PDA

Bekijk Volledige Versie : Integratie onmogelijk



e r t a n
09-07-04, 10:37
Integreren in de Nederlandse samenleving als moslim-zijnde is onmogelijk omdat daarvoor het opgeven van de eigen moslimidentiteit een vereiste is. Dat is ook de reden waarom 'moslims' die al een groot deel van hun moslimidentiteit overboord hebben gegooid en dus verwesterd zijn als geintegreerd worden beschouwd, ongeacht hoelang die persoon in Nederland is.

Voorbeeld: Een Hirsi Ali die haar moslimidentiteit geheel overboord heeft gegooid en hier relatief nieuw is wordt als geintegreerd gezien. Een moslima die in Nederland is geboren maar met een hoofddoek rondloopt wordt niet als geintegreerd gezien.

David
09-07-04, 10:38
Je wordt stil van zoveel wijsheid!

Mark
09-07-04, 10:39
Geplaatst door e r t a n
Integreren in de Nederlandse samenleving als moslim-zijnde is onmogelijk omdat daarvoor het opgeven van de eigen moslimidentiteit een vereiste is. Dat is ook de reden waarom 'moslims' die al een groot deel van hun moslimidentiteit overboord hebben gegooid en dus verwesterd zijn als geintegreerd worden beschouwd, ongeacht hoelang die persoon in Nederland is.

Voorbeeld: Een Hirsi Ali die haar moslimidentiteit geheel overboord heeft gegooid en hier relatief nieuw is wordt als geintegreerd gezien. Een moslima die in Nederland is geboren maar met een hoofddoek rondloopt wordt niet als geintegreerd gezien.

Nee hoor, sommige mensen worden als geintegreerd beschouwd zonder dat ze van hun geloof afvallen.

Joesoef
09-07-04, 10:48
Hoeveel raki was er nodig voor deze "wijsheid" ERTAN?

e r t a n
09-07-04, 11:17
Geplaatst door Mark
Nee hoor, sommige mensen worden als geintegreerd beschouwd zonder dat ze van hun geloof afvallen.
O ja, welke mensen zijn dat? Joden?

David
09-07-04, 11:19
Geplaatst door e r t a n
O ja, welke mensen zijn dat? Joden?


Nee, irritante Turkse kastnichten.

Hylke
09-07-04, 11:20
Ertan heb je deze stelling gebruikt in een proefschrift/scriptie? Op welke school was dat? :giechel:

e r t a n
09-07-04, 11:26
Geplaatst door David
Nee, irritante Turkse kastnichten.
Maar dat zijn dan ook 'moslims' die al een zeer groot deel van hun moslimidentiteit overboord hebben gegooid en dus verwesterd zijn.

David
09-07-04, 11:27
Geplaatst door e r t a n
Maar dat zijn dan ook 'moslims' die al een zeer groot deel van hun moslimidentiteit overboord hebben gegooid en dus verwesterd zijn.

En jij kunt het weten :D

Hylke
09-07-04, 11:28
Is Ertan een kastnicht? Dan kan hij maar beter echt verweteren, in het westen zijn ze toch relatief aardiger voor nichten.

Mark
09-07-04, 11:32
Geplaatst door e r t a n
O ja, welke mensen zijn dat? Joden?

Joden, hindoestaanse surinamers, islamitische indonesiers en ik vind veel turken en marokkanen ook best geintegreerd.

Het hangt van de persoon af, ook degene die "beoordeeld" of iemand geintegreerd is.

e r t a n
09-07-04, 11:41
Geplaatst door David
En jij kunt het weten :D
Dat lijkt me sterk, want ik ben geen Turkse kastnicht. Kijk, dat ik als irritant wordt gezien, dat kan ik wel begrijpen. :Iluvu:

Simon
09-07-04, 11:44
Je vraagt je zo langzamerhand af of een moslim in nederland nog wel iets over zijn/haar identiteit kan formuleren zonder Hirshi Ali te noemen. Op een bepaalde manier is ze daar blijkbaar toch heel belangrijk voor.

Bofko
09-07-04, 12:00
Geplaatst door e r t a n
Integreren in de Nederlandse samenleving als moslim-zijnde is onmogelijk omdat daarvoor het opgeven van de eigen moslimidentiteit een vereiste is. Dat is ook de reden waarom 'moslims' die al een groot deel van hun moslimidentiteit overboord hebben gegooid en dus verwesterd zijn als geintegreerd worden beschouwd, ongeacht hoelang die persoon in Nederland is.


Je hoeft maar op dit forum rond te kijken. Veruit het merendeel van de moslim-prikkers hier is geintegreerd zonder dat ze hun moslim-identiteit kwijt zijn.
Voor de duidelijkheid: Ze zullen dat over zichzelf zeggen. Dus wat jij dan over hen te zeggen hebt is dan totaal irrelevant.

e r t a n
09-07-04, 12:04
Geplaatst door Mark
Joden, hindoestaanse surinamers, islamitische indonesiers en ik vind veel turken en marokkanen ook best geintegreerd.

Het hangt van de persoon af, ook degene die "beoordeeld" of iemand geintegreerd is.
Elke groep kent leden die hun religieuze identiteit in zekere mate overboord hebben gegooid.

mrz
09-07-04, 12:24
?

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?threadid=103498

Maar ergens wel met stelling eens ja.

Ik blijf nog steeds in een soort van automatische lachstuip hangen zodra mensen die voor de rest dus werkelijk overal maling aan hebben over verveling gaan klagen. :rolleyes: :cheefbek:

kspeciaal
09-07-04, 12:32
Geplaatst door e r t a n
Integreren in de Nederlandse samenleving als moslim-zijnde is onmogelijk omdat daarvoor het opgeven van de eigen moslimidentiteit een vereiste is. Dat is ook de reden waarom 'moslims' die al een groot deel van hun moslimidentiteit overboord hebben gegooid en dus verwesterd zijn als geintegreerd worden beschouwd, ongeacht hoelang die persoon in Nederland is.

Voorbeeld: Een Hirsi Ali die haar moslimidentiteit geheel overboord heeft gegooid en hier relatief nieuw is wordt als geintegreerd gezien. Een moslima die in Nederland is geboren maar met een hoofddoek rondloopt wordt niet als geintegreerd gezien.
:zweep: :zweep: Nee Ik wil toch maar een serieuze reaktie plaatsen op jou Topic. Je zult wel je gelijk hebben! En daar zul je ook je argumenten hebben om dat verdedigen. Alleen je moet ze wel even laten horen hier om niet van raki verslaving beschuldigd te worden!
Oh ja, die dat wel zonder Mevr H. Ali te vermelden! Niet veel meer aandacht geven dan ze verdient. Ze krijgt er genoeg van Zalmpje en de zijnen!

Mark
09-07-04, 12:39
Geplaatst door e r t a n
Elke groep kent leden die hun religieuze identiteit in zekere mate overboord hebben gegooid.

Vast wel. De vraag is of hun interpretatie van geloof gekwalificeerd kan worden als zijnde "overboord gezet".

Je hoeft geen atheist te zijn om als geintegreerd te worden gezien. Echter als je je geloof interpreteert op een manier waarbij je je houdt aan regels a la Saoudie Arabie dan denk ik inderdaad dat de kans dat als geintegreerd gezien wordt verminderd. En dat is niet zo raar.

mrz
09-07-04, 12:49
Je hoeft geen atheist te zijn om als geintegreerd te worden gezien.

Lol, ik ben nog geneens buitenlander en ik haak al voor tig procent af zodra iemand zijn of haar atheisme gaat lopen ophemelen. :moe:

Mark
09-07-04, 12:50
Geplaatst door mrz
Lol, ik ben nog geneens buitenlander en ik haak al voor tig procent af zodra iemand zijn of haar atheisme gaat lopen ophemelen. :moe:

zo zie je maar weer, het is een fabeltje dat nederlanders willen dat je ongelovig bent :cheefbek:

~Panthera~
09-07-04, 13:45
Hoe gaat het met Ertan's vrouw, by the way ?
Zeker ook heel gelukkig ? :D

e r t a n
09-07-04, 15:07
Geplaatst door Bofko
Je hoeft maar op dit forum rond te kijken. Veruit het merendeel van de moslim-prikkers hier is geintegreerd zonder dat ze hun moslim-identiteit kwijt zijn.
Voor de duidelijkheid: Ze zullen dat over zichzelf zeggen. Dus wat jij dan over hen te zeggen hebt is dan totaal irrelevant.
Juist niet. Er is een verschil tussen of je jezelf als geintegreerd ziet en of je omgeving dat ook zo ziet. Je kunt van de daken schreeuwen dat je geintegreerd bent, maar zolang anderen dat niet vinden ben je niet geintegreerd.

Bofko
09-07-04, 15:22
Geplaatst door e r t a n
Juist niet. Er is een verschil tussen of je jezelf als geintegreerd ziet en of je omgeving dat ook zo ziet. Je kunt van de daken schreeuwen dat je geintegreerd bent, maar zolang anderen dat niet vinden ben je niet geintegreerd.

Ok, dan zeg ik als autochtoon op dit forum ( en met mij vele autochtonen hier, denk ik) dat het merendeel van de moslimprikkers geintegreerd is. Sommigen praten zelfs dialekt :Iluvu:

e r t a n
09-07-04, 15:29
Geplaatst door Mark
Vast wel. De vraag is of hun interpretatie van geloof gekwalificeerd kan worden als zijnde "overboord gezet".
Ja, want dat zijn 'seculiere moslims'.

e r t a n
09-07-04, 15:32
Geplaatst door ~Panthera~
Hoe gaat het met Ertan's vrouw, by the way ?
Zeker ook heel gelukkig ? :D
Ja hoor, het gaat prima met ons drieen. Dank je. Hoop dat jij ook minstens zo gelukkig bent.

Mark
09-07-04, 15:32
Geplaatst door e r t a n
Ja, want dat zijn 'seculiere moslims'.

Is iemand die niet op basis van uiterlijk kenmerk als moslim kan worden onderscheiden direct seculier?

e r t a n
09-07-04, 15:36
Geplaatst door Bofko
Ok, dan zeg ik als autochtoon op dit forum ( en met mij vele autochtonen hier, denk ik) dat het merendeel van de moslimprikkers geintegreerd is. Sommigen praten zelfs dialekt :Iluvu:
Dat zijn dan ook net die 'moslims' die al een groot deel van hun moslimidentiteit overboord hebben gegooid en dus verwesterd zijn, gekkie.

Simon
09-07-04, 15:40
Geplaatst door e r t a n
Dat zijn dan ook net die 'moslims' die al een groot deel van hun moslimidentiteit overboord hebben gegooid en dus verwesterd zijn, gekkie.

Elders (zie TOPPER) beweert men weer in een topic dat 98% van de nederlandse wetgeving overeenkomt met de sjaria. Juist een goede reden om te verwesteren voor een goede moslim lijkt mij. Daar kan geen herkomstland aan tippen!

e r t a n
09-07-04, 15:45
Geplaatst door Mark
Is iemand die niet op basis van uiterlijk kenmerk als moslim kan worden onderscheiden direct seculier?
Een moslim moet zich juist onderscheiden. Degenen die niet kunnen worden onderscheiden kun je seculier noemen, of gematigd, of verwesterd, of niet-moslim. Kies zelf maar uit welk etiket je erop wil plakken. Oftewel, alles behalve moslim.

Kwam laatst toevallig weer zo'n seculiere Turkse tegen. Ze zei doodleuk dat ze ook moslim was, terwijl ze opgemaakt en ongesluierd er bij liep. Ik moest werkelijk huilen van het lachen. Ze leek eerder op een prostituee.

DEMOcraat
09-07-04, 15:52
Geplaatst door e r t a n
Integreren in de Nederlandse samenleving als moslim-zijnde is onmogelijk omdat daarvoor het opgeven van de eigen moslimidentiteit een vereiste is. Dat is ook de reden waarom 'moslims' die al een groot deel van hun moslimidentiteit overboord hebben gegooid en dus verwesterd zijn als geintegreerd worden beschouwd, ongeacht hoelang die persoon in Nederland is.

Voorbeeld: Een Hirsi Ali die haar moslimidentiteit geheel overboord heeft gegooid en hier relatief nieuw is wordt als geintegreerd gezien. Een moslima die in Nederland is geboren maar met een hoofddoek rondloopt wordt niet als geintegreerd gezien.

wanneer ben je geintergreerd.aan welke verwachtingen moet je voldoen.wie beslist er over die verwachtingen.welke waarden en normen moet je als voorbeeld nemen die van je buurman een bekende autochtoon een crimineel autochtoon een pvda cda vvd lpf of van andere politieke partijen.

Mark
09-07-04, 15:58
Geplaatst door e r t a n
Een moslim moet zich juist onderscheiden. Degenen die niet kunnen worden onderscheiden kun je seculier noemen, of gematigd, of verwesterd, of niet-moslim. Kies zelf maar uit welk etiket je erop wil plakken. Oftewel, alles behalve moslim.

Kwam laatst toevallig weer zo'n seculiere Turkse tegen. Ze zei doodleuk dat ze ook moslim was, terwijl ze opgemaakt en ongesluierd er bij liep. Ik moest werkelijk huilen van het lachen. Ze leek eerder op een prostituee.

Een moslim moet zich onderscheiden? :argwaan:

Anyway, het lijkt me niet nuttig dat je beoordeeld wie er volgens jou wel of geen moslim zijn. Ik had begrepen dat alleen God dat mag doen.

Daarnaast vind zij zelf dat zij moslim is blijkbaar. Dus zij heeft niet haar moslim-zijn hoeven opgeven om als geintegreerd te worden beschouwd aangezien zij haar huidige levensstijl als islamitisch ziet.

e r t a n
09-07-04, 16:14
Geplaatst door Mark
[B]Een moslim moet zich onderscheiden? :argwaan:
Ja, er zijn kledingvoorschriften voor zowel de man als de vrouw.

Anyway, het lijkt me niet nuttig dat je beoordeeld wie er volgens jou wel of geen moslim zijn. Ik had begrepen dat alleen God dat mag doen.
Iemand die zich bewust niet houdt aan de regels van de islam. Tja, kan zo iemand nog moslim genoemd worden? In ieder geval neem ik zo iemand niet serieus wanneer die zegt dat ie moslim is.

Daarnaast vind zij zelf dat zij moslim is blijkbaar. Dus zij heeft niet haar moslim-zijn hoeven opgeven om als geintegreerd te worden beschouwd aangezien zij haar huidige levensstijl als islamitisch ziet.
Stel, ik zou me schuldig maken aan homoseksuele daden (wat uitgesloten is) en ik zou dat openlijk verkondigen. Ik zou daarbij ook nog eens volhouden dat ik een moslim ben. Hoe serieus zou ik dan worden genomen door andere moslims?

Mark
09-07-04, 16:18
Geplaatst door e r t a n
Ja, er zijn kledingvoorschriften voor zowel de man als de vrouw.

Iemand die zich bewust niet houdt aan de regels van de islam. Tja, kan zo iemand nog moslim genoemd worden? In ieder geval neem ik zo iemand niet serieus wanneer die zegt dat ie moslim is.

Tja, er zijn vele regels in de islam. Ik ben benieuwd of er veel mensen zijn die zich perfect altijd aan alle regels houden. En daarnaast bestaan er ook nog verschillende interpretaties van vele regels. Het lijkt me dus het verstandigste om niet direct iemand als ongelovige te kwalificeren indien je denkt dat hij/zij zich niet aan de regels houdt.



Geplaatst door e r t a n

Stel, ik zou me schuldig maken aan homoseksuele daden (wat uitgesloten is) en ik zou dat openlijk verkondigen. Ik zou daarbij ook nog eens volhouden dat ik een moslim ben. Hoe serieus zou ik dan worden genomen door andere moslims?

Uiteraard is dat uitgesloten bij jou :) Ik geloof al die geruchten totaal niet.

Dat lijkt me inderdaad nogal krom.... en daar zullen de meeste moslims het over eens zijn. Echter er zijn ook andere voorschriften waarvan ik hier in discussies merk dat het niet zo duidelijk is in hoeverre ze gelden.

Stel je ziet een moslima geheel in islamitisch voorgeschreven kleding, netjes getrouwd. Echter zij heeft een wenkbrauw geepileerd. Geen moslima?

Mark
09-07-04, 16:22
Ik geef wel toe dat iemand die aan jouw definitie van een moslim(a) zijn voldoet waarschijnlijk denkbeelden zal hebben die op vele aspecten botsen met de gemiddelde denkbeelden in Nederland.

Er zullen dus zaken zijn in het leven van zo iemand die hij/zij niet kan aanpassen aan de Nederlandse samenleving. Het lijkt me logisch om dan te stellen dat zo iemand minder is geintegreerd. Iemand die zich gedraagt alsof hij/zij in Saoudie Arbabie leeft omdat hij/zij meent dat dat de voorschriften zijn van zijn/haar geloof is ook minder geintegreerd als je het zo beschouwd.

Bismilaah
09-07-04, 16:34
Niemand weet wat integratie is of wat de norm voor integratie is.

Wat is bijv. als referentiepunt gebruikt in het kader van het integratieonderzoek? Welke normen zijn gebruikt of worden gebruikt om integratie vast te stellen. Op basis waarvan zijn die normen gebruikt? Wat zijn de criteria voor die normen waarbij INTEGRATIE kan worden bepaald???

Iedereen zeurt wel over integratie maar als integratie betekent: taal leren en meedoen in de maatschappij dan is 99% vd 2e en 3e generatie van de Marokkanen en Turken geintegreerd! Ik laat gemakshalve de andere allochtonen buiten beschouwing.. De 1e generatie is oud en heeft te weinig aandacht gekregen van de Nl regering en dit heeft ertoe bijgedragen dat zij weinig NL spreken..

(Voor domme boeren in Brabant of Limburg bijv. betekent integratie iets heel anders dan voor intelligente jonge mannen en vrouwen in de Randstad. En de kroost van kakkers heeft weer een andere visie over integratie dan ambassadepersoneel..)

Mill
09-07-04, 16:34
Geplaatst door e r t a n
Iemand die zich bewust niet houdt aan de regels van de islam. Tja, kan zo iemand nog moslim genoemd worden? In ieder geval neem ik zo iemand niet serieus wanneer die zegt dat ie moslim is.

Nou en. Je hebt best kans dat hun leven helemaal niet instort zonder jouw goedkeuring.

Bofko
09-07-04, 16:34
Geplaatst door e r t a n
Dat zijn dan ook net die 'moslims' die al een groot deel van hun moslimidentiteit overboord hebben gegooid en dus verwesterd zijn, gekkie.


Geplaatst door Bofko
Je hoeft maar op dit forum rond te kijken. Veruit het merendeel van de moslim-prikkers hier is geintegreerd zonder dat ze hun moslim-identiteit kwijt zijn.
Voor de duidelijkheid: Ze zullen dat over zichzelf zeggen. Dus wat jij dan over hen te zeggen hebt is dan totaal irrelevant.

sjo
10-07-04, 00:10
Geplaatst door e r t a n
Een moslim moet zich juist onderscheiden. Degenen die niet kunnen worden onderscheiden kun je seculier noemen, of gematigd, of verwesterd, of niet-moslim. Kies zelf maar uit welk etiket je erop wil plakken. Oftewel, alles behalve moslim.

Kwam laatst toevallig weer zo'n seculiere Turkse tegen. Ze zei doodleuk dat ze ook moslim was, terwijl ze opgemaakt en ongesluierd er bij liep. Ik moest werkelijk huilen van het lachen. Ze leek eerder op een prostituee.

Een ieder die beweert Moslim te zijn is dat ook. mogelijk een slechte.....maar dan toch.....Moslim zijn is toch geen kwaliteitsaanduiding ?

groet
sjo