PDA

Bekijk Volledige Versie : Pygmeeen in de Congo uitgeroeid



lennart
06-07-04, 20:24
DR Congo pygmies 'exterminated'

The International Criminal Court is being urged to investigate "a campaign of extermination" against pygmies in the Democratic Republic of Congo.

An international human rights group, says it is presenting a dossier to the ICC in The Hague on Tuesday containing compelling witness statements.

Minority Rights Group International say they have gathered evidence of mass killings, cannibalism and rape.

The ICC say their most urgent task is to pursue DR Congo's war criminals.

More than 600,000 pygmies are believed to live in the DR Congo's huge forests, where they survive by hunting wild animals and gathering fruits.

However, many Congolese regard them as "subhuman" with some believing their flesh can confer magical powers.

Horror

"There have been systemic rapes and killings on a huge scale," the group's director, Mark Latimer, told the BBC's Network Africa.

He is calling on ICC prosecutor Luis Moreno Ocampo to charge those responsible.

One witness they spoke to survived the late night massacre of an entire village. He said that everyone was shot and hacked to death and the huts were burnt.

"This level of quite horrific violence which has been perpetrated against the pygmies is part, or was part, of a campaign aimed at exterminating them," he said.

He identified the rebel group, the Movement for the Liberation of Congo, which is part of the transitional government and still controls much of the north, and their allies, as being behind much of the violence against the pygmies.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/3869489.stm

En de VVD doet niets :jammer:

Rabi'ah.
06-07-04, 20:26
Geplaatst door lennart
DR Congo pygmies 'exterminated'

The International Criminal Court is being urged to investigate "a campaign of extermination" against pygmies in the Democratic Republic of Congo.

An international human rights group, says it is presenting a dossier to the ICC in The Hague on Tuesday containing compelling witness statements.

Minority Rights Group International say they have gathered evidence of mass killings, cannibalism and rape.

The ICC say their most urgent task is to pursue DR Congo's war criminals.

More than 600,000 pygmies are believed to live in the DR Congo's huge forests, where they survive by hunting wild animals and gathering fruits.

However, many Congolese regard them as "subhuman" with some believing their flesh can confer magical powers.

Horror

"There have been systemic rapes and killings on a huge scale," the group's director, Mark Latimer, told the BBC's Network Africa.

He is calling on ICC prosecutor Luis Moreno Ocampo to charge those responsible.

One witness they spoke to survived the late night massacre of an entire village. He said that everyone was shot and hacked to death and the huts were burnt.

"This level of quite horrific violence which has been perpetrated against the pygmies is part, or was part, of a campaign aimed at exterminating them," he said.

He identified the rebel group, the Movement for the Liberation of Congo, which is part of the transitional government and still controls much of the north, and their allies, as being behind much of the violence against the pygmies.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/3869489.stm

En de VVD doet niets :jammer:

Ik had al idd eerder dit soort berichten gehoord........verschrikkelijk.
:( :droef:

taouanza
06-07-04, 21:17
Dat zijn toch die kleine mensen die geen vlieg kwaad doen?:droef:

lennart
06-07-04, 21:22
Geplaatst door sjeng
en groen links niet
sp niet
cda niet
ael niet
arabische wereld niet
israel niet
bassie en adriaan niet
loekie de leeuw niet
alleen die minority rights groups doen iets maar die zijn weer vaak in handen van die zionistische honden...
arme pygmeeen.......

Maar de VVD heeft een reputatie hoog te houden inzake genocide. Daarom houdt ik de VVD fractie verantwoordelijk voor de moord op de pygmeeen en het niet vervolgen van de daders.

Arvid
06-07-04, 22:59
Geplaatst door lennart
Maar de VVD heeft een reputatie hoog te houden inzake genocide. Daarom houdt ik de VVD fractie verantwoordelijk voor de moord op de pygmeeen en het niet vervolgen van de daders.

Goed punt. Ik denk ook dat we de VVD verantwoordelijk kunnen houden voor genocides die de vorige eeuwen gepleegd zijn.
Sterker nog, ik zit er over na te denken om de VVD ook verantwoordelijk te houden voor elke moord in de wereld.

taouanza
07-07-04, 07:24
Nou ben blij dat deze topic wel ergens over gaat.:moe:

lennart
07-07-04, 14:41
Geplaatst door sjeng
tja de arabische wereld roept bij elke bloempot die het israelisch leger omver gooit ook genocide, dus die zijn ook verantwoordelijk!

Wel een beetje bij het onderwerp blijven he.

En niet meteen Israel overal de schuld van geven, er zijn namelijk mensen die dan al snel denken dat je een anti-semiet bent.

lennart
07-07-04, 14:47
Geplaatst door Arvid
Goed punt. Ik denk ook dat we de VVD verantwoordelijk kunnen houden voor genocides die de vorige eeuwen gepleegd zijn.
Sterker nog, ik zit er over na te denken om de VVD ook verantwoordelijk te houden voor elke moord in de wereld.

Het is pas eind vorige eeuw, begin deze eeuw dat de VVD zich als voorvechter van de genocide heeft opgesteld. Reeds in de jaren negentig stond de VVD vooraan om de genocides in Bosnie te veroordelen, waarna ze een batteljon knapen naar Srebrenica stuurden om daar toezicht te houden op een moslim/Al-Qa'ida leger, en hen helpen op te leiden. De beste manier om Servische dorpen met de grond gelijk te maken zal die Al-Qa'ida leger dan ook hoogstwaarschijnlijk van de Nederlanders, dankzij de VVD hebben vernomen. Sindsdien houdt de VVD zich bezig met elke volksmoord waar het woord moslim in voorkomt. Het zou me niets verbazen als de Janjaweed uiteindelijk door Nederlandse vredestroepen in Bosnie zijn opgeleid, met steun van de VVD. Ik kan me dan ook goed voorstellen dat de Pygmeeen zich achtergesteld zullen voelen door de VVD, oh waren ze maar moslim geweest, dan had de VVD wellicht ook genocide trainers gestuurd naar de Pygmeeen, zodat ze tenminste een kans hadden gehad.

Al Sawt
07-07-04, 19:37
Geplaatst door sjeng
tja de arabische wereld roept bij elke bloempot die het israelisch leger omver gooit ook genocide, dus die zijn ook verantwoordelijk! Bij elke aanslag op een bus, roepen de Israeliers de shoah op.

Dus die zijn ook verantwoordelijk.

Julien
07-07-04, 19:41
Geplaatst door Al Sawt
Bij elke aanslag op een bus, roepen de Israeliers de shoah op.

Dus die zijn ook verantwoordelijk.

dus omdat zij het doen, mogen de Arabieren het ook doen? :( Al Sawt, vind je dat niet een beetje een kinderactige manier van redeneren?

Al Sawt
07-07-04, 19:55
Geplaatst door Julien
dus omdat zij het doen, mogen de Arabieren het ook doen? :( Al Sawt, vind je dat niet een beetje een kinderactige manier van redeneren? Ik volg gewoon de redenatie van Sjeng.

Al Sawt
07-07-04, 20:00
Geplaatst door Sjeng
wel als de daders roepen dat ze de shoah komen afmaken. Van wie heb je dat gehoord? Van de buspassagiers die het hebben overleefd?

Laat ik liever zeggen; van wie hoor je deze onzin? Kennelijk krijgen jullie binnen jullie eigen gemeenschap ingeprent; de Palestijnen vechten niet tegen de bezetting, "maar om de ambitie van h.itler af te maken".

Maar ik neem het jullie niet kwalijk. Wie gelooft dat ie afstamt van de onderdanen van koning van Davied, is vatbaar voor alle andere leugenachtige propaganda.

Tomas
07-07-04, 20:03
Pygmee = Een klein midden-oostenconfict topic.