PDA

Bekijk Volledige Versie : Napoleon Bonaparte embraced Islam?



BiL@L
01-07-04, 22:08
gewist

Robbedoes
01-07-04, 22:10
:hihi:

barfly
01-07-04, 23:18
Bonaparte was een groot strateeg en verder een knettergekke megalomaan. Ik ben blij dat ie moslim lijkt te zijn.. Dan houwen we H|tler over...

barfly
01-07-04, 23:28
Geplaatst door BiL@L
http://www.geocities.com/WestHollywood/Park/6443/Quotes/mainquote.html

Wat wil je zeggen eigenlijk?

barfly
01-07-04, 23:34
Geplaatst door BiL@L
Dat ik niet hoop dat Hitler moslim was geworden.

:duim:

En Napoleon dan? :)

illmatik
01-07-04, 23:35
Geplaatst door barfly
Wat wil je zeggen eigenlijk?

Dat de gedachte dat de Westerse beschaving een beschaving op zich is, lariekoek blijkt te zijn ... niets meer dan een gedachtegoed dat gestaafd is op toevallige overwinningen op het gebied van "bashing brains the old fashioned way". Om vervolgens systematisch een levenswijze uit de Koran over te nemen en aan te vullen met atheïstische benaderingen van het geheel, terwijl men essentiële zaken m.b.t. de zelfdiscipline die de Koran propageert heeft weggelaten.


Voor de simpelen:

De woorden van de Koran verdraaien en er een menselijke (lees: simpele) interpretatie op na houden van wat de Koran vertelt.


terwijl de Koran al eeuwen geleden werd geopenbaard.

barfly
01-07-04, 23:40
Geplaatst door illmatik
Dat de gedachte dat de Westerse beschaving een beschaving op zich is, lariekoek blijkt te zijn ... niets meer dan een gedachtegoed dat gestaafd is op toevallige overwinningen op het gebied van "bashing brains the old fashioned way". Om vervolgens systematisch een levenswijze uit de Koran over te nemen en aan te vullen met atheïstische benaderingen van het geheel, terwijl men essentiële zaken m.b.t. de zelfdiscipline die de Koran propageert heeft weggelaten. Westerse beschaving houdt niet meer in dan het woord al zegt. Beschaving. Al duizenden jaren...



Voor de simpelen:

De woorden van de Koran verdraaien en er een menselijke (lees: simpele) interpretatie op na houden van wat de Koran vertelt.

Ik heb de Koran nog nooit gelezen.

illmatik
01-07-04, 23:43
Geplaatst door barfly
Westerse beschaving houdt niet meer in dan het woord al zegt. Beschaving. Al duizenden jaren...

Duizenden ??

Of "maar" duizend ?




Geplaatst door barfly
Ik heb de Koran nog nooit gelezen.

Ondertussen is dat niet meer nodig. Waar ik op doelde wordt al als algemeen geaccepteerd doorgegeven van generatie op generatie.

barfly
01-07-04, 23:49
Geplaatst door illmatik
Duizenden ??

Of "maar" duizend ?



"Beschavingen" bestaan al heeeeel lang.

illmatik
01-07-04, 23:50
Geplaatst door barfly
"Beschavingen" bestaan al heeeeel lang.


Afgezien van de Westerse.

barfly
01-07-04, 23:53
Geplaatst door illmatik
Afgezien van de Westerse.

Die overheersen alleen maar... :)

illmatik
01-07-04, 23:57
Geplaatst door barfly
Die overheersen alleen maar... :)


Zolang jij dat alleen maar denkt, is er niks aan de hand. :)

barfly
01-07-04, 23:58
Geplaatst door illmatik
Zolang jij dat alleen maar denkt, is er niks aan de hand. :)

:duim:

dicksr
02-07-04, 13:25
Geplaatst door illmatik
Duizenden ??

Of "maar" duizend ?



Beetje afhankelijk van waar je Etrusken, Grieken en Romijnen onder schaart.

Neemt niet weg dat als het 'maar' 1000 is, gesteld kan worden dat deze nog voortduurt 'pas' 1000 jaar dus, waar een arabische eruptie van 1000 jaar die inmiddels gestopt is alleen maar naar kijkt.

Overigens: beschaving??

dicksr

Julien
02-07-04, 14:43
Geplaatst door illmatik
Dat de gedachte dat de Westerse beschaving een beschaving op zich is, lariekoek blijkt te zijn ... niets meer dan een gedachtegoed dat gestaafd is op toevallige overwinningen op het gebied van "bashing brains the old fashioned way". Om vervolgens systematisch een levenswijze uit de Koran over te nemen en aan te vullen met atheïstische benaderingen van het geheel, terwijl men essentiële zaken m.b.t. de zelfdiscipline die de Koran propageert heeft weggelaten.


Voor de simpelen:

De woorden van de Koran verdraaien en er een menselijke (lees: simpele) interpretatie op na houden van wat de Koran vertelt.


terwijl de Koran al eeuwen geleden werd geopenbaard.

zo leg jij het uit.. voor mij is de Koran weer een verdraaiing.

Julien
02-07-04, 14:47
Geplaatst door barfly
Bonaparte was een groot strateeg en verder een knettergekke megalomaan. Ik ben blij dat ie moslim lijkt te zijn.. Dan houwen we H|tler over...

Waarom vergelijk je H.itler met Napoléon? N. Bonaparte heeft veel goeds gedaan voor Europa, ja er zijn vele doden gevallen net zoals bij elke andere oorlog. Bonaparte hield van macht en eer.. is daar wat mis mee? Napoléon was een groots staatshoofd.

barfly
02-07-04, 16:14
Geplaatst door Julien
Waarom vergelijk je H.itler met Napoléon? N. Bonaparte heeft veel goeds gedaan voor Europa, ja er zijn vele doden gevallen net zoals bij elke andere oorlog. Bonaparte hield van macht en eer.. is daar wat mis mee? Napoléon was een groots staatshoofd.

Jij ziet geen overeenkomsten met Hitler? Dat ie half Europa heeft platgegooit? Talloze mensen zijn gestorven door deze gestoorde? Als jij Napoleon een groot staatsman vindt dan was Hitler dat ook :maf:

barfly
02-07-04, 16:34
Geplaatst door sjeng
Napoleon wilde meer territorium en macht edoch niet exclusief voor het een of andere ras. Sterker nog die rassen theorie bestond toen nog iet eens.
Napoleon wild eook geen enkele nationaliteit compleet uitroeien, dat is het unieke van Hitler en wat Hitler onderscheidt van andere , meer standaard, kopstukken uit europa's militaire geschiedenis. Daarnaast eheft napoleon grote civiele en juridische voortuigangen met zich mee gebracht daar waar Hitler die juist vernietigde. Alhoewel napoleon geen lieverdje was en geen pacifist was het wel een groot staatsman

Dat klopt Napoleon heeft geen vernietigings kampen gehad maar als je ziet hoe hij met zelfs zijn eigen legers omging... Zo liet hij er eentje achter in Egypte en eentje in Rusland en alle gewonden op het slagveld hadden ook jammerlijk pech. Wat mij betreft is Napoleon een misdadiger.

Overigens heeft Hitler ook infrastrructuur aangelegd, ok om tanks naar de grens te leiden...

Tomas
02-07-04, 23:50
Bil@l, weet je ook of Advocaat moslim is?

Tomas
02-07-04, 23:54
Geplaatst door BiL@L
Nou, we kunnen ernaar googlen he? Maar wat mij veel interessanter lijkt, heb jij het al in overweging genomen?
:knipoog:

Vind je mij dan ook zo'n slechte coach?

Tomas
03-07-04, 00:10
Geplaatst door BiL@L
Nee, jij bent eigenlijk de beste coach die ik tot nu toe heb mee gemaakt. Je bent namelijk 1 van de weinigen die me zo weet op te fokken. Maarre denk je dat die bankier (David Moses Pidcock) dat boekje voor de lol heeft laten vertalen dan?

Wat is dit nou weer voor een kul-argument??

Die Pidcock is trouwens ook moslim. Misschien dat dat zijn reden is. Als ik zo ff wat van 'm lees op 't net lijkt ie wel wat op David Icke. Net zo geniaal. Minstens.

Julien
03-07-04, 15:24
Geplaatst door barfly
Dat klopt Napoleon heeft geen vernietigings kampen gehad maar als je ziet hoe hij met zelfs zijn eigen legers omging... Zo liet hij er eentje achter in Egypte en eentje in Rusland en alle gewonden op het slagveld hadden ook jammerlijk pech. Wat mij betreft is Napoleon een misdadiger.

Overigens heeft Hitler ook infrastrructuur aangelegd, ok om tanks naar de grens te leiden...

dus Alexander de Grote en julius Caesar waren ook H.itlers? :moe: Napoléon heeft d.m.v. oorlogen veel macht gekregen in Europa, daar vielen veel doden bij (logisch).. Napoléon is echter nooit schuldig geweest aan ernstige immorele zaken.. integendeel hij kwam op voor de minderheden, zoals de Occitanen en Corsicanen. Napoléon is ook nooit een racist geweest; hij vond Nederlanders, Italianen en Fransen van hetzelfde niveau.
Ook was hij geen geloofsfanatiekeling; hij heeft zelfs de Katholieke Kerk beledigd door zichzeld tot Keizer uit te roepen.. hij verwezemlijkte een sterke scheiding van kerk en staat.
En dan nog niet gesproken over de culturele, juridische en burgerlijke veranderingen die Napoléon doorvoerde. Hij was 1 van de grootste Fransen.

Ontopic, natuurlijk was hij geen Moslim.. ik denk dat ie atheist was.

barfly
03-07-04, 15:43
Geplaatst door Julien
dus Alexander de Grote en julius Caesar waren ook H.itlers? :moe: Napoléon heeft d.m.v. oorlogen veel macht gekregen in Europa, daar vielen veel doden bij (logisch).. Napoléon is echter nooit schuldig geweest aan ernstige immorele zaken.. integendeel hij kwam op voor de minderheden, zoals de Occitanen en Corsicanen. Napoléon is ook nooit een racist geweest; hij vond Nederlanders, Italianen en Fransen van hetzelfde niveau.
Ook was hij geen geloofsfanatiekeling; hij heeft zelfs de Katholieke Kerk beledigd door zichzeld tot Keizer uit te roepen.. hij verwezemlijkte een sterke scheiding van kerk en staat.
En dan nog niet gesproken over de culturele, juridische en burgerlijke veranderingen die Napoléon doorvoerde. Hij was 1 van de grootste Fransen.

Ontopic, natuurlijk was hij geen Moslim.. ik denk dat ie atheist was.

Natuurlijk waren Alexander de Grote en Julius Ceasar net als meer Romeinse keizers misdadigers. Als je één mens vermoordt dan ben je een moordenaar, als je tienduizenden vermoord dan ben je een groot veroveraar. :duizelig: