PDA

Bekijk Volledige Versie : Jeruzalem, o stad van goud!



nard
01-07-04, 21:49
Naomi Shemer (74) overleden

De componiste van het wereldberoemde lied 'Jerushalayim shel zahav' (Jeruzalem van goud) overleed na een langdurig ziekbed in een ziekenhuis in Tel Aviv.

Naomi Shemer was één van de belangrijkste Hebreeuwse songwriters sinds de stichting van de staat -veel van de honderden liedjes die ze schreef werden een belangrijk onderdeel van de Israelische cultuur.
Songwriter en componist Naomi Shemer, 74, is zaterdag na een langdurige ziekte in het Ichilov ziekenhuis in Tel-Aviv overleden. Shemer was één van de belangrijkste Hebreeuwse songwriters sinds de stichting van de staat -veel van de honderden liedjes die ze schreef werden een belangrijk onderdeel van de Israelische cultuur.

Shemer is zondag begraven in Kibboets Kinneret, waar ze werd geboren. Ze zette haar eerste muzikale schreden in sing-alongs in Kibboets Kinneret, waarvan haar ouders mede-oprichters waren.

..... enz ......



Helaas, maar ze heeft ons wel een schitterend lied nagelaten.

:)

Robbedoes
01-07-04, 22:13
Tja, als je er goed bij nadenkt. Door de eeuwen hebben volken en groepen mensen elkaar al op leven en dood bevochten om land en steden.

Altijd won de militair sterkste of slimste van dat moment. Zo zal het ook nu gaan.

Het is wel een ontroerend lied trouwens.

Sarit
01-07-04, 22:21
:tranen: Ik vind het heel jammer dat deze vrouw er niet meer is, maar ze heeft de mensheid wel heel veel mooie dingen nagelaten :tranen:

barfly
01-07-04, 22:45
Ehm, wat naar nou van Naomi....

mvitlongue
01-07-04, 23:28
Het voordeel is: de komende tijd zullen we een opleving beleven van haar muziek.
Dat ze in vrede moge rusten - een groot goed in dat gebied.

barfly
01-07-04, 23:30
Ik heb nog nooit eerder van haar gehoord :blij:

mark61
01-07-04, 23:37
Geplaatst door barfly
Ik heb nog nooit eerder van haar gehoord :blij:

Troost je, in Israel weten ze ook niet wie Bolland & Bolland zijn.

barfly
01-07-04, 23:57
Geplaatst door mark61
Troost je, in Israel weten ze ook niet wie Bolland & Bolland zijn.

Het interreseerd me echt geen hol wat ze in Israel denken :blij:

mark61
02-07-04, 00:33
Geplaatst door barfly
Het interreseerd me echt geen hol wat ze in Israel denken :blij:

:p

Al Sawt
02-07-04, 00:36
Een land die geen verleden kent, geen bestaansrecht heeft en vooral uit diverse rassen bestaat die door een gestoorde ideologie bijeen wordt gehouden, zal elk artiest gaan ophemelen.

Al was het maar om een nationale identiteit aan te dikken.

mark61
02-07-04, 00:40
He Sawti waar was jij al die tijd?

Al Sawt
02-07-04, 00:46
Geplaatst door mark61
He Sawti waar was jij al die tijd? Hey Mark!

Twee zaken hebben mijn aanwezigheid op Maroc.nl minimaliseert; tentamens en EK voetbal.

mark61
02-07-04, 00:50
Geplaatst door Al Sawt
Hey Mark!

Twee zaken hebben mijn aanwezigheid op Maroc.nl minimaliseert; tentamens en EK voetbal.

Hopelijk gingen jouw tentamens beter dan dat van het NL elftal...

Al Sawt
02-07-04, 00:53
Geplaatst door mark61
Hopelijk gingen jouw tentamens beter dan dat van het NL elftal... :hihi:

Halve finale is een hele prestatie en hopelijk kan ik het evenaren met mijn resultaten.

mark61
02-07-04, 01:08
Geplaatst door Al Sawt
:hihi:

Halve finale is een hele prestatie en hopelijk kan ik het evenaren met mijn resultaten.

Jah das waar je hoeft geen Europees Kampioen te worden. Als je de groepswedstrijden maar door bent gekomen.