PDA

Bekijk Volledige Versie : Terrorisme: Dit weekend gaat Nederland over op code oranje.



Joesoef
09-07-04, 22:28
Verhoogde dreiging terroristische aanslagen


DEN HAAG - Op verschillende plekken in Nederland zijn vrijdagmiddag en -avond extra veiligheidsmaatregelen genomen wegens een verhoogde dreiging van terroristische aanslagen. Dat heeft het ministerie van Binnenlandse Zaken vrijdagavond bekendgemaakt.

Een aantal van deze maatregelen zijn volgens een een woordvoerder van het ministerie te zien voor iedereen. Het gaat dan om de opstelling van extra toezichthuisjes of extra observatie door politie. De overheid heeft tot de maatregelen besloten, omdat de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) aanwijzingen heeft, dat enkele radicale moslims mogelijk bezig zijn terroristische aanslagen voor te bereiden.

Hoeveel en welke gebieden, gebouwen of installaties momenteel extra beveiligd worden op aanwijzing van de AIVD kan de woordvoerder niet zeggen. Ook over hoe groot de dreiging is, wil de dienst niet prijsgeven.

Het kabinet werkt aan een alarmsysteem naar Amerikaans model waarmee Nederlanders via kleuren tussen groen en rood snel en eenvoudig te waarschuwen zijn wanneer terroristische aanslagen dreigen. In welke categorie de huidige dreiging zou vallen in dit systeem zegt het ministerie niet.

barfly
09-07-04, 22:32
Ik erger me _nu_ al! :mad:

Beëlzebub
09-07-04, 22:35
Alleen maar bangmakerij denk ik. 'Ze' willen graag dat we allemaal bang zijn voor de Islam.

Tomas
09-07-04, 22:38
Geplaatst door Beëlzebub
Alleen maar bangmakerij denk ik. 'Ze' willen graag dat we allemaal bang zijn voor de Islam.

Wie denk je zit daarachter? Shaitan?

Joesoef
09-07-04, 22:39
Toen ik dit las moest ik denken aan de mensen die een paar jaar geleden in een verkeerde kleur auto reden en een machine geweer tegen hun hoofd kregen.

Je kan er niets van zeggen maar ik ben bang dat ik mij niet keurig zal gedragen op zo een moment.

Joesoef
09-07-04, 22:40
Geplaatst door Tomas
Wie denk je zit daarachter? Shaitan?

Denk eerder Robbedoes met zn Islamfobie.

Beëlzebub
09-07-04, 22:41
Geplaatst door Tomas
Wie denk je zit daarachter? Shaitan?

De 'rechtse kerk' van Nl. Nederlandse neocons, naar ik vermoed.

Tomas
09-07-04, 22:50
Geplaatst door Beëlzebub
De 'rechtse kerk' van Nl. Nederlandse neocons, naar ik vermoed.

Die zullen dan ook wel achter de geweldige argumenten van ny, madrid en balie zitten? En natuurlijk de aivd die de info zoekt.

Dat ze dit doen omdat ze hiermee denken een substantieel deel van de bevolking tegemoet te komen in hun zorg, dat lijkt je sterk?

ReTiCeNtt
09-07-04, 22:56
Groen met rood wordt toch paars? Waar waren ze toen paars alles verklootte?

Huh?

:mad:

Ik ben weer eens erg logisch.

Ps. Vrijdag gaan veel Marokkanen op weg naar marokko, zou het daarmee wat te maken hebben?

Tomas
09-07-04, 22:57
Geplaatst door ReTiCeNtt
Groen met rood wordt toch paars? Waar waren ze toen paars alles verklootte?

Huh?

:mad:

Ik ben weer eens erg logisch.

Ps. Vrijdag gaan veel Marokkanen op weg naar marokko, zou het daarmee wat te maken hebben?

Ik ga zondag, is het dan beter?

ReTiCeNtt
09-07-04, 22:59
Geplaatst door Tomas
Ik ga zondag, is het dan beter?

Jij hebt geen baard. Hou je bek.

Waarom naar Marokko, als je er eentje hebt (misschien een klenere versie, maar toch...) in Amsterdam.

Beëlzebub
09-07-04, 23:00
Geplaatst door Tomas
Die zullen dan ook wel achter de geweldige argumenten van ny, madrid en balie zitten? En natuurlijk de aivd die de info zoekt.

Dat ze dit doen omdat ze hiermee denken een substantieel deel van de bevolking tegemoet te komen in hun zorg, dat lijkt je sterk?

Nou, er zijn natuurlijk geruchten dat de VS 11/9 zelf liet plaatsvinden om redenen te geven om in het Midden Oosten en Afghanistan huis te houden. Zelf wil ik wat dat betreft nog een slag om de arm houden.
Maar dat in de VS af en toe 'wolf' wordt geroepen wordt door sommigen zo begrepen dat het een poging is van haviken om de vechtlustige stemming erin te houden.
Die 'zorg' wil maar voor een gedeelte van de initiatiefnemers aannemen.

Tomas
09-07-04, 23:06
Geplaatst door ReTiCeNtt
Jij hebt geen baard. Hou je bek.

Waarom naar Marokko, als je er eentje hebt (misschien een klenere versie, maar toch...) in Amsterdam.

Ik ga niet naar Marokko, alleen de richting. Ik stop in Spanje, ergens. Waar het weer goedgenoeg is.

Tomas
09-07-04, 23:06
Geplaatst door Beëlzebub
Nou, er zijn natuurlijk geruchten dat de VS 11/9 zelf liet plaatsvinden om redenen te geven om in het Midden Oosten en Afghanistan huis te houden. Zelf wil ik wat dat betreft nog een slag om de arm houden.
Maar dat in de VS af en toe 'wolf' wordt geroepen wordt door sommigen zo begrepen dat het een poging is van haviken om de vechtlustige stemming erin te houden.
Die 'zorg' wil maar voor een gedeelte van de initiatiefnemers aannemen.

Euh?

Niet iedereen op dit prikbord heeft het gymnasium gehaald, hoor.

Simon
10-07-04, 00:37
Misschien is de herverkiezingscampagne van Bush nu echt goed op gang aan het komen. Misschien is het een reële dreiging. Ik zou het niet weten.

mrz
10-07-04, 02:38
:cheefbek:

Joesoef
10-07-04, 09:01
Verhoogde dreiging terroristische aanslagen
DEN HAAG - Op verschillende plekken in Nederland zijn vrijdagmiddag en -avond extra veiligheidsmaatregelen genomen wegens een verhoogde dreiging van terroristische aanslagen. Dat heeft het ministerie van Binnenlandse Zaken vrijdagavond bekendgemaakt. Bij de Schipholtunnel op de A4 staan extra beveiligingsvoertuigen, bevestigde een woordvoerder van de Koninklijke Marechaussee.

In Amsterdam zegt de politie op de hoogte te zijn van de terreurdreiging. Een woordvoerder meldde dat er nog geen extra maatregelen worden genomen, wel zal de politie extra alert zijn.

Een aantal van deze maatregelen zijn volgens een een woordvoerder van het ministerie te zien voor iedereen. Het gaat dan om de opstelling van extra toezichthuisjes of extra observatie door politie. De overheid heeft tot de maatregelen besloten, omdat de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) aanwijzingen heeft, dat enkele radicale moslims mogelijk bezig zijn terroristische aanslagen voor te bereiden.

Hoeveel en welke gebieden, gebouwen of installaties buiten de Schipholtunnel momenteel extra beveiligd worden op aanwijzing van de AIVD kan de woordvoerder niet zeggen. Ook over hoe groot de dreiging is, wil de dienst niet prijsgeven.

De politie en justitie in Den Haag en burgemeester Deetman hebben naar aanleiding van de toegenomen dreiging vrijdag een paar keer vergaderd. Dat meldde de politie vrijdagavond laat. Zij heeft "passende maatregelen" genomen, maar doet daar verder geen mededelingen over.

Het kabinet werkt aan een alarmsysteem naar Amerikaans model waarmee Nederlanders via kleuren tussen groen en rood snel en eenvoudig te waarschuwen zijn wanneer terroristische aanslagen dreigen. In welke categorie de huidige dreiging zou vallen in dit systeem zegt het ministerie niet.

De laatste keer dat in Nederland door verscherpte dreiging zichtbare maatregelen werden genomen, was eind september 2001. Toen werden de Coen- en Zeeburgertunnel in Amsterdam en de Botlek- en de Beneluxtunnel in Rotterdam volledig afgesloten. De politie en het leger werden bij de tunnels ingezet na gedetailleerde beschrijving van aanslagen in een anonieme brief.

Sinds de aanslagen van 11 september 2001 is de beveiliging bij enkele ambassades in Den Haag met extra maatregelen verscherpt.

De AIVD meldde in het jaarverslag over 2003 al dat een terroristische dreiging in Nederland reëel is. Ook schreef de inlichtingendienst dat de dreiging in ons land nog een reeks van jaren zal voortbestaan. De AIVD heeft tussen de 150 en tweehonderd mensen in beeld die zij relateert aan terrorisme.

De laatste jaren hebben extremistische moslims zich vooral gericht op zogenoemde "softe targets", dichtbevolkte doelen die nauwelijks zijn te beveiligen. Op dat gebied is Nederland kwetsbaar. Daarnaast is ons land aantrekkelijk voor terroristen, omdat Nederland bekendstaat om zijn milde straffen en een klimaat heeft waarbij mensen ongezien lang in de illegaliteit kunnen verblijven.

Beëlzebub
10-07-04, 09:30
Geplaatst door Tomas
Euh?

Niet iedereen op dit prikbord heeft het gymnasium gehaald, hoor.

En toch heb ik geen Grieks of Latijn gebruikt, beste Tomas. Maar nu schiet me door dit geval toch iets te binnen.

Mundus vult decipi, ergo decipiatur = de wereld wil bedrogen worden, dus laat zij bedrogen worden (Paus Paulus IV).

De Nobele
10-07-04, 09:44
Geplaatst door Beëlzebub
En toch heb ik geen Grieks of Latijn gebruikt, beste Tomas. Maar nu schiet me door dit geval toch iets te binnen.

Mundus vult decipi, ergo decipiatur = de wereld wil bedrogen worden, dus laat zij bedrogen worden (Paus Paulus IV).

Terreuraanslagen, of de dreiging ervan, hebben niets met bedrog te maken.
Ze zijn zo actueel als de pest; zelfs de grootste stommeling zal dat toegeven.
Alleen heeft alarm slaan geen enkele zin, dus daar kunnen ze maar beter mee ophouden.

Beëlzebub
10-07-04, 10:24
Geplaatst door De Nobele
Terreuraanslagen, of de dreiging ervan, hebben niets met bedrog te maken.
Ze zijn zo actueel als de pest; zelfs de grootste stommeling zal dat toegeven.
Alleen heeft alarm slaan geen enkele zin, dus daar kunnen ze maar beter mee ophouden.

Feitelijk is het aantal aanslagen in het Westen zeer beperkt gebleven. Bedrog is het als je een dreiging verzint om er de publieke opinie mee te beïnvloeden. We weten natuurlijk niet of dat zo is, maar ik heb zo mijn vermoedens. We zijn ook op andere manieren al bedonderd door de VS en het kabinet.

Joesoef
10-07-04, 10:32
Geplaatst door De Nobele
Terreuraanslagen, of de dreiging ervan, hebben niets met bedrog te maken.
Ze zijn zo actueel als de pest; zelfs de grootste stommeling zal dat toegeven.
Alleen heeft alarm slaan geen enkele zin, dus daar kunnen ze maar beter mee ophouden.

Actueel? op basis van angst misschien wel. Waar is de Hollandse nuchterheid gebleven, geconformeerd aan het Amerikanisme?

De Nobele
10-07-04, 10:35
Geplaatst door Beëlzebub
Feitelijk is het aantal aanslage in het Westen zeer beperkt gebleven. Bedrog is het als je een dreiging verzint om er de publieke opinie mee te beïnvloeden. We weten natuurlijk niet of dat zo is, maar ik heb zo mijn vermoedens. We zijn ook op andere manieren al bedonderd door de VS en het kabinet.

Het is geen bedrog en de dreiging is ook niet verzonnen.
Ik weet niet hoe jij er persoonlijk over denkt, maar de danteske taferelen van duizenden lijken in NY en de bergen afgerukte lichaamsdelen in Madrid, zijn voldoende om te beseffen dat terreuraanslagen een feit zijn.

Joesoef
10-07-04, 10:38
Geplaatst door De Nobele
Het is geen bedrog en de dreiging is ook niet verzonnen.
Ik weet niet hoe jij er persoonlijk over denkt, maar de danteske taferelen van duizenden lijken in NY en de bergen afgerukte lichaamsdelen in Madrid, zijn voldoende om te beseffen dat terreuraanslagen een feit zijn.

Jij leeft in een Hollywood film. Of is deed je een poging tot sarcasme?

De Nobele
10-07-04, 10:43
Geplaatst door Joesoef
Jij leeft in een Hollywood film. Of is deed je een poging tot sarcasme?

Als jij de aanslagen in NY en Madrid en overal ter wereld gemist hebt, leef jij in een Hollywood-film. Leuk voor je: wie is je tegenspeelster? Hopelijk is het geen western :-s

Beëlzebub
10-07-04, 10:49
Geplaatst door De Nobele
Het is geen bedrog en de dreiging is ook niet verzonnen.
Ik weet niet hoe jij er persoonlijk over denkt, maar de danteske taferelen van duizenden lijken in NY en de bergen afgerukte lichaamsdelen in Madrid, zijn voldoende om te beseffen dat terreuraanslagen een feit zijn.

Iedere dode is er een te veel. Maar wat mij betreft is het 'grote doden' niet begonnen op 11/9, maar al veel eerder. De VS heeft in het voetspoor van de oude koloniale machten nogal huisgehouden in het MO en ook steeds op een voor velen onaanvaardbare manier de zijde van Israël gekozen. Daar zijn ook bergen lijken door ontstaan. Dat steekt die mensen en dus hoeven we niet verbaasd te zijn over de chaos waarin de wereld helaas terecht is gekomen.
Verder geloof ik niet erg in de mogelijkheden van terroristen om in het Westen iets voor elkaar te krijgen. 9/11 is misschien door Bush en zijn kliek niet tegengewerkte aanslag. Blijft alleen Madrid over, vanwege een echt falende veiligheidsdienst.

Joesoef
10-07-04, 10:51
Geplaatst door De Nobele
Als jij de aanslagen in NY en Madrid en overal ter wereld gemist hebt, leef jij in een Hollywood-film. Leuk voor je: wie is je tegenspeelster? Hopelijk is het geen western :-s

Het gaat om de opgeblazen beeldspaar die jij gebruikt. Bergen met lichaamsdelen, duizenden doden.....

Het is vreselijk wat er is gebeurt maar jij blaast het op tot iets buiten proportionele proporties.

De Nobele
10-07-04, 11:01
Geplaatst door Beëlzebub
Iedere dode is er een te veel. Maar wat mij betreft is het 'grote doden' niet begonnen op 11/9, maar al veel eerder. De VS heeft in het voetspoor van de oude koloniale machten nogal huisgehouden in het MO en ook steeds op een voor velen onaanvaardbare manier de zijde van Israël gekozen. Daar zijn ook bergen lijken door ontstaan. Dat steekt die mensen en dus hoeven we niet verbaasd te zijn over de chaos waarin de wereld helaas terecht is gekomen.
Verder geloof ik niet erg in de mogelijkheden van terroristen om in het Westen iets voor elkaar te krijgen. 9/11 is misschien door Bush en zijn kliek niet tegengewerkte aanslag. Blijft alleen Madrid over, vanwege een echt falende veiligheidsdienst.

Lul niet vent. Volkeren hebben altijd al in elkaars domein huisgehouden, en volkeren onderling ook.

De Nobele
10-07-04, 11:04
Geplaatst door Joesoef
Het gaat om de opgeblazen beeldspaar die jij gebruikt. Bergen met lichaamsdelen, duizenden doden.....

Het is vreselijk wat er is gebeurt maar jij blaast het op tot iets buiten proportionele proporties.

Ik krik gewoon het literaire gehalte van het forum een beetje op.
Dus ja, bergen lichaamsdelen en duizenden doden. Voor wie geen inbeeldingsvermogen heeft noch kan tellen.

freya
10-07-04, 11:04
Geplaatst door De Nobele
Lul niet vent. Volkeren hebben altijd al in elkaars domein huisgehouden, en volkeren onderling ook.

Vinden jullie Nobelien ook zo hysterisch, sinds ze weer terug is?

Alsof ze in haar afwezigheid haar frustraties helemaal nergens anders heeft kunnen afreageren en dus alles heeft opgespaard voor hier :maf2:

De Nobele
10-07-04, 11:05
Geplaatst door freya
Vinden jullie Nobelien ook zo hysterisch, sinds ze weer terug is?

Alsof ze in haar afwezigheid haar frustraties helemaal nergens anders heeft kunnen afreageren en dus alles heeft opgespaard voor hier :maf2:

Heb je haar weer. Ga fietsen joh. Op een aangepast rij-ijzer.

nard
10-07-04, 11:06
Geplaatst door De Nobele
Ik krik gewoon het literaire gehalte van het forum een beetje op.
Dus ja, bergen lichaamsdelen en duizenden doden. Voor wie geen inbeeldingsvermogen heeft noch kan tellen.

Oké die bergen lichaamsdelen is overdreven, want de klap was zo hard dat de lichaamsdelen over een oppervlakte van 3 ha moesten worden opgezocht.
Maar de duizenden doden? Wat is daar niet waar aan?

plexus
10-07-04, 11:07
Geplaatst door freya
Vinden jullie Nobelien ook zo hysterisch, sinds ze weer terug is?

Alsof ze in haar afwezigheid haar frustraties helemaal nergens anders heeft kunnen afreageren en dus alles heeft opgespaard voor hier :maf2:

nee ik zie weinig verschil...once bitter always limonade :strik:

freya
10-07-04, 11:07
Geplaatst door De Nobele
Heb je haar weer. Ga fietsen joh. Op een aangepast rij-ijzer.

Tis echt gezellig dat je terug bent hoor :duivels:

nard
10-07-04, 11:07
Geplaatst door freya
Vinden jullie Nobelien ook zo hysterisch, sinds ze weer terug is?

Alsof ze in haar afwezigheid haar frustraties helemaal nergens anders heeft kunnen afreageren en dus alles heeft opgespaard voor hier :maf2:

Nee eigenlijk niet. Eerlijk gezegd, als die vrijheid mij vergund wordt.
Ik vind de reacties van Nobbie nog de meest realistische van heel deze discussie.

Beëlzebub
10-07-04, 11:26
Geplaatst door De Nobele
Lul niet vent. Volkeren hebben altijd al in elkaars domein huisgehouden, en volkeren onderling ook.

Fijnzinnig taalgebruik heb jij. Je doet je (screen-)naam geen eer aan. :hihi:
Met jou opmerking kunnen we weer terug naar de prehistorie.

De Nobele
10-07-04, 11:39
Geplaatst door Beëlzebub
Fijnzinnig taalgebruik heb jij. Je doet je (screen-)naam geen eer aan. :hihi:
Met jou opmerking kunnen we weer terug naar de prehistorie.

Ik vind het best: als Nobelosaurus pas ik wat beter bij de nieuwe conservatieve trend in Nederland.

..zapper
10-07-04, 12:07
Geplaatst door ReTiCeNtt
[...]

Ps. Vrijdag gaan veel Marokkanen op weg naar marokko, zou het daarmee wat te maken hebben?

Oe dat is het, ze gaan het verkeer lam leggen!

lennart
10-07-04, 16:23
Geplaatst door Beëlzebub
Blijft alleen Madrid over, vanwege een echt falende veiligheidsdienst.

Falend? Enkele van de opgepakte verdachten blijken informanten van de Guardia Civil te zijn. Zij zijn degene die de explosieven en de ontstekers hebben geleverd aan de terroristen. Ik zou dus zeggen dat de veiligheidsdienst inzake Madrid niet hebben gefaald, deels misschien, omdat Aznar de verkiezingen niet won (de ETA truc werkte niet). Maar operatie breng democratische verkiezingen in diskrediet is uitstekend gelukt in Madrid.

lennart
10-07-04, 16:26
Geplaatst door zapper
Oe dat is het, ze gaan het verkeer lam leggen!

Nah, ze zullen Rotterdam proberen te raken, als er al een aanslag in Nederland plaats vind. De doorvoerroutes die door Nederland gaan, naar het Midden-Oosten en de Amerikaanse basis in Duitsland zullen in gevaar zijn. De haven van Rotterdam is doelwit nummer 1 lijkt mij. Immers daarmee raken de "terroristen" zowel de benzineproductie, de internationale scheepsvaart, als de bevoorrading van Amerikaanse troepen Irak en Afghanistan.

whisper
10-07-04, 18:14
http://www.home.zonnet.nl/animatieplaatjes/explosie3.gif



zie toch liever de zon.....maar ik geloof ook niet dat er iets gebeurd

Al Sawt
10-07-04, 18:24
Geplaatst door De Nobele
Lul niet vent. Volkeren hebben altijd al in elkaars domein huisgehouden, en volkeren onderling ook. Dus de aanslagen van 11-Sept. en 11-Maart, moeten we in die licht zien?

La Nobele
10-07-04, 18:31
Geplaatst door Al Sawt
Dus de aanslagen van 11-Sept. en 11-Maart, moeten we in die licht zien?

He? Kijk eerst even waar ik antwoord op gaf, en leg dan uit wat je bedoelt, svp.

Al Sawt
10-07-04, 18:40
Geplaatst door La Nobele
He? Kijk eerst even waar ik antwoord op gaf, en leg dan uit wat je bedoelt, svp.


Lul niet vent. Volkeren hebben altijd al in elkaars domein huisgehouden, en volkeren onderling ook.

Kortom; moeten we de aanslagen rechtvaardigen op basis van jouw uitspraken?

Persoonlijk vindt ik van wel.

Beëlzebub
10-07-04, 18:42
Geplaatst door lennart
Falend? Enkele van de opgepakte verdachten blijken informanten van de Guardia Civil te zijn. Zij zijn degene die de explosieven en de ontstekers hebben geleverd aan de terroristen. Ik zou dus zeggen dat de veiligheidsdienst inzake Madrid niet hebben gefaald, deels misschien, omdat Aznar de verkiezingen niet won (de ETA truc werkte niet). Maar operatie breng democratische verkiezingen in diskrediet is uitstekend gelukt in Madrid.

Dus ook bij deze aanslag kan het zo zijn geweest dat men ze heeft láten plegen! Dan kunnen we voorzichtig gaan stellen dat er in het Westen géén aanslag heeft plaatsgevonden die niet met medewerking van Westerlingen zelf tot stand kwam.

Bofko
10-07-04, 18:46
Geplaatst door Beëlzebub
Dus ook bij deze aanslag kan het zo zijn geweest dat men ze heeft láten plegen! Dan kunnen we voorzichtig gaan stellen dat er in het Westen géén aanslag heeft plaatsgevonden die niet met medewerking van Westerlingen zelf tot stand kwam.

Westerse huurlingen ? Schokkend.

La Nobele
10-07-04, 19:02
Geplaatst door Al Sawt
Kortom; moeten we de aanslagen rechtvaardigen op basis van jouw uitspraken?

Persoonlijk vindt ik van wel.

Rechtvaardigen? Dat heb je mij nergens zien zeggen. Daarom snapte ik je niet.

Ik haalde een historisch feit aan, that's all. Oorlog/geweld is een keten, en de aanvallers blijven altijd de ander de schuld geven om een reden te hebben. Zit geen moreel oordeel aan vast hoor: tis gewoon geschiedenis *shrug*

Hylke
10-07-04, 19:19
Ik hoop werkelijk niet dat er in Europa nog eens zoiets als Madrid zal plaatsvinden.

Echter ik neem dit soort fanatici als OBL en co wel serieus, dus moet ik aannemen dat zijn strijd tegen de goddelozen (het westen en z'n leefwijze/cultuur), en al zijn dreigementen ook serieus bedoeld zijn.

Daar Nederland zich aktief bemoeit met 'de zaken van OBL' en hij dat niet leuk vindt, zal hij Nederland daar ook voor willen sttraffen.

Maar de tijd zal het leren. Mensen die dit soort bedreigingen negeren, en zoals Freya het 'lacherig' afdoen vind ik erg naïef.

lennart
10-07-04, 20:46
Lol, OBL vecht niet tegen de "ongelovigen", hij vecht voor de globale financiele elite (waarvan zijn eigen Bin Laden familie een belangrijk onderdeel van uitmaken). Osama is slechts een bliksemafleider als de globale financiele elite bepaalde condities nodig heeft. Nu bijvoorbeeld is de militarisering van Europa aan de beurt. De enige mogelijkheid hiertoe is een flinke terreuraanval. In Nederland zal dit ongetwijfeld een aanslag op Rotterdam betekenen, wegens zijn strategische ligging. Rotterdam zal waarschijnlijk een van de eerste steden zijn die komen te vallen onder de jurisdictie van een internationale wereldorde.

Beëlzebub
10-07-04, 21:15
Geplaatst door lennart
Lol, OBL vecht niet tegen de "ongelovigen", hij vecht voor de globale financiele elite (waarvan zijn eigen Bin Laden familie een belangrijk onderdeel van uitmaken). Osama is slechts een bliksemafleider als de globale financiele elite bepaalde condities nodig heeft. Nu bijvoorbeeld is de militarisering van Europa aan de beurt. De enige mogelijkheid hiertoe is een flinke terreuraanval. In Nederland zal dit ongetwijfeld een aanslag op Rotterdam betekenen, wegens zijn strategische ligging. Rotterdam zal waarschijnlijk een van de eerste steden zijn die komen te vallen onder de jurisdictie van een internationale wereldorde.

Lennart, wat kan die globale elite daarmee voorhebben? De wereld inrichten naar haar smaak? Hecht je ook waarde aan de theorieën van Michael Ruppert (http://www.fromthewilderness.com/index.html)?

barneveld
10-07-04, 21:45
Geplaatst door Beëlzebub
En toch heb ik geen Grieks of Latijn gebruikt, beste Tomas. Maar nu schiet me door dit geval toch iets te binnen.

Mundus vult decipi, ergo decipiatur = de wereld wil bedrogen worden, dus laat zij bedrogen worden (Paus Paulus IV).


ik heb L.T.S B nivou
wat staat daar

Marsipulami
10-07-04, 21:54
Politie pakt vermeende terroristen op in luchthaven Zaventem
Bron: Belga

10/7/2004 19:52



BRUSSEL 10/07 (BELGA) = De federale politie heeft vrijdagavond aan de paspoortcontrole van de nationale luchthaven in Zaventem twee vermeende al-Qaïda terroristen opgepakt met valse identiteitsbewijzen. Dat melden de commerciële televisiezenders VTM en RTL-TVi. De namenlijst in de mobiele telefoon van een van de twee bevatte het nummer van ene Osama Bin Laden. Het ging om een buitenlands nummer. De luchthavenpolitie vond dat verdacht. Toen de bagage werd doorzocht, vonden de agenten ook foto's van zelfmoordterroristen. Volgens VTM hebben de twee de Soedanese nationaliteit en kwamen ze met het vliegtuig via Griekenland België binnen. De route is gekend voor mensensmokkel en daarom was de politie extra waakzaam. De vermeende terroristen, van wie de leeftijd niet gekend is, zijn de hele zaterdag ondervraagd door de onderzoeksrechter in Brussel. Zowel de staatsveiligheid als de cel terrorisme werken mee aan het onderzoek. (LVR)


Belga ()

Beëlzebub
10-07-04, 22:01
Geplaatst door barneveld
ik heb L.T.S B nivou
wat staat daar

Na '=' stond wat het betekende. Groet, B.

barneveld
10-07-04, 22:02
Geplaatst door Marsipulami
Politie pakt vermeende terroristen op in luchthaven Zaventem
Bron: Belga

10/7/2004 19:52



BRUSSEL 10/07 (BELGA) = De federale politie heeft vrijdagavond aan de paspoortcontrole van de nationale luchthaven in Zaventem twee vermeende al-Qaïda terroristen opgepakt met valse identiteitsbewijzen. Dat melden de commerciële televisiezenders VTM en RTL-TVi. De namenlijst in de mobiele telefoon van een van de twee bevatte het nummer van ene Osama Bin Laden. Het ging om een buitenlands nummer. De luchthavenpolitie vond dat verdacht. Toen de bagage werd doorzocht, vonden de agenten ook foto's van zelfmoordterroristen. Volgens VTM hebben de twee de Soedanese nationaliteit en kwamen ze met het vliegtuig via Griekenland België binnen. De route is gekend voor mensensmokkel en daarom was de politie extra waakzaam. De vermeende terroristen, van wie de leeftijd niet gekend is, zijn de hele zaterdag ondervraagd door de onderzoeksrechter in Brussel. Zowel de staatsveiligheid als de cel terrorisme werken mee aan het onderzoek. (LVR)


Belga ()

wat jammer nu het zijn niet eens marokkaanen

Beëlzebub
10-07-04, 22:05
Geplaatst door Marsipulami
Politie pakt vermeende terroristen op in luchthaven Zaventem
Bron: Belga 10/7/2004 19:52
BRUSSEL 10/07 (BELGA) = De federale politie heeft vrijdagavond aan de paspoortcontrole van de nationale luchthaven in Zaventem twee vermeende al-Qaïda terroristen opgepakt met valse identiteitsbewijzen. Dat melden de commerciële televisiezenders VTM en RTL-TVi. De namenlijst in de mobiele telefoon van een van de twee bevatte het nummer van ene Osama Bin Laden. Het ging om een buitenlands nummer. De luchthavenpolitie vond dat verdacht. Toen de bagage werd doorzocht, vonden de agenten ook foto's van zelfmoordterroristen. Volgens VTM hebben de twee de Soedanese nationaliteit en kwamen ze met het vliegtuig via Griekenland België binnen. De route is gekend voor mensensmokkel en daarom was de politie extra waakzaam. De vermeende terroristen, van wie de leeftijd niet gekend is, zijn de hele zaterdag ondervraagd door de onderzoeksrechter in Brussel. Zowel de staatsveiligheid als de cel terrorisme werken mee aan het onderzoek. (LVR)Belga ()

Die twee hadden dus foto's bij zich van andere al 'geslaagde' zelfmoordterroristen? Wel een beetje merkwaardig. Misschien wilden ze nog wat meer verdacht lijken. :hihi:

lennart
10-07-04, 22:27
Geplaatst door Beëlzebub
Lennart, wat kan die globale elite daarmee voorhebben? De wereld inrichten naar haar smaak? Hecht je ook waarde aan de theorieën van Michael Ruppert (http://www.fromthewilderness.com/index.html)?

Michael Ruppert waardeer ik vooral vanwege zijn kennis van de huidige energievoorziening. Of hij helemaal onafhankelijk is, is natuurlijk altijd maar de vraag, maar het is zeker dat de scenario die Ruppert voorspelt, het afnemen van de wereldwijde olieproductie vanaf 2007 lijkt mij een feit.

De wegen van de globale elite zijn natuurlijk ondoorzichtig, bovendien hebben ze meerdere belangen die af en toe met elkaar kruizen waardoor het onduidelijk is wat ze precies willen. Wat in elk geval zo is, is dat ze streven naar een globale wereld economie waarin hun belangen absoluut zijn.

Hun probleem is dat het olietijdperk op z'n einde loopt. Het voordeel van olie is dat het een gecentraliseerde energievoorziening is. Zodra olie z'n waarde verliest doordat energie uit zeer veel verschillende hoeken kan worden opgewekt, verliest de elite een belangrijk instrument voor bevolkingscontrole [Energie=Leven]. Bovendien lijkt het erop dat de medische vooruitgang binnen de komende tientallen jaren zal leiden tot een langere levensspanne [200~300+ jaar]. Beide ontwikkelingen zijn funest voor de huidige economische verhoudingen. Het zal leiden tot oprichting van nieuwe vormen van regimes, waarin de verhouding van mensen tot elkaar enorm zal veranderen [om maar een voorbeeldtje te noemen, een vrijwel kostenloze prive energie voorziening betekent dat je het aardig kan redden zonder werk!]. De globale elite zien uiteraard deze ontwikkelingen en zoeken naar een manier om hun macht te behouden. Een globale wereldregering is een van hun oplossingen [andere kunnen zijn populatiecontrole door het verspreiden van ziekten of het beperken van de productie van mest].

lennart
10-07-04, 22:28
Geplaatst door Beëlzebub
Die twee hadden dus foto's bij zich van andere al 'geslaagde' zelfmoordterroristen? Wel een beetje merkwaardig. Misschien wilden ze nog wat meer verdacht lijken. :hihi:

Hey! Misschien dat ik ook maar beter Osama's telefoonnummer uit mijn telefoon kan halen!

barneveld
10-07-04, 22:59
Geplaatst door Beëlzebub
Na '=' stond wat het betekende. Groet, B.

kan het wat duidelijker

barneveld
10-07-04, 23:02
Geplaatst door lennart
Hey! Misschien dat ik ook maar beter Osama's telefoonnummer uit mijn telefoon kan halen!


mijn neef heet ook osama wat nu

lennart
10-07-04, 23:05
Geplaatst door barneveld
mijn neef heet ook osama wat nu

Beter ga je niet meer met telefoon naar Belgie :fpetaf:

barneveld
10-07-04, 23:09
Geplaatst door lennart
Beter ga je niet meer met telefoon naar Belgie :fpetaf:


ik heb altijd gedacht dat de belgen een afwijking haden maar nu weet ik het zeker

Beëlzebub
11-07-04, 09:28
Geplaatst door lennart
Michael Ruppert waardeer ik vooral vanwege zijn kennis van de huidige energievoorziening. Of hij helemaal onafhankelijk is, is natuurlijk altijd maar de vraag, maar het is zeker dat de scenario die Ruppert voorspelt, het afnemen van de wereldwijde olieproductie vanaf 2007 lijkt mij een feit.
De wegen van de globale elite zijn natuurlijk ondoorzichtig, bovendien hebben ze meerdere belangen die af en toe met elkaar kruizen waardoor het onduidelijk is wat ze precies willen. Wat in elk geval zo is, is dat ze streven naar een globale wereld economie waarin hun belangen absoluut zijn.
Hun probleem is dat het olietijdperk op z'n einde loopt. Het voordeel van olie is dat het een gecentraliseerde energievoorziening is. Zodra olie z'n waarde verliest doordat energie uit zeer veel verschillende hoeken kan worden opgewekt, verliest de elite een belangrijk instrument voor bevolkingscontrole [Energie=Leven]. Bovendien lijkt het erop dat de medische vooruitgang binnen de komende tientallen jaren zal leiden tot een langere levensspanne [200~300+ jaar]. Beide ontwikkelingen zijn funest voor de huidige economische verhoudingen. Het zal leiden tot oprichting van nieuwe vormen van regimes, waarin de verhouding van mensen tot elkaar enorm zal veranderen [om maar een voorbeeldtje te noemen, een vrijwel kostenloze prive energie voorziening betekent dat je het aardig kan redden zonder werk!]. De globale elite zien uiteraard deze ontwikkelingen en zoeken naar een manier om hun macht te behouden. Een globale wereldregering is een van hun oplossingen [andere kunnen zijn populatiecontrole door het verspreiden van ziekten of het beperken van de productie van mest].

Wat Ruppert's onafhankelijkheid betreft: ik zou van niemand of geen enkele instelling meer weten of hij onafhankelijk is. Echte onafh. is waarschijnlijk ook maar een illusie.
Ik dacht dat er voorlopig nog wel genoeg olie was, maar misschien kijken die lui ook wel een eind vooruit. Wel had Shell natuurlijk toegegeven dat er heel wat minder voorraad was dan eerder gesteld werd.
Voor een eerlijke, democratische wereldregering zou ik uiteindelijk nog wel te porren zijn, maar ik ben bang dat die 'wereldelite' echter alleen maar de elite van de VS is, omdat alle grote bedrijven tenslotte daar zitten en maar enkele elders. Een wereldregering slechts op Amerikaanse leest geschoeid zou me tegenstaan.

Beëlzebub
11-07-04, 09:31
Geplaatst door barneveld
kan het wat duidelijker

Ja, het betekende: de wereld (de mensen dus) wil graag bedrogen worden en daarom gebeurt dat ook. Zo, goed?

Julien
11-07-04, 14:50
pff wat een gefrustreerde reacties zeg hier :D :vreemd: "ze willen dat men de islam gaat haten" "hiermee willen ze Bush steunen" blablabla.
Dream on!

Misschien was er wel echt sprake van terreurdreiging? En misschien was er wel dreiging van een linkse-extreme club, jullie beweren opeens allemaal dat het om moslims gaat.