PDA

Bekijk Volledige Versie : Verdonk wil de Marokkaanse grondwet ''veranderen''.



Zwarte Schaap
08-07-04, 15:17
Verdonk: streep door dubbele nationaliteit

Den Haag - Migranten die een Nederlands paspoort aanvragen, moeten afstand doen van hun buitenlandse nationaliteit. Alleen door ondubbelzinnig voor het Nederlanderschap te kiezen, wordt duidelijk gemaakt dat men volledig deel wil uitmaken van de samenleving. Dat schrijft minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) in een brief die morgen in het kabinet wordt besproken.

Het is Verdonk een doorn in het oog dat ruim een half miljoen niet-westerse migranten met een Nederlands paspoort twee of meerdere nationaliteiten aanhoudt. Het leeuwendeel van deze groep bestaat uit Marokkanen (189.545 mensen in 2003) en Turken (234.466). Het aantal migranten dat kiest voor de Nederlandse nationaliteit is daarbij fors gedaald. Van de Turkse gemeenschap lieten zich in 2002 maar 5000 mensen naturaliseren, tegen 30.000 in 1996, zo blijkt uit cijfers van het CBS.

In de Tweede Kamer juicht een meerderheid van CDA, VVD, LPF en D66 een strenger beleid ten aanzien van dubbele nationaliteiten toe. Het principe van enkelvoudige nationaliteit geldt al vanaf 1 oktober 1997, maar sindsdien werden steeds meer uitzonderingen toegestaan, met name aan Marokkaanse en Turkse migranten.

Overleg
Verdonk kondigt 'stevig overleg' met de autoriteiten in Rabat aan, om de Marokkaanse regering tot meer soepelheid te bewegen. Zij wil allochtonen die zich laten naturaliseren, laten deelnemen aan een ceremonie die het verkrijgen van het Nederlanderschap een feestelijk tintje geeft. Het is aan de gemeenten om zo'n ceremonie zelf in te vullen.


Bron: Rotterdams Dagblad 08/07/04

sienia
08-07-04, 15:25
Stevig overleg.
Ze gooit haar gewicht in de strijd?

mulan
08-07-04, 15:26
Wat een bull produceert dat mens zeg....een feestelijk tintje geven hahaha.....

Ik heb lekker geen Nederlands paspoort :boogie: dus ik wil kost wat het kost NIET integreren...... :boogie:

Bismilaah
08-07-04, 15:29
Typisch een reactie van een bewindsvrouw in Nederland heden ten dage..

Ipv zich te bekommeren om de ongelooflijke ongelijkheid in inkomens, de zinloze verkwistingen van de verschillende overheden en de prijsstijgingen terwijl de inkomens van de minima laag blijven gaan ze praten over een paspoort :maf3:.

Waarom gaan ze al die frauderende ambtenaren niet eens aanpakken? Waarom verdienen zij 10.000 euro per maand en moet een bijstandvrouwtje met 3 kinderen rondkomen van 700 euro waarbij de regering haar nog wil eens korten op haar ziekenfonds!

Waarom voeren ze zomaar een euro in waar geen kip om heeft gevraagd?

Waarom blijven de huurprijzen maar stijgen, maar blijven fabrieksarbeiders gewoon 1150 euro per maand verdienen? En ambtenaren gaan er straks 35% op vooruit??!

Ga daar eens brieven over schrijven mw. Verdonk! Pak die bureaucratie en die fraude eens aan op die departementen!

Joepie
08-07-04, 15:49
Geplaatst door Bismilaah
Typisch een reactie van een bewindsvrouw in Nederland heden ten dage..

Ipv zich te bekommeren om de ongelooflijke ongelijkheid in inkomens, de zinloze verkwistingen van de verschillende overheden en de prijsstijgingen terwijl de inkomens van de minima laag blijven gaan ze praten over een paspoort :maf3:.

Waarom gaan ze al die frauderende ambtenaren niet eens aanpakken? Waarom verdienen zij 10.000 euro per maand en moet een bijstandvrouwtje met 3 kinderen rondkomen van 700 euro waarbij de regering haar nog wil eens korten op haar ziekenfonds!

Waarom voeren ze zomaar een euro in waar geen kip om heeft gevraagd?

Waarom blijven de huurprijzen maar stijgen, maar blijven fabrieksarbeiders gewoon 1150 euro per maand verdienen? En ambtenaren gaan er straks 35% op vooruit??!

Ga daar eens brieven over schrijven mw. Verdonk! Pak die bureaucratie en die fraude eens aan op die departementen!

Daarvoor is ze misschien minister van vreemdelingenzaken en integratie????

mulan
08-07-04, 15:50
Geplaatst door Joepie
Daarvoor is ze misschien minister van vreemdelingenzaken en integratie????

Ja en wat voor een.... :maf:

Joepie
08-07-04, 16:00
Geplaatst door mulan
Ja en wat voor een.... :maf:

idd ze is vaak een beetje erg drastisch, maar er is protest!!

http://www.stoprita.nl/

mulan
08-07-04, 16:03
Geplaatst door Joepie
idd ze is vaak een beetje erg drastisch, maar er is protest!!

http://www.stoprita.nl/

Ja maar goed ook........los van haar beleid,je word toch niet vrolijk van dat mens of ligt dat nu aan mij,het zal je buurvrouw maar zijn.......dan raak je het vertrouwen in de mensheid toch iedere morgen als je haar tegenkomt weer kwijt.... :o

nard
08-07-04, 16:04
Geplaatst door mulan
Ja en wat voor een.... :maf:

Als je haar acties bekijkt in verhouding tot het regeringsprogram is het een hele goeie.

mulan
08-07-04, 16:09
Geplaatst door nard
Als je haar acties bekijkt in verhouding tot het regeringsprogram is het een hele goeie.

Ja en Mohammed Atta heeft zijn acties in verhouding tot het algemene Al-Qaida beleid ook succesvol volbracht......

En nu maak ik zeker een hele foute vergelijking.......so be it...

Zwarte Schaap
08-07-04, 16:13
Geplaatst door Joepie
Daarvoor is ze misschien minister van vreemdelingenzaken en integratie????

Daarom ben ik al bijna een half jaar illegaal na vrijwel mijn hele leven hier gewoond te hebben. Ik wacht al ruim 4 maanden op enige reaktie van de IND. In de tussentijd mag ik niet werken en kan ik geen uitkering aanvragen om mezelf in mijn primaire levensbehoeften te voorzien.

Schitterend gewoon.

nard
08-07-04, 16:13
Geplaatst door mulan
Ja en Mohammed Atta heeft zijn acties in verhouding tot het algemene Al-Qaida beleid ook succesvol volbracht......

En nu maak ik zeker een hele foute vergelijking.......so be it...


Al Qaida is een terroristennetwerk dat zonder moeite koppen snelt.

Onze regering is bij meerderheid democratisch door het NL volk gekozen, waarbij het beleid van mevrouw Verdonk nog steeds bijzonder positief scoort in de peilingen, ongeachte wat de pers ons wil doen geloven.

Waarom trek je zo'n vergelijking nou? Zo overbodig.

Bismilaah
08-07-04, 16:14
Geplaatst door Joepie
Daarvoor is ze misschien minister van vreemdelingenzaken en integratie????

Dus moet je mijn eerste zin eerst goed ontleden..

:jumping:

nard
08-07-04, 16:15
Geplaatst door Zwarte Schaap
Daarom ben ik al bijna een half jaar illegaal na vrijwel mijn hele leven hier gewoond te hebben. Ik wacht al ruim 4 maanden op enige reaktie van de IND. In de tussentijd mag ik niet werken en kan ik geen uitkering aanvragen om mezelf in mijn primaire levensbehoeften te voorzien.

Schitterend gewoon.


Ik snap niet goed waarom je wacht op reactie, terwijl je weet dat je illegaal bent. Zeker niet als ik je assertiviteit hier op t forum bewonder.

mulan
08-07-04, 16:17
Geplaatst door nard
Al Qaida is een terroristennetwerk dat zonder moeite koppen snelt.

Onze regering is bij meerderheid democratisch door het NL volk gekozen, waarbij het beleid van mevrouw Verdonk nog steeds bijzonder positief scoort in de peilingen, ongeachte wat de pers ons wil doen geloven.

Waarom trek je zo'n vergelijking nou? Zo overbodig.

Als ik het niet dacht......zoek er maar xtra veel achter terwijl ik net zo goed Pino als voorbeeld had kunnen gebruiken,Mohammed Atta was gewoon het eerste wat in me opkwam....ja en waarom dat was....daar kun je weer xtra veel achter gaan zoeken....

Het ging mij meer om het beeld dat ze het regeringsbeleid o zo goed uitvoerde terwijl MIJ dat niet zoveel zegt,vandaar die vergelijking....

Gaat die mij vertellen hoe de Nederlandse regering tot stand komt... :ego: ....ik heb ook staatsinrichting gehad hoor!....
Niet zo upthight wil je....

Bismilaah
08-07-04, 16:18
Geplaatst door Zwarte Schaap
Daarom ben ik al bijna een half jaar illegaal na vrijwel mijn hele leven hier gewoond te hebben. Ik wacht al ruim 4 maanden op enige reaktie van de IND. In de tussentijd mag ik niet werken en kan ik geen uitkering aanvragen om mezelf in mijn primaire levensbehoeften te voorzien.

Schitterend gewoon.


Dan kun je lang wachten! Als er één organisatie is waar alles in het honderd loopt zoals het een Marokkaanse consulaat betaamt dan is het wel de IND. Die gasten lopen daar niets anders te doen dan kaartspelletjes spelen op de computer en flirten met de overbuurvrouw.

En terwijl de stof de dossiers bedekt wachten honderduizenden mensen op een antwoord..

ps: Als je sinds je 4e in NL bent en dat is 15 jr. onafgebroken dan kom je toch in aanmerking voor een optie?

nard
08-07-04, 16:19
Geplaatst door mulan
Als ik het niet dacht......zoek er maar xtra veel achter terwijl ik net zo goed Pino als voorbeeld had kunnen gebruiken,Mohammed Atta was gewoon het eerste wat in me opkwam....ja en waarom dat was....daar kun je weer xtra veel achter gaan zoeken....

Het ging mij meer om het beeld dat ze het regeringsbeleid o zo goed uitvoerde terwijl MIJ dat niet zoveel zegt,vandaar die vergelijking....

Gaat die mij vertellen hoe de Nederlandse regering tot stand komt... :ego: ....ik heb ook staatsinrichting gehad hoor!....
Niet zo upthight wil je....

Ik zoek er niks achter, ik vind gewoon dat je een stomme vergelijking trekt.

freya
08-07-04, 16:24
Geplaatst door Zwarte Schaap
Daarom ben ik al bijna een half jaar illegaal na vrijwel mijn hele leven hier gewoond te hebben. Ik wacht al ruim 4 maanden op enige reaktie van de IND. In de tussentijd mag ik niet werken en kan ik geen uitkering aanvragen om mezelf in mijn primaire levensbehoeften te voorzien.

Schitterend gewoon.

Ah, ben je zo'n IND slachtoffer.

dan kan ik je alleen maar veel geduld en sterkte wensen!

mulan
08-07-04, 16:25
Geplaatst door nard
Ik zoek er niks achter, ik vind gewoon dat je een stomme vergelijking trekt.

Hoezo........het is misschien een ongelukkige vergelijking maar het blijft een goede hoor....jij zegt namelijk dat ze het regeringsbeleid feilloos in de praktijk brengt dus uitvoert....DAT ZEGT HELEMAAL NIETS!!!!!

Rabi'ah.
08-07-04, 16:28
Geplaatst door nard
Ik snap niet goed waarom je wacht op reactie, terwijl je weet dat je illegaal bent. Zeker niet als ik je assertiviteit hier op t forum bewonder.

:rolleyes: :moe:

@ Schaap: Sterkte. :)
Denk maar aan wat er in de Qor'an staat (weet niet meer precies waar): "God is met hen die geduldig volharden......." :)


Groetjes,

Rabiah.

Zwarte Schaap
08-07-04, 16:30
Geplaatst door nard
Ik snap niet goed waarom je wacht op reactie, terwijl je weet dat je illegaal bent. Zeker niet als ik je assertiviteit hier op t forum bewonder.

Nooit gehoord van de bureaucratische rompslomp en kunstmatig opgeworpen bureaucratische barrieres?

Een voorbeeldje:

Ik heb een week lang de IND proberen op te bellen. Elke keer werd ik er na 5 minuten af gegooid. Ik neem dan contact op met de Rotterdamse vreemdelingendienst met de vraag hoe het nu zit met mijn beschikking, geeft de mevrouw mij dezelfde nummer van het IND dat ik daar moet wezen.

Ik geef aan de mevrouw aan dat ik dat al een week probeer maar dat ik elke keer eraf gegooid word. Zegt ze gewoon heel droogjes , ja meneer dat klopt, dat komt omdat ze de stroom telefoontjes niet meer aankunnen en men daardoor geen telefoontjes meer aanneemt.

Ik heb die mevrouw daarna echt uitgescholden: Potjandorie waarom geef je me dan die telefoonnummer als je weet dat er niet opgenomen wordt?

Daar kan geen assertiviteit tegen op.

Tafrout
08-07-04, 17:51
Waarom naturaliseer je je niet als je weet dat je daarme deze rompslomp kan vermijden.

nard
08-07-04, 18:02
Geplaatst door mulan
Hoezo........het is misschien een ongelukkige vergelijking maar het blijft een goede hoor....jij zegt namelijk dat ze het regeringsbeleid feilloos in de praktijk brengt dus uitvoert....DAT ZEGT HELEMAAL NIETS!!!!!


Iedereen weet dat het trekken van een parallel an sich al betekenis heeft. Nutteloze opmerking, daar maak je je boodschap toch niet meer mee ongedaan.

Zwarte Schaap
08-07-04, 18:04
Geplaatst door Tafrout
Waarom naturaliseer je je niet als je weet dat je daarme deze rompslomp kan vermijden.

Domme reaktie.

1) Ik kan me niet naturaliseren omdat mijn verblijfsvergunning is ingetrokken.

2)Verder had ik zelfs in mijn stoutste dromen niet verwacht of kunnen weten dat ze mijn verblijfsvergunning zouden intrekken. Ik zou dus nooit gewild willen hebben om in de IND rompslomp te komen, dat zou ik dan liever vermijden.

nard
08-07-04, 18:10
Geplaatst door Zwarte Schaap
Nooit gehoord van de bureaucratische rompslomp en kunstmatig opgeworpen bureaucratische barrieres?

Een voorbeeldje:

Ik heb een week lang de IND proberen op te bellen. Elke keer werd ik er na 5 minuten af gegooid. Ik neem dan contact op met de Rotterdamse vreemdelingendienst met de vraag hoe het nu zit met mijn beschikking, geeft de mevrouw mij dezelfde nummer van het IND dat ik daar moet wezen.

Ik geef aan de mevrouw aan dat ik dat al een week dat probeer maar dat ik elke keer eraf gegooid word. Zegt ze gewoon heel droogjes , ja meneer dat klopt, dat komt omdat ze de stroom telefoontjes niet meer aankunnen en men daardoor geen telefoontjes meer aanneemt.

Ik heb die mevrouw daarna echt uitgescholden: Potjandorie waarom geef je me dan die telefoonnummer als je weet dat er niet opgenomen wordt?

Daar kan geen assertiviteit tegen op.

Dat de ambtelijke molens langzaam en ongewis malen weet een ieder. Dat is in Nederland en dat is overal. Nu zijn er bepaalde landen waar je de snelheid van de ambtelijke maalmasjien kunt beinvloeden door het een en ander onder tafel door te schuiven. Maar zelfs dat werkt nauwelijks tot niet in Nederland.

Kunstmatig zijn deze bergen niet opgeworpen, of het moet zijn door mensen die je medestander zijn in dezen in het kader van obstructie. De voorstanders van het nieuwe beleid zullen er doorgaans alles aan doen om het beleid zsm te uitvoer te brengen.
Dus ik denk eerder dat de effectuering van het nieuwe regeringsbeleid oorzaak is van deze vertraging.

Ik begrijp dat het nu wachten is tot je uitvoering van uitplaatsing?
Als je hier vrijwel je hele leven woont, hoe kan het dan zijn dat je er a. nu nog sprake is van een verblijfsvergunning en geen NL-nationaliteit b. dat deze nu pas wordt ingetrokken?

Bofko
08-07-04, 18:22
Geplaatst door nard
Lul je er maar uit, gladjakker.
Iedereen weet dat het trekken van een parallel an sich al betekenis heeft. Nutteloze opmerking, daar maak je je boodschap toch niet meer mee ongedaan.

Rustig aan, nard !

De Nobele
08-07-04, 18:25
Geplaatst door Zwarte Schaap
Domme reaktie.

1) Ik kan me niet naturaliseren omdat mijn verblijfsvergunning is ingetrokken.

2)Verder had ik zelfs in mijn stoutste dromen niet verwacht of kunnen weten dat ze mijn verblijfsvergunning zouden intrekken. Ik zou dus nooit gewild willen hebben om in de IND rompslomp te komen, dat zou ik dan liever vermijden.
Misschien moet je maar voor een tijdje uitgezet worden: na een paar maandjes Marokko kun je Nederland vast een stuk beter waarderen als je weer terugkomt ;)

nard
08-07-04, 18:28
Geplaatst door Bofko
Rustig aan, nard !

Je hebt gelijk, zo beter? (zie boven)

Zwarte Schaap
08-07-04, 18:34
Geplaatst door nard
Dat de ambtelijke molens langzaam en ongewis malen weet een ieder. Dat is in Nederland en dat is overal. Nu zijn er bepaalde landen waar je de snelheid van de ambtelijke maalmasjien kunt beinvloeden door het een en ander onder tafel door te schuiven. Maar zelfs dat werkt nauwelijks tot niet in Nederland.

Kunstmatig zijn deze bergen niet opgeworpen, of het moet zijn door mensen die je medestander zijn in dezen in het kader van obstructie. De voorstanders van het nieuwe beleid zullen er doorgaans alles aan doen om het beleid zsm te uitvoer te brengen.
Dus ik denk eerder dat de effectuering van het nieuwe regeringsbeleid oorzaak is van deze vertraging.

Ik begrijp dat het nu wachten is tot je uitvoering van uitplaatsing?
Als je hier vrijwel je hele leven woont, hoe kan het dan zijn dat je er a. nu nog sprake is van een verblijfsvergunning en geen NL-nationaliteit b. dat deze nu pas wordt ingetrokken?

Die barrieres worden kunstmatig geschapen, dat hoort bij het ontmoedigingsbeleid. Je kunt nu vrijwel nergens een vreemdelingendienst bezoeken. Alles gebeurt via een telefooncentrum, a 10 cent per minuut, gemiddelde wachttijd om in gesprek te raken met een persoon bedraagt ruim een kwartier. Je moet alles per post afdoen en zo kom je dan in de malle molen terecht. Dan is het afwachten wanneer je post wordt behandelt. Het algemeen bestuursrecht zegt dat een overheidsorgaan binnen 8 weken een beslissing moet nemen, de IND is daar in de praktijk van vrijgesteld.

a) Als je geen Nederlandse Nationaliteit aanvraagt dan krijg je geen Nederlandse paspoort.
b) Hij is ingetrokken omdat ik naar hun onderzoek niet meer in Nederland woonachtig zou zijn. (dat is de enige wettelijke basis om iemand die zo lang in Nederland woont nog zijn verblijfsvergunning in te kunnen trekken.)

Zwarte Schaap
08-07-04, 18:37
Geplaatst door De Nobele
Misschien moet je maar voor een tijdje uitgezet worden: na een paar maandjes Marokko kun je Nederland vast een stuk beter waarderen als je weer terugkomt ;)

Mischien moet jij eens en paar maandjes in een Palestijnse vluchtelingen kamp vertoeven, mischien dat je dan veel minder voelt om voor Israel op te komen. bandiet

De Nobele
08-07-04, 18:46
Geplaatst door Zwarte Schaap
Mischien moet jij eens en paar maandjes in een Palestijnse vluchtelingen kamp vertoeven, mischien dat je dan veel minder voelt om voor Israel op te komen. bandiet
Misschien moet je wel in het bezette gebied gaan wonen in Marokko - dan verleg je je aandacht vast meer naar je eigen achtertuin.

Zwarte Schaap
08-07-04, 18:51
Geplaatst door De Nobele
Misschien moet je wel in het bezette gebied gaan wonen in Marokko - dan verleg je je aandacht vast meer naar je eigen achtertuin.

Heel Marokko tot aan Mauretanie toe is bezet door de schoothondjes.

S@deeQ.
08-07-04, 18:51
Geplaatst door De Nobele
Misschien moet je wel in het bezette gebied gaan wonen in Marokko - dan verleg je je aandacht vast meer naar je eigen achtertuin.

:haha: domme opmerking geitje van me.

iedereen weet dat maroc de afgelopen 25 jaar 80% van zijn inkomsten in dat kut woestijn heeft gespendeerd, de gorste woestijndorpje daar is 100 X beter dan de modernste stadje van noord marokko :lole:

De Nobele
08-07-04, 18:59
Geplaatst door S@deeQ.
:haha: domme opmerking geitje van me.

iedereen weet dat maroc de afgelopen 25 jaar 80% van zijn inkomsten in dat kut woestijn heeft gespendeerd, de gorste woestijndorpje daar is 100 X beter dan de modernste stadje van noord marokko :lole:

Marokkaantjes pesten doe je maar elders! [Rc]

mulan
08-07-04, 20:28
quote:
Geplaatst door nard
Lul je er maar uit, gladjakker.
Iedereen weet dat het trekken van een parallel an sich al betekenis heeft. Nutteloze opmerking, daar maak je je boodschap toch niet meer mee ongedaan.

Naar mensje ben jij zeg,het feit dat je het verandert hebt zegt mij niet zoveel......oh en inderdaad die vergelijking van mij was zeer lang over nagedacht en had een hele diepe betekenis die jij gelukkig hebt weten te doorgronden...dat de CIA jou niet onder hun gelederen wil hebben zeg of ben je al werkzaam bij Interpol?

Hylke
08-07-04, 20:57
Zeer goed initiatief van de minister.

En Bismilaah het is een liberaal minister, die het eigen initiatief wil bevorderen en overheidsinmenging in het maatschappelijk leven wil terugdringen.

Door de lonen weer te gaan nivelleren en een prijsbeleid te gaan voeren help je 'de markt' om zeep. Mensen moeten minder verwachten van de overheid als inkomens verstrekker als er niet voor gewerkt wordt.

taouanza
08-07-04, 21:11
Geplaatst door Hylke
Zeer goed initiatief van de minister.



Wat denk je dat hiermee bereikt wordt.

Er is een Marokaanse gezegde die luid als volgt.
Anbgieno atoerawieg oella yiewiet yan.
Mijn gast neem ik niet mee en mag met niemand anders mee.
Allochtonen krijgen elke dag te horen dat ze er niet bij horen en nu mogen ze nergens anders bij horen.
Waar heeft Verdonk geleerd?Bij een loverboy?

Rabi'ah.
08-07-04, 21:24
Geplaatst door De Nobele
Misschien moet je maar voor een tijdje uitgezet worden: na een paar maandjes Marokko kun je Nederland vast een stuk beter waarderen als je weer terugkomt ;)

Wat ben jij toch een ongelooflijk harteloze trut. :moe:

:kotsen:

Tfoe!

taouanza
08-07-04, 21:33
Geplaatst door De Nobele
Misschien moet je maar voor een tijdje uitgezet worden: na een paar maandjes Marokko kun je Nederland vast een stuk beter waarderen als je weer terugkomt ;)

Ik heb 3 jaar in Marokko gewoond toen ik terug kwam werd ik depressief en wou ik terug. Tis dat ik de financiele middelen niet heb anders ging ik terug.:cheefbek:

Rabi'ah.
08-07-04, 21:43
Geplaatst door taouanza
Ik heb 3 jaar in Marokko gewoond toen ik terug kwam werd ik depressief en wou ik terug. Tis dat ik de financiele middelen niet heb anders ging ik terug.:cheefbek:

Pfffff..........ja, die heimwee he.......dat hoort gewoon bij emigratie, vrees ik.
Een paar maanden terug ging ik mijn vader naar Schiphol brengen, hij ging voor zijn werk twee weken naar Suriname, en die hele vlucht stond vol met creoolse maar ook Hindoestaanse families die echt bepakt&bezakt waren voor like 6 weken.

Ineens had ik iets van "Ik hoor hier niet, ik wil weg."

Maarja, dat kon natuurlijk weer niet i.v.m. school. :moe:

Volgend jaar ga ik wel voor 6 weken naar Sur, insha'Allah. :)

Om dan waarschijnlijk tot de ontdekking te komen dat ik heel erg gek ben op Suriname, maar hier toch te veel wortel heb geschoten om daar te kunnen leven. :moe:

Tsja, het leven van een allochtoon gaat niet altijd over rozen he? :cheefbek:


Groetjes,

Rabiah.

nard
08-07-04, 22:33
Geplaatst door mulan
Naar mensje ben jij zeg,het feit dat je het verandert hebt zegt mij niet zoveel......oh en inderdaad die vergelijking van mij was zeer lang over nagedacht en had een hele diepe betekenis die jij gelukkig hebt weten te doorgronden...dat de CIA jou niet onder hun gelederen wil hebben zeg of ben je al werkzaam bij Interpol? [/B]

Hoi Mulan. Dat jij de betekenis niet kent van iets doen met de kritiek van een ander en daardoor je woorden terugnemen, zegt mij, op mijn beurt, wel weer een heleboel.

En verder voeg je inhoudelijk niets meer toe aan mijn reactie.
Je vraag is wel een hele rare eigenlijk.......

Hylke
08-07-04, 22:36
Tis dat ik de financiele middelen niet heb anders ging ik terug.

Is het niet zo dat juist doordat je 'in twee werelden leeft' Marokko idealiseert? Er 3 jaar wonen, met het vooruitzicht terug te gaan naar een welvarend land als Nederland, is nog een aardig vrijblijvende periode.

Als je niet eens een definitieve keus maakt blijf je er tussen in hangen. OF je kiest voor geen geld maar wel de 'juiste' omgeving, OF je kiest voor het kapitalistische leven in het westen.

mulan
08-07-04, 22:39
Geplaatst door nard
Hoi Mulan. Dat jij de betekenis niet kent van iets doen met de kritiek van een ander en daardoor je woorden terugnemen, zegt mij, op mijn beurt, wel weer een heleboel.

En verder voeg je inhoudelijk niets meer toe aan mijn reactie.
Je vraag is wel een hele rare eigenlijk.......

Ja tuurlijk zegt dat jou een heleboel,vandaar mijn vraag over de CIA... :o
En nee ik ben lekker niet inhoudelijk....SUE ME! :fpuh:

Zwarte Schaap
08-07-04, 22:43
Geplaatst door Hylke
OF je kiest voor geen geld maar wel de 'juiste' omgeving, OF je kiest voor het kapitalistische leven in het westen.

Dat zegt al dat je niets weet van Marokko. Als er 1 land is dat super-kapitalistisch is, dan is het Marokko wel.

nard
08-07-04, 22:43
Geplaatst door mulan
Ja tuurlijk zegt dat jou een heleboel,vandaar mijn vraag over de CIA... :o
En nee ik ben lekker niet inhoudelijk....SUE ME! :fpuh:

Je vergeet mijn opmerking over je vraag .....

:)

mulan
08-07-04, 22:47
Geplaatst door nard
Je vergeet mijn opmerking over je vraag .....

:)

Het is kwart voor 12 en you're messing with my mind....of niet en ik ben gewoon traag :zozo:

Hylke
08-07-04, 22:47
Daarom ben ik al bijna een half jaar illegaal na vrijwel mijn hele leven hier gewoond te hebben. Ik wacht al ruim 4 maanden op enige reaktie van de IND. In de tussentijd mag ik niet werken en kan ik geen uitkering aanvragen om mezelf in mijn primaire levensbehoeften te voorzien.

Schitterend gewoon.

Zwart Schaap waarom wil jij graag Nederlander worden?

nard
08-07-04, 22:50
Geplaatst door mulan
Het is kwart voor 12 en you're messing with my mind....of niet en ik ben gewoon traag :zozo:


Ik help je graag hoor....

Zwarte Schaap
08-07-04, 22:50
Geplaatst door Hylke
Zwart Schaap waarom wil jij graag Nederlander worden?

Waar staat dat ik graag Nederlander wil worden?

mulan
08-07-04, 22:54
Geplaatst door nard
Ik help je graag hoor....

Dan had je dat in deze reply gewoon moeten zeggen....nu moet ik er om gaan vragen wat ongetwijfeld jouw bedoeling was....maar ik weet het al dus never mind :tik:

nard
08-07-04, 22:59
Geplaatst door mulan
Dan had je dat in deze reply gewoon moeten zeggen....nu moet ik er om gaan vragen wat ongetwijfeld jouw bedoeling was....maar ik weet het al dus never mind :tik:


Ken je de betekenis van het woord : narrig ?


:hardlach:

mulan
08-07-04, 23:01
Geplaatst door nard
Ken je de betekenis van het woord : narrig ?


:hardlach:

Hmmm ergens in een ver duister verleden wel eens van gehoord ja...... :stout: .

nard
08-07-04, 23:05
Geplaatst door mulan
Hmmm ergens in een ver duister verleden wel eens van gehoord ja...... :stout: .

Nou laat maar dan...

Ik wil geen slapende honden narrig maken....

:knipoog:

Hylke
08-07-04, 23:15
Zwart Schaap waarom ga je dan naar de IND? Om een Marokkaanse nationaliteit te verkrijgen?

Zwarte Schaap
08-07-04, 23:27
Geplaatst door Hylke
Zwart Schaap waarom ga je dan naar de IND? Om een Marokkaanse nationaliteit te verkrijgen?

Hylke wel wakker blijven aub. Mijn verblijfsvergunning is ingetrokken door het IND.

BiL@L
08-07-04, 23:53
Geplaatst door Zwarte Schaap
Verdonk: streep door dubbele nationaliteit

Den Haag - Migranten die een Nederlands paspoort aanvragen, moeten afstand doen van hun buitenlandse nationaliteit. Alleen door ondubbelzinnig voor het Nederlanderschap te kiezen, wordt duidelijk gemaakt dat men volledig deel wil uitmaken van de samenleving. Dat schrijft minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) in een brief die morgen in het kabinet wordt besproken.

Het is Verdonk een doorn in het oog dat ruim een half miljoen niet-westerse migranten met een Nederlands paspoort twee of meerdere nationaliteiten aanhoudt. Het leeuwendeel van deze groep bestaat uit Marokkanen (189.545 mensen in 2003) en Turken (234.466). Het aantal migranten dat kiest voor de Nederlandse nationaliteit is daarbij fors gedaald. Van de Turkse gemeenschap lieten zich in 2002 maar 5000 mensen naturaliseren, tegen 30.000 in 1996, zo blijkt uit cijfers van het CBS.

In de Tweede Kamer juicht een meerderheid van CDA, VVD, LPF en D66 een strenger beleid ten aanzien van dubbele nationaliteiten toe. Het principe van enkelvoudige nationaliteit geldt al vanaf 1 oktober 1997, maar sindsdien werden steeds meer uitzonderingen toegestaan, met name aan Marokkaanse en Turkse migranten.

Overleg
Verdonk kondigt 'stevig overleg' met de autoriteiten in Rabat aan, om de Marokkaanse regering tot meer soepelheid te bewegen. Zij wil allochtonen die zich laten naturaliseren, laten deelnemen aan een ceremonie die het verkrijgen van het Nederlanderschap een feestelijk tintje geeft. Het is aan de gemeenten om zo'n ceremonie zelf in te vullen.


Bron: Rotterdams Dagblad 08/07/04

Ik heb hiervan kennis genomen, en voorwaar het is als een voorbeeld voor hen die hun zielen wensen te verkopen voor het sussen van de onrechtvaardigen, de onderdrukkers en de zwartkijkers.

Want wat is het nut van het verbieden van een dubbele nationaliteit wanneer het slechts papiertjes betreft? Wat is het nut van het verbieden van een dubbele nationaliteit wanneer het de ander niet baat, noch schaadt?

Wie B zegt moet eerst A zeggen. Mevrouw Verdonk. Deze is voor u. Nu dat u het vlammetje aan heeft gezet, en het olie dat u toegereikt is door met name lpf veteranen, ertoe heeft bijgedragen dat het zich tot een vuurzee heeft ontwikkelt. De volgende ijskoude douche:

Waarom zijn allochtonen met een NL'se nationaliteit, in de maatschappij nog steeds allochtonen? Waarom is het zo kleurloos aan de top, terwijl er genoeg hoogopgeleide Marokkanen en Turken zijn? Mevrouw de Integratie, waarom zijn zij die hun harten hebben ingewisselt zo alleen?

:jammer:

DEMOcraat
09-07-04, 01:27
Geplaatst door Zwarte Schaap
Verdonk: streep door dubbele nationaliteit

Den Haag - Migranten die een Nederlands paspoort aanvragen, moeten afstand doen van hun buitenlandse nationaliteit. Alleen door ondubbelzinnig voor het Nederlanderschap te kiezen, wordt duidelijk gemaakt dat men volledig deel wil uitmaken van de samenleving. Dat schrijft minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) in een brief die morgen in het kabinet wordt besproken.

Het is Verdonk een doorn in het oog dat ruim een half miljoen niet-westerse migranten met een Nederlands paspoort twee of meerdere nationaliteiten aanhoudt. Het leeuwendeel van deze groep bestaat uit Marokkanen (189.545 mensen in 2003) en Turken (234.466). Het aantal migranten dat kiest voor de Nederlandse nationaliteit is daarbij fors gedaald. Van de Turkse gemeenschap lieten zich in 2002 maar 5000 mensen naturaliseren, tegen 30.000 in 1996, zo blijkt uit cijfers van het CBS.

In de Tweede Kamer juicht een meerderheid van CDA, VVD, LPF en D66 een strenger beleid ten aanzien van dubbele nationaliteiten toe. Het principe van enkelvoudige nationaliteit geldt al vanaf 1 oktober 1997, maar sindsdien werden steeds meer uitzonderingen toegestaan, met name aan Marokkaanse en Turkse migranten.

Overleg
Verdonk kondigt 'stevig overleg' met de autoriteiten in Rabat aan, om de Marokkaanse regering tot meer soepelheid te bewegen. Zij wil allochtonen die zich laten naturaliseren, laten deelnemen aan een ceremonie die het verkrijgen van het Nederlanderschap een feestelijk tintje geeft. Het is aan de gemeenten om zo'n ceremonie zelf in te vullen.


Bron: Rotterdams Dagblad 08/07/04

dat is goedkoop politiek belijden mv verdoemd..
volgens mij weet ze niet hoeveel nederlanders die in het buitenland wonen en werken en een dubbele nationaliteit bezitten.

Goodnight
09-07-04, 08:19
[QUOTE]Geplaatst door BiL@L
Ik heb hiervan kennis genomen, en voorwaar het is als een voorbeeld voor hen die hun zielen wensen te verkopen voor het sussen van de onrechtvaardigen, de onderdrukkers en de zwartkijkers.

Want wat is het nut van het verbieden van een dubbele nationaliteit wanneer het slechts papiertjes betreft? Wat is het nut van het verbieden van een dubbele nationaliteit wanneer het de ander niet baat, noch schaadt?

Wie B zegt moet eerst A zeggen. Mevrouw Verdonk. Deze is voor u. Nu dat u het vlammetje aan heeft gezet, en het olie dat u toegereikt is door met name lpf veteranen, ertoe heeft bijgedragen dat het zich tot een vuurzee heeft ontwikkelt. De volgende ijskoude douche:

[b]Waarom zijn allochtonen met een NL'se nationaliteit, in de maatschappij nog steeds allochtonen? Waarom is het zo kleurloos aan de top, terwijl er genoeg hoogopgeleide Marokkanen en Turken zijn? Mevrouw de Integratie, waarom zijn zij die hun harten hebben ingewisselt zo alleen?
:duim:

Hylke
09-07-04, 08:24
Hylke wel wakker blijven aub. Mijn verblijfsvergunning is ingetrokken door het IND.

OK sorry, mogen wij weten waarom die is ingetrokken?

Waarom wil je hier illegaal blijven, en ga je niet naar Marokko waar jij w.s. geboren bent?

Goodnight
09-07-04, 08:34
Geplaatst door Hylke
OK sorry, mogen wij weten waarom die is ingetrokken?

Waarom wil je hier illegaal blijven, en ga je niet naar Marokko waar jij w.s. geboren bent?

Wat zijn dat nu weer voor idiote vragen?
Gaat het ons wat aan waarom zijn VV is ingetrokken?
En de laatste vraag slaat helemaal alles.Je vraagt iemand die hier bijna zijn hele leven woont waarom hij niet verhuist naar Marokko?
Hallo....slaap je of doe je alsof.Het is geen vrijwillige keus, hij wil hier blijven wonen en als hij in Marokko wil gaan wonen dan doet ie dat zelf wel.Hoeft ie niet toe gedwongen te worden.

nard
09-07-04, 08:41
Geplaatst door Goodnight
Wat zijn dat nu weer voor idiote vragen?
Gaat het ons wat aan waarom zijn VV is ingetrokken?
En de laatste vraag slaat helemaal alles.Je vraagt iemand die hier bijna zijn hele leven woont waarom hij niet verhuist naar Marokko?
Hallo....slaap je of doe je alsof.Het is geen vrijwillige keus, hij wil hier blijven wonen en als hij in Marokko wil gaan wonen dan doet ie dat zelf wel.Hoeft ie niet toe gedwongen te worden.


Ik snap je gevoel wel hoor, dat je het brutaal vindt of zo. Maar de vragen die Hylke stelde heb ik ook aan gedacht. Ik heb ze niet gesteld omdat ik inderdaad deze reactie verwachtte die bijv. jij nu geeft.

Maar ik heb de indruk dat Hylke het belangstellend bedoelt. En dat zou ook mijn bedoeling geweest zijn.
Vanuit mijn beleving (niet om vervelend te doen tegen Schaap, verre van) zou ik er alles aan doen om terug te mogen gaan naar mijn vaderland. Zeker als er aan Nederland maar weinig klopt, zoals Schaap zo vaak laat blijken.
Dus misschien moeten we het anders vragen: verlang je er niet naar om terug te keren naar je vaderland? Of zie je Marokko niet als je vaderland?
En hoe kan het komen dat er nooit de NL nationaliteit is aangevraagd? Had je toch makkelijk kunnen doen?

En wat die vrijblijvendheid van keuze betreft dat Schaap dat zelf wel uitmaakt, dat is precies waar de hele discussie om draait op dit moment. Die vrijblijvendheid wordt er uit gehaald. Er wordt nu verwacht van je om een keuze te maken, maak je die niet (zoals bijv. bij Schaap; geen NL nationaliteit) dan wordt de keuze voor je gemaakt.

taouanza
09-07-04, 08:47
Geplaatst door Hylke
Is het niet zo dat juist doordat je 'in twee werelden leeft' Marokko idealiseert? Er 3 jaar wonen, met het vooruitzicht terug te gaan naar een welvarend land als Nederland, is nog een aardig vrijblijvende periode.

Als je niet eens een definitieve keus maakt blijf je er tussen in hangen. OF je kiest voor geen geld maar wel de 'juiste' omgeving, OF je kiest voor het kapitalistische leven in het westen.

Nee hoor het was de bedoeling daar te blijven.

Hylke
09-07-04, 09:04
Goodnight,


Hallo....slaap je of doe je alsof.Het is geen vrijwillige keus, hij wil hier blijven wonen en als hij in Marokko wil gaan wonen dan doet ie dat zelf wel.Hoeft ie niet toe gedwongen te worden.

Goodnight niet zo heetgebakerd. Ik vraag me af waarom hij een illegaal verblijf, waarvan ik het van dichtbij weet dat dat geen fijn bestaan is, verkiest boven een legaal verblijf, als w.s. hoogopgeleidde in Marokko.

Goodnight
09-07-04, 09:05
Geplaatst door nard
Ik snap je gevoel wel hoor, dat je het brutaal vindt of zo. Maar de vragen die Hylke stelde heb ik ook aan gedacht. Ik heb ze niet gesteld omdat ik inderdaad deze reactie verwachtte die bijv. jij nu geeft.
Maar ik heb de indruk dat Hylke het belangstellend bedoelt. En dat zou ook mijn bedoeling geweest zijn.[/quote]

ja ik vind niet dat men dat kan vragen, natuurlijk ben ik ook nieuwsgierig.Maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt het te vragen.En zeker niet zo openbaar!



Vanuit mijn beleving (niet om vervelend te doen tegen Schaap, verre van) zou ik er alles aan doen om terug te mogen gaan naar mijn vaderland. Zeker als er aan Nederland maar weinig klopt, zoals Schaap zo vaak laat blijken. ja dat vind ik dus een kul opmerking.....waarom?Omdat niemand blijkbaar kritiek mag leveren op het land waar hij in leeft zonder om de oren geslagen te worden met dergelijke opmerkingen.Hij mag en kan kritiek leveren op het leven in NL, op de politiek op de Nederlanders, op de Marokkanen.Zolang het maar op een fatsoenlijke en doordachte manier gedaan wordt.En zonder iedere keer die doodoener voor de voeten geworpen te krijgen.


Dus misschien moeten we het anders vragen: verlang je er niet naar om terug te keren naar je vaderland? Of zie je Marokko niet als je vaderland? om voor Schaap te antwoorden, is het een misdaad het land waar je ouders vandaan komen te koesteren?Er een speciale binding mee te hebben en jaarlijks te bezoeken?Is het een misdaad om je Marokkaan te voelen maar wel in Nederland te wonen?Waarom worden we telkens voor die keuze gesteld?Het een of het ander?Wat voegt het toe?

kan het komen dat er nooit de NL nationaliteit is aangevraagd? Had je toch makkelijk kunnen doen? wederom geef ik een antwoord hierop.Is mijn eigen antwoord: waarom zou je de NL nationaliteit moeten aanvragen?het klinkt meer als een verwijt dan als een vraag.Ik snap het eerlijk gezegd even niet.Is volgens mij altijd een vrije keuze geweest en nu wordt er zo berispend over gedaan alsof je al die tijd stiekem iedereen voor de gek heb lopen houden.
En weer vraag ik: wat voegt het toe?Als iemand mij dat kan uitleggen?


die vrijblijvendheid van keuze betreft dat Schaap dat zelf wel uitmaakt, dat is precies waar de hele discussie om draait op dit moment. Die vrijblijvendheid wordt er uit gehaald. Er wordt nu verwacht van je om een keuze te maken, maak je die niet (zoals bijv. bij Schaap; geen NL nationaliteit) dan wordt de keuze voor je gemaakt.

dat is bullshit.....en pure chantage ook nog.Ik heb precies hetzelfde gehad als ZS....door mijn domme fout weliswaar.Maar ik heb er geen schade door ondervonden en het zou ook BELACHELIJK zijn als ik na 25 jaar opeens terug moest naar Marokko vanwege een dom foutje.Ik heb mijn werk hier, mijn kind, mijn familie.....dat zou echt een grap zijn.

Hylke
09-07-04, 09:06
Taouanza


Nee hoor het was de bedoeling daar te blijven.

Voor mij logische wedervraag wat trok je dan toch weer terug naar dat nare Nederland, terwijl je het in Marokko zo naar de zin had.

Goodnight
09-07-04, 09:07
Geplaatst door Hylke
Goodnight,



Goodnight niet zo heetgebakerd. Ik vraag me af waarom hij een illegaal verblijf, waarvan ik het van dichtbij weet dat dat geen fijn bestaan is, verkiest boven een legaal verblijf, als w.s. hoogopgeleidde in Marokko.

simpelweg omdat het geen 'vrije' keus zou zijn.
Iedere persoon die er ZELF voor kiest terug te gaan naar Marokko en daar een bestaan op te bouwen vind ik alleen maar goed.
Maar als je je VV kwijt raakt en daardoor met uitzetting wordt bedreigd dan is het een ander verhaal....of is dit moeilijk te begrijpen?

Hylke
09-07-04, 09:08
ja ik vind niet dat men dat kan vragen, natuurlijk ben ik ook nieuwsgierig.Maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt het te vragen.En zeker niet zo openbaar!

Cultuurkloof Goodnight? Het is hier geen letterlijk groepsgesprek, maar nog steeds een anoniem babbeltje op internet, anoniem dus.

taouanza
09-07-04, 09:12
Geplaatst door Hylke
Cultuurkloof Goodnight? Het is hier geen letterlijk groepsgesprek, maar nog steeds een anoniem babbeltje op internet, anoniem dus.


Held!:kotsen:

Waarom gaan Liberianen niet terug naar Liberia gezellig naar hun familie.?:moe:

Goodnight
09-07-04, 09:12
Wat mij opvalt aan deze discussie en andere overigens ook is het volgende steeds terugkerende punt:

Als je het zo slecht hebt in Nederland, dan ga je toch terug naar je eigen land?

Dit is zo'n doodoener en zo uitgekauwd en maakt iedere discussie onmogelijk.
Blijkbaar mag je geen kritiek leveren en moet je vooral je mond houden want je hebt het nog altijd beter dan waar je vandaan komt.

Dit is niet alleen iemand de mond snoeren maar ook nog denigrerend en beledigend ook.
Blijkbaar snappen sommige mensen nog steeds niet dat de tijd van meester/slaaf voorbij is.
De kolonisatie is allang afgeschaft en mensen mogen kritiek leveren als ze dat willen.

Volgens mij heb je daar een mooi woord voor wat helaas alleen voor sommigen gereserveerd wordt: vrijheid van meninsguiting....

taouanza
09-07-04, 09:12
Geplaatst door Hylke
Taouanza



Voor mij logische wedervraag wat trok je dan toch weer terug naar dat nare Nederland, terwijl je het in Marokko zo naar de zin had.

Had ik toch al gezegd geld!

Goodnight
09-07-04, 09:14
Geplaatst door Hylke
Cultuurkloof Goodnight? Het is hier geen letterlijk groepsgesprek, maar nog steeds een anoniem babbeltje op internet, anoniem dus.

ja,maar dan hoeft iemand nog steeds niet zijn prive aangelegenheden openbaar te bespreken.
En anoniem of niet, er zijn altijd mensen die je herkennen.

Jij loopt toch ook niet te koop met je prive leven?Is ook anoniem hoor.

Voor zulke vragen heb je PM....of was je daar niet van op de hoogte?

Hylke
09-07-04, 09:21
Waarom gaan Liberianen niet terug naar Liberia gezellig naar hun familie.?

Beetje vreemde vergelijking. Mensen die vluchten voor oorlog en mensen geëmigreerd zijn uit eigen keuze op economische gronden. Natuurlijk mag iedereen zijn mening geven, maar als je alleen kritiek hebt op een land waar jij woont, en daarnaast niets opbouwends zegt is dat natuurlijk vrij provocerend naar mensen die wel veel om dat land geven. En strijkt dat behoorlijk tegen de haren in, een dialoog is dan moeilijk mogelijk.

Hylke
09-07-04, 09:24
Blijkbaar mag je geen kritiek leveren en moet je vooral je mond houden want je hebt het nog altijd beter dan waar je vandaan komt.

Dit is niet alleen iemand de mond snoeren maar ook nog denigrerend en beledigend ook.
Blijkbaar snappen sommige mensen nog steeds niet dat de tijd van meester/slaaf voorbij is.
De kolonisatie is allang afgeschaft en mensen mogen kritiek leveren als ze dat willen.

Volgens mij heb je daar een mooi woord voor wat helaas alleen voor sommigen gereserveerd wordt: vrijheid van meninsguiting....

Wat ik al eerder zei tegen Taouanza kritiek OK, maar ik lees niets anders dan kritiek. En die kritiek is in mijn ogen ook nog alleen opportunistisch, alleen gericht op het belang van de eigen groep.

Goodnight
09-07-04, 09:47
Geplaatst door Hylke
Wat ik al eerder zei tegen Taouanza kritiek OK, maar ik lees niets anders dan kritiek. En die kritiek is in mijn ogen ook nog alleen opportunistisch, alleen gericht op het belang van de eigen groep.

Misschien is dat wat jij er in wil lezen of horen.Je zegt het dus goed: in jouw ogen.Misschien ben jij wel bevooroordeeld en worden je vooroordelen op die manier bevestigd.
Misschien zou je ook verder kunnen kijken en uitzoeken waar dat op gebaseerd is.Misschien zijn mensen wel ergens ontevreden over.Misschien voelen ze zich wel benadeeld.


En dat van kritiek is wederzijds....andersom horen allochtonen ook niets anders dan kritiek op alles wat ze zijn en waar ze voor staan.
Als je eens wist hoe vaak ik aan moet horen dat ik zo 'anders' ben.Zo goed aangepast en zo goed Nederlands spreek.
Mensen beseffen niet hoe denigrerend dat is.Natuurlijk ben ik aangepast, natuurlijk spreek ik Nederlands.Ik woon hier al vanaf 78 vanaf mijn 7de jaar.Maar daarbij ben ik Marokkaans, met mijn eigen gewoontes en normen en waarden.En dat is dus wat velen vergeten wanneer ze zo'n lullige opmerking maken die complimenteus bedoeld is.

En bovendien kritiek is nooit fijn en leuk, daarom heet het kritiek.En Nederlanders kunnen er ook wat van bekritiseren....maar het lijk ( als ik jouw woorden lees) alsof dat alleen maar voorbehouden is aan precies: de Nederlanders.
De rest moet vooral alleen maar blij op alles reageren en vooral niet gaan klagen als je iets onterecht vindt.

taouanza
09-07-04, 10:25
Geplaatst door Hylke
Wat ik al eerder zei tegen Taouanza kritiek OK, maar ik lees niets anders dan kritiek. En die kritiek is in mijn ogen ook nog alleen opportunistisch, alleen gericht op het belang van de eigen groep.

Jij wilt niks anders dan kritiek lezen omdat jij dankbaarheid verwacht.
Wij moeten dankbaar zijn dat we in Nederland wonen. Dus geen kritiek.
Ga fietsen
Dialoog wat versta je onder dialoog als je tegen mensen zegt waarom ga je niet weg?
Moet je doen als je moeder op de koffie komt: Ma waarom ga je niet terug naar huis?
Kijken hoe ze dan reageert.

Hylke
09-07-04, 10:25
Nogmaals kritiek is prima, maar de aversie tegen Nederland en west Europa die uit veel monden/hoofden klinkt stijgt uit boven een begrip als kritiek.

En als aversie de grondtoon is, dan kan kritiek nooit leiden tot begrip.

Goodnight
09-07-04, 10:28
Geplaatst door Hylke
Nogmaals kritiek is prima, maar de aversie tegen Nederland en west Europa die uit veel monden/hoofden klinkt stijgt uit boven een begrip als kritiek.

En als aversie de grondtoon is, dan kan kritiek nooit leiden tot begrip.

ja je heb gelijk...... :verward:

taouanza
09-07-04, 10:29
Geplaatst door Hylke
Nogmaals kritiek is prima, maar de aversie tegen Nederland en west Europa die uit veel monden/hoofden klinkt stijgt uit boven een begrip als kritiek.

En als aversie de grondtoon is, dan kan kritiek nooit leiden tot begrip.

Vandaar dat men maar eindeloos Marokkanen blijft bekritiseren.:verward:

Hylke
09-07-04, 10:30
Weet ik, daarom zei ik het ook :roker:

Hylke
09-07-04, 10:31
Vandaar dat men maar eindeloos Marokkanen blijft bekritiseren

Kip/ei verhaal Taouanza.

taouanza
09-07-04, 10:33
Geplaatst door Hylke
Kip/ei verhaal Taouanza.

Als je eigen gezwam niet kan volgen waarom zou ik het moeten.:zwaai:

Hylke
09-07-04, 10:36
Wat was er eerder, de aversie van Marokkaanse moslims tegen de westerse levenswijze en cultuur of de kritiek op de Marokkanen.

Wat was er eerder de last die een groep jonge Marokkanen veroorzaakt in de grote steden, en de weinige aanpak ervan vanuit de eigen gemeenschap, of de kritiek op de Marokkanen.

taouanza
09-07-04, 10:41
Geplaatst door Hylke
Wat was er eerder, de aversie van Marokkaanse moslims tegen de westerse levenswijze en cultuur of de kritiek op de Marokkanen.

Wat was er eerder de last die een groep jonge Marokkanen veroorzaakt in de grote steden, en de weinige aanpak ervan vanuit de eigen gemeenschap, of de kritiek op de Marokkanen.


Nogmaals kritiek is prima, maar de aversie tegen Marokkanen en Moslims die uit veel monden/hoofden klinkt stijgt uit boven een begrip als kritiek.

En als aversie de grondtoon is, dan kan kritiek nooit leiden tot begrip.


:zwaai:

Rabi'ah.
09-07-04, 10:53
Ik heb het topic gelezen, en moet zeggen dat ik van de ene verbazing in de andere val.

ZS schrijft hier over zijn problemen waar hij mee in de knoop zit en van de kant van Hylke en Nard zie ik nauwelijks zinnige reacties. :moe:

Ipv. hem een hart onder de riem te steken en met hem mee te denken, wordt er meteen maar vanuitgegaan dat het wel zijn eigen schuld zal zijn en wordt hem passiviteit verweten. :moe:

Nou sorry hoor, jullie kennen de verhalen over illegaal zijn in Nederland niet, ik wel, en ik zou het mijn ergste vijand niet toewensen.

Als je hier "illegaal" bent -het woord alleen al!- heb je niks, ben je niks, en kan je niks.

Je kunt niet werken, hebt geen recht op medische zorg want je bent niet verzekerd en zit soms jaren te wachten op een antwoord.

Ondertussen kun je getrouwd zijn en halfvolwassen kinderen hebben en alsnog teruggestuurd worden.

Ook zo fijn: Als je teruggestuurd werd, werd je vroeger nog begeleid naar je woonplaats.

Nu gaat het zo, of je geld hebt of niet.: Je wordt op het vliegtuig gezet en op een vliegveld in je land van herkomst gedumpt en verder zoek je het maar uit. :moe:

Tegenwoordig zijn er zelfs speciale "uitzetvliegtuigen", omdat de overheid niet wil dat men ziet hoe mensen zonder verblijfsvergunning in dit land behandeld worden.

Probeer je maar eens in te denken hoe erg dat is, zeker als je hier het grootste gedeelte van je leven gewoond hebt en ineens nergens recht op hebt. :moe:

Ik word dan ook echt misselijk van de reacties van Hylke. Ooit gehoord van een verblijfsvergunning willen hebben, maar niet de nationaliteit?

En wat betreft het vluchtelingenbeleid: Het is niet voor niets dat diverse gerenommeerde mensenrechtenorganisaties geklaagd hebben dat het Nederlandse beleid tegen diverse internationale vluchtelingenverdragen ingaat.

Het verhaaltje dat vroeger iedereen "maar binnenkwam" is ook grote flauwekul. Wat betreft de gastarbeiders klopt dat idd, maar die waren dan ook van groot belang voor de Nederlandse economie. :rolleyes:

Voorbeeldje uit de praktijk: Mijn ouders hebben in de zeventiger jaren actiegevoerd voor een gevluchte christelijke Turk, die uit zijn geboortestreek kwam vluchten omdat christenen in dat gebied vervolgd en soms zelfs vermoord werden. De ambassade werd opgetrommeld, verschillende organisaties die zich gespecialiseerd hadden in mensenrechten en mensenrechten in Turkije zeiden dat het NIET veilig was en hij werd toch teruggestuurd.
Niemand heeft ooit meer iets van hem gehoord.

En zo zijn er nog wel meer verhalen. :moe:

En het nonsensverhaaltje dat er meer opvang in de regio plaats zou moeten vinden, slaat nergens op, aangezien er in landen als Iran, Pakistan, Jordanië en veel Afrikaanse landen al miljoenen vluchtelingen zijn, die soms zelfs de meerderheid van de bevolking uitmaken. :moe:

Dus kortom: Een beetje inlevingsvermogen en solidariteit zou bepaalde mensen hier niet misstaan. :moe:



Groetjes,

Rabiah.

Goodnight
09-07-04, 10:57
Geplaatst door Hylke
Weet ik, daarom zei ik het ook :roker:

ik hoop dat het sarcasme je niet is ontgaan?

Hylke
09-07-04, 12:27
Rabiah om 10.04 uur had ik al de volgende reaktie naar Zwarte schaap:

"Goodnight niet zo heetgebakerd. Ik vraag me af waarom hij een illegaal verblijf, waarvan ik het van dichtbij weet dat dat geen fijn bestaan is, verkiest boven een legaal verblijf, als w.s. hoogopgeleidde in Marokko."

Een vroegere buurjongen was ook illegaal, ik kon goed met hem overweg, hij voelde zich voortdurend opgejaagd, hij was Algerijn.

Ik weet dat illegaal zijn bepaald geen pretje is, maar daarom vraag ik ook waarom hij niet terug gaat, alles beter dan illegaal leven in Nederland.

Rabi'ah.
09-07-04, 12:30
Geplaatst door Hylke
Rabiah om 10.04 uur had ik al de volgende reaktie naar Zwarte schaap:

"Goodnight niet zo heetgebakerd. Ik vraag me af waarom hij een illegaal verblijf, waarvan ik het van dichtbij weet dat dat geen fijn bestaan is, verkiest boven een legaal verblijf, als w.s. hoogopgeleidde in Marokko."

Een vroegere buurjongen was ook illegaal, ik kon goed met hem overweg, hij voelde zich voortdurend opgejaagd, hij was Algerijn.

Ik weet dat illegaal zijn bepaald geen pretje is, maar daarom vraag ik ook waarom hij niet terug gaat, alles beter dan illegaal leven in Nederland.

Ik vind het alsnog een domme en ongevoelige vraag die impliceert dat hij zelf verantwoordelijk is voor zijn problemen.

Eventuele kritische vragen zouden mijns inziens aan de IND gesteld moeten worden en niet aan ZS. :moe:


Groetjes,

Rabiah.

Hylke
09-07-04, 12:32
Waarom leg jij de verantwoordelijkheid van iemands illegaal verblijf hier bij de IND?

taouanza
09-07-04, 12:54
Geplaatst door Hylke
Rabiah om 10.04 uur had ik al de volgende reaktie naar Zwarte schaap:

"Goodnight niet zo heetgebakerd. Ik vraag me af waarom hij een illegaal verblijf, waarvan ik het van dichtbij weet dat dat geen fijn bestaan is, verkiest boven een legaal verblijf, als w.s. hoogopgeleidde in Marokko."

Een vroegere buurjongen was ook illegaal, ik kon goed met hem overweg, hij voelde zich voortdurend opgejaagd, hij was Algerijn.

Ik weet dat illegaal zijn bepaald geen pretje is, maar daarom vraag ik ook waarom hij niet terug gaat, alles beter dan illegaal leven in Nederland.

Heb je dat ook aan de Algerijn verteld?

taouanza
09-07-04, 12:54
Geplaatst door Hylke
Waarom leg jij de verantwoordelijkheid van iemands illegaal verblijf hier bij de IND?

Omdat het een fout is van het IND. Hij is het land niet binnen geslopen.

Rabi'ah.
09-07-04, 12:57
Geplaatst door Hylke
Waarom leg jij de verantwoordelijkheid van iemands illegaal verblijf hier bij de IND?

Zie Taouanza's reply.

Iwan
09-07-04, 13:08
Geplaatst door Bismilaah
Typisch een reactie van een bewindsvrouw in Nederland heden ten dage..

Ipv zich te bekommeren om de ongelooflijke ongelijkheid in inkomens, de zinloze verkwistingen van de verschillende overheden en de prijsstijgingen terwijl de inkomens van de minima laag blijven gaan ze praten over een paspoort :maf3:.

Waarom gaan ze al die frauderende ambtenaren niet eens aanpakken? Waarom verdienen zij 10.000 euro per maand en moet een bijstandvrouwtje met 3 kinderen rondkomen van 700 euro waarbij de regering haar nog wil eens korten op haar ziekenfonds!

Waarom voeren ze zomaar een euro in waar geen kip om heeft gevraagd?

Waarom blijven de huurprijzen maar stijgen, maar blijven fabrieksarbeiders gewoon 1150 euro per maand verdienen? En ambtenaren gaan er straks 35% op vooruit??!

Ga daar eens brieven over schrijven mw. Verdonk! Pak die bureaucratie en die fraude eens aan op die departementen!

De best verdediging is anvalen. Dit is de motto van dit regering.

kspeciaal
09-07-04, 13:21
Geplaatst door Zwarte Schaap

Overleg
Verdonk kondigt 'stevig overleg' met de autoriteiten in Rabat aan, om de Marokkaanse regering tot meer soepelheid te bewegen. Zij wil allochtonen die zich laten naturaliseren, laten deelnemen aan een ceremonie die het verkrijgen van het Nederlanderschap een feestelijk tintje geeft. Het is aan de gemeenten om zo'n ceremonie zelf in te vullen.
Stevig gesprek hahaha! Als je al zoveel moeite hebt met je Balkie-Club om Godett en haar broer te bedwingen die voor een deel uit NLse kas betaald worden, hoe wil je dat bijmarokko doen? Wat zijn je "stevige" onderhandelingsinstrumenetenm Verdonk? ga je dreigen om de export van (besmette) NLse tulpen stop te zetten ofzo?

nard
09-07-04, 13:22
Geplaatst door kspeciaal
Stevig gesprek hahaha! Als je al zoveel moeite hebt met je Balkie-Club om Godett en haar broer te bedwingen die voor een deel uit NLse kas betaald worden, hoe wil je dat bijmarokko doen? Wat zijn je "stevige" onderhandelingsinstrumenetenm Verdonk? ga je dreigen om de export van (besmette) NLse tulpen stop te zetten ofzo?


Niet zo arrogant, kspeciaal. Zulke dingen kan je alleen met kracht beweren als je wisselgeld hebt.

:nl:

nard
09-07-04, 13:23
Geplaatst door taouanza
Held!:kotsen:

Waarom gaan Liberianen niet terug naar Liberia gezellig naar hun familie.?:moe:

Zeg Taouanza, ga je hem ook uitnodigen om naar Rotterdam te komen?
Of is die dienstverlening exclusief voor mij?

;)

kspeciaal
09-07-04, 13:36
Geplaatst door nard
Niet zo arrogant, kspeciaal. Zulke dingen kan je alleen met kracht beweren als je wisselgeld hebt.

:nl: Speel de advocaat van duivel dan zou ik zeggen! Wat ga je inzetten als NLse regering om te onderhandelen. jij weet volgens mij niet hoeveel aanzien de NLse staat bij de Marokkaanse heeft ! 0,0 dus...simpelweg omdat Marokko weinig belangen heeft in NL behalve de Marokkanen die hier wonen. En hun belang is echt niet zo belangrijk voor die regering dat men voor hun belang zijn grondwet gaat wijzigen hoor!! Ik geef je een voorbeeld: die discussie vorig jaar geloof ik, over het verschaffen van inzage in de eigendommen van de Marokkaanse uitkeringsgerechtigden in NL toen hoorde ik ook die term stevige discussie vallen. wat heeft opgeleverd? Niet veel ... NL heeft uiteindelijk veen concessies moeten doen en wacht nog steeds op inzage...
Ik vind dit gewoon Politiek gelul van dit kabinet en dat begint me wel een beetje de keel uit te hangen! Doen wat ze zeggen en zeggen wat ze doen MY....
(Dat allemaal afgezien van de discussie of het wel of niet goed is om een dubbele nationaliteit in NL!).

taouanza
09-07-04, 13:37
Geplaatst door nard
Zeg Taouanza, ga je hem ook uitnodigen om naar Rotterdam te komen?
Of is die dienstverlening exclusief voor mij?

;)


Nee alleen jij :staart:

nard
09-07-04, 13:42
Geplaatst door Goodnight

ja ik vind niet dat men dat kan vragen, natuurlijk ben ik ook nieuwsgierig.Maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt het te vragen.En zeker niet zo openbaar!


Prima, bedankt voor je mening. Ik heb een andere. Ik vind dat t wel kan, zeker in belangstellende zin. Als Schaap vervolgens niet transparant in wil zijn is het mij oke. 't Geeft mogelijk hooguit te denken.



ja dat vind ik dus een kul opmerking.....waarom?Omdat niemand blijkbaar kritiek mag leveren op het land waar hij in leeft zonder om de oren geslagen te worden met dergelijke opmerkingen.Hij mag en kan kritiek leveren op het leven in NL, op de politiek op de Nederlanders, op de Marokkanen.Zolang het maar op een fatsoenlijke en doordachte manier gedaan wordt.En zonder iedere keer die doodoener voor de voeten geworpen te krijgen.


Dat is geen kul opmerking. Ik vind dat jij dat veel te makkelijk roept. De wijze waarop Schaap (en niet alleen hij!!!) eeuwig en altijdHolland af loopt te zeiken is iets principieel anders dan kritiek hebben op.

Hij roept van zijn kant de vraag over zich af; als je 't hier dan zo slecht vindt en daartegenover is Marokko zo goddelijk goed, en moreover ben je hier ook nog eens illegaal. Wat is dan je probleem, man?



Om voor Schaap te antwoorden, is het een misdaad het land waar je ouders vandaan komen te koesteren?Er een speciale binding mee te hebben en jaarlijks te bezoeken?Is het een misdaad om je Marokkaan te voelen maar wel in Nederland te wonen?Waarom worden we telkens voor die keuze gesteld?Het een of het ander?Wat voegt het toe?


Het is jarenlang geen misdaad geweest en dat is het ook nu niet. Maar er worden keuzen van je gevraagd. Er wordt meer van mensen gevraagd dan alleen "aanwezigheidsplicht". Minimaal nationaliteit. En een minimale positieve gemotiveerdheid voor de Nederlandse samenleving als samenleving, als cultuur, als economie, als alles wat relevant is. Daar is niets mee misvraagd, Good.
Tweeslachtigheid wordt niet meer geaccepteerd.
Dat blijf ik me dus afvragen; waarom heeft Schaap nooit een NL nationaliteit aangevraagd?



Wederom geef ik een antwoord hierop.Is mijn eigen antwoord: waarom zou je de NL nationaliteit moeten aanvragen?het klinkt meer als een verwijt dan als een vraag.Ik snap het eerlijk gezegd even niet.Is volgens mij altijd een vrije keuze geweest en nu wordt er zo berispend over gedaan alsof je al die tijd stiekem iedereen voor de gek heb lopen houden.
En weer vraag ik: wat voegt het toe?Als iemand mij dat kan uitleggen?


Waarom NL nationaliteit? Ik vind de vraag al knap ver gaan. Ik verwijt werkelijk helemaal niemand wat. Ik vraag slechts. Als je hier bekant je hele leven woont en je hebt nog geen NL nationaliteit, lijkt me een bijzondere zaak.
Aan iemand die hier zijn hele leven woont, mag worden gevraagd wat hij of zij wil zijn Nederlander of in dit geval Marokkaan. In juridische zin, lijkt me logisch. Het voegt alles toe, je bent juridisch Nederlander of je bent het niet. En als je het niet bent, dan mag je hier zijn op basis van verblijfsvergunningen. Die kunnen verlengd worden enz., maar als ook dat niet meer gebeurd, dan houdt toch een keer op.

Alleen Schaap loopt nu tegen een boel bureaucratische ellende aan, waar we ons met zijn allen voor moeten schamen. Puinhopen van Paars. Die hebben twee regeringsperioden alles laten lopen, laten lopen, laten lopen. En dat heeft bij veel niet-Nederlanders bepaalde verwachtingen gewekt en bepaalde juridische procedures zijn nooit goed afgerond omdat t toch allemaal niets uitmaakte. We polderen, gedogen en slaan maatschappelijke kritiek gewoon neer. Zo is het een jaar of 10 a 15 hier geweest.
En dat dat bij bijv. Schaap verkeerde verwachtingen heeft gewekt vind ik beroerd. Maar Balkenende II is niets te verwijten. Laten we ons met onze dank wenden tot Kok en kornuiten.



dat is bullshit.....en pure chantage ook nog.Ik heb precies hetzelfde gehad als ZS....door mijn domme fout weliswaar.Maar ik heb er geen schade door ondervonden en het zou ook BELACHELIJK zijn als ik na 25 jaar opeens terug moest naar Marokko vanwege een dom foutje.Ik heb mijn werk hier, mijn kind, mijn familie.....dat zou echt een grap zijn. [/B]

Jij vindt t chantage en bullshit. Weer van die krachtige woorden.
Ik vind van niet. Het is zoals ik al zei opruimen van puinhopen van een clubje machthebbers dat er een zooi van hebben gemaakt, onder andere waardoor Schaap nu met de gebakken peren zit.
12 jaar paars bewind is hier een grap geweest. Daar moet je zijn.
Maar nogmaals, de vrijblijvendheid wordt er uit getrokken. Dat is ten diepste terecht, maar in de praktijk vaak heel pijnlijk. Het had namelijk eerder kunnen gebeuren, waardoor veel ellende te voorkomen was geweest.

nard
09-07-04, 13:43
Geplaatst door taouanza
Nee alleen jij :staart:

Ik voel me een bevoorrecht mensch!

:nerveus:

taouanza
09-07-04, 13:46
Geplaatst door nard
Ik voel me een bevoorrecht mensch!

:nerveus:

:kotsen:

jij vindt dus dat ZS er eerder uitgezet moet worden????????????????

Ik neem alles terug ik zou zo'n walgelijk persoon zoals jij niet willen zien al hing mijn leven ervan af.

Rabi'ah.
09-07-04, 13:48
Geplaatst door taouanza
:kotsen:

jij vindt dus dat ZS er eerder uitgezet moet worden????????????????

Huh? :confused:

Did I miss something? :confused:

Zwarte Schaap
09-07-04, 13:48
Geplaatst door Hylke
OK sorry, mogen wij weten waarom die is ingetrokken?

Waarom wil je hier illegaal blijven, en ga je niet naar Marokko waar jij w.s. geboren bent?

Dit zegt de IND:


Daar betrokkene niet heeft gereageerd op de gezonden formulieren en bij huisbezoek niet is aangetroffen wordt gesteld dat betrokkene met onbekende bestemming is vertrokken. Daar hier te lande van betrokkene geen andere verblijfplaats bekend is gewordenwordt geconcludeerd dat betrokkene zijn hoofdverblijf buiten Nederland heeft verplaatst.

Ingevolge het bepaalde in artikel 4:84 van de Algemene wet bestuursecht handelt het bestuursorgaan overeenkomstig de beleidsregels, tenzij dat voor één of meer belanghebbenden gevolgen zou hebben die wegens bijzondere omstandigheden onevenredig zijn in verhouding tot de met de beleidsegels te dienen doelen.

In dit geval is niet gebleken dat bijzondere feiten of omstandigheden op grond waarvan, bij afweging van alle aan de orde komende belangen, toch aanleiding bestaat betrokkene in het bezit te laten van de verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd regulier.

Niets gebleken is immers van zodanige bijzondere feiten en omstandigheden dat een beslissing overenkomstig bedoelde beleidsregels in dit geval zou leiden tot nadelige of voordelige gevolgen voor één of meer belanghebbenden, die onevenredig zouden zijn in verhouding met de door de beleidsregels te dienen doelen. Evenmin is genleken dat strikte naleving van vorenvermelde beleidsregels, gelet p de strekking ervan en in de onderliggende wettelijke regeling, in dit geval niet nodig is en bovendien een onevenredige nadeel zou opleveren voor één of meer belanghebbenden.

Alles in ogenschouw genomen, is niet gebleken dat internationale verplichtingen tot het afzien van de intrekking van de aan betrokkene verleende verblijfsvergunning regulier voor bepaalde tijd nopen en ook niet dat met de aanwezigheid van betrokkene hier te lande een wezenlijk Nederlands belang is gediend. Evenmin is gebleken dat op grond van klemmende redenen van humanitaire aard betrokkene in het bezit dient te worden gelaten van de verleende verblijfsvergunning regulier voor onbepaalde tijd. Daarom wordt de verblijfsvergunning ingetrokken.

De formulieren waar de IND opdoelt is ter vervanging van mijn verblijfsvergunning, niet omdat het verlopen is, mijn vergunning was nog geldig tot het jaar 2005, maar omdat er een nieuwe model is verschenen. Ik heb maar 1 formulier in augustus ontvangen, aangezien mijn naam verkeerd geregistreerd is bij de GBA, wilde ik mijn naam correct laten inschrijven om eventuele problemen bij de verscherpte grenscontroles van de EU te voorkomen. (Mijn naam kwam niet volledig overeen met mijn naam zoals die op al mijn andere bescheiden zoals een paspoort voorkomt)

Om mijn naam corrrect te laten inschrijven moest ik een originele geboorteakte overhandigen. Dat kun je alleen in Marokko halen, die geboorteakte moet ook nog gelegaliseerd worden door de Nederlandse consulaat in Rabat. Kortom een hele trip. Aangezien mijn ouders in November naar Marokko gingen wachte ik dat af zodat zij dat voor mij konden doen, er stond namelijk niets in de brief van de IND dat ik binnen een bepaalde termijn moest reageren.

Ze zeggen dat ze een huisbezoek hebben gedaan, nou daar heb ik niets van gemerkt terwijl ik in de winter altijd thuis zit, behalve natuurlijk als ik werk. Van dat huisbezoek hebben ze ook geen ene briefje achtergelaten van meneer we zijn bij u langs geweest wilt u zich melden of zo.

Waarom ik hier nog wil blijven is om de volgende redenen:
-Ik ben hier opgegroeid, al mijn kenissen en vrienden wonen dus hier.
-Mijn directe familie zoals Mama, Papa, broers en zus wonen hier.
-Ik kan geen ''Marokkaans'' lezen en schrijven, zelfs de Marokkaanse journaals versta ik niet.
-In Marokko weet ik niet wat ik moet doen aangezien mijn opleidingen in het Nederlands zijn en je met de Nederlandse taal in Marokko niet ver komt.

Ik wil wel weggaan maar alleen wanneer ik dat wil en ik er klaar voor ben.

nard
09-07-04, 13:51
Geplaatst door taouanza
:kotsen:

jij vindt dus dat ZS er eerder uitgezet moet worden????????????????

Niet gelijk kotsen, dat heeft geen zin. En ik raak er toch niet van onder de indruk, want ik vind je toch wel aardig.

Wat ik persoonlijk voel is dubbel ten aanzien van Schaap, heb ik hierboven al laten doorschemeren:
1. Bijna zijn hele leven hier (wat is bijna trouwens?). Aan het lijntje gehouden door een linksig, politiek correct regime. En nu met zijn kop tegen de muur lopen omdat er in het verleden dingen niet goed zijn afgerond (misschien voor een stukje zijn eigen verantwoordelijkheid..??)
Op grond daarvan zeg ik: Schaap moet blijven.

2. Zijn houding: Nederland is stierestront en Marokko is het walhalla.
Op grond daarvan zeg ik: ga dan lekker, want je bent nog illegaal ook.
Bovendien is Marokko Irak niet, dus een mannetje met de intelligentie en assertiviteit als Schaap overleeft daar prima.

Dus al met al ben ik er niet uit ten aanzien van hem.
Maar goed, dit zijn mijn gedachten.
Misschien dat jij, Taouanza, bereid bent mij te helpen mijn definitieve mening t.a.v. Schaap te vormen?

:)

taouanza
09-07-04, 13:52
Geplaatst door Rabi'ah.
Huh? :confused:

Did I miss something? :confused:


Geplaatst door nard
Prima, bedankt voor je mening. Ik heb een andere. Ik vind dat t wel kan, zeker in belangstellende zin. Als Schaap vervolgens niet transparant in wil zijn is het mij oke. 't Geeft mogelijk hooguit te denken.



Dat is geen kul opmerking. Ik vind dat jij dat veel te makkelijk roept. De wijze waarop Schaap (en niet alleen hij!!!) eeuwig en altijdHolland af loopt te zeiken is iets principieel anders dan kritiek hebben op.

Hij roept van zijn kant de vraag over zich af; als je 't hier dan zo slecht vindt en daartegenover is Marokko zo goddelijk goed, en moreover ben je hier ook nog eens illegaal. Wat is dan je probleem, man?



Het is jarenlang geen misdaad geweest en dat is het ook nu niet. Maar er worden keuzen van je gevraagd. Er wordt meer van mensen gevraagd dan alleen "aanwezigheidsplicht". Minimaal nationaliteit. En een minimale positieve gemotiveerdheid voor de Nederlandse samenleving als samenleving, als cultuur, als economie, als alles wat relevant is. Daar is niets mee misvraagd, Good.
Tweeslachtigheid wordt niet meer geaccepteerd.
Dat blijf ik me dus afvragen; waarom heeft Schaap nooit een NL nationaliteit aangevraagd?



Waarom NL nationaliteit? Ik vind de vraag al knap ver gaan. Ik verwijt werkelijk helemaal niemand wat. Ik vraag slechts. Als je hier bekant je hele leven woont en je hebt nog geen NL nationaliteit, lijkt me een bijzondere zaak.
Aan iemand die hier zijn hele leven woont, mag worden gevraagd wat hij of zij wil zijn Nederlander of in dit geval Marokkaan. In juridische zin, lijkt me logisch. Het voegt alles toe, je bent juridisch Nederlander of je bent het niet. En als je het niet bent, dan mag je hier zijn op basis van verblijfsvergunningen. Die kunnen verlengd worden enz., maar als ook dat niet meer gebeurd, dan houdt toch een keer op.

Alleen Schaap loopt nu tegen een boel bureaucratische ellende aan, waar we ons met zijn allen voor moeten schamen. Puinhopen van Paars. Die hebben twee regeringsperioden alles laten lopen, laten lopen, laten lopen. En dat heeft bij veel niet-Nederlanders bepaalde verwachtingen gewekt en bepaalde juridische procedures zijn nooit goed afgerond omdat t toch allemaal niets uitmaakte. We polderen, gedogen en slaan maatschappelijke kritiek gewoon neer. Zo is het een jaar of 10 a 15 hier geweest.
En dat dat bij bijv. Schaap verkeerde verwachtingen heeft gewekt vind ik beroerd. Maar Balkenende II is niets te verwijten. Laten we ons met onze dank wenden tot Kok en kornuiten.



Jij vindt t chantage en bullshit. Weer van die krachtige woorden.
Ik vind van niet. Het is zoals ik al zei opruimen van puinhopen van een clubje machthebbers dat er een zooi van hebben gemaakt, onder andere waardoor Schaap nu met de gebakken peren zit.
12 jaar paars bewind is hier een grap geweest. Daar moet je zijn.
Maar nogmaals, de vrijblijvendheid wordt er uit getrokken. Dat is ten diepste terecht, maar in de praktijk vaak heel pijnlijk. Het had namelijk eerder kunnen gebeuren, waardoor veel ellende te voorkomen was geweest.

Rabi'ah.
09-07-04, 13:58
Geplaatst door taouanza


Oke, ik snap het al.
Ik begon Nard net een beetje aardig te vinden, maar ik heb nu alweer gegeten en gedronken. :moe:

Idd :kotsen:


:moe:

En dat speelt waarschijnlijk iedere zondag in de kerk de heilige christen. :moe:

@ Nard: Jij bent als de Farizeëer die een zwaargewonde man langs de weg liet liggen omdat hij niet met vieze handen de tempel in mocht. :moe:



Groetjes,

Rabiah.

nard
09-07-04, 13:58
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dit zegt de IND:



De formulieren waar de IND opdoelt is ter vervanging van mijn verblijfsvergunning, niet omdat het verlopen is, mijn vergunning was nog geldig tot het jaar 2005, maar omdat er een nieuwe model is verschenen. Ik heb maar 1 formulier in augustus ontvangen, aangezien mijn naam verkeerd geregistreerd is bij de GBA, wilde ik mijn naam correct laten inschrijven om eventuele problemen bij de verscherpte grenscontroles van de EU te voorkomen. (Mijn naam kwam niet volledig overeen met mijn naam zoals die op al mijn andere bescheiden zoals een paspoort voorkomt)

Om mijn naam corrrect te laten inschrijven moest ik een originele geboorteakte overhandigen. Dat kun je alleen in Marokko halen, die geboorteakte moet ook nog gelegaliseerd worden door de Nederlandse consulaat in Rabat. Kortom een hele trip. Aangezien mijn ouders in November naar Marokko gingen wachte ik dat af zodat zij dat voor mij konden doen, er stond namelijk niets in de brief van de IND dat ik binnen een bepaalde termijn moest reageren.

Ze zeggen dat ze een huisbezoek hebben gedaan, nou daar heb ik niets van gemerkt terwijl ik in de winter altijd thuis zit, behalve natuurlijk als ik werk. Van dat huisbezoek hebben ze ook geen ene briefje achtergelaten van meneer we zijn bij u langs geweest wilt u zich melden of zo.

Waarom ik hier nog wil blijven is om de volgende redenen:
-Ik ben hier opgegroeid, al mijn kenissen en vrienden wonen dus hier.
-Mijn directe familie zoals Mama, Papa, broers en zus wonen hier.
-Ik kan geen ''Marokkaans'' lezen en schrijven, zelfs de Marokkaanse journaals versta ik niet.
-In Marokko weet ik niet wat ik moet doen aangezien mijn opleidingen in het Nederlands zijn en je met de Nederlandse taal in Marokko niet ver komt.

Ik wil wel weggaan maar alleen wanneer ik dat wil en ik er klaar voor ben.

Dank je wel voor je uitleg.
Je zit knap in de problemen.
Hoe ga je dit nu verder aanpakken?

nard
09-07-04, 14:02
Geplaatst door Rabi'ah.
Oke, ik snap het al. Ik begon Nard net een beetje aardig te vinden, maar ik heb nu alweer gegeten en gedronken. :moe: Idd :kotsen: :moe:
En dat speelt waarschijnlijk iedere zondag in de kerk de heilige christen. :moe: @ Nard: Jij bent als de Farizeëer die een zwaargewonde man langs de weg liet liggen omdat hij niet met vieze handen de tempel in mocht. :moe:
Groetjes,

Rabiah.

Bla bla......
Je bent niet goed bij je hoofd, Rabiah. Je voorbeeld klopt van geen kanten.
Pas als ik langs jouw maatlat pas, dan ben ik een goed christen. Tja, dan in jouw ogen maar geen goed christen. Blij dat jij niet normerend bent in dezen....

Rabi'ah.
09-07-04, 14:02
Geplaatst door nard
Dank je wel voor je uitleg.
Je zit knap in de problemen.
Hoe ga je dit nu verder aanpakken?

Wat ben jij een walgelijke etterbak zeg. :moe:

Vooral dat laatste treiterige zinnetje, op zo'n domineesachtig toontje van "het is je eigen schuld, eigen verantwoordelijkheid, blablablablabla". :moe:

Waarom bied jij Schaap je hulp niet aan, jij vindt het toch ook erg en je woont toch ook in Rotterdam?

Nou?

Dan doe je namelijk iets beters dan blaming the victim. :moe:



Groetjes,

Rabiah.

Rabi'ah.
09-07-04, 14:04
Geplaatst door nard
Bla bla......
Je bent niet goed bij je hoofd, Rabiah. Je voorbeeld klopt van geen kanten.
Pas als ik langs jouw maatlat pas, dan ben ik een goed christen. Tja, dan in jouw ogen maar geen goed christen. Blij dat jij niet normerend bent in dezen....

Ach, heb ik je geraakt met mijn vergelijking Nardje? :rolleyes:

Dan moet je maar niet zo misselijk doen tegen Schaap en je eens proberen in te leven in een ander. :moe:

nard
09-07-04, 14:06
Geplaatst door Rabi'ah.
[B]Wat ben jij een walgelijke etterbak zeg. :moe: Vooral dat laatste treiterige zinnetje, op zo'n domineesachtig toontje van "het is je eigen schuld, eigen verantwoordelijkheid, blablablablabla". :moe: Waarom bied jij Schaap je hulp niet aan, jij vindt het toch ook erg en je woont toch ook in Rotterdam? Nou? Dan doe je namelijk iets beters dan blaming the victim. :moe: Groetjes, Rabiah. [/B ]

Dag Rabiah. :duim:
Wen er nou maar aan dat bepaalde normale vragen ook gewoon gesteld moeten kunnen worden.

Dat jij dan de behoefte voelt om te gaan lopen gillen en kakelen, vind ik prima, :D , maar wees je even bewust van de indruk die je maakt.
Het is in ieder geval duidelijk dat je grof mis zit te praten.

nard
09-07-04, 14:09
Geplaatst door Rabi'ah.
Ach, heb ik je geraakt met mijn vergelijking Nardje? :rolleyes:

Dan moet je maar niet zo misselijk doen tegen Schaap en je eens proberen in te leven in een ander. :moe:

Je bedoelt dat je graag wil dat ik geraakt ben door je vergelijking?
Tja, helaas.
Ik wordt in het dagelijks leven zat vaak geraakt, maar wel door andere zaken dan door de typerende agressieve, aanvallerige houding die ik hier zo vaak tegenkom als mensen geen gelijk krijgen. En waar jij nu in uitmunt.

Dus je hakt maar lekker een eind weg, maar ik zou adviseren; spaar je energie.

taouanza
09-07-04, 14:11
Geplaatst door nard
Je bedoelt dat je graag wil dat ik geraakt ben door je vergelijking?
Tja, helaas.
Ik wordt in het dagelijks leven zat vaak geraakt, maar wel door andere zaken dan door de typerende agressieve, aanvallerige houding die ik hier zo vaak tegenkom als mensen geen gelijk krijgen. En waar jij nu in uitmunt.

Dus je hakt maar lekker een eind weg, maar ik zou adviseren; spaar je energie.

Iemand weg willen sturen das pas niet agressief en aanvallerig. Das heel lief.

nard
09-07-04, 14:12
Geplaatst door taouanza
Iemand weg willen sturen das pas niet agressief en aanvallerig. Das heel lief.

Lezen, popje

taouanza
09-07-04, 14:13
Geplaatst door Rabi'ah.
Oke, ik snap het al.
Ik begon Nard net een beetje aardig te vinden, maar ik heb nu alweer gegeten en gedronken. :moe:

Idd :kotsen:


:moe:

En dat speelt waarschijnlijk iedere zondag in de kerk de heilige christen. :moe:

@ Nard: Jij bent als de Farizeëer die een zwaargewonde man langs de weg liet liggen omdat hij niet met vieze handen de tempel in mocht. :moe:



Groetjes,

Rabiah.


In nood kent men zijn vrienden. Weten we als allochtonen ook weer hoe welkom we zijn. :denk:

taouanza
09-07-04, 14:14
Geplaatst door nard
Lezen, popje

Ja ik heb de verpakking er afgehaald ja.

nard
09-07-04, 14:16
Geplaatst door taouanza
In nood kent men zijn vrienden. Weten we als allochtonen ook weer hoe welkom we zijn. :denk:


Waren wij vrienden??


Ik kan mijn vrienden kritische vragen stellen zonder dat ze direct oriëntaals gaan lopen krijsen ......

nard
09-07-04, 14:18
Geplaatst door taouanza
Ja ik heb de verpakking er afgehaald ja.

Hoeft niet hoor. Ik lever zonder al te veel franje.
Pas maar op dat je niet de verkeerde dingen als verpakking weggooit.

taouanza
09-07-04, 14:20
Geplaatst door nard
Hoeft niet hoor. Ik lever zonder al te veel franje.
Pas maar op dat je niet de verkeerde dingen als verpakking weggooit.

Nou tis toch duidelijk?
Foutje van Paars ZS had eerder weggemoeten.

Bismilaah
09-07-04, 14:20
Geplaatst door Hylke
Zeer goed initiatief van de minister.

En Bismilaah het is een liberaal minister, die het eigen initiatief wil bevorderen en overheidsinmenging in het maatschappelijk leven wil terugdringen.

Door de lonen weer te gaan nivelleren en een prijsbeleid te gaan voeren help je 'de markt' om zeep. Mensen moeten minder verwachten van de overheid als inkomens verstrekker als er niet voor gewerkt wordt.

Eigen initiatief bevorderen door ambtenaren jarenlang hun gang te laten gaan die lekker de zakken vullen zeker???

En je spreekt over overheidsinmenging terwijl de IND niets anders doet dan zich bemoeien mensen. Maar dan op zo'n manier die bevorderlijk is voor het snel afhandelen van dossiers!

Op allerlei vlakken tav het werk dat Verdonk verricht krijgt zij de nodige kritiek te verduren. Of het nu Lubbers is die kritiek uit op het terugsturen van kinderen die hier in Nederland zijn geboren, opgegroeid en naar school gaan. Of het nu wetenschappers zijn die niet akkoord zijn gegaan met het plan van Verdonk om de mate van integratie per individu te onderzoeken.

Het asielbeleid van Verdonk mag dan een einde maken aan jarenlang gemodder van de vorige kabinetten, in de uitvoering van dat beleid gaat van alles mis!

Lees onderstaand stukje eens:

De Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) probeert uit welbegrepen eigenbelang een scheiding te maken tussen zogenaamde "humane" uitzettingen en deportaties die uit de hand zijn gelopen. Men wil de rest van de samenleving wijsmaken dat de tienduizenden uitgezette vluchtelingen per jaar geen enkel gevaar lopen in het land van herkomst, behoudens wat "incidenten" en "bedrijfsongevallen". Maar bekend geworden martelingen en verdwijningen vormen juist het topje van de ijsberg en tonen aan dat het uitzettingsbeleid keer op keer over lijken gaat.

"Kamer verkeerd ingelicht over lot asielzoeker", "Congolees meisje zoek na actie marechaussee", "Opnieuw teruggestuurde Tamil in de cel". Wie krantenberichten over deportaties verzamelt, moet vaststellen dat de praktijk van het vluchtelingenbeleid in schrille tegenspraak is met de pr-campagnes en de schone schijn van de IND. Het ministerie van Justitie heeft zo ongeveer de hele wereld "niet onveilig" verklaard, zodat vluchtelingen in een handomdraai kunnen worden teruggestuurd naar de afschuwelijkste dictatoriale regimes. De Nederlandse staat draagt dan ook mede de verantwoordelijkheid voor de vervolging die vluchtelingen na terugkeer ondervinden.

Overgeleverd aan beulen

Neem bijvoorbeeld de zaak van de Nigeriaan Mathew Godspower, een jonge boer uit Ogoniland. Godspower was als Ogoni actief in het verzet tegen het militaire bewind in Nigeria. Na een conflict met regeringssoldaten vluchtte hij in 1996 naar Nederland. De IND weigerde hem in de asielprocedure op te nemen en deporteerde hem meteen. Bij aankomst op het vliegveld van Lagos wachtte een brigade van de beruchte politiedienst State Security Service (SSS) hem op. Die bracht hem naar de gevangenis in Port Harcourt, waar hij uitgebreid werd verhoord en gemarteld. Na een jaar in de gevangenis te hebben gezeten wist hij te ontsnappen en vluchtte hij opnieuw naar Nederland. Ook dit keer zag de IND niets in zijn verhaal. Het schip dat hem naar het volgens de IND "niet onveilige" Nigeria moest terugbrengen, ging via Engeland. In wanhoop stelde Godspower de kapitein van het schip een ultimatum: "Of ik ga dood op je schip, of je laat me in Londen gaan", waarop de kapitein de Britse immigratiedienst waarschuwde. Die stuurde Godspower wegens de te slechte situatie in Nigeria terug naar Nederland. De derde keer dat Godspower in Nederland was, lukte het hem eindelijk om door te dringen tot de asielprocedure, mede dankzij een betere advocaat.

Ook nadat ze een jarenlange asielprocedure doorlopen hebben, deporteert de Nederlandse staat vluchtelingen naar Nigeria. Dat blijkt uit het verhaal van een andere Nigeriaan, aangeduid als Johnny. In 1990 was hij als marinier tegen zijn wil betrokken geraakt bij een couppoging tegen het bewind van de toenmalige president generaal Babangida. Na een verblijf van maar liefst 6 jaar in Nederland stuurde de IND hem toch terug. Ook Johnny werd bij aankomst in Lagos meteen opgepakt door de SSS, overgebracht naar de gevangenis, verhoord en gemarteld. Hij zat lange tijd vast zonder enige aanklacht.1

Na diverse mislukte pogingen is de IND er onlangs helaas alsnog in geslaagd om de Iraanse vluchtelinge A. H. uit te zetten, ondanks haar aanhoudende verzet in het vliegtuig waarmee ze werd gedeporteerd. A. H. liet weten dat deportatie naar Iran haar dood zou betekenen. Ze was betrokken bij de studentenprotesten tegen het Iraanse regime in 1999, waarbij honderden studenten werden opgepakt en vastgezet. Sommige studenten worden nog steeds vermist. De IND bleef doof voor de bezwaren van de SP, GroenLinks en vluchtelingenorganisatie PRIME en speelt met het leven van A. H. door haar aan haar beulen over te leveren.2

Beter weten

De ministeries van Justitie en Buitenlandse Zaken gaan niet alleen uit van de onuitgesproken motto's "geen nieuws is goed nieuws" en "wat niet weet, wat niet deert". Men hanteert ook de beleidslijn dat men het altijd beter weet, in elk geval beter dan de vluchteling zelf. Het verhaal van de vluchteling geeft men standaard het nadeel van de twijfel. De IND gaat voor de uiteindelijke beslissing op de asielaanvraag blind af op het eigen ambtelijke onderzoek naar de achtergronden van de vluchteling en de vervolging die hij of zij heeft meegemaakt, hoe onvolledig of onbetrouwbaar anderen dat onderzoek ook vinden.

Ambtelijke blunders kunnen in zo'n klimaat niet uitblijven, zoals blijkt uit de zaak van de Zaïrees Malula Mampassi. Een week na zijn deportatie naar Zaïre in 1995, verdween hij. De politie was bij hem langs geweest, vertelde zijn zus aan zijn Nederlandse advocaat. Op vragen van Tweede Kamerleden hierover antwoordde de toenmalige staatssecretaris van Justitie Schmitz dat de man "in goede gezondheid" in een bakkerij in Brazzaville werkte. Schmitz vergiste zich echter: zij beschreef een landgenoot van Mampassi die enkele dagen eerder naar Zaïre was teruggestuurd.

Na in 1990 te zijn afgewezen werd een andere Zaïrees, B. N., naar Zaïre uitgezet. Kort daarop werd hij opgepakt en 3,5 jaar zonder proces opgesloten en gemarteld. Hij ontsnapte en vroeg in 1993 opnieuw asiel aan in Nederland. Volgens het ministerie van Buitenlandse Zaken zou blijken dat zijn naam niet voorkomt in het detentieregister, waarmee zou vaststaan dat B. N. niet gevangen had gezeten. Maar de Haagse vreemdelingenrechter vond het aannemelijk dat dit register incompleet is en dat B. N. wel degelijk was mishandeld. Naar Zaïre teruggestuurde vluchtelingen dreigden in de gevangenis zelfs van ondervoeding te sterven. Hun familie wist vaak niet dat ze zaten opgesloten. In andere "niet onveilige" landen doen zich vergelijkbare situaties voor.

Tweede Kamerleden hebben naar aanleiding van dergelijke "incidenten" al vaker gepleit voor een "beter toezicht" op de terugkeer van afgewezen vluchtelingen. Maar steeds opnieuw blijkt dat deze zogeheten "monitoring" volstrekt ontoereikend is.3 De IND veronderstelt dat de opgepakte en maar al te vaak ook gemartelde vluchteling in alle rust en vrijheid de Nederlandse ambassade kan opbellen om uit te leggen dat het toch niet zo goed met hem of haar gaat. Men weigert rekening te houden met de staatsrepressie waaraan teruggekeerde vluchtelingen bloot staan. In nogal wat landen wacht in principe elke vluchteling gevangenisstraf, omdat zij door hun vlucht het imago van hun land zouden hebben geschaad. De machthebbers daar beschouwen vluchten op zich al als een misdaad.

Verdwenen kinderen

Een ander "bedrijfsongeval" betrof een gezin dat begin 1998 werd uitgezet naar Macedonië en bij aankomst bleek te zijn verdwenen. Het gezin had eerder bij de IND een aanvraag ingediend om gedurende de afhandeling van hun zaak in Nederland te mogen blijven. Terwijl de ene IND-afdeling de beslissing op deze aanvraag had uitgesteld, besloot een andere afdeling om het gezin te deporteren. Toen hun advocaat telefonisch navraag deed bij de IND, gooide men daar de hoorn erop. De rechtbank besliste dat de deportatie onrechtmatig was.

Een Chinese vluchtelinge en haar in de Amsterdamse deportatiegevangenis geboren baby werden begin september 2000 uitgezet. Bij aankomst in China werden ze opgepakt. Sindsdien is niets meer van hen vernomen. Volgens de Chinese wet heeft de vrouw 2 misdaden gepleegd: ze is illegaal het land ontvlucht en ze heeft als ongetrouwde vrouw een kind gekregen. In dergelijke gevallen neemt de Chinese staat het kind van de moeder af en plaatst men het in een kindertehuis. Die zijn berucht wegens kindersterfte.

In december 2000 deporteerde de Koninklijke Marechaussee (Kmar) het 15-jarige Congolese meisje Jovithe Lay Maimona, opvallend genoeg naar Kenia. Daar werd ze op straat gezet en verdween ze spoorloos. Het meisje was eerder in Nederland terecht gekomen toen ze met een vals paspoort via Schiphol op weg was naar haar ouders in Frankrijk, die daar al geruime tijd legaal verblijven. De Kmar verhinderde de hereniging met haar ouders met het argument dat "overeenkomstig de regels is gehandeld". Men stelde niets te kunnen doen aan dit "drama", zoals men het schijnheilig betitelde. De Nederlandse afdeling van Defence for Children International (DCI) toonde zich verontwaardigd over de deportatie, die in strijd is met het VN-verdrag over de rechten van het kind.

Groepsvervolging

In 1998 werden de Tamils M. en J. op dezelfde dag gedeporteerd. Ze belandden in de gevangenis in Colombo in Sri Lanka. De tweede asielaanvraag van J., ingediend op de Nederlandse ambassade in Sri Lanka, werd afgewezen omdat onduidelijk was waarom hij was opgepakt. Het feit dat Tamils zonder enige aanklacht worden opgesloten, gebruikt de Nederlandse staat schandalig genoeg als argument om asielaanvragen af te wijzen. Het risico van marteling is standaard voor een Tamil die in Colombo wordt opgepakt, want de autoriteiten in Sri Lanka beschouwen elke Tamil als een gevaar voor de nationale veiligheid. Toch gaat de IND door met het deporteren van Tamils.

Ook naar Turkije uitgezette Koerden lopen het levensgrote risico van vervolging, omdat ze behoren tot een door de Turkse staat ongewenste groep. Dat is in het bijzonder het geval bij dienstweigeraars die niet willen deelnemen aan de binnenlandse oorlog tegen Koerden, waarvoor onder andere Nederlandse bedrijven wapens leveren. Het Turkse leger wordt gedomineerd door de fascistische Grijze Wolven, die het Koerdische verzet de kop indrukken. De dienstweigeraars die door de Nederlandse staat zijn uitgezet, worden met alle geweld gedwongen om toch in het Turkse leger te gaan. De repressie is dermate hevig dat een aantal dienstweigeraars onder uiterst verdachte omstandigheden om het leven is gekomen.

Veel ellende en onderdrukking na deportatie door de Nederlandse staat komt nooit boven water. Van het merendeel van de uitgezette vluchtelingen wordt in Nederland nooit meer iets vernomen. Het IND-motto "geen nieuws is goed nieuws" moet nodig veranderd worden in "geen nieuws is geen goed nieuws".

nard
09-07-04, 14:22
Geplaatst door taouanza
Nou tis toch duidelijk?
Foutje van Paars ZS had eerder weggemoeten.

nog even verder lezen.....

kom je kan het......


Of moet ik je helpen met lezen?
Of kan ik beter even wachten tot het rood voor je ogen weggetrokken is? Dat leest soepeler ......

;)

taouanza
09-07-04, 14:22
Geplaatst door nard
Waren wij vrienden??


Ik kan mijn vrienden kritische vragen stellen zonder dat ze direct oriëntaals gaan lopen krijsen ......


Orientaaals tzzzz?:rolleyes:

Bismilaah
09-07-04, 14:27
Geplaatst door Hylke
Nogmaals kritiek is prima, maar de aversie tegen Nederland en west Europa die uit veel monden/hoofden klinkt stijgt uit boven een begrip als kritiek.

En als aversie de grondtoon is, dan kan kritiek nooit leiden tot begrip.

Er is geen aversie tegen Nederland of W Europa. Naar alle waarschijnlijkheid heb je stemmetjes in je hoofd. Ik adviseer je derhalve contact op te nemen met een psychiater!

Kritiek op mensen die ons leven beinvloeden of zouden kunnen beinvloeden is niet alleen gezond maar ook democratisch. Het zet aan tot een debat en mogelijkerwijs tot oplossingen.

En Rita Verdonk met al haar instellinkjes zijn een en al voer voor kritiek!

taouanza
09-07-04, 14:31
Geplaatst door Bismilaah
Er is geen aversie tegen Nederland of W Europa. Naar alle waarschijnlijkheid heb je stemmetjes in je hoofd. Ik adviseer je derhalve contact op te nemen met een psychiater!

Kritiek op mensen die ons leven beinvloeden of zouden kunnen beinvloeden is niet alleen gezond maar ook democratisch. Het zet aan tot een debat en mogelijkerwijs tot oplossingen.

En Rita Verdonk met al haar instellinkjes zijn een en al voer voor kritiek!

Ja allochtonen moeten integreren maar niet democratiseren.Gewoon doen wat hun gezegd wordt en mondje toe.
Ze moeten gewoon blij zijn dat ze in een land mogen wonen waar ze kunnen doen en zeggen wat ze willen.:rolleyes:

Bismilaah
09-07-04, 15:39
Geplaatst door taouanza
Ja allochtonen moeten integreren maar niet democratiseren.Gewoon doen wat hun gezegd wordt en mondje toe.
Ze moeten gewoon blij zijn dat ze in een land mogen wonen waar ze kunnen doen en zeggen wat ze willen.:rolleyes:

:lol:

:moe:

:droef:

:cola:

:strik:

euhh
09-07-04, 16:21
Geplaatst door kspeciaal
Stevig gesprek hahaha! Als je al zoveel moeite hebt met je Balkie-Club om Godett en haar broer te bedwingen die voor een deel uit NLse kas betaald worden, hoe wil je dat bijmarokko doen? Wat zijn je "stevige" onderhandelingsinstrumenetenm Verdonk? ga je dreigen om de export van (besmette) NLse tulpen stop te zetten ofzo?

Minister verdonk heeft een heel stevig onderhandelingsmiddel hoor, dan wordt het verkrijgen van een nederlandse nationaliteit gewoon onmogelijk gemaakt, waardoor je alleen een verblijfsvergunning voor bepaalde tijd kan krijgen.
Let op mijn woorden, de volgende stap zal het zwitserse model zijn, een half jaar geen werk => dus exit.
Als het niet linksom kan dan gaan we maar rechtsom, maar de dubbele nationaliteit heeft zijn langste tijd gehad.
Misschien dat de huidige groep dan nog uitgezonderd word maar de volgende generatie zal echt moeten kiezen dan.

mulan
10-07-04, 10:46
Dat is toch echt ziek.....dus zelfs als je hier je hele leven woont en geboren bent kun je het land nog uitgeschopt worden :confused:
Schijnbaar ben en blijf je een buitenlander...... :o

taouanza
10-07-04, 12:47
Geplaatst door mulan
Dat is toch echt ziek.....dus zelfs als je hier je hele leven woont en geboren bent kun je het land nog uitgeschopt worden :confused:
Schijnbaar ben en blijf je een buitenlander...... :o

En dan vinden ze het raar dat je je geen Nederlander voelt.:rolleyes:

Tim76
10-07-04, 12:54
En dan vinden ze het raar dat je je geen Nederlander voelt.

Als je gewoon een geassimileerde Marokkaan bent, die goed Nederlands spreekt, en op normale rustige wijze je geloof beleefd en ook je eigen geld verdient of moeite doet een baan te krijgen zul je je gewoon een Nederlander voelen.

Wat is er mis mee geassimileerd te zijn?

taouanza
10-07-04, 12:55
Geplaatst door Tim76
Als je gewoon een geassimileerde Marokkaan bent, die goed Nederlands spreekt, en op normale rustige wijze je geloof beleefd en ook je eigen geld verdient of moeite doet een baan te krijgen zul je je gewoon een Nederlander voelen.

Wat is er mis mee geassimileerd te zijn?

Net zoveel mis als domheid.:moe:

Tafrout
10-07-04, 14:26
Geplaatst door Tim76
Als je gewoon een geassimileerde Marokkaan bent, die goed Nederlands spreekt, en op normale rustige wijze je geloof beleefd en ook je eigen geld verdient of moeite doet een baan te krijgen zul je je gewoon een Nederlander voelen.

Wat is er mis mee geassimileerd te zijn?

En wat te doen met de Hollanders die niet hun eigen geld verdienen en er ook geen moeite voor doen om een baan te krijgen?

Ook hun het land uitzetten?

Tafrout
10-07-04, 14:28
Wat ZS is overkomen met zijn verblijfvergunning is een schande.

nard
10-07-04, 16:26
Inderdaad.

observer
11-07-04, 00:49
Waarom is het zo kleurloos aan de top, terwijl er genoeg hoogopgeleide Marokkanen en Turken zijn verwar hoogopgeleid niet met capabel zijn zie nijs maar

het rare van het geheel vind ik dit

een autochtone nederlander verliest zijn staatsburgerschap als hij een paspoort van een ander land neemt, toch zijn er grote groepen nederlanders met 2 paspoorten

daaruit kun je opmaken dat of de wet niet wordt nageleefd of dat de wet slechts voor een deel van de bevolking geldt

duidelijk is dat de wet nageleefd moet worden en voor ieder gelijk moet zijn

dus wat verdonk wil doen zou eigelijk al de norm moeten zijn

Zwarte Schaap
11-07-04, 10:42
Geplaatst door nard
Wat ik persoonlijk voel is dubbel ten aanzien van Schaap, heb ik hierboven al laten doorschemeren:
1. Bijna zijn hele leven hier (wat is bijna trouwens?). Aan het lijntje gehouden door een linksig, politiek correct regime. En nu met zijn kop tegen de muur lopen omdat er in het verleden dingen niet goed zijn afgerond (misschien voor een stukje zijn eigen verantwoordelijkheid..??)
Op grond daarvan zeg ik: Schaap moet blijven.

2. Zijn houding: Nederland is stierestront en Marokko is het walhalla.
Op grond daarvan zeg ik: ga dan lekker, want je bent nog illegaal ook.
Bovendien is Marokko Irak niet, dus een mannetje met de intelligentie en assertiviteit als Schaap overleeft daar prima.

1. ''Bijna Mijn hele leven'' houdt in ruim 88 % van mijn leven. Links heeft mij helemaal niet aan het lijntje gehouden, links heeft hier helemaal niets mee te maken en ook niet met zaken die in het verleden niet goed zijn afgerond. Het heeft met de IND te maken en de sfeer die ontstaan is door de verzwakking van de juridische bescherming van de positie van de allochtonen.

2. Op dit punt vind ik je te bevooroordeeld wat je opmerking leugenachtig maakt. Mijn kritiek is bijna altijd alleen gericht op de politiek en beleid. Als je mijn reakties gelezen hebt dan zul je zien dat ik minstens net zo vaak de Marokkaanse politiek bekritiseer als de Nederlandse. Ik durf je zelfs uit te dagen om stukken te copieren waar ik de Marokkaanse politiek ophemel.

Verder worden wij Marokkanen juist constant onterecht bekritisseerd, we zijn constant bezig met ons te verantwoorden en ons zelf uit te leggen. We zijn vergeten om een normaal leven te lijden. Mijn identiteit en cultuur schijnt het enige criterium te zijn om mij te beoordelen. Daarom moet je er wel tegen kunnen als je een weerwoord terugkrijgt van de marokkanen op die masale stroom onterechte kritiek. Ik zelf durf te stellen dat het geen normale kritiek meer is maar juist datgene waar jij me van beschuldigt, afzeiken !

Ik vind het zwak van je dat je er niet tegen kunt als je van repliek wordt bedient.

Iwan
11-07-04, 11:41
Geplaatst door Zwarte Schaap
Verdonk: streep door dubbele nationaliteit


Het is Verdonk een doorn in het oog dat ruim een half miljoen niet-westerse migranten met een Nederlands paspoort twee of meerdere nationaliteiten aanhoudt. Het leeuwendeel van deze groep bestaat uit Marokkanen (189.545 mensen in 2003) en Turken (234.466). Het aantal migranten dat kiest voor de Nederlandse nationaliteit is daarbij fors gedaald. Van de Turkse gemeenschap lieten zich in 2002 maar 5000 mensen naturaliseren, tegen 30.000 in 1996, zo blijkt uit cijfers van het CBS.


Verdonk kondigt 'stevig overleg' met de autoriteiten in Rabat aan, om de Marokkaanse regering tot meer soepelheid te bewegen.

Bron: Rotterdams Dagblad 08/07/04

Gaat hier alleen om marokkanen en turken of om alle nederlanders met dubbel naionaliteiten?
Ik benieuwd of ze ook een stevig gesprek met Charon en Busch gaat voeren?

Goodnight
11-07-04, 12:22
Buigen of breken dat is het beleid van la Verdonk.

Er waren momenten dat een Nederlands paspoort aanlokkelijk leek, dat ik het zelfs serieus overwoog.

Hoe meer de plannen van Verdonk vorm krijgen hoe meer ik weiger om voor dat bordeaux roodkleurig boekje te kiezen.
Als mijn loyaliteit,integratie en inzet in de Nederlandse samenleving daarvan af hangt......als zij dat ziet als meetlat...dan dank ik Allah dat ik er niet voor heb gekozen.En zal ik er uit principe ook niet voor kiezen.Noch zal mijn zoon er voor kiezen.

Ik heb met gekrommde tenen net naar de dailoog tussen Verdonk en een Palestijnse politicoloog gekeken.
Er had wat meer pit in zijn vragen gemogen.Hij had best wat feller mogen zijn.......maar het stukje waarin hij zijn NL paspoort en zijn Palestijnse IDkaart op kaart legde was, wat mij betreft, veelzeggend en confronterend.

Verdonk gaf op een bepaalde moment aan waarom ze voor de VVD had gekozen.....zij irriteerde zich aan het pappen en nathouden van de politiek van dat moment en ze vond dat men de mensen geen eigen verantwoordelijkheden gaven...maar alles voor hen besloten....

Ik geloof dat ze niet beseft dat er ook mensen zijn die zich geirriteerd voelen door haar politiek, waarin ze de allochtonen ziet als iemand voor wie ze moet besluiten wanneer en hoe ze moeten integreren.....

Zwarte Schaap
11-07-04, 13:43
Check this: http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?threadid=84996


CDA wil af van dubbele nationaliteit
Bron: Telegraaf (restricted editie)


Het CDA wil de mogelijkheid om de dubbele nationaliteit te behouden, zodra iemand het Nederlanderschap verkrijgt, totaal afschaffen. Volgens de christen democraten belemmert het aanhouden van twee paspoorten de integratie van allochtonen. CDA-Kamerlid Mirjam Sterk: ''Je bent dan niet echt helemaal Nederlander, omdat je ook over een andere nationaliteit beschikt. Bovendien wordt er te vaak misbruik gemaakt van de dubbele nationaliteit.''

Het CDA pleitte al eerder voor het afschaffen van de dubbele nationaliteit voor de derde generatie allochtonen, maar wil nu nog een stap verder gaan. Voor het eerste plan is al een meerderheid in de Tweede Kamer; VVD en de LPF hebben hun steun al toegezegd.

Volgens Sterk bedraagt het aantal nieuwe Nederlanders dat ook nog in het bezit is van het oude paspoort 65%. Een aantal jaren geleden ingevoerde nieuwe wet op het Nederlanderschap, was juist bedoeld dat aantal te verminderen. Maar volgens het CDA is dat dus duidelijk niet gelukt. Reden daarvan is dat er veel te veel uitzonderingen zijn waarom iemand toch zijn tweede nationaliteit mag behouden; het CDA wil van die uitzonderingen af.