PDA

Bekijk Volledige Versie : Cidi wilt meeliften op 'succes' DHC



nl-x
06-07-04, 18:31
Nieuwe aangifte tegen rapgroep op internet

Uitgegeven: 6 juli 2004 17:34

AMSTERDAM - Voor de derde keer in korte tijd is ophef ontstaan over een rapgroep die via internet zou discrimineren, beledigen en aanzetten tot haat en dodelijk geweld. Het Centrum Informatie en Documentatie Israel liet dinsdag weten dat het aangifte heeft gedaan tegen een groep die via de internetuitwisseldienst Kazaa een nummer verspreidt met een antisemitische tekst.

Uit de tekst kan volgens het CIDI worden afgeleid dat de makers fan zijn van de voetbalclub Feyenoord uit Rotterdam. In een transcriptie van de tekst staan beledigingen en dreigementen aan het adres van Ajax, Ajax-voetballer Van der Vaart, homo's en joden.

Het is niet de eerste keer dat een liedje op internet leidt tot commotie. Vorige week deed Tweede-Kamerlid Hirsi Ali (VVD) aangifte tegen een rapgroep uit Den Haag. Dat leidde in het weekeinde tot de arrestatie van drie personen. Eind januari stelde het CDA vragen aan minister van Justitie Donner over een antisemitische rapgroep.

Tomas
06-07-04, 18:32
Is dit nou het "Grote DHC" topic, want ik weet niet meer waar ik nou moet reageren.

Simon
06-07-04, 18:35
Het zal ook wel weer een 'fraaie' tekst zijn. Echt niet bedoelt om iemand te beledigen.

nl-x
06-07-04, 18:37
Ik vraag me af of de CIDI dat liedje echt nu pas heeft ontdekt :moe:

Rabi'ah.
06-07-04, 18:38
Geplaatst door nl-x
Nieuwe aangifte tegen rapgroep op internet

Uitgegeven: 6 juli 2004 17:34

AMSTERDAM - Voor de derde keer in korte tijd is ophef ontstaan over een rapgroep die via internet zou discrimineren, beledigen en aanzetten tot haat en dodelijk geweld. Het Centrum Informatie en Documentatie Israel liet dinsdag weten dat het aangifte heeft gedaan tegen een groep die via de internetuitwisseldienst Kazaa een nummer verspreidt met een antisemitische tekst.

Uit de tekst kan volgens het CIDI worden afgeleid dat de makers fan zijn van de voetbalclub Feyenoord uit Rotterdam. In een transcriptie van de tekst staan beledigingen en dreigementen aan het adres van Ajax, Ajax-voetballer Van der Vaart, homo's en joden.

Het is niet de eerste keer dat een liedje op internet leidt tot commotie. Vorige week deed Tweede-Kamerlid Hirsi Ali (VVD) aangifte tegen een rapgroep uit Den Haag. Dat leidde in het weekeinde tot de arrestatie van drie personen. Eind januari stelde het CDA vragen aan minister van Justitie Donner over een antisemitische rapgroep.

Het moet echt niet veel gekker worden. :moe:

Tomas
06-07-04, 18:38
Geplaatst door nl-x
Ik vraag me af of de CIDI dat liedje echt nu pas heeft ontdekt :moe:

Misschien hebben ze het wel zelf geschreven?

850
06-07-04, 18:39
Geplaatst door nl-x
- Voor de derde keer in korte tijd is ophef ontstaan over een rapgroep die via internet zou discrimineren, beledigen en aanzetten tot haat en dodelijk geweld.

Er zullen wel meer bandjes zijn die staan te popelen om vuige teksten eruit te boeren in de hoop zo op die manier goedkope media aandacht te krijgen.

Rabi'ah.
06-07-04, 18:40
Geplaatst door nl-x
Ik vraag me af of de CIDI dat liedje echt nu pas heeft ontdekt :moe:

Ik neem niet eens de moeite meer om me dat serieus af te vragen. :moe:

Tomas
06-07-04, 18:41
Geplaatst door 850
Er zullen wel meer bandjes zijn die staan te popelen om vuige teksten eruit te boeren in de hoop zo op die manier goedkope media aandacht te krijgen.

Tja, vroeger stonden die teksten ergens in een schoolschrift van een middelbareschool puber (Schijnt, ik weet natuurlijk van niks), nu schijnt het kunst te zijn.

mulan
06-07-04, 18:42
Triest,triester.......TRIESTST!! :o

Rabi'ah.
06-07-04, 18:43
Geplaatst door Tomas
Misschien hebben ze het wel zelf geschreven?

Ik zie ze ervoor aan, ja. :moe:
Vergeet niet dat hun geestverwanten in Palestina in het verleden al eerder dergelijke dingen gedaan hebben. :moe:


Groetjes,

Rabiah.

Tomas
06-07-04, 18:44
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik zie ze ervoor aan, ja. :moe:
Vergeet niet dat hun geestverwanten in Palestina in het verleden al eerder dergelijke dingen gedaan hebben. :moe:


Groetjes,

Rabiah.

Als je dat kunt bewijzen, kan je bij een hoop mensen niet meer stuk. Dus doe je best, zou ik zeggen.

mulan
06-07-04, 18:44
Geplaatst door Tomas
Tja, vroeger stonden die teksten ergens in een schoolschrift van een middelbareschool puber (Schijnt, ik weet natuurlijk van niks), nu schijnt het kunst te zijn.

Omdat het op internet te vinden is....mensen moeten zich realiseren dat er wel meer troep op internet te vinden is,als alles dan net zoveel aandacht krijgt als dit dan kunnen we het wereldnieuws op het journaal wel vergeten.

Tomas
06-07-04, 18:47
Geplaatst door mulan
Omdat het op internet te vinden is....mensen moeten zich realiseren dat er wel meer troep op internet te vinden is,als alles dan net zoveel aandacht krijgt als dit dan kunnen we het wereldnieuws op het journaal wel vergeten.

Mulan, doe niet zo ouwelijk! Betweter.

Ik dacht eigenlijk meer aand e DHC-fan(s) die hier rondprikken en 't tot "kunst" hebben veheven

mulan
06-07-04, 18:52
Geplaatst door Tomas
Mulan, doe niet zo ouwelijk! Betweter.

Ik dacht eigenlijk meer aand e DHC-fan(s) die hier rondprikken en 't tot "kunst" hebben veheven

Ik heb bijna alle discussie's gelezen maar ik heb niemand zien zeggen dat ze het kunst vonden.....het is "muziek".Tja als je alle bestaande muziek,kunst vind dat is dat niet zo'n rare stellingname van degene die het gezegd zouden hebben.....

Met vriendelijke groet,

Mulan a.k.a de betweter :duivels:

Rabi'ah.
06-07-04, 18:53
Geplaatst door Tomas
Mulan, doe niet zo ouwelijk! Betweter.

It takes one to know one. :moe:


Geplaatst door Tomas

Ik dacht eigenlijk meer aand e DHC-fan(s) die hier rondprikken en 't tot "kunst" hebben veheven

Bewijs dat maar eens. :)


Groetjes,

Rabiah.

Tomas
06-07-04, 19:01
Geplaatst door mulan
Ik heb bijna alle discussie's gelezen maar ik heb niemand zien zeggen dat ze het kunst vonden.....het is "muziek".Tja als je alle bestaande muziek,kunst vind dat is dat niet zo'n rare stellingname van degene die het gezegd zouden hebben.....

Met vriendelijke groet,

Mulan a.k.a de betweter :duivels:

Volgens mij is ZZ toch echt een fan. Maar blijkbaar heb ik weer een oogklep taboe aangeboord.

Rabi'ah.
06-07-04, 19:06
Geplaatst door Tomas
Volgens mij is ZZ toch echt een fan. Maar blijkbaar heb ik weer een oogklep taboe aangeboord.

Zeur niet. :moe:

Trouwens, een paar posts geleden had je het nog over een meervoudsvorm.......wonderlijk zeg, hoe moslims zich ineens vermenigvuldigen als het het beeld van bepaalde mensen kan bevestigen. :)



Groetjes,

Rabiah.

mulan
06-07-04, 19:06
Geplaatst door Tomas
Volgens mij is ZZ toch echt een fan. Maar blijkbaar heb ik weer een oogklep taboe aangeboord.

Wat voor taboe is dat.........de eeuwenlange cultuurtraditie van het niet mogen bekritiseren van DHC ? :moe:

Tomas
06-07-04, 19:08
Geplaatst door Rabi'ah.
Trouwens, een paar posts geleden had je het nog over een meervoudsvorm.......

Kijk nog 's goed, mutsje. Volgens mij is Mocromike ook fan.


wonderlijk zeg, hoe moslims zich ineens vermenigvuldigen als het het beeld van bepaalde mensen kan bevestigen. :)

Lees Taouana's onderschrift een keer wil je.

Rabi'ah.
06-07-04, 19:08
Geplaatst door mulan
Wat voor taboe is dat.........de eeuwenlange cultuurtraditie van het niet mogen bekritiseren van DHC ? :moe:

:haha: Whahhahahahahahahahahahhahaah :haha:

Tomas
06-07-04, 19:10
Geplaatst door mulan
Wat voor taboe is dat.........de eeuwenlange cultuurtraditie van het niet mogen bekritiseren van DHC ? :moe:

Huh? Dat jij dhc niet mag bekritiseren of dat DHC euhm iets niet mag bekriticeren?

Nee, ik bedoel hoe makkelijk ontkent wordt dat sommige wel degelijk fan van deze muziek zijn.

mulan
06-07-04, 19:13
Geplaatst door Tomas
Huh? Dat jij dhc niet mag bekritiseren of dat DHC euhm iets niet mag bekriticeren?

Nee, ik bedoel hoe makkelijk ontkent wordt dat sommige wel degelijk fan van deze muziek zijn.

Volgens jou heb je weer een taboe ontdekt vandaar mijn opmerking.......maar jij mag mijn berichten wel even opnieuw lezen zodat je mij kunt vertellen waar ik taboe achtig overkom.

Rabi'ah.
06-07-04, 19:15
Geplaatst door Tomas
Huh? Dat jij dhc niet mag bekritiseren of dat DHC euhm iets niet mag bekriticeren?

Nee, ik bedoel hoe makkelijk ontkent wordt dat sommige wel degelijk fan van deze muziek zijn.

Ach vent zeur toch niet zo. :moe:

Ook al zijn mensen fan van DHC, wat dan nog?

Wat is daar mis mee?

Smaken verschillen nou eenmaal, dat blijkt maar weer. :rolleyes:

Tomas
06-07-04, 19:16
Geplaatst door mulan
Volgens jou heb je weer een taboe ontdekt vandaar mijn opmerking.......maar jij mag mijn berichten wel even opnieuw lezen zodat je mij kunt vertellen waar ik taboe achtig overkom.

De taboe heb ik al uitgelegd. Het ontkennen.

Ik heb he op je verzoek nog 's nagelezen. Voor jou doe ik dat wel. Maar als je wat anders bedoelt dan ik eruit haal, zul je het anders moeten verwoorden. Het is namelijk bloody onduidelijk.

Tomas
06-07-04, 19:17
Geplaatst door Rabi'ah.
Ach vent zeur toch niet zo. :moe:


Waar bemoei je je dan mee als het je niks interesseert, muts? Negeer me, net zoals ik dat met jou doe als je weer doordraait.

mulan
06-07-04, 19:20
Geplaatst door Tomas
De taboe heb ik al uitgelegd. Het ontkennen.

Ik heb he op je verzoek nog 's nagelezen. Voor jou doe ik dat wel. Maar als je wat anders bedoelt dan ik eruit haal, zul je het anders moeten verwoorden. Het is namelijk bloody onduidelijk.

Hmmm.... :o .......dan nog maar een keer voor jou.Het is allemaal overGEDRAMATISEER! Dat is mijn mening. Nu zei jij iets over kunst, toen zei ik dat ik niemand dat heb horen zeggen maar het niet zo'n rare stellingname is als je het wel kunst vind aangezien sommige muziek gelijk vinden staan aan kunst.

Nu....ontken ik wat waar?

Rabi'ah.
06-07-04, 19:21
Geplaatst door Tomas
Waar bemoei je je dan mee als het je niks interesseert, muts? Negeer me, net zoals ik dat met jou doe als je weer doordraait.

Dat laatste was een gemene rotopmerking. :(

Ga je frustraties maar op een ander afreageren Tompoesje, ik denk dat ik je idd maar eens een tijdje negeer. :zwaai:

Tomas
06-07-04, 19:22
Geplaatst door mulan
Hmmm.... :o .......dan nog maar een keer voor jou.Het is allemaal overGEDRAMATISEER! Dat is mijn mening. Nu zei jij iets over kunst, toen zei ik dat ik niemand dat heb horen zeggen maar het niet zo'n rare stellingname is als je het wel kunst vind aangezien sommige muziek gelijk vinden staan aan kunst.

Nu....ontken ik wat waar?

OK.. ok... ok...

Toch zit er een contradictie in je stelling.

Tomas
06-07-04, 19:23
Geplaatst door Rabi'ah.
Dat laatste was een gemene rotopmerking. :(

Ga je frustraties maar op een ander afreageren Tompoesje, ik denk dat ik je idd maar eens een tijdje negeer. :zwaai:

Verstandig meid. Misschien dat je dan wat afkoelt en het weer wat helderder gaat zien.

ZbaqZbaq
06-07-04, 19:25
geen DHC topic zonder hun muziek ;)

Tomas
06-07-04, 19:26
Geplaatst door ZbaqZbaq
width=0 height=0

geen DHC topic zonder hun muziek ;)

Soms ben je wel grappig.

mulan
06-07-04, 19:32
Geplaatst door Tomas
OK.. ok... ok...

Toch zit er een contradictie in je stelling.

Ja er zit contradictie in...omdat ik Mulan ben,toch?!?

Tomas
06-07-04, 19:34
Geplaatst door mulan
Ja er zit contradictie in...omdat ik Mulan ben,toch?!?

Probeer 't eens onder een andere nick. Om te testen?

mulan
06-07-04, 19:38
Geplaatst door Tomas
Probeer 't eens onder een andere nick. Om te testen?

Mijn "funky girl' nick doet het niet meer.........slechte test zou dat dan trouwens zijn denk je niet.

Tomas
06-07-04, 19:41
Geplaatst door mulan
Mijn "funky girl' nick doet het niet meer.........slechte test zou dat dan trouwens zijn denk je niet.

Da's waar want Funky girl gaf/geef ik in alles gelijk. Een soort oogkleppentaboe.

mulan
06-07-04, 19:46
Geplaatst door Tomas
Da's waar want Funky girl gaf/geef ik in alles gelijk. Een soort oogkleppentaboe.

Daarom... :bril:

Oh en ik hoor net van funky girl dat ze mulan gelijk geeft!

Tomas
06-07-04, 19:48
Geplaatst door mulan
Daarom... :bril:

Oh en ik hoor net van funky girl dat ze mulan gelijk geeft!

Dat zou ik dan wel eerst uit een betrouwbaardere bron moeten vernemen.

mulan
06-07-04, 19:56
Geplaatst door Tomas
Dat zou ik dan wel eerst uit een betrouwbaardere bron moeten vernemen.

Jij bent echt slim.... :zozo: .Jammer.

Tomas
06-07-04, 19:58
Geplaatst door mulan
Jij bent echt slim.... :zozo: .Jammer.

:haha:

mulan
06-07-04, 20:03
Geplaatst door Tomas
:haha:

Tomas die lacht....hmmm,verdacht :argwaan:

Tomas
06-07-04, 20:05
Geplaatst door mulan
Tomas die lacht....hmmm,verdacht :argwaan:

Ja, ik moet ook weg... ...naar de tandarts. Houdoe.

Rabi'ah.
06-07-04, 20:08
Geplaatst door ZbaqZbaq
geen DHC topic zonder hun muziek ;)

:hihi:

Simon
06-07-04, 20:15
Ik lees met het volgende op de CIDI site hetgeen toch wel wat nieuws voor mij bevat: ik bedoel niet alleen de 2e alinea :)


Vorig jaar juni deed het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) aangifte tegen de rapgroep NAG (Nieuwe Allochtoonse Generatie). In het nummer Kankerjoden rapte NAG: 'Fuck die joden, die kankerjoden, de allochtonen zullen jullie komen doden.' Het Openbaar Ministerie nam de aanklacht nauwelijks serieus.

Toen een rapper van NAG zich dit jaar vrijwillig meldde bij de politie omdat hij spijt had van zijn teksten , werd hij naar huis gestuurd.

bron: Volkskrant

Rabi'ah.
06-07-04, 20:19
Geplaatst door Simon
Ik lees met het volgende op de CIDI site hetgeen toch wel wat nieuws voor mij bevat: ik bedoel niet alleen de 2e alinea :)


[I]Vorig jaar juni deed het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) aangifte tegen de rapgroep NAG (Nieuwe Allochtoonse Generatie). In het nummer Kankerjoden rapte NAG: 'Fuck die joden, die kankerjoden, de allochtonen zullen jullie komen doden.' Het Openbaar Ministerie nam de aanklacht nauwelijks serieus.
[I]

bron: Volkskrant

Achja het is komkommertijd he en het gaat ook nog eens om ons zielige Ayaantje. :moe:

Zwarte Schaap
06-07-04, 21:32
Geplaatst door Rabi'ah.
Het moet echt niet veel gekker worden. :moe:

Zoek eens naar kabouter plop naar de titel anti-Turken dans op Kazaa. Dat liedje zit trouwens al jaren op Kazaa. Het zou het O.M. sieren als ze dat ook eens zouden onderzoeken.

KomMaar
06-07-04, 21:39
Geplaatst door Zwarte Schaap
Zoek eens naar kabouter plop naar de titel anti-Turken dans op Kazaa. Dat liedje zit trouwens al jaren op Kazaa. Het zou het O.M. sieren als ze dat ook eens zouden onderzoeken.

Die cirkelt er ongeveer 5 jaar rond op 't internet

Mark
06-07-04, 21:43
er staan ook een aantal nederlandstalig nummers op kazaa met speeches van hitler erin en white power teksten.

taouanza
06-07-04, 22:06
Geplaatst door Zwarte Schaap
Zoek eens naar kabouter plop naar de titel anti-Turken dans op Kazaa. Dat liedje zit trouwens al jaren op Kazaa. Het zou het O.M. sieren als ze dat ook eens zouden onderzoeken.

Nou dan stap je toch ook naar de politie.Bel Nova mischien gaan ze wel met je mee.:rolleyes: