PDA

Bekijk Volledige Versie : Vrijheid: Scholieren drinken meer en vroeger



BiL@L
30-06-04, 18:24
gewist

Tomas
30-06-04, 18:25
Meisjes hebben nog wat in te halen.

Olive Yao
30-06-04, 18:35
Geplaatst door BiL@L
Vrijheid: Scholieren drinken meer en vroeger

Bil@l suggereert dat dat door vrijheid komt ...

Vrijheid is spelen met vuur ...

Het gekke is, dat wanneer hoofddoekjes op school verboden worden, het argument opeens is dat het verbod het dragen ervan juist aanwakkert.

(Kijk bijvoorbeeld naar Goodnights reactie).

Alcohol - en drugsgebruik neemt niet af door verbod.
Vrijheid noopt mensen tot verantwoordelijkheid - daar ligt de oplossing.

... maar Bil@l heeft natuurlijk zijn persoonlijke salafistische agenda ...

... Sommige godsdienstigen houden niet zo van vrijheid. Die spelen ook graag met vuur, of laten hun opperwezen daarmee spelen. Ik denk dat ik die vuurtjes maar uitblaas.

Pytaghoras
30-06-04, 18:39
Straks gaan de hollanders klagen dat de nederlanders met een Marokkaanse achtergrond niet goed geintegreerd zijn omdat ze niet zoveel drinken en roken als hollanders.

Ron Haleber
30-06-04, 19:01
Geplaatst door BiL@L



http://www.spubs.com/sps/images/topbanner.gif (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=1417016#post1417016)

:stout:



Afschaffen die vrijheid van de koefaar! :fpiraat:

Het Wahabisme uitroepen en een islamitische zedenpolitie vormen:

50 zweepslagen en € 2000 boete voor volwassen overtreders.
25 zweepslagen en € 1000 boete voor minderjarige overtreders. :handbang:


http://nl.wikipedia.org/upload/f/f0/SaudiCoat.PNG


Al Mamlakah al Arabiyah as Suudiyah :fpetaf:

Bofko
30-06-04, 19:04
Geplaatst door Olive Yao
Bil@l suggereert dat dat door vrijheid komt ...

Vrijheid is spelen met vuur ...

Het gekke is, dat wanneer hoofddoekjes op school verboden worden, het argument opeens is dat het verbod het dragen ervan juist aanwakkert.

(Kijk bijvoorbeeld naar Goodnights reactie).

Alcohol - en drugsgebruik neemt niet af door verbod.
Vrijheid noopt mensen tot verantwoordelijkheid - daar ligt de oplossing.

... maar Bil@l heeft natuurlijk zijn persoonlijke salafistische agenda ...

... Sommige godsdienstigen houden niet zo van vrijheid. Die spelen ook graag met vuur, of laten hun opperwezen daarmee spelen. Ik denk dat ik die vuurtjes maar uitblaas.

Je hebt nu toch de neiging om te doen wat veel niet-Moslims doen. Eerst kijken wie iets zegt en daar je reaktie op formuleren.
Op zich heeft Bil@l best wel een punt natuurlijk. Een punt van kritiek op het Westen kan zijn dat vrijheid te ver doorgeslagen is. En met name jongeren de ´vrijheid´ misbruiken ook omdat ze hun verantwoordelijkheid niet kennen.
Dit soort dingen mogen natuurlijk ook door een Moslim gezegd kunnen worden, zonder dat hij gelijk met de tekortkomingen van de Islam om zijn oren geslagen wordt.

liesel
30-06-04, 19:06
zuipen,zuipen,elke dag alleen nog maar zuipen!!

barfly
30-06-04, 19:18
Ik vind dat vooral Marokkaanse Nederlanders moeten gaan zuipen om een beetje deel te kunnen nemen aan de Nederlandse maatschappelijke normen en waarden.

Julien
30-06-04, 23:32
wat heeft dit met "vrijheid" te maken? Is het de schuld van de "vrijheid" ofzo?? Wat wil je nou eigenlijk bereiken Bilal, een dictatuur??

Ron Haleber
01-07-04, 06:55
Geplaatst door Julien
wat heeft dit met "vrijheid" te maken?


Wat wil je nou eigenlijk bereiken Bilal, een dictatuur??



Doel =


http://nl.wikipedia.org/upload/f/f0/SaudiCoat.PNG


Al Mamlakah al Arabiyah as Suudiyah :stomp:



:fpetaf:

taouanza
01-07-04, 09:05
Geplaatst door Bofko
Je hebt nu toch de neiging om te doen wat veel niet-Moslims doen. Eerst kijken wie iets zegt en daar je reaktie op formuleren.
Op zich heeft Bil@l best wel een punt natuurlijk. Een punt van kritiek op het Westen kan zijn dat vrijheid te ver doorgeslagen is. En met name jongeren de ´vrijheid´ misbruiken ook omdat ze hun verantwoordelijkheid niet kennen.
Dit soort dingen mogen natuurlijk ook door een Moslim gezegd kunnen worden, zonder dat hij gelijk met de tekortkomingen van de Islam om zijn oren geslagen wordt.


:argwaan:

Mark
01-07-04, 09:09
Geplaatst door Bofko
Je hebt nu toch de neiging om te doen wat veel niet-Moslims doen. Eerst kijken wie iets zegt en daar je reaktie op formuleren.
Op zich heeft Bil@l best wel een punt natuurlijk. Een punt van kritiek op het Westen kan zijn dat vrijheid te ver doorgeslagen is. En met name jongeren de ´vrijheid´ misbruiken ook omdat ze hun verantwoordelijkheid niet kennen.
Dit soort dingen mogen natuurlijk ook door een Moslim gezegd kunnen worden, zonder dat hij gelijk met de tekortkomingen van de Islam om zijn oren geslagen wordt.

daar heb je wel gelijk in

ik vind de cijfers trouwens niet schokerend (tenminste wat je van dit artikel kan afleiden). Ik snap trouwens even niet of de onderzochte groep van 10-15 of van 10-18 was.

Mill
01-07-04, 09:25
Geplaatst door BiL@L
Het cannabisgebruik is sinds 1999 gestabiliseerd. Het xtc-, cocaďne-, amfetamine- en paddogebruik lijkt verder te dalen.

Wat een watjes. Dat zijn nou net de vijf dingen die me glansrijk door vwo en universiteit hebben gesleept.

Mark
01-07-04, 09:29
Geplaatst door Mill
Wat een watjes. Dat zijn nou net de vijf dingen die me glansrijk door vwo en universiteit hebben gesleept.

Ik ben benieuwd naar de cijfers... speed en coke ligt geloof ik op een reusachtige 2-3% van de mensen.

Mill
01-07-04, 09:57
Geplaatst door Mark
speed en coke ligt geloof ik op een reusachtige 2-3% van de mensen.

Wachten ze totdat iemand het van ze af snuift?

Julien
01-07-04, 10:44
de meeste jongeren komen er wel zelf achter dat drugs niet goed is. ik ben sinds kort ook gestopt met blowen, het is gewoon vies... gelukkig hebben we hier die vrijheid zodat je het zelf kan beslissen ;) en je moet het toch een keer gedaan hebben, om er een oordeel over te hebben, vind ik dan.

Mark
01-07-04, 10:46
Geplaatst door Julien
en je moet het toch een keer gedaan hebben, om er een oordeel over te hebben, vind ik dan.

je mag van mij ook gewoon zo meepraten over moord enzo zonder dat je het gedaan hebt stoney ;)