PDA

Bekijk Volledige Versie : Geen olympische tijdrit voor Erik Dekker



barneveld
08-07-04, 21:23
Geen olympische tijdrit voor Erik Dekker 8-07-'04


Erik Dekker zal niet deelnemen aan de olympische tijdrit van volgende maand, dat meldde de geboren Drent woensdag op zijn eigen website. In een gesprek met bondscoach Gerrie Knetemann kreeg Dekker te horen dat niet hij, maar zijn naamgenoot Thomas Dekker de voorkeur krijgt op de tijdrit.

De Nederlands kampioen was teleurgesteld en verbaasd over de keuze van Kneteman. "Ik vind het erg jammer en was daardoor ook eventjes aangeslagen. Te meer omdat Knetemann mij de indruk heeft gegeven dat ik de voorbereidingen op die tijdrit kon starten", zei Dekker donderdag in het Algemeen Dagblad. "Zo heb ik intussen al een tijdritpak laten aanmeten en wordt er hard gewerkt aan een nieuwe tijdritfiets. Bovendien waren we bezig met hoe we de hitte in Griekenland zouden moeten bestrijden."

Toch gunt hij Thomas Dekker het allerbeste tijdens de olympische tijdrit. "Het gerucht dat ik het olympisch debuut van Thomas zou willen dwarsbomen, is de grootst mogelijke onzin. Sterker nog: ik ben een heel grote fan van hem", verklaarde Dekker, die wel deelneemt aan de wegwedstrijd van Athene. Maar dat laatste vindt hij niet meer dan logisch. "Want net als Michael Boogerd kun je ook mijn naam van tevoren wel invullen."

Of Thomas Dekker daadwerkelijk op de Spelen mag starten hangt af van het EK baan, dat volgende week wordt gehouden in Valencia. Wanneer Jos Pronk (voor de puntenkoers) en Tim Veldt (reserve voor de olympische sprint) zich daar weten te plaatsen voor de Spelen dan is er geen ruimte meer om Thomas Dekker mee te nemen naar Athene.

Het aantal wielrenners dat wordt afgevaardigd is beperkt en het is niet toegestaan Thomas Dekker alleen voor de tijdrit in te schrijven. Hij zou als reserve aan de baanploeg kunnen worden toegevoegd, mits Pronk of Veldt afvalt.

In het geval Thomas Dekker niet meekan, hoopt

Hak
09-07-04, 01:22
Best kut.