PDA

Bekijk Volledige Versie : Israël betrokken bij verhoor Iraakse gevangenen



S@deeQ.
04-07-04, 13:54
Israël betrokken bij verhoor Iraakse gevangenen
AMSTERDAM - De Amerikaanse generaal die voorheen de leiding had over de Abu Ghraib-gevangenis in Bagdad beweert dat Israëliërs betrokken zijn geweest bij de ondervraging van Iraakse verdachten elders in Bagdad. De generaal, Janis Karpinski, werd in mei geschorst nadat aan het licht was gekomen dat gevangenen in Abu Ghraib door Amerikaanse militairen waren mishandeld en vernederd.

In een zaterdag uitgezonden interview met de Britse radio zei Karpinski bij een bezoek aan een inlichtingenfaciliteit in Bagdad een man te hebben ontmoet, die zei dat hij een Israëliër was die verdachten kwam verhoren. "Ik spreek Arabisch, maar ik ben geen Arabier, ik ben een Israëliër ", zou de man hebben gezegd. Toen Karpinski blijk gaf van haar verbazing zou de man niet meer hebben willen zeggen dan dat er "een heleboel mensen overal vandaan" bij de verhoren betrokken waren.

De aanwezigheid van Israëlische militairen of agenten in Irak zou in de islamitische wereld zeker verkeerd vallen, maar het kantoor van de Israëlische premier Ariel Sharon verwees het verhaal van Karpinski direct naar het rijk der fabelen.

"Het kantoor van de premier verklaart dat de berichten over de vermeende betrokkenheid van Israëlische ondervragers bij het onderzoek naar Iraakse gijzelaars of gevangenen nergens op gebaseerd en ongegrond zijn. Deze berichten worden met kracht ontkend", zo luidde een zaterdag afgegeven verklaring.




:maf2:

de zionisten zitten achter alle ellende op deze wereld :bril:

Simon
04-07-04, 14:36
Dat Irak is aangevallen vanaf grondgebied van SA in de recente oorlog is ook altijd officieel ontkend.

taouanza
04-07-04, 23:23
Am shocked.:moe: