PDA

Bekijk Volledige Versie : Take 22: Turkije wil levenslang voor eerwraak



mark61
03-07-04, 13:28
De maximumstraf voor eerwraak moet in Turkije levenslang worden. De parlementaire commissie voor Justitie heeft daarvoor een amendement ingediend. Nu is de maximumstraf nog 24 jaar cel.

In Turkije en ook in westerse landen worden regelmatig jonge meisjes vermoord omdat zij de islamitische wetten zouden overtreden. De strafmaat voor eerwraak is belangrijk voor de kansen van Turkije op toetreding tot de Europese Unie.

Eerder dit jaar werd Ankara door Brussel scherp bekritiseerd omdat het te slap zou optreden tegen de daders. Het Turkse parlement neemt het voorstel van de Justitie-commissie na het zomerreces in behandeling.

Bron: (c) RNW, vrijdag 2 juli 2004

Nou Nederland nog, haha.

850
03-07-04, 14:37
24 jaar is toch al bijna levenslang? Of is levenslang ook écht tot de dood in de nor zitten?

Overigens vind ik 24 jaar in een Turkse cel ook al een behoorlijke straf

mark61
03-07-04, 14:42
Geplaatst door 850
24 jaar is toch al bijna levenslang? Of is levenslang ook écht tot de dood in de nor zitten?

Overigens vind ik 24 jaar in een Turkse cel ook al een behoorlijke straf

24 dagen is ook al een hele prestatie.

taouanza
03-07-04, 14:44
Geplaatst door mark61
24 dagen is ook al een hele prestatie.

tot nu toe kregen ze niks dus laat ze maak lekker rotten voor hun eer.:moe:

mark61
03-07-04, 14:46
Geplaatst door taouanza
tot nu toe kregen ze niks dus laat ze maak lekker rotten voor hun eer.:moe:

Ow in Turkije ga je daarvoor wel naar de gevangenis hoor. De meesten melden zich zelf bij de politie. Alleen waren de straffen lager dan voor een 'gewone' moord.

Muntasir
03-07-04, 14:49
Wat kan mij bommen wat Turkije wil.... Een mentaliteitsverandering is nodig om dat HEIDENSE gebruik van EREWRAAK uit te bannen... In de Islam kent men wel vergeldingswetten voor bepaalde zaken, waarbij je volgens mij niet mensen mag doden (het gaat dan om een vergoeding ed...) maar vergeven schijn toch altijd beter te zijn...

850
03-07-04, 14:53
:vreemd: ???
Volgens Tao krijgen ze niks en volgens mark61 krijgen ze minder dan moord.
Maar dr staat dat de max straf 24 jaar is...........
Als dat dan blijkbaar niet gegeven wordt dan heb je toch ook niks aan levenslang want dat zal dan ook niet worden gegeven...........

Turkish_boy
03-07-04, 16:29
Ik snap brussel niet. ALs er in Europa een jonge meisje word verkracht en vermoord krijgt de gast die dat gedaan heeft 12 jaar cel+TBS. En in de cel is het net of je koning bent. Je hebt alles ter ontspanning. Ik vind dat Europese regels niet Hard genoeg zijn.

KapriTit
03-07-04, 16:33
:huil2: :huil:


Geplaatst door Turkish_boy
Ik snap brussel niet. ALs er in Europa een jonge meisje word verkracht en vermoord krijgt de gast die dat gedaan heeft 12 jaar cel+TBS. En in de cel is het net of je koning bent. Je hebt alles ter ontspanning. Ik vind dat Europese regels niet Hard genoeg zijn.

mark61
04-07-04, 02:54
Geplaatst door 850
:vreemd: ???
Volgens Tao krijgen ze niks en volgens mark61 krijgen ze minder dan moord.
Maar dr staat dat de max straf 24 jaar is...........
Als dat dan blijkbaar niet gegeven wordt dan heb je toch ook niks aan levenslang want dat zal dan ook niet worden gegeven...........

Die 24 jaar is al een recente verhoging. Vroeger was het minder, en het blijft afhangen van de rechter.

Joesoef
04-07-04, 07:29
Laten we hopen dat er aan die idiote barbaarse praktijken nu wat gedaan gaat worden. Tot op heden doet men het af als het reden van de familie eer. En ik heb het idee dat de meeste rechters daar nog steeds traditionele mannen zijn.

Türk_Gücü
07-07-04, 10:05
in turkije krijg je meer straf als je een dier verkracht en minder als je een mens :boos:

van mij mogen ze levenslang(letterlijk)