PDA

Bekijk Volledige Versie : Troops for Darvour !!



Mähden
06-07-04, 08:52
Let's get rid of that sjatanic regime in Kartoum !

They are just as bad as the former leaders of Iraq and Afganistan !


So, there's no time to waste,
thousands of human beings dying every day, for more than 40 years now, and there have been lots of substantial evidence for it, allways, especially today !!!!


You cannot (sleep) deal (oil) with the enemies of humanity, mr Bush and other (Western) leaders !!!

Hylke
06-07-04, 09:21
De gezamenlijke hulporganisaties openen giro 555.

Binnen het Europees parlement is bijna een meerderheid die sancties tegen Khartum voorstaat.

De VN is ook bereid een macht erheen te sturen. Er zijn ondertussen meer doden dan in de hele oorlog in Irak. Het islamitische bewind heeft zelf de barbarenbendes (doodseskaders) opgericht.

Europa vindt dat de VS TEveel aandacht geeft aan de vrede in het zuiden en te weinig aan de genocide in het westen. Zelfs Max van der Berg in Europa geeft nu de huidige machthebber in Khartum de schuld van deze genocide!

Mähden
10-07-04, 14:50
Geplaatst door Hylke
De gezamenlijke hulporganisaties openen giro 555.

Binnen het Europees parlement is bijna een meerderheid die sancties tegen Khartum voorstaat.

De VN is ook bereid een macht erheen te sturen. Er zijn ondertussen meer doden dan in de hele oorlog in Irak. Het islamitische bewind heeft zelf de barbarenbendes (doodseskaders) opgericht.

Europa vindt dat de VS TEveel aandacht geeft aan de vrede in het zuiden en te weinig aan de genocide in het westen. Zelfs Max van der Berg in Europa geeft nu de huidige machthebber in Khartum de schuld van deze genocide!



Is er al een PAN-Islamitische veiligheidsraadresolutie in de maak, voor die genocide daar ?


Worden er al troepen gemobiliseerd, voor die "swartjes",


40 jaar al hè !!


De wereld, de Islamitische in het bijzonder, moest zich schamen !!!!!

Hylke
10-07-04, 18:25
De wereld, de Islamitische in het bijzonder, moest zich schamen !!!!! :duim:

Orakel
10-07-04, 18:40
Geplaatst door Mähden
Is er al een PAN-Islamitische veiligheidsraadresolutie in de maak, voor die genocide daar ?


Worden er al troepen gemobiliseerd, voor die "swartjes",


40 jaar al hè !!


De wereld, de Islamitische in het bijzonder, moest zich schamen !!!!!

Wat zul jij een eelt op die ballen van je hebben en wat zal dat stokpaardje een doorgezakte rug hebben.

Mähden
10-07-04, 19:00
er op in gaan is moeilijker hè ?

Rocky
10-07-04, 19:04
Geplaatst door Mähden
er op in gaan is moeilijker hè ?

Jouw gebrabbel slaat kant noch wal! Lijkt me logisch dat hij dat niet doet.

Mähden
10-07-04, 19:12
40 jaar Arabische willekeur in Sudan kun je toch geen gebrabbel noemen ?


of kan ik dat van jou ontkenning noemen ?

Orakel
10-07-04, 19:36
Geplaatst door Mähden
er op in gaan is moeilijker hè ?

Nee hoor, makkie. Maar dat heb ik de vorige keer al gedaan toen je het ook probeerde en toen taaide je af.
Verders is het noch mijn gewoonte, noch mijn behoefte om de leiders van Arabische landen te verdedigen, welke door jou steevast als Islamitische leiders of als Islamitische wereld weggezet worden.

Maar goed, in weerwil van eerdere ervaringen toch nog maar een poging:
zou het een idee zijn om ons af te vragen waarom (ontwikkelings)hulp in dit soort situaties veelal of uitsluitend uit dezelfde hoek komt, namelijk de westerse hoek, en niet of zo weinig uit de oosterse hoek?

Mähden
10-07-04, 19:42
inderdaad, "hulp" uit oosterse hoek is meestal geweldadig van aard en niet humanitair !!

Orakel
10-07-04, 19:50
Geplaatst door Mähden
inderdaad, "hulp" uit oosterse hoek is meestal geweldadig van aard en niet humanitair !!

:zwaai:

Kom maar mooi klaar op een ander.

Joesoef
10-07-04, 20:40
Geplaatst door Mähden
De wereld, de Islamitische in het bijzonder, moest zich schamen !!!!!

Pardon? Omdat de leider een Moslim zegt te zijn moet ik mij verantwoordelijk voelen. Hij is zwart, moeten nu alle zwarten zich ook bijzonder schamen voor hun broeder?

Al Sawt
10-07-04, 21:32
Geplaatst door Mähden
Is er al een PAN-Islamitische veiligheidsraadresolutie in de maak, voor die genocide daar ?


Worden er al troepen gemobiliseerd, voor die "swartjes",


40 jaar al hè !!


De wereld, de Islamitische in het bijzonder, moest zich schamen !!!!! Dat geldt ook voor het Westen en met haar beleid jegens Afrika.


Hebben ze ingegrijpen in Ruanda, toen de "swartjes" zich aan het uitmoorden waren?

En hoe zit het met de wandaden in Congo?

Tuurlijk wordt er niets aan gedaan!

Het zijn toch maar de 'swartjes'.

Al Sawt
10-07-04, 21:35
Geplaatst door Mähden
inderdaad, "hulp" uit oosterse hoek is meestal geweldadig van aard en niet humanitair !! Doel je op de beschaafde hulp van het Westen, zoals die door de nazi`s subliem is uitgebeeld?

barneveld
10-07-04, 21:53
"swartjes"= negeroide
denk aan ons negeroide marokanen

ik ga geen geld inzamelen om mijn broeders in afrika te laten slachten

Mähden
11-07-04, 17:48
Geplaatst door Al Sawt
Doel je op de beschaafde hulp van het Westen, zoals die door de nazi`s subliem is uitgebeeld?

ik doel op een zelfde soort regiem, die niet maar 5 jaar aan de macht is om dood en verderf te zaaien, maar al meer dan 40 jaar een etnische oorlog voert tegen de niet arabische en niet islamitische bevolking daar, inderdaad !!

ik weet overigens niet wat Hitler Duistland met het Westen te maken heeft.

Het Westen heeft die foute fascistische ideologiëen, ob brün, ob rot, juist overwonnen !


nun gibt es noch das grüne Fascismus zu überwinden.

850
11-07-04, 18:57
Geplaatst door Al Sawt
Doel je op de beschaafde hulp van het Westen, zoals die door de nazi`s subliem is uitgebeeld?

:duim: Ik zie dat je nog steeds enkel maar vingertje wijzen aan het doen bent.

Met volslagen idiote vergelijkingen.......

850
11-07-04, 19:04
Geplaatst door Orakel
Nee hoor, makkie. Maar dat heb ik de vorige keer al gedaan toen je het ook probeerde en toen taaide je af.
Verders is het noch mijn gewoonte, noch mijn behoefte om de leiders van Arabische landen te verdedigen, welke door jou steevast als Islamitische leiders of als Islamitische wereld weggezet worden.

Maar goed, in weerwil van eerdere ervaringen toch nog maar een poging:
zou het een idee zijn om ons af te vragen waarom (ontwikkelings)hulp in dit soort situaties veelal of uitsluitend uit dezelfde hoek komt, namelijk de westerse hoek, en niet of zo weinig uit de oosterse hoek?

Jammer dat ik daar niet bij was want ik heb tot nu toe nog niks geen kritiek op het hondengedrag van die milities in Darfur gelezen uit de moslimhoek. Ben er wel benieuwd naar.

:fplet: Maar vertel me maar waarom het Westen en niet de arabische wereld zich geroepen voelt om hulp te geven en waarom de arabische wereld zich niet geroepen voelt om harde actie te ondernemen tegen die duivelse honden in Darfur.

Mähden
11-07-04, 19:22
waarom de arabische wereld zich niet geroepen voelt om harde actie te ondernemen tegen die duivelse honden in Darfur.


omdat ze dat zelf ook zijn nl, van dezelfde bende.

Qurachi, de Korach-afstamming uit de Bijbel.



Dat het Westen dat regiem niet allang weggewerkt heeft komt door het lafhartige EUropa, la France voorop, die de zaak in Bosnie ook volledig op zijn beloop heeft gelaten,

totdat de situatie onhoudbaar werd en het US of A-tje weer moest ingrijpen !

850
11-07-04, 19:47
Geplaatst door Mähden
omdat ze dat zelf ook zijn nl, van dezelfde bende.

Qurachi, de Korach-afstamming uit de Bijbel.


Wablief?

Omdat er een stelletje psychopaten in Darfur als beesten tekeer gaan wil dat niet zeggen dat molims/arabs wereldwijd van hetzelfde laken en pak zijn. Dat is ook juist hetgeen wat ik probeer duidelijk te maken tegen lui als Al Sawt.

Julien
11-07-04, 19:48
Geplaatst door Al Sawt
Dat geldt ook voor het Westen en met haar beleid jegens Afrika.


Hebben ze ingegrijpen in Ruanda, toen de "swartjes" zich aan het uitmoorden waren?

En hoe zit het met de wandaden in Congo?

Tuurlijk wordt er niets aan gedaan!

Het zijn toch maar de 'swartjes'.

Al Sawt, het zou je sieren als je nou eens 1 keer niet alle schuld bij het Westen legt, maar gewoon erkent dat deze Arabieren zich schuldig maken aan oorlogsmisdaden.

Al Sawt
12-07-04, 01:51
Geplaatst door Julien
Al Sawt, het zou je sieren als je nou eens 1 keer niet alle schuld bij het Westen legt, maar gewoon erkent dat deze Arabieren zich schuldig maken aan oorlogsmisdaden. Heb ik ooit de schuld bij het westen geleg?

Wat ik doe, is puur lik op stuk beleid!
Als Mahden zich afvraagt waarom de hypocriete moslimwereld, geen troepen naar Soedan stuurt. Dan ga ik me even hard afvragen; waar was het Westen met de genocide in Bosnie?

Al Sawt
12-07-04, 02:02
Geplaatst door 850
:duim: Ik zie dat je nog steeds enkel maar vingertje wijzen aan het doen bent. Heb ik ergens gezegd of een teken afgegeven, dat ik daarmee zou ophouden?


Wablief?

Omdat er een stelletje psychopaten in Darfur als beesten tekeer gaan wil dat niet zeggen dat molims/arabs wereldwijd van hetzelfde laken en pak zijn. Dat is ook juist hetgeen wat ik probeer duidelijk te maken tegen lui als Al Sawt. Dat doe je niet! Wij hebben gediscusseerd over de ware itenties van het Westen en in mindere mate GJ, over hun ware motieven hun zorgen rond Darfoer.


Maar vertel me maar waarom het Westen en niet de arabische wereld zich geroepen voelt om hulp te geven en waarom de arabische wereld zich niet geroepen voelt om harde actie te ondernemen tegen die duivelse honden in Darfur. Dat wordt bepaald door de politieke en economische agenda van een bepaalde land.

Voor het Westen is Soedan een zeer belangrijke olieproducerende land in spè. Olie exploitatie en interne conflicten gaat slecht samen. Daarom verklaar je de Westerse 'hulpzaamheid' in Soedan.

De Arabieren...........?

Ze zijn in persoon van Khadaffi, meer geinteresseerd in vredesonderhandelingen met Congo dan in Soedan. Voor hem is Congo een uitstekende wondermiddel, om zijn prestige en politieke invloed in Afrika te vergroten.

Al Sawt
12-07-04, 02:05
Geplaatst door Mähden
ik doel op een zelfde soort regiem, die niet maar 5 jaar aan de macht is om dood en verderf te zaaien, maar al meer dan 40 jaar een etnische oorlog voert tegen de niet arabische en niet islamitische bevolking daar, inderdaad !!

ik weet overigens niet wat Hitler Duistland met het Westen te maken heeft.

Het Westen heeft die foute fascistische ideologiëen, ob brün, ob rot, juist overwonnen ! Als Hitler geen Westerling is, dan weet het ik ook niet meer.

Je kan stellen, dat het Westen de fascisme heeft overwonnen. Maar wat was de prijs die ervoor betaald was?

Dan kan je de politieke ontwikkelingen en dwaling van de Islamitische wereld, als beschaafd betitelen.

Bofko
12-07-04, 08:48
Geplaatst door Al Sawt
Als Hitler geen Westerling is, dan weet het ik ook niet meer.

Je kan stellen, dat het Westen de fascisme heeft overwonnen. Maar wat was de prijs die ervoor betaald was?

Dan kan je de politieke ontwikkelingen en dwaling van de Islamitische wereld, als beschaafd betitelen.

Dit is wel een gigantisch stokpaardje van je, Al Sawt.
WO II is 60 jaar geleden geeindigd. Het speelt heden ten dage niet meer in de hoofden van de mensen. Behalve een aantal getraumatiseerde 70-plussers.
Wat heeft het dan toch voor zin om iedere keer weer te herhalen dat de Islamitische wereld 'beschaafder' is dan de Westerse met als referentie WOII ? Het is een 'argument' dat niemand raakt. Kijk meer naar het nu, Al Sawt. Dat doen andere mensen ook.
Oorzaken liggen in het verleden en oplossingen in de toekomst. En van die oplossingen zal het toch moeten komen. Het verleden kan hoogstens een extra inzicht geven om tot een goede oplossing te komen.

taouanza
12-07-04, 10:41
Geplaatst door Bofko
Dit is wel een gigantisch stokpaardje van je, Al Sawt.
WO II is 60 jaar geleden geeindigd. Het speelt heden ten dage niet meer in de hoofden van de mensen. Behalve een aantal getraumatiseerde 70-plussers.
Wat heeft het dan toch voor zin om iedere keer weer te herhalen dat de Islamitische wereld 'beschaafder' is dan de Westerse met als referentie WOII ? Het is een 'argument' dat niemand raakt. Kijk meer naar het nu, Al Sawt. Dat doen andere mensen ook.
Oorzaken liggen in het verleden en oplossingen in de toekomst. En van die oplossingen zal het toch moeten komen. Het verleden kan hoogstens een extra inzicht geven om tot een goede oplossing te komen.

nou ik heb het idee dat niemand hier naar oplossingen zoekt maar graag met de vinger wijst.
Dus Al Sawt past zich gewoon aan.
Als we het hebben over schendingen van mensenrechten dan zou iedereen het met elkaar eens zijn. Dat iedereen zich schuldig aan maakt en dat het in heel Afrika gebeurt. En dat het in heel Afrika moet stoppen.
En daar kunnen we zeker wat aan doen. Door je af te vragen wat er allemaal in je boodschappentasje zit. Het is 9 van de 10 keer economisch belang en dat hebbben wij als consumenten in de hand.Maar das mijn domme logica.:rolleyes:

akram
12-07-04, 10:58
De arabiertjes zijn druk bezig om hun eigen bevolking te onderdrukken..
ze hebben heus geen tijd om een genocide in een zwart afrikaans land te voorkomen
maar idd wat er in Sudan aan de gang is kan en mag niet gebeuren en op arabiertjes hoef je niet te rekenen..het zijn lafaards die hulploze mensen onderdrukken (eigen volk wel te verstaan)

Bofko
12-07-04, 10:59
Geplaatst door taouanza
nou ik heb het idee dat niemand hier naar oplossingen zoekt maar graag met de vinger wijst.
Dus Al Sawt past zich gewoon aan.
Als we het hebben over schendingen van mensenrechten dan zou iedereen het met elkaar eens zijn. Dat iedereen zich schuldig aan maakt en dat het in heel Afrika gebeurt. En dat het in heel Afrika moet stoppen.
En daar kunnen we zeker wat aan doen. Door je af te vragen wat er allemaal in je boodschappentasje zit. Het is 9 van de 10 keer economisch belang en dat hebbben wij als consumenten in de hand.Maar das mijn domme logica.:rolleyes:

Dit heeft weinig met mijn reaktie op Al Sawt te maken.

taouanza
12-07-04, 11:22
Geplaatst door Bofko
Dit heeft weinig met mijn reaktie op Al Sawt te maken.

Vind je het onzin?

Bofko
12-07-04, 11:36
Geplaatst door taouanza
Vind je het onzin?

Er is veel onrecht in de wereld als je dat bedoelt ja.
Ik vrees dat je van de particuliere consumenten heel weinig kunt verwachten. Iets meer van landen en organisaties. Maar nu gaat het wel off topic natuurlijk.

taouanza
12-07-04, 12:02
Geplaatst door Bofko
Er is veel onrecht in de wereld als je dat bedoelt ja.
Ik vrees dat je van de particuliere consumenten heel weinig kunt verwachten. Iets meer van landen en organisaties. Maar nu gaat het wel off topic natuurlijk.

Offtopic??Ik dacht dat je het over oplossingen wil hebben?

Maar goed je ziet wat protest tegen de oorlog in Irak hebben hebben bereikt.niks!
People talk and money walks.
Dus de antwoord zit toch in de portemonnee.
Voor idealen heeft men PR.

Bofko
12-07-04, 12:07
Geplaatst door taouanza
Offtopic??Ik dacht dat je het over oplossingen wil hebben?


Mijn punt was de vergelijking die Al Sawt al tientallen malen op dit forum gemaakt heeft (islamitische vs westerse 'beschaving'), en de relevantie daarvan.

taouanza
12-07-04, 12:12
Geplaatst door Bofko
Mijn punt was de vergelijking die Al Sawt al tientallen malen op dit forum gemaakt heeft (islamitische vs westerse 'beschaving'), en de relevantie daarvan.

En andersom is het je nooit opgevallen?
Wat zou jij doen in zijn plaats doen als je telkens wordt verteld dat je cultuur achterlijk is tegenover het beschaafde westen?

Maar goed jij wilt dus ook niet over oplossingen praten maar alleen maar Al Sawt vertellen hoe fout hij bezig is.Oke.

Bofko
12-07-04, 12:13
Geplaatst door taouanza
En andersom is het je nooit opgevallen?


Bij de tegenpartij zit er iets meer variatie in

vlegeltje
12-07-04, 12:18
Geplaatst door Mähden

So, there's no time to waste,
thousands of human beings dying every day, for more than 40 years now, and there have been lots of substantial evidence for it, allways, especially today !!!!


Hoe heet die staat ook alweer die jarenlang wapens heeft verkocht aan de opstandelingen in zuid Soedan?

Ik kom maar niet op de naam...

't ligt ergens tussen Libanon en Egypte, heeft het grootste leger in de regio.

Kom, hoe heet het nou?

taouanza
12-07-04, 12:18
Geplaatst door Bofko
Bij de tegenpartij zit er iets meer variatie in

Variatie als in: Alle moslims over een hoop gooien?:moe:

Nou ik zal hem vragen voortaan ook Vietnam ZuidAmerika Afrika, Irak en Afganistan erbij te gooien.Zullen ze ontzettend blij mee zijn daar in Darfur:rolleyes:

Bofko
12-07-04, 12:20
Geplaatst door taouanza

Maar goed jij wilt dus ook niet over oplossingen praten maar alleen maar Al Sawt vertellen hoe fout hij bezig is.Oke.

Taouanza toch.
1. Al Sawt is toch wel iets meer als alleen de vergelijking die hij maakt waar ik nu kritiek op heb. Soms geef ik mensen ook :duim:
2. Ik wil best over oplossingen praten . Ik wil alleen niet van alles door elkaar halen. Open maar een thread.

taouanza
12-07-04, 12:24
Geplaatst door Bofko
Taouanza toch.
1. Al Sawt is toch wel iets meer als alleen de vergelijking die hij maakt waar ik nu kritiek op heb. Soms geef ik mensen ook :duim:
2. Ik wil best over oplossingen praten . Ik wil alleen niet van alles door elkaar halen. Open maar een thread.

Zou het helpen?
Zelfs een topic over straatkinderen wordt een Israeltopic.:moe:

Bofko
12-07-04, 12:27
Geplaatst door taouanza
Zou het helpen?
Zelfs een topic over straatkinderen wordt een Israeltopic.:moe:

850 is een goede discussieleider. :duivels:
En nee, het helpt niet.

850
12-07-04, 13:07
Geplaatst door Al Sawt

Heb ik ergens gezegd of een teken afgegeven, dat ik daarmee zou ophouden?

Nee helaas niet. Was het maar waar dat zou een stap de goede richting ingaan.

Dat doe je niet! Wij hebben gediscusseerd over de ware itenties van het Westen en in mindere mate GJ, over hun ware motieven hun zorgen rond Darfoer.

Dat doe ik wel. Ik heb jou al eerder laten weten dat je kritiek op milities in Darfur niet persoonlijk moet opvatten en dat het niet wilt zeggen dat het kritiek op de gehele moslimwereld is. Maar jij wilt dat blijkbaar niet lezen en blijft je maar persoonlijk aangesproken voelen.
En ik heb het niet gehad over de intenties van het westen in deze kwestie. Ik probeerde juist het onderwerp bij de moordpartijen in Darfur te houden maar dat bleek gewoon niet mogelijk met jou.

Voor het Westen is Soedan een zeer belangrijke olieproducerende land in spè. Olie exploitatie en interne conflicten gaat slecht samen. Daarom verklaar je de Westerse 'hulpzaamheid' in Soedan.

Een groot deel vd hulp zal bestaan uit donaties van burgers in het Westen en die houden zich niet bezig met olie en grondstoffen. Dat zijn donaties van mensen die stomweg willen dat de ellende daar ophoudt.

Ze zijn in persoon van Khadaffi, meer geinteresseerd in vredesonderhandelingen met Congo dan in Soedan. Voor hem is Congo een uitstekende wondermiddel, om zijn prestige en politieke invloed in Afrika te vergroten.

Dat lijkt me geen excuus om niets aan de ellende in Darfur te doen.

850
12-07-04, 13:19
Geplaatst door taouanza
En andersom is het je nooit opgevallen?
Wat zou jij doen in zijn plaats doen als je telkens wordt verteld dat je cultuur achterlijk is tegenover het beschaafde westen?

Maar goed jij wilt dus ook niet over oplossingen praten maar alleen maar Al Sawt vertellen hoe fout hij bezig is.Oke.

Loop niet zo te overdrijven mens! Er wordt niet tegen hem of tegen jou telkens gezegd dat jouw cultuur achterlijk is tegenover het het beschaafde westen. Maar bij elk klein beetje kritiek sta je op de achterste benen te steigeren en komt er een lading verwijten terug over het hondse gedrag vd westerse mens.
Wel mag hier constant geklaagd worden over het slechte Amerika en Israhel en het slappe gedrag van Europa inzake Palestina maar als er dan iets vreselijks gebeurt in Darfur dan moeten die westerlingen hun bek dicht houden want daarmee beledig je alle moslims mee.
What a crap!

Wat is er mis mee om de ellende in Darfur aan te kaarten?
Waarom loopt dat iedere keer spaak op dit forum?
Waarom krijg ik geen antwoorden in de trant van: ja het is vreselijk wat daar gebeurt! We moeten er iets aan doen!

En kom niet aan dat ik wil provoceren of vingertje wijzen want dat is bullshit!

taouanza
12-07-04, 13:21
Geplaatst door Bofko
850 is een goede discussieleider. :duivels:
En nee, het helpt niet.

Ja hij is inderdaad oppertopicverkrachter.:moe:

Mähden
12-07-04, 18:02
Geplaatst door vlegeltje
Hoe heet die staat ook alweer die jarenlang wapens heeft verkocht aan de opstandelingen in zuid Soedan?

Ik kom maar niet op de naam...

't ligt ergens tussen Libanon en Egypte, heeft het grootste leger in de regio.

Kom, hoe heet het nou?

anders waren die "swartjes" in het zuiden helemaal al weggevaagd door die Arabische Noordeling,

gelukkig bracht Israel die arme stakkers een stukje verdedigende raad !

zoals ze zichzelf dmv een verdedigingsmuur ook niet hebben vergeten !


terug naar de middeleeuwen met haar ommuurde vestingssteden,





maar ik moet oppassen wat ik zeg want de groot inquisiteur Rin Conie en cohorts zijn weer bezig.


Op 1 of andere manier moeten die kritische monden gesnoerd en met 20 strafpunten heb je nog weinig leven over !!

afknappen die kritiek, weg er mee, alleen maar ja en amen mogen zeggen,

dat is hun moralis !

Julien
12-07-04, 18:07
Geplaatst door Al Sawt
Heb ik ooit de schuld bij het westen geleg?

Wat ik doe, is puur lik op stuk beleid!
Als Mahden zich afvraagt waarom de hypocriete moslimwereld, geen troepen naar Soedan stuurt. Dan ga ik me even hard afvragen; waar was het Westen met de genocide in Bosnie?

elke keer als arabieren in een slecht daglicht komen dan begin je over de Europeanen te praten. Dat is vermoeiend en kinderachtig. Je zou ook eens kritisch naar je eigen cultuur kunnen kijken. Dat Europa vroeger ook niet een voorbeeld van beschaving is, weten we nu wel. Maar dat is geen vrijbrief voor andere culturen, zoals de Arabische.

Orakel
12-07-04, 22:28
Geplaatst door 850
Jammer dat ik daar niet bij was want ik heb tot nu toe nog niks geen kritiek op het hondengedrag van die milities in Darfur gelezen uit de moslimhoek. Ben er wel benieuwd naar.

:fplet: Maar vertel me maar waarom het Westen en niet de arabische wereld zich geroepen voelt om hulp te geven en waarom de arabische wereld zich niet geroepen voelt om harde actie te ondernemen tegen die duivelse honden in Darfur.

Beats me, maar aangezien het in Sudan al 60 jaar een zooitje is, is het niet in een paar soundbites te vervatten.
Maar het gaat ook niet aan om, zoals Mahden keer op keer gilt, het conflict te reduceren tot een Islamitisch-Christelijk gegeven.
Een beetje zoeken levert al gauw op dat het conflict in het zuiden ruim een miljoen doden heeft gekost en schraagde op de wens om autonomie, strjid om land en water, politieke conflicten en staatsgrepen en nog een paar 'trivialiteiten'.
Bij het punt olie dient nog opgemerkt te worden dat de aanwezige oliemaatschappijen ter bewaking mensen inhuren die onderdeel uitmaken van de milities en dat geeft extra strijd.

Als men een beetje gezocht had, was men net als ik tot de ontdekking gekomen dat midden jaren 70 Lybie en Egypte een vredesplan hebben gelanceerd en zelfs Mahden weet dat dat Islamitsche landen zijn.

Of dat de Sudanese regering lange tijd humanitaire hulp heeft afgheouden en dat nu onder druk mondjesmaat toestaat.

Of dat de Arabische Unie militiairen en helikopters wil sturen, maar die helikopters zelf niet kan betalen en zich daarvoor tot ons aller Agnes van Aardennen hebben gewend.
Of dat diezelfde Arabische Unie een onafhankelijkheid van het Sudanese Zuiden wel eens als bedreigend kan zien voor de (utopische) Arabische eenheid.

Of dat Egypte, Israel, Keny, Uganda en andere buurlanden schijnbaar een belang hebben bij het conflict.

(zie: http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/africa/3420809.stm)

Over de VS en de pressie van de Right WIng Christians valt ook nog wat te zeggen, maar ik ben al blij dat ze hulp verlenen.

De "Arabische Wereld" is of achter de schermen bezig of (en dat lijkt mij meer) hangt weer de prominente afwezige uit als het gaat om financiele hulp.
Kan te maken hebben met het wespennest in Sudan, boter op het hoofd hebben, zich niet willen mengen in binnelandse aangelegenheden want dat werkt als een boemerang, financiele redenen (SA heb geld zat maar Iran had na de beving zelf hulp nodig, Irak ligt in puin, Marokko is niet eens in staat de eigen aarbeving weg te werken, Algerije..enfin...)

Daarbij schijnt het zo te zijn dat een land als Spanje een hoger BNP heeft dan een hoop Arabische landen bij elkaar.
Excuses voor een gebrek aan hulpvaardigheid? Nee, daar is geen excuus voor. Zijn hooguit mogelijke verklaringen.

taouanza
12-07-04, 22:35
Geplaatst door 850
Loop niet zo te overdrijven mens! Er wordt niet tegen hem of tegen jou telkens gezegd dat jouw cultuur achterlijk is tegenover het het beschaafde westen. Maar bij elk klein beetje kritiek sta je op de achterste benen te steigeren en komt er een lading verwijten terug over het hondse gedrag vd westerse mens.
Wel mag hier constant geklaagd worden over het slechte Amerika en Israhel en het slappe gedrag van Europa inzake Palestina maar als er dan iets vreselijks gebeurt in Darfur dan moeten die westerlingen hun bek dicht houden want daarmee beledig je alle moslims mee.
What a crap!

Wat is er mis mee om de ellende in Darfur aan te kaarten?
Waarom loopt dat iedere keer spaak op dit forum?
Waarom krijg ik geen antwoorden in de trant van: ja het is vreselijk wat daar gebeurt! We moeten er iets aan doen!

En kom niet aan dat ik wil provoceren of vingertje wijzen want dat is bullshit!

Blablablablablablabla en nog eens bla.
What a shitload of crap.bla

850
12-07-04, 23:32
Geplaatst door Orakel
Beats me, maar aangezien het in Sudan al 60 jaar een zooitje is, is het niet in een paar soundbites te vervatten.
Maar het gaat ook niet aan om, zoals Mahden keer op keer gilt, het conflict te reduceren tot een Islamitisch-Christelijk gegeven.
Een beetje zoeken levert al gauw op dat het conflict in het zuiden ruim een miljoen doden heeft gekost en schraagde op de wens om autonomie, strjid om land en water, politieke conflicten en staatsgrepen en nog een paar 'trivialiteiten'.
Bij het punt olie dient nog opgemerkt te worden dat de aanwezige oliemaatschappijen ter bewaking mensen inhuren die onderdeel uitmaken van de milities en dat geeft extra strijd.

Als men een beetje gezocht had, was men net als ik tot de ontdekking gekomen dat midden jaren 70 Lybie en Egypte een vredesplan hebben gelanceerd en zelfs Mahden weet dat dat Islamitsche landen zijn.

Of dat de Sudanese regering lange tijd humanitaire hulp heeft afgheouden en dat nu onder druk mondjesmaat toestaat.

Of dat de Arabische Unie militiairen en helikopters wil sturen, maar die helikopters zelf niet kan betalen en zich daarvoor tot ons aller Agnes van Aardennen hebben gewend.
Of dat diezelfde Arabische Unie een onafhankelijkheid van het Sudanese Zuiden wel eens als bedreigend kan zien voor de (utopische) Arabische eenheid.

Of dat Egypte, Israel, Keny, Uganda en andere buurlanden schijnbaar een belang hebben bij het conflict.

(zie: http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/africa/3420809.stm)

Over de VS en de pressie van de Right WIng Christians valt ook nog wat te zeggen, maar ik ben al blij dat ze hulp verlenen.

De "Arabische Wereld" is of achter de schermen bezig of (en dat lijkt mij meer) hangt weer de prominente afwezige uit als het gaat om financiele hulp.
Kan te maken hebben met het wespennest in Sudan, boter op het hoofd hebben, zich niet willen mengen in binnelandse aangelegenheden want dat werkt als een boemerang, financiele redenen (SA heb geld zat maar Iran had na de beving zelf hulp nodig, Irak ligt in puin, Marokko is niet eens in staat de eigen aarbeving weg te werken, Algerije..enfin...)

Daarbij schijnt het zo te zijn dat een land als Spanje een hoger BNP heeft dan een hoop Arabische landen bij elkaar.
Excuses voor een gebrek aan hulpvaardigheid? Nee, daar is geen excuus voor. Zijn hooguit mogelijke verklaringen.

Bedankt!
:duim: Hele goeie reactie.
Dit het 1e echte goede stuk die ik erover lees op dit forum.

Al Sawt
13-07-04, 00:13
Geplaatst door Bofko
Dit is wel een gigantisch stokpaardje van je, Al Sawt.
WO II is 60 jaar geleden geeindigd. Het speelt heden ten dage niet meer in de hoofden van de mensen. Behalve een aantal getraumatiseerde 70-plussers. Groot gelijk!
Dus als Mahden voortaan, het volgende zegt:Waarom doen de Arabische landen niets, terwijl het Westen wel is doet.

Dan zal ik me vervolgens beperken tot Bosnie. Aangezien Europa niets deed en de Islamitische wereld wel degelijk steun verleende.


Geplaatst door Bofko


Wat heeft het dan toch voor zin om iedere keer weer te herhalen dat de Islamitische wereld 'beschaafder' is dan de Westerse met als referentie WOII ? Het is een 'argument' dat niemand raakt. Kijk meer naar het nu, Al Sawt. Dat doen andere mensen ook. Als bepaald lieden bepaalde voorgevallen in de Islamitische wereld aankaarten, om vervolgens hun eigen gebied in een positieve daglicht te zetten. Dan zal ik aantal historische feiten moeten voorschotelen.

Geplaatst door Bofko

Oorzaken liggen in het verleden en oplossingen in de toekomst. En van die oplossingen zal het toch moeten komen. Het verleden kan hoogstens een extra inzicht geven om tot een goede oplossing te komen. Daar ben ik het met je eens. En dat is ook een van de redenen, waarom ik W02 altijd naar voren haal.

Juist een verschrikkelijke oorlog en de daarmee gepaarde opkomst van het communisme, staan aan basis van een verenigd en welvarend Europa. En toch was\is die verenigd Europa onmachtig, om etnische geschillen in haar eigen terrotorium halt te roepen.

Dan moeten wij Moslims verwijten aan onze adres klakkeloos slikken?

Wij Moslims voeren onze eigen politieke proces uit, om onze waarden met de moderne vormen van politiek te verenigen. Dat wij niet instaat zijn om in Soedan of elders in te grijpen, onbloot onze eigen tekortkomingen. Voor ons zijn de interne en externe conflicten, de WO2. En de bemoeizucht van externe mogendheiden, kan je gerust vergelijken met de rode gevaar richting het Westen.

Daarom hanteer ik W02 als voorbeeld voor lieden als Mahden.

Geplaatst door Bofko

Mijn punt was de vergelijking die Al Sawt al tientallen malen op dit forum gemaakt heeft (islamitische vs westerse 'beschaving'), en de relevantie daarvan. Zoals Taouanza het al zei. Als bepaalde lieden de Islam op basis van conflicten en ellende in de Islamitische wereld als achterlijk betitelen, dan ga ik via de WO2 hun verlichting analyseren.

En vaak heb ik discussie`s gevoerd over de 'verlichting' en keer op keer wordt ik gesterkt in mijn opvatting rondom de 'verlichting'.

Al Sawt
13-07-04, 00:28
Geplaatst door 850


Nee helaas niet. Was het maar waar dat zou een stap de goede richting ingaan. Je bedoelt in foute richting!


Geplaatst door 850

Dat doe ik wel. Ik heb jou al eerder laten weten dat je kritiek op milities in Darfur niet persoonlijk moet opvatten en dat het niet wilt zeggen dat het kritiek op de gehele moslimwereld is. Maar jij wilt dat blijkbaar niet lezen en blijft je maar persoonlijk aangesproken voelen.
En ik heb het niet gehad over de intenties van het westen in deze kwestie. Ik probeerde juist het onderwerp bij de moordpartijen in Darfur te houden maar dat bleek gewoon niet mogelijk met jou. Ik heb nog nooit jouw kritiek aan het adres van Soedan, vertaald als kritiek op het gehele Moslimwereld.

Dat deed ik echter wel met de kritiek van GJ en terecht ook nog eens. Aangezien GJ met een brief van Hirsi en Winter aankwam, die de zogenaamde hypocrisie van moslims aankaart.

Geplaatst door 850

Een groot deel vd hulp zal bestaan uit donaties van burgers in het Westen en die houden zich niet bezig met olie en grondstoffen. Dat zijn donaties van mensen die stomweg willen dat de ellende daar ophoudt. Donaties van een gemiddelde Westerling of een Oosterling niet nee.

Maar de beweegredenen van Westerse of Oosterse regeringen, is vaak heel hypocriet. Voor hun moet Soedan geen 2e Nigeria worden. Er moet geen bloed aan de olie kleven, zoals aan de olie van Nigeria na de executie van Ken Sarowiwa. Dan zal je als Shell, BP, Exxon of Talisman, de publieke opinie moeten trotseren.

20 jaar is in Soedan een burgeroorlog, maar pas nu toont de wereld interesse in de Soedanese mistanden. Terwijl andere delen van de wereld met even of ergere conflicten in verzeild zijn. Maar helaas ontberen zij de strategische goedje.

Geplaatst door 850

Ze zijn in persoon van Khadaffi, meer geinteresseerd in vredesonderhandelingen met Congo dan in Soedan. Voor hem is Congo een uitstekende wondermiddel, om zijn prestige en politieke invloed in Afrika te vergroten.

Dat lijkt me geen excuus om niets aan de ellende in Darfur te doen. Klopt. Maar het toont wel de tweeslachtigheid van de wereldleiders aan.

Bofko
13-07-04, 00:34
Geplaatst door Al Sawt


Dank voor je reaktie, Al Sawt. Ik snap je motivatie nu en ik waardeer hem. Taouanza kent je goed.

Het is wel een defensieve reaktie. Daarmee bedoel ik dat je reaktie bepaald wordt door je tegenstrever .
"Als jullie mij achterlijk vinden vind ik jullie ook achterlijk".

Sterker zou zijn om een reaktie vanuit jezelf te geven.
Maar ik snap nu beter dat je steeds ook door anderen op dezelfde manier wordt aangevallen. Doordat dit forum steeds nieuwe mensen kent worden bepaalde discussies ook steeds herhaald en de argumenten dus ook.
Degene die daar naar kijkt (ik, in dit geval) ziet geen ontwikkeling meer.
Vandaar mijn geplaatste opmerking.

taouanza
13-07-04, 09:47
Geplaatst door Bofko
Dank voor je reaktie, Al Sawt. Ik snap je motivatie nu en ik waardeer hem. Taouanza kent je goed.

Het is wel een defensieve reaktie. Daarmee bedoel ik dat je reaktie bepaald wordt door je tegenstrever .
"Als jullie mij achterlijk vinden vind ik jullie ook achterlijk".

Sterker zou zijn om een reaktie vanuit jezelf te geven.
Maar ik snap nu beter dat je steeds ook door anderen op dezelfde manier wordt aangevallen. Doordat dit forum steeds nieuwe mensen kent worden bepaalde discussies ook steeds herhaald en de argumenten dus ook.
Degene die daar naar kijkt (ik, in dit geval) ziet geen ontwikkeling meer.
Vandaar mijn geplaatste opmerking.

Nieuwe mensen?Nieuwe nicks bedoel je.

Mähden
13-07-04, 11:09
via de WO2 hun verlichting analyseren

dat was maar een jaar of tien en geen 40 jaar Hoessein enz enz enz enz.

taouanza
13-07-04, 11:50
Geplaatst door Mähden
dat was maar een jaar of tien en geen 40 jaar Hoessein enz enz enz enz.

Weetje Bofko het zou je ook sieren om kritische vragen ook aan anderen te stellen behalve Al Sawt.:rolleyes:

Bofko
13-07-04, 12:07
Geplaatst door taouanza
Weetje Bofko het zou je ook sieren om kritische vragen ook aan anderen te stellen behalve Al Sawt.:rolleyes:

:cheefbek: Ik regisseer het liefst zelf mijn eigen berichten....

Ik zal er eens over nadenken welke kritische vraag ik aan jou kan stellen. :duivels:

taouanza
13-07-04, 12:10
Geplaatst door Bofko
:cheefbek: Ik regisseer het liefst zelf mijn eigen berichten....

Ik zal er eens over nadenken welke kritische vraag ik aan jou kan stellen. :duivels:

Prima maar dat maakt je kritiek niet zo geloofwaardig.:duivels:

Bofko
13-07-04, 12:17
Geplaatst door taouanza
Prima maar dat maakt je kritiek niet zo geloofwaardig.:duivels:

Waarom niet ?
Bedoel je eigenlijk niet dat ik voor jou "onpartijdig" moet overkomen om in jouw ogen geloofwaardig te zijn ?

taouanza
13-07-04, 13:19
Geplaatst door Bofko
Waarom niet ?
Bedoel je eigenlijk niet dat ik voor jou "onpartijdig" moet overkomen om in jouw ogen geloofwaardig te zijn ?


:slapen:

Bofko
13-07-04, 13:33
Geplaatst door taouanza
:slapen:

En de vraag was nog niet eens zo kritisch. :moe:
Onbeleefde reaktie.

taouanza
13-07-04, 14:09
Geplaatst door Bofko
En de vraag was nog niet eens zo kritisch. :moe:
Onbeleefde reaktie.

Jij trekt jouw conclusies
Ik trek mijn conclusies.:strik:

Bofko
13-07-04, 14:38
Geplaatst door taouanza
Jij trekt jouw conclusies
Ik trek mijn conclusies.:strik:

En een van je conclusies is dat je me niet voor je karretje kunt spannen ?

taouanza
13-07-04, 17:08
Geplaatst door Bofko
En een van je conclusies is dat je me niet voor je karretje kunt spannen ?

Nee mijn conclusie dat je helemaal niet objectief bent als je je voordoet.
Je hebt wel een grote mond tegen AlSawt maar niet tegne zijn tegenstanders.

Jou voor mijn karretje spannen?
Tzzz je moet je zelf niet zo vleien.:moe:

850
13-07-04, 17:32
Geplaatst door Al Sawt

Ik heb nog nooit jouw kritiek aan het adres van Soedan, vertaald als kritiek op het gehele Moslimwereld.

Toch zat je bij mij ook verwijzingen te maken naar het hypocriete westen. Haalde je meerdere keren Congo erbij en werd ik zelfs beticht van propaganda.

Dat deed ik echter wel met de kritiek van GJ en terecht ook nog eens. Aangezien GJ met een brief van Hirsi en Winter aankwam, die de zogenaamde hypocrisie van moslims aankaart.

Ik weet niet meer wie het was maar er was nog een andere prikker die de brief van Hirshi en Winter had geplaatst.
En je weet: Don't shoot the messenger. Er is niks mee om die brief hier op dit forum te plaatsen. Per slot is het hier een nieuwsforum. En GJ is, voorzover ik weet, de 1e geweest die berichten is gaan plaatsen omtrent Darfur op dit forum. Omdat af te doen als provocatie lijkt me vals. Het is zijn goed recht om zich af te vragen waarom er zoiets gebeurt in Darfur en wat de mede prikkers ervan vinden.
Net zoals ik me ook hardop afgevraagd hebt waarom het stil is aan de kant van de arabische/moslim wereld omtrent dit nieuws. Gelukkig heeft Orakel daar uitgebreid op weten te antwoorden.

Donaties van een gemiddelde Westerling of een Oosterling niet nee.

Precies. En daar zit niks hypocriets achter. Gewoon mededogen. Evanals de steun van hulp organisaties die het doen om te helpen en niet vanwege grondstoffen.

Maar de beweegredenen van Westerse of Oosterse regeringen, is vaak heel hypocriet.

Dat is waar, maar liever steun van een regering die handelt met een dubbele agenda dan helemaal geen steun krijgen.

20 jaar is in Soedan een burgeroorlog, maar pas nu toont de wereld interesse in de Soedanese mistanden. Terwijl andere delen van de wereld met even of ergere conflicten in verzeild zijn. Maar helaas ontberen zij de strategische goedje.

Ik weet het niet. Er staat me bij dat er jaren geleden ook al berichten het nieuws in kwamen over de burgeroorlog. En ik kan me vaag herineren dat er in mn kinderjaren er ook al eens een donatie campagne geweest is voor Soedan.
Dat het nu wat beter op gang komt kan ik alleen maar aanmoedigen. beter laat dan nooit. En wie weet wat er allemaal achter de schermen gebeurt aan lobby werk van non-profit organisaties om uberhaupt de tragedie in de actualiteit te krijgen.
Dat het op andere plekken op deze wereld er erger aan toe gaat is een dooddoener. Dat is geen reden om geen aandacht aan Soedan te mogen geven.

Bofko
13-07-04, 17:35
Geplaatst door taouanza
Nee mijn conclusie dat je helemaal niet objectief bent als je je voordoet.
Je hebt wel een grote mond tegen AlSawt maar niet tegne zijn tegenstanders.

Jou voor mijn karretje spannen?
Tzzz je moet je zelf niet zo vleien.:moe:

Ben jij de grote zus van Al Sawt of zo ? En wil je ook nog eens proberen voor mij te bepalen dat als ik aan persoon A kritische vragen stel dat aan persoon B ook moet doen ?
(Ondertussen is kritische vraag grote mond geworden. :D )

Grote mond ???? Ik stel hem een vraag hij reageert daar keurig op en ik geef daarop op een hele beleefde manier mijn mening. Leg mij nou eens uit wat die grote mond is, aub.

Mijn gedachte objectiviteit (jouw interpretatie blijkbaar) was toch wel belangrijk genoeg voor jou om mij hierover een vraag te stellen.

Voor de duidelijkheid , ik geloof zelf niet in objectiviteit dus ik kan me ook nooit bewust objectief voorgedaan hebben. Ik geloof wel in menselijkheid, fatsoen, redelijkheid etc.

Julien
13-07-04, 18:48
Geplaatst door Orakel
Beats me, maar aangezien het in Sudan al 60 jaar een zooitje is, is het niet in een paar soundbites te vervatten.
Maar het gaat ook niet aan om, zoals Mahden keer op keer gilt, het conflict te reduceren tot een Islamitisch-Christelijk gegeven.
Een beetje zoeken levert al gauw op dat het conflict in het zuiden ruim een miljoen doden heeft gekost en schraagde op de wens om autonomie, strjid om land en water, politieke conflicten en staatsgrepen en nog een paar 'trivialiteiten'.
Bij het punt olie dient nog opgemerkt te worden dat de aanwezige oliemaatschappijen ter bewaking mensen inhuren die onderdeel uitmaken van de milities en dat geeft extra strijd.

Als men een beetje gezocht had, was men net als ik tot de ontdekking gekomen dat midden jaren 70 Lybie en Egypte een vredesplan hebben gelanceerd en zelfs Mahden weet dat dat Islamitsche landen zijn.

Of dat de Sudanese regering lange tijd humanitaire hulp heeft afgheouden en dat nu onder druk mondjesmaat toestaat.

Of dat de Arabische Unie militiairen en helikopters wil sturen, maar die helikopters zelf niet kan betalen en zich daarvoor tot ons aller Agnes van Aardennen hebben gewend.
Of dat diezelfde Arabische Unie een onafhankelijkheid van het Sudanese Zuiden wel eens als bedreigend kan zien voor de (utopische) Arabische eenheid.

Of dat Egypte, Israel, Keny, Uganda en andere buurlanden schijnbaar een belang hebben bij het conflict.

(zie: http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/africa/3420809.stm)

Over de VS en de pressie van de Right WIng Christians valt ook nog wat te zeggen, maar ik ben al blij dat ze hulp verlenen.

De "Arabische Wereld" is of achter de schermen bezig of (en dat lijkt mij meer) hangt weer de prominente afwezige uit als het gaat om financiele hulp.
Kan te maken hebben met het wespennest in Sudan, boter op het hoofd hebben, zich niet willen mengen in binnelandse aangelegenheden want dat werkt als een boemerang, financiele redenen (SA heb geld zat maar Iran had na de beving zelf hulp nodig, Irak ligt in puin, Marokko is niet eens in staat de eigen aarbeving weg te werken, Algerije..enfin...)

Daarbij schijnt het zo te zijn dat een land als Spanje een hoger BNP heeft dan een hoop Arabische landen bij elkaar.
Excuses voor een gebrek aan hulpvaardigheid? Nee, daar is geen excuus voor. Zijn hooguit mogelijke verklaringen.

ben ik met je eens. maar dat moet je ook tegen die prikkers zeggen die van de Israel-Palestina conflict een Jodendom-Islam conflict maken, en die prikkers die van de inval in Irak een Christendom-Islam oorlog maken.

Waarom bezetten Mujaheddeen uit andere landen eigenlijk Irak, zij zijn dan net zo goed bezetters als de V.S. Met geloof heeft het allemaal niks te maken.

850
13-07-04, 19:01
Geplaatst door Julien
ben ik met je eens. maar dat moet je ook tegen die prikkers zeggen die van de Israel-Palestina conflict een Jodendom-Islam conflict maken, en die prikkers die van de inval in Irak een Christendom-Islam oorlog maken.

Waarom bezetten Mujaheddeen uit andere landen eigenlijk Irak, zij zijn dan net zo goed bezetters als de V.S. Met geloof heeft het allemaal niks te maken.

Is het eindelijk gelukt om het over Soedan te hebben zonder dat er andere conflict situaties elders op de wereld bij betrokken worden en dan komt Julien aanzetten en begint vervolgens over Israhel/Palstina en Irak................. :zegniets:

Arvid
13-07-04, 19:03
Geplaatst door 850
Is het eindelijk gelukt om het over Soedan te hebben zonder dat er andere conflict situaties elders op de wereld bij betrokken worden en dan komt Julien aanzetten en begint vervolgens over Israhel/Palstina en Irak................. :zegniets:

Dat is het Maarten-syndroom, mijn beste 850 :lachu:

Julien
13-07-04, 19:08
Geplaatst door 850
Is het eindelijk gelukt om het over Soedan te hebben zonder dat er andere conflict situaties elders op de wereld bij betrokken worden en dan komt Julien aanzetten en begint vervolgens over Israhel/Palstina en Irak................. :zegniets:

door toedoen van Al Sawt waren we ook al afgedwaald naar Europa/ Bosnie/ Ruanda.. ik was dus niet de eerste ;)

850
13-07-04, 23:00
Geplaatst door Julien
door toedoen van Al Sawt waren we ook al afgedwaald naar Europa/ Bosnie/ Ruanda.. ik was dus niet de eerste ;)

:wijs: Als je maar wel de laatse bent

850
13-07-04, 23:02
Geplaatst door Arvid
Dat is het Maarten-syndroom, mijn beste 850 :lachu:

:auw2: De invloed van maarten is niet mis

Orakel
13-07-04, 23:10
Geplaatst door Julien
ben ik met je eens. maar dat moet je ook tegen die prikkers zeggen die van de Israel-Palestina conflict een Jodendom-Islam conflict maken, en die prikkers die van de inval in Irak een Christendom-Islam oorlog maken.

Het Israelisch-Palestijnse conflict heeft ten dele wel degelijk met het Jodendom te maken omdat..... oeps..sorry..ander topic.
Maar je heb wel gelijk gozert.


Waarom bezetten Mujaheddeen uit andere landen eigenlijk Irak, zij zijn dan net zo goed bezetters als de V.S. Met geloof heeft het allemaal niks te maken.
Dat van die Mujahedeen weeknie. Die laatste zin wel en die snijt houd.
Helaas wordt het goeloof keer op keer misbruikt om menselijke gruwelen en andere imperfecties te verhullen en rechtvaardigen.

taouanza
13-07-04, 23:15
Geplaatst door Bofko
Ben jij de grote zus van Al Sawt of zo ? En wil je ook nog eens proberen voor mij te bepalen dat als ik aan persoon A kritische vragen stel dat aan persoon B ook moet doen ?
(Ondertussen is kritische vraag grote mond geworden. :D )

Grote mond ???? Ik stel hem een vraag hij reageert daar keurig op en ik geef daarop op een hele beleefde manier mijn mening. Leg mij nou eens uit wat die grote mond is, aub.

Mijn gedachte objectiviteit (jouw interpretatie blijkbaar) was toch wel belangrijk genoeg voor jou om mij hierover een vraag te stellen.

Voor de duidelijkheid , ik geloof zelf niet in objectiviteit dus ik kan me ook nooit bewust objectief voorgedaan hebben. Ik geloof wel in menselijkheid, fatsoen, redelijkheid etc.

:slapen:

Al Sawt is ook beleefd. Dus raar dat je uitgerekend hem 'kritische' vragen moet stellen.

En jij mag wel kritische vragen stellen aan Al Sawt maar ik mag jou geen kritische vragen stellen?
:rolleyes:

Bofko
13-07-04, 23:37
Geplaatst door taouanza
:slapen:

Al Sawt is ook beleefd. Dus raar dat je uitgerekend hem 'kritische' vragen moet stellen.

En jij mag wel kritische vragen stellen aan Al Sawt maar ik mag jou geen kritische vragen stellen?
:rolleyes:

Ik mag Al Sawt heel graag. Ik hou van hoffelijkheid en dat heeft ie. Daarom stel ik hem ook kritische vragen, want daar worden mensen beter van. Dus jij mag mij ook kritische vragen stellen. :) .

taouanza
13-07-04, 23:40
Geplaatst door Bofko
Ik mag Al Sawt heel graag. Ik hou van hoffelijkheid en dat heeft ie. Daarom stel ik hem ook kritische vragen, want daar worden mensen beter van. Dus jij mag mij ook kritische vragen stellen. :) .

Nou ik ben het meestal met je eens en zo niet heb ik je mening altijd gerespecteerd omdat het geen populistische geblaat is alleen toen je opeens AlSawt de les wou lezen had ik zoiets van: oja?:rolleyes:

Bofko
13-07-04, 23:46
Geplaatst door taouanza
Nou ik ben het meestal met je eens en zo niet heb ik je mening altijd gerespecteerd omdat het geen populistische geblaat is alleen toen je opeens AlSawt de les wou lezen had ik zoiets van: oja?:rolleyes:

Zo kwam het blijkbaar op je over. Het was niet bedoeld om hem de les te lezen, maar om hem te prikkelen. Feedback geven. Laten zien hoe bepaalde zaken op anderen kunnen overkomen en daarmee gedwongen worden om ook eens naar jezelf te kijken. Niks mis mee.