PDA

Bekijk Volledige Versie : Re:

YassineMoujahid
06-07-04, 10:45
Sallam Aleikom,

Kijk meid ik vind dat liefde kan op je 16e maar je moet wel begrijpen dat je je ouders niet kunt laten gaan ten opzichte van je situatie die zich nu afspeeld in de pubertijd. Je moet begrijpen dat je ouders (naast allah) jou op de wereld hebben gezet en ervoor zorgen dat je nu hier bent. Ik begrijp ook wel dat je veel van je vriend houdt maar aan de andere kant zou ik mijn ouders ten alle opzichte voor laten gaan.
Deze situatie waar jij nu mee zit heeft puur met je pubertijd te maken. Ik vind dat je gewoon met je ouders erover moet gaan praten en waar je mee zit.Je ouders zijn je enige hoop in je leven die er voor je staan en je kunnen helpen.

Aan de andere kant vind ik het ook zo wat iemand hiervoor posten, dat ouders alleen maar denken aan wat ''mensen'' zeggen. Ik vind dan nog dat de ouders gelijk hebben. De ouders willen je alleen maar beschermen en ervoor zorgen dat je een goed mens blijft die niet aan rare dingen begint en weet wat toekomst betekent voor haar. Mijn ouders zijn soms ook boos en praten ook vaak met mij dat ik een marokkaanse meid moet nemen. Ik respecteer dan ook wat mijn ouders zeggen want mijn ouders (naast allah) hebben ervoor gezorgt dat ik hier sta,ze hebben al die jaren alles gegeven om mij op te groeien, al die tijd hebben ze mij beschermt tegen rare kinderen, laat ik het hier maar bij.

Kortom advies : Wees slim, denk er ergens over na. Praat met je vriendinnen,zusters,familieleden. Zorg dat je een goeie richting kiest. Deze besluit die je nu gaat nemen is erg riskant en erg stom. Je ouders en allah staan boven iedereen op de 1e plek!

Ik hoop dat je inziet dat de richting die je nu neemt erg stom is.

Ghair InshaAllah!

Yassine,