PDA

Bekijk Volledige Versie : Je moet voortaan voor lucht betalen



Mark
01-07-04, 13:47
Lucht aan pomp niet langer gratis

Uitgegeven: 1 juli 2004 14:14

WAALWIJK - Het is gedaan met het gratis oppompen van autobanden bij de benzinepomp. Steeds vaker moet er betaald worden voor een beetje water en lucht. "Ik betaal liever voor een goed toilet dan dat ik gratis op een smerige pot mag gaan zitten", reageert P. Kruissen. Hij heeft inmiddels zo'n tweehonderd benzinepompen voorzien van betaalde systemen.

Zo stappen onder meer Total en Texaco over. "Automobilisten willen wel betalen voor de stofzuiger. Perslucht voor in de banden is veel duurder", zegt Kruissen van het bedrijf Savan in Waalwijk. "Tegenwoordig moet je overal voor betalen, dus waarom niet voor water- en luchtsystemen die het ook echt doen."

In de meeste gevallen kost het 50 cent om de banden weer op spanning te brengen. Kruissen denkt niet dat consumenten weglopen. "Het gewoon een dienst waarvoor je moet betalen. Dat zullen ze snel accepteren, zeker als de kwaliteit goed is." Nederland kent ongeveer 3500 pompstations.

Bofko
01-07-04, 13:56
Geplaatst door Mark
"Ik betaal liever voor een goed toilet dan dat ik gratis op een smerige pot mag gaan zitten", reageert P. Kruissen.

Deze vergelijking slaat dus nergens op.
Ik heb geen probleem met gratis vieze lucht in mijn autobanden.

Simon
01-07-04, 14:03
Kunnen benzinepompen die het wél gratis bieden zich in ieder geval onderscheiden.

nl-x
01-07-04, 14:28
Geplaatst door Mark
"Tegenwoordig moet je overal voor betalen, dus waarom niet voor water- en luchtsystemen die het ook echt doen."
Wat dacht je van deze dan ?

sienia
01-07-04, 14:31
Betalen voor lucht. *zucht*

ElfjeGlamdring
01-07-04, 16:14
Tja ach als het mot dan mot het maar, kan er toch weinig aan doen en wat gaat het eigenlijk kosten?

Simon
01-07-04, 16:33
Geplaatst door ElfjeGlamdring
Tja ach als het mot dan mot het maar, kan er toch weinig aan doen en wat gaat het eigenlijk kosten?

Dat staat in het lange artikel bovenaan deze topic.

Jane Doe
01-07-04, 17:17
Tfoe zeg, straks moet je nog belasting gaan betalen over de scheten die je laat.. :student: :jammer:

barfly
01-07-04, 18:07
Mij verbaast het eigenlijk dat er niet eerder geld voor is gevraagd. Je kunt wel denken dat lucht gratis zou moeten zijn maar de compressor die de garagehouder moet aanschaffen en onderhouden kost natuurlijk gewoon geld en de energie die dat ding verbruikt ook.

mvitlongue
01-07-04, 23:38
Goed gezegd. Je betaalt niet voor de lucht, maar voor het samenpersen ervan.
Je merkt nu dat de marges steeds minder worden. Zelfs zo'n kleine service kan er niet meer van af. Als we nou de proletarische tankers eens stoppen, dan is er misschien weer geld over voor samengeperste lucht, en een emmertje met wat schoonmaakspul voor je voorruit.

illmatik
01-07-04, 23:41
Dat worden blow-jobs voor banden op grote schaal. Hoe zou zo'n ventiel smaken ?

barfly
01-07-04, 23:47
Geplaatst door illmatik
Dat worden blow-jobs voor banden op grote schaal. Hoe zou zo'n ventiel smaken ?

Wat is jouw salaris? Want als jij hard genoeg kan blazen dan heb je een baan! :p

illmatik
01-07-04, 23:48
Geplaatst door barfly
Wat is jouw salaris? Want als jij hard genoeg kan blazen dan heb je een baan! :p

Kan ik dan bij je zus stage lopen, voordat ik begin aan mijn nieuwe carriére ?

barfly
01-07-04, 23:51
Geplaatst door illmatik
Kan ik dan bij je zus stage lopen, voordat ik begin aan mijn nieuwe carriére ?

Dat hangt ervan af hoe oud je bent :stout: