PDA

Bekijk Volledige Versie : Help!



Ramzi
03-07-04, 15:51
Mn pc vraagt om een bestand te repareren die die mist. Nu moet ik daarvoor Windows Setup starten vanaf de orginele cd-rom met installatiebestanden. Daarna moet ik in het eerste scherm optie ' R' kiezen om de reparatieprocedure te starten.

Maar nu, dat is op zich allemaal geen probleem, maar verlies ik dan mn bestanden niet in Mijn Documenten? Ik krijg van iedereen een ander antwoord... :(

barfly
03-07-04, 15:59
Geplaatst door Ramzi
Mn pc vraagt om een bestand te repareren die die mist. Nu moet ik daarvoor Windows Setup starten vanaf de orginele cd-rom met installatiebestanden. Daarna moet ik in het eerste scherm optie ' R' kiezen om de reparatieprocedure te starten.

Maar nu, dat is op zich allemaal geen probleem, maar verlies ik dan mn bestanden niet in Mijn Documenten? Ik krijg van iedereen een ander antwoord... :(

Als het Windows is dan geef ik garantie tot de deur, maar als je alleen de repair optie draait dan mag er in principe niks verdwijnen.

Ramzi
03-07-04, 16:56
Geplaatst door barfly
Als het Windows is dan geef ik garantie tot de deur, maar als je alleen de repair optie draait dan mag er in principe niks verdwijnen.

Het is Windows XP, dan mag er niks verdwijnen zei je, maar wat is de kans dat er toch iets verdwijnt??

Simon
03-07-04, 17:01
Ik heb dit wel eens gedaan en dan verwijnt er in ieder geval niks:

Windows XP herstellen.

Doe de CD ROM van XP in je drive en doe het volgende:
Start-Uitvoeren en typ: sfc /scannow (let op spatie achter sfc)
Windows controleert of er beschadigde bestanden zijn en vervangt deze indien nodig door de originele.


Toelichting die ik vond:

SFC

Wat is het en hoe werkt het?
Bij het installeren van software worden nog wel eens systeem bestanden overschreven.
In Windows zit al een beveiliging ingebouwd. Deze beveiliging monitort de systeem
bestanden en zorgt ervoor dat wanneer een systeem bestand wordt weg gegooid of wordt overschreven met een oudere versie, deze automatisch gerestored wordt.

Van de syteem bestanden die normaal ge-update worden, wordt een backup bijgehouden door SFC (System File Checker) in de C:\Windows\system32\dllcache map.

Bij problemen met de systeem bestanden, kan je SFC gebruiken om ze te herstellen

N.B.: Als de problemen komen na de installatie van software, gebruikt dan wel altijd eerst de uninstaller. Als bij Windows XP dat ook niet helpt, gebruik dan de ingebouwde herstelmogelijkheden door gebruikt te maken van herstel punten.
SFC is een laatste red middel om de systeem bestanden te herstellen.

Hoe gebruik ik het?
Open een command prompt via: Start -> uitvoeren... -> cmd

Typ je in de command prompt SFC /? , dan krijg je alle opties van SFC te zien:



SFC [/SCANNOW] [/SCANONCE] [/SCANBOOT] [/REVERT] [/PURGECACHE] [/CACHESIZE=x]



/SCANNOW Alle beveiligde systeembestanden nu controleren

/SCANONCE Alle beveiligde systeembestanden een keer controleren

bij de volgende keer opstarten

/SCANBOOT Alle beveiligde systeembestanden elke keer controleren

tijdens het starten van het systeem

/REVERT Controle instellen op standaard instelling

/PURGECACHE Bestandscache leegmaken

/CACHESIZE=x Grootte van bestandscache instellen


De beschrijvingen spreken hier voor zich.

Draai je SFC zonder opties, dan zullen alle overschreven systeem bestanden worden vervangen met die uit C:\Windows\system32\dllcache.

Als de files uit C:\Windows\system32\dllcache niet meer gebruikt kunnen worden omdat de inhoud van de map corrupt is geraakt, kies je voor de optie /SCANNOW. Hiermee zullen de systeem bestanden, inlcusief de inhoud van C:\Windows\system32\dllcache, hersteld worden.
Er kan hier gevraagd worden om de Windows CD in de drive te stoppen, dus hou die bij de hand.
Let hierbij ook op dat als er bestanden van de CD worden gerbruikt, je dan de systeem bestanden hebt van die Windows versie en dat je eventuele service packs opnieuw zal moeten installeren.

barfly
03-07-04, 18:14
Als mostert na de maaltijd wil ik wel een kleine tip van de hand doen. Als je voor je Windows installeerd je schijf opdeelt in twee partities en Windows in zijn eigen partitie installeerd (gewoonlijk c:\) dan heb je een tweede "schijf" in je explorer (d: of e: etc...) Als je daar je bestanden op zet, die je wil bewaren, dan loop je minder risico dan wanneer je alles op één partitie zet....

Mijn standaard installatie is circa vijf GB voor WindowsXP en de rest van de schijf voor data.

Mocht je dan dus Windows opnieuw installeren dan formateer je alleen de c: partitie en blijft de rest in tact.

barneveld
03-07-04, 21:34
ik had graag geholpen maar ik heb geen verstand van

barfly
03-07-04, 21:35
Geplaatst door barneveld
ik had graag geholpen maar ik heb geen verstand

Geeft niks kan jij ook niet helpen :p

barneveld
03-07-04, 21:38
Geplaatst door barfly
Geeft niks kan jij ook niet helpen :p

maar ik leef wel met hem

S@deeQ.
03-07-04, 21:39
Geplaatst door Ramzi
Mn pc vraagt om een bestand te repareren die die mist. Nu moet ik daarvoor Windows Setup starten vanaf de orginele cd-rom met installatiebestanden. Daarna moet ik in het eerste scherm optie ' R' kiezen om de reparatieprocedure te starten.

Maar nu, dat is op zich allemaal geen probleem, maar verlies ik dan mn bestanden niet in Mijn Documenten? Ik krijg van iedereen een ander antwoord... :(



kopie maken van je map ' mijn documenten

Zit er geen Cd brander op ?? USB stik ? externe HDD? andere partitie??

barneveld
03-07-04, 21:43
Geplaatst door S@deeQ.
kopie maken van je map ' mijn documenten

Zit er geen Cd brander op ?? USB stik ? externe HDD? andere partitie??

volgens mij is hij al lang klaar

S@deeQ.
03-07-04, 21:45
Geplaatst door barneveld
volgens mij is hij al lang klaar

viespeuk

niemand komt klaar achter zijn PC :wat?!:

barneveld
03-07-04, 21:51
Geplaatst door S@deeQ.
viespeuk

niemand komt klaar achter zijn PC :wat?!:


dan is je fantasie niet ruim denkend

barfly
03-07-04, 22:04
Geplaatst door S@deeQ.
kopie maken van je map ' mijn documenten

Zit er geen Cd brander op ?? USB stik ? externe HDD? andere partitie??

Ik ben benieuwd hoe jij mijn 30 gieg aan mp3tjes gaat fikken. DVD?

S@deeQ.
03-07-04, 22:06
Geplaatst door barfly
Ik ben benieuwd hoe jij mijn 30 gieg aan mp3tjes gaat fikken. DVD?


gewoon mijn extern usb HDDtje van 250 GB op aan sluiten en een beetje sleepwerk :student:

barfly
03-07-04, 22:10
Geplaatst door S@deeQ.
gewoon mijn extern usb HDDtje van 250 GB op aan sluiten en een beetje sleepwerk :student:

Hmm, duur en als ie stoek gaat jammer maar helaas. Ik ga de boel wel met DVD branden. Oja ik heb het nog niet gehad over films... :jammer:

Tomas
03-07-04, 22:14
Of gewoon niks zelf maken, dan kan je het zo weer van internet plukken.

S@deeQ.
03-07-04, 22:14
Geplaatst door barfly
Hmm, duur en als ie stoek gaat jammer maar helaas. Ik ga de boel wel met DVD branden. Oja ik heb het nog niet gehad over films... :jammer:

je kan ook een slave schijf erbij plaatsen van 160 gb ( 70 € ?) en alles daarop parkeren

mvitlongue
03-07-04, 22:20
En je kunt bv. Partition Magic gebruiken om die voorgestelde verdeling te doen van 5 GB voor XP en de rest voor data. Ik heb zelf 3 GB, en dat loopt wel eens vol. 5 GB is een goede suggestie.

barneveld
03-07-04, 22:32
waar heb jullie het over

mvitlongue
03-07-04, 22:36
Over iets waar jij geen bal van snapt. Maar dat is gebruikelijk.
Bal mag zeker niet, vanwege varkensvlees?

barneveld
03-07-04, 22:41
Geplaatst door mvitlongue
Over iets waar jij geen bal van snapt. Maar dat is gebruikelijk.
Bal mag zeker niet, vanwege varkensvlees?

oke ik snap het nu

Ramzi
05-07-04, 00:09
Geplaatst door barneveld
volgens mij is hij al lang klaar

Ik heb de hoop opgegeven...

Ik kan er uberhaupt niet in... das nu juist het probleem. Ik wil het zekere voor het onzekere nemen door eerst mn documenten op de 1 of andere manier te redden. Heb het geprobeerd door de harde schijf op n andere nog werkende pc te plaatsen als slave maar dan krijg ik te zien dat door n beveiliging ik de mappen niet kan kopieren.

Ik heb nu wel van meerdere mensen te horen gekregen dat de map Documents and Local Settings intact blijft bij het uitvoeren van de herstel operatie maar toch vertrouw ik het niet helemaal... ik heb mn harde schijf maar aan n vriend gegeven, misschien dat hij er iets mee kan.

Thnx anyway.

taouanza
05-07-04, 08:16
Geplaatst door Ramzi
Ik heb de hoop opgegeven...

Ik kan er uberhaupt niet in... das nu juist het probleem. Ik wil het zekere voor het onzekere nemen door eerst mn documenten op de 1 of andere manier te redden. Heb het geprobeerd door de harde schijf op n andere nog werkende pc te plaatsen als slave maar dan krijg ik te zien dat door n beveiliging ik de mappen niet kan kopieren.

Ik heb nu wel van meerdere mensen te horen gekregen dat de map Documents and Local Settings intact blijft bij het uitvoeren van de herstel operatie maar toch vertrouw ik het niet helemaal... ik heb mn harde schijf maar aan n vriend gegeven, misschien dat hij er iets mee kan.

Thnx anyway.

En ik wilde nog muziek bij je dowloaden. :cheefbek: