PDA

Bekijk Volledige Versie : Bisdom failliet door seksschandalen



Mark
07-07-04, 08:40
Bisdom failliet door seksschandalen

Uitgegeven: 7 juli 2004 07:42

LOS ANGELES - Het aartsbisdom Portland in de Amerikaanse staat Oregon zal zich formeel failliet laten verklaren. De maatregel, de eerste in zijn soort in de VS, is volgens de aartsbisschop noodzakelijk gezien de miljoenen die er uitgekeerd zijn en nog moeten worden aan slachtoffers van seksueel misbruik door priesters.

Aartsbisschop John Vlazny heeft tegen Amerikaanse media verklaard dat het aanvragen van het faillissement niet betekent dat de rooms-katholieke kerk zijn verantwoordelijkheden zal ontlopen.

53 miljoen

Het aartsbisdom heeft al met 130 mensen schikkingen getroffen voor een bedrag van 53 miljoen dollar. Dinsdag zou er een nieuwe rechtszaak beginnen waarin een schadebedrag van zeker 150 miljoen werd geclaimd door tientallen slachtoffers van misbruik.

,,Dit soort claims hebben niets meer met een financiële compensatie te maken en de bodem van de schatkist is al in zicht. Dit is de enige manier waarop ik ook in de toekomst kan verzekeren dat er een financiële tegemoetkoming uitgekeerd kan worden'', aldus Vlazny. Tegen het aartsbisdom lopen nog ongeveer zestig andere rechtszaken wegens seksueel misbruik,

Een collega van Vlazny in Tuscon (Arizona) overweegt zijn bisdom ook bankroet te laten verklaren. Het aartsbisdom Santa Fé in New Mexico heeft al zijn spaartegoeden moeten aanspreken.

De Amerikaanse rooms-katholieke kerk heeft tot dusver in totaal al ongeveer 650 miljoen dollar uitgekeerd als gevolg van het omvangrijke seksschandaal dat de Amerikaanse kerk al enkele jaren in de greep houdt.

Mark
07-07-04, 08:41
nu zijn ze naast moreel ook financieel failliet

:giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel: :giechel:

er is geen vermaak zoals leedvermaak

Bofko
07-07-04, 09:09
Met die Amerikaanse claimcultuur wordt het tegenwoordig wel heel lucratief om 'misbruikt' te worden. Bij de Amerikaanse rooms katholieke kerk zit nogal wat geld en de financiele compensatie van 'misbruik' is verleden jaar in gang gezet. Nu is het hek van de dam.

dicksr
07-07-04, 09:35
En ik dacht dat Yab Yum duur was.

Bofko
07-07-04, 09:38
Geplaatst door dicksr
En ik dacht dat Yab Yum duur was.

Ja, met die priesters was indertijd geen prijs afgesproken dus de 'slachtoffers' kunnen nu achteraf vragen wat ze willen

dicksr
07-07-04, 09:52
Geplaatst door Bofko
Ja, met die priesters was indertijd geen prijs afgesproken dus de 'slachtoffers' kunnen nu achteraf vragen wat ze willen

Prijslijst:

Een kleine zonde opbiechten: 1 wees gegroetje 1 kusje = 1x vergeving

Een medium zonde opbiechten: 3 wees gegroetjes 1x trekken= 1x vergeving

Een grote zonde opbiechten: 9 wees gegroetjes 1 tongzoen 1xblowjob= 1x vergeving


Een doodzonde opbiechten: 27 wees gegroetjes 1 tongzoen 3xblowjob permanent stand-by om "sterren te kijken"= permanente vergeving.


Hierover klagen bij de consumentenbond=bisdom failliet

Marsipulami
07-07-04, 10:04
Geplaatst door Mark
nu zijn ze naast moreel ook financieel failliet

Volkomen terecht! Nu nog effectieve en zware gevangenisstraffen wegens schuldig verzuim van degenen die het immoreel gedrag van anderen met de mantel der liefde jarenlang bedekt wisten te houden.

dicksr
07-07-04, 10:07
Geplaatst door Marsipulami
Volkomen terecht! Nu nog effectieve en zware gevangenisstraffen wegens schuldig verzuim van degenen die het immoreel gedrag van anderen met de mantel der liefde jarenlang bedekt wisten te houden.

Maar dan wel in een gedeelde cel.

Mark
07-07-04, 10:08
Geplaatst door Marsipulami
Volkomen terecht! Nu nog effectieve en zware gevangenisstraffen wegens schuldig verzuim van degenen die het immoreel gedrag van anderen met de mantel der liefde jarenlang bedekt wisten te houden.

Bedoel je de welbekende "linkese kerk" ? :haha:

altijd al geweten dat je een lpf' er was :p

mal y pense
07-07-04, 12:25
Geïnstitutionaliseerde religie = bron van onderdrukking en misbruik in de breedste zin.

prikkerd
07-07-04, 14:57
best dom zo'n bisdom

dicksr
07-07-04, 15:02
Geplaatst door prikkerd
best dom zo'n bisdom :D

Bismilaah
07-07-04, 19:28
Geplaatst door Mark
Bisdom failliet door seksschandalen

Uitgegeven: 7 juli 2004 07:42

LOS ANGELES - Het aartsbisdom Portland in de Amerikaanse staat Oregon zal zich formeel failliet laten verklaren. De maatregel, de eerste in zijn soort in de VS, is volgens de aartsbisschop noodzakelijk gezien de miljoenen die er uitgekeerd zijn en nog moeten worden aan slachtoffers van seksueel misbruik door priesters.

Aartsbisschop John Vlazny heeft tegen Amerikaanse media verklaard dat het aanvragen van het faillissement niet betekent dat de rooms-katholieke kerk zijn verantwoordelijkheden zal ontlopen.

53 miljoen

Het aartsbisdom heeft al met 130 mensen schikkingen getroffen voor een bedrag van 53 miljoen dollar. Dinsdag zou er een nieuwe rechtszaak beginnen waarin een schadebedrag van zeker 150 miljoen werd geclaimd door tientallen slachtoffers van misbruik.

,,Dit soort claims hebben niets meer met een financiële compensatie te maken en de bodem van de schatkist is al in zicht. Dit is de enige manier waarop ik ook in de toekomst kan verzekeren dat er een financiële tegemoetkoming uitgekeerd kan worden'', aldus Vlazny. Tegen het aartsbisdom lopen nog ongeveer zestig andere rechtszaken wegens seksueel misbruik,

Een collega van Vlazny in Tuscon (Arizona) overweegt zijn bisdom ook bankroet te laten verklaren. Het aartsbisdom Santa Fé in New Mexico heeft al zijn spaartegoeden moeten aanspreken.

De Amerikaanse rooms-katholieke kerk heeft tot dusver in totaal al ongeveer 650 miljoen dollar uitgekeerd als gevolg van het omvangrijke seksschandaal dat de Amerikaanse kerk al enkele jaren in de greep houdt.

En dit is maar één bisdom dat in de publiciteit is gekomen.

Je wil niet weten hoeveel andere kerken schadebedragen hebben uitgekeerd over al in de VS aan slachtoffers van sexueel misbruik door priesters.

Ze zeggen wel dat er 650 mln dollar is uitgekeerd, maar dat bedrag is in werkelijkheid vele malen hoger.

Julien
07-07-04, 19:43
Geplaatst door Bismilaah
En dit is maar één bisdom dat in de publiciteit is gekomen.

Je wil niet weten hoeveel andere kerken schadebedragen hebben uitgekeerd over al in de VS aan slachtoffers van sexueel misbruik door priesters.

Ze zeggen wel dat er 650 mln dollar is uitgekeerd, maar dat bedrag is in werkelijkheid vele malen hoger.

ik denk dat het een beetje opgeblazen wordt.

Tomas
07-07-04, 20:20
Geplaatst door Julien
ik denk dat het een beetje opgeblazen wordt.

Oftewel een blowjob.

Schaf toch dat celibaat af stelletje sukkels.

Zwarte Schaap
07-07-04, 20:41
Geplaatst door Tomas
Oftewel een blowjob.

Schaf toch dat celibaat af stelletje sukkels.

Ik heb de indruk dat er vaker jongetjes misbruikt worden dan meisjes in de kerk zoals dat in het nieuws verschijnt.

Nu vraag ik me af waar ligt dat aan? Als het alleen aan het celibaat ligt dat er meer wordt misbruikt dan waarom zoveel jongetjes en minder meisjes?

Tomas
07-07-04, 20:43
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik heb de indruk dat er vaker jongetjes misbruikt worden dan meisjes in de kerk zoals dat in het nieuws verschijnt.

Nu vraag ik me af waar ligt dat aan? Als het alleen aan het celibaat ligt dat er meer wordt misbruikt dan waarom zoveel jongetjes en minder meisjes?

Ze komen praktisch alleen in contact met jongetjes. Er is ook nog zoiets als de scheiding der sexen. Dit is denk ik net als bij moslims ingegeven om de man niet in verlediging te brengen. Maar ja, het celibaat maakt de verleiding af en toe wel erg moeilijk te onderdrukken, blijkbaar.

Zwarte Schaap
07-07-04, 20:52
Geplaatst door Tomas
Ze komen praktisch alleen in contact met jongetjes. Er is ook nog zoiets als de scheiding der sexen. Dit is denk ik net als bij moslims ingegeven om de man niet in verlediging te brengen. Maar ja, het celibaat maakt de verleiding af en toe wel erg moeilijk te onderdrukken, blijkbaar.

Ik heb van mijn Maatschappijleer-leraar geleerd dat pedofielen juist beroepen zoeken waar ze meer kans hebben om hun prooi te vinden zoals het leraarschap, gymleraar, scouts etc.

Het valt mij op bijvoorbeeld veel van de kindermisbruikers/moordenaars op scholen werkzaam zijn.

Tomas
07-07-04, 20:57
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik heb van mijn Maatschappijleer-leraar geleerd dat pedofielen juist beroepen zoeken waar ze meer kans hebben om hun prooi te vinden zoals het leraarschap, gymleraar, scouts etc.

Het valt mij op bijvoorbeeld veel van de kindermisbruikers/moordenaars op scholen werkzaam zijn.

Ik weet het niet. Het kan ook zijn dat in ieder man in meer of mindere mate een latente pedofiel zit. Die als hij maar genoeg kansen krijgt vanzelf een keer wordt. Dus een man met sterke pedofiele neigingen zal als brandweerman nooit ontsporen en een man met nauwelijks pedofiele neigingen als bisschop wel.

Bismilaah
08-07-04, 02:07
Geplaatst door Julien
ik denk dat het een beetje opgeblazen wordt.


Dat zou ik ook zeggen als ik een katholiek zou zijn..

Marsipulami
08-07-04, 08:16
Geplaatst door prikkerd
best dom zo'n bisdom

christen-dom en mo-slim :D

taouanza
08-07-04, 08:23
Geplaatst door Marsipulami
christen-dom en mo-slim :D


Ach als ze gaan onderzoeken wat er allemaal in die koranscholen gebeurd ga je ook niet vrolijk worden.

Marsipulami
08-07-04, 08:28
Geplaatst door taouanza
Ach als ze gaan onderzoeken wat er allemaal in die koranscholen gebeurd ga je ook niet vrolijk worden.

Wat gebeurt er dan in die koranscholen ? :watte?:

Mark
08-07-04, 08:30
Geplaatst door Marsipulami
Wat gebeurt er dan in die koranscholen ? :watte?:

Daar leer je over de islam dommie! :hihi:

taouanza
08-07-04, 08:35
Geplaatst door Marsipulami
Wat gebeurt er dan in die koranscholen ? :watte?:

Nou het is eigenlijk horror genoeg omdat er geen rekening wordt gehouden met leerniveau's concentratievermogen of dyslexie.
Dus hoe slechter je de koran onthoudt hoe meer klappen je krijgt.Daar krijg ik kippenvel genoeg van.
En ook in koranscholen heb je heel veel mannen en veel jongetjes bij elkaar dus.......

Mark
08-07-04, 08:39
Geplaatst door taouanza
En ook in koranscholen heb je heel veel mannen en veel jongetjes bij elkaar dus.......

er wordt veel over auto's en voetbal gesproken? :nerd:

taouanza
08-07-04, 08:40
Geplaatst door Mark
er wordt veel over auto's en voetbal gesproken? :nerd:

Vast wel.:moe:

Marsipulami
08-07-04, 08:45
Geplaatst door Tomas
Oftewel een blowjob.

Schaf toch dat celibaat af stelletje sukkels.

Je analyse zou kunnen kloppen, ware het niet dat het overgrote deel van de kindermisbruikers helemaal niet celibatair leeft. Kindermisbruik komt ontstellend vaak in het eigen gezin, pleeggezin of familie voor. In één gezin op zeven zouden incestueuze relaties (in diverse gradaties van ernst) voorkomen heb ik ooit ergens horen waaien.

dicksr
08-07-04, 09:03
Geplaatst door Marsipulami
christen-dom en mo-slim :D

Is-lam :haha:

Zwarte Schaap
08-07-04, 10:15
Geplaatst door taouanza
Nou het is eigenlijk horror genoeg omdat er geen rekening wordt gehouden met leerniveau's concentratievermogen of dyslexie.
Dus hoe slechter je de koran onthoudt hoe meer klappen je krijgt.Daar krijg ik kippenvel genoeg van.
En ook in koranscholen heb je heel veel mannen en veel jongetjes bij elkaar dus.......

Graag argumenten die op feiten zijn gebasseerd en geen uit de duim gezogen veronderstellingen.

nard
08-07-04, 10:19
Geplaatst door Marsipulami
Je analyse zou kunnen kloppen, ware het niet dat het overgrote deel van de kindermisbruikers helemaal niet celibatair leeft. Kindermisbruik komt ontstellend vaak in het eigen gezin, pleeggezin of familie voor. In één gezin op zeven zouden incestueuze relaties (in diverse gradaties van ernst) voorkomen heb ik ooit ergens horen waaien.

Inderdaad.
Hoewel ik geen inzicht heb in aantallen, weet ik wel dat in gereformeerde gezinnen het ook voorkomt.
Het celibaat binnen de christelijke kerk (RK en gereformeerd) is dus niet dé onderscheidende oorzaak, maar kan wel heel goed meespelen.

taouanza
08-07-04, 10:20
Geplaatst door Zwarte Schaap
Graag argumenten die op feiten zijn gebasseerd en geen uit de duim gezogen veronderstellingen.

nee ik heb geen statestieken als je dat bedoeld.
Maar wel broers die op een koranschool hebben gezeten.
In Marokko en Frankrijk.:moe:

Zwarte Schaap
08-07-04, 10:37
Geplaatst door taouanza
nee ik heb geen statestieken als je dat bedoeld.
Maar wel broers die op een koranschool hebben gezeten.
In Marokko en Frankrijk.:moe:

Zijn je broers daar dan sexueel misbruikt? Verder neem ik aan dat je broers niet op alle koranscholen les hebben gehad en dat hun ervaring zich maar beperkt tot de leraar waarvan ze les hebben gehad.

taouanza
08-07-04, 10:43
Geplaatst door Zwarte Schaap
Zijn je broers daar dan sexueel misbruikt? Verder neem ik aan dat je broers niet op alle koranscholen les hebben gehad en dat hun ervaring zich maar beperkt tot de leraar waarvan ze les hebben gehad.

Nee ze zijn niet sexueel misbruikt. maar ik had niet alleen over sexuele mishandeling ook lichamelijke mishandeling.
Ze werden als kinderen van 'een rijke Eurepeaan' geen haar gekrenkt maar hebben wel gezien hoe andere kinderen werden afgetuigd. En ik begrijp echt niet hoe jij zulke leed wil bagataliseren.
Het draait niet allemaal om de media en statestieken hoor.
Als wij onze gemeenschap willen verbeteren zullen we ook de niet leuke dingen moeten kunnen bespreken. Moslims onderling.

dicksr
08-07-04, 10:43
Geplaatst door nard
Inderdaad.
Hoewel ik geen inzicht heb in aantallen, weet ik wel dat in gereformeerde gezinnen het ook voorkomt.
Het celibaat binnen de christelijke kerk (RK en gereformeerd) is dus niet dé onderscheidende oorzaak, maar kan wel heel goed meespelen.

Heren, even tot de orde,

Pedo-sexualiteit en incest zijn niet hetzelfde. Het gereformeerde geloof kent het celibaat niet.

(Pedo) sexualiteit van RK-priesters met vooral jongetjes heeft (waarschijnlijk) te maken met het celibaat. Daarbij komt dat zij in de ere-dienst en de oefeningen daarvoor veelvuldig te maken hebben met misdienaren (in de meeste landen zijn dit alleen jongens) die meestal als ze een jaar of 16 - 17 zijn iets anders gaan doen. Bij misbruikte misdienaren die langer blijven, gaat het misbruik ook langer door.

Incest is sexualiteit met je kinderen en gaat vaak, zolang het niet ontdekt wordt door, ook als de kinderen al lang getrouwd zijn. Dit is dus geen sex voortkomend uit pedofilie.

Incest komt vaker dan elders voor in gesloten gemeenschappen (zoals bijvoorbeeld onze gereformeerde dorpen op de Veluwe).

dicksr

nard
08-07-04, 10:47
Geplaatst door dicksr
Heren, even tot de orde,

Pedo-sexualiteit en incest zijn niet hetzelfde. Het gereformeerde geloof kent het celibaat niet.

(Pedo) sexualiteit van RK-priesters met vooral jongetjes heeft (waarschijnlijk) te maken met het celibaat. Daarbij komt dat zij in de ere-dienst en de oefeningen daarvoor veelvuldig te maken hebben met misdienaren (in de meeste landen zijn dit alleen jongens) die meestal als ze een jaar of 16 - 17 zijn iets anders gaan doen. Bij misbruikte misdienaren die langer blijven, gaat het misbruik ook langer door.

Incest is sexualiteit met je kinderen en gaat vaak, zolang het niet ontdekt wordt door, ook als de kinderen al lang getrouwd zijn. Dit is dus geen sex voortkomend uit pedofilie.


Incest met je kinderen is pedo-seksualiteit, zij het binnen familieverband. Waarom is het anders met kinderen?



Incest komt vaker dan elders voor in gesloten gemeenschappen (zoals bijvoorbeeld onze gereformeerde dorpen op de Veluwe).

dicksr

Cijfers, en graag zo hard mogelijk.
Anders verklaar ik deze stelling voor een apert vooroordeel.

dicksr
08-07-04, 11:08
Geplaatst door nard
Incest met je kinderen is pedo-seksualiteit, zij het binnen familieverband. Waarom is het anders met kinderen?



Cijfers, en graag zo hard mogelijk.
Anders verklaar ik deze stelling voor een apert vooroordeel.

Beste Nard,

Ik heb me niet voldoende duidelijk uitgedrukt. Ik doelde op sex voortkomend uit pedofilie, deze sex beperkt zich tot kinderen. Bij incest begint het met de kinderen maar gaat ook als zij(die kinderen) volwassen zijn gewoon door.

Lees gerust de literatuur over incest na, ik ben niet bereid je huiswerk te doen over een onderwerp waar je zelf over praat. Lees ook nog een GOED mijn eerdere reactie na, daarin vindt je zowel de nuance als ht voorbeeld, alsmede de verwijzing (zij het niet duidelijk genoeg) naar sex vanuit pedofilie.

Wat jij met stellingen doet en erover verklaart, dat is aan jou.

dicksr

Zwarte Schaap
08-07-04, 12:03
Geplaatst door taouanza
Nee ze zijn niet sexueel misbruikt. maar ik had niet alleen over sexuele mishandeling ook lichamelijke mishandeling.
Ze werden als kinderen van 'een rijke Eurepeaan' geen haar gekrenkt maar hebben wel gezien hoe andere kinderen werden afgetuigd. En ik begrijp echt niet hoe jij zulke leed wil bagataliseren.
Het draait niet allemaal om de media en statestieken hoor.
Als wij onze gemeenschap willen verbeteren zullen we ook de niet leuke dingen moeten kunnen bespreken. Moslims onderling.

Hoeveel jaar is dat geleden? Wat jouw broers is overkomen wil niet zeggen dat het in elke school voorkomt. Ik heb ook lang geleden op de Koranschool in Marokko gezeten en heb dergelijke mishandelingen niet meegemaakt.

Ik vind het niet erg dat je zaken wil verbeteren maar om af te gaan op ervaringen van je broers die denk ik meer als 20 jaar geleden hebben plaats gevonden, lijkt me niet realistisch.

Verder leven wij hier en zullen wij hier dergelijke zaken moeten verbeteren, aangezien dat vrijwel niet voorkomt kan ik je oproep als onzinnig beschouwen.

Bofko
08-07-04, 12:07
Geplaatst door Zwarte Schaap

Verder leven wij hier en zullen wij hier dergelijke zaken moeten verbeteren, aangezien dat vrijwel niet voorkomt kan ik je oproep als onzinnig beschouwen.

Heb jij daar harde cijfers van ?

Zwarte Schaap
08-07-04, 12:16
Geplaatst door Bofko
Heb jij daar harde cijfers van ? Hoezo?

dicksr
08-07-04, 12:23
Geplaatst door Bofko
Heb jij daar harde cijfers van ?

Verklaar je anders deze stelling als een apert vooroordeel?

nard
08-07-04, 12:26
Geplaatst door dicksr
Verklaar je anders deze stelling als een apert vooroordeel?

Hallo dick, als je bepaalde omgevingen met een religieuze kleur betiteld als voorkeursomgevingen voor incest, mag er dan zelfs geeneens om concrete onderbouwing worden gevraagd?

Beetje decorum proberen te houden hoor......

Bofko
08-07-04, 12:31
Geplaatst door dicksr
Verklaar je anders deze stelling als een apert vooroordeel?

Nee.
Ik zal de context van mijn vraag duidelijk maken.
Zwarte Schaap verwacht van anderen dat ze met cijfers aankomen om hun beweringen te onderbouwen. Het gaat dan over beweringen die hem niet aanstaan.
Hij zet er vervolgens een tegenovergestelde bewering tegenover. En is vervolgens verbaasd als gevraagd wordt om die met cijfers te onderbouwen.

taouanza
08-07-04, 12:38
Geplaatst door Zwarte Schaap
Hoeveel jaar is dat geleden? Wat jouw broers is overkomen wil niet zeggen dat het in elke school voorkomt. Ik heb ook lang geleden op de Koranschool in Marokko gezeten en heb dergelijke mishandelingen niet meegemaakt.

Ik vind het niet erg dat je zaken wil verbeteren maar om af te gaan op ervaringen van je broers die denk ik meer als 20 jaar geleden hebben plaats gevonden, lijkt me niet realistisch.

Verder leven wij hier en zullen wij hier dergelijke zaken moeten verbeteren, aangezien dat vrijwel niet voorkomt kan ik je oproep als onzinnig beschouwen.

Nou ik ben blij te horen dat er ook koranscholen zijn die wel goed werk doen. Maar dat geeft jou niet het recht de leed van andere te bagataliseren. Er zullen ook priesters zijn die geen kinderen misbruiken maar dat betekent ook niet dat je degene die dat wel doen niet mag aanspreken. Het is niet zwartwit.

Welke oproep?

Zwarte Schaap
08-07-04, 12:50
Geplaatst door Bofko
Nee.
Ik zal de context van mijn vraag duidelijk maken.
Zwarte Schaap verwacht van anderen dat ze met cijfers aankomen om hun beweringen te onderbouwen. Het gaat dan over beweringen die hem niet aanstaan.
Hij zet er vervolgens een tegenovergestelde bewering tegenover. En is vervolgens verbaasd als gevraagd wordt om die met cijfers te onderbouwen.

Een kinderachtige reaktie wat totaal niet ter zake doende is.

Als mensen domme beweringen maken en statistieken verkeerd lezen dan verzoek ik die prikkers om mij te vertellen welke statistieken ze gebruiken.

Ik heb al genoegzaam aangetoond inzake de criminaliteitsstatistieken, huiselijk geweld statistieken, geslachtsziektestatistieken, huwelijkstatistieken, abortusstatistieken, uitkeringsstatistieken etc.. dat de meeste lezers er geen kaas van hebben gegeten en allerlei loze beweringen maken op grond van die statistieken.

En speciaal voor jou, in Nederland gaan er bijna geen Marokkaanse kinderen naar de Koranschool.

Zwarte Schaap
08-07-04, 12:53
Geplaatst door taouanza
Nou ik ben blij te horen dat er ook koranscholen zijn die wel goed werk doen. Maar dat geeft jou niet het recht de leed van andere te bagataliseren. Er zullen ook priesters zijn die geen kinderen misbruiken maar dat betekent ook niet dat je degene die dat wel doen niet mag aanspreken. Het is niet zwartwit.

Ik baggataliseer geen leed van anderen ik maak gewag van het feit dat jou stelling gebasseerd is op enkele ervaringen van je broers en op het feit dat het heel lang geleden heeft plaats gevonden.


Welke oproep?


Geplaatst door taouanza
Als wij onze gemeenschap willen verbeteren zullen we ook de niet leuke dingen moeten kunnen bespreken. Moslims onderling

Bofko
08-07-04, 13:02
Geplaatst door Zwarte Schaap

Ik heb al genoegzaam aangetoond inzake de criminaliteitsstatistieken, huiselijk geweld statistieken, geslachtsziektestatistieken, huwelijkstatistieken, abortusstatistieken, uitkeringsstatistieken etc.. dat de meeste lezers er geen kaas van hebben gegeten en allerlei loze beweringen maken op grond van die statistieken.



Jij zit met je statistieken-werkelijkheid vaak heel erg ver van de echte werkelijkheid.
Denk jij nou echt dat je daarmee de wereld beter leert begrijpen ?

Zwarte Schaap
08-07-04, 13:23
Geplaatst door Bofko
Jij zit met je statistieken-werkelijkheid vaak heel erg ver van de echte werkelijkheid.
Denk jij nou echt dat je daarmee de wereld beter leert begrijpen ?

Moet je niet bij mij wezen, maar dan moet je bij je autochtone politici en mediavriendjes zijn die er selectief misbruik van maken. Ik neem vaak de moeite om die statistieken te bestuderen en elke keer kom ik erachter dat het een smerig spelletje is en dat men met de statistieken rommelt.

Inzake de criminaliteit heeft men jaren de bevolking doen geloven dat Marokkanen het crimineelst zijn terwijl daar statistisch gezien helemaal geen bewijs voor is maar men wel graag met allerlei statistieken rondzwaaide.

Gisteren had men het bijvoorbeeld over dat men onder invloed van de Nederlandse regering in Europa een verdrag ondertekend heeft om huiselijk geweld op europees niveua te bestrijden. En wat zegt het journaal en de kranten, dat het vooral allochtonen betreft terwijl de statistieken het tegendeel bewijzen.

Dan zijn de smerige spelletjes die de leugenachtige politici en media hanteren.

Je moet het me dus niet kwalijk nemen dat ik graag dergelijke vooroordelen met dezelfde wapens bestrijd.

Bofko
08-07-04, 13:29
Geplaatst door Zwarte Schaap
Moet je niet bij mij wezen, maar dan moet je bij je autochtone politici en mediavriendjes zijn die er selectief misbruik van maken. Ik neem vaak de moeite om die statistieken te bestuderen en elke keer kom ik erachter dat het een smerig spelletje is en dat men met de statistieken rommelt.

Inzake de criminaliteit heeft men jaren de bevolking doen geloven dat Marokkanen het crimineelst zijn terwijl daar statistisch gezien helemaal geen bewijs voor is maar men wel graag met allerlei statistieken rondzwaaide.

Gisteren had men het bijvoorbeeld over dat men onder invloed van de Nederlandse regering in Europa een verdrag ondertekend heeft om huiselijk geweld op europees niveua te bestrijden. En wat zegt het journaal en de kranten, dat het vooral allochtonen betreft terwijl de statistieken het tegendeel bewijzen.

Dan zijn de smerige spelletjes die de leugenachtige politici en media hanteren.

Je moet het me dus niet kwalijk nemen dat ik graag dergelijke vooroordelen met dezelfde wapens bestrijd.

Je moet de politici ook niet als voorbeeld nemen. Je moet gewoon van jezelf uitgaan.

Zwarte Schaap
08-07-04, 13:41
Geplaatst door Bofko
Je moet de politici ook niet als voorbeeld nemen. Je moet gewoon van jezelf uitgaan.

Ik leg je uit dat jou opmerking inzake statistieken en mijn persoon onjuist is.

Bofko
08-07-04, 14:05
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik leg je uit dat jou opmerking inzake statistieken en mijn persoon onjuist is.

Je bedoelt deze ZS ?


Geplaatst door Bofko
Jij zit met je statistieken-werkelijkheid vaak heel erg ver van de echte werkelijkheid.
Denk jij nou echt dat je daarmee de wereld beter leert begrijpen ?

Deze opmerking kun jij per definitie niet onjuist vinden. Onmogelijk. Het is namelijk mijn eigen subjectieve mening.
Het zou hetzelfde zijn als ik tegen je zeg :"Ik vind het koud hier" en jij reageert met : "Dat is een onjuiste opmerking".

Zwarte Schaap
08-07-04, 14:24
Geplaatst door Bofko
Je bedoelt deze ZS ?

Deze opmerking kun jij per definitie niet onjuist vinden. Onmogelijk. Het is namelijk mijn eigen subjectieve mening.
Het zou hetzelfde zijn als ik tegen je zeg :"Ik vind het koud hier" en jij reageert met : "Dat is een onjuiste opmerking".

Jouw subjectieve mening kan objectief gezien onjuist zijn. Jij kan het koud vinden maar als de thermometer aangeeft dat het 30 graden celcius is dan kunnen we vaststellen dat jouw subjectieve mening objectief gezien onjuist is.

Als jij een subjectieve opmerking over mij en het gebruik van statistieken maakt zonder een objectieve degelijke onderbouwing, kan ik die opmerking met gemak van tafel schuiven en het als onjuist typeren.

Bofko
08-07-04, 14:38
Geplaatst door Zwarte Schaap
Jouw subjectieve mening kan objectief gezien onjuist zijn. Jij kan het koud vinden maar als het thermometer aangeeft dat het 30 graden celcius is dan kunnen we vaststellen dat jouw subjectieve mening objectief gezien onjuist is.


Ja hallo zeg. Je mag iemand toch wel voor vol aannemen als je met hem praat. Dus als het 30 graden is zul je mij niet horen zeggen dat ik het koud vind. Ik wil natuurlijk wel serieus genomen worden.Wel een beetje realistisch blijven, ZS.



Geplaatst door Zwarte Schaap
Als jij een subjectieve opmerking over mij en het gebruik van statistieken maakt zonder een objectieve degelijke onderbouwing, kan ik die opmerking met gemak van tafel schuiven en het als onjuist typeren.

Nee dat kun je niet. Objectiviteit in deze bestaat namelijk niet. Het enige wat je kunt doen is zeggen dat je het er niet mee eens bent.

Zwarte Schaap
08-07-04, 14:50
Geplaatst door Bofko
Ja hallo zeg. Je mag iemand toch wel voor vol aannemen als je met hem praat. Dus als het 30 graden is zul je mij niet horen zeggen dat ik het koud vind. Ik wil natuurlijk wel serieus genomen worden.Wel een beetje realistisch blijven, ZS.

Als jij onzin over mij uitkraamt dan is dat hetzelfde als zeggen dat je het koud hebt terwijl het 30 graden celcius is. Je mag van mij dus voor vol aannemen dat jouw jouw opmerking inzake mijn gebruik van statistieken onjuist is.

Ik snap niet dat je zegt dat ik je niet serieus neem. Als ik je niet serieus nam zou ik niet op je onzin zijn ingegaan.


Nee dat kun je niet. Objectiviteit in deze bestaat namelijk niet. Het enige wat je kunt doen is zeggen dat je het er niet mee eens bent. Objectiviteit bestaat wel.

Bofko
08-07-04, 15:40
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als jij onzin over mij uitkraamt dan is dat hetzelfde als zeggen dat je het koud hebt terwijl het 30 graden celcius is. Je mag van mij dus voor vol aannemen dat jouw jouw opmerking inzake mijn gebruik van statistieken onjuist is.

Ik snap niet dat je zegt dat ik je niet serieus neem. Als ik je niet serieus nam zou ik niet op je onzin zijn ingegaan.


:duizelig:

Zwarte Schaap
08-07-04, 15:50
Geplaatst door Bofko
:duizelig:

:student:

Bofko
08-07-04, 15:54
Geplaatst door Zwarte Schaap
:student:

Hee, zelfspot. :duim:

dicksr
08-07-04, 16:49
Geplaatst door nard
Hallo dick, als je bepaalde omgevingen met een religieuze kleur betiteld als voorkeursomgevingen voor incest, mag er dan zelfs geeneens om concrete onderbouwing worden gevraagd?

Beetje decorum proberen te houden hoor......

Beste Nard,

Als je leest wat ik plaatste met betrekking tot incest in bepaalde omgevingen, zul je lezen dat daar staat: besloten gemeenschappen. Als voorbeeld in Nederland geef ik daarbij (dus niet uitsluitend)de gereformeerde gemeenschappen op de veluwe. Dit heeft slechts ten dele (patriarchale verhoudingen) met religie te maken.

dicksr

dicksr
08-07-04, 17:14
Geplaatst door Bofko
Nee.
Ik zal de context van mijn vraag duidelijk maken.
Zwarte Schaap verwacht van anderen dat ze met cijfers aankomen om hun beweringen te onderbouwen. Het gaat dan over beweringen die hem niet aanstaan.
Hij zet er vervolgens een tegenovergestelde bewering tegenover. En is vervolgens verbaasd als gevraagd wordt om die met cijfers te onderbouwen.

Beste Bofko,

Ik zette je op het verkeerde been. Eerder in deze thread vroeg Nard mij letterlijk hetzelfde als wat jij aan ZS vroeg. Alleen voegde hij er het zinnetje aan toe wat ik jou toezond. Een beetje ironie in de zin van:

Jij moet dit doen, want anders ...............

dicksr :lachu:

nard
08-07-04, 19:34
Geplaatst door dicksr
Beste Nard,

Als je leest wat ik plaatste met betrekking tot incest in bepaalde omgevingen, zul je lezen dat daar staat: besloten gemeenschappen. Als voorbeeld in Nederland geef ik daarbij (dus niet uitsluitend)de gereformeerde gemeenschappen op de veluwe. Dit heeft slechts ten dele (patriarchale verhoudingen) met religie te maken.

dicksr


Dick,

Als ik in het verband van de zin kijk wat er staat, dan zie ik het volgende:

"Incest komt vaker dan elders voor in gesloten gemeenschappen (zoals bijvoorbeeld onze gereformeerde dorpen op de Veluwe)."

De conclusie van de lezer is dus alleszins gerechtvaardigd dat er verband is tussen het "vaker voorkomen van incest" aan het begin van de zin én het "(zoals bijvoorbeeld onze gereformeerde dorpen op de Veluwe)" Dat staat er feitelijk, nog even los van de indruk die het geeft.
(NB waarbij dat bezittelijke voornaamwoordje "onze" een bijzonder lading aan het geheel geeft. Zo van; iedere maatschappij heeft tenslotte zijn gekneusde regio's ....... Maar dat terzijde).
Immers de gereformeerde dorpen op de Veluwe vallen onder de categorie gesloten gemeenschappen en daar komt incest dus vaker voor.

Als dat verband er dus ligt, dan mag ik toch aan je vragen om onderbouwing van deze tweetrapsraket?
Er is dus volgens jou causaliteit tussen "gereformeerde Veluwse dorpen" --> "gesloten gemeenschappen" --> "hogere frequentie incest".
En zeker als insider vind ik deze conclusie nogal boud. Dus graag onderbouwing of nuancering van je opmerking waardoor het oorzakelijk verband verdwijnt

Dank je

Julien
08-07-04, 19:45
Geplaatst door Zwarte Schaap
Hoeveel jaar is dat geleden? Wat jouw broers is overkomen wil niet zeggen dat het in elke school voorkomt. Ik heb ook lang geleden op de Koranschool in Marokko gezeten en heb dergelijke mishandelingen niet meegemaakt.

Ik vind het niet erg dat je zaken wil verbeteren maar om af te gaan op ervaringen van je broers die denk ik meer als 20 jaar geleden hebben plaats gevonden, lijkt me niet realistisch.

Verder leven wij hier en zullen wij hier dergelijke zaken moeten verbeteren, aangezien dat vrijwel niet voorkomt kan ik je oproep als onzinnig beschouwen.

ik heb als niet-moslim ook wel vaker verhalen gehoord dat er op Koranscholen geslagen word.

maar ik wil niet met een vingertje wijzen, het is belachelijk om nu gelijk weer te generaliseren. Er zijn weer sukkels die uitroepen "celibaat afschaffen" of het Katholieke geloof beledigen :kotsen2:

het zijn jammer genoeg geestelijken, maar in elk geloof heb je zwarte schapen (sorry ZS :p ;) )

Zwarte Schaap
08-07-04, 19:56
Geplaatst door Julien
ik heb als niet-moslim ook wel vaker verhalen gehoord dat er op Koranscholen geslagen word.

maar ik wil niet met een vingertje wijzen, het is belachelijk om nu gelijk weer te generaliseren. Er zijn weer sukkels die uitroepen "celibaat afschaffen" of het Katholieke geloof beledigen :kotsen2:

het zijn jammer genoeg geestelijken, maar in elk geloof heb je zwarte schapen (sorry ZS :p ;) )

Ik ontken niet dat er lijfstraffen worden gegeven en nog worden gegeven, alleen de dramatiek die erbij gehanteerd werd beviel me niet.

Marsipulami
08-07-04, 21:45
Geplaatst door dicksr
(Pedo) sexualiteit van RK-priesters met vooral jongetjes heeft (waarschijnlijk) te maken met het celibaat. Daarbij komt dat zij in de ere-dienst en de oefeningen daarvoor veelvuldig te maken hebben met misdienaren (in de meeste landen zijn dit alleen jongens) die meestal als ze een jaar of 16 - 17 zijn iets anders gaan doen. Bij misbruikte misdienaren die langer blijven, gaat het misbruik ook langer door.



Ook jij wijt het seksueel misbruik van kinderen door priesters aan het celibaat. Maar je zou statistisch eens moeten proberen hard te maken dat kindermisbruik vaker voorkomt bij celibatairen in vgl met anderen. Ik heb wat zitten googelen maar vind zo direct geen cijfermateriaal dat een mogelijk verband aantoont.


Incest is sexualiteit met je kinderen en gaat vaak, zolang het niet ontdekt wordt door, ook als de kinderen al lang getrouwd zijn. Dit is dus geen sex voortkomend uit pedofilie.

Ik denk dat incest binnen de familie veel moeilijker aan de oppervlakte komt dan seksueel misbruik van kinderen door buitenstaanders. Het is immers makkelijker voor een kind (en zijn familie) om aangifte te doen van een turnleraar of een priester die zich bezondigt aan kindermisbruik dan om bv de eigen vader aan te geven bij de politie.


Incest komt vaker dan elders voor in gesloten gemeenschappen (zoals bijvoorbeeld onze gereformeerde dorpen op de Veluwe).

dicksr

Julien
08-07-04, 22:03
precies mars :duim:

dicksr
09-07-04, 09:06
Geplaatst door nard
Dick,

Als ik in het verband van de zin kijk wat er staat, dan zie ik het volgende:

"Incest komt vaker dan elders voor in gesloten gemeenschappen (zoals bijvoorbeeld onze gereformeerde dorpen op de Veluwe)."

De conclusie van de lezer is dus alleszins gerechtvaardigd dat er verband is tussen het "vaker voorkomen van incest" aan het begin van de zin én het "(zoals bijvoorbeeld onze gereformeerde dorpen op de Veluwe)" Dat staat er feitelijk, nog even los van de indruk die het geeft.
(NB waarbij dat bezittelijke voornaamwoordje "onze" een bijzonder lading aan het geheel geeft. Zo van; iedere maatschappij heeft tenslotte zijn gekneusde regio's ....... Maar dat terzijde).
Immers de gereformeerde dorpen op de Veluwe vallen onder de categorie gesloten gemeenschappen en daar komt incest dus vaker voor.

Als dat verband er dus ligt, dan mag ik toch aan je vragen om onderbouwing van deze tweetrapsraket?
Er is dus volgens jou causaliteit tussen "gereformeerde Veluwse dorpen" --> "gesloten gemeenschappen" --> "hogere frequentie incest".
En zeker als insider vind ik deze conclusie nogal boud. Dus graag onderbouwing of nuancering van je opmerking waardoor het oorzakelijk verband verdwijnt

Dank je

Beste Nard,

Op het taalkundige deel ga ik even niet in.

Wel op de inhoud. Volgens onderstaande statistiek (Belgisch onderzoek) heb ik maar wat lopen bazelen met betrekking tot de omgeving waarbinnen incest vaker voor zou komen. Waarvoor mijn verontschuldigingen. Hoewel incest hier niet specifiek is uitgezonderd, lijkt uit de hieronder beschreven slachtoffers dat incestueus sexueel geweld een belangrijke plaats heeft en daarmee mijn bewering onjuist is.

Quote: (http://www.xs4all.nl/~cgso/feiten/feiten.htm)

PLEGERS VAN SEKSUEEL MISBRUIK EN GEWELD

Waar het bij de slachtoffers in zeer grote mate om vrouwen en kinderen gaat, is er - wat plegers van seksueel geweld betreft - in evenredige mate sprake van vooral (jonge) mannen. Bruynooghe komt in het nieuwe onderzoek tot de bevinding dat mannen instaan voor 99% van het seksueel geweld op vrouwen en 59% van het seksueel geweld op mannen [en verder ook 67% van het fysiek geweld op vrouwen en 70% van het fysiek geweld op mannen].
Eén van de grote misverstanden rond plegers van seksueel geweld is dat het vooral om oudere mannen zou gaan. Wetenschappelijk onderzoek toont echter aan dat daders van alle leeftijden zijn. Zo zijn er adolescenten die vanuit een tekort aan psychoseksuele rijpheid interesse hebben voor kinderen en zich richten op broertjes, zusjes of kinderen [van gemiddeld 6,5 jaar] waarbij ze babysitten. Eens volwassen richten de meesten onder hen zich op partners van dezelfde leeftijd.
Daders uit de middenleeftijd richten zich meestal op eigen of andermans kinderen; hun slachtoffers zijn gemiddeld 11 jaar. Daarnaast bestaat er een groep oudere daders die vaak via spelletjes seksuele handelingen met kinderen (tracht te) stellen. Uit het feitenmateriaal dat actueel rond daderschap bekend is komen volgende kenmerken naar voor:

-80 % van de daders kent het slachtoffer
-de dader heeft een gemiddelde leeftijd van 35 jaar
-95 tot 98 % van de tot nu toe gekende daders zijn mannen
-geen onderscheid op basis van socio-economische klasse
-geen onderscheid tussen stad-en plattelandbewoners
-levensbeschouwing of godsdienst is van weinig invloed
-de dader begint vroeg aan zijn carrière (15,16 jaar)
en maakt gemiddeld 7,5 slachtoffers
-de meeste daders zijn zelf slachtoffer of getuige geweest
van seksueel geweld
-alcohol speelt vaak een voorname rol

Hoewel het hierboven geciteerde cijfer rond mannelijk daderschap ontstellend hoog is moet toch worden gewaarschuwd voor de foutieve opvatting alsof alle daders van seksueel geweld mannen zouden zijn. Uit onderzoek in diverse landen [ondermeer de VS en Nederland] worden ook vrouwen in toenemende mate als dader gesignaleerd (10). Men schat hun aantal op 10 tot zelfs oplopend tot 20 procent. Bij hen gaat het in drie op vier gevallen om het eigen kind. De gemiddelde leeftijd van de slachtoffers van vrouwelijke plegers zou ongeveer 6 jaar zijn. Een opvallende uitkomst van de nieuwe studtie van het L.U.C. is dat hierin wordt aangetoond dat vrouwen ook binnen het seksueel geweld op volwassen mannen - het betreft in hoofdzaak partners - de daderrol kunnen innemen.

UNQUOTE

dicksr

dicksr
09-07-04, 10:20
Geplaatst door Marsipulami
Ook jij wijt het seksueel misbruik van kinderen door priesters aan het celibaat. Maar je zou statistisch eens moeten proberen hard te maken dat kindermisbruik vaker voorkomt bij celibatairen in vgl met anderen. Ik heb wat zitten googelen maar vind zo direct geen cijfermateriaal dat een mogelijk verband aantoont.

(Pedo) sexualiteit van RK-priesters met vooral jongetjes heeft (waarschijnlijk) te maken met het celibaat. Daarbij komt dat zij in de ere-dienst en de oefeningen daarvoor veelvuldig te maken hebben met misdienaren (in de meeste landen zijn dit alleen jongens).

Beste Marsipulami,

Dat doe ik geenszins. Ik zeg niet dat het vaker bij celibatairen voorkomt dan bij anderen. Wat ik zeg is dat als celibataire priesters tot sexualiteit komen, de kans groot is dat dit met de misdienaartjes gebeurt die zij degelijks om zich heb hebben. (Analoog: de gelegenheid maakt de dief)

dicksr

al qalam
06-03-05, 17:12
Bron: De Morgen

BRUSSEL Eigen berichtgeving Catherine Vuylsteke

IN PAKISTAANSE KORANSCHOLEN WERDEN VOORBIJE JAREN DUIZENDEN JONGETJES MISBRUIKT

De voorbije twee decennia was er in Pakistan een wildgroei van madrassa’s.

Deze koranscholen worden meestal bekritiseerd als broeihaarden van islamitisch extremisme. Maar onlangs kwam ook aan het licht dat het oorden zijn waar menig jongetje wordt verkracht. De Pakistaanse staatssecretaris die dat publiek maakte, werd met de dood bedreigd en bood onderhand zijn ‘excuses’ aan.

De Pakistaanse madrassa’s hebben sinds 11 september 2001 al veel inkt doen vloeien.

Het is immers in deze veelal door Saoedi-Arabië en de Golfstaten gefinancierde koranscholen dat honderdduizenden kinderen worden gehersenspoeld tot kritiekloze adepten van de meest reactionaire interpretaties van de islam. De madrassa’s, en dat zijn er sinds het begin van de oorlog in Afghanistan vele tienduizenden geworden in Pakistan, zijn kweekscholen van extremisme. Ze brachten onder meer de Afghaanse Taliban voort en zetten menige jihadi in de rest van de wereld aan tot geweld.

Bijgevolg werd er de jongste jaren flink wat druk uitgeoefend op de Pakistaanse president Musharraf om dit geheel aan de staatscontrole onttrokken onderwijssysteem grondig te hervormen.

Daar is men nu in theorie mee bezig.

Er werd 225 miljoen dollar uitgetrokken voor een driejarig project dat in achtduizend van die madrassa’s vakken als wiskunde en informatica moet introduceren.

Maar, zo blijkt nu, het probleem van de madrassa’s reikt verder Het zijn niet alleen incubators voor extremisten, tevens tiert de seksuele mishandeling van jongetjes er welig.

Pakistaanse mensenrechtenactivisten zeggen dat al jaren bekend is dat veel jongetjes verkracht worden door hun religieuze leraars.

Maar toen de onderminister voor Religie in december vorig jaar over het probleem sprak, waren de reacties niet voor de poes.

Het ging zo: Amir Liaquat Husain ontvouwde tijdens een antiaidscampagne de geplande overheidsinitiatieven.

Hij zei dat in het kader van de aids-preventie aanvankelijk werd gepland om de madrassa’s op te nemen in nationale scholenacties, aangezien zij zoveel kinderen onderrichten. De onderminister had evenwel eerst een kleine studie laten uitvoeren en ging zelf ook op bezoek in en kele madrassa’s. “Het wordt tijd”, zei de man, “dat we een nijpend probleem aanpakken: het wijdverspreide seksuele misbruik in de madrassa’s. Ik kan het weten, want bij een van mijn bezoeken betrapte ik de plaatselijke religieuze leraar op seksueel misbruik van een jongetje.” De islamistische partijen, die in drie Pakistaanse provincies over een tweederde meerderheid beschikken in de regionale parlementen en die ook nationaal veel macht hebben, schreeuwden moord en brand. Zelfs de Pakistaanse Volkspartij van de wegens corruptie veroordeelde gewezen premier Benazir Bhutto vond dat Amir Liaquat Husain het al te bont had gemaakt.

De onderminister verdedigde zich evenwel en kwam met vernietigende statistieken aandraven.

Zo waren er in 2004 niet minder dan vijfhonderd in de media gerapporteerde aangiften van seksueel misbruik door religieuze instanties, en voor 2003 waren het er zelfs tweeduizend. Cijfers van de Vereniging voor de Bescherming van de Rechten van het Kind gaven dan weer aan dat 14 procent van alle kindermisbruikers tot de clerus behoort.

Amir Liaquat Husain kreeg doodsbedreigingen en zelfs zijn eigen seculiere MQM-partij vond dat het moeilijk was om hem te blijven steunen. En zo eindigde het verhaal van een moedig politiek functionaris met ‘excuses’ als hij ‘verkeerd werd begrepen’.

Voor kinderen, zoals de vijfjarige Tahla, die koranlessen ging volgen in de Lajna-moskee in Lahore bij ‘maulvi’ Mohammed Altaf, eindigde het verhaal nog triester.

Toen hij in juni vorig jaar niet thuiskwam, ging zijn moeder hem zoeken in de moskee. Ze vond haar bebloed en bewusteloos zoontje in een zijgangetje, Altaf was nergens te bekennen. De moeder ging met het kind naar het ziekenhuis, waar verkrachting werd vastgesteld, en diende klacht in bij de politie. Vervolgens kreeg de familie bezoek van vrienden van Altaf, die lieten weten dat ze ‘connecties hadden met Al-Qaeda’, en dat de aanklacht beter kon worden ingetrokken. Ook de politie werd onder druk gezet en in juli werd de zaak geseponeerd.

Veertien procent van alle kindermisbruikers behoort tot de clerus

duende
07-03-05, 11:06
Geplaatst door Julien
ik denk dat het een beetje opgeblazen wordt.

Typisch dat je het zo bagataliseerd. Net als de heer Bofko die het woord slachtoffers tussen kommatjes zet alsof ze maar doen alsof.
Valt niet mee hè? Al die kritiek op het instituut.
Ik moet altijd lachen als de rk kerk het over de onnatuurlijkheid van homosexualiteit heeft. Alsof het celibaat natuurlijk is.
Ja dat krijg je ervan.....
Wanneer haal je het zand eens uit je oren dat er in is blijven zitten toen je,je kop weer eens in het zand stak?
Het instituut is rot tot op het bot. Tijd om er eens een streep onder te zetten. Zou wel leuk zijn als de paus eens zou zeggen:"Helaas beminde gelovigen jullie worden al honderden jaren door een boel mannen in hele dure jurken in de maling genomen."

~Panthera~
07-03-05, 11:08
Geplaatst door duende
Zou wel leuk zijn als de paus eens zou zeggen:"Helaas beminde gelovigen jullie worden al honderden jaren door een boel mannen in hele dure jurken in de maling genomen."

Lijkt me ook wel komisch, ja. :hihi:

Julien
07-03-05, 11:25
Geplaatst door duende
Typisch dat je het zo bagataliseerd. Net als de heer Bofko die het woord slachtoffers tussen kommatjes zet alsof ze maar doen alsof.
Valt niet mee hè? Al die kritiek op het instituut.
Ik moet altijd lachen als de rk kerk het over de onnatuurlijkheid van homosexualiteit heeft. Alsof het celibaat natuurlijk is.
Ja dat krijg je ervan.....
Wanneer haal je het zand eens uit je oren dat er in is blijven zitten toen je,je kop weer eens in het zand stak?
Het instituut is rot tot op het bot. Tijd om er eens een streep onder te zetten. Zou wel leuk zijn als de paus eens zou zeggen:"Helaas beminde gelovigen jullie worden al honderden jaren door een boel mannen in hele dure jurken in de maling genomen."

gozer de Katholieke Kerk is het GROOTSTE instituut ter wereld, er werken miljoenen mensen voor de RK Kerk. Net als in elke samenleving met MENSEN (want katholieken zijn ook gewoon mensen) komen daar ook vieze pedofielen in voor. Ik bagetaliseer het niet, maar ik vind dat je het ook niet moet overdrijven.

duende
07-03-05, 11:45
Geplaatst door Julien
gozer de Katholieke Kerk is het GROOTSTE instituut ter wereld, er werken miljoenen mensen voor de RK Kerk. Net als in elke samenleving met MENSEN (want katholieken zijn ook gewoon mensen) komen daar ook vieze pedofielen in voor. Ik bagetaliseer het niet, maar ik vind dat je het ook niet moet overdrijven.
Maar het vervelende is dat die mensen andere mensen de wet voor schrijven en bepalen wat goed en slecht is.
God en de mens..dat is voor ieder individu zelf om uit te zoeken en dat mag niet opgelegd worden door een stelletje hypocriete mannetjes en vrouwtjes in pijen.
Meen me te herinneren dat er in de 90er jaren in België ook een schandaal was. Een van de hoge heren aldaar probeerde het ook weer met de mantel der liefde te bedekken.Weet je, het is keer op keer raak in ieder land. Was het niet Oostenrijk vorig jaar een heel seminarium vol. En dat viel ook wel mee. Ook dit wilde men weer in de doofpot stoppen.
Zeker als je zo een goed katholiek bent als jij claimed te zijn dan vind ik het vreemd dat je dit allemaal maar afdoet alsof het niets is.
En dat het het GROOTSTE instituut ter wereld is maakt mij alleen maar bedroefd.

duende
07-03-05, 11:53
Geplaatst door ~Panthera~
Lijkt me ook wel komisch, ja. :hihi:
Het zouden wel zijn beroemste laatste woorden kunnen zijn. :lole:

~Panthera~
07-03-05, 11:54
Geplaatst door duende
Het zouden wel zijn beroemste laatste woorden kunnen zijn. :lole:


Weinig kans, denk ik. :hihi:

Trouwens Jules, het doet er niet toe, dat er een stel viezerikken tussen lopen, want inderdaad, die heb je overal.
Het gaat er om dat ze keer op keer er geen ruk mee gedaan hebben, en zelfs sommige priesters gewoon naar een andere plaats hebben gebonjourd, alwaar ze gewoon door konden gaan.
Dat alles werd lekker verzwegen, terwijl die smeerlappen weer vrij spel hadden.
En dat is een goede gang van zaken in een KERK ??
Laat me niet lachen, misdadig vind ik dat. :knife_hea

Juliette
07-03-05, 13:05
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik heb de indruk dat er vaker jongetjes misbruikt worden dan meisjes in de kerk zoals dat in het nieuws verschijnt.

Nu vraag ik me af waar ligt dat aan? Als het alleen aan het celibaat ligt dat er meer wordt misbruikt dan waarom zoveel jongetjes en minder meisjes?

Er is al sinds oudsher een zekere 'fallische fixatie' in de Heilige RKK. Kerktorens, paaskaarsen, Staffen allerhande. Wie bij de hond slaapt...

~Panthera~
07-03-05, 13:13
Geplaatst door Juliette
Er is al sinds oudsher een zekere 'fallische fixatie' in de Heilige RKK. Kerktorens, paaskaarsen, Staffen allerhande. Wie bij de hond slaapt...

Goh, ik was nog beleefd. :hihi:

duende
07-03-05, 13:18
Geplaatst door Juliette
Er is al sinds oudsher een zekere 'fallische fixatie' in de Heilige RKK. Kerktorens, paaskaarsen, Staffen allerhande. Wie bij de hond slaapt...
ja het geïnstitutionaliseerde sadomassochisme met al haar vertakkingen zoals daar zijn; travestie,gedwongen sexuele onthouding (niet echt gezond lijkt mij), het verheerlijken van pijn en lijden, automutilatie door middel van zweepslagen (processies in Spanje) enz.
En maar de fatsoensrakkers uithangen. Als er geen hypocrieten hadden bestaan dan had de rk kerk ze wel uitgevonden.

Tomas
07-03-05, 13:19
Geplaatst door Juliette
Er is al sinds oudsher een zekere 'fallische fixatie' in de Heilige RKK. Kerktorens, paaskaarsen, Staffen allerhande. Wie bij de hond slaapt...

Het echte antwoord op de vraag van Schaap is: gelegenheid. Deze geile gefrustreerde bisschopjes komen alleen in intiem contact met jongetjes. Zo zit de kerk nu eenmaal in elkaar.

Die fallische fixatie zie ik dan ook niet zo snel. Misschien zit dat meer in de ogen van de aanschouwer.

Julien
07-03-05, 15:09
Geplaatst door duende
Maar het vervelende is dat die mensen andere mensen de wet voor schrijven en bepalen wat goed en slecht is.
God en de mens..dat is voor ieder individu zelf om uit te zoeken en dat mag niet opgelegd worden door een stelletje hypocriete mannetjes en vrouwtjes in pijen.
Meen me te herinneren dat er in de 90er jaren in België ook een schandaal was. Een van de hoge heren aldaar probeerde het ook weer met de mantel der liefde te bedekken.Weet je, het is keer op keer raak in ieder land. Was het niet Oostenrijk vorig jaar een heel seminarium vol. En dat viel ook wel mee. Ook dit wilde men weer in de doofpot stoppen.
Zeker als je zo een goed katholiek bent als jij claimed te zijn dan vind ik het vreemd dat je dit allemaal maar afdoet alsof het niets is.
En dat het het GROOTSTE instituut ter wereld is maakt mij alleen maar bedroefd.

ja die pedo's zijn hypocriet..maar 99% van de katholieken vind dit ook afschruwelijk. En dat dit vroeger (en in sommige landen nog steeds) in de doofpot is gehouden, is zeer kwalijk. Maar jammer genoeg een menselijk trekje. Nederland heeft ook genoeg onfrisse dingen in de doofpot gehouden, en andere religies ook. De Katholieke Kerk heeft veel aanhang in niet-democratische landen die dictatoriaal zijn en mensenrechten schenden. Daar zijn ze het gewend om dingen in de doofpot te stoppen.

duende
07-03-05, 15:32
Geplaatst door Julien
ja die pedo's zijn hypocriet..maar 99% van de katholieken vind dit ook afschruwelijk. En dat dit vroeger (en in sommige landen nog steeds) in de doofpot is gehouden, is zeer kwalijk. Maar jammer genoeg een menselijk trekje. Nederland heeft ook genoeg onfrisse dingen in de doofpot gehouden, en andere religies ook. De Katholieke Kerk heeft veel aanhang in niet-democratische landen die dictatoriaal zijn en mensenrechten schenden. Daar zijn ze het gewend om dingen in de doofpot te stoppen.
Ja ten tijde van Franco konden ze hun lol wel op. En maar zeggen dat men niet tegen het door god boven hun geplaatste gezag in opstand mag komen. Een goede en vruchtbare samenwerking. Wij gebruiken het leger om ze te onderdrukken en jullie houden ze dom kunnen we beiden de financiele vruchten van plukken en soms doen jullie nog een beetje aan 'liefdadigheid' (geeft iets van het gejatte geld terug).
Maar je bedoeld het goed en soms vind ik mezelf gemeen dat ik je zo antwoord, maar het is erger dan je denkt, omdat het geinstitutionaliseerd is. De rk kerk is gewoon rot, pervers en ziek.

Juliette
07-03-05, 21:43
Geplaatst door Tomas
Het echte antwoord op de vraag van Schaap is: gelegenheid. Deze geile gefrustreerde bisschopjes komen alleen in intiem contact met jongetjes. Zo zit de kerk nu eenmaal in elkaar.

Net als in elke grote gemeenschap waarin over seksualiteit enkel in grove termen, besmuikt, of helemaal niet gepraat mag worden. Laat staan Beleefd. Geen taboe groter dan homoseksualiteit in het leger of in voetbalteams. Maar je gaat mij niet wijsmaken dat het daar niet bestaat. Logischerwijs zou het zelfs homo's moeten aantrekken.

Interessant onderwerp trouwens. Die "gelegenheid". In welk geval schep je de "gelegenheid" het meest? Door de seksualiteit (welke aard ook) te ontzeggen of te ontkennen? (Wanneer het antwoord ontzeggen is impliceert dit uiteraard ook ERkennen.)


Geplaatst door Tomas
Die fallische fixatie zie ik dan ook niet zo snel. Misschien zit dat meer in de ogen van de aanschouwer.

Kom maar eens naar België. Hoge landschapsoverheersende torengebouwen in naam van de Kerk. En dat in zelfs het kleinste dorp. Als dat geen fallussymbolen zijn lijkt het er toch verdacht goed op.

Wat je laatste opmerking betreft, die laat ik volledig over aan je eigen fantasie.

Olive Yao
07-03-05, 22:09
Geplaatst door Juliette
Interessant onderwerp trouwens. Die "gelegenheid". In welk geval schep je de "gelegenheid" het meest? Door de seksualiteit (welke aard ook) te ontzeggen of te ontkennen? (Wanneer het antwoord ontzeggen is impliceert dit uiteraard ook ERkennen.)
“Deze mannen van wie de leeftijd varieert van heel jong tot heel oud en die vaak een verschillende achtergrond hebben, hebben één ding gemeen: ook zij zijn het slachtoffer van een maatschappij die geslachten scheidt en die sex als een zonde en en schande beschouwt. Deze zonde mag alleen worden begaan binnen het kader van een officieel huwelijk. Daarbuiten ontzegt de maatschappij tieners en jonge volwassen iedere andere vorm van sexbeleving behalve de natte droom. (...) Masturbatie is ook verboden, omdat het schadelijk zou zijn, om precies te zijn: even schadelijk als naar bed gaan met een prostituee. Dus kunnen jonge mannen alleen maar wachten tot ze voldoende geld bezitten om te trouwen conform de richtlijnen van Allah en de profeet.
(...)
Ten gevolge hiervan stijgt het aantal jonge mensen dat om economische redenen niet kan trouwen en wordt de kloof tussen enerzijds hun biologische rijpheid en sexuele behoeftes en anderzijds hun economische onafhankelijkheid en huwelijkskansen steeds breder. Deze kloof overspant gemiddeld niet minder dan 10 jaar. Hoe moeten jonge mannen tijdens deze periode hun natuurlijke sexuele behoeftes bevredigen in een maatschappij die waarschuwt voor masturbatie omdat het zowel lichamelijk als geestelijk schadelijk zou zijn, en uit gezondheidsoverwegingen ook geen omgang met prostituees toestaat?
(...)
Het enige jonge meisje binnen handbereik van een jonge man is dus zijn jongere zusje.
(...)
Een maatschappij met een strenge scheiding tussen de geslachten creeert nu eenmaal sexuele frustratie en onderdrukking. Bij gebrek aan natuurlijke relaties tussen jongens en meisjes en tussen mannen en vrouwen blijven er maar weinig mogelijkheden over om uitdrukking te geven aan sexuele verlangens. De familie is een van die mogelijkheden”

Nawal el Saadawi, De gesluierde Eva, hoofdstuk over incest

Juliette
07-03-05, 22:35
Geplaatst door Olive Yao
“Deze mannen van wie de leeftijd varieert van heel jong tot heel oud en die vaak een verschillende achtergrond hebben, hebben één ding gemeen: ook zij zijn het slachtoffer van een maatschappij die geslachten scheidt en die sex als een zonde en en schande beschouwt. Deze zonde mag alleen worden begaan binnen het kader van een officieel huwelijk. Daarbuiten ontzegt de maatschappij tieners en jonge volwassen iedere andere vorm van sexbeleving behalve de natte droom. (...) Masturbatie is ook verboden, omdat het schadelijk zou zijn, om precies te zijn: even schadelijk als naar bed gaan met een prostituee. Dus kunnen jonge mannen alleen maar wachten tot ze voldoende geld bezitten om te trouwen conform de richtlijnen van Allah en de profeet.
(...)
Ten gevolge hiervan stijgt het aantal jonge mensen dat om economische redenen niet kan trouwen en wordt de kloof tussen enerzijds hun biologische rijpheid en sexuele behoeftes en anderzijds hun economische onafhankelijkheid en huwelijkskansen steeds breder. Deze kloof overspant gemiddeld niet minder dan 10 jaar. Hoe moeten jonge mannen tijdens deze periode hun natuurlijke sexuele behoeftes bevredigen in een maatschappij die waarschuwt voor masturbatie omdat het zowel lichamelijk als geestelijk schadelijk zou zijn, en uit gezondheidsoverwegingen ook geen omgang met prostituees toestaat?
(...)
Het enige jonge meisje binnen handbereik van een jonge man is dus zijn jongere zusje.
(...)
Een maatschappij met een strenge scheiding tussen de geslachten creeert nu eenmaal sexuele frustratie en onderdrukking. Bij gebrek aan natuurlijke relaties tussen jongens en meisjes en tussen mannen en vrouwen blijven er maar weinig mogelijkheden over om uitdrukking te geven aan sexuele verlangens. De familie is een van die mogelijkheden”

Nawal el Saadawi, De gesluierde Eva, hoofdstuk over incest

Helemaal mee eens. Bedankt om dat nog eens op te diepen (doet er mij aan denken m'n oude boeken van Orianna Fallaci nog eens op te duiken). Ik denk dat die "seksuele kramp" in de (gemigreerde) moslimgemeenschap momenteel te vergelijken is met die in de christengemeenschap van ettelijke jaren terug - worsteling tussen geloof, sociale controle en seksuele behoeftes.
Ik weet niet hoe je daar een antwoord op vindt. In elk geval niet door die moslimgemeenschap als homogene groep te beschouwen en elke uiting die je niet aanstaat meteen de kop in te drukken. Dat is per definitie een proces van lange tijd. En ik weet niet welke rol wij (westerse autochtonen) daarin kunnen spelen.

Olive Yao
08-03-05, 19:19
Geplaatst door Juliette
Helemaal mee eens. Bedankt om dat nog eens op te diepen (doet er mij aan denken m'n oude boeken van Orianna Fallaci nog eens op te duiken). Ik denk dat die "seksuele kramp" in de (gemigreerde) moslimgemeenschap momenteel te vergelijken is met die in de christengemeenschap van ettelijke jaren terug - worsteling tussen geloof, sociale controle en seksuele behoeftes.
Ik weet niet hoe je daar een antwoord op vindt. In elk geval niet door die moslimgemeenschap als homogene groep te beschouwen en elke uiting die je niet aanstaat meteen de kop in te drukken. Dat is per definitie een proces van lange tijd. En ik weet niet welke rol wij (westerse autochtonen) daarin kunnen spelen.
Ha Juliette, wat denk je van de campagne in de USA tegen sex voor het huwelijk?

mark61
08-03-05, 23:02
Geplaatst door Olive Yao

Een maatschappij met een strenge scheiding tussen de geslachten creeert nu eenmaal sexuele frustratie en onderdrukking. Bij gebrek aan natuurlijke relaties tussen jongens en meisjes en tussen mannen en vrouwen blijven er maar weinig mogelijkheden over om uitdrukking te geven aan sexuele verlangens. De familie is een van die mogelijkheden”

Een andere is fundamentalisme. Of terrorisme. Iemand wel s bij stil gestaan?

mark61
08-03-05, 23:03
Geplaatst door Juliette
En ik weet niet welke rol wij (westerse autochtonen) daarin kunnen spelen.

Nauwelijks, denk ik. Rustig afwachten. Geduld is een schone zaak.

tr_imparator
08-03-05, 23:08
iets in het ''geheim'' doen is altijd veel leuker? hoezo dan frustraties en onderdrukking?

Tomas
09-03-05, 08:47
Geplaatst door mark61
Een andere is fundamentalisme. Of terrorisme. Iemand wel s bij stil gestaan?

Interessant.

Juliette
09-03-05, 12:58
Geplaatst door Olive Yao
Ha Juliette, wat denk je van de campagne in de USA tegen sex voor het huwelijk?

Ok. Boodschap begrepen. :wink: Ik had weer effe m'n lineair tijdsdenken aanstaan.

Ik weet het niet dus. Terwijl 'het westen' de moslims 'achterlijkheid' en 'onderontwikkeling' etc aanwrijft op vlak van vrouwenzaken, seksualiteit, cultuur, etc.. (suggererend dat 'wij' verder staan) lijkt er in datzelfde westen, een omgekeerde beweging te ontstaan (vooral maar zeker niet alleen in de USA). Niet alleen die campagne waar je het over hebt. Ook bewegingen als 'Echte Liefde Wacht', de Pro Life - beweging, de acties van conservatieven tegen "Hornywood". Het VB hier in België dat ageert tegen al te 'elitaire, onvlaamse' cultuurhuizen, het 'normen en waarden'- debat..

Ik zie het westen onder het mom van op religieuze gronden of om 'eigen vrijheden veilig te stellen' langzaam 'verharden', 'conservatiever' worden. In naam van de vrijheid gaat men vrijheden net inperken. Terwijl men van de moslims net eist dat ze progressiever, libertijnser, vrijer worden. Ik hoor het Luuk Van Middelaar nog over 'moslimas in minirok' hebben.

Veel heeft te maken met door welke bril je naar dingen kijkt denk ik. Wat je wil zien zie je. Een soort perverse self fullfilling prophecy.

dicksr
14-03-05, 09:17
Geplaatst door Julien
gozer de Katholieke Kerk is het GROOTSTE instituut ter wereld, er werken miljoenen mensen voor de RK Kerk. Net als in elke samenleving met MENSEN (want katholieken zijn ook gewoon mensen) komen daar ook vieze pedofielen in voor. Ik bagetaliseer het niet, maar ik vind dat je het ook niet moet overdrijven.

Het grootste instituut van de wereld in aantallen mensen is het chinese leger, gevolgd door de britse national health service.

dicksr
14-03-05, 09:37
Geplaatst door mark61
Een andere is fundamentalisme. Of terrorisme. Iemand wel s bij stil gestaan?

De link met fundamentalisme zou dan gelegd moeten worden bij het rechtvaardigen van de eigen 'gekozen' (tijdelijke) celibataire opstelling versus de 'losbandigheid' van anderen?

De link met terrorisme lijkt me minder evident, tenzij in direct verband met het compromisloze, dwingende fundamentalisme, een soort zendingsdrang, maar dan in de vorm van een individuele kruistocht. Sexuele agressie daar kan ik me nog wel iets bij voorstellen.

Tomas
14-03-05, 09:41
Geplaatst door dicksr
De link met fundamentalisme zou dan gelegd moeten worden bij het rechtvaardigen van de eigen 'gekozen' (tijdelijke) celibataire opstelling versus de 'losbandigheid' van anderen?

De link met terrorisme lijkt me minder evident, tenzij in direct verband met het compromisloze, dwingende fundamentalisme, een soort zendingsdrang, maar dan in de vorm van een individuele kruistocht. Sexuele agressie daar kan ik me nog wel iets bij voorstellen.

Ik zie het meer als een uitlaatklep van omnderdrukte gevoelens. Met deze door jou genoemde redenen als een van de vele excuses. Maar zoals Mark al vaker aangeeft er is wel iets heel bijzonders aan islamtisch terrorisme. Nergens zie je dat onderdrukte mensen in het -voor hun- verre buitenland aanslagen plegen. Het gebeurt altijd dicht bij huis en tegen de daar aanwezige bezettende macht. Nooit tegen wereldwijd bestaande zionistische complotten ofzo. Altijd heel concreet. En de extreme sexuele onderdrukking zou daar best wel iets mee te maken kunnen hebben. Want die zie je alleen in de arabische wereld zo extreem doorgevoerd.

mark61
14-03-05, 17:33
Geplaatst door dicksr
De link met fundamentalisme zou dan gelegd moeten worden bij het rechtvaardigen van de eigen 'gekozen' (tijdelijke) celibataire opstelling versus de 'losbandigheid' van anderen?

De link met terrorisme lijkt me minder evident, tenzij in direct verband met het compromisloze, dwingende fundamentalisme, een soort zendingsdrang, maar dan in de vorm van een individuele kruistocht. Sexuele agressie daar kan ik me nog wel iets bij voorstellen.

Je zoekt het allemaal veel te intellectueel, tot je laatste zin dan. Ik veronderstel dat het verbod op sex een man zo gek kan maken dat hij het dan maar sublimeert tot wat anders heftigs.

dicksr
15-03-05, 08:08
Geplaatst door Juliette
Ok. Boodschap begrepen. :wink: Ik had weer effe m'n lineair tijdsdenken aanstaan.

Ik weet het niet dus. Terwijl 'het westen' de moslims 'achterlijkheid' en 'onderontwikkeling' etc aanwrijft op vlak van vrouwenzaken, seksualiteit, cultuur, etc.. (suggererend dat 'wij' verder staan) lijkt er in datzelfde westen, een omgekeerde beweging te ontstaan (vooral maar zeker niet alleen in de USA). Niet alleen die campagne waar je het over hebt. Ook bewegingen als 'Echte Liefde Wacht', de Pro Life - beweging, de acties van conservatieven tegen "Hornywood". Het VB hier in België dat ageert tegen al te 'elitaire, onvlaamse' cultuurhuizen, het 'normen en waarden'- debat..

Ik zie het westen onder het mom van op religieuze gronden of om 'eigen vrijheden veilig te stellen' langzaam 'verharden', 'conservatiever' worden. In naam van de vrijheid gaat men vrijheden net inperken. Terwijl men van de moslims net eist dat ze progressiever, libertijnser, vrijer worden. Ik hoor het Luuk Van Middelaar nog over 'moslimas in minirok' hebben.

Veel heeft te maken met door welke bril je naar dingen kijkt denk ik. Wat je wil zien zie je. Een soort perverse self fullfilling prophecy.

Helemaal mee eens, ik vind het beangstigend dat 'het westen' enerzijds selectief geweld en politieke druk uitoefent om 'democratische' waarden te exporteren en tegelijkertijd de mensenrechten op sommige plaatsen in 'eigen huis' beknot op grond van een discutabele verzameling boeken.

Mähden
15-03-05, 08:19
Geplaatst door dicksr
Helemaal mee eens, ik vind het beangstigend dat 'het westen' enerzijds selectief geweld en politieke druk uitoefent om 'democratische' waarden te exporteren en tegelijkertijd de mensenrechten op sommige plaatsen in 'eigen huis' beknot op grond van een discutabele verzameling boeken.

uitingen (boeken) die openlijk oproepen tot haat en moord mogen worden verboden, dat staat in de grondwet.


het is niet vrijheid van haarzaaien, maar van meningsuiting dat moet worden bewaakt, want als je dat eerste niet verwijdert heb je het laatste niet gedaan, en zal deze vrijheid van meninsgsuiting alras als sneeuw voor de zon verdwijnen door de exlusieve diktatuur van een haatideologie.

Juist de vrijheid van meningsuiting heeft ervoor gezorgd dat de sexschandalen boven tafel kwamen, zijnde van de duivel.

zou zoiets in het kalifatische Iran ook kunnen gebeuren ?!!!!


om twee redenen niet:

sex met kinderen is voor hen helemaal niet van de duivel.

ook al zou het wel voor hen moreel gezien van de duivel zijn, dan nog zou het vanwege de ablosute macht van de raad van Geestelijke Hoeders gerievelijk worden toegedekt.

dicksr
15-03-05, 08:49
Geplaatst door Mähden
uitingen (boeken) die openlijk oproepen tot haat en moord mogen worden verboden, dat staat in de grondwet.


het is niet vrijheid van haarzaaien, maar van meningsuiting dat moet worden bewaakt, want als je dat eerste niet verwijdert heb je het laatste niet gedaan, en zal deze vrijheid van meninsgsuiting alras als sneeuw voor de zon verdwijnen door de exlusieve diktatuur van een haatideologie.

Juist de vrijheid van meningsuiting heeft ervoor gezorgd dat de sexschandalen boven tafel kwamen, zijnde van de duivel.

zou zoiets in het kalifatische Iran ook kunnen gebeuren ?!!!!

Waar het om gaat is dat je wanneer je moreel hoog te paard gaat zitten, de lat voor jezelf beduidend hoger ligt dan voor de ander die je wenst te bekeren.

Wanneer de 'enge' (in de zin van smalle) kijk van fundamentalistische christelijke bewegingen, (ook gewelddadige) intolerantie t.o.v. andersdenkenden predikt (bijv. homo-huwelijk, abortus) en wetenschappelijke stellingen uit schoolboeken weert (evolutie theorie), hoe onderscheidt je je dan van wat jij het kalifatische Iran noemt?

Mähden
15-03-05, 09:16
Geplaatst door dicksr
Waar het om gaat is dat je wanneer je moreel hoog te paard gaat zitten, de lat voor jezelf beduidend hoger ligt dan voor de ander die je wenst te bekeren.

Wanneer de 'enge' (in de zin van smalle) kijk van fundamentalistische christelijke bewegingen, (ook gewelddadige) intolerantie t.o.v. andersdenkenden predikt (bijv. homo-huwelijk, abortus) en wetenschappelijke stellingen uit schoolboeken weert (evolutie theorie), hoe onderscheidt je je dan van wat jij het kalifatische Iran noemt?

hier is het nogsteeds het volk dat voor conservatieve of fundamentalistische wetgeving kiest, niet een elite van Geestelijke Islamitische Hoeders.

Ph. Impudicus
16-03-05, 19:14
Geplaatst door Mähden
uitingen (boeken) die openlijk oproepen tot haat en moord mogen worden verboden, dat staat in de grondwet.


het is niet vrijheid van haarzaaien, maar van meningsuiting dat moet worden bewaakt, want als je dat eerste niet verwijdert heb je het laatste niet gedaan, en zal deze vrijheid van meninsgsuiting alras als sneeuw voor de zon verdwijnen door de exlusieve diktatuur van een haatideologie.

Juist de vrijheid van meningsuiting heeft ervoor gezorgd dat de sexschandalen boven tafel kwamen, zijnde van de duivel.

zou zoiets in het kalifatische Iran ook kunnen gebeuren ?!!!!


om twee redenen niet:

sex met kinderen is voor hen helemaal niet van de duivel.

ook al zou het wel voor hen moreel gezien van de duivel zijn, dan nog zou het vanwege de ablosute macht van de raad van Geestelijke Hoeders gerievelijk worden toegedekt.


de moraal van het Oosten is veel dierlijker dan de moraal van het Westen !

want in Oosterse ogen was er niet zoveel aan de hand geweest.

Wat dat betreft heeft Ayaan helemaal gelijk, wanneer zij ons op die oosterse ogen attendeert en dat zelfs de Profeet zich er schuldig aan heeft gemaakt.

dicksr
17-03-05, 07:24
Geplaatst door Ph. Impudicus
de moraal van het Oosten is veel dierlijker dan de moraal van het Westen !

want in Oosterse ogen was er niet zoveel aan de hand geweest.

Wat dat betreft heeft Ayaan helemaal gelijk, wanneer zij ons op die oosterse ogen attendeert en dat zelfs de Profeet zich er schuldig aan heeft gemaakt.

Dat dierlijke oosten, is dat Twente of Oost Groningen of Arnhem of misschien allemaal?

Mähden
17-03-05, 08:09
Geplaatst door dicksr
Dat dierlijke oosten, is dat Twente of Oost Groningen of Arnhem of misschien allemaal? dit is geen provinciaaltje !