PDA

Bekijk Volledige Versie : Klokkenluider bouwfraude vervolgt



euhh
01-07-04, 07:45
Klokkenluider bouwfraude vervolgt 30-06-2004



De klokkenluider die de bouwfraude aan het licht bracht, zal worden vervolgd. Dat heeft het Landelijk Parket woensdag bekend gemaakt. Ad Bos wordt verdacht van het omkopen van ambtenaren. Eerder bood minister-president Jan Peter Balkenende Bos geen financiële hulp, omdat hij nog verdachte was.

Bos overhandigde de schaduwboekhouding van bouwbedrijf Koop Tjuchem aan Justitie. Daarmee kwam de bouwfraude-affaire aan het licht: grote bouwondernemingen bleken onderling afspraken te maken over de prijzen die voor werk werd berekend, ook voor werk voor de overheid.

De klokkenluider is zijn baan kwijt en is in een financieel en sociaal isolement terechtgekomen. Dat erkent ook het Landelijk Parket. Dat zal hem uit erkentelijkheid niet vervolgen voor oplichting, valsheid in geschrifte, overtreding van de Wet economische delicten, overtreding van de sociale zekerheidswet en diefstal van de schaduwboekhouding .

Omkoping is een ernstig misdrijf, waarbij de integriteit van de ambtenaren wordt geschaad, meent het Landelijk Parket. Daarom wordt Bos toch voor dit delict vervolgd. Bos is dinsdag van het besluit op de hoogte gesteld.

Op het besluit van Balkenende om Bos geen financiële steun te verlenen kwam veel kritiek. Het zou ondankbaar zijn geweest. Paul van Buitenen, die corruptie in de Europese Commissie aan het licht bracht en op die merites in het Europees Parlement werd gekozen, heeft felle kritiek geuit en vindt dat alle klokkenluiders moeten worden gesteund, omdat zij de maatschappij sterker maken


http://www.nieuws.nl

jammer voor hem, hij dacht zeker ik verlink de bende dan wordt ik niet gestraft

Simon
01-07-04, 07:57
Geplaatst door euhh

jammer voor hem, hij dacht zeker ik verlink de bende dan wordt ik niet gestraft

Het was uit rancune naar zijn baas zoals hij zelf in een interview heeft aangegeven. Als deze hem een behoorlijke vertrekregeling had gegeven dan was er geen bouwfraude zaak geweest.

Mark
01-07-04, 08:03
Ad Bos is geen fijne vent die ons allemaal wilde helpen met deze meldingen. Het was een wraakactie. En dan ook nog geld willen zien.