIS
13-07-04, 10:24
Geplaatst door sjeng
hadden de turken toen al photoshop????? WAUW!!

Ja!! Beta Versie 0.0000000001

Turkish_boy
13-07-04, 10:32
Geplaatst door Türk_Gücü
laat staan moslim landen. vrouwen mochten voor het eerst in de wereld in turkije stemmen en kregen rechten. pas ongeveer 20 jaar later in andere landen.
dat vrouwen slaven vind ik te overdreven. zo erg was het ook niet. "CENNET ANALARIN AYAKLARI ALTINDADIR"(de hemel is onder de voeten van moeders). achter elke sultan was er een belangrijke vrouw. mannen gingen naar oorlog en vrouwen waren vader en moeder.

ik wou liever dat turkije maar 1partij had, want we zien wat er gebeurt als ze meerdere hebben :kwaad: . en de turkse leger produceert geen wapens, misschien lichte. wij hebben geen raketten. dus een verre land zou ons gewoon raken en wij niets. wij kochten van israel wapens. gelukkig is het nu een beetje veranderd. we gaven vroeger meer aan wapens dan aan onderwijs. iran is enige moslimland die zijn eigen wapens doet(xzouden wij ook moeten doen). maar onze leger is erg gedisciplineerd.

wij hebben ook een GOEDE leider nodig :cool: .

Ja zo iemand als Ataturk.

Türk_Gücü
13-07-04, 10:40
voor degene die zeggen ataturk dronk enz.
DAT IS ZIJN PRIVE LEVEN. IN HET DAG DES OORDEELS GAAN ZE HET NIET AAN ONS VRAGEN AAN HEM ZELF. HET KAN ME NIET SCHELEN WAT HIJ IN ZIJN PRIVE LEVEN DOET. WAT VOOR MIJ BELANGRIJK IS IS WAT HIJ VOOR TURKIJE HEEFT GEDAAN!

Bofko
13-07-04, 10:43
Gezelli Turks hoekje op Maroc.Nl hier. :)

Türk_Gücü
13-07-04, 10:49
Geplaatst door Bofko
Gezelli Turks hoekje op Maroc.Nl hier. :)

mooi toch :fuckit:

Turkish_boy
13-07-04, 11:29
Geplaatst door Bofko
Gezelli Turks hoekje op Maroc.Nl hier. :)

:roker: :handbang:

observer
13-07-04, 15:02
handig is wel dat je waar ook in turkije altijd op het attaturk plein kan afspreken elk dorp heeft er 1

observer
13-07-04, 15:10
- I am not ordering you to attack, I am ordering you to die. Winning a war is not about you dieing for your country, it's about getting the other ones to die for their country

George C Patton

Türk_Gücü
13-07-04, 15:12
Geplaatst door observer
handig is wel dat je waar ook in turkije altijd op het attaturk plein kan afspreken elk dorp heeft er 1

ik ben daar ook tegen. want het mag niet volgens islam. maar "kemalisten" doen alsof Ataturk een god(hasa) is. ik ben tegen het maken van beelden. want dan zouden we nu ook beelden van onze profeten(vzmh) hebben, wat niet mag

Türk_Gücü
13-07-04, 15:13
Geplaatst door observer
Winning a war is not about you dieing for your country, it's about getting the other ones to die for their country

George C Patton
van een engelse verwacht je ook niets anders :melig: :p

Turkish_boy
13-07-04, 15:40
Geplaatst door Türk_Gücü
van een engelse verwacht je ook niets anders :melig: :p

Die engelse gast is gewoon een lafaard. De mooie uitspraak van Ataturk is heel bekend bij Turken. Ik beveel jullie niet om aan te vallen maar om te sterven.

Turkish_boy
13-07-04, 15:41
Trouwens weet je wie nog meer mijn held ik Ulubatli Hasan.

Pixelshade
13-07-04, 16:00
die super atta turk van jullie heeft mischien turkije een redelijk welvarend land gemaakt, met wannabe westerse mensen, maar hij heeft de islam in de mensen verjaagd, turken hier lijken zich soms te schamen om over het geloof te praten laat staan te bidden.

Er woont hier ook een grote turkse gemeenschap en die heeft een moskee, en in een dorp vlakbij is een arabische moskee, de turkse moskee is doordeweeks behalve op vrijdag zo goed als leeg bij elk gebed, en dat terwijl er toch een hele grote turkse gemeenschap is, en de arabisch moskee zitten altijd veel meer mensen als in de turkse

ik wil niet oordelen over de turken, ze zijn heel aardig, maar je merkt toch dat ze het geloof achter zich hebben gelaten en hebben gekozen voor drank en vrouwen

Türk_Gücü
13-07-04, 16:01
Geplaatst door Turkish_boy
Trouwens weet je wie nog meer mijn held ik Ulubatli Hasan.

ik heb (teken)film van fatih. hoe hij met vlag dood gaat
als ik begin met wat mijn HELDEN zijn :engel:

Türk_Gücü
13-07-04, 16:04
Geplaatst door Pixelshade
die super atta turk van jullie heeft mischien turkije een redelijk welvarend land gemaakt, met wannabe westerse mensen, maar hij heeft de islam in de mensen verjaagd, turken hier lijken zich soms te schamen om over het geloof te praten laat staan te bidden.

Er woont hier ook een grote turkse gemeenschap en die heeft een moskee, en in een dorp vlakbij is een arabische moskee, de turkse moskee is doordeweeks behalve op vrijdag zo goed als leeg bij elk gebed, en dat terwijl er toch een hele grote turkse gemeenschap is, en de arabisch moskee zitten altijd veel meer mensen als in de turkse

ik wil niet oordelen over de turken, ze zijn heel aardig, maar je merkt toch dat ze het geloof achter zich hebben gelaten en hebben gekozen voor drank en vrouwen
je hebt te veel vooroordelen. ik ben lid van Milli Görus, Turks Islamitisch organisatie. Je weet niet wat voor goede dingen zij doen. Ik vind dat Arabieren ook grote verenigingen moeten hebben wat volgens mij hebben ze dat niet. Er zijn veel Turkse verenigen.

Pixelshade
13-07-04, 16:10
Geplaatst door Türk_Gücü
je hebt te veel vooroordelen. ik ben lid van Milli Görus, Turks Islamitisch organisatie. Je weet niet wat voor goede dingen zij doen. Ik vind dat Arabieren ook grote verenigingen moeten hebben wat volgens mij hebben ze dat niet. Er zijn veel Turkse verenigen.

ik heb geen vooroordelen ik ben opgegroeid met ze en woon tussen ze, in het verenigen zijn turken heel goed, ze zijn ook vaak aan het biljarten bij de moskee en houden barbeque's en gaan gezamelijk naar de hammam, maar wanneer het gebed word omgeroepen blijven ze biljarten en voetballen en komen er meestal 5 mensen opdagen waarvan een paar marokkanen en pakistani

Türk_Gücü
13-07-04, 16:12
Geplaatst door Pixelshade
ik heb geen vooroordelen ik ben opgegroeid met ze en woon tussen ze, in het verenigen zijn turken heel goed, ze zijn ook vaak aan het biljarten bij de moskee en houden barbeque's en gaan gezamelijk naar de hammam, maar wanneer het gebed word omgeroepen blijven ze biljarten en voetballen en komen er meestal 5 mensen opdagen waarvan een paar marokkanen en pakistani
je kan gelijk hebben,helaas :kwaad:

Pixelshade
13-07-04, 16:13
Geplaatst door Türk_Gücü
je kan gelijk hebben,helaas :kwaad:

ze hebben een goed hart vaak, maar hun nefs is niet echt sterk

Rabi'ah.
13-07-04, 16:33
Goh, na de zionisten krijgen we nu hier de Turkse fascisten. :moe:

Gezellig..........not! :kotsen:

Türk_Gücü
13-07-04, 16:35
Geplaatst door Rabi'ah.
Goh, na de zionisten krijgen we nu hier de Turkse fascisten. :moe:

Gezellig..........not! :kotsen:
citeer EEN zin waar ik fassistisch praat

Pixelshade
13-07-04, 16:49
Geplaatst door Türk_Gücü
citeer EEN zin waar ik fassistisch praat

ze bedoelt nationalistisch

Türk_Gücü
13-07-04, 16:51
Geplaatst door Pixelshade
ze bedoelt nationalistisch

dus als iemand nationalisch is word hij meteen fassist?? verveeld

Pixelshade
13-07-04, 16:57
Geplaatst door Türk_Gücü
dus als iemand nationalisch is word hij meteen fassist?? verveeld

nope

Türk_Gücü
13-07-04, 16:59
Geplaatst door Pixelshade
nope
dus hij bedoeld iets anders.
fascisten zijn mensen die hun eigen ras hoger dan andere rassen zien an dat heb ik nooit gezegd. dus die dombo :fpuh: (sorry dat ik me verlaag) heeft vooroordelen.

taouanza
13-07-04, 17:00
Geplaatst door Turkish_boy
Trouwens weet je wie nog meer mijn held ik Ulubatli Hasan.

Ik was als kind van een of andere Hodja. Ik las al zijn boeken.:wijs:

Turkish_boy
14-07-04, 00:05
Geplaatst door Pixelshade
die super atta turk van jullie heeft mischien turkije een redelijk welvarend land gemaakt, met wannabe westerse mensen, maar hij heeft de islam in de mensen verjaagd, turken hier lijken zich soms te schamen om over het geloof te praten laat staan te bidden.



Wat lul jij man. Opdonderen naar je dorp. Niet bidden en wij.

Turkish_boy
14-07-04, 00:17
Geplaatst door taouanza
Ik was als kind van een of andere Hodja. Ik las al zijn boeken.:wijs:


Weet jij wel wie hij is. Hij was een Ottomaanse soldaat. Toen Fatih Sultan Mehmet Han Istanbul veroverde, pakte hij een Ottomaanse vlag met 3 halve manen erop en ging in zijn eentje bovenop de byzantijnse kasteelmuren staan. Hij hield onze vlag omhoog ondank de vele speren die hij in zijn buik,borst kreeg. Hij hield het vast TOT hij DOOD was. Toen viel hij met het woorden Allah allah in zijn mond dood naar beneden en werd sehit. Zulke mensen zijn echte helden.

http://www.sevde.de/Tarihe_san_ver/seh.jpg

Pixelshade
14-07-04, 00:55
Geplaatst door Turkish_boy
Wat lul jij man. Opdonderen naar je dorp. Niet bidden en wij.

kom een keer hierheen en je zult zien pik, kben heel vaak bij de moskee daar

prikkerd
14-07-04, 01:13
pixelshade heeft 100% gelijk

AttaSCHURk heeft de islamitische eenheid vervangen door het turk-zijn


Men is eerst turk dan moslim

Het is zelfs zo erg dat die rotkop van Attaschurk in hallen van turkse moskeeën wordt gehangen


Mooie foto van die martelaar die voor het Ottomaanserijk (Islamitische Ummah) stierf

maar minder mooi is dat AttaSCHURK zijn steentje heeft bij gedragen aan de val van Ottomaanse Rijk
:tranen:

Turkish_boy
14-07-04, 09:23
Geplaatst door prikkerd
pixelshade heeft 100% gelijk

AttaSCHURk heeft de islamitische eenheid vervangen door het turk-zijn


Men is eerst turk dan moslim

Het is zelfs zo erg dat die rotkop van Attaschurk in hallen van turkse moskeeën wordt gehangen


Mooie foto van die martelaar die voor het Ottomaanserijk (Islamitische Ummah) stierf

maar minder mooi is dat AttaSCHURK zijn steentje heeft bij gedragen aan de val van Ottomaanse Rijk
:tranen:


Jij bent hier de schurk. Sukkel wat weet je over hem wat heb ik allemaal vertelt kun je niet lezen.

Türk_Gücü
14-07-04, 09:28
Geplaatst door prikkerd
pixelshade heeft 100% gelijk

AttaSCHURk heeft de islamitische eenheid vervangen door het turk-zijn


Men is eerst turk dan moslim

Het is zelfs zo erg dat die rotkop van Attaschurk in hallen van turkse moskeeën wordt gehangen


Mooie foto van die martelaar die voor het Ottomaanserijk (Islamitische Ummah) stierf

maar minder mooi is dat AttaSCHURK zijn steentje heeft bij gedragen aan de val van Ottomaanse Rijk
:tranen:

jullie hebben te veel vooroordeel. ik ken ook een turkse fascist. maar ik ken veel meer turken die islam eerst zien. trouwens, de vraag "ben je eerst turk of moslim?" is van alle kanten fout. Islam IS EEN GODSDIENST terwijl Turk zijn EEN RAS IS. dus een foute vraag.
ik ben absoluut geen fascist of wat dan ook. ik wil dat ALLE moslim landen samenwerken maar jullie(arabieren dus) willen het meestal niet.
ik vind het ook niet mooi dat ataturk met een seculiere staat is gekomen, want ik wil liever Sharia maar hij heeft het eenmaal gedaan. en hij heeft vele goede dingen gedaan voor ons. Als hij er niet was zou ik mijn naam nog houden maar een vriend uit izmir zou nie konstantin ofzo heten(ik kom uit kaastamonu en die zou nog het ottomaanse rijk zijn en een grote deel(4/5) van turkije zou vsan andere landen zijn(engeland, fransen, italianen, grieken, armenen, koerden zouden eigen land hebben OP turkije iran en irak)).

zeg een moskee waar ataturk zijn foto wordt opgehangen

Türk_Gücü
14-07-04, 10:52
voor degene die zeggen dat Ataturk zijn vader niet bekent is, zijn vader heet Ali Rıza Efendi en moeder Zübeyde Hanim. Van zijn vaderskant is Hafız(imand die de hele koran uit zijn hoofd weet) Ahmet Efendi in de 14de eeuw van Konya en Aydin naar macedonie verhuist. Zijn moeder is van een Turkse familie die naar een dorp bij Tessaloni(hoe je het ook schrijft) verhuist. Zijn vader is in 1888 OVERLEDEN, dus hij had wel een vader. Zijn naam is eigenlijk Mustafa, in 1893 heeft zijn leraar hem de naam Kemal gegeven. de naam Ataturk heeft hij zichzelf niet gegeven, de parlement van toen gaf hem de naam ATATÜRK :zwaai: .

:zwaai:

observer
14-07-04, 12:31
Geplaatst door Türk_Gücü
van een engelse verwacht je ook niets anders :melig: :p amerikana en oa dankzij het succesvol uitvoeren ervan zijn wij nu vrij

iets minder blindstaren op atatruk en iets meer van de rest van de geschiedenis leren

Hamza-T
14-07-04, 12:41
Ja Ali Reza kennen we wel, zo heette iemand op dit forum, ook een maatje van Rabi'ah, en de zoon van de Sjah van Persie heet ook Ali Reza.

Iwan
14-07-04, 12:42
Ik weet weinig over atta turk maar ik ben geneigd hem met karzei van Afghanistan te vergelijken. Ze hebben meergeholpen om de wensen van de vajand hun volk te vervullen.
Feit is dat atta turk een nationalism was. Met help van de vajanden van zijn volk heeft hij een eind gemaakt aan osmaansrijk. Hij heeft voor zijn ras gekozen i.p.v. van zijn geloof. Voor een turk was hij een held maar voor de turks burgers die niet tot turksras horen was een fascist en terecht.
Feit is, sinds dat atta turks aan de macht kwam loopt het slecht met turkij. De economie stort in en zijn ze afhankelijk van de buitenlandse help. Er gingen miljoenen turken hun land uit. Het turks samenleving valt uit elkaar, andere turks rassen moeten natoinalisten worden om voor hun rechten op te komen. De toekomst van turkij ziet niet rooskleurig uit als ze de ideeen van atta turk blijven volgen.

Wordt wakker mens.

Türk_Gücü
14-07-04, 15:59
Geplaatst door Iwan
Ik weet weinig over atta turk maar ik ben geneigd hem met karzei van Afghanistan te vergelijken. Ze hebben meergeholpen om de wensen van de vajand hun volk te vervullen.
Feit is dat atta turk een nationalism was. Met help van de vajanden van zijn volk heeft hij een eind gemaakt aan osmaansrijk. Hij heeft voor zijn ras gekozen i.p.v. van zijn geloof. Voor een turk was hij een held maar voor de turks burgers die niet tot turksras horen was een fascist en terecht.
Feit is, sinds dat atta turks aan de macht kwam loopt het slecht met turkij. De economie stort in en zijn ze afhankelijk van de buitenlandse help. Er gingen miljoenen turken hun land uit. Het turks samenleving valt uit elkaar, andere turks rassen moeten natoinalisten worden om voor hun rechten op te komen. De toekomst van turkij ziet niet rooskleurig uit als ze de ideeen van atta turk blijven volgen.

Wordt wakker mens.

ik vind het ook niet mooi dat osmaanse rijk er niet meer is.
hij was een nationalist. hij heeft helemaal niet zijn ras gekozen boven het islam. heeft hij koerden, armenen of andere ethnische minderheden uitgemoord, NEE. hij was ook geen fascist.

het ging slecht met turkije na zijn dood. "kemalisten" die hem verhoogden hebben het verpest.

jij bent degene die wakker moet worden, want je slaapt nog(en zal het ook doen)

Turkish_boy
14-07-04, 17:35
Geplaatst door Iwan
Ik weet weinig over atta turk maar ik ben geneigd hem met karzei van Afghanistan te vergelijken. Ze hebben meergeholpen om de wensen van de vajand hun volk te vervullen.
Feit is dat atta turk een nationalism was. Met help van de vajanden van zijn volk heeft hij een eind gemaakt aan osmaansrijk. Hij heeft voor zijn ras gekozen i.p.v. van zijn geloof. Voor een turk was hij een held maar voor de turks burgers die niet tot turksras horen was een fascist en terecht.
Feit is, sinds dat atta turks aan de macht kwam loopt het slecht met turkij. De economie stort in en zijn ze afhankelijk van de buitenlandse help. Er gingen miljoenen turken hun land uit. Het turks samenleving valt uit elkaar, andere turks rassen moeten natoinalisten worden om voor hun rechten op te komen. De toekomst van turkij ziet niet rooskleurig uit als ze de ideeen van atta turk blijven volgen.

Wordt wakker mens.

Word zelf wakker uit je natte droom. Wat denk je wel niet Je zegt zelf IK WEET WEINIG OVER ATATURK. Hoe kun je dan oordelen over hem. Iemand die je niet kent en niet weet wat hij heeft gedaan in zijn leven kun je ook niet veroordelen ga eerst eens wat studeren over hem en dan mag je vanmij een oordeel uithangen.

Julien
14-07-04, 18:32
i.p.v. de Berbers (Afrux voorop) die de Arabieren uitschelden, zijn het nu de Arabieren die de Turken uitschelden :p :D

Ik denk dat de kans groter is dat Europa verenigt dan dat ooit de Islamitische wereld verenigt ;)

ontopic; respecteer de cultuur van een ander land! ook al ben je het er niet mee eens!!!!!

napoleon
14-07-04, 18:45
Geplaatst door prikkerd
Kijk!
ik geef ook toe dat napoleon vele hervormingen in positieve zin heeft gebracht niet alleen voor frankrijk maar voor de hele aardbol toch was zijn grootheidswaan en dorst naar meer macht een oorzaak voor zijn val..

Ataturk daarentegen heeft niets voor de wereld betekend en al helemaal niet voor de turken......hij deelt met napoleon alleen de negatieve aspekten



He, he, he!! Ten eerste ik ben helemaal niet gevallen en ten tweede het enige wat ik met mijn grote vriend Ataturk deel is een kamer op de psychiatrische afdeling.
Ik begrijp echt niet waarom ze me daar niet geloven dat ik echt Napoleon ben.

Türk_Gücü
14-07-04, 19:29
Geplaatst door napoleon
He, he, he!! Ten eerste ik ben helemaal niet gevallen en ten tweede het enige wat ik met mijn grote vriend Ataturk deel is een kamer op de psychiatrische afdeling.
Ik begrijp echt niet waarom ze me daar niet geloven dat ik echt Napoleon ben.

lig jij hier?
http://www.gazi.edu.tr/ataturk/resim/anitkabir.jpg
:zwaai:

taouanza
14-07-04, 20:10
Geplaatst door Turkish_boy
Weet jij wel wie hij is. Hij was een Ottomaanse soldaat. Toen Fatih Sultan Mehmet Han Istanbul veroverde, pakte hij een Ottomaanse vlag met 3 halve manen erop en ging in zijn eentje bovenop de byzantijnse kasteelmuren staan. Hij hield onze vlag omhoog ondank de vele speren die hij in zijn buik,borst kreeg. Hij hield het vast TOT hij DOOD was. Toen viel hij met het woorden Allah allah in zijn mond dood naar beneden en werd sehit. Zulke mensen zijn echte helden.

http://www.sevde.de/Tarihe_san_ver/seh.jpg

Niet die Hodja :argwaan:

Iwan
14-07-04, 21:12
Geplaatst door Turkish_boy
Word zelf wakker uit je natte droom. Wat denk je wel niet Je zegt zelf IK WEET WEINIG OVER ATATURK. Hoe kun je dan oordelen over hem. Iemand die je niet kent en niet weet wat hij heeft gedaan in zijn leven kun je ook niet veroordelen ga eerst eens wat studeren over hem en dan mag je vanmij een oordeel uithangen.
Misschien heb jij gelijk. Ik ga zeker meer over ataturk lezen.
Ik heb vandaag dit over hem gelezen:
"KDe grondwet van 1924 gaf hem grote bevoegdheden, die hij gebruikte voor een radicale hervorming van het oude Turkije naar West-Europees model. De politieke en sociale hegemonie van de islam verdween. In enkele jaren tijds schafte hij de Religieuze Wet en alle daarmee verbonden instellingen af. Ook uiterlijk werd met het verleden gebroken door het verbod op het dragen van sluier en fez. De enige partij was de Republikeinse Volkspartij, gebaseerd op het Kemalisme. In okt. 1927 gaf Atatürk in een zes dagen durende rede (nutuk) zelf een overzicht van zijn revolutie. De invoering van het Latijnse schrift (1928) was het begin van een zuivering van het Turks van Arabische en Perzische elementen. De economie kwam in de crisisjaren geheel onder controle van de staat. Met de buurlanden wist Atatürk steeds goede betrekkingen te handhaven.

Bij zijn dood was de herleving van Turkije als moderne nationale staat een feit. Inönü, jarenlang eerste-minister, volgde hem op als president. In 1953 is Atatürk bijgezet in een mausoleum (architecten: Emin Onad en Orhan Arda) bij Ankara".

Ik denk niet dat de bevolking van toen deze soort hervorming nodig hadden. Resultaat is dat miljoenen turken hun land verlaten op zoek naar brood.

De koerden hebben veel ellende meegemaakt sinds de komst de ataturk. Of ontkent het ook?

P.S. ik ben geen arabier.

mark61
14-07-04, 21:46
Geplaatst door Iwan
Misschien heb jij gelijk. Ik ga zeker meer over ataturk lezen.
Ik heb vandaag dit over hem gelezen:(...)P.S. ik ben geen arabier.

Ik zou toch iets meer lezen dan een samenvatting van de geschiedenis van Turkije in 12 zinnetjes. Een aantal boeken bijvoorbeeld.

'Het oude Turkije' is een onzinkreet, Turkije bestond niet voor 1923. Van 'politieke hegemonie van de islam' is nooit sprake geweest. De sluier is nooit verboden. De taal is niet gezuiverd van Arabische en Perzische elementen.

Türk_Gücü
14-07-04, 21:49
Geplaatst door mark61
Ik zou toch iets meer lezen dan een samenvatting van de geschiedenis van Turkije in 12 zinnetjes. Een aantal boeken bijvoorbeeld.

'Het oude Turkije' is een onzinkreet, Turkije bestond niet voor 1923. Van 'politieke hegemonie van de islam' is nooit sprake geweest. De sluier is nooit verboden. De taal is niet gezuiverd van Arabische en Perzische elementen.

arabisch is weggehaald omdat de arabischecultuur de turkse cultuur inslokte. maar ik had liever de ECHTE turkse alfabet(GökTürkçe) dan de latijnse, maarja :huil: .

mark61
14-07-04, 21:58
Geplaatst door Türk_Gücü
... maar ik had liever de ECHTE turkse alfabet(GökTürkçe) dan de latijnse, maarja :huil: .

Dat schrijft zo rot. Om nog maar te zwijgen van toetsenborden en lettertypes op het scherm.

Iwan
14-07-04, 22:28
Geplaatst door mark61
Ik zou toch iets meer lezen dan een samenvatting van de geschiedenis van Turkije in 12 zinnetjes. Een aantal boeken bijvoorbeeld.

'Het oude Turkije' is een onzinkreet, Turkije bestond niet voor 1923. Van 'politieke hegemonie van de islam' is nooit sprake geweest. De sluier is nooit verboden. De taal is niet gezuiverd van Arabische en Perzische elementen.
Ik heb niet zoveel om boeken in een dag te lezen.
Ik constateer dat de enige winnaar van de opkomst van ataturk zijn christenen die eeuwenlang oorlog te moslims voeren om kalifaat regering te onder te brengen en dat heeft ataturk gedaan.
Ik constateer ook dat de ataturk beweging heeft er toe geleid dat miljoenen turken hen land verlaten om economische redenen. Graag antwoord hierop.

mark61
15-07-04, 01:21
Geplaatst door Iwan
Ik heb niet zoveel om boeken in een dag te lezen.
Ik constateer dat de enige winnaar van de opkomst van ataturk zijn christenen die eeuwenlang oorlog te moslims voeren om kalifaat regering te onder te brengen en dat heeft ataturk gedaan.
Ik constateer ook dat de ataturk beweging heeft er toe geleid dat miljoenen turken hen land verlaten om economische redenen. Graag antwoord hierop.

Je constateert niks, je verzint maar wat.

prikkerd
15-07-04, 02:15
Geplaatst door mark61
Dat schrijft zo rot.

Dat klopt; het zijn ook rot turken

:boogie:

Hamza-T
15-07-04, 07:30
Iwan heeft 100% gelijk betreft het vernietigen van het Kalifaat (Hilafet), dit was iets waar west-Europa al eeuwen naar streefde.
Het Ottomaanse Rijk werd niet voor niks, de 'zieke man van Europa' genoemd.
De Engelsen en de Fransen hebben Turkije verlaten simpel en alleen vanwege dit feit, niks geen sprookjes over Atta-Turk de Gazi-held, nee gewoon een colloborateur.

Hamza-T
15-07-04, 07:34
Julien:

Ik denk dat de kans groter is dat Europa verenigt dan dat ooit de Islamitische wereld verenigt

Dat hoop jij, de geschiedenis echter schetst ons een heel ander beeld voor.
Terwijl Europa nooit echt 100% verenigt is, zijn de moslims dit bijna 14 eeuwen met wat pieken en dalen geweest.

Türk_Gücü
15-07-04, 09:40
ik wil ook niets meer dan een Islamitische Unie maar dat zal waarschijnlijk nooit gebeuren, als voorbeeld hier: iedereen denkt negatief over Turkije, nog ergere vb is PRIKKERD :kwaad: , dus voor mij is het beter als Alle Turkse landen samenwerken :roken: :cool:


Iwaan, Turkije IS VERLATEN NADAT ATATURK DOOD IS. in de JAREN 60 :kwaad: . de eerste turken in europa(eigenlijk tijdens 80jarig oorlog maar dat telt effe nie) is in de jaren 60 gekomen!

mulan
15-07-04, 11:51
Vraagje....waar komt dat ontiechelijke nationalisme bij Turken toch vandaan?(serieuze vraag hoor).
Als ik met mijn Turkse vriendinnen praat precies hetzelfde....tot het enge aan toe! :confused:

Türk_Gücü
15-07-04, 11:54
Geplaatst door mulan
Vraagje....waar komt dat ontiechelijke nationalisme bij Turken toch vandaan?(serieuze vraag hoor).
Als ik met mijn Turkse vriendinnen praat precies hetzelfde....tot het enge aan toe! :confused:

Jullie verwarren turkse nationalisme met duitse nationalisme. turken die nationalist zijn zijn trots op hun vaderen, geschiedenis enz. nazi zien zichzelf een superieure ras. tuurlijk zijn er wel turken die denken dat de turkse ras superieur is maar dat zijn niet veel.

Bofko
15-07-04, 11:59
Geplaatst door mulan
Vraagje....waar komt dat ontiechelijke nationalisme bij Turken toch vandaan?(serieuze vraag hoor).
Als ik met mijn Turkse vriendinnen praat precies hetzelfde....tot het enge aan toe! :confused:

Om hun gebrek aan geloof te compenseren ?
Ik las hier dat dat vaak een verwijt is aan de Turken door Arabische moslims

Julien
15-07-04, 12:05
Geplaatst door Hamza-T
Julien:


Dat hoop jij, de geschiedenis echter schetst ons een heel ander beeld voor.
Terwijl Europa nooit echt 100% verenigt is, zijn de moslims dit bijna 14 eeuwen met wat pieken en dalen geweest.

Waat??? Europa is in de geschiedenis minstens net zo verenigd geweest als de Islamitische wereld. Het begon met het Romeinse Rijk, dat opgevolgd werd door het Rijk van Karel de Grote en ook Napoleon heeft voor een vereniging gezorgd.
Het zal niet lang duren voordat Europa echt één wordt, we een Verenigde Staten van Europa kennen met Brussel als hoofdstad, 1 president en grote invloed bij de regio's (de huidige lidstaten). Turkije zal daar denk ik ook bij horen.

Ik vind het ook best als de Islamitische wereld zich verenigt, maar die eenheid vind ik iig ver te zoeken. Of heb ik het mis?

Julien
15-07-04, 12:07
Geplaatst door Türk_Gücü
ik wil ook niets meer dan een Islamitische Unie maar dat zal waarschijnlijk nooit gebeuren, als voorbeeld hier: iedereen denkt negatief over Turkije, nog ergere vb is PRIKKERD :kwaad: , dus voor mij is het beter als Alle Turkse landen samenwerken :roken: :cool:


Iwaan, Turkije IS VERLATEN NADAT ATATURK DOOD IS. in de JAREN 60 :kwaad: . de eerste turken in europa(eigenlijk tijdens 80jarig oorlog maar dat telt effe nie) is in de jaren 60 gekomen!

Gucu, heb je niet liever dat Turkije bij de E.U. komt? Want als Turkije eenmaal bij de EU zit, kan het echt niet meer terug naar een of andere Islamitische Unie ;)

mark61
15-07-04, 12:14
Geplaatst door mulan
Vraagje....waar komt dat ontiechelijke nationalisme bij Turken toch vandaan?(serieuze vraag hoor).
Als ik met mijn Turkse vriendinnen praat precies hetzelfde....tot het enge aan toe! :confused:

Wordt met de paplepel ingegoten. Vnl op school. Dus wel apart dat het in NL blijft bestaan. Schotel?

Rabi'ah.
15-07-04, 12:18
Geplaatst door mark61
Wordt met de paplepel ingegoten. Vnl op school. Dus wel apart dat het in NL blijft bestaan. Schotel?

Achja superioriteitscomplexen zitten diep he. :moe:

Moet je bepaalde Israëli's hier eens horen over Palestina, dan ga je ook over je nek. :moe:

Ineens verbaast het me niks dat Turkije en Israël het zo goed met elkaar kunnen vinden, er zijn véél paralellen tussen onze twee "democratiëen" ( :kotsen: ) van het Midden-Oosten. :moe:





Groetjes,

Rabiah.

mark61
15-07-04, 12:25
Geplaatst door Rabi'ah.
Ineens verbaast het me niks dat Turkije en Israël het zo goed met elkaar kunnen vinden, er zijn véél paralellen tussen onze twee "democratiëen" ( :kotsen: ) van het Midden-Oosten. :moe:

Tis voornamelijk praktisch. Gemeenschappelijke belangen en vijanden. Dat is politiek.

Türk_Gücü
15-07-04, 17:08
Geplaatst door Julien
Gucu, heb je niet liever dat Turkije bij de E.U. komt? Want als Turkije eenmaal bij de EU zit, kan het echt niet meer terug naar een of andere Islamitische Unie ;)
ik heb liever islamitisch unie wat waarschijnlijk nooit zal komen. dus liever turks unie. want van mij hoeft turkije niet in EU :) .

observer
15-07-04, 19:32
Iwan heeft 100% gelijk betreft het vernietigen van het Kalifaat (Hilafet), dit was iets waar west-Europa al eeuwen naar streefde. gezien het feit dat europa diverse malen is aangevallen door het kalifaat is dat niet zo vreemd

Rabi'ah.
15-07-04, 19:43
Geplaatst door Türk_Gücü
ik heb liever islamitisch unie wat waarschijnlijk nooit zal komen. dus liever turks unie. want van mij hoeft turkije niet in EU :) .

Achja alle landen waar Turkse talen worden gesproken Heim Ins Reich he? :duim: :strik:

































:moe:

observer
15-07-04, 21:16
zouden dan de koerden (omdat ze geen turks spreken en het niet zijn) zich van turkije mogen afscheiden

bedoel hebben de koerden als volk minder rechten dan de palestijnen?

Türk_Gücü
15-07-04, 21:57
Geplaatst door observer
zouden dan de koerden (omdat ze geen turks spreken en het niet zijn) zich van turkije mogen afscheiden

bedoel hebben de koerden als volk minder rechten dan de palestijnen?
het is niet eens bekend wat ze zijn. ze zullen NOOIT maar dan ook NOOIT een land hebben da twillen turken ZOWEL arabieren niet!

w8, ok effe wat fanta drinken, zeg maar ze hebben koerdistan. koerden zelf zeggen dat ze beste grondstoffen enz. hebben. al hebben ze koerdistan, dan nog zullen ze niet onafhankelijk zijn. amerikanen en israelieten zullen hun bezetten zijn. buitenmachten gebruiken koerden netals hoe ze de armenen hebben gebruikt. ze zeiden tegen armenen dat ze een groot armeense rijk zouden hebben maar wat is er nu? :eek:
ze proberen onze broederschap te vernielen. dus PKK mag verder dromen.

Turken en Koerden zijn broeders en dat zullen ze ook blijven.

Türk_Gücü
15-07-04, 21:57
groot deel van koerden(die in turkije wonen) spreekt turks.

Iwan
15-07-04, 23:16
Geplaatst door Türk_Gücü

w8, ok effe wat fanta drinken, zeg maar ze hebben koerdistan. koerden zelf zeggen dat ze beste grondstoffen enz. hebben. al hebben ze koerdistan, dan nog zullen ze niet onafhankelijk zijn. amerikanen en israelieten zullen hun bezetten zijn.

Je hebt gelijk, Amerika en Israel zullen alles doen om hun belangen in koerdistan te behartigen. De koerden zijn net zo slim als turken. Ze weten wat goed voor hun bevolking zal zijn.
Dit kan jij niet als een argument gebruiken, toch?

Iwan
15-07-04, 23:36
Geplaatst door Türk_Gücü

buitenmachten gebruiken koerden netals hoe ze de armenen hebben gebruikt. ze zeiden tegen armenen dat ze een groot armeense rijk zouden hebben maar wat is er nu? :eek:
ze proberen onze broederschap te vernielen. dus PKK mag verder dromen.

Turken en Koerden zijn broeders en dat zullen ze ook blijven.
Ik ben ermee eens. Ik hoop dat die broederschap tussen koerden en turken zal groeien. Tot nu toe worden de koerden achtergesteld. De turken nationalisten verzwakken deze broederschap. Ze erkennen de koerdische identiteit niet.

Iwan
15-07-04, 23:38
Geplaatst door Türk_Gücü
groot deel van koerden(die in turkije wonen) spreekt turks.
Hoe zou het komen?
Hoeveel turken die koerdische taal spreken? over broederschap gesproken.

Quark
16-07-04, 00:04
l

prikkerd
16-07-04, 00:26
Geplaatst door Quark
Ik heb nationalisme nooit geweldig gevonden en het fanatieke Turks nationalisme heb ik altijd met verwondering bekeken.
Altijd die eeuwige Turkse vlaggen en symbolen, die bloedserieuze aanhankelijkheid aan staaten volk; het is mij als Nederlander volkomen vreemd: Waarom zou je trots zijn op iets waar je niets aan kan doen of voor hebt hoeven doen? (nl. het land van je geboorte)

Ik ben er niet bijzonder trots op om Nederlander te zijn, net als ik me niet schaam voor eventuele zwarte bladzijden uit mijn nationale gschiedenis waar ik net zomin iets aan kan doen. Lijkt me wel terecht namelijk: Als ik trots zou zijn vanwege Rembrandt, de Deltawerken of de VOC lijkt het me niet meer dan terecht dat ik me zou schamen voor het aandeel van 5% dat Nederland destijds had in de Afrikaanse slavenhandel.

Voor dat Turks nationalisme en veel van zijn verschijningsvormen vond ik wel een aardige verklaring in het boek: 'De mafia van Turkije'van Frank Bovenkerk en Yucel Yesilgoz. Onze grote vriend Kemal wilde zijn land verderhelepen nadat het een hele tijd als de 'zieke man van Europa'bekend stond en geregeerd werd door decadente sultans. De Westerse landen waren toen succesvole en Attaturk zag heel goed dat in een verwestering de sleutel tot de opleving van Turkije stond. Maar welke ideologie maakte destijds, zo in het begin van de jaren twintig, alhier furore? Welke leer bracht heil aan een vernederd volk? Natuurlijk: het verfrissende fascisme van Benito Mussolini!

En jawel, dit was het grote voorbeeld van Kemal Attaturk. Ik zeg niet dat het het voorbeeld is van de hedendaagse Turken maar die hele Turkse cultus, die vlaggen, die nationalistische symbolen, dat wantrouwen tegen alles dat niet-Turks is, die verheerlijking van het leger- het past precies.

En meteen weet ik weer waarom ik dat nationalisme nooit geweldig heb gevonden.



Prachtig gezegd !

:duim:

mark61
16-07-04, 00:30
Geplaatst door Quark
...Maar welke ideologie maakte destijds, zo in het begin van de jaren twintig, alhier furore? Welke leer bracht heil aan een vernederd volk? Natuurlijk: het verfrissende fascisme van Benito Mussolini!

(...)

En meteen weet ik weer waarom ik dat nationalisme nooit geweldig heb gevonden.

Hoewel er in de dertiger jaren wel fascistische tendenzen te zien waren in Turkije is het Kemalisme absoluut niet gebaseerd op enige vorm van fascisme. Atatürk richtte zich zeer sterk, of eigenlijk exclusief op Franse ideeën over natie (Renan) en staatsinrichting. Eigenlijk een voortzetting van een tendens die toen al zo'n halve eeuw bestond, in het Osmaanse rijk al. Er waren nauwelijks tot geen verbanden met Italië. Believe you me.

Nationalisme is niks, maar in het Turkse geval wel enigszins te begrijpen. Ze zouden er nu onderhand wel mee kunnen ophouden. Maar meestal duidt nationalisme op grote onzekerheid. Wie zijn wij en waar moet het heen, dat soort vragen.

Quark
16-07-04, 00:33
.

mark61
16-07-04, 00:40
Geplaatst door Quark
Dat zij dan enige, zelfs Turkse, geleerden en historici met je oneens.

Heel weinigen dan. Vertel? Je bedoelt die twee die je net aanhaalt? Dat zijn volgens mij criminologen, geen turkologen.

Quark
16-07-04, 01:45
.

mark61
16-07-04, 07:56
Geplaatst door Quark
Nou, de een is volgens mij Turk en geleerde, dus tel uit je winst.

Ik kan me geen biografie van Mustafa Kemal voorstellen zonder dat niet ook het fascisme wordt behandeld. Hoewel het idd niet zijn enige inspiratiebron was. Laten we Lenin vooral niet vergeten.

Een Turk en geleerde maken nog geen turkoloog. Jij kan je dat niet voorstellen maar het fascisme wordt slechts zijdelings behandeld omdat het vrijwel geen rol speelde. Atatürk was fel anticommunistisch. Ik wacht nog steeds op jouw namen van eminente Turkologen. Ik ben toevallig op het onderwerp afgestudeerd, jammer voor je.


Maar iets anders nu. Zijn er trouwens eigenlijk mensen die zich niet ergeren aan het Turkse nationalisme? En zijn er Turken die de overeenkomst met het historisch fascisme kennen?

1) Ja, veel Turken. 2) Die overeenkomst is er niet, zoals ik al heb verteld.

Türk_Gücü
16-07-04, 08:36
Geplaatst door Iwan
Ik ben ermee eens. Ik hoop dat die broederschap tussen koerden en turken zal groeien. Tot nu toe worden de koerden achtergesteld. De turken nationalisten verzwakken deze broederschap. Ze erkennen de koerdische identiteit niet.

alle koerden waarmee ik praat zeg we worden minder goed behandelt. ok, dat kan wel. maar tussen die koerden door wonen ook turken, denk je dat ze huis aan huis gaan vragen of ze koerden zijjn of niet. ik weet dat leraren enz. niet naar de koerdische gebied willen(dus krijgen ze meer geld om daar te gaan), maar ik kan hun ook begrijpen. want PKK heeft duizenden leraren gedood, ik zou ok bang zijn als ze me naar hakkari ofzo sturen.
ze zeggen koerden zijn achtergesteld. de zelfde is voor turken in Anatolia.
grote deel van de maffia is in de handen van koerden. ik ken bepaalde koerden HIER die zwarte werk doen en in turkije allemaal hotels enz. hebben. ik vraag me af waarom zij koerden niet helpen.

ik wil ook dat er een dag gelijkheid en vrijheid moet komen en dat zal ook.

Türk_Gücü
16-07-04, 08:37
Geplaatst door Iwan
Hoe zou het komen?
Hoeveel turken die koerdische taal spreken? over broederschap gesproken.
ze wonen in turkije, ik denk niet dat ze daar koerdisch hoeven te leren :rolleyes:

Türk_Gücü
16-07-04, 08:50
Geplaatst door Quark
Ik heb nationalisme nooit geweldig gevonden en het fanatieke Turks nationalisme heb ik altijd met verwondering bekeken.
Altijd die eeuwige Turkse vlaggen en symbolen, die bloedserieuze aanhankelijkheid aan staat en volk; het is mij als Nederlander volkomen vreemd: Waarom zou je trots zijn op iets waar je niets aan kan doen of voor hebt hoeven doen? (nl. het land van je geboorte)

Ik ben er niet bijzonder trots op om Nederlander te zijn, net als ik me niet schaam voor eventuele zwarte bladzijden uit mijn nationale gschiedenis waar ik net zomin iets aan kan doen. Lijkt me wel zo eerlijk namelijk: Als ik trots zou zijn vanwege Rembrandt, de Deltawerken of de VOC is het niet meer dan terecht dat ik me zou schamen voor het aandeel van 5% dat Nederland destijds had in de Afrikaanse slavenhandel.

Voor dat Turks nationalisme en veel van zijn verschijningsvormen vond ik wel een aardige verklaring in het boek: 'De mafia van Turkije'van Frank Bovenkerk en Yucel Yesilgoz.
Onze grote vriend Kemal wilde zijn land verder helpen nadat het een hele tijd als de 'zieke man van Europa' bekend stond en geregeerd werd door decadente sultans. De Westerse landen waren toen succesvole en Attaturk zag heel goed dat in een verwestering de sleutel tot de opleving van Turkije stond. Maar welke ideologie maakte destijds, zo in het begin van de jaren twintig, alhier furore? Welke leer bracht heil aan een vernederd volk? Natuurlijk: het verfrissende fascisme van Benito Mussolini!

En jawel, dit was het grote voorbeeld van Kemal Attaturk. Ik zeg niet dat het het voorbeeld is van de hedendaagse Turken maar die hele Turkse cultus, die vlaggen, die nationalistische symbolen, dat wantrouwen tegen alles dat niet-Turks is, die verheerlijking van het leger- het past precies.

En meteen weet ik weer waarom ik dat nationalisme nooit geweldig heb gevonden.

het 9is gewoon trots zijn dat jouw vaderen vele mooie dingen heeft gedaan, bv de islam naar vele landen gebracht :cool: .
je hebt wel glijk dat wij niet kunnen bepaelen of we turk of niet zijn. ik kan niets aan doen dat ik kwart koerdisch ben.

ja, NL heeft veel dingen gemaakt niet alles was goed. maar turkije heeft geen zwarte blz. alleen de armeense genocide word gezegd maar dat geloof ik niet.

volgens mij was die Yucel PKK symphatisant. hij moet ook weten dat grote deel van turkse maffia in de handen van koerden zit.


Republikanisme
Turkije werd ingesteld als een republiek, een regeringsvorm die nooit meer mag veranderen (Artikel 1 van de Turkse Grondwet: Turkije is een Republiek). Het sultanaat en andere vormen van monarchiën zijn uitgesloten.

Secularisme
Turkije werd ingesteld als lekenstaat, en de oude islamwet de Sharia werd afgeschaft. Verschillende islamitische gebruiken als polygamie werden afgeschaft, en er werd een strikte scheiding tussen kerk en staat uitgevaardigd. Soms uitte dit zich ook in eerder paternalistische regeltjes, zoals het verbieden van het dragen van het klassieke hoofddeksel, de fez, deze werd vervangen door een pet of een hoed. Dit uitte zich ook in de gelijkwaardigheid van man en vrouw, en vrouwen hadden dan ook stemrecht in 1924, 24 jaar eerder dan hun Belgische seksegenoten. Ook de discriminatie tussen moslims en andersgelovigen werd afgeschaft.


Revolutie
Turkije zou een progressieve staat worden, die continu moderne veranderingen zou uittesten.


Etatisme
De etatistische visie van Atatürk bestond er in dat hij primair de staat zag als de motor voor deze veranderingen, geen andere instituten zoals de kerk, of maatschappelijke bewegingen als het privé initiatief.

Nationalisme
De Turkse staat is de natiestaat van de Turken. Het Verdrag van Sèvres werd aldus niet aanvaard, omdat dit het grondgebied van Turkije aantastte door het erkennen van de Koerden. Aldus is het Turkse nationalisme staatsnationalisme, dat de Koerden enkel kent als Bergturken. De staat erkent dus dat er een Turks volk is, met een gemeenschappelijke geschiedenis en culturele achtergrond.

Populisme
De Turkse staat moet het welzijn van zijn mensen nastreven, en zal een beleid voeren voor hun welzijn

vele van deze "wetten" worden nu niet door "kemalisten" gebruikt.

ik vind het ook slecht dat extreem nationalisten alle andere landen als vijandan zien

observer
16-07-04, 09:48
Geplaatst door Türk_Gücü
groot deel van koerden(die in turkije wonen) spreekt turks. mischien omdat de koerdische taal tot voor kort verboden was en wie het sprak of schreef in de gevangenis gegooid werd en her en der wat gemarteld e.d.

tja dan ik het kop houden of maar turks de taal van de bezetter spreken

broederliefde op zijn best

Türk_Gücü
16-07-04, 09:52
Geplaatst door observer
mischien omdat de koerdische taal tot voor kort verboden was en wie het sprak of schreef in de gevangenis gegooid werd en her en der wat gemarteld e.d.

tja dan ik het kop houden of maar turks de taal van de bezetter spreken

broederliefde op zijn best

het was wel verboden maar toch waren er koerden die geen woord turks wisten. hier in NL willen ze on toch ook "integreren" zij moeten ook integreren


ok, laterz ik ga nu verder huilen :( :( :(

al qalam
16-07-04, 12:47
Fascisme : Door B. Mussolini in Italë gevestigd regime dat gebaseerd is op de dictatuur van de partij, extreem nationalisme en corporatisme. Belangrijk in het fascisme waren ook de totale verpolitieking van de gemeenschap, het autoritaire karracter, de strikte hiërarchische opbouw van de maatschappij en het elitaire denken. De totale indoctrinatie hield in dat alle handelingen van de burgers erop gericht moesten zijn om de door de leider gestelde doeleinden en gehuldigde opvattingen te realiseren, en dat die opvattingen desnoods met geweld aan de andersdenkenden moesten worden opgelegd, terwijl het onderscheid tussen privé-leven en staatsbelang verviel. De leden van de partij en , eventueel alle burgers werden naar hun belangrijkheid gerangschikt; hierbij had de hogergeplaatste tov de ondergeschikte altijd gelijk, zodat de leider (duce, führer, enz) steeds de hoogste waarheid bezat. Het fanatisme waarmee deze opvattingen werden uitgevoerd, maakte van de leider niet alleen de uitvoerder en de vertegenwoordiger van de macht, maar ook de bezitter van de absolute waarheid. De orde werd daardoor tot een cultus met meer mystieke dan politieke waarde. Eén van de tactieken bestond erin wanorde te provoceren, om dan als verdedigers van de orde de gewone man, die zich bedreigd voelde, aan te trekken.


Geplaatst door Türk_Gücü
ik wou liever dat turkije maar 1partij had, want we zien wat er gebeurt als ze meerdere hebben :kwaad: . en de turkse leger produceert geen wapens, misschien lichte. we gaven vroeger meer aan wapens dan aan onderwijs. iran is enige moslimland die zijn eigen wapens doet(xzouden wij ook moeten doen). maar onze leger is erg gedisciplineerd.

wij hebben ook een GOEDE leider nodig :cool: .
Hier roep je op tot 1 partij met een sterke leider en tot militarisering van het land. Voorts heb je voordien ook jouw sterke nationalisme gedemonstreerd. Je komt aardig in de buurt van de definitie van een fascist . (ik bedoel dat hier dus niet als de alledaagse scheldterm maar de politieke definitie)

mark61
16-07-04, 13:25
Geplaatst door al qalam
Fascisme : Door B. Mussolini in Italë gevestigd regime dat gebaseerd is op de dictatuur van de partij, extreem nationalisme en corporatisme. ...Eén van de tactieken bestond erin wanorde te provoceren, om dan als verdedigers van de orde de gewone man, die zich bedreigd voelde, aan te trekken.

Deze prima definitie heeft echter bitter weinig met het Kemalisme te maken.


Hier roep je op tot 1 partij met een sterke leider en tot militarisering van het land. Voorts heb je voordien ook jouw sterke nationalisme gedemonstreerd. Je komt aardig in de buurt van de definitie van een fascist . (ik bedoel dat hier dus niet als de alledaagse scheldterm maar de politieke definitie)

Waar roept hij op tot militarisering van het land? Hij noemt het leger alleen. Dat zich in Turkije oa. bezighoudt met het produceren van Renaults en blikgroenten.

observer
16-07-04, 13:27
Geplaatst door Türk_Gücü
het was wel verboden maar toch waren er koerden die geen woord turks wisten. hier in NL willen ze on toch ook "integreren" zij moeten ook integreren


ok, laterz ik ga nu verder huilen :( :( :( met dien verstande dat de koerden gewoon in koerdistan wonen en niet naar een ander land verhuist zijn

ik vind wel dat een koerd die in istanboel wil wonen wel turks moet spreken

al qalam
16-07-04, 13:37
Geplaatst door mark61
Waar roept hij op tot militarisering van het land? Hij noemt het leger alleen.
Hij lijkt teleur gesteld te zijn dat er nu meer aan onderwijs besteed wordt dan aan het leger en dat er een militaire industrie opgebouwd zou moeten worden.

Türk_Gücü
16-07-04, 13:39
Geplaatst door al qalam

Hier roep je op tot 1 partij met een sterke leider en tot militarisering van het land. Voorts heb je voordien ook jouw sterke nationalisme gedemonstreerd. Je komt aardig in de buurt van de definitie van een fascist . (ik bedoel dat hier dus niet als de alledaagse scheldterm maar de politieke definitie)
met een partij bedoel ik dat er geen ruzies enz. meer komt zoals de rechts/links "oorlog" in de jaren 70 en 80 :( . dus dat er een partij is die voor welvaart enz. zorgt.
mark61 heeft al uitgelegd dat ik bedoelde dat de leger niet in het binnenland alles moet regelen.
@mark geen renaults maar wel zich bezighouden met de kleren van zijn bevolking, dat is pas discriminatie. de turkse volk word OOK gediscrimineerd, als ze hun eigen ras discrimineren waarom zouden ze om koerden geven :( .
ik ben absoluut geen fascist. de politieke partij die ik aanhang is een "fundamentele" partij(dus geen mhp ;) )

Türk_Gücü
16-07-04, 13:41
Geplaatst door al qalam
Hij lijkt teleur gesteld te zijn dat er nu meer aan onderwijs besteed wordt dan aan het leger en dat er een militaire industrie opgebouwd zou moeten worden.
?????

juist omgekeerd. er wordt meer besteed aan de militairen dan aan onderwijs. ik wil dat er meer aan onderwijs word besteed en dat turkse leger zelf wapens moet maken, dat komt veel goedkoper uit

mark61
16-07-04, 13:46
Geplaatst door al qalam
Hij lijkt teleur gesteld te zijn dat er nu meer aan onderwijs besteed wordt dan aan het leger en dat er een militaire industrie opgebouwd zou moeten worden.

Om voor zelfvoorziening op militair gebied te zijn hoef je geen militarist te zijn. Integendeel haast, het maakt je onafhankelijk van grootmachten. Dat is denk ik wat hij bedoelt. Nu moet Turkije zijn wapens in de VS kopen.

mark61
16-07-04, 13:46
Geplaatst door Türk_Gücü
@mark geen renaults maar wel zich bezighouden met de kleren van zijn bevolking, dat is pas discriminatie.

Weet je wat OYAK betekent?

Türk_Gücü
16-07-04, 13:47
Geplaatst door mark61
Om voor zelfvoorziening op militair gebied te zijn hoef je geen militarist te zijn. Integendeel haast, het maakt je onafhankelijk van grootmachten. Dat is denk ik wat hij bedoelt. Nu moet Turkije zijn wapens in de VS kopen.

vs en israel :tranen:

Türk_Gücü
16-07-04, 13:48
Geplaatst door mark61
Weet je wat OYAK betekent?

dat word toch niet door het leger zelf gemaakt? :confused:

Iwan
16-07-04, 14:04
Geplaatst door Türk_Gücü
alle koerden waarmee ik praat zeg we worden minder goed behandelt. ok, dat kan wel. maar tussen die koerden door wonen ook turken, denk je dat ze huis aan huis gaan vragen of ze koerden zijjn of niet. ik weet dat leraren enz. niet naar de koerdische gebied willen(dus krijgen ze meer geld om daar te gaan), maar ik kan hun ook begrijpen. want PKK heeft duizenden leraren gedood, ik zou ok bang zijn als ze me naar hakkari ofzo sturen.
ze zeggen koerden zijn achtergesteld. de zelfde is voor turken in Anatolia.
grote deel van de maffia is in de handen van koerden. ik ken bepaalde koerden HIER die zwarte werk doen en in turkije allemaal hotels enz. hebben. ik vraag me af waarom zij koerden niet helpen.

ik wil ook dat er een dag gelijkheid en vrijheid moet komen en dat zal ook.
Begrijp me niet verkeerd.
Turkij heeft systematisch doerden achtergesteeld. Er wordt in Turkij weinig of geen aandacht aan de koerdisch erfenis (taal, traditie enz) besteed. Sterker nog, sommige turks nationalisten doen alles de koerdisch erfenis te laten verdwijnen. Als koerd die geen turks spreekt heeft weinig in istambool te zoeken. Men vergeet dat grond en islam zijn de belangrijk factoren die turken en koerden venbind. Een koerd wordt niet geinspireerd door de turkse nationalisten maar wel op de mensen die erfenis waarderen.

mark61
16-07-04, 14:05
Geplaatst door Türk_Gücü
dat word toch niet door het leger zelf gemaakt? :confused:

Het is het eigendom van het leger. Ordu Yardimlasma Kurumu. Dat schijnen niet veel mensen te weten. Nee soldaten staan niet in de fabrieken natuurlijk. En OYAK produceert Renaults in licentie. De Mégane Break komt bij mijn weten uit Bursa.

Iwan
16-07-04, 14:09
Geplaatst door Türk_Gücü
ze wonen in turkije, ik denk niet dat ze daar koerdisch hoeven te leren :rolleyes:
Nee hoor, ze wonen op de grond waar hun voorouders hebben gewoon en ze hebben altijd hun taal gesroken. Ze zijn wel instaat om voor zichzelf te bepalen wat voor taal ze willen leren. Je mag voor hun niet bepalen.

Türk_Gücü
16-07-04, 14:09
Geplaatst door mark61
Het is het eigendom van het leger. Ordu Yardimlasma Kurumu. Dat schijnen niet veel mensen te weten. Nee soldaten staan niet in de fabrieken natuurlijk. En OYAK produceert Renaults in licentie. De Mégane Break komt bij mijn weten uit Bursa.
ok, bedankt dat je het uitgelegd hebt :duim:
Maar dat maakt voor me niet veel uit. want ik bedoelde met niet met binnenland bemoeien dat ze niet met de kleren enz. van mensen moesten bemoeien :vlammen:

Rabi'ah.
16-07-04, 14:10
Geplaatst door mark61
Het is het eigendom van het leger. Ordu Yardimlasma Kurumu. Dat schijnen niet veel mensen te weten. Nee soldaten staan niet in de fabrieken natuurlijk. En OYAK produceert Renaults in licentie. De Mégane Break komt bij mijn weten uit Bursa.

Wablief?

Türk_Gücü
16-07-04, 14:10
Geplaatst door Iwan
Nee hoor, ze wonen op de grond waar hun voorouders hebben gewoon en ze hebben altijd hun taal gesroken. Ze zijn wel instaat om voor zichzelf te bepalen wat voor taal ze willen leren. Je mag voor hun niet bepalen.
wat je ook zegt, het is Turkije/Irak/Iran :blij:

Iwan
16-07-04, 14:21
Geplaatst door observer
met dien verstande dat de koerden gewoon in koerdistan wonen en niet naar een ander land verhuist zijn

ik vind wel dat een koerd die in istanboel wil wonen wel turks moet spreken
Ik ben ermee eens. Daarnaast vind ik ook de turken die op de gronden van koerden wonen koerdische taal moeten leren.

Türk_Gücü
16-07-04, 14:28
Geplaatst door Iwan
Ik ben ermee eens. Daarnaast vind ik ook de turken die op de gronden van koerden wonen koerdische taal moeten leren.
ach laat me niet lachen. de taal van een niet erkende land leren???
hahaha

Iwan
16-07-04, 14:30
Geplaatst door Türk_Gücü
ach laat me niet lachen. de taal van een niet erkende land leren???
hahaha
Het de taal van je broeder toch?

Türk_Gücü
16-07-04, 14:31
Geplaatst door Iwan
Het de taal van je broeder toch?


:gniffel: :gniffel:
zij moeten integreren wij niet :p

mark61
16-07-04, 14:32
Geplaatst door Türk_Gücü
ok, bedankt dat je het uitgelegd hebt :duim:
Maar dat maakt voor me niet veel uit. want ik bedoelde met niet met binnenland bemoeien dat ze niet met de kleren enz. van mensen moesten bemoeien :vlammen:

Nee dat begrijp ik ook wel. Maar vond het interessant even te melden, veel Turkse mensen weten het ook niet.

Voor de geïnteresseerde: http://www.oyak.com.tr/

Türk_Gücü
16-07-04, 14:34
owja, ik ken koerden die zelf geen koerdisch kunnen spreken(mijn tante, mijn oma en nog meer uit anatolia).

Iwan
16-07-04, 14:38
Geplaatst door Türk_Gücü
:gniffel: :gniffel:
zij moeten integreren wij niet :p
Er valt geen broederschap met je te sluiten.

Türk_Gücü
16-07-04, 14:39
Geplaatst door Iwan
Er valt geen broederschap met je te sluiten.
:maffia:
:zwaai: :engel:

mark61
16-07-04, 14:39
Geplaatst door Rabi'ah.
Wablief?

Jah daar sta je van te kijken hé? Net als het Chinese leger is het Turkse een multinational. Uit de hand gelopen pensioenfonds. Werkmaatschappijen:

OYAK Renault, MAİS ve GOODYEAR otomotiv ve yan sanayi sektöründe,
OMSAN, taşımacılık sektöründe, transport
Adana, Bolu, Ünye, Mardin, Elazığ ve OYSA çimento sektöründe, (cement)
OYKA Kağıt Ambalaj, kağıt ve ambalaj sektöründe, papier, verpakkingen
AXA-OYAK Holding, OYAK Yatırım Menkul Değerler, OYAK BANK, Halk Leasing ve OYAK Emeklilik finans ve sigortacılık sektöründe, verzekeringen, investeringen, ...
HEKTAŞ, tarım ilaçları sektöründe, landbouwbestrijdingsmiddelen
TUKAŞ, Tam Gıda, Eti Pazarlama, gıda sektöründe, voeding
OYAK İnşaat, OYAK Konut İnşaat, inşaat sektöründe, bouw
OYAK Turizm, turizm sektöründe,
OYTAŞ, dış ticaret sektöründe, buitenl. handel
OYAK Savunma ve Güvenlik Sistemleri, güvenlik sektöründe, veiligheid
OYAK Enerji, enerji sektöründe,
OYAK Teknoloji, bilişim sektöründe

Dus pas maar op als je de volgende keer een blikje kikkererwten bij de Turk op de hoek koopt...:hihi:

Iwan
16-07-04, 14:41
Geplaatst door Türk_Gücü
owja, ik ken koerden die zelf geen koerdisch kunnen spreken(mijn tante, mijn oma en nog meer uit anatolia).
Ze hebben misschien ervoor gekozen. Er zijn ook koerden spreken.

Türk_Gücü
16-07-04, 14:45
Geplaatst door Iwan
Ze hebben misschien ervoor gekozen. Er zijn ook koerden spreken.
niet ervoor gekozen. hun ouders weten het zelfs bijna niet. dat is denk ik doordat ze in anatolia(zuid kastamonu) wonen

Iwan
16-07-04, 14:55
Geplaatst door Türk_Gücü
:maffia:
:zwaai: :engel:
Jammer, je hoop dat turkij een sterk land wordt, maar ideeen zullen het land nog kleine en zwak maken. Veel plezier met je nationalistisch ideen.

Türk_Gücü
16-07-04, 14:57
Geplaatst door Iwan
Jammer, je hoop dat turkij een sterk land wordt, maar ideeen zullen het land nog kleine en zwak maken. Veel plezier met je nationalistisch ideen.
was als een grapje bedoeld majja :fuckit:

Quark
18-07-04, 02:48
.

Quark
18-07-04, 03:05
[

Füreya
18-07-04, 03:15
Wel bla bla, maar geen namen?

Op welk onderwerp ben je afgestudeerd?

mark61
18-07-04, 03:36
Geplaatst door Quark
Lullig voor je. Aangezien ik ben als historicus afgestudeerd en ik merk dat veel mensen zoals jij toch die brede, onafhankelijke blik missen die nodig is om de juiste verbanden te herkennen. Blikvernauwing waar anderen gelukkig niet aan lijden.

Mensen zoals ik? Wat bedoel je daar mee? Wat weet je van mijn onafhankelijkheid & 'brede blik'? Je merkt niks, zelfs je eigen gebrek aan kennis niet. Ken je Turks? Dacht het niet. Dacht je zo verstand te kunnen hebben van de geschiedenis van het Osmaanse rijk en de republiek Turkije? Je weet er geen klap van af en bent nog brutaal en arrogant op de koop toe. Ik ken genoeg 'algemene' historische werken om te weten hoeveel onzin daarin over Turkije beweerd wordt.


En zeker bij een kritische studie van Atattürk kan ik me trouwens zeer goed voorstellen dat je Turkije niet eens inkomt.
Verscheur een klein papieren Turks vlaggetje op een cocktailprikkertje en je loopt daar al de kans om neergestoken te worden.

Wat jij je allemaal niet kan voorstellen is blijkbaar gebaseerd op racistische vooroordelen. Met zulke opmerkingen geef je alleen blijk van een totaal gebrek aan wetenschappelijke instelling. Je kan godbetert de naam van de man niet eens spellen. Het is bedroevend dat je als historicus, of wat dan ook, hebt kunnen afstuderen. Je moest je diep schamen. Jaren van verspilde moeite en zakken vol weggegooid geld. Walgelijk.

mark61
18-07-04, 03:38
Geplaatst door Quark
denk ik. .

Denk je. Maar je weet er geen ruk vanaf. Dus houd je domme hoofd nou maar.

Türk_Gücü
18-07-04, 08:51
Geplaatst door Quark
[ja, NL heeft veel dingen gemaakt niet alles was goed. maar turkije heeft geen zwarte blz.

Alsjeblieft zeg, Nederland heeft veel zwarte bladzijden en Turkije geen...zoek eens door dan.

Maar het kan natuurlijk zijn dat je alleen het moderne Turkije van Atattürk bedoelt, en dan moet je echt doorzoeken en goed Nederlands en Engels leren, want in Turkse bronnen vind je niet alle lijken in de kast denk ik. ( en in dit geval letterlijk).
weet jij alleen ataturk en de osmaanse rijk. turkse geschiedenis is veeel meer dan dat. met zwarte blz bedoel ik niet nederlagen maar iets barbaars(wat NLers wel in indonesie hebben gedaan(alleen in java 5 miljoen moslims vermoord, zal je wel niet weten omdat het niet in boeken staat, alleen soldaten van toen weten dat,+ een paar andere mensen :cool: ))

Julien
18-07-04, 09:00
Gucu, ieder land kent zijn zwarte bladzijdes.. dat moet je durven toe te geven.

Türk_Gücü
18-07-04, 09:03
Geplaatst door Julien
Gucu, ieder land kent zijn zwarte bladzijdes.. dat moet je durven toe te geven.
ik herinner me niet dat de turken iets barbaars hebben gedaan, als je het me vertelt zou ik blij zijn

Julien
18-07-04, 09:17
Geplaatst door Türk_Gücü
ik herinner me niet dat de turken iets barbaars hebben gedaan, als je het me vertelt zou ik blij zijn

barbaars is een groot woord ;) maar hoe ze de Koerden en de Armeniers behandeld hebben, zou je een zwarte bladzijde kunnen noemen. Dan heb ik het niet over genocides, want dat kan niemand bewijzen.

Türk_Gücü
18-07-04, 09:26
Geplaatst door Julien
barbaars is een groot woord ;) maar hoe ze de Koerden en de Armeniers behandeld hebben, zou je een zwarte bladzijde kunnen noemen. Dan heb ik het niet over genocides, want dat kan niemand bewijzen.

koerden hebben ze wel minder behandeld, dat geef ik toe(eigenlijk wordt de turkse bevolkin(met name vrouwen) ook slecht behandelt maar ja, dat vergeet ik effe) maar bij de armeniers zie ik niet ergs. als je over deportatie hebt was dat nodig. is voor eigenbelang maar ook voor de armeniers.

Iwan
18-07-04, 12:12
Geplaatst door Türk_Gücü
weet jij alleen ataturk en de osmaanse rijk. turkse geschiedenis is veeel meer dan dat. met zwarte blz bedoel ik niet nederlagen maar iets barbaars(wat NLers wel in indonesie hebben gedaan(alleen in java 5 miljoen moslims vermoord, zal je wel niet weten omdat het niet in boeken staat, alleen soldaten van toen weten dat))
Correctie. Osmaanse rijk was een islamitische rijk en geen Turkse rijk.

Türk_Gücü
18-07-04, 12:13
Geplaatst door Iwan
Correctie. Osmaanse rijk was een islamitische rijk en geen Turkse rijk.
maar gesticht door turken en was voor het grotendeel turks :fpuh: :D

Iwan
18-07-04, 12:16
Geplaatst door Türk_Gücü
ik herinner me niet dat de turken iets barbaars hebben gedaan, als je het me vertelt zou ik blij zijn
De nationalisten turken hebben veel barbaars dingen gedaan zoals alle andere nationalisten. Helaas, Ze hebben het nog steeds niet door.

Türk_Gücü
18-07-04, 12:17
Geplaatst door Iwan
De nationalisten turken hebben veel barbaars dingen gedaan zoals alle andere nationalisten. Helaas, Ze hebben het nog steeds niet door.
wat bv?

Iwan
18-07-04, 12:19
Geplaatst door Türk_Gücü
koerden hebben ze wel minder behandeld, dat geef ik toe(eigenlijk wordt de turkse bevolkin(met name vrouwen) ook slecht behandelt maar ja, dat vergeet ik effe) maar bij de armeniers zie ik niet ergs. als je over deportatie hebt was dat nodig. is voor eigenbelang maar ook voor de armeniers.
Hoezo was het nodig.

Türk_Gücü
18-07-04, 12:23
Geplaatst door Iwan
Hoezo was het nodig.
ze werkten met de russen samen om een "Grote Armeense Rijk" te bouwen. Dus had de otthoman sultan geen keus en ging hij ze deporteren wat ook een fout was want er gingen veel mensen dood.

barneveld
18-07-04, 13:12
kinderbijslag froude is dat geen misdaad

Türk_Gücü
18-07-04, 13:45
Geplaatst door barneveld
kinderbijslag froude is dat geen misdaad

??

dat gebeurt overal, niet alleen in turkije. en dat wordt door de bevolking erin, ow ja, in turkije heb je geen kinderbijslag ;)

barneveld
18-07-04, 13:56
Geplaatst door Türk_Gücü
??

dat gebeurt overal, niet alleen in turkije. en dat wordt door de bevolking erin, ow ja, in turkije heb je geen kinderbijslag ;)


door een gestoten deur schieten dan vervolgens 2 meisjes neelknalen en de 3de meisje zwaar verwondenden dat ze op haar 16 verlamd geraakt.

dat is dan een een turksvolk waar jij trot op bent.

ik dacht het niet

Türk_Gücü
18-07-04, 14:00
Geplaatst door barneveld
door een gestoten deur schieten dan vervolgens 2 meisjes neelknalen en de 3de meisje zwaar verwondenden dat ze op haar 16 verlamd geraakt.

dat is dan een een turksvolk waar jij trot op bent.

ik dacht het niet
lul niet hoor, dat er een paar gekke zijn betekent niet dat de hele bevolking zo is. want zulke gekken zijn overal, ja ook in arabische landen :moe:

barneveld
18-07-04, 20:07
Geplaatst door Türk_Gücü
lul niet hoor, dat er een paar gekke zijn betekent niet dat de hele bevolking zo is. want zulke gekken zijn overal, ja ook in arabische landen :moe:

maar als er geschoten wordt hier in nederland dan is er altijd iemand bij die zich een turk noemt.
rara hoe komt dat

Yugurthen
18-07-04, 21:57
Geplaatst door barneveld
maar als er geschoten wordt hier in nederland dan is er altijd iemand bij die zich een turk noemt.
rara hoe komt dat

Geschoten. Dat komt omdat die Attaschurk-aanbidders te laf zijn om meningsverschillen met hun tong of vuisten uit te vechten. Zonder een wapen stellen ze niets voor behalve een grote bek.

Chatoloog
19-07-04, 02:22
Attaturk was een regelrechte KAFIR = Ketter

een wolf in schaapskleren die zelfs na zijn dood mensen weet te hypnotiseren en mee te slepen naar de hel


:huil:

Türk_Gücü
19-07-04, 08:26
Geplaatst door barneveld
maar als er geschoten wordt hier in nederland dan is er altijd iemand bij die zich een turk noemt.
rara hoe komt dat
jij bent echt dom :moe:

Türk_Gücü
19-07-04, 08:28
Geplaatst door Yugurthen
Geschoten. Dat komt omdat die Attaschurk-aanbidders te laf zijn om meningsverschillen met hun tong of vuisten uit te vechten. Zonder een wapen stellen ze niets voor behalve een grote bek.
hetzelfde geld voor jou :)

Türk_Gücü
19-07-04, 08:30
Geplaatst door Chatoloog
Attaturk was een regelrechte KAFIR = Ketter

een wolf in schaapskleren die zelfs na zijn dood mensen weet te hypnotiseren en mee te slepen naar de hel


:huil:
als je hier iets zegt moet je het ook bewijzen en beargumenteren, maar NIEMAND die hier GEEN turk is is met bewijzen en argumenten gekomen.

dus ik zeg: ga wat boeken lezen en kom dan maar met ONS discusseren, want zo zit ik voor niet maar wat te schrijven :droef:

Yugurthen
19-07-04, 10:57
Geplaatst door Chatoloog
Attaturk was een regelrechte KAFIR = Ketter

een wolf in schaapskleren die zelfs na zijn dood mensen weet te hypnotiseren en mee te slepen naar de hel


:huil:

Het frappantste vind ik zijn legalisering van prostitutie. Opeens werd hoereren legaal in Turkije. Zal wel met zijn moeder de barmadam te maken hebben.

Ergens in de jaren twintig kwam hij op het idee om de hoofddoek van het straatbeeld te bannen. Hoe deed hij het? Heel simpel. Alle prostituées moesten een hoofddoek dragen, zei de nieuwe wet. De volgende dag zag je geen hoofddoeken meer op straat. Alle gesluierde vrouwen bleven binnenshuis om niet als hoeren gezien te worden.

De heilige Turkse profeet Attaschurk draaide de zaakjes gewoon om. Zijn dictatuur (hij voerde de 'democratie' in, hahaha) steunde op twee pijlers: het leger en de bureaucratie. Daarmee hield hij de Turken onder controle en maakte hen daarna wijs dat het Arabisch schrift een achterlijk schrift is, het moet Latijn zijn. De Fez (genoemd naar de toenmalige Marokkaanse hoofdstad Fez) moest vervangen worden door de Europese pet. Immers de Turken zijn Europeanen geworden. Enorm veel imams zijn vermoord omdat zij Attaschurks achterbakse politiek doorzagen.

Het grappigste is hoe Attaschurk zichzelf 'Attaschurk' liet noemen. Vader der Schurken. Zogezegd gegeven door het parlement. Hahaha.

Het is ongelooflijk hoe de Turken nog altijd geilen op deze hoerenzoon. Tfoe.

Türk_Gücü
19-07-04, 11:07
Geplaatst door Yugurthen
Het frappantste vind ik zijn legalisering van prostitutie. Opeens werd hoereren legaal in Turkije. Zal wel met zijn moeder de barmadam te maken hebben.

Ergens in de jaren twintig kwam hij op het idee om de hoofddoek van het straatbeeld te bannen. Hoe deed hij het? Heel simpel. Alle prostituées moesten een hoofddoek dragen, zei de nieuwe wet. De volgende dag zag je geen hoofddoeken meer op straat. Alle gesluierde vrouwen bleven binnenshuis om niet als hoeren gezien te worden.

De heilige Turkse profeet Attaschurk draaide de zaakjes gewoon om. Zijn dictatuur (hij voerde de 'democratie' in, hahaha) steunde op twee pijlers: het leger en de bureaucratie. Daarmee hield hij de Turken onder controle en maakte hen daarna wijs dat het Arabisch schrift een achterlijk schrift is, het moet Latijn zijn. De Fez (genoemd naar de toenmalige Marokkaanse hoofdstad Fez) moest vervangen worden door de Europese pet. Immers de Turken zijn Europeanen geworden. Enorm veel imams zijn vermoord omdat zij Attaschurks achterbakse politiek doorzagen.

Het grappigste is hoe Attaschurk zichzelf 'Attaschurk' liet noemen. Vader der Schurken. Zogezegd gegeven door het parlement. Hahaha.

Het is ongelooflijk hoe de Turken nog altijd geilen op deze hoerenzoon. Tfoe.
kijk wie een HOEREN zoon zegt. KOM MET BEWIJZEN, DOMBO. KOM MET EEN BEWIJS DAT HIJ PROSTITUE GELEGALISEERD HEEFT. MAKKELIJK HE, ACHTER IEMAND PRATEN DIE DOOD IS1 DAG DES OORDEELS ZULLEN WE ZIEN!!

:boos: :terrorist

Türk_Gücü
19-07-04, 11:10
iets wat ik MOET zeggen: jullie lullen ataturk heeft khalifaat afgeschaft. maar jullie zijn zo dom om niet te weten dat jullie opa`s een GROTE invloed hebben gehad. als jullie OPA`S niet lawrence geloofden en onze opa`s dood hadden gemaakt zou er nu waarschijnlijk een osmaanse rijk bestaan.

DUS ZOEK DE SCHULD BIJ JULLIE ZELF!!!

Yugurthen
19-07-04, 11:19
Geplaatst door Türk_Gücü
kijk wie een HOEREN zoon zegt. KOM MET BEWIJZEN, DOMBO. KOM MET EEN BEWIJS DAT HIJ PROSTITUE GELEGALISEERD HEEFT. MAKKELIJK HE, ACHTER IEMAND PRATEN DIE DOOD IS1 DAG DES OORDEELS ZULLEN WE ZIEN!!

:boos: :terrorist

Met bewijzen komen dat de heilige Turkse profeet Attaschurk de prostitutie heeft gelegaliseerd? Hahaha.

De hele planeet weet het want het is uniek. Zeventig jaar voorsprong op Nederland. Enkel de Turken weten het niet want ze worden volgepompt met romantische propaganda.

Tot op de dag van vandaag is prostitutie legaal in Turkije. Ga de schuld weer niet leggen bij de opvolgers van Attaschurk. Niet voor niets zijn hoererij en alcoholgebruik legaal in Turkije sinds de jaren twintig. Attaschurk was immers een zuipende hoerenzoon.

Yugurthen
19-07-04, 11:24
Geplaatst door Türk_Gücü
iets wat ik MOET zeggen: jullie lullen ataturk heeft khalifaat afgeschaft. maar jullie zijn zo dom om niet te weten dat jullie opa`s een GROTE invloed hebben gehad. als jullie OPA`S niet lawrence geloofden en onze opa`s dood hadden gemaakt zou er nu waarschijnlijk een osmaanse rijk bestaan.

DUS ZOEK DE SCHULD BIJ JULLIE ZELF!!!

Onze opa's? Wij zijn Marokkanen en Marokko heeft nooit deel uitgemaakt van het Osmaanse Rijk.

Türk_Gücü
19-07-04, 11:49
Geplaatst door Yugurthen
Onze opa's? Wij zijn Marokkanen en Marokko heeft nooit deel uitgemaakt van het Osmaanse Rijk.
maar jullie (meeste dan) zijn wel arabieren :wow:

Yugurthen
19-07-04, 12:17
Geplaatst door Türk_Gücü
maar jullie (meeste dan) zijn wel arabieren :wow:

Meesten van ons zijn Zoeloes en Bantoes.

Niet om de hete brij draaien. We hadden het over die zuipende en hoererende Attaschurk die jij dag en nacht aanbidt. Niet afdwalen.

Türk_Gücü
19-07-04, 12:20
Geplaatst door Yugurthen
Meesten van ons zijn Zoeloes en Bantoes.

Niet om de hete brij draaien. We hadden het over die zuipende en hoererende Attaschurk die jij dag en nacht aanbidt. Niet afdwalen.
ik heb geen woorden voor jou, dus jij denkt dat je god(hasa) bent en kan zien wat ik doe. ga je mond spoelen AUB. ik ataturk aanbidden? haha

ik heb geen zin met jou te praten want jij denkt dat je god bent en door een computer heen mij kan zien, wat ik allemaal doe :rolleyes:

ik ga niet meer met je praten, want dan verklein ik me steeds

Yugurthen
19-07-04, 12:25
Geplaatst door Türk_Gücü
ik heb geen woorden voor jou, dus jij denkt dat je god(hasa) bent en kan zien wat ik doe. ga je mond spoelen AUB. ik ataturk aanbidden? haha

ik heb geen zin met jou te praten want jij denkt dat je god bent en door een heen mij kan zien, wat ik allemaal doe :rolleyes:

ik ga niet meer met je praten, want dan verklein ik me steeds

Je draait graag om de hete brij. Ik had het over die zuipende en hoererende bastaard en jij komt af met computergeklets.

Als je niet wil praten, praat dan niet. Denk niet dat iedereen in jouw romantische bullshit gelooft als dat de heilige Turkse profeet Attaschurk de Turken het licht heeft laten zien.

Türk_Gücü
19-07-04, 12:28
"Turken en Koerden zijn van het zelfde volk en dragers van het zelfde bloed."Atatürk


"Het Turkse Volk is niet een gemeenschap dat in staat is om de vuile en verborgen verlangens in de afbraak
gezinde, verraderlijke onzin van de staatlozen en hersenlozen te begrijpen. De uitsloverij om de sociale orde
van de Turkse volk af te breken zijn gedoemd te stikken. Mensen van Diyarbakir, Van, Erzurum, Tracie, Macadonie
zijn alle kinderen van hetzelfde volk en zelfde bloed."(M. KEMAL ATATüRK)

Yugurthen
19-07-04, 12:37
Geplaatst door Türk_Gücü
"Turken en Koerden zijn van het zelfde volk en dragers van het zelfde bloed."Atatürk


"Het Turkse Volk is niet een gemeenschap dat in staat is om de vuile en verborgen verlangens in de afbraak
gezinde, verraderlijke onzin van de staatlozen en hersenlozen te begrijpen. De uitsloverij om de sociale orde
van de Turkse volk af te breken zijn gedoemd te stikken. Mensen van Diyarbakir, Van, Erzurum, Tracie, Macadonie
zijn alle kinderen van hetzelfde volk en zelfde bloed."(M. KEMAL ATATüRK)

Bespaar ons die nationalistische speeches zonder inhoud.

Attaschurk is nobel en goed en zijn opvolgers zijn slechterikken. Om je te bescheuren.

Türk_Gücü
19-07-04, 12:41
Geplaatst door Yugurthen
Bespaar ons die nationalistische speeches zonder inhoud.

Attaschurk is nobel en goed en zijn opvolgers zijn slechterikken. Om je te bescheuren.
ik zie nergen nationalistische speeche, oops, ik zou niet met je praten :o

:droef:

observer
19-07-04, 12:41
Geplaatst door Türk_Gücü
"Turken en Koerden zijn van het zelfde volk en dragers van het zelfde bloed."Atatürk


"Het Turkse Volk is niet een gemeenschap dat in staat is om de vuile en verborgen verlangens in de afbraak
gezinde, verraderlijke onzin van de staatlozen en hersenlozen te begrijpen. De uitsloverij om de sociale orde
van de Turkse volk af te breken zijn gedoemd te stikken. Mensen van Diyarbakir, Van, Erzurum, Tracie, Macadonie
zijn alle kinderen van hetzelfde volk en zelfde bloed."(M. KEMAL ATATüRK) tracie en macedonie? tracie was ene griekse provincie en macedonie turks? dat zullen de macedoniers fyrom en grieks vast leuk vinden


Ergens in de jaren twintig kwam hij op het idee om de hoofddoek van het straatbeeld te bannen. Hoe deed hij het? Heel simpel. Alle prostituées moesten een hoofddoek dragen, zei de nieuwe wet. De volgende dag zag je geen hoofddoeken meer op straat. Alle gesluierde vrouwen bleven binnenshuis om niet als hoeren gezien te worden. :handbang: :handbang: je kan zeggen wat je wil het is brilliant gedacht nu maar hopen dat chirac niet meeleest

Türk_Gücü
19-07-04, 12:43
Geplaatst door observer
tracie en macedonie? tracie was ene griekse provincie en macedonie turks? dat zullen de macedoniers fyrom en grieks vast leuk vinden

:handbang: :handbang: je kan zeggen wat je wil het is brilliant gedacht nu maar hopen dat chirac niet meeleest

tracie, oost tracie is istanbul en in west tracie wonen ook veel turken. macedoniers zijn afstammelingen van de hunnen(net als hongarije) dus het zijn turken alleen zijn ze hun turk zijn kwijt geraakt.

Iwan
19-07-04, 14:33
Geplaatst door Türk_Gücü
ze werkten met de russen samen om een "Grote Armeense Rijk" te bouwen. Dus had de otthoman sultan geen keus en ging hij ze deporteren wat ook een fout was want er gingen veel mensen dood.
Je andere bericht:
"lul niet hoor, dat er een paar gekke zijn betekent niet dat de hele bevolking zo is. want zulke gekken zijn overal, ja ook in arabische landen"

Die solltan had geen zin om die gekken als individu te gaan zoeken.


:duim: :duim: :duim: :duim: :duim:

al qalam
19-07-04, 16:06
Geplaatst door Türk_Gücü
ik herinner me niet dat de turken iets barbaars hebben gedaan, als je het me vertelt zou ik blij zijn

The infamy of executing this century's first full scale ethnic cleansing belongs to Turkey's Young Turk government during World War I. In their highest councils Turkish leaders decided to exterminate every Armenian in the country, whether a front-line soldier or pregnant woman, famous professor or high bishop, important businessman or ardent patriot. All 2,000,000 of them.

Democide had preceded the Young Turk's rule and with their collapse at the end of World War I, the successor Nationalist government carried out its own democide against the Greeks and remaining or returning Armenians. From 1900 to 1923, various Turkish regimes killed from 3,500,000 to over 4,300,000 Armenians, Greeks, Nestorians, and other Christians.

This wholly genocidal killing is difficult to unravel. During this period Turkey fought five wars, forcefully changed governments several times, endured major revolutionary changes, and was occupied by foreign powers. Suffering deportations, famine, exposure, war, genocide, and massacres, millions of Turkish Moslems, Armenians, Greeks, and other Christians died.

http://www.hawaii.edu/powerkills/SOD.CHAP5.HTM

Veel meer en de analyse van de cijfers met de referenties staan op bovenstaande link. Het hoofdstuk komt uit het academische boek "STATISTICS OF DEMOCIDE:
Genocide and Mass Murder Since 1900
By R.J. Rummel
Charlottesville, Virginia:
Center for National Security Law,
School of Law, University of Virginia, 1997; and Transaction Publishers, Rutgers University"

Deze genocide komt in het boek maar op de 7de plaats. :

II 128,168,000 VICTIMS: THE DEKA-MEGAMURDERERS
4. 61,911,000 Murdered: The Soviet Gulag State
5. 35,236,000 Murdered: The Communist Chinese Ant Hill
6. 20,946,000 Murdered: The Nazi Genocide State
7. 10,214,000 Murdered: The Depraved Nationalist Regime

III 19,178,000 VICTIMS: THE LESSER MEGA-MURDERERS
8. 5,964,000 Murdered: Japan's Savage Military
9. 2,035,000 Murdered: The Khmer Rouge Hell State
10. 1,883,000 Murdered: Turkey's Genocidal Purges
11. 1,670,000 Murdered: The Vietnamese War State
12. 1,585,000 Murdered: Poland's Ethnic Cleansing
13. 1,503,000 Murdered: The Pakistani Cutthroat State
14. 1,072,000 Murdered: Tito's Slaughterhouse

IV 4,145,000 VICTIMS: SUSPECTED MEGAMURDERERS
15. 1,663,000 Murdered? Orwellian North Korea
16. 1,417,000 Murdered? Barbarous Mexico
17. 1,066,000 Murdered? Feudal Russia

Türk_Gücü
19-07-04, 20:38
Geplaatst door Amazoelloe
Attaschurk zelf is een Macedonier, niet eens een Turk maar noemt zich wel Vader der Turken. Vandaar zijn gezeik over Macedonie.
bewijs

Türk_Gücü
19-07-04, 20:41
Geplaatst door al qalam
bla


waren het niet grieken die turkije binnen vielen?????? er was oorlog en in oorlogen gaan altijd (onschuldige)mensen dood!

Türk_Gücü
19-07-04, 20:43
Geplaatst door Amazoelloe
Volledig juist. Nu nog deze Arqadach bijbrengen dat ie gehersenspoelt is met fabeltjes over de grootste catastrofe die de Turken ooit is overkomen.

ne dediğimi çok iyi biliyorum "arkadaş"
şimdi sana öğretme zamanı

observer
19-07-04, 21:44
tracie, oost tracie is istanbul kijk daar gaat het dus fout

constantinopel is gewoon van "ons"dus traciers zijn europeanen en geen turken

ze zijn gehersenspoeld!!! :giechel:

ach wat hou het maar

sinds wanner zijn de hunnen turken? komen uit centraal azie oke maar je kan wel van alles claimen

ikzelf ben directe afstammeling van julius caesar (* voormalig koning van ongeveer heel europa en middenlandse zee wordt tijd dat ik mijn troon weer eens opeis) :nl:

Türk_Gücü
19-07-04, 21:54
Geplaatst door observer
kijk daar gaat het dus fout

constantinopel is gewoon van "ons"dus traciers zijn europeanen en geen turken

ze zijn gehersenspoeld!!! :giechel:

ach wat hou het maar

sinds wanner zijn de hunnen turken? komen uit centraal azie oke maar je kan wel van alles claimen

ikzelf ben directe afstammeling van julius caesar (* voormalig koning van ongeveer heel europa en middenlandse zee wordt tijd dat ik mijn troon weer eens opeis) :nl:
Attila de Hun IS een turk hoor. Hunnen zijn turken. er zijn 3(d8 ik) soorten hunnen. ak(witte) hunnen en nog 2, een van hun is Attila
:zwaai:
ik ken ceasar wel. voor dat ik de turkse geschiedenis wist wist ik ceasar al :afro: :p

Türk_Gücü
19-07-04, 22:19
Geplaatst door Amazoelloe
De titel van deze topic is niet Atillaturken maar Attaturken. Met andere woorden we hadden het over de hoeremaatregelen die Attaschurk heeft ingevoerd in Turkije.

Eén daarvan was een toneelstukje met het 'parlement' van jaknikkers. Dat toneelstukje was dat Kemal de Zuiper opeens wilde bekendstaan als Kemal Vader der Turken. Maar natuurlijk kon hij dat niet zomaar doen. Dat moest zogezegd door het parlement toegekend worden. Saddam en Hitler en Stalin hielden ook veel van zulke ceremonies.

Het grappigste vind ik dat veel Turken denken dat deze Attaschurk hen het licht heeft laten zien terwijl hij in feite de totalitaire dictatuur invoerde.


kijk, ik sta open voor discussie, maar ik ga echt niet discusseren met mensen die bla zeggen en het niet onderbouwen. als jullie het niet met argumanten onderbouwen hoef ik ook niet met jullie te discusseren.

Türk_Gücü
19-07-04, 22:40
Geplaatst door Amazoelloe
Hoe bedoel je discussie? Je bent een gehersenspoelde Turk die hier de Marokkanen probeert te overtuigen van de nobelheid van Attaschurk. Je gaat zelfs zover dat je hem probeert te linken aan de islam. Dat noem ik geen discussie, eerder herhalingen van de Ataschurk-dogma's die je op de papschool met de paplepel hebt binnengelepeld gekregen.
ik probeer niemand te overtuigen, ik verdedig mijn land en ATATÜRK(ga eerst zijn naam leren).
juzijn degene die beweren dat zijn moeder hoer enz. is maar niemand kan dat bewijzen. dus als jullie dat bewijzen geloof ik het graag.

Yugurthen
19-07-04, 22:50
Geplaatst door Türk_Gücü
ik probeer niemand te overtuigen, ik verdedig mijn land en ATAT?RK(ga eerst zijn naam leren).
juzijn degene die beweren dat zijn moeder hoer enz. is maar niemand kan dat bewijzen. dus als jullie dat bewijzen geloof ik het graag.

Het is echt waar Turk-Gucu. Ataturk was een Macedonier en een bastaard en zijn moeder was een barmeid. Vandaar zijn voorliefde voor drank en prostituées. Hij was de eerste die prostitutie en drank legaliseerde. Als je het niet gelooft vraag het dan aan de eerste de beste Turk die in Turkije is opgegroeid. Prostitutie is daar legaal sinds de jaren twintig.

Chatoloog
20-07-04, 01:20
Geplaatst door Türk_Gücü
als je hier iets zegt moet je het ook bewijzen en beargumenteren, maar NIEMAND die hier GEEN turk is is met bewijzen en argumenten gekomen.

dus ik zeg: ga wat boeken lezen en kom dan maar met ONS discusseren, want zo zit ik voor niet maar wat te schrijven :droef:

Ik kom zelfs met het sterkste bewijs voor je en wel uit de koran:
[5:44]En wie niet rechtspreken volgens hetgeen Allah heeft nedergezonden, zij zijn ongelovigen

Attashirk heeft de sharia= Allah's wet afgeschaft en vervangen met zijn wetten

Attashirk dronk alcohol en maakte het legaal=halal.....Hij die hetgene wat allah Haram heeft gemaakt voor halal neemt is een ONGELOVIGE

en zo kan ik door blijven gaan maar ik heb het bij het sterkste bewijs...althans voor moslims... DE KORAN gehouden



p.s kom niet iedereen wijsmaken dat jij meer weet van Attashirk omdat jij toevallig een turk bent... als iemand islamitisch niet deugd mag je hem al niet als idool of held nemen laat staan iemand die Allah's wetten wijzigt

mark61
20-07-04, 02:01
Hand in hand op weg naar de Umma. Tis nog wel een wat lange weg geloof ik.

Türk_Gücü
20-07-04, 09:41
Geplaatst door Yugurthen
Het is echt waar Turk-Gucu. Ataturk was een Macedonier en een bastaard en zijn moeder was een barmeid. Vandaar zijn voorliefde voor drank en prostituées. Hij was de eerste die prostitutie en drank legaliseerde. Als je het niet gelooft vraag het dan aan de eerste de beste Turk die in Turkije is opgegroeid. Prostitutie is daar legaal sinds de jaren twintig.
zal ik onderzoeken(maar macedoniers zijn afstamelingen van turken(dus is hij nog turk) dat van barmeid geloof ik niet. is niet waar.

Türk_Gücü
20-07-04, 09:45
Geplaatst door Chatoloog
Ik kom zelfs met het sterkste bewijs voor je en wel uit de koran:
[5:44]En wie niet rechtspreken volgens hetgeen Allah heeft nedergezonden, zij zijn ongelovigen

Attashirk heeft de sharia= Allah's wet afgeschaft en vervangen met zijn wetten

Attashirk dronk alcohol en maakte het legaal=halal.....Hij die hetgene wat allah Haram heeft gemaakt voor halal neemt is een ONGELOVIGE

en zo kan ik door blijven gaan maar ik heb het bij het sterkste bewijs...althans voor moslims... DE KORAN gehouden



p.s kom niet iedereen wijsmaken dat jij meer weet van Attashirk omdat jij toevallig een turk bent... als iemand islamitisch niet deugd mag je hem al niet als idool of held nemen laat staan iemand die Allah's wetten wijzigt

op dat moment had hij geen keus, ik wou ook liever dat hij de sharia liet blijven. maar ieder mens maakt fouten. hij heeft daar een fout gemaakt. maar hij heeft turkije gered anders was er nu een turkije met een paar provincies in plaats van 81.

of hij alcohol dronk kan mij niets schelen, DAT IS ZIJN PRIVE LEVEN.




ze zeggen hij heeft protituee ingeschakeld, waarom word vandaag de dag steeds tientallen hoeren opgepakt, dan zouden ze hun hun gang laten gaan.

Chatoloog
20-07-04, 10:00
Geplaatst door Türk_Gücü
op dat moment had hij geen keus, ik wou ook liever dat hij de sharia liet blijven. maar ieder mens maakt fouten. hij heeft daar een fout gemaakt. maar hij heeft turkije gered anders was er nu een turkije met een paar provincies in plaats van 81.

of hij alcohol dronk kan mij niets schelen, DAT IS ZIJN PRIVE LEVEN.




ze zeggen hij heeft protituee ingeschakeld, waarom word vandaag de dag steeds tientallen hoeren opgepakt, dan zouden ze hun hun gang laten gaan.


noem je dit nou een reactie??????

wat je nu zegt komt op het volgende:
Kafir of geen kafir hij is voor mij de redder van turkije
sharia of geen sharia...hij had geen keus
alcohol of geen alcohol het is zijn prive leven


kennelijk zegt geloof jou helemaal niets en volgens mij ben je gewoon een Alaviet


p.s alcohol was niet alleen een prive-probleem van hem HIJ heeft het legaal gemaakt terwijl Allah het heeft verboden

al qalam
20-07-04, 10:10
Geplaatst door Türk_Gücü
waren het niet grieken die turkije binnen vielen??????
:lol: De Grieken kunnen moeilijk Turkije binnen vallen als ze op dat moment een opstand voeren die tot hun onafhankelijk geleid heeft.

er was oorlog en in oorlogen gaan altijd (onschuldige)mensen dood! Maar 4 million ?

Türk_Gücü
20-07-04, 10:16
Geplaatst door Chatoloog
noem je dit nou een reactie??????

wat je nu zegt komt op het volgende:
Kafir of geen kafir hij is voor mij de redder van turkije
sharia of geen sharia...hij had geen keus
alcohol of geen alcohol het is zijn prive leven


kennelijk zegt geloof jou helemaal niets en volgens mij ben je gewoon een Alaviet


p.s alcohol was niet alleen een prive-probleem van hem HIJ heeft het legaal gemaakt terwijl Allah het heeft verboden

ik ben soenniet(hanefi).
afir of geen kafir hij is de redder, dat moet je gewoon toegeven.
ik zei toch dat ik ook liever sharia wil. maar hij was onder druk.

dat hij alcohol drinkt of niet maakt jou niet uit, voor mij is het belangrijk wat hij voor turkije heeft gedaan

hij heeft laicisme ingevoerd, dus heeft hij vele dingen vrij gelaten. en dat sommige turken dan gingen drinken is hun probleem(niet de jouwe, want ze gaan niet aan jou vragen waarom zij hebben gedronken)

Türk_Gücü
20-07-04, 10:18
Geplaatst door al qalam
:lol: De Grieken kunnen moeilijk Turkije binnen vallen als ze op dat moment een opstand voeren die tot hun onafhankelijk geleid heeft.
Maar 4 million ?

ik heb geen info over dat dus kan ik er niet over discusseren, ik bedoelde tijdens de onafhankelijkheid oorlog van turkije tussen 1920 en 1922. toen waren de grieken naar turkije gekomen en toen hebben ze verloren. :tik:

Chatoloog
20-07-04, 12:36
Geplaatst door Türk_Gücü
ik ben soenniet(hanefi).
afir of geen kafir hij is de redder, dat moet je gewoon toegeven.
ik zei toch dat ik ook liever sharia wil. maar hij was onder druk.

dat hij alcohol drinkt of niet maakt jou niet uit, voor mij is het belangrijk wat hij voor turkije heeft gedaan

hij heeft laicisme ingevoerd, dus heeft hij vele dingen vrij gelaten. en dat sommige turken dan gingen drinken is hun probleem(niet de jouwe, want ze gaan niet aan jou vragen waarom zij hebben gedronken)


je maakt je zelf echt meer en meer belachelijk
weet je uberhaupt wat Laïcisme inhoudt?? zo ja...hoe kun je dat rijmen met het feit dat je soennie(hanafi) bent??

Hoe kan atta als kafir een redder genoemd worden??

heb je uberhaupt de koranverzen in beschouwing genomen of zijn ze voor jou niet van grote waarde?

Hij(Atta) als leider zal op de dag des oordeels verantwoordelijk gehouden worden voor het LEGALISEREN van alcohol wat door ALLAH verboden is.......dan is er maar 1 straf op

BiL@L
20-07-04, 12:43
Geplaatst door Chatoloog
je maakt je zelf echt meer en meer belachelijk
weet je uberhaupt wat Laïcisme inhoudt?? zo ja...hoe kun je dat rijmen met het feit dat je soennie(hanafi) bent??

Hoe kan atta als kafir een redder genoemd worden??

Tegen mij zei hij laatst nog dat ie de Qor-aan en Soennah ook boven zijn voorouders stelde. Nu snap ik het even niet meer hoor...
:confused:

Chatoloog
20-07-04, 12:45
Geplaatst door BiL@L
Tegen mij zei hij laatst nog dat ie de Qor-aan en Soennah ook boven zijn voorouders stelde. Nu snap ik het even niet meer hoor...
:confused:

kom we gaan samen iemand zoeken die het WEL snapt!

:tik:

Türk_Gücü
20-07-04, 13:14
HEBIK DAN ERGENS GEZEGD DAT IK MIJN RAS HOGER DAN ISLAM ZIE?
julie weten niet hoeveel keer ik met fascisten heb "gediscusseerd" over dat alle moslims broeders zijn. maar blijkbaar ben je hier fascist als je je land verdedigt. :confused: :vlammen:

BiL@L
20-07-04, 13:45
Geplaatst door Türk_Gücü
HEBIK DAN ERGENS GEZEGD DAT IK MIJN RAS HOGER DAN ISLAM ZIE?
julie weten niet hoeveel keer ik met fascisten heb "gediscusseerd" over dat alle moslims broeders zijn. maar blijkbaar ben je hier fascist als je je land verdedigt. :confused: :vlammen:

Moslims zijn ervan overtuigd dat we beiden voortstammen uit Adam en Eva.

Dat betekent dat er dus maar 1 ras is.

De mens.

Een fascist is iemand die andere zaken hoger stelt dan de Qor-aan en de Soennah.

Jij mag je land alleen verdedigen wanneer het niet tegen het Woord van Allaah en tegen Zijn Boodschapper in gaat.

Voor de rest wil ik je graag geloven, maar je maakt het me niet makkelijk...

Türk_Gücü
20-07-04, 14:07
Geplaatst door BiL@L


Jij mag je land alleen verdedigen wanneer het niet tegen het Woord van Allaah en tegen Zijn Boodschapper in gaat.

`

ja, dat doe ik :cool:

Chatoloog
20-07-04, 14:26
Geplaatst door Türk_Gücü
`

ja, dat doe ik :cool:

hoe verklaar je dan je sympathie voor iemand die TEGEN de wetten van Allah is?

is dat niet hypocriet?

Türk_Gücü
20-07-04, 14:34
Geplaatst door Chatoloog
hoe verklaar je dan je sympathie voor iemand die TEGEN de wetten van Allah is?

is dat niet hypocriet?

hij is niet tegen de wet van ALLAH(CC).
hij d8 dat je je geloof van binnen(of hoe je het dan ook zegt, ik weet dat ik het fout zeg) moet praktiseren. waar ik dan ook tegen ben.

en mijn sympathie is omdat hij een goede soldaat was. hij(en duizenden andere soldaten) heeft turkije gered. anders was er een klein turkije.

ik vind ook niet alles goed wat hij daarna heeft gedaan. maar iedereen maakt fouten(helaas)

mark61
20-07-04, 15:20
Geplaatst door al qalam
:lol: De Grieken kunnen moeilijk Turkije binnen vallen als ze op dat moment een opstand voeren die tot hun onafhankelijk geleid heeft.


Met deze opmerking geef je blijk van een zo grote onkunde dat je je beter niet met de discussie kan bemoeien. Je maakt je belachelijk.

whisper
20-07-04, 16:06
Geplaatst door Chatoloog
noem je dit nou een reactie??????

wat je nu zegt komt op het volgende:
Kafir of geen kafir hij is voor mij de redder van turkije
sharia of geen sharia...hij had geen keus
alcohol of geen alcohol het is zijn prive leven


kennelijk zegt geloof jou helemaal niets en volgens mij ben je gewoon een Alaviet


p.s alcohol was niet alleen een prive-probleem van hem HIJ heeft het legaal gemaakt terwijl Allah het heeft verboden



[quote]waar staat in de koran dat je geen alkohol mag??
ik ben een vrouw die af en toe uit gaat en ik zie veel moslims drinken...hoe kan dat?

Türk_Gücü
21-07-04, 09:56
Geplaatst door Amazoelloe
Ja en de Kaaskoppen stammen af van de Papoea's. In plaats van je eigen geschiedenis te bestuderen slik jij enkel Attaschurk-fabeltjes.

LES 1: Turken zijn pas rond het jaar 1000 NC naar vanuit Azie naar het midden-oosten gekomen.

LES 2: Attaschurk is een Macedonier en Macedoniers leven al van voor Christus in Macedonie.

LES 3: Het woord 'Turk' is niet eens Turks maar Chinees.

LES 4: Jij bent gehersenspoeld door al die Attaschurk-bullshit en jouw ouders en grootouders ook.

LES 5: Nationalisme (Turks, Arabisch,Amazigh,...nationalisme) en de Islam zijn doodsvijanden en onverenigbaar. Elke poging daartoe is gedoemd om te mislukken. Je krijgt gespleten persoonlijkheden waarvan jij een goed voorbeeld bent.

Knoop vooral LES 5 goed in je oren. Attaschurk was goed op de hoogte van LES 5 en nam die zo ernstig dat hij prostitutie en drankgebruik legaliseerde, sluiers verbood (enkel prostituées moesten een sluier dragen, die vent is ziek), de vrouwen verplichtte om de naam van hun man aan te nemen, de imamopleidingen afschaftte, de oproep tot het gebed verbood, het bestaan van minderheden ontkende (allemaal 'turk'), vrijheid van pers aan banden legde, westerse kleding verplichtte. Allemaal zaken die door de Islam verboden zijn maar door het nationalisme verplicht. Na drie generaties hersenspoeling ben jij ervan overtuigd dat de missie van de heilige Turkse profeet Attaschurk correct is.

Besef jij wel wat voor een sukkel je bent?
MENEERTJE WEET HELE TURKSE GESCHIEDENIS UIT ZIJN HOOFD, ALS JE SLIM WAS ZOU JE WETEN DAT ATTILA DE HUN 400 NC IN EUROPA WAS, EN HIJ IS EEN TURK!! KNOOP DSAT IN JE OOR ANDERS GAAT IE DER WEER UIT.

TURKEN ZIJN GEEN CHINEZEN, DAT MOET JE OOK IN JE LEGE HOOFD ZETTEN!

IK BEN GEEN NATIONALIST!!

EN BEWIJS DIE BESCHULDIGINGEN MAAR, EN IK GA IN HET DAG DES OORDEELS MET JOU SPREKEN OVER BESCHULDIGINGEN DAT IK HEM ALS PROFEET ZIE. WE GAAN ELKAAR ZIEN!

al qalam
21-07-04, 11:02
Geplaatst door Türk_Gücü
MENEERTJE WEET HELE TURKSE GESCHIEDENIS UIT ZIJN HOOFD, ALS JE SLIM WAS ZOU JE WETEN DAT ATTILA DE HUN 400 NC IN EUROPA WAS, EN HIJ IS EEN TURK!!
Attilla de Hun was dat geen hun ? Een volk afkomstig uit de regio wat nu mongolië/china is. Eén van zijn generaals kwam uit het tuva volk (je weet wel die gasten die 2 stemmig zingen).
Volgens deze definitie zijn de hunnen geen volk maar een vereniging van volkeren.
http://www.wordiq.com/definition/Huns
waarvan de geschiedenis/eerste vermelding teruggaat tot 1766BC

http://www.wordiq.com/definition/Turks
In de turkse taal zitten dan weer elementen uit het sumerisch. Uiterlijk lijken de turken ook helemaal niet op mongolen.

TURKEN ZIJN GEEN CHINEZEN, DAT MOET JE OOK IN JE LEGE HOOFD ZETTEN!

Je claimt zelf een chinese geschiedenis door de turken gelijk te stellen met de hunnen.

IK BEN GEEN NATIONALIST!!

TonH
21-07-04, 12:18
Geplaatst door Turkish_boy
Turkmenistan, Oezbekistan, Kazakistan, Azerbadjan, en nog 9 andere landen. Vroeger waren de armenen ook Turks maar dat was voordat ze ons hadden veraden. (met de russen meevechten)
Ze praten daar allemaal oud Turks.

Vergeet het noorden van Cyprus niet. Deze week net 30 jaar geleden door het glorieuze Turkse moederland tot haar schoot teruggenomen.
En nu je toch bezig bent: wat dacht je van Griekenland. Heeft ook zo'n 500 jaar mogen genieten van de 'Turkse' heilzame invloeden. :moe:

Oh en dat wordt al door Guusje goedgemaakt:


Geplaatst door Türk_Gücü
tracie, oost tracie is istanbul en in west tracie wonen ook veel turken. macedoniers zijn afstammelingen van de hunnen(net als hongarije) dus het zijn turken alleen zijn ze hun turk zijn kwijt geraakt.

Leuk he, die rassentheorieën...

mark61
21-07-04, 12:38
Geplaatst door TonH
Leuk he, die rassentheorieën...

Je lacht je romein.

TonH
21-07-04, 12:41
Geplaatst door mark61
Je lacht je romein.

Ach, Romeinen waren barbaren die krampachtig probeerden op Grieken te lijken. :lole:

mark61
21-07-04, 12:46
Geplaatst door al qalam
Attilla de Hun was dat geen hun ? (...)In de turkse taal zitten dan weer elementen uit het sumerisch. Uiterlijk lijken de turken ook helemaal niet op mongolen.

Je claimt zelf een chinese geschiedenis door de turken gelijk te stellen met de hunnen.

Volgens jouw 'disputed' link zijn Hunnen Turken. Iets waar de wetenschap nog niet uit is, omdat er geen schriftelijke bronnen zijn van de Hunnen en niemand weet wat voor een taal ze spraken. Men vermoedt dat de Turken uit wat nu West-Mongolië is komen; in de loop van de geschiedenis zijn allerlei volkeren vermengd geraakt, en zeker ook de Turken en de Mongolen. De Turkse en Mongoolse talen zijn overigens verwant aan elkaar. Met Chinezen hebben ze allemaal niets te maken. Omdat het Chinees geen fonetisch schrift heeft weet niemand over welke volkeren die Chinese bronnen het precies hebben. De Hsiung-nu gelijkstellen aan Hunnen is dan ook hoogst twijfelachtig. Het woord 'Türk' komt in ieder geval in Chinese bronnen niet voor. Je wijsheid van internet halen is geen goed idee. Wat is jouw vak eigenlijk, als je er een hebt? Turkoloog? Vertel s over die Soemerische elementen?

mark61
21-07-04, 13:11
Geplaatst door TonH
Ach, Romeinen waren barbaren die krampachtig probeerden op Grieken te lijken. :lole:

Jah dat was wel apart. Militair de meerdere maar met erkenning van culturele inferioriteit. Je huisslaaf als leraar en zo.

mark61
21-07-04, 15:12
Geplaatst door Amazoelloe
[B* Turken zijn geen Chinezen maar zijn allebei van gemeenschappelijke Mongoolse oorsprong. Kijk eens om je heen in Cumhuriye Turkiye. Enorm veel spleetogen, niet toevallig. Het woord 'turk' is een Chinees woord dat 'sterk' betekent. Die benaming gaven de Chinezen aan de nomaden met wie ze constant last hadden. Overigens was dat in een tijd toen er nog geen sprake was van Turken in het midden-oosten. [/B]

Man man man waar haal je toch al die kennis vandaan....Je bent Sinoloog, Turkoloog en Mongolist tegelijk. Zo zijn er maar weinig op deze wereld. Kleine correctie: er zijn in Chinese bronnen twee namen waarvan men veronderstelt dat ze eventueel op Turkse volkeren slaan: Hsiung-nu en Yüan-Yüan. Dat tweede is Chinees en betekent 'wriemelende wormen'. Dat zegt niet zo veel over etniciteit.

mark61
21-07-04, 15:25
Geplaatst door Amazoelloe
Beste Kaaskop niet zeiken. Vertel me gewoon met welk punt je het niet eens bent in plaats van te zeiken.

Ammehoella