PDA

Bekijk Volledige Versie : Extreem hoge kortingen in uitverkoop 10-07-2004



euhh
10-07-04, 07:29
Kortingen die winkels in de uitverkoop over hun producten berekenen zijn dit jaar ongekend hoog. Kruidvat en Hans Textiel scoren het hoogst volgens het Algemeen Dagblad met 75 procent van de prijs.

Het valt op dat de duurdere winkels worden meegesleurd in de prijzenslag, aldus hoogleraar Marketing Harald van Heerde in de krant. Het is een dilemma, verklaart hij: "Je móet mee, anders kost het zeker omzet".

Het Centraal Bureau voor Statistiek laat weten dat de omzet lager is dan vorig jaar. Een reden is dat mensen door de teruglopende economie minder te besteden hebben. De verwachting is dan ook dat producten structureel goedkoper zullen worden.


[Copyright 2004, Novu

MokroMike
10-07-04, 12:06
Beheer,

Zou deze topic aub verwijdert mogen worden. Er lezen hier namelijk ook een hoop vrouwen mee.

taouanza
10-07-04, 12:13
Geplaatst door MokroMike
Beheer,

Zou deze topic aub verwijdert mogen worden. Er lezen hier namelijk ook een hoop vrouwen mee.

Maak je maar geen zorgen.De winkels staan tegenwoordig bomvol met dezelfde troep. Als ik zie wat de mensen op straat dragen en wat in de winkels hangt zie ik grote verschil. Met andere woorden mensen moeten veel moeite doen om de juiste kleding te vinden en daar hebben ze best wel geld voor over. Winkelen is steeds een speld in een hooiberg.
Ik denk dat ik maar een naaicursus neem en mijn eigen kleding ga maken.

Pytaghoras
10-07-04, 17:12
Geplaatst door euhh
Kortingen die winkels in de uitverkoop over hun producten berekenen zijn dit jaar ongekend hoog. Kruidvat en Hans Textiel scoren het hoogst volgens het Algemeen Dagblad met 75 procent van de prijs.

Het valt op dat de duurdere winkels worden meegesleurd in de prijzenslag, aldus hoogleraar Marketing Harald van Heerde in de krant. Het is een dilemma, verklaart hij: "Je móet mee, anders kost het zeker omzet".

Het Centraal Bureau voor Statistiek laat weten dat de omzet lager is dan vorig jaar. Een reden is dat mensen door de teruglopende economie minder te besteden hebben. De verwachting is dan ook dat producten structureel goedkoper zullen worden.


[Copyright 2004, Novu

Ik was afgelopen donderdag op Kalverstraat. Toch viel me op dat er weinige mensen de winkels binnen lopen. Dat heeft de winkelier ook bevestigt dat het hem verbaast dat er het niet druk is ondanks de hoge kortingen.

lennart
10-07-04, 17:16
Deflationaire krachten in eindproducten, inflationaire krachten in grondstoffen, een enorme schuldenberg, we gaan regelrecht af op een nieuwe depressie.

U ziet, de globaliseringsmaffia wil het speelveld voor de hele wereld gelijk maken en in plaats van iedereen op de aarde rijker te maken [hetgeen zou betekenen dat zij macht en rijkdom verliezen] kiezen ze ervoor om de hele wereld arm te maken, inclusief Europa en de VS.

Max Stirner
10-07-04, 17:26
Geplaatst door lennart
Deflationaire krachten in eindproducten, inflationaire krachten in grondstoffen, een enorme schuldenberg, we gaan regelrecht af op een nieuwe depressie.

U ziet, de globaliseringsmaffia wil het speelveld voor de hele wereld gelijk maken en in plaats van iedereen op de aarde rijker te maken [hetgeen zou betekenen dat zij macht en rijkdom verliezen] kiezen ze ervoor om de hele wereld arm te maken, inclusief Europa en de VS.


Er zijn veel mensen die wel rijker worden Lennart, bijvoorbeeld in India en China (dat zijn er grofweg al zo`n 2 miljard). Allemaal dankzij de globaliseringsmaffia.
Europa en de VS zullen inderdaad armer worden denk ik, en terecht.

barneveld
10-07-04, 22:38
Geplaatst door MokroMike
Beheer,

Zou deze topic aub verwijdert mogen worden. Er lezen hier namelijk ook een hoop vrouwen mee.


meneer/nevrouw de beheer

er zijn nu al 2 mensen die vinden dat dit item weg moet om de zelfde reden

Simon
11-07-04, 08:03
Geplaatst door Pytaghoras
Ik was afgelopen donderdag op Kalverstraat. Toch viel me op dat er weinige mensen de winkels binnen lopen. Dat heeft de winkelier ook bevestigt dat het hem verbaast dat er het niet druk is ondanks de hoge kortingen.


Waarschijnlijk zijn er de hoge kortingen OMDAT het niet druk is. Ze moeten van hun voorraden af omdat er weer nieuwe modellen verschijnen in het najaar en omdat ze een bepaalde target qua omzet moeten maken.

Nee laat u deze topic maar staan maar wel met goede tips aub.