PDA

Bekijk Volledige Versie : Vermoorde pater pleitte verdachte eerder vrij



Marsipulami
10-07-04, 13:01
Vermoorde pater pleitte verdachte eerder vrij

Gepubliceerd op zaterdag 10 juli 2004

NIJMEGEN (ANP) - De vermoorde pater André Laurier uit Berg en Dal zorgde er vorige week zelf voor dat zijn vermoedelijk moordenaar uit de gevangenis bleef. De pater hield voor de rechter een pleidooi om de 21-jarige verdachte niet op te sluiten, bevestigde het Openbaar Ministerie in Arnhem zaterdag.

De verdachte, die nu vastzit voor de moord op de pater, verscheen vorige week dinsdag voor de rechtbank in Arnhem wegens een reeks inbraken in Nijmegen. De officier van justitie eiste een onvoorwaardelijke celstraf van een half jaar omdat de verdachte tijdens een proeftijd opnieuw in de fout ging.

Geen celstraf

Pater Laurier nam het tijdens de rechtszitting op voor de verdachte. Het klooster in Berg en Dal zou zorgen voor opvang van de verdachte, die geen vaste woon- of verblijfplaats heeft. Mede daardoor legde rechter uiteindelijk geen celstraf op.

De verdachte stak de 59-jarige pater Laurier in de nacht van woensdag op donderdag dood in het klooster. Aan de steekpartij zou een woordenwisseling vooraf zijn gegaan. Een arrestatieteam hield de verdachte korte tijd later aan. De politie wil niets zeggen over het verloop van het verhoor. Wel is inmiddels het mes gevonden dat vermoedelijk bij de moord is gebruikt, aldus een politiewoordvoerster.

Geactualiseerd om 11.27 uur

S@deeQ.
10-07-04, 13:19
:fucyc:


:fucyc: misschien had de pater zich beter niet moeten bemoeien met deze satanist :loog:

vlegeltje
10-07-04, 13:37
Mars, ik moest aan jou denken toen ik dit bericht op de radio hoorde.

En nu ben jij degene die dit bericht hier plaatst.

Frappant :)

Marsipulami
10-07-04, 14:17
Geplaatst door vlegeltje
Mars, ik moest aan jou denken toen ik dit bericht op de radio hoorde.

En nu ben jij degene die dit bericht hier plaatst.

Frappant :)

:fplet:

vlegeltje
10-07-04, 14:32
idd de spijker op z'n kop :p