PDA

Bekijk Volledige Versie : Rappers vervolgd voor belemmeren Kamerlid Hirsi Ali



Joesoef
05-07-04, 16:20
Rappers vervolgd voor belemmeren Kamerlid Hirsi Ali

Uitgegeven: 5 juli 2004 16:29
Laatst gewijzigd: 5 juli 2004 16:29

DEN HAAG - Het Openbaar Ministerie (OM) verwijt drie leden van de Haagse rapgroep DHC dat zij Tweede Kamerlid Hirsi Ali (VVD) belemmeren in het uitoefenen van haar taak. Een woordvoerder zei maandag dat het OM gebruik maakt van artikel 121 uit het Wetboek van Strafrecht, dat speciaal in het leven is geroepen voor geweld tegen en bedreiging van leden van de Staten-Generaal.

DHC (Den Haag Connection) kwam vorige week in het nieuws door een uitzending van het tv-programma NOVA. Dat ging deels over het rapnummer 'Hirsi Ali Diss', waarin de VVD-parlementariër wordt bedreigd, uitgescholden en gekleineerd. DHC heeft onder meer geschreven dat een liquidatie van en bomaanslag op Hirsi Ali in voorbereiding zijn en dat ze haar nek willen breken.

Het OM is van mening dat artikel 121 van toepassing is op deze zaak, meldde de zegsman. In de tekst staat onder meer dat maximaal een levenslange gevangenisstraf kan worden opgelegd aan iemand die "een vergadering van een of beide kamers der Staten-Generaal uiteenjaagt." Levenslang of een tijdelijke straf kan de rechter ook geven aan een iemand die een lid van Eerste of Tweede Kamer dwingt om een besluit (niet) te nemen, of die een Kamerlid "verhindert vrij en onbelemmerd zijn plicht te vervullen".

ZbaqZbaq
05-07-04, 16:27
wohahahaha...belemmerd.....

die verminkte Iblies had nooit van het nummer gehoord tot NOVA ermee op de proppen kwam.......

NOVA BEDANKT !! voor de gratis promotie van DHC

[nl-x: een keer was leuk]

Ron Haleber
05-07-04, 16:52
Geplaatst door ZbaqZbaq
wohahahaha...belemmerd.....

die verminkte Iblies had nooit van het nummer gehoord tot NOVA ermee op de proppen kwam.......

NOVA BEDANKT !! voor de gratis promotie van DHC


Ik vind het prima dat leden van de 1e en 2e kamer beschermd worden tegen rapper-vuiligheid met oproep tot moord.

Ik meen dat DAJJ voorzitter van de Europese AEL het hierin met mij eens is. ook DAJJ respecteert de democratie en de wetten!


Ik zou enkel wensen dat (itt rapproducent Nabil) ook mensen als Farid Achahboun die zuiver vanwege hun politieke mening met een nekschot bedreigd worden, ook onder die wet vielen!

ZbaqZbaq
05-07-04, 16:56
Geplaatst door Ron Haleber
Ik vind het prima dat leden van de 1e en2e kamer beschermd worden tegen rapper-vuiligheid met oproep tot moord.

Ik meen dat DAJJ voorzitter van de AEL het hierin met mij eens is. ook DAJJ respecteert de democratie!

DAJJ is voorzitter van AEL een heeft de ideologie van AEL te verdedigen....

en AEL standpunt mbt vrijheid van meningsuiting gaat verder dan de huidige normen zoals we die nu kennen.

Ron Haleber
05-07-04, 17:02
Geplaatst door ZbaqZbaq
DAJJ is voorzitter van AEL en heeft de ideologie van AEL te verdedigen....

en AEL standpunt mbt vrijheid van meningsuiting gaat verder dan de huidige normen zoals we die nu kennen.


Leuk dat we voortaan van jou te horen krijgen wat DAJJ voor een mening dient te hebben. Dit tekent de situatie, Rabi'ah & Freya!

ZbaqZbaq
05-07-04, 17:08
Geplaatst door Ron Haleber
Leuk dat we voortaan van jou te horen krijgen wat DAJJ voor een mening dient te hebben. Dit tekent de situatie, Rabi'ah!

Ron je moet niet haantje de voorste gaan zitten uithangen...

zie AEL standpunt mbt uitspraak over VZW's van Vlaams Blok...

dan weet je ook gelijk hoe AEL denkt over de vrijheid van meningsuiting...en ja dus ook DAJJ.

Rabi'ah.
05-07-04, 17:18
Geplaatst door Ron Haleber
Leuk dat we voortaan van jou te horen krijgen wat DAJJ voor een mening dient te hebben. Dit tekent de situatie, Rabi'ah & Freya!

Voor AEL-standpunten.......zie http://www.arabeuropean.org

:moe:

Ron Haleber
05-07-04, 17:20
Geplaatst door ZbaqZbaq
Ron je moet niet haantje de voorste gaan zitten uithangen...

zie AEL standpunt mbt uitspraak over VZW's van Vlaams Blok...

dan weet je ook gelijk hoe AEL denkt over de vrijheid van meningsuiting...en ja dus ook DAJJ.


ZbaqZbaq dat is iets heel anders! Ayaan is geen Flip de Winter, de VVD is geen gedeeltelijk buiten de wet gesteld Vlaams Blok...!


Het laatste wat ik wil is verdeeldheid zaaien in Mrc organisaties. Ik ken zelf de problemen daarmee...

Maar kritiek moet mogelijk blijven en ik weet dat de overgrote meerderheid van Marokkanen en Turken vunzige fuck-rap verafschuwt...!

Zie mijn kritiek intopic:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=102870&perpage=15&display=&pagenumber=1


Dat ZbaqZbaq iets met jongeren van de grond probeert te krijgen zou mooi zijn. Maar niet met fuck-fuck van rapper-liedjes...

Je hoeft van mij zeker de Heilige Koran niet dag en nacht te citeren... Daarvoor moet je bij Bil@l zijn! Maar een beetje geciviliseerd mag het toch wel toegaan!


In Allahs naam : Redt dus de AEL/MDP...! Op zich is het initiatief van DAJJ positief!

Ron Haleber
05-07-04, 17:34
Geplaatst door Rabi'ah.
Voor AEL-standpunten.......zie http://www.arabeuropean.org

:moe:

Lieve meid van een Rabi'ah, ik heb jou gisteren toch ook geen fuck-my-mother-rapsongs horen zingen! Dat naffer-festival was allemaal toch echt Arabisch en dus echt beschaafd - de AEL dus waardig!


Kun je nu echt niet begrijpen dat meer dan 90% van de Marokkanen en Turken die fuck-rap verafschuwt!

Je kunt je afkeer van islam-bashers echt wel op een andere zinniger manier uiten. En dan is het veel meer effectief... Ik wil je niet mijn kennis Farid ten voorbeeld stellen - die gaat ook te ver - maar dan wel op een politieke manier!



Wat heb jij er nu aan als de jonge naffers het rappen van Nabil gaan naäpen! Je weet hoe makkelijk ze dat doen en alle gevolgen van dien: nog meer naffers in de bajes!

Lees in de laatste Contrast wat een ellende de naffers met dit imago nu al hebben! Kom tot je positieven!

Moest onderbreken - kreeg net een naffer aan de lijn - vertelde hem over DAJJ en de shit met ZZ op deze topics. Deze hele gewone volksjongen was het 100% met mij eens.

ZbaqZbaq
05-07-04, 17:40
Geplaatst door Ron Haleber
ZbaqZbaq dat is iets heel anders! Ayaan is geen Flip de Winter, de VVD is geen gedeeltelijk buiten de wet gesteld Vlaams Blok...!



Zij is erger dan de Winter....zij is leugenachtiger en hypocrieter.



Het laatste wat ik wil is verdeeldheid zaaien in Mrc organisaties. Ik ken zelf de problemen daarmee...


je overschat jezelf Ron




Maar kritiek moet mogelijk blijven en ik weet dat de overgrote meerderheid van Marokkanen en Turken vunzige fuck-rap verafschuwt...!

Zie mijn kritiek intopic:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=102870&perpage=15&display=&pagenumber=1



Ik weet ook dat de meerderheid van zwarten vunzige-rap verafschuwt...toch is het big bussines. Slap argument trouwens.



Dat ZbaqZbaq iets met jongeren van de grond probeert te krijgen zou mooi zijn. Maar niet met fuck-fuck van rapper-liedjes...


Wat ik wel of niet doe laat ik niet afhangen van jou goedkeuring. Dat bepalen die jongeren toevallig wel even zelf. Daar hebben ze geen paternalistische bemoeials voor nodig.



Je hoeft van mij zeker de Heilige Koran niet dag en nacht te citeren... Daarvoor moet je bij Bil@l zijn! Maar een beetje geciviliseerd mag het toch wel toegaan!


In Allahs naam : Redt dus de AEL/MDP...! Op zich is het initiatief van DAJJ positief!

"opzich is het initiatief bla bla bla........."

Ron je hebt te lang tussen die oude garde mocro's gezeten.

ZbaqZbaq
05-07-04, 17:42
Geplaatst door Ron Haleber

Wat heb jij er nu aan als de jonge naffers het rappen van Nabil gaan naäpen!

kleuter

Robbedoes
05-07-04, 17:50
die verminkte Iblies had nooit van het nummer gehoord tot NOVA ermee op de proppen kwam.......


TAOUANZA??????????

Ron Haleber
05-07-04, 17:55
Geplaatst door ZbaqZbaq
kleuter

ZbaqZbaq je mag me best met de oude garde vergelijken. Dat waren mijn kameraden [Menebhi c.s.] en daar zal ik me nooit voor schamen...

Maar luister ajblief naar ze - en helemaal niet naar mij als bleekscheet!

Er komt net weer een Marokkaan van de oude garde bij me binnenvallen die nog erger dit soort dingen verafschuwt dan ik. Ik hou me vanavond gezellig met hem bezig..!

Hoop dat je er iets goeds van maakt! Salam!

Ron Haleber
05-07-04, 18:51
Geplaatst door ZbaqZbaq


Ik weet ook dat de meerderheid van zwarten vunzige-rap verafschuwt...toch is het big bussines. Slap argument trouwens.


Ik druk me ff als gastheer:

Beste ZbaqZbaq "toch is rap big bussines"... Ik gun je graag big bussines, daar is op zich niets mis mee.

Maar je kunt onze jonge Marokkanen wel wat beters verkopen dan het soort fucking rap-bussines dat je nu promoot/produceert.

Onze Med Aissati is ook geen heilige en is ook met - noem het "big bussines" bezig in glossy tijdschriften voor naffers - als er een markt voor is... Neem hem in de arm en doe net als hij iets positiefs voor de jonge Marokkanen...! Hij is heus niet te beroerd om een energieke kerel als jou optimaal te waarderen en op mogelijkheden te wijzen!




Wat ik wel of niet doe laat ik niet afhangen van jou goedkeuring. Dat bepalen die jongeren toevallig wel even zelf. Daar hebben ze geen paternalistische bemoeials voor nodig.


Ja dat zal je de koekoek halen! Daarom sta ik juist zo huiverig tegen Rabi'ahs avances als AEL-ster om me in dit jonge stadium actief met AEL-zaken te bemoeien!

Maar in elk geval jij bepaalt als AEL-voorzitter toch wel de grote lijn en de uitvoering. Ik hoop dat je Rabi'ah en Freya een centrale taak geeft want zij bewijzen op onze site dat ze heel goede ideeën hebben! Succes!

Nu moet ik voor mijn Marokkaanse gasten gaan koken!


( Rabi'ah ik geloof dat ik mijn contributie voorlopig beter aan Farid Achahboun kan geven om hem zijn boete vanwege Wilders te laten betalen? Nietwaar? )

Simon
05-07-04, 18:54
Geplaatst door Ron Haleber

Ik zou enkel wensen dat (itt rapproducent Nabil) ook mensen als Farid Achahboun die zuiver vanwege hun politieke mening met een nekschot bedreigd worden, ook onder die wet vielen!

Nou Farid Achahboun schreef toen het bloed nog warm was van Fortuyn maar hij al wel was neergeschoten dat de man niks anders verdiende. Wat dat betreft geef je hier helaas een slecht voorbeeld. Niet dat ik daarmee een bedreiging aan zijn adres gedoog. Integendeel.

nl-x
05-07-04, 19:00
Geplaatst door Joesoef
Het OM is van mening dat artikel 121 van toepassing is op deze zaak, meldde de zegsman. In de tekst staat onder meer dat maximaal een levenslange gevangenisstraf kan worden opgelegd aan iemand die "een vergadering van een of beide kamers der Staten-Generaal uiteenjaagt." Levenslang of een tijdelijke straf kan de rechter ook geven aan een iemand die een lid van Eerste of Tweede Kamer dwingt om een besluit (niet) te nemen, of die een Kamerlid "verhindert vrij en onbelemmerd zijn plicht te vervullen".
Weet iemand of na het uitkomen van dit rapliedje en het oppakken van DHC AHA zich vanwege het rapliedje afgemeld bij een vergadering van een der Kamers?

Anders zie ik namelijk niet in hoe het hard te maken valt dat zij haar daarin hebben verhinderd :moe:

Simon
05-07-04, 19:08
Geplaatst door nl-x
Weet iemand of na het uitkomen van dit rapliedje en het oppakken van DHC AHA zich vanwege het rapliedje afgemeld bij een vergadering van een der Kamers?

Anders zie ik namelijk niet in hoe het hard te maken valt dat zij haar daarin hebben verhinderd :moe:

Het OM noemt 2 artikelen begrijp ik uit de NRC:

Het OM doet voor vervolging van de rappers een beroep op twee artikelen van het wetboek van strafrecht. Het gangbare artikel 285 betreft bedreiging, het zelden toegepaste artikel 121 is speciaal gericht op leden van de Eerste en Tweede Kamer. Volgens dit artikel kunnen personen die leden van de Staten-Generaal verhinderen om vrij en onbelemmerd hun plicht te vervullen, worden gestraft met een levenslange gevangenisstraf, een gevangenisstraf van maximaal twintig jaar of een geldboete.

Artikel 121 is een variant op artikel 95a, dat zich richt op bedreiging van leden van de ministerraad. Dit eveneens zelden toegepaste artikel werd onlangs door het Amsterdamse openbaar ministerie ingezet bij de vervolging van een man die minister Verdonk had bedreigd in een uitzending van de regionale zender RTV Noord-Holland. Volgens een woordvoerder van het Haagse OM is er geen verband tussen de inzet van beide artikelen. ,,We nemen deze zaak heel serieus, we zijn er van overtuigd dat Hirsi Ali daadwerkelijk is belemmerd in de uitoefening van haar werk.''

Dat AHA door bedreigingen moeilijker haar werk kan doen lijkt mij wel hard te maken. Echter die bedreigingen komen natuurlijk niet alleen van DHC.

ZbaqZbaq
05-07-04, 19:21
Geplaatst door Ron Haleber
Ik druk me ff als gastheer:

Beste ZbaqZbaq "toch is rap big bussines"... Ik gun je graag big bussines, daar is op zich niets mis mee.

Maar je kunt onze jonge Marokkanen wel wat beters verkopen da het soort fucking rap-bussines dat je nu produceert.

Onze Med Aissati is ook geen heilige en is ook met - noem het "big bussines" bezig in glossy tijdschriften voor naffers - als er markt voor is... Neem hem in de arm en doe net als hij iets positiefs voor de jongeren...! Hij is heus niet te beroerds om een energieke kerel als jou optimaal te waarderen!




Ja dat zal je de koekoek halen! Daarom sta ik juist zo huiverig tegen Rabi'ahs avances als AEL-ster!

Maar jij bepaalt als AEL-voorzitter toch wel de grote lijn en de uitvoering. Ik hoop dat je Rabi'ah en Freya een centrale taak geeft want zij bewijzen op onze site dat ze heel goede ideeën hebben! Succes!

Nu moet ik voor mijn gasten gaan koken!


( Rabi'ah ik geloof dat ik mijn contributie voorlopig beter aan Farid Achahboun kan geven om hem zijn boete vanwege Wilders te laten betalen? Nietwaar? )

Ron ..

ik ben geen AEL-voorzitter en rappen doe ik alleen hier op het bord

Pytaghoras
05-07-04, 19:28
Geplaatst door Ron Haleber
Ik vind het prima dat leden van de 1e en 2e kamer beschermd worden tegen rapper-vuiligheid met oproep tot moord.

Ik meen dat DAJJ voorzitter van de Europese AEL het hierin met mij eens is. ook DAJJ respecteert de democratie en de wetten!


Ik zou enkel wensen dat (itt rapproducent Nabil) ook mensen als Farid Achahboun die zuiver vanwege hun politieke mening met een nekschot bedreigd worden, ook onder die wet vielen!

Wat lul je weer man? Als Hirshi Ali zich alles kan veroorloven, waarom mogen die rappers dan niet zingen? Ik vind dat die politici te verwend zijn. Kleine kinderen zijn het.

_h4T3D_sE7eN
05-07-04, 21:27
AEL zuigt.

ZbaqZbaq
05-07-04, 21:31
_h4T3D_sE7eN slikt.

Mark
05-07-04, 21:38
:tover:

Robbedoes
05-07-04, 22:18
Rushdie werd voor minder ter dood veroordeeld door moslim leiders verveeld

S@deeQ.
05-07-04, 22:22
Geplaatst door Robbedoes
Rushdie werd voor minder ter dood veroordeeld door moslim leiders verveeld


zat jij niet zo lang geleden nog te janken om een boekje van el tawheed moskee :wijs:

nazi rat

Rabi'ah.
05-07-04, 22:32
Geplaatst door Robbedoes
Rushdie werd voor minder ter dood veroordeeld door moslim leiders verveeld

Pardon?

Moslimleiders?

Ayatollah Khomeiny, de geestelijk leider van Iran, heeft idd een fatwa(=opinie over de wet) uit doen gaan waarin werd opgeroepen tot het doden van Salman Rushdie.

Op een conferentie van islamitische landen hebben alle regeringen van islamitische landen, op een na, die oproep veroordeeld als zijnde onwettig en onislamitisch.

Dus waar jij die meervoudsvorm vandaan haalt, weet ik ook niet.

:moe: :moe: :moe:



Groetjes,

Rabiah.

Ron Haleber
05-07-04, 22:32
Geplaatst door ZbaqZbaq
Ron ..

ik ben geen AEL-voorzitter en rappen doe ik alleen hier op het bord

ZbaqZbaq ik heb op dit pb n.a.v jou juist het recht van politici verdedigd op anonimiteit. Maar het is toch wel duidelijk dat jij in dit geval de "kwade genius" bent die Nabil Marmouch inspireert. Laten we het daar dan maar op houden.

Dat die "kwade genius" van Nabil Marmouch oordeelt over wat DAJJ wel of niet over zijn AEL i.c. over gangstarap kan zeggen, vind ik toch wel erg aanmatigend voor een buitenstaander als jij.

Ron Haleber
05-07-04, 23:30
Geplaatst door Simon
Nou Farid Achahboun schreef toen het bloed nog warm was van Fortuyn maar hij al wel was neergeschoten dat de man niks anders verdiende. Wat dat betreft geef je hier helaas een slecht voorbeeld. Niet dat ik daarmee een bedreiging aan zijn adres gedoog. Integendeel.

Simon het spijt me, maar ik geloof niet dat je weet waar je het over hebt...

Farid Achahboun heeft een doodswens geuit t.a.v. politicus Wilders n.a.v. diens extreme islambashing en zijn steun - in Israël uitgesproken - aan de Israëlische politiek... Daarvoor heeft hij 100 uur straftaak gekregen, een boete en een aantal maanden voorwaardelijk.



De zaken waaraan Farid zich schuldig heeft gemaakt zijn op deze site echt ouwe koek - hier gebeurt dat al jarenlang. En momenteel uit NL-X (ik zal je zijn functie maar niet noemen want dat heeft hij niet graag) precies dezelfde soort wensen...!

Ik volg noch Farid noch NL-X in hun uitingen aan het adres aan Wilders noch aan het adres van Hirsi Ali... Ik vind dat een manier om jezelf te overschreeuwen die zinloos is... Je zult van mij die uitingen dan ook niet horen.

Maar de wijze waarop nu art. 121 van stal gehaald wordt met bedreiging van levenslange gevangenisstraf voor doodswensen t.a.v. parlementariërs, vind ik erg overdone.


Ik vind niet dat het bestuur van Maroc.NL - ook al doet het uitlatingen die ik niet over mijn lippen krijg en die ik van ze dus op deze site duidelijk bestrijdt -, daarvoor levenslang achter de tralies zou moeten zitten...!


Ik noem je als voorbeeld Hirsi Ali.

Lees de teksten van mij en Maarten in het topic over haar bedreiging in het café... Ik werd het na 15 pagina discussie als pacifist t.a.v. haar het zelfs met onze moslima's daarover eens.

Maar als NL-X het niet met ons eens is, zou het toch te gek om los te lopen zijn als wij hem voor eeuwig achter de tralies wensen???

Ik gedoog dus NL-X en Farid in hun wensen en geef daarmee volgens jou een slecht voorbeeld...??! Leg me dat eens uit?




Of Simon, begrijp je er nu niets meer van en begin je weer te bazelen over wie / wat demoniserends gezegd heeft na de moord op Fortuyn...? Stel dan effe een lijstje op van honderd namen op deze site en geef die alsnog aan Donner door ter zake art. 121!

Fortuyns demonisering vond plaats vóór de moord door politici en columnisten - hetgeen tot een klimaat leidde waar hij bescherming nodig had die Biza van PvdAer De Vries hem niet gaf... Daar gingen de politiek en media de fout in...

Joesoef
06-07-04, 07:01
Geplaatst door Robbedoes
Rushdie werd voor minder ter dood veroordeeld door moslim leiders verveeld


Dag Robbedoes,


Generaliseren is jou niet vreemd merk ik steeds opnieuw. Die vreemdelingen haat en het Islam fobie zitten jou wel erg diep. Jouw koophuis soms in waarde gedaald nadat je "nieuwe" buren kreeg?

Simon
06-07-04, 07:23
Geplaatst door Ron Haleber
Of Simon, begrijp je er nu niets meer van en begin je weer te bazelen over wie / wat demoniserends gezegd heeft na de moord op Fortuyn...? Stel dan effe een lijstje op van honderd namen op deze site en geef die alsnog aan Donner door ter zake art. 121!


Ik bedoel dat Farid er zelf niet zo mee zit als politici worden neergeschoten die zijn mening niet vertegenwoordigen. Hij heeft zijn instemming betuigd nog geen kwartier nadat Fortuyn was neergeschoten. Het lijkt mij logisch dat dat bij mij naar boven komt als hij nu tot de bedreigden behoort. Zeker als je in dit verband woorden als "zuiver" in de mond neemt.

Wat betreft artikel 121. Het is gebruikelijk dat advocaten zoveel mogelijk artikelen van stal halen om iemand aan te pakken. Het lijkt mij ook twijfelachtig of de rechter dit artikel van toepassing verklaard. Maar 'gewone' bedreiging lijkt mij zonder meer van toepassing.

nl-x
06-07-04, 08:19
NL-X wenste helemaal niets :moe:

NL-X polste alleen of het legaal was om te zeggen 'dat ie er niet wakker van zou liggen, mocht er wat gebeuren'.

Kan menen dat Wilders zelf ooit eengelijke uitspraak heeft gedaan...

Ron Haleber
06-07-04, 08:37
Geplaatst door Pytaghoras
Wat lul je weer man? Als Hirshi Ali zich alles kan veroorloven, waarom mogen die rappers dan niet zingen? Ik vind dat die politici te verwend zijn. Kleine kinderen zijn het.

Pytaghoras ook nu weer moeten politici zich onder bescherming van body-guards in het openbaar verplaatsen!

Ik heb op dit forum al eerder gezegd dat ik een houding als van jou verwerp.

Ten eerste: gekozen volksvertegenwoordigers genieten een immuniteit voor hetgeen ze in het parlement zeggen. Het staat iedereen vrij om naar Congo en Sierra Leone etc. te vertrekken waar dat niet geldt!

Ik eis van mensen als jij dat mijn politieke vrienden als Fatima Elatik, Naima Azough, Khadizja Arib en vele anderen zich volledig vrij in het openbaar kunnen vertonen.

Pytaghoras jouw houding die Rechts nog versterkt zal overnemen en al overneemt, maakt dit onmogelijk! Ik protesteer daartegen. Politiek moet met argumenten worden bestreden. Niet met dreiging van geweld!

:boogie:

Ron Haleber
06-07-04, 08:38
Geplaatst door Simon
Ik bedoel dat Farid er zelf niet zo mee zit als politici worden neergeschoten die zijn mening niet vertegenwoordigen. Hij heeft zijn instemming betuigd nog geen kwartier nadat Fortuyn was neergeschoten. Het lijkt mij logisch dat dat bij mij naar boven komt als hij nu tot de bedreigden behoort. Zeker als je in dit verband woorden als "zuiver" in de mond neemt.

Wat betreft artikel 121. Het is gebruikelijk dat advocaten zoveel mogelijk artikelen van stal halen om iemand aan te pakken. Het lijkt mij ook twijfelachtig of de rechter dit artikel van toepassing verklaard. Maar 'gewone' bedreiging lijkt mij zonder meer van toepassing.

Simon, ik denk dat vele allochtonen - juist ook in Besturen van Marokkaanse organisaties en moskeeën - een zucht van opluchting zullen slaken als de hoofdfiguren van het huidige Islambashen van het podium verdwijnen...

Kunnen wij ze dat kwalijk nemen? Wij als autochtonen kunnen dat scherp afkeuren met name als er geweld en onwettige middelen voor worden gebruikt...

Maar Simon, kun je je zo weinig inleven in moslims dat je hun wensen als die van Marsmannetjes waarneemt? Was het klimaat dat door politici en columnisten tijdens Fortuyn is geschapen, niet even gevaarlijk als wat er nu opgeroepen wordt ten aanzien van moslims?

Wat is er vandaag aan de hand? Geen rechtse politicus, noch de media laten een kans onbenut om negatief nieuws t.a.v. moslims en met name Marokkanen breed uit te meten. Tegelijk weigeren ze ingezonden stukken als van mij en Orakel om een tegengeluid te laten horen...

Benzakours boek waarin hij die demonisering beschrijft, wordt genadeloos afgebrand in de pers! NOVA maakt hem belachelijk door hem als gesprekspartner Ronny Naftaniël toe te wijzen...



Goed haal maar oude koeien op uit de sloot. Farid heeft misschien met vele andere allochtonen van zijn opluchting blijk gegeven na de moord op Fortuyn. DAJJ vertelt in zijn boek hoe hij na de ramp op 9/11 van de Twin Towers ook grote vreugde voelde dat de USA eindelijk eens een klap was toegebracht...

Ikzelf heb me altijd fel tegen de demonisering van Fortuyn verzet. Ik liep mee in de A'damse demonstratie op de dag na de moord. Géén een autoriteit van de stad volgde mijn voorbeeld - ook jij als burger niet! De stedelijke autoriteiten stuurde enkel de ME op ons af! Ik vond dat een groot schandaal!

Ik vind je toch wel heel erg wereldvreemd reageren! Woon je toevallig op een andere planeet?

Simon
06-07-04, 08:52
Geplaatst door Ron Haleber
[B]Simon, ik denk dat vele allochtonen - juist ook in Besturen van Marokkaanse organisaties en moskeeën - een zucht van opluchting zullen slaken als de hoofdfiguren van het huidige Islambashen van het podium verdwijnen...

Kunnen wij ze dat kwalijk nemen? Wij als autochtonen kunnen dat scherp afkeuren met name als er geweld en onwettige middelen voor worden gebruikt...

Hier blijkt alleen maar uit dat je allochtonen als tweederangs burgers ziet die je niet helemaal serieus hoeft te nemen. Wij autochtonen keuren geweld en onwettige middelen scherp af, zo stel je. Maar dat ene Farid aangeeft dat Fortuyn de aanslag op zijn leven verdient heeft - op het moment dat hij op de straat ligt dood te gaan - ... tja daar moeten we begrip voor hebben. Het is immers een allochtoon die het zegt!


Maar Simon, kun je je zo weinig inleven in moslims dat je hun wensen als die van Marsmannetjes waarneemt? Was het klimaat dat door politici en columnisten tijdens Fortuyn is geschapen, niet even gevaarlijk als wat er nu opgeroepen wordt ten aanzien van moslims?

Ik wijs iedere oproep tot geweld tegen moslims af. Maar veel van die oproepen zie ik niet in de media verschijnen.


Ik vind je wel erg wereldvreemd reageren!

Ja IK ben zeker wereldvreemd als ik mij er aan erger dat het niemand ene fuck kan schelen op dit forum als er tot geweld wordt opgeroepen tegen politici. Maar ja, omdat het allochtonen zijn mag ik mij er van jou niet druk om maken. Kom nou toch !

Ron Haleber
06-07-04, 09:04
Geplaatst door Simon
Hier blijkt alleen maar uit dat je allochtonen als tweederangs burgers ziet die je niet helemaal serieus hoeft te nemen. Wij autochtonen keuren geweld en onwettige middelen scherp af, zo stel je. Maar dat ene Farid aangeeft dat Fortuyn de aanslag op zijn leven verdient heeft - op het moment dat hij op de straat ligt dood te gaan - ... tja daar moeten we begrip voor hebben. Het is immers een allochtoon die het zegt!


Simon, het gaat er niet om of het een autochtoon of allochtoon is die het zegt!

Het gaat er juist wel om dat blijkbaar - zoals uit je reactie blijkt - jij stekeblind bent voor het klimaat dat momenteel in de politiek en de media wordt opgeroepen tegen moslims en Marokkanen. Waarbij verstandige weerwoorden als van Orakel niet gepubliceerd worden!

Ik wees Bil@l er op dat ook mensen die echt iets van islam weten als Van Koningsveld, Peters en Shadid niet of nauwelijks aan bod komen - en overstemd worden door notoire nitwits... Zeg, Simon, kijk jij wel eens tv?




Ik wijs iedere oproep tot geweld tegen moslims af. Maar veel van die oproepen zie ik niet in de media verschijnen.


Gosseminee zeg, is jou dat toevallig toch ook eens opgevallen? Je bent blijkbaar nooit op rechtse websites wezen kijken? Ik raad je dat ernstig aan. Dan zie hoe daar nekschoten worden uitgedeeld als aan Job Cohen! Waarom toon je dan geen enkel begrip voor wat ik hierboven in mijn postings beschrijf...???




Ja IK ben zeker wereldvreemd als ik mij er aan erger dat het niemand ene fuck kan schelen op dit forum als er tot geweld wordt opgeroepen tegen politici. Maar ja, omdat het allochtonen zijn mag ik mij er van jou niet druk om maken. Kom nou toch !

Ik weet nu echt niet meer waar je het over hebt? Er zijn hier legio mensen die dat afwijzen en beheer houdt daar toezicht op, dat het niet gebeurt! Een jaar geleden was dat misschien anders, maar je hebt toch niet zitten te slapen om te zien dat er zaken veranderd zijn.

Ik geloof toch dat jij op een ander forum prikt dan ik...

Simon
06-07-04, 10:06
Geplaatst door Ron Haleber
[B]Simon, het gaat er niet om of het een autochtoon of allochtoon is die het zegt!

Het gaat er juist wel om dat blijkbaar - zoals uit je reactie blijkt - jij stekeblind bent voor het klimaat dat momenteel in de politiek en de media wordt opgeroepen tegen moslims en Marokkanen. Waarbij verstandige weerwoorden als van Orakel niet gepubliceerd worden!

Dat kan wel zo wezen maar dat is nog geen reden om begrip te tonen voor oproepen tot geweld. Ook niet als het van allochtone zijde komt. En ik heb daar inderdaad geen enkel begrip voor hoewel ik best wat kranten lees (waarom begin je daar eigenlijk over?). En als het er volgens jou niet toe doet wie het zegt moet je dat ook niet suggereren hetgeen je nadrukkelijk wél doet!


Ik weet nu echt niet meer waar je het over hebt? Er zijn hier legio mensen die dat afwijzen en beheer houdt daar toezicht op, dat het niet gebeurt! Een jaar geleden was dat misschien anders, maar je hebt toch niet zitten te slapen om te zien dat er zaken veranderd zijn.

Ik geloof toch dat jij op een ander forum prikt dan ik...

Ja blijkbaar wel. Het bestuurslid van maroc.nl nl-x schreef immers dat het hem geen moer kan schelen als AHA wat overkomt waarmee hij zijn positie duidelijk aangeeft. Citaat:

Is het nou eigenlijk strafbaar om te roepen dat het me geen bal scheelt of iemand daad bij het woord voegt en iemand die AHA eens werkelijk wat aandoet?

Of moet ik mij nog steeds behouden tot het laconiek reageren op de commotie over DHC?

Ron Haleber
06-07-04, 10:20
Geplaatst door Simon

Ja blijkbaar wel. Het bestuurslid van maroc.nl nl-x schreef immers dat het hem geen moer kan schelen als AHA wat overkomt waarmee hij zijn positie duidelijk aangeeft. Citaat:

Is het nou eigenlijk strafbaar om te roepen dat het me geen bal scheelt of iemand daad bij het woord voegt en iemand die AHA eens werkelijk wat aandoet?

Of moet ik mij nog steeds behouden tot het laconiek reageren op de commotie over DHC?

Nou herken ik je weer Simon! :haha:

Toch moedig dat je met 18 strafpunten dat nog durft te zeggen! :ninja2:

Afrux
06-07-04, 10:31
Ik vraag me af waar de ael blijft? In het verleden hebben zich enkel laten horen bij dit soort voorgevallen. Of zijn ze te bang om weer af te gaan? zoals het vaker is voorgekomen.

Wat beterft DHC, ik vind het een stelletje nuttelozen die niets te doen hebben. Ik heb het lied over hershi ali niet gehoord. Maar heb wel een liedje van ze over Intersection gehopord. In dit liedje gaan ze ook erg ver met het beledigen en aleerlei toewensingen.

Volgens mij zijn het een stelletje idioten, die na het nuttigen van veel alcohool en hash allerlei zaken in hun hoofd krijgen. De rechter moet ze daarom onmiddelijk vijlaten, daar deze jongetjes niet toerekingsvatbaar zijn bij het bedenken van dit soort onzin.

Kwaitnait
06-07-04, 10:33
Volgens mij zijn het een stelletje idioten, die na het nuttigen van veel alcohool en hash allerlei zaken in hun hoofd krijgen. De rechter moet ze daarom onmiddelijk vijlaten, daar deze jongetjes niet toerekingsvatbaar zijn bij het bedenken van dit soort onzin.

:duim: TBS geven dus?

Simon
06-07-04, 10:39
Geplaatst door Afrux
Volgens mij zijn het een stelletje idioten, die na het nuttigen van veel alcohool en hash allerlei zaken in hun hoofd krijgen. De rechter moet ze daarom onmiddelijk vijlaten, daar deze jongetjes niet toerekingsvatbaar zijn bij het bedenken van dit soort onzin.

Ook een komische redenering. Dus als ik iemand dood rijd omdat ik dronken achter het stuur zit moet de rechter mij vrij laten omdat ik niet toerekeningsvatbaar was toen ik achter het stuur zat?

Afrux
06-07-04, 10:45
Geplaatst door Simon
Ook een komische redenering. Dus als ik iemand dood rijd omdat ik dronken achter het stuur zit moet de rechter mij vrij laten omdat ik niet toerekeningsvatbaar was toen ik achter het stuur zat?


Haha, natuurlijk niet, het was bij wijze van ironie.
Deze jongens hebben natuurlijk niemand vermoord. Dat is een groot verschil met iemand vermoorden of verwonden. Zij praten enkel hun mond voorbij zonder na te denken. Misschien was het in hun ogen stoer en mannelijk. Het lied over intersection is ook waardeloos en erg beledigend. Zij dachten hiermee de stoere binken te zijn, binnen hun doelgroep. Maar hebben niet stil gestaan bij de gevolgen.

Ik heb geen ervaring mee, maar ik denk dat wanneer je helemaal stijf staat van drugs en alcohol, dingen gaat bedenken zoals deze.


Als ze zo stoer waren, waarom hebben ze hun gezichten niet laten zien op tv?

Simon
06-07-04, 10:58
Geplaatst door Afrux

Als ze zo stoer waren, waarom hebben ze hun gezichten niet laten zien op tv?

Ja dat vond ik ook nogal opvallend.

Ron Haleber
06-07-04, 11:18
Geplaatst door Afrux
Ik vraag me af waar de ael blijft? In het verleden hebben zich enkel laten horen bij dit soort voorgevallen. Of zijn ze te bang om weer af te gaan? zoals het vaker is voorgekomen.



De AEL is bij monde van zijn woordvoerder Zbaqzbaq helemaal niet bang? Wat denk je wel, slome berberse renegaat? :fuckit:

Zbaqzbaq staat zijn mannetje als het - voor hem en familie - om "big business" gaat. Zelfs DAJJ heeft daarover zijn mond te houden! :D :zwaai:

Lees maar mijn interview met Zbaqzbaq op:

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=103116&perpage=15&display=&pagenumber=1

nl-x
06-07-04, 11:18
Geplaatst door Ron Haleber
Nou herken ik je weer Simon! :haha:

Toch moedig dat je met 18 strafpunten dat nog durft te zeggen! :ninja2:
Ik herkende toch eerder jouw in dat bericht van Simon, RH...

Ron Haleber
06-07-04, 11:25
Geplaatst door nl-x
Ik herkende toch eerder jouw in dat bericht van Simon, RH...

Amice NL-X, dat is een vuige insinuatie van je! Je denkt toch niet dat ik de prikkers achter je rug tegen je zit op te stoken? Nooit van mn leven zou ik dat doen! Ik heb al in geen jaar meer een mailtje met die brutale Simon gewisseld! :mad:


Straks krijg ik er zeker ook nog de schuld van dat Barneveld zo'n onhandelbaar jochie is...? :D

nl-x
06-07-04, 11:31
Geplaatst door Simon
Ja blijkbaar wel. Het bestuurslid van maroc.nl nl-x schreef immers dat het hem geen moer kan schelen als AHA wat overkomt waarmee hij zijn positie duidelijk aangeeft. Citaat:

Dus omdat ik dat zeg, is er NIEMAND (zoals jij dat zegt) die zich druk maakt!? Goh, das best wel een eer en zo :D.

Das echt precies alleen luisteren naar wat je wilt horen.

Ik spreek voor mezelf als ik dat zeg. En als je het wilt oppikken als een mening van het bestuur zal je, op zn minst, de mening van de andere leden erbij moeten betrekken.

Ron: [Er zijn hier legio mensen die dat afwijzen en beheer houdt daar toezicht op] De mening van de prikkers op dit forum is zeker niet door beheer gecreëerd en beheer houdt geen toezicht op wat men wel of niet afwijst. Alle nuanceringen en bematigdheden van prikkers komt van hunzelf. Ik weet niet precies wat je wou zeggen met deze regel.

Bij mij is het simpel: als mevrouw in restaurants stoer doet en messen in handen van belagers stopt, zou ik niet weten waarom ik mij druk zou moeten maken als er een rapliedje over mevrouw wordt geschreven.

Zij gaat continu opzoek naar mediaaandacht door steeds maar uitspraken te doen over de Islam in de hoop dat zij weer iets zeggen of doen over haar. De enige die écht blij is als er een aanval op AHA komt ... is AHA zelf!

nl-x
06-07-04, 11:32
Geplaatst door Ron Haleber
Amice NL-X, dat is een vuige insinuatie van je! Je denkt toch niet dat ik de prikkers achter je rug tegen je zit op te stoken? Nooit van mn leven zou ik dat doen! Ik heb al in geen jaar meer een mailtje met die brutale Simon gewisseld! :mad:


Straks krijg ik er zeker ook nog de schuld van dat Barneveld zo'n onhandelbaar jochie is...? :D
... Herkennen bij wijze van schrijfstijl.

Simon
06-07-04, 11:42
Geplaatst door nl-x
Ik spreek voor mezelf als ik dat zeg. En als je het wilt oppikken als een mening van het bestuur zal je, op zn minst, de mening van de andere leden erbij moeten betrekken.

Jezelf of het bestuur is niet zo makkelijk van elkaar te scheiden. Vraag maar aan Hilbrand Nawijn. Die heeft daar al eens een moeilijk debatje over gevoerd. Ik maak er in ieder geval uit op dat je als lid van het bestuur van maroc.nl uitdraagt dat het je geen moer kan schelen als AHA met geweld belaagd wordt.

Maar het was met name een reactie op de claim van Ron dat het hier zo enorm verandert zou zijn.

Ron Haleber
06-07-04, 11:49
Geplaatst door nl-x
... Herkennen bij wijze van schrijfstijl.

Goed dat het je opvalt dat ik hier school begin te maken! Maarten zal nu pas echt jaloers op me worden! :wow:


Maar ik kan er tenminste altijd zeker van zijn dat er één prikker is - rotsvast in de branding - die zich nooit door mij zal laten beinvloeden! :love:

En dat ben jij onversaagde NL-X...! Zegt het voort! :regie:

Ron Haleber
06-07-04, 11:54
Geplaatst door Simon

Maar het was met name een reactie op de claim van Ron dat het hier zo enorm verandert zou zijn.

Simon, dat je mijn schrijfstijl overneemt, kan ik natuurlijk alleen maar in je prijzen...! :rolleyes:


Maar je moet je niet achter mijn rug gaan verschuilen. NL-X trapt daar echt niet in! Helemaal voor jezelf spreken, hoor! :hihi: :hihi: :hihi:

Simon
06-07-04, 12:03
Geplaatst door Ron Haleber
Simon, dat je mijn schrijfstijl overneemt, kan ik natuurlijk alleen maar in je prijzen...! :rolleyes:


Maar je moet je niet achter mijn rug gaan verschuilen. NL-X trapt daar echt niet in! Helemaal voor jezelf spreken, hoor! :hihi: :hihi: :hihi:

Het is ook nooit goed !

Ron Haleber
06-07-04, 12:09
Geplaatst door nl-x


Ron: [Er zijn hier legio mensen die dat afwijzen en beheer houdt daar toezicht op] De mening van de prikkers op dit forum is zeker niet door beheer gecreëerd en beheer houdt geen toezicht op wat men wel of niet afwijst. Alle nuanceringen en bematigdheden van prikkers komt van hunzelf. Ik weet niet precies wat je wou zeggen met deze regel.



NL-X het is voor jou ook nooit goed! Geef ik jou eens heel eerlijk een onvervalst compliment - zonder enige spoor van sarkasme of ironie (dus niet als 850) - en nu klaag je weer over me. :duivel:


Het is toch prachtig dat jullie de laatste tijd zo goed modereren, "dat beheer toezicht houdt op" het voorkomen van mensen de dood in wensen, tegen ze op jihaad trekken en/of nog erger...??? :jeweetog:

Proficiat daarmee! :giechel:

Ron Haleber
06-07-04, 12:12
Geplaatst door Simon
Het is ook nooit goed !

Dat zijn wij beiden nu eenmaal gewend met NL-X... Niet treuren, makker! :boogie:

Afrux
06-07-04, 16:29
Geplaatst door Ron Haleber
De AEL is bij monde van zijn woordvoerder Zbaqzbaq helemaal niet bang? Wat denk je wel, slome berberse renegaat? :fuckit:

Zbaqzbaq staat zijn mannetje als het - voor hem en familie - om "big business" gaat. Zelfs DAJJ heeft daarover zijn mond te houden! :D :zwaai:

Lees maar mijn interview met Zbaqzbaq op:

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=103116&perpage=15&display=&pagenumber=1

Berberse renegaat, wel apart uitgevonden...

Ik heb me vergist dus, is dit de tactiek om in het nieuws te komen voor ael dan? het was akelig stil de afgelopen maanden. het kan ook niet anders denk ik bij mezelf. want de enige 3 overgebleven leden zijn meer op maroc.nl te vinden dan aan het werk om iets te realiseren voor DE ARABISCHE NATIONALISTISCHE Schilderwijk LIGA.

Ik zou zeggen noem me anders een concrete iets dat de ael heeft gedaan voor de Arabieren?

Als dit muziek is, nu ik dat liedje heb gehoord bij jullie andere discussie, dan weet ik het meer.

Deze jongentjes moeten betaald krijgen om hun mond te houden. Wat ze spelen is shit en een belediging voor de echte artiesten.

Rabi'ah.
06-07-04, 16:47
.