PDA

Bekijk Volledige Versie : Dode en zwaargewonde na achtervolgingin Den Haag.



ZbaqZbaq
09-07-04, 20:16
Dode na achtervolging 09-07-2004



Bij een politieachtervolging in Den Haag zijn vrijdagmiddag één dode en een zwaargewonde gevallen. De politie wilde een scooter met twee mensen erop aanhouden en controleren die met hoge snelheid reed. Deze snelde er echter vandoor. De scooterrijder werd daarop achtervolgd door een politiemotor.

Op de Leyweg, ter hoogte van het Leyenburgziekenhuis reed de scooter de stoep op en reed door nog onbekende oorzaak dwars door een bushalte. Eén van de twee personen op de scooter is overleden, de ander is zwaargewond overgebracht naar het ziekenhuis. Of het de bestuurder was die is overleden, kon politiewoordvoerder De Wilde nog niet zeggen.
-----------------------------------------------------------

onbekende oorzaak ? ik weet dat het gebruikelijk is dat die motorsletten van de politie er een gewoonte van hebben gemaakt om tijdens scooterachtervolgingen de rijders eraf te trappen.

Zal ook helemaal niet verbaasd zijn als dit ook hier het geval is geweest.

Bofko
09-07-04, 20:20
Rustig maar, misschien waren het wel geen Marokkanen.

ZbaqZbaq
09-07-04, 20:26
Geplaatst door Bofko
Rustig maar, misschien waren het wel geen Marokkanen.

Dus dan is het ok ?

barfly
09-07-04, 20:36
Honderdtiennn, honderdtwintigg, honderddertigggggg-ggeen enkel prrobleemmmm.....

Bofko
09-07-04, 20:44
Geplaatst door ZbaqZbaq
Dus dan is het ok ?

Nee maar ik vind jouw vooronderstelling wel hilarisch. Als ze gewoon stoppen als de politie dat aangeeft is er niets aan de hand. Ja, behalve de snelheidsovertreding dan. Volgens mij gaat het in 99,9 % van de gevallen ook zo.

ZbaqZbaq
09-07-04, 20:49
Geplaatst door barfly
Honderdtiennn, honderdtwintigg, honderddertigggggg-ggeen enkel prrobleemmmm.....

dat gaat over een 180cc Runner....die zijn ongrijpbaar voor die zware 1200cc motoren van de politie. Enige oplossing daarvoor is een heli van de KLPD.

Het zal in dit geval waarschijnlijk gaan om een opgevoerde 49cc.

ZbaqZbaq
09-07-04, 20:51
Geplaatst door Bofko
Nee maar ik vind jouw vooronderstelling wel hilarisch. Als ze gewoon stoppen als de politie dat aangeeft is er niets aan de hand. Ja, behalve de snelheidsovertreding dan. Volgens mij gaat het in 99,9 % van de gevallen ook zo.

als ze gewoon stoppen is er niets aan de hand ?...en als ze niet stoppen dan geef je een trap tegen de scooter met als mogelijk gevolg 1 dode...1 zware gewonden....en 5 licht gewonden ?

(even er vanuitgaande dat ze ervanaf getrapt zijn wat nog niet zeker is)

nard
09-07-04, 20:52
Kans is groot dat het hier een stel jonge gassies betrof die een stopteken negeerde en vervolgens door heggen en steggen, over stoepen en perkjes probeerden weg te komen. Met uiteraard een paar motormuizen achter ze aan.

Alleen zagen ze die bushalte even over 't hoofd.


Er af trappen, :D, doe normaal man. In ons mediagenieke landje waar één aai over de bol door een politie al veertien dagen voorpaginanieuws oplevert.

Laat me niet lachen.

barfly
09-07-04, 20:52
Geplaatst door ZbaqZbaq
dat gaat over een 180cc Runner....die zijn ongrijpbaar voor die zware 1200cc motoren van de politie. Enige oplossing daarvoor is een heli van de KLPD.

Onzin, die scooters kunnen makkelijk worden voorzien van een 70cc of zwaarder blok en zeker 2 takters gaan dan haaardddd!!! Ik heb met een 50cc al 120 gezien.

Ik had vroeger een 70cc 4 takter en die reed bijna 130 en daar had ik ook de remmmen maar van aangepast want de standaard remmen lieten het een beetje afweten bij 80/90 km/u...

nard
09-07-04, 20:54
Geplaatst door barfly
Onzin, die scooters kunnen makkelijk worden voorzien van een 70cc of zwaarder blok en zeker 2 takters gaan dan haaardddd!!! Ik heb met een 50cc al 120 gezien.

Ik had vroeger een 70cc 4 takter en die reed bijna 130 en daar had ik ook de remmmen maar van aangepast want de standaard remmen lieten het een beetje afweten bij 80/90 km/u...

Klopt, scooters van nu zijn gemakkelijker op te voeren dan de Zundapps uit mijn tijd.

ZbaqZbaq
09-07-04, 20:56
Geplaatst door barfly
Onzin, die scooters kunnen makkelijk worden voorzien van een 70cc of zwaarder blok en zeker 2 takters gaan dan haaardddd!!! Ik heb met een 50cc al 120 gezien.

Ik had vroeger een 70cc 4 takter en die reed bijna 130 en daar had ik ook de remmmen maar van aangepast want de standaard remmen lieten het een beetje afweten bij 80/90 km/u...


yep hard ga je wel....maar het gaat bij de 180 Runner niet om de topsnelheid......het is de perfecte verhouding van gewicht en bizare prestaties mbt het optrekken. Die heb je alleen bij de Gilerra Runner 180cc.

barfly
09-07-04, 21:00
Geplaatst door ZbaqZbaq
yep hard ga je wel....maar het gaat bij de 180 Runner niet om de topsnelheid......het is de perfecte verhouding van gewicht en bizare prestaties mbt het optrekken. Die heb je alleen bij de Gilerra Runner 180cc.

Mjah ik met mijn eerste post eigenlijk bedoelde is dat liedje van 120, 120, 130 ook een keerzijde heeft. En dat is natuurlijk wel bitter. Om ff terug te keren naar de topic :)

barfly
09-07-04, 21:02
Geplaatst door nard
Klopt, scooters van nu zijn gemakkelijker op te voeren dan de Zundapps uit mijn tijd.

Duh, nooit een KS100 zien vliegen? Ik woonde in een kut buurt in Denhaag en daar spaarde al die gekken vanaf hun tiende middels krantenwijken etc voor een Zündapp of Kreissler...En dan hadden ze d'r een met hun zestiende en dan ging een opvoerset tegenaan en een special paint en dan werden ze aangehouden na een jaar en dan was de politie zo vriendelijk om em in beslag te nemen wegens 70 of 100cc blokken :)

ZbaqZbaq
09-07-04, 21:03
waar het mij omgaat is dat de motorpolitie zich in Den Haag regelmatig schuldig maakt aan het ingevaar brengen van jonge levens.

en mogelijk dat het in dit geval uit is gelopen op doodslag.

barfly
09-07-04, 21:07
Geplaatst door ZbaqZbaq
waar het mij omgaat is dat de motorpolitie zich in Den Haag regelmatig schuldig maakt aan het ingevaar brengen van jonge levens.

en mogelijk dat het in dit geval uit is gelopen op doodslag.

Als ze van die scooter af zijn getrapt dan is het mogelijk een poging tot doodslag. Maar ik zie liever eerst een onderzoek. Verder moeten mensen die een stopteken krijgen stoppen en als de politie erachter aangaat, dan ben je stomweg fout.

Overigens ben ik ervoor om snorfietsen te verbieden en brommers zwaar te controleren ik heb genoeg ongelukken gezien.....

freya
09-07-04, 21:15
Geplaatst door barfly
[B]Overigens ben ik ervoor om snorfietsen te verbieden B]

:moe:

Zwarte Schaap
09-07-04, 21:16
Geplaatst door nard
Er af trappen, :D, doe normaal man. In ons mediagenieke landje waar één aai over de bol door een politie al veertien dagen voorpaginanieuws oplevert.

Laat me niet lachen.

Ik zou het niet uitsluiten, vroeger al toen mijn hollandse vrienden in mijn buurt op puchies en op zundaps rond tuften was het al bekend dat je een motorpolitie beter niet kon negeren want die trapten je gewoon van je brommer af. Mijn beste hollandse vriend is van zijn zundap getrapt door de motorpolitie.

barfly
09-07-04, 21:21
Geplaatst door freya
:moe:

Ik denk dat afhankelijken wel een uitzondering kunnen verwachten...

Tomas
09-07-04, 21:22
Geplaatst door barfly
Ik denk dat afhankelijken wel een uitzondering kunnen verwachten...

En ze er dan aftrappen. Ik wil ook agent worden.

freya
09-07-04, 21:24
Geplaatst door Tomas
En ze er dan aftrappen. Ik wil ook agent worden.

ha ha ha

:moe:

barfly
09-07-04, 21:25
Geplaatst door Tomas
En ze er dan aftrappen. Ik wil ook agent worden.

Als die afhankelijken weer eens niet opschieten welja!

Tomas
09-07-04, 21:26
Geplaatst door barfly
Als die afhankelijken weer eens niet opschieten welja!

Dan ook, ja.

barfly
09-07-04, 21:27
Geplaatst door Tomas
Dan ook, ja.

Is eigenlijk niet leuk, Tomas, om hier grapjes over te maken :engel:

Tomas
09-07-04, 21:30
Geplaatst door barfly
Is eigenlijk niet leuk, Tomas, om hier grapjes over te maken :engel:

Nee, laten we het over de joden hebben.

Mark
09-07-04, 21:31
Politie haaglanden (motorpolitie) trapt je van je brommer af, 100% zeker!

Dat heb ik ook meegemaakt toen ik brommer reed eind jaren 80....

enneh mijn 70 Cc Honda Mb reed 115 :)

maar met mijn huidige brommer reed ik vanmorgen nog 220 over de A15 :)

freya
09-07-04, 21:31
Geplaatst door barfly
Is eigenlijk niet leuk, Tomas, om hier grapjes over te maken :engel:

Nee joh, dat de grootste lol die tomas kent, grappen maken over de handicap van een ander :moe:

Tomas
09-07-04, 21:32
Geplaatst door freya
Nee joh, dat de grootste lol die tomas kent, grappen maken over de handicap van een ander :moe:

Hier, een zakdoekje.

Mark
09-07-04, 21:33
Geplaatst door Tomas
Nee, laten we het over de joden hebben.

De topic gaat over joden Tomas, motorjoden.

barfly
09-07-04, 21:36
Geplaatst door Mark
Politie haaglanden (motorpolitie) trapt je van je brommer af, 100% zeker!

Dat heb ik ook meegemaakt toen ik brommer reed eind jaren 80....

enneh mijn 70 Cc Honda Mb reed 115 :)

maar met mijn huidige brommer reed ik vanmorgen nog 220 over de A15 :)

Een MB? Geen MT? En niet opgevoerd. :jammer:

Tomas
09-07-04, 21:36
Geplaatst door Mark
De topic gaat over joden Tomas, motorjoden.

Oh, sorry.

Ik heb denk ik een aangekweekte blindevlek.

freya
09-07-04, 21:38
Geplaatst door Tomas
Hier, een zakdoekje.

:fuckit2:

Mark
09-07-04, 21:39
Geplaatst door Tomas
Oh, sorry.

Ik heb denk ik een aangekweekte blindevlek.

Geeft niks, je bent import in de regio dan kan je dat niet weten :hihi:

Tomas
09-07-04, 21:40
Geplaatst door Mark
Geeft niks, je bent import in de regio dan kan je dat niet weten :hihi:

Ja, ja, dat klinkt hel tolerant ,maar eigenlijk willen jullie dat ik assimileer.

Mark
09-07-04, 21:42
Geplaatst door Tomas
Ja, ja, dat klinkt hel tolerant ,maar eigenlijk willen jullie dat ik assimileer.

Nee, eigenlijk willen we dat je terug gaat :)

Tomas
09-07-04, 21:42
Geplaatst door freya
:fuckit2:

Wat is er mis met :moe: ?

Ik dacht dat de dames dat zo leuk vonden.

Tomas
09-07-04, 21:43
Geplaatst door Mark
Nee, eigenlijk willen we dat je terug gaat :)

Vuile lpf-er.

Maar ok. Wat is de oprotpremie?

Mark
09-07-04, 21:45
Geplaatst door Tomas
Vuile lpf-er.

Maar ok. Wat is de oprotpremie?

Je mag zo'n 180cc brommer hebben ik moet die zooi niet biraat

Tomas
09-07-04, 21:50
Geplaatst door Mark
Je mag zo'n 180cc brommer hebben ik moet die zooi niet biraat

Heel verleidelijk....

Joesoef
09-07-04, 21:57
Het is gvd niet te geloven. Zit ik al jaren tussen een paar boeren nozems te prikken :jammer:

barfly
09-07-04, 21:58
Geplaatst door Joesoef
Het is gvd niet te geloven. Zit ik al jaren tussen een paar boeren nozems te prikken :jammer:

Waarom denk je dat de meeste Nederlanders niet begrijpen wat veel anderen hier komen doen? :D

Joesoef
09-07-04, 22:01
Geplaatst door barfly
Waarom denk je dat de meeste Nederlanders niet begrijpen wat veel anderen hier komen doen? :D

Dus het is waar. Het leven is veel simpeler dan dat ik denk dat het is ? :droef:

barfly
09-07-04, 22:02
Geplaatst door Joesoef
Dus het is waar. Het leven is veel simpeler dan dat ik denk dat het is ? :droef:

sorrie :(

Joesoef
09-07-04, 22:36
Geplaatst door barfly
sorrie :(

Welnee, thanks for the tip buddy! :duim:

barfly
09-07-04, 22:41
Geplaatst door Joesoef
Welnee, thanks for the tip buddy! :duim:

Wat weet jij van het kotteren en honen van een cylinder? :brozac:

Joesoef
09-07-04, 23:37
Geplaatst door barfly
Wat weet jij van het kotteren en honen van een cylinder? :brozac:


Niet veel. Alleen dat er bij onze productie een kotterbank staat die heel veel gebruikt wordt maar dat ik voor kotteren nog nooit een offerte voor de deur uit heb gedaan.

~Panthera~
09-07-04, 23:45
Geplaatst door barfly
Wat weet jij van het kotteren en honen van een cylinder? :brozac:
---------------------


Is dat hetzelfde als heuken, maar dan anders ?? http://members.ams.chello.nl/b.lameris/meppendegarf.gif

MokroMike
10-07-04, 03:40
Het ging hier om een Turk en een Marokkaan. De bestuurder (Turk) is overleden. De Marokkaan zwaar gewond. Volgens ooggetuigen werden beiden lichamen bedekt ondanks dat 1 van hen nog leefde, en duurde het een eeuwigheid voor de ambulance ter plaatse was terwijl het ziekenhuis op nog geen minuut afstand rijden is.

Turkse jongen was 18 jaar oud. Had niets te maken met stelen, ze waren bang aangehouden te worden voor het rijden zonder helm. Vermoedelijk werkte de achterrem niet van de scooter.

nard
10-07-04, 11:15
Wel, dit geeft weer interessante invalshoeken aan deze zaak....


Waarschijnlijk was de motoragent een neocon die met 90 km per uur die jongens vlak voor het bushokje een klein tikje heeft gegeven.....


Of,,, nog beter,,,,, 't was een jood....

Mill
10-07-04, 11:18
Geplaatst door MokroMike
Het ging hier om een Turk en een Marokkaan. De bestuurder (Turk) is overleden. De Marokkaan zwaar gewond. Volgens ooggetuigen werden beiden lichamen bedekt ondanks dat 1 van hen nog leefde, en duurde het een eeuwigheid voor de ambulance ter plaatse was terwijl het ziekenhuis op nog geen minuut afstand rijden is.

Turkse jongen was 18 jaar oud. Had niets te maken met stelen, ze waren bang aangehouden te worden voor het rijden zonder helm. Vermoedelijk werkte de achterrem niet van de scooter.

Ik zal wel een schijnheilige zionist zijn, maar ze hoefden toch niet met levensgevaarlijke snelheid te vluchten?

nard
10-07-04, 11:19
Geplaatst door Mill
Ik zal wel een schijnheilige zionist zijn, maar ze hoefden toch niet met levensgevaarlijke snelheid te vluchten?

Inderdaad.

En waarschijnlijk heeft hij expres een half uur gewacht om de ambulance te bellen.

Joesoef
10-07-04, 11:54
Dode bij jacht op scooter


DEN HAAG - Bij een achtervolging door de politie in Den Haag is gistermiddag een achttienjarige man om het leven gekomen. Het slachtoffer zat met een ander op een scooter die tijdens de achtervolging dwars door een tramhokje reed. De andere man is zwaargewond in een ziekenhuis opgenomen.

De twee waren gesignaleerd door politiemensen die betrokken zijn bij het scooterproject Brom Normaal, gericht op de aanpak van asociaal gedrag van scooter- en brommerrijders. Juist wegens hun hoge snelheid zagen de agenten af van een achtervolging, maar het incident werd wel doorgegeven aan de rest van het korps.

Een motoragent zag de twee even later wederom met hoge snelheid over de Leyweg rijden en zette de achtervolging in. Op een gegeven moment reed de scooter ter hoogte van het Ziekenhuis Leyenburg het trottoir op en volgde de motoragent de twee parallel op de rijbaan.

De scooterrijders zagen niet dat er een tramhokje van lijn 6 op het trottoir stond en reden daar met hoge snelheid tegenaan. Een van hen overleed ter plaatse, de ander werd met zware verwondingen overgebracht naar het ziekenhuis.

In de abri stonden op het moment van de klap ongeveer vijf mensen op de tram te wachten. Enkelen van hen moesten worden behandeld aan snijwonden, veroorzaakt door rondvliegend glas.

Een melding over een auto-inbraak werd eerder met de achtervolging in verband gebracht maar blijkt niets met het voorval te maken te hebben. De Rijksrecherche stelt een onderzoek in. (ANP)

www.parool.nl

..zapper
10-07-04, 12:02
Ik mag het hopen, het wordt tijd dat het tuig in Nederland respect krijgt voor de politie. In Spanje geven ze regelmatig een goed voorbeeld van tactisch geweld.

-edit reactie op first post-

Tomas
10-07-04, 12:02
Geplaatst door Joesoef
Dode bij jacht op scooter


DEN HAAG - Bij een achtervolging door de politie in Den Haag is gistermiddag een achttienjarige man om het leven gekomen. Het slachtoffer zat met een ander op een scooter die tijdens de achtervolging dwars door een tramhokje reed. De andere man is zwaargewond in een ziekenhuis opgenomen.

De twee waren gesignaleerd door politiemensen die betrokken zijn bij het scooterproject Brom Normaal, gericht op de aanpak van asociaal gedrag van scooter- en brommerrijders. Juist wegens hun hoge snelheid zagen de agenten af van een achtervolging, maar het incident werd wel doorgegeven aan de rest van het korps.

Een motoragent zag de twee even later wederom met hoge snelheid over de Leyweg rijden en zette de achtervolging in. Op een gegeven moment reed de scooter ter hoogte van het Ziekenhuis Leyenburg het trottoir op en volgde de motoragent de twee parallel op de rijbaan.

De scooterrijders zagen niet dat er een tramhokje van lijn 6 op het trottoir stond en reden daar met hoge snelheid tegenaan. Een van hen overleed ter plaatse, de ander werd met zware verwondingen overgebracht naar het ziekenhuis.

In de abri stonden op het moment van de klap ongeveer vijf mensen op de tram te wachten. Enkelen van hen moesten worden behandeld aan snijwonden, veroorzaakt door rondvliegend glas.

Een melding over een auto-inbraak werd eerder met de achtervolging in verband gebracht maar blijkt niets met het voorval te maken te hebben. De Rijksrecherche stelt een onderzoek in. (ANP)

www.parool.nl

Nou, 't is mij wel duidelijk hoe onverantwoordlijk de zionistische politie weer tekeer is gegaan tegen deze volstrekt onschuldige jongetjes. Schandalig gewoon.

Zwarte Schaap
10-07-04, 12:06
Geplaatst door nard
Wel, dit geeft weer interessante invalshoeken aan deze zaak....


Waarschijnlijk was de motoragent een neocon die met 90 km per uur die jongens vlak voor het bushokje een klein tikje heeft gegeven.....


Of,,, nog beter,,,,, 't was een jood....

Mischien komt het wel door hun allochtone cultuur of mischien wel door hun Islamitische achtergrond. Wie weet was dat wel de reden voor de verhoogde paraatheid inzake terrorisme dit weekend in Nederland, en waren deze jongens van plan om een zelfmoordaanslag te plegen.

Of ... nog beter..... 't was een linkse kerk complot.

..zapper
10-07-04, 12:08
Geplaatst door Zwarte Schaap
Mischien komt het wel door hun allochtone cultuur of mischien wel door hun Islamitische achtergrond. Wie weet was dat wel de reden voor de verhoogde paraatheid inzake terrorisme dit weekend in Nederland, en waren deze jongens van plan om een zelfmoordaanslag te plegen.

Of ... nog beter..... 't was een linkse kerk complot.

Die zelfmoord is in ieder geval gelukt, de omstanders kwamen er dit keer nog redelijk vanaf...

De Nobele
10-07-04, 12:19
Moet de titel niet zijn: "Zelfmoordaanslag op bushokje tram 6." ?

Klinkt niet zo glamourous eigenlijk.

Bofko
10-07-04, 12:23
Geplaatst door De Nobele
Moet de titel niet zijn: "Zelfmoordaanslag op bushokje tram 6." ?

Klinkt niet zo glamourous eigenlijk.

Met de term "martelaar" kun je de glamour wat upgraden.

Mill
10-07-04, 12:26
Ik vind het wel kut voor die bijrijder. Wie weet was hij het helemaal niet eens met de extreme vluchtpoging.

Bofko
10-07-04, 12:28
Geplaatst door Mill
Ik vind het wel kut voor die bijrijder. Wie weet was hij het helemaal niet eens met de extreme vluchtpoging.

Misschien heeft hij nog wel een poging gedaan om mobiel de politie te bellen.