PDA

Bekijk Volledige Versie : Blanke boeren veroorzaken hongersnood in Zimbabwe



Mark
02-07-04, 09:01
No Food In Zimbabwe

Pius Ncube, Archbishop of Zimbabwe's second city Bulawayo, has announced at a special service that his country no longer has any food.
"The people have no food. I have been to a couple of places this week. People say that they will run out of food by the end of August", he said, adding that "We will have people perishing because of a government that tells lies".
"Lots" of people have died from torture, Archbishop Ncube added. The UN sponsored event was held to remember victims of torture.
Source: www.zwnews.com

David
02-07-04, 09:05
Geplaatst door Mark
No Food In Zimbabwe

Pius Ncube, Archbishop of Zimbabwe's second city Bulawayo, has announced at a special service that his country no longer has any food.
"The people have no food. I have been to a couple of places this week. People say that they will run out of food by the end of August", he said, adding that "We will have people perishing because of a government that tells lies".
"Lots" of people have died from torture, Archbishop Ncube added. The UN sponsored event was held to remember victims of torture.
Source: www.zwnews.com


Zoals je weet is dat de schuld van de engelsen, die vroeger heel Rhode Island leeghaalden. Of het Zionisme, of zoiets.

Mark
02-07-04, 09:13
De blanke boeren hebben eeuwen lang de beste grond geexploiteerd en met behulp van de slavernij zijn ze rijk geworden. Nu het land en de mensen helemaal uitgeput zijn verlaten ze het land om aan de costa del sol hun rjikdom op te maken.

Het land laten ze dor en uitgeput achter en de mensen niet-opgeleid. Het is onvermijdelijk dat de landbouw mislukt en de mensen honger leiden.

De heer Mugabe moet financieel ondersteund worden om de landbouw te kunnen heropbouwen. Onder zijn leiding kan de honger gestopt worden. De fascisten uit Europa moeten hun bloedschuld betalen.

Eelke
02-07-04, 09:14
Een betere kop zou zijn:

Het ontbreken van de blanke boeren veroorzaaks hongersnood in Zimbabwe.

Hiermee wil ik niet zeggen dat de blanke boeren beter of slechter zijn. Ik vind het alleen gek dat ze de blanke boeren wegsturen zonder dat er een oplossing is voor het wegvallen van de voedselvoorziening. Van de zwarte bevolking kun je niet verwachten dat ze zonder kennis de boerderij over kunnen nemen alsof er niets gebeurd was.

Groet, groet Eelke

Bofko
02-07-04, 09:14
Zimbabwe heeft vergevorderde plannen om alle grond die nu nog in bezit is van privé-bezitters te nationaliseren. Volgens John Nkomo, de ‘Minister van Landhervorming’, worden alle eigendomspapieren vervangen door 99-jarige huurcontracten. Tegen de Herald, een staatskrant in Zimbabwe, verklaarde hij dat alle eigenaren van land contact op moeten nemen met de overheid. Na een ‘keuring’ kunnen ze dan een huurcontract krijgen. Een uitzondering wordt gemaakt voor natuurreservaten. Omdat deze sector zeer lucratief is, wordt de maximale huurperiode hiervoor op 25 jaar gesteld.

’Blanke boeren’
In 2000 waren er nog vier- tot vijfduizend blanke boeren in Zimbabwe aanwezig. Sinds die tijd zijn de landerijen van deze boeren in een steeds hoger tempo in beslag genomen. Dit gebeurt onder dwang, en veelal met groot geweld. Momenteel verblijven er naar schatting nog maar 500 blanke landeigenaren in heel Zimbabwe, die samen ongeveer drie procent van de landbouwgrond bezitten. Volgens de overheid was dit percentage eerst zeventig procent.

Honger
Sinds de landhervormingen begonnen, heerst er een grote hongersnood in Zimbabwe. Op dit moment heeft meer dan de helft van de bevolking voedselhulp nodig. Volgens de regering zouden de opbrengsten nu weer een stijgende lijn vertonen. Deze verbetering is volgens Joseph Made, de Minister van Landbouw, te danken aan de landhervormingen.

Kritiek
Volgens hulporganisaties en critici van het overheidsbeleid is de oorzaak van de massale hongersnood echter te zoeken bij de verstoringen in de landbouwsector die door het landhervormingsbeleid zijn ontstaan. De regering houdt de oorzaak van de slechte oogsten van de afgelopen jaren echter op grote droogte.

Bron : BBC

echnaton
02-07-04, 09:16
Geplaatst door Mark
De blanke boeren hebben eeuwen lang de beste grond geexploiteerd en met behulp van de slavernij zijn ze rijk geworden. Nu het land en de mensen helemaal uitgeput zijn verlaten ze het land om aan de costa del sol hun rjikdom op te maken.

Het land laten ze dor en uitgeput achter en de mensen niet-opgeleid. Het is onvermijdelijk dat de landbouw mislukt en de mensen honger leiden.

De heer Mugabe moet financieel ondersteund worden om de landbouw te kunnen heropbouwen. Onder zijn leiding kan de honger gestopt worden. De fascisten uit Europa moeten hun bloedschuld betalen.

:schok::schok:

Mark
02-07-04, 09:18
Geplaatst door echnaton
:schok::schok:

:p

nee joh gekkerd het is gewoon de schuld van die stomme afrikanen

Mark
02-07-04, 09:20
Uit angst voor de concurrentie van de vruchtbare Afrikaanse gronden heeft de EU in geheim overleg besloten om de blanke boeren te repatrieren. Dat er vele hongersdoden vallen komt ze goed uit. De AIDS epidemie is immers niet zo groot als gepland en ze kunnen weer wat ontwikkelingshulp sturen voor PR redenen. Mugabe wordt in de pers als schuldige aangewezen omdat hij weigert naar hun pijpen te dansen.

Mark
02-07-04, 09:21
Er is helemaal geen hongersnood. Dit is een media hetze van de westers-zionistische pers om de afhankelijkheids mythe van Afrika in stand te houden. De blanke geest kan het domweg niet aan dat deze zwarte afrikanen zelfstandig succesvol kunnen opereren. En mogelijk hun dochters kunnen huwen.

Mark
02-07-04, 09:26
De toevallige natuurramp van droogte wordt door de europeanen met behulp van hun slaafjes de hulporganisaties op schandalige wijze misbruikt om de opstandige regering van Mugabe zwart te maken.

De blanke europeanen willen niet dat de zwarte boeren van Afrika enige vorm van zelfstandigheid bereiken. Dit is onlangs besloten op het Bilderberg congres.

nard
02-07-04, 09:26
Hoewel ze op de site van BuZa - Ontwikkelingssamenwerking (Waar zijn we actief? - Partners in Afrika) niet wordt genoemd als specifieke bilaterale partner van Nederlands, komt Zimbabwe toch voor in verschillende beleidsnotities over honger en AIDS. Zimbabwe wordt daarin genoemd als groot probleemgebied waar geholpen moet worden.

Ik ben benieuwd in welke omvang en in welke vorm dat hulp wordt geboden aan een land waar blanken etnisch wordt uitgezuiverd.

Bofko
02-07-04, 09:26
Mark, je bent een empatisch wonder !

Mark
02-07-04, 09:27
Geplaatst door nard
Hoewel ze op de site van BuZa - Ontwikkelingssamenwerking (Waar zijn we actief? - Partners in Afrika) niet wordt genoemd als specifieke bilaterale partner van Nederlands, komt Zimbabwe toch voor in verschillende beleidsnotities over honger en AIDS. Zimbabwe wordt daarin genoemd als groot probleemgebied waar geholpen moet worden.

Ik ben benieuwd in welke omvang en in welke vorm dat hulp wordt geboden aan een land waar blanken etnisch wordt uitgezuiverd.

Als dat al zo is, dan is het nietd e schuld van de hongerende bevolking. Wat hadden die blanken daar in de eerste plaats te zoeken?

Mark
02-07-04, 09:30
Geplaatst door Bofko
Mark, je bent een empatisch wonder !

Vandaag ga ik tegen de stroom in :ego:

David
02-07-04, 09:30
Mark, je bent de nieuwe profeet.

Mark
02-07-04, 09:31
Geplaatst door David
Mark, je bent de nieuwe profeet.

Iemand moet de waarheid vertellen

David
02-07-04, 09:33
Geplaatst door Mark
Iemand moet de waarheid vertellen


Moet je je wijsheden niet eens in boekvorm publiceren, en er een leuk stelsel van medogenloze en toch rechtvaardige, zuivere wetten op baseren? De Marki'ah?

nard
02-07-04, 09:33
Geplaatst door Mark
Als dat al zo is, dan is het nietd e schuld van de hongerende bevolking. Wat hadden die blanken daar in de eerste plaats te zoeken?

Nee, lijkt me sterk dat zuivering een prioriteit van de lokale bevolking is.

Ik bedoelde; eertijds werd geld gewoon gestort op rekeningen van betreffende landen, waarna Idi Amin en kornuiten feestje gingen bouwen.
Ik mag hopen dat die verdeling nu gecontroleerd gebeurt, waarbij wij als schenkende partij zeker zijn dat t op de goeie plek terecht komt ? !

Mark
02-07-04, 09:36
Geplaatst door nard
Nee, lijkt me sterk dat zuivering een prioriteit van de lokale bevolking is.

Ik bedoelde; eertijds werd geld gewoon gestort op rekeningen van betreffende landen, waarna Idi Amin en kornuiten feestje gingen bouwen.
Ik mag hopen dat die verdeling nu gecontroleerd gebeurt, waarbij wij als schenkende partij zeker zijn dat t op de goeie plek terecht komt ? !

Walgelijk... weer typisch zo'n meester-slaaf mentaliteit waarbij wij denken te moeten bepalen hoe de regering van Zimbabwe het beste zijn eigen mensen kunnen helpen.

Goodnight
02-07-04, 09:38
Geplaatst door Mark
:p

nee joh gekkerd het is gewoon de schuld van die stomme afrikanen

:hihi:

Vuile naaier ben jij zeg.

nard
02-07-04, 09:41
Geplaatst door Mark
Walgelijk... weer typisch zo'n meester-slaaf mentaliteit waarbij wij denken te moeten bepalen hoe de regering van Zimbabwe het beste zijn eigen mensen kunnen helpen.

Tja, ik doe écht mijn best, maar ik kan het er bij mezelf maar ZO moeilijk uitkrijgen......

Het beste dat ik kan doen is denk ik zoveel mogelijk geld storten op rekeningen van Afrikaanse departementen om hun arme mensen te helpen en vooral geen vragen stellen.

Misschien is dat heilzaam voor de racistische koloniale mentaliteit van deze witte plutocraat......

dicksr
02-07-04, 10:54
Geplaatst door Mark
No Food In Zimbabwe

Pius Ncube, Archbishop of Zimbabwe's second city Bulawayo, has announced at a special service that his country no longer has any food.
"The people have no food. I have been to a couple of places this week. People say that they will run out of food by the end of August", he said, adding that "We will have people perishing because of a government that tells lies".
"Lots" of people have died from torture, Archbishop Ncube added. The UN sponsored event was held to remember victims of torture.
Source: www.zwnews.com

Vertaling:

Geen voedsel in Zimbabwe

Pius Ncube, Aartsbisschop van Zimbabwe's tweede stad Bulawayo, heeft in een speciale kerkdienst aangekondigd dat zijn land niet langer voedsel heeft.

"Het volk heeft geen voedsel. Ik ben deze week naar een paar plaatsen geweest. De mensen zeggen dat tegen het eind van augustus hun voedselvoorraden zullen zijn uitgeput." vertelde hij, daar aan toevoegend "We zullen mensen zien verhongeren vanwege een regering (lees: Mugabe c.s.) die liegt."
"Vele" mensen zijn gestorven door martelingen voegde Aartsbisschop Ncube daar aan toe.

Beste Mark,

Of je engels is niet zo best of je bent een bewuste oproerkraaier en demagoog.
Zeker is dat iedere kennis over dit onderwerp je ontbreekt.

Het zou je sieren als je leest wat het artikeltje zegt en vervolgens kijkt en onderzoekt wat er daadwerkelijk heeft plaatsgevonden in Zimbabwe.

Als je werkelijk ballen hebt kom je dan hier terug met de werkelijkheid.

dicksr

Mark
02-07-04, 11:00
Geplaatst door dicksr
Vertaling:

Geen voedsel in Zimbabwe

Pius Ncube, Aartsbisschop van Zimbabwe's tweede stad Bulawayo, heeft in een speciale kerkdienst aangekondigd dat zijn land niet langer voedsel heeft.

"Het volk heeft geen voedsel. Ik ben deze week naar een paar plaatsen geweest. De mensen zeggen dat tegen het eind van augustus hun voedselvoorraden zullen zijn uitgeput." vertelde hij, daar aan toevoegend "We zullen mensen zien verhongeren vanwege een regering (lees: Mugabe c.s.) die liegt."
"Vele" mensen zijn gestorven door martelingen voegde Aartsbisschop Ncube daar aan toe.

Beste Mark,

Of je engels is niet zo best of je bent een bewuste oproerkraaier en demagoog.
Zeker is dat iedere kennis over dit onderwerp je ontbreekt.

Het zou je sieren als je leest wat het artikeltje zegt en vervolgens kijkt en onderzoekt wat er daadwerkelijk heeft plaatsgevonden in Zimbabwe.

Als je werkelijk ballen hebt kom je dan hier terug met de werkelijkheid.

dicksr

Beste Dick,

:D


ik vergeet soms dat er mensen meelezen die mijn berichten wel eens serieus kunnen nemen. ik neem het je niet kwalijk, maar vanaf nu weet je beter.

dicksr
02-07-04, 11:05
Geplaatst door Mark
Beste Dick,

:D


ik vergeet soms dat er mensen meelezen die mijn berichten wel eens serieus kunnen nemen. ik neem het je niet kwalijk, maar vanaf nu weet je beter.

Dank voor de waarschuwing Mark,

Breng die dan ook eens over op sommige van de reacties, bij veel daarvan zie ik weinig ironie (of het idee dat dit een ironisch te benaderen topic is).

dicksr

echnaton
02-07-04, 11:29
Geplaatst door dicksr
Dank voor de waarschuwing Mark,

Breng die dan ook eens over op sommige van de reacties, bij veel daarvan zie ik weinig ironie (of het idee dat dit een ironisch te benaderen topic is).

dicksr

Als je goed had opgelet had je het kunnen weten.

dicksr
02-07-04, 11:38
Geplaatst door echnaton
Als je goed had opgelet had je het kunnen weten.

Ik ben gek op betweters, licht eens toe.

dicksr

echnaton
02-07-04, 11:42
Geplaatst door dicksr
Ik ben gek op betweters, licht eens toe.

dicksr

Moet ik je huiswerk doen? In het kort dan maar: lees nog eens de reacties van David, van mij (smilies), van Mark op mij, van Nard en van Goodnight.

dicksr
02-07-04, 11:53
Geplaatst door echnaton
Moet ik je huiswerk doen? In het kort dan maar: lees nog eens de reacties van David, van mij (smilies), van Mark op mij, van Nard en van Goodnight.


OK Point taken, ik vatte de topic serieus op, las de inhoudelijke reacties (eelke, bofko) en zette het gebullshit opzij, die kom ik namelijk ook in werkelijk serieuze topics tegen.

In het vervolg zal ik meer op mijn hoede zijn.

dank, iedere ademtocht een nieuwe ervaring (les)

dicksr

Mark
02-07-04, 11:59
Geplaatst door dicksr
OK Point taken, ik vatte de topic serieus op, las de inhoudelijke reacties (eelke, bofko) en zette het gebullshit opzij, die kom ik namelijk ook in werkelijk serieuze topics tegen.

In het vervolg zal ik meer op mijn hoede zijn.

dank, iedere ademtocht een nieuwe ervaring (les)

dicksr

maak je geen zorgen dick, binnen no-time ben je net zo verzuurd en cynisch als wij :tik:

barfly
02-07-04, 12:01
Is er ook een dickjr?

Goodnight
02-07-04, 12:02
Geplaatst door barfly
Is er ook een dickjr? :zegniets:

Bofko
02-07-04, 12:05
Geplaatst door Goodnight
:zegniets:

Door niets te zeggen maak je wel wat duidelijk !

Goodnight
02-07-04, 12:13
Geplaatst door Bofko
Door niets te zeggen maak je wel wat duidelijk !

Duuuuuh!! dat was dus de bedoeling.
Sjees Bofko...ben je echt zo'n persoon die de clou van een grap altijd verknalt? :corcky:

Joesoef
02-07-04, 12:18
Geplaatst door Mark
maak je geen zorgen dick, binnen no-time ben je net zo verzuurd en cynisch als wij :tik:

Je vergeet achterdochtig......

Mark
02-07-04, 12:19
Geplaatst door Joesoef
Je vergeet achterdochtig......

projecteer je paraoide neigingen niet op ons :ego:



:stout:

Joesoef
02-07-04, 12:24
Geplaatst door Mark
projecteer je paraoide neigingen niet op ons :ego:



:stout:


Jullie onderschatten mijn zwartgalligheid :ego: stelletje blanke boeren!

Bofko
02-07-04, 12:29
Geplaatst door Goodnight
Duuuuuh!! dat was dus de bedoeling.
Sjees Bofko...ben je echt zo'n persoon die de clou van een grap altijd verknalt? :corcky:

http://smile.smilies.nl/1799.gif

dicksr
02-07-04, 12:32
Geplaatst door barfly
Is er ook een dickjr?

Absoluut, dat is de jongste, 19 jaar, 1.95 , lezen, hockey, jiu jitsu zwarte band, student te Utrecht, sinds februari weer voorzien van vriendin.

dicksr

Goodnight
02-07-04, 12:33
Geplaatst door Bofko
http://smile.smilies.nl/1799.gif

:vreemd:

Mark
02-07-04, 12:34
Geplaatst door dicksr
Absoluut, dat is de jongste, 19 jaar, 1.95 , lezen, hockey, jiu jitsu zwarte band, student te Utrecht, sinds februari weer voorzien van vriendin.

dicksr

heb je ook dochters? zo ja: foto's svp en anders een foto van de vriendin van je zoon

thanks

dicksr
02-07-04, 12:40
Geplaatst door Mark
maak je geen zorgen dick, binnen no-time ben je net zo verzuurd en cynisch als wij :tik:

Nou beste Mark, ik ben al een paar decennia onderweg, soms wat zwaar op de hand, cynisch wel, verzuurd niet. Alleen dit discours laat al weer een zonnetje schijnen, dus keep up the good work.

Nou weet ik niet of ik je met deze woorden een plezier doe, maar genieten van dit soort dingen kan ik wel.

Dit schrijvende moet ik aan dat oude mopje denken:

Masochist vraagt sadist: "Knijp me "
Zegt sadist: "Nee!"

dicksr

dicksr
02-07-04, 12:43
Geplaatst door Mark
heb je ook dochters? zo ja: foto's svp en anders een foto van de vriendin van je zoon

thanks

Mijn dochter (30, een plaatje, 1,74, onderwijzeres, muziek, theater, dansen), maakt me af als ik nu een foto van haar stuur. Ze verwacht over 2-3 weken haar tweede kind.

Heb je niet gelezen wat mijn jongste zoon voor hobby heeft, ik kijk wel uit.

dicksr

Mark
02-07-04, 12:45
Geplaatst door dicksr
Mijn dochter (30, een plaatje, 1,74, onderwijzeres, muziek, theater, dansen), maakt me af als ik nu een foto van haar stuur. Ze verwacht over 2-3 weken haar tweede kind.

Heb je niet gelezen wat mijn jongste zoon voor hobby heeft, ik kijk wel uit.

dicksr

ben je soms familie van Ron Haleber? :vreemd:

dicksr
02-07-04, 12:48
Geplaatst door Mark
ben je soms familie van Ron Haleber? :vreemd:

Bij sommige vragen is het wel eens moeilijk niet het zuur te krijgen

dicksr

850
02-07-04, 12:53
Geplaatst door dicksr

Masochist vraagt sadist: "Knijp me "
Zegt sadist: "Nee!"


:lol: