PDA

Bekijk Volledige Versie : Anti-Joods geweld treft jonge Française



Hylke
10-07-04, 23:24
Anti-Joods geweld treft jonge Française
Gepost door Rob (R@b) - Bron: Teletekst / ANP
Gepubliceerd: zaterdag 10 juli 2004 @ 23:47
In een forensentrein in Frankrijk hebben zes mannen van Noord-Afrikaanse afkomst een Franse vrouw en haar baby op schandalige wijze mishandeld. Ze deden dit in de veronderstelling dat de 23-jarige vrouw van Joodse komaf was.

De zes sneden met een mes de vrouw letterlijk de kleren van het lijf en besmeurden haar met hakenkruizen. Toen ze weggingen gooiden ze de kinderwagen om, waarin de 13 maanden oude baby van de vrouw lag.

De Franse minister van Binnenlandse Zaken, Dominique de Villepin, heeft het gebeuren inmiddels al scherp veroordeeld en gezegd dat alles op alles moet worden gezet om de daders zo snel mogelijk op te pakken.

Afgelopen donderdag nog riep de president van Frankrijk, Jacques Chirac, op om alert te blijven voor oprukkend racisme en anti-semitisme. Dat soort wandaden maken het land ten schande, zo betoogde hij. Hij bepleitte zeer lange celstraffen voor dergelijke misdaden.

barneveld
10-07-04, 23:30
Geplaatst door Hylke
Anti-Joods geweld treft jonge Française
Gepost door Rob (R@b) - Bron: Teletekst / ANP
Gepubliceerd: zaterdag 10 juli 2004 @ 23:47
In een forensentrein in Frankrijk hebben zes mannen van Noord-Afrikaanse afkomst een Franse vrouw en haar baby op schandalige wijze mishandeld. Ze deden dit in de veronderstelling dat de 23-jarige vrouw van Joodse komaf was.

De zes sneden met een mes de vrouw letterlijk de kleren van het lijf en besmeurden haar met hakenkruizen. Toen ze weggingen gooiden ze de kinderwagen om, waarin de 13 maanden oude baby van de vrouw lag.

De Franse minister van Binnenlandse Zaken, Dominique de Villepin, heeft het gebeuren inmiddels al scherp veroordeeld en gezegd dat alles op alles moet worden gezet om de daders zo snel mogelijk op te pakken.

Afgelopen donderdag nog riep de president van Frankrijk, Jacques Chirac, op om alert te blijven voor oprukkend racisme en anti-semitisme. Dat soort wandaden maken het land ten schande, zo betoogde hij. Hij bepleitte zeer lange celstraffen voor dergelijke misdaden.


de koloniaal tijden zij achter de rug

S@deeQ.
10-07-04, 23:32
Geplaatst door sjeng
freya weet ons straks te vertellen dat dit noooooit antisemitsme kan zijn TOTDAT een onafhankelijke commissie dat heeft vastgesteld.

:student: er staat duidelijk in het artikel dat de vrouw niet joods is, dus wat loop je te mopperen kut-zionist :D

observer
11-07-04, 00:24
toch wel leuk een jonge vrouw en een baby worden aangevallen door 6 man en alle cliches komen weer voorbij

kunnen we gezamelijk erover eens zijn dat deze personen een zeer pijnlijke dood verdienen?

sjo
11-07-04, 00:32
Geplaatst door S@deeQ.
:student: er staat duidelijk in het artikel dat de vrouw niet joods is, dus wat loop je te mopperen kut-zionist :D

Bijgochum, er staat dat ze veronderstelden dat ze Joods was.
Puur anti-semitisme dus. Slimbo !!

groet
sjo

Dutchguy
11-07-04, 00:36
Geplaatst door observer
toch wel leuk een jonge vrouw en een baby worden aangevallen door 6 man en alle cliches komen weer voorbij

kunnen we gezamelijk erover eens zijn dat deze personen een zeer pijnlijke dood verdienen?

Laten we het er op houden dat het gruwelijke schoften van het laagste allooi zijn.

mrz
11-07-04, 05:02
barneveld, waarom klinkt dat als vergane glorie van een of andere bejaarde machtswellusteling die om een of andere vage reden noodzaak ziet in zo'n topic beklag hierover te gaan doen? :moe:

Grow up. Liegen is iets voor baby's, en als dit waar is, praat je hier dus niet zo over. :student: :moe:

taouanza
11-07-04, 08:41
Geplaatst door observer
toch wel leuk een jonge vrouw en een baby worden aangevallen door 6 man en alle cliches komen weer voorbij

kunnen we gezamelijk erover eens zijn dat deze personen een zeer pijnlijke dood verdienen?

Ja

Hylke
11-07-04, 08:49
Dit volgende las ik op Fok.nl Als één van de commentaren onder dit bericht.


De ideologieen van extreem-rechts en steeds meer islamieten verschillen in wezen niet veel: Allebei strijden ze tegen buitenlanders of ongelovigen, homo's, Joden, en vinden dat vrouwen er alleen voor de baar en het aanrecht zijn. Kortom er klopt juist heel veel van hakenkruizen en islamieten!

Fundamentalisten onder de islam zijn er wel in te herkennen, of niet?

Simon
11-07-04, 11:17
Geplaatst door Hylke
De ideologieen van extreem-rechts en steeds meer islamieten verschillen in wezen niet veel: Allebei strijden ze tegen buitenlanders of ongelovigen, homo's, Joden, en vinden dat vrouwen er alleen voor de baar en het aanrecht zijn. Kortom er klopt juist heel veel van hakenkruizen en islamieten!


Helaas is dat waar. Ik hoor net op de radio dat ze eerst haar tas hadden afgepakt en toen haar identiteitspapieren vonden. Toen constateerden ze dat deze vrouw in het 16e arrondisement woont en daarop merkte één van hen op: daar wonen alleen maar joden dus het is een jodin. Daarop hebben ze 3 hakenkruizen op haar buik getekend. Het was tijdens de spits en omstanders hebben niks gedaan. In vele opzichten een walgelijk incident.
Ik hoop dat ze gepakt en zwaar gestraft worden.

taouanza
11-07-04, 11:26
Geplaatst door Simon
.
Ik hoop dat ze gepakt en zwaar gestraft worden.

Inderdaad.

850
11-07-04, 12:04
Geplaatst door taouanza
Zieke geest :kotsen:

:rolleyes: Freya heeft inderdaad een zieke geest ja met dit soort redenaties.........

Zwarte Schaap
11-07-04, 12:12
Geplaatst door 850
:rolleyes: Freya heeft inderdaad een zieke geest ja met dit soort redenaties.........

Volgens mij ben je nog steeds boos dat ze je op je flikker gaf doordat je min of meer een lans brak voor pedo-sexualiteit met je mening over sex met minderjarigen?

850
11-07-04, 12:28
Geplaatst door Zwarte Schaap
Volgens mij ben je nog steeds boos dat ze je op je flikker gaf doordat je min of meer een lans brak voor pedo-sexualiteit met je mening over sex met minderjarigen?

:confused: Wablief?

Wat zit je in godsnaam in je hoofd te halen?
Ik wist niet eens dat Freya mij op mn flikker heeft gegeven laat staan dat ik daar boos om zou zijn.
Ik kan me niet eens herineren dat ze meedeed aan die discussie.
Laat ik voorop stellen dat ik nog altijd 100% achter mijn uitspraken sta over sex met minderjarige.
Maar daar gaat deze topic niet over........

Ik mag je niet en ik wil je van dit forum afhebben en daarom misbruik ik mn functie als moderator [Rc]

Goodnight
11-07-04, 12:45
Stelletje stemmingmakers!
Wat zijn jullie weer walgelijk bezig GATVERDAMME ZEG!

Wat proberen jullie nu eigenlijk te beweren met die stomme insunuaties?

Ja het is walgelijk en idioot en krankzinnig dat er zulke lui rondlopen.
En wat mij betreft mogen ze de brandstapel weer invoeren voor zulke laag vuil.
Maar ga daardoor niet doen alsof de moslims het anti-semitisme hebben uitgevonden!
Want de plek waar 16 miljoen joden zijn uitgeroeid is nog altijd Europa en met name die landen die nu moord en brand schreeuwen over het zogenaamde moslims anti-semitisme.Ziekelingen!!!

En sjeng je hoeft niet zo zielig te doen en nu als een jong hondje blij rond te hupsen.Je denkt dat al je vooroordelen hiermee bewezen zijn!

Bah bah bah ik weet niet wat ik misselijker vind: diegenen die dit hebben gedaan of die lui die dit weer als een bewijs zien dat de hele moslimwereld joden haat en ze het liefst de zee zou indrijven.

Goodnight
11-07-04, 12:47
En Freya is er niet bij,,,stelletje lafaards...dus het is ook niet gepast om over haar en voor haar te praten.

Joesoef
11-07-04, 12:53
Wat is eigenlijk de aanklacht tegen die zieke gasten die dit hebben gedaan? Frankrijk zal dit als een voorbeeld proces gaan gebruiken.

850
11-07-04, 13:02
Geplaatst door Goodnight
Maar ga daardoor niet doen alsof de moslims het anti-semitisme hebben uitgevonden!

of die lui die dit weer als een bewijs zien dat de hele moslimwereld joden haat en ze het liefst de zee zou indrijven.

:moe:


:moe:

Goodnight
11-07-04, 13:09
Geplaatst door 850
:moe:


:moe:

Je heb gelijk...toen we het nieuws hoorden hebben we massaal staan feesten.

ga toch heen man....

850
11-07-04, 13:12
Geplaatst door Goodnight
Je heb gelijk...toen we het nieuws hoorden hebben we massaal staan feesten.

ga toch heen man....

:moe: Bemoei je er niet mee als je geen flauw benul hebt waar het over gaat!
Je trekt conclusies als een kip zonder kop.
Onverstelbaar......

Goodnight
11-07-04, 13:18
Bemoei je er niet mee??Oh wacht...ja natuurlijk het betrof een prive gesprek waar ik me met mijn kop ( die ik volgens jou niet heb) mee bemoei.
Jammer en helaas voor je maar: ik bemoei me er zeer degelijk mee als ik dat wil.Natuurlijk trek ik conclusies.....dat doe jij nooit he?je praat gewoon met de massa mee....

En dat kip zonder kop?

Ach beter dan een jankende jakhals zoals jij.....

Max Stirner
11-07-04, 13:24
Geplaatst door Goodnight
Stelletje stemmingmakers!
Wat zijn jullie weer walgelijk bezig GATVERDAMME ZEG!

Wat proberen jullie nu eigenlijk te beweren met die stomme insunuaties?

Ja het is walgelijk en idioot en krankzinnig dat er zulke lui rondlopen.
En wat mij betreft mogen ze de brandstapel weer invoeren voor zulke laag vuil.
Maar ga daardoor niet doen alsof de moslims het anti-semitisme hebben uitgevonden!
Want de plek waar 16 miljoen joden zijn uitgeroeid is nog altijd Europa en met name die landen die nu moord en brand schreeuwen over het zogenaamde moslims anti-semitisme.Ziekelingen!!!

En sjeng je hoeft niet zo zielig te doen en nu als een jong hondje blij rond te hupsen.Je denkt dat al je vooroordelen hiermee bewezen zijn!

Bah bah bah ik weet niet wat ik misselijker vind: diegenen die dit hebben gedaan of die lui die dit weer als een bewijs zien dat de hele moslimwereld joden haat en ze het liefst de zee zou indrijven. :)

Je reageert niet veel minder overdreven dan de prikkers die je aanvalt :)
Bovendien....er vinden de laatste tijd wel veel van dit soort incidentjes plaats vind je niet? Sommige Noord-Afrikanen doen wel erg hun best om de bestaande vooroordelen te bevestigen en ongenuanceerd denkende personen van munitie te voorzien.....
Ik zou me daar maar eens kwaad over gaan maken....

Mark
11-07-04, 13:27
Kijk als ze nou joods was geweest ok, maar van onze francaises blijf je af ;)

850
11-07-04, 13:33
Geplaatst door Goodnight
Bemoei je er niet mee??Oh wacht...ja natuurlijk het betrof een prive gesprek waar ik me met mijn kop ( die ik volgens jou niet heb) mee bemoei.
Jammer en helaas voor je maar: ik bemoei me er zeer degelijk mee als ik dat wil.Natuurlijk trek ik conclusies.....dat doe jij nooit he?je praat gewoon met de massa mee....

En dat kip zonder kop?

Ach beter dan een jankende jakhals zoals jij.....

Probeer te ontspannen. Haal rustig adem. Langzaam in ademen langzaam uitademen. Lees de topic over die joodse jongeman die een mes in zn rug kreeg gestoken en kom dan terug hiero en probeer dan zinniger uit de hoek te komen want vooralsnog brarrel je onzin met enge conclusies eraan vast gekleeft.............

Goodnight
11-07-04, 13:35
Geplaatst door Max Stirner
Je reageert niet veel minder overdreven dan de prikkers die je aanvalt :)
Bovendien....er vinden de laatste tijd wel veel van dit soort incidentjes plaats vind je niet? Sommige Noord-Afrikanen doen wel erg hun best om de bestaande vooroordelen te bevestigen en ongenuanceerd denkende personen van munitie te voorzien.....
Ik zou me daar maar eens kwaad over gaan maken....

Als je de berichten leest dan kan je alleen maar op zo'n manier reageren.het is belachelijk gewoon...het gaat niet eens meer over wat die vrouw meegemaakt heeft met haar kind.Maar meer over : kijk eens ons gelijk hebben...die moslims/noordafrikanen zijn gewoon antisemitisch....

Zie jij dat als incidentjes?
Nou aangezien ze naar jouw idee meer plaats vinden de laatste tijd mogen ze wel eens gaan onderzoeken waarom dat plaats vindt en hoe dat te voorkomen in plaats van met dat belerende vingertje te wijzen....en daarmee een paar miljoen mensen bij te betrekken die er niet achter staan en ook gruwelen van zulke misdaden.Of wil je dat gaan ontkennen?

Ja dat zijn dan Noord-Afrikanen die het BLIJKBAAR doen, want onomstotelijk bewijs van deze laatste daad heb ik nog niet gezien...maar dat terzijde.Laten we er voor het gemak en ter gerutstelling voor diegenen die hun vooroordelen bevestigd zien ervan uitgaan dat het N-afrikanen zijn.Maar moet dit dan maar ook gelijk betekenen dat moslims een hekel aan joden hebben en eigenlijk de WO2 herleefd zouden willen zien?


En voor het gemak ga je er maar vanuit dat ik me niet kwaad maak om die idioten.Hoezo vooroordelen zitten tussen de oren?
Deze discussie gaat nu over de identiteit en de vermeende motieven van de daders en daar ben ik als Noord-Afrikaanse en moslima ook de dupe van.Ik weiger zowel van mensen die moslims anti-semitische gevoelens verwijten als van dit soort gasten de dupe te worden.is dat duidelijk genoeg?

En nu ga ik van mijn zondag genieten....want ben bang dat dit weer zo'n oeverloze discussie gaat worden.

Mill
11-07-04, 13:38
In de goeie ouwe tijd kregen we ook nog wel eens 23 A-4tjes van Maarten dat het wél héél góéd ís té vérklárén!! :)

Julien
11-07-04, 13:40
Geplaatst door Goodnight
Als je de berichten leest dan kan je alleen maar op zo'n manier reageren.het is belachelijk gewoon...het gaat niet eens meer over wat die vrouw meegemaakt heeft met haar kind.Maar meer over : kijk eens ons gelijk hebben...die moslims/noordafrikanen zijn gewoon antisemitisch....

Zie jij dat als incidentjes?
Nou aangezien ze naar jouw idee meer plaats vinden de laatste tijd mogen ze wel eens gaan onderzoeken waarom dat plaats vindt en hoe dat te voorkomen in plaats van met dat belerende vingertje te wijzen....en daarmee een paar miljoen mensen bij te betrekken die er niet achter staan en ook gruwelen van zulke misdaden.Of wil je dat gaan ontkennen?

Ja dat zijn dan Noord-Afrikanen die het BLIJKBAAR doen, want onomstotelijk bewijs van deze laatste daad heb ik nog niet gezien...maar dat terzijde.Laten we er voor het gemak en ter gerutstelling voor diegenen die hun vooroordelen bevestigd zien ervan uitgaan dat het N-afrikanen zijn.Maar moet dit dan maar ook gelijk betekenen dat moslims een hekel aan joden hebben en eigenlijk de WO2 herleefd zouden willen zien?


En voor het gemak ga je er maar vanuit dat ik me niet kwaad maak om die idioten.Hoezo vooroordelen zitten tussen de oren?
Deze discussie gaat nu over de identiteit en de vermeende motieven van de daders en daar ben ik als Noord-Afrikaanse en moslima ook de dupe van.Ik weiger zowel van mensen die moslims anti-semitische gevoelens verwijten als van dit soort gasten de dupe te worden.is dat duidelijk genoeg?

En nu ga ik van mijn zondag genieten....want ben bang dat dit weer zo'n oeverloze discussie gaat worden.

goodnight, het probleem is dat dit al het zoveelste geval in korte tijd is dat Noord-Afrikanen Joodse mensen in elkaar slaan in Frankrijk. Er moet een goed gesprek komen in France tussen beide groepen, want anders kan het echt uit de hand lopen.
De mensen die de cultuur of het geloof er bij halen zijn sukkels, maar er is toch niks mis mee om te concluderen dat er in korte tijd veel incidenten zijn geweest waarbij noord-afrikanen Joden in elkaar geslagen hebben. Er moet wel iets mee gebeuren, niet in de doofpot.

850
11-07-04, 13:43
Geplaatst door Goodnight
"
ik baseer mij op dit topic 850....en die mening die ik geuit heb is ook alleen op de inhoud van de reactie's die ik tot nu toe heb gelezen.


Precies en daardoor trek je TOTAAL verkeerde conclusies waardoor de topic de verkeerde kant op wordt geslingerd met nare gevolgen vandien.

850
11-07-04, 13:45
Geplaatst door Mill
In de goeie ouwe tijd kregen we ook nog wel eens 23 A-4tjes van Maarten dat het wél héél góéd ís té vérklárén!! :)

:haha:

Max Stirner
11-07-04, 13:48
Geplaatst door Goodnight
Als je de berichten leest dan kan je alleen maar op zo'n manier reageren.het is belachelijk gewoon...het gaat niet eens meer over wat die vrouw meegemaakt heeft met haar kind.Maar meer over : kijk eens ons gelijk hebben...die moslims/noordafrikanen zijn gewoon antisemitisch....

Zie jij dat als incidentjes?
Nou aangezien ze naar jouw idee meer plaats vinden de laatste tijd mogen ze wel eens gaan onderzoeken waarom dat plaats vindt en hoe dat te voorkomen in plaats van met dat belerende vingertje te wijzen....en daarmee een paar miljoen mensen bij te betrekken die er niet achter staan en ook gruwelen van zulke misdaden.Of wil je dat gaan ontkennen?

Ja dat zijn dan Noord-Afrikanen die het BLIJKBAAR doen, want onomstotelijk bewijs van deze laatste daad heb ik nog niet gezien...maar dat terzijde.Laten we er voor het gemak en ter gerutstelling voor diegenen die hun vooroordelen bevestigd zien ervan uitgaan dat het N-afrikanen zijn.Maar moet dit dan maar ook gelijk betekenen dat moslims een hekel aan joden hebben en eigenlijk de WO2 herleefd zouden willen zien?


En voor het gemak ga je er maar vanuit dat ik me niet kwaad maak om die idioten.Hoezo vooroordelen zitten tussen de oren?
Deze discussie gaat nu over de identiteit en de vermeende motieven van de daders en daar ben ik als Noord-Afrikaanse en moslima ook de dupe van.Ik weiger zowel van mensen die moslims anti-semitische gevoelens verwijten als van dit soort gasten de dupe te worden.is dat duidelijk genoeg?

En nu ga ik van mijn zondag genieten....want ben bang dat dit weer zo'n oeverloze discussie gaat worden.

Ja das duidelijk genoeg en bovendien zijn we het grotendeels wel met elkaar eens denk ik. Maak er een mooie dag van :)

ZbaqZbaq
11-07-04, 16:00
Opnieuw gewelddadige antisemitische aanslag in Parijs 11-07-2004



Een bende jongeren heeft vrijdag in Parijs een moeder en haar kind aangevallen op de metro omdat ze dachten dat ze joods was. Ze knipten haar hoofd kaal en tekenden hakenkruisen op haar buik terwijl andere passagiers toekeken. Dat heeft de Franse politie zondag gemeld.

De Franse politiek reageerde ontzet over het voorval dat zich vrijdagochtend voordeed. De Franse president Jacques Chirac veroordeelde de "beschamende daad."

De 23-jarige vrouw werd door zes jongeren aangevallen. De daders doorzochten haar rugzak en vonden op haar identiteitspapieren een adres in het rijke 16de district, waar volgens hen enkel joden wonen. Volgens de politie is de vrouw niet joods en woonde ze niet meer in het district. In het gewoel viel haar baby van 13 maanden uit de buggy maar moeder en kind raakten niet ernstig gewond. Ze omschreef de zes daders als jongeren tussen de 15 en 20 jaar, sommigen van Noord-Afrikaanse origine. Geen van de omstaanders in de metro durfde in te grijpen. De vrouw verkeert in shock en heeft klacht ingediend.

Donderdag hield Chirac nog een toespraak tegen antisemitisme en andere vormen van racisme. Chirac zei toen al het mogelijke te zullen doen om de toenemende onverdraagzaamheid te bestrijden. Roger Cukierman, voorzitter van de koepelorganisatie van de joodse gemeenschap in Frankrijk, zei naar aanleiding van het nieuwe incident dat ingrijpen door de overheid niet meer volstaat en dat de gehele maatschappij gemobiliseerd dient te worden. Hij riep burgemeesters en leiders van religieuze gemeenschappen op om een actievere rol te vervullen in de bestrijding van racisme.


[Copyright 2004, Novum Nieuws / Associated Press]
----------------------------------------------------------------------

Dus als ik het verhaal goed begrijp waren sommigen van het groepje noordafrikaans...2...3 ? 5 ?......en liepen zij door de metro ...opzoek naar willekeurige vrouwen om vervolgens via hun ID erachter te komen of ze joods zijn of niet...en ze dan vervolgens geweld aan te doen.

dit verhaal stinkt van alle kanten

Goodnight
11-07-04, 16:02
Geplaatst door Julien
goodnight, het probleem is dat dit al het zoveelste geval in korte tijd is dat Noord-Afrikanen Joodse mensen in elkaar slaan in Frankrijk. Er moet een goed gesprek komen in France tussen beide groepen, want anders kan het echt uit de hand lopen.
De mensen die de cultuur of het geloof er bij halen zijn sukkels, maar er is toch niks mis mee om te concluderen dat er in korte tijd veel incidenten zijn geweest waarbij noord-afrikanen Joden in elkaar geslagen hebben. Er moet wel iets mee gebeuren, niet in de doofpot.

Dat ontken ik ook niet.Wat ik wel vindt is dat men dit soort situaties aangrijpt om aan te willen tonen dat de Islam eigenlijk de oorzaak is van al het anti/semitisme.
En er is ook niets mis mee om te concluderen dat de daders blijkbaar van een bepaalde groep afkomtig zijn.Maar ook hierbij vind ik dat men een beetje terughoudend mag zijn...beoordeel de daders, straf ze.Maar ga niet de oorzaak ergens leggen waar die niet hoort...daarmee ontken je de werkelijke oorzaak en dat is nog altijd de Palestina-Israel kwestie.

En daar zal wat aan moeten gebeuren!

Simon
11-07-04, 19:04
Geplaatst door ZbaqZbaq
Dus als ik het verhaal goed begrijp waren sommigen van het groepje noordafrikaans...2...3 ? 5 ?......en liepen zij door de metro ...opzoek naar willekeurige vrouwen om vervolgens via hun ID erachter te komen of ze joods zijn of niet...en ze dan vervolgens geweld aan te doen.

dit verhaal stinkt van alle kanten

Wat klets je nou. Die gasten stinken. En jouw reactie.

Simon
11-07-04, 19:11
Geplaatst door Goodnight
Maar ga niet de oorzaak ergens leggen waar die niet hoort...daarmee ontken je de werkelijke oorzaak en dat is nog altijd de Palestina-Israel kwestie.

Sorry hoor. Dit soort crimineel gedrag van dat tuig ga ik niet koppelen aan een conflict in het midden oosten.

Voor de rest is het wel waar dat in de voorsteden van Parijs groeperingen opkomen die een vorm van islam aanhangen die aan fascisme doet denken. Waarschijnlijk mag je het geen islam noemen maar die kinderen noemen het zelf wel zo. In die zin kon ik dit bericht van fok.nl wél onderschrijven:

De ideologieen van extreem-rechts en steeds meer islamieten verschillen in wezen niet veel: Allebei strijden ze tegen buitenlanders of ongelovigen, homo's, Joden, en vinden dat vrouwen er alleen voor de baar en het aanrecht zijn. Kortom er klopt juist heel veel van hakenkruizen en islamieten!

Alleen zie ik dat fenomeen hier in nederland gelukkig niet zo leven. Maar in Parijse voorsteden helaas wel.

ZbaqZbaq
11-07-04, 19:15
dat er iets gebeurt is betwijvel ik niet....

maar om dat op het bordje van Noord-Afrikanen te gooien geloof ik helemaal niet...

en anti-semitisme als motief...daar heb ik twijvels bij.

en wat jij van mijn reactie denkt....daar hep ik sget an !

Sarit
11-07-04, 19:21
Geplaatst door ZbaqZbaq

en anti-semitisme als motief...daar heb ik twijvels bij.


Hmmm, ze zeiden dat ze het deden omdat ze dachten dat ze joods was.

Ze krasten hakenkruizen in haar lichaam, nee joh, totaal geen anti-semitisme :ego:

Julien
11-07-04, 19:23
Geplaatst door Goodnight
Dat ontken ik ook niet.Wat ik wel vindt is dat men dit soort situaties aangrijpt om aan te willen tonen dat de Islam eigenlijk de oorzaak is van al het anti/semitisme.
En er is ook niets mis mee om te concluderen dat de daders blijkbaar van een bepaalde groep afkomtig zijn.Maar ook hierbij vind ik dat men een beetje terughoudend mag zijn...beoordeel de daders, straf ze.Maar ga niet de oorzaak ergens leggen waar die niet hoort...daarmee ontken je de werkelijke oorzaak en dat is nog altijd de Palestina-Israel kwestie.

En daar zal wat aan moeten gebeuren!

ik ben het niet met je eens dat de oorzaak de Palestina-Israel kwestie is. De oorzaak ligt gewoon 100% bij die eikels die geen manieren hebben. Of het nou Fransen zijn of Marokkanen of Chinezen. Een Franse Jood heeft geen ene reet te maken met wat er gebeurt in een land duizenden kilometers hier verder vandaan.

Iwan
11-07-04, 19:24
Geplaatst door barneveld
de koloniaal tijden zij achter de rug
Nee hoor, het lijkt gewoon zo.

Joesoef
11-07-04, 19:36
Geplaatst door Sarit
Ze krasten hakenkruizen in haar lichaam, nee joh, totaal geen anti-semitisme :ego:


Kan jij mij een link geven naar een artikel/ info over dat hakenkruizen krassen in haar lichaam. De info die ik heb gaat niet verder dan over haar besmeuren met hakenkruizen.

Sarit
11-07-04, 19:40
Geplaatst door Joesoef
Kan jij mij een link geven naar een artikel/ info over dat hakenkruizen krassen in haar lichaam. De info die ik heb gaat niet verder dan over haar besmeuren met hakenkruizen.

Ze krasten de kleren van haar lijf waarna ze in haar hakenkruizen krasten...

Simon
11-07-04, 19:46
Geplaatst door ZbaqZbaq
dat er iets gebeurt is betwijvel ik niet....

maar om dat op het bordje van Noord-Afrikanen te gooien geloof ik helemaal niet...

en anti-semitisme als motief...daar heb ik twijvels bij.

en wat jij van mijn reactie denkt....daar hep ik sget an !

Dat anti-semitisme als motief dat hebben ze toch zelf aangegeven? Ze hebben haar buik beklad op het moment dat voor hun gevoel duidelijk was dat het om een jodin ging. Kan het nog duidelijker? Je hebt gewoon last van een soort automatisme om in de verdediging te schieten. Maar dat lijkt mij in dit geval zeer ongepast. Evenals je holle frase ... dat er iets gebeurt is betwijfel ik niet ...

Iwan
11-07-04, 19:51
Geplaatst door Simon
Helaas is dat waar. Ik hoor net op de radio dat ze eerst haar tas hadden afgepakt en toen haar identiteitspapieren vonden. Toen constateerden ze dat deze vrouw in het 16e arrondisement woont en daarop merkte één van hen op: daar wonen alleen maar joden dus het is een jodin. Daarop hebben ze 3 hakenkruizen op haar buik getekend. Het was tijdens de spits en omstanders hebben niks gedaan. In vele opzichten een walgelijk incident.
Ik hoop dat ze gepakt en zwaar gestraft worden.
Ik hoop ook dat ze opgepakt en gestraft worden. Dit slaat nergens op.
Ik heb vraagteken bij het verhaal. Het komt ongeloofwaardig over.

Joesoef
11-07-04, 19:52
Geplaatst door Sarit
Ze krasten de kleren van haar lijf waarna ze in haar hakenkruizen krasten...

Bron?

Julien
11-07-04, 20:08
Geplaatst door Iwan
Ik hoop ook dat ze opgepakt en gestraft worden. Dit slaat nergens op.
Ik heb vraagteken bij het verhaal. Het komt ongeloofwaardig over.

:moe:
Waarom zou een journalist de waarheid verdraaien?

Als de daders Franse skinheads waren geweest en de slachtoffers moslims, had je er dan ook vraagtekens bij? :argwaan:

taouanza
11-07-04, 23:08
Geplaatst door 850
:rolleyes: Freya heeft inderdaad een zieke geest ja met dit soort redenaties.........

Jij bent degene die zo redeneert en niet Freya.Jij moet je na laten kijken walgelijk figuur.Je gebruikt Freya om je ware gezicht te laten zien.
Tfoe!

taouanza
11-07-04, 23:10
Geplaatst door Julien
:moe:
Waarom zou een journalist de waarheid verdraaien?

Als de daders Franse skinheads waren geweest en de slachtoffers moslims, had je er dan ook vraagtekens bij? :argwaan:

Nee dan wordt de waarheid niet verdraait maar ook niet gemeld.

850
12-07-04, 00:26
Geplaatst door taouanza
Jij bent degene die zo redeneert en niet Freya.Jij moet je na laten kijken walgelijk figuur.Je gebruikt Freya om je ware gezicht te laten zien.
Tfoe!

:melk: Ah gossiepossie

Al Sawt
12-07-04, 01:05
Een verwerpelijke daad!

Jammer dat bepaalde lieden, een buitenlandse conflict naar Frankrijk importeren.

Julien
12-07-04, 01:16
Geplaatst door Al Sawt
Jammer dat bepaalde lieden, een buitenlandse conflict naar Frankrijk importeren.

hèhè.. eindelijk iemand die het begrijpt

Mark
12-07-04, 08:11
Ik vind het moeilijk om te accepteren dat dit "een buitenlands conflict" is dat geimporteerd is.

Dat geeft deze jongens eigenlijk teveel eer en zou ook als een soort vorm van goedpraten kunnen zijn. Zou het een politieke daad zijn geweest als ze wel joods was geweest vraag ik me dan af?

Ik beschouw dit meer als een racistische misdaad, gepleegd door racistische misdadigers. En hopelijk worden de daders opgepakt.

Sarit
12-07-04, 08:14
Antisemitische daad schokt Frankrijk
Jongeren tekenen hakenkruisen op buik van vrouw

12/07/2004
PARIJS (reuters, afp) - De Franse politiek reageert geschokt op een zwaar antisemitisch incident. Jongeren van Noord-Afrikaanse oorsprong molesteerden een jonge vrouw en tekenden hakenkruisen op haar buik omdat ze dachten dat ze een joodse was.


DE Franse president Jacques Chirac uitte zijn ,,afgrijzen'' over het incident. Hij had net nog vorige week de Fransen opgeroepen waakzaam te zijn tegenover het toenemend racisme en antisemitisme.

Het incident vond vorige vrijdag plaats in een voorstadtrein op het grondgebied van het departement Val-d'Oise, ten noorden van Parijs. Zes jongeren van Noord-Afrikaanse oorsprong vielen een jonge vrouw van 23 lastig die met haar baby van dertien maanden in de trein zat. De aanvallers namen haar handtas af en vonden daarin haar identiteitskaart. Daarop stond dat ze in het Parijse 16de, vrij chique, arrondissement woonde. ,,In het 16de wonen alleen maar joden'', zei een van de zes. De politie preciseerde dat de vrouw ondertussen verhuisd was en geen joodse is.

De aanvallers, die gewapend waren met messen, molesteerden toen de vrouw. Ze sneden stukken van haar haar af ,,om een souvenir te hebben'' en scheurden haar kleren. Op haar buik tekenden ze met een viltstift drie hakenkruisen. Toen ze wegliepen, werd de kinderwagen omvergeduwd en viel de baby op de grond. Moeder noch kind werden ernstig gewond, maar de vrouw verkeerde in schok. Niemand op de trein kwam de vrouw te hulp .

Behalve Chirac spraken ook andere politici en gezagsdragers hun verontwaardiging uit. Volgens Jean-Paul Huchon, voorzitter van de regio Ile-de-France, was het een schandaal dat niemand een vinger uitstak om een vrouw en een kind te helpen .

Minister van Binnenlandse Zaken Dominique de Villepin heeft ,,de politie opgeroepen de daders zo snel mogelijk te vatten''.

De Crif, de organisatie die bij de overheid de joodse organisaties vertegenwoordigt, gaf scherpe kritiek. Voorzitter Roger Cukierman is getroffen door ,,de onverschilligheid en de banalisering van de publieke opinie tegenover het antisemitisme''. Volgens hem treedt de justitie veel te laks op tegen antisemitische daden en creëert ze zo een sfeer van straffeloosheid.

In Frankrijk heerste de jongste dagen al grote ongerustheid over de toename van het aantal racistische en antisemitische incidenten . Vorige week raakten nieuwe cijfers bekend. Volgens het ministerie van Binnenlandse Zaken vonden er 95 racistische daden en 135 antisemitische daden plaats in de eerste zes maanden van dit jaar - evenveel als in heel 2003 . Toen waren er volgens het ministerie 92 racistische en 127 antisemitische daden.

Na de oproep van president Chirac vorige week had premier Jean-Pierre Raffarin al nieuwe maatregelen aangekondigd: ,,De ernst van de situatie moet leiden tot nieuwe initiatieven om het wortel schieten van racisme en antisemitisme te bestrijden.''

De woordvoerder van de regering maakte bekend dat deze week een wetsontwerp zal worden voorgesteld over de oprichting van een ,,Hoge Autoriteit voor de strijd tegen elke discriminatie''. Het ministerie van Justitie heeft aan de parketten instructies gegeven dat ze ,,de strengste voorbeeldstraffen tegen de daders'' van dergelijke delicten moet eisen. Ook inzake opvoeding en onderwijs kondigde de regering initiatieven aan.



Copyright | De Standaard Online 2004

URL: http://www.standaard.be/nieuws/buit...icleID=GIR79J6J
(voorlopig nog gratis te consulteren)

Sarit
12-07-04, 08:16
Geplaatst door Joesoef
Kan jij mij een link geven naar een artikel/ info over dat hakenkruizen krassen in haar lichaam. De info die ik heb gaat niet verder dan over haar besmeuren met hakenkruizen.

Ze schreven hakenkruizen en krasten stukken van haar lichaam af.

Ik heb het verkeerd gehoord. :).

Joesoef
12-07-04, 08:35
Geplaatst door Sarit
Ze schreven hakenkruizen en krasten stukken van haar lichaam af.

Ik heb het verkeerd gehoord. :).


Zieke gasten die dat deden, lafbekken die niets er tegen deden. Maar dat kan komen omdat de gemiddelde Fransman zo rassistisch is als de pest. Homo, Marokkaan, jood als het anders is dan moeten ze het niet.

nard
12-07-04, 09:01
Geplaatst door Sarit
Antisemitische daad schokt Frankrijk
Jongeren tekenen hakenkruisen op buik van vrouw

12/07/2004
PARIJS (reuters, afp)


Niemand op de trein kwam de vrouw te hulp .


Copyright | De Standaard Online 2004




Vervolgens vind ik dit ook verbijsterend ......

Iedere keer hoor je dit weer bij dit soort incidenten.
Hoe zou dat nou toch komen?

Mark
12-07-04, 09:07
Geplaatst door nard
Vervolgens vind ik dit ook verbijsterend ......

Iedere keer hoor je dit weer bij dit soort incidenten.
Hoe zou dat nou toch komen?

Ten eerste omdat die mensen zelf geen klappen willen, ten tweede die je vaak dat als er heel veel toeschouwers zijn dat mensen denken dat een ander wel wat zal doen. Zo kan je beter 1 of 2 mensen aan de waterkant hebben als je verdrinkt, als de groep te groot wordt doet niemand wat.

taouanza
12-07-04, 09:16
Geplaatst door Mark
Ten eerste omdat die mensen zelf geen klappen willen, ten tweede die je vaak dat als er heel veel toeschouwers zijn dat mensen denken dat een ander wel wat zal doen. Zo kan je beter 1 of 2 mensen aan de waterkant hebben als je verdrinkt, als de groep te groot wordt doet niemand wat.

Ik zou niet met mezelf kunnen leven.

taouanza
12-07-04, 09:17
Geplaatst door Al Sawt
Een verwerpelijke daad!

Jammer dat bepaalde lieden, een buitenlandse conflict naar Frankrijk importeren.


Het heeft niks met politiek te maken.Dit zijn gewoon verachtelijke figuren die hun walgelijke daad proberen te verbloemen.

nard
12-07-04, 09:18
Geplaatst door taouanza
Ik zou niet met mezelf kunnen leven.

Juist!
Dat gevoel heb ik ook.

En toch laat de statistiek genadeloos zien dat de kans 95% is, dat ik niets doe als ik toeschouwer word in een dergelijke situatie.

Dat vind ik bij voorbaat al een vervelende wetenschap...

Mark
12-07-04, 09:20
In de praktijk gaat het allemaal snel, mensen zijn verstijfd van de shock... het verbaast me niet echt dat niemand ingreep.

taouanza
12-07-04, 09:25
Geplaatst door Mark
In de praktijk gaat het allemaal snel, mensen zijn verstijfd van de shock... het verbaast me niet echt dat niemand ingreep.

Een vriendin van had het een keer over ze zei:
Er moet gewoon een soort curcus komen om te weten wat je in zo'n situatie moet doen. Als er dan meerdere mensen zijn op dat moment die ook zo'n cursus hebben gevolgd dat je weet dat je niet alleen bent.
Het is een trauma op zich dat er een publiek staat te kijken terwijl je afgetuigd wordt.

vlegeltje
12-07-04, 09:58
PARIJS - In Frankrijk hebben politici en pressiegroepen met hevige verontwaardiging gereageerd op een geval van antisemitische agressie in de metro. Een 23-jarige vrouw vertelde de politie zaterdag dat zij een dag eerder door zes Noord-Afrikanen was toegetakeld, omdat die haar voor een jodin hebben aangezien.


Volgens haar verklaring knipten de mannen haar haar af, scheurden zij haar T-shirt en broek en tekenden met stift hakenkruizen op haar buik. Daarna gooiden ze de buggy met haar dertien maanden oude baby omver.


De vrouw, die niet joods is, zegt dat de mannen haar als jodin beschouwden, omdat op haar legitimatiekaart een adres in het chique, zestiende arrondissement van Parijs staat vermeld. 'Daar wonen alleen maar joden', zou een van de mannen hebben gezegd.

Volgens haar waren er zo'n twintig passagiers in de metro aanwezig, maar staken die geen vinger uit. Vooralsnog hebben zich geen getuigen van het incident gemeld. Ook blijkt de vrouw niet in staat een bruikbaar signalement van haar belagers te geven.

Politici en pressiegroepen gaan er niettemin van uit dat de vrouw de waarheid heeft gesproken. President Chirac reageerde als eerste met de mededeling dat de daders van 'deze afschuwelijke daad' zwaar moeten worden gestraft.

Afgelopen donderdag had hij nog het Franse volk opgeroepen een extra krachtsinspanning te doen om iedere vorm van racisme aan te pakken. Hij hield dat betoog in Chambon-sur-Lignon (Haute-Loire), waar tijdens de Tweede Wereldoorlog drieduizend joden waren ondergedoken.

De aanval op de vrouw komt daags na de bekendmaking van nieuwe, schokkende cijfers over antisemitische gedragingen in Frankrijk . In de eerste zes maanden van dit jaar zijn er 135 daden en 375 gevallen van verbale agressie geregistreerd. In heel 2003 werden 127 daden geconstateerd.

'Wat me frappeert, is de onverschilligheid en de banalisering in de publieke opinie van antisemitische daden', aldus de voorzitter van de joodse verenigingen in Frankrijk, Roger Cukierman.


Volkskrant, maandag 12 juli 2004.

============================

Er is dus alleen de verklaring van deze vrouw over wat er een dag eerder zou zijn gebeurt.

En er zijn geen getuigen gevonden.

En ze kan geen signalement geven.


Doet mij denken aan die affaire met die acteur Croiset, die zogenaamd ontvoerd was door anti-semieten. Later bleek hij alles verzonnen te hebben.

Sommige mensen willen zo graag anti-semitisme zien.
Ook in de discussie hierboven.

Mark
12-07-04, 10:02
Geplaatst door sjeng
heb het zelf een keer meegemaakt.
Stond bij een paar kroegen te praten met wat vrienden toen een vrouw al krijsend een kroeg uit kwam gerend met gescheurde kleren en alles erop en eraan met een paar dronken gasten achter haar aan rennend. Zag er echt heel fout uit. Dus ik zei die moeten we helpen, tegen mijn 'vrienden' maar die werden juist boos op mij omdat ik met dat idee kwam. Niemand deed iets ben er toen zelf achter aan gegaan maar ben ze helaas verloren, weet niet wat er met die vrouw is gebeurd. heb die vrienden in ieder geval meteen gedumpt. lafaards. :stomp: :stomp:

Ach ja, een vriend van me hielp eens een vrouw die door haar vriend geslagen werd. Als dank kreeg hij klappen van die vrouw omdat ie van haar vriendje af moest blijven :blij:

taouanza
12-07-04, 10:04
Geplaatst door Mark
Ach ja, een vriend van me hielp eens een vrouw die door haar vriend geslagen werd. Als dank kreeg hij klappen van die vrouw omdat ie van haar vriendje af moest blijven :blij:

:tik:

Mark
12-07-04, 10:07
dat is pas liefde :student:

akram
12-07-04, 10:07
Geplaatst door sjeng
man weet je hoeveel mensen geen beschrijving kunnen geven van mensen die hun in elkaar mepten?
En denk je echt dat mensen naar voren komen en zeggen 'ja ik was getuige maar heb geen poot uitgestoken?????

sommige mensen willen het zo graag niet zien, net als in de reactie hierboven.
Die croiset is trouwens een gruwelijke eikel dat hij dat gedaan had.

Wel verbazingwekkend dat ze pas de dag erna aangifte doet van een ongeval van zo'n aard!!!

Sarit
12-07-04, 10:10
Geplaatst door akram
Wel verbazingwekkend dat ze pas de dag erna aangifte doet van een ongeval van zo'n aard!!!

Als jij zelf zo enorm in shock zou zijn, zou je eerst ook even moeten bijkomen.... :student:

vlegeltje
12-07-04, 10:13
Geplaatst door sjeng

sommige mensen willen het zo graag niet zien, net als in de reactie hierboven.


Veel Marokkanen die ik ken zijn anti-semitisch.
Ik kijk daar niet voor weg, en praat ook met hen daarover.

Maar voor dit incident met die vrouw zijn geen bewijzen, alleen haar verklaring.

Ik vind het ongeloofwaardig overkomen.

mark61
12-07-04, 10:14
Agression antisémite du RER: vive émotion, les agresseurs recherchés (11/07/2004)
PARIS (AFP)
L'enquête sur l'agression antisémite d'une jeune femme dans un train du RER, vendredi en banlieue parisienne, se heurtait dimanche au peu d'informations disponibles tandis que responsables politiques et associations réclamaient des moyens à la hauteur pour retrouver les agresseurs.
(...)
Entendue samedi après-midi par la police judiciaire de Versailles, chargée de l'enquête par le parquet de Pontoise (Val d'Oise), la jeune femme, sans pouvoir donner un signalement précis de ses agresseurs, a pu détailler son agression, a indiqué une source policière.

Vendredi, peu avant 09h40, le train où elle se trouve vient de quitter la gare de Louvres (Val d'Oise), sur la partie de la ligne D du RER où la délinquance est quotidienne.
(...)
Selon ses déclarations, quatre seraient d'origine maghrébines et les autres africains, certains armés de couteaux. La jeune femme se retrouve entourée et bousculée et l'un des individus s'empare de son sac. C'est en voyant, que sur une pièce d'identité elle avait une adresse dans le XVIe arrondissement de Paris, que l'un des jeunes lui aurait lancé "dans le XVIe, il y a que des juifs".
(...)
Arrivée à Aubervilliers (Seine-Saint Denis) où elle réside maintenant, la jeune femme dépose plainte au commissariat qui lui conseille de consulter un médecin.

Elle laisse aux policiers une adresse et un téléphone où les enquêteurs de la PJ de Versailles ne pourront la joindre que samedi après-midi et ne l'auditionneront jusqu'en début de soirée.
(...)
Selon une source policière, on ignorait toutefois si des passagers se trouvaient près d'elle ou dans une autre partie du wagon, notamment à l'étage supérieur, au moment de l'agression.
(...)
D'ailleurs, les policiers, qui comptent beaucoup sur les images des caméras de surveillance des gares et sur le témoignage de voyageurs, devraient lancer un appel à témoin dès lundi dans les trains de la ligne D du RER.
(...)
© AFP

Beetje vreemd inderdaad dat ze pas zaterdagmiddag te vinden is. En dat het onduidelijk is of er nu getuigen waren of niet. Niemand die zich gemeld heeft. En de score is dus 4 NAfrikanen, 2 Afrikanen.

Beetje Croisettig inderdaad.

mark61
12-07-04, 10:18
Geplaatst door akram
Wel verbazingwekkend dat ze pas de dag erna aangifte doet van een ongeval van zo'n aard!!!

Ze deed direct na aankomst (vrijdagochtend) aangifte, maar kon pas zaterdagmiddag worden bereikt voor een gesprek.

taouanza
12-07-04, 10:22
Geplaatst door mark61
Ze deed direct na aankomst (vrijdagochtend) aangifte, maar kon pas zaterdagmiddag worden bereikt voor een gesprek.

Dat was wel anders met DHC.

Mark
12-07-04, 10:23
Geplaatst door taouanza
Dat was wel anders met DHC.

In frankrijk werkt justitie met de franse slag :cool:

mark61
12-07-04, 10:27
Geplaatst door taouanza
Dat was wel anders met DHC.

Ze zit zeker niet in de politiek.

taouanza
12-07-04, 10:44
Geplaatst door mark61
Ze zit zeker niet in de politiek.

Maar ze zal nu wel een grote kans maken. Ze is zelfs fysiek bedreigt.

GroteWolf
12-07-04, 11:06
kunnen we gezamelijk erover eens zijn dat deze personen een zeer pijnlijke dood verdienen?


En zij niet alleen. Ook al diegenen die oproepen tot dit soort gedrag. Langzaam, pijnlijk en openbaar.

taouanza
12-07-04, 11:16
Geplaatst door GroteWolf
En zij niet alleen. Ook al diegenen die oproepen tot dit soort gedrag. Langzaam, pijnlijk en openbaar.

Oja wie zijn degene die oproepen tot dit soort criminaliteit.
Waar wordt gepredikt tot tasjesdieven?

De pot verwijt de ketel dattie haatzaait.:moe:

GroteWolf
12-07-04, 14:08
Oja wie zijn degene die oproepen tot dit soort criminaliteit.
Waar wordt gepredikt tot tasjesdieven?

De pot verwijt de ketel dattie haatzaait.



Tasjesdieven? Waarom verdraai je het nu?

taouanza
12-07-04, 14:09
Geplaatst door GroteWolf
Tasjesdieven? Waarom verdraai je het nu?

Oja?:moe:

850
12-07-04, 14:18
Geplaatst door vlegeltje
Veel Marokkanen die ik ken zijn anti-semitisch.
Ik kijk daar niet voor weg, en praat ook met hen daarover.


Je praat er met hen over maar blijkbaar blijven ze racistisch.
Ik zou dat tuig dumpen.

taouanza
12-07-04, 14:26
Geplaatst door 850
Je praat er met hen over maar blijkbaar blijven ze racistisch.
Ik zou dat tuig dumpen.

Yep en nieuwe antimoslimvrienden maken.

vlegeltje
12-07-04, 15:12
Anti-moslim lui ken ik ook genoeg.

Dan kan ik onderhand iedereen wel dumpen.




Ik ga ook zo'n eiland kopen :)

GroteWolf
12-07-04, 15:12
Yep en nieuwe antimoslimvrienden maken.

Je kunt het één niet met het ander vergoelijken. Het blijft zo dat er onder de Moslims, met name onder Noord Afrikaanse Moslims, een enorme Jodenhaat bestaat (net zoals Pakistaanse Moslims Hindoes haten en Indonesische Moslims Chinezen haten).

Daarmee ga ik Moslimhaat niet goed praten. Maar andersom, dat vreet ik ook niet. Als Joden op een afschuwelijke en heel laffe manier door Moslims worden lastig gevallen (in Antwerpen en Parijs) dan zijn dat geen incidenten. Die haat wordt aangewakkerd door mensen die Haat heel goed kunnen gebruiken. Mensen die juist willen dat Moslims alleen komen te staan met de hele wereld als vijand omdat dat eenheid kweekt, en woede.

vlegeltje
12-07-04, 15:26
Geplaatst door GroteWolf

Daarmee ga ik Moslimhaat niet goed praten.

Hmm, ik kan me niet een bericht van jou herinneren waar jij je druk maakt over moslimhaat...

Sterker nog, ik heb de indruk dat jij de anti-moslim gevoelens pertinent ontkent, cq onderschrijft...

Julien
12-07-04, 16:00
Geplaatst door taouanza
Het heeft niks met politiek te maken.Dit zijn gewoon verachtelijke figuren die hun walgelijke daad proberen te verbloemen.

ik ben het met je eens, maar ik denk dat die verachtelijke figuren hier wel een politieke zaak van hebben gemaakt. in hun ogen is elke Jood een terrorist of een sharon-aanhanger.

GroteWolf
12-07-04, 17:43
Hmm, ik kan me niet een bericht van jou herinneren waar jij je druk maakt over moslimhaat...

Sterker nog, ik heb de indruk dat jij de anti-moslim gevoelens pertinent ontkent, cq onderschrijft...


Nee, ik maak me niet zo druk over Moslimhaat. Dat klopt. Ik maak me inderdaad drukker om de haat die onder Moslims wordt opgewekt tegen ongelovigen/Joden?Hindoes/Chinezen (gisteren Ned 3 gezien, over Moslim Internaten op Indonesie? Gewoon de werkelijkheid gefilmd hoor).

Maar ik ga er voorlopig van uit dat het overgrote deel van de in Nederland levende Moslims daar niet zo voor open staat. Ik heb in ieder geval niet erg de indruk. Op de Jodenhaat na, helaas (maar weer niet onder Turken).

Ik heb niet de indruk dat ik anti-moslim gevoelens onderschrijf. Niet meer dan dat ik anti-christen of anti-Hindoe ben. Ik heb inderdaad weinig met religie, ik vind dat het mensen niet tot goede daden brengt.
Het is wmb jammer dat je dat denkt want als ik ergens op reageer is dat zeker niet om per se iets vervelends over moslims te schrijven.

vlegeltje
12-07-04, 18:29
Geplaatst door GroteWolf
Nee, ik maak me niet zo druk over Moslimhaat. Dat klopt. Ik maak me inderdaad drukker om de haat die onder Moslims wordt opgewekt tegen ongelovigen/Joden?Hindoes/Chinezen (gisteren Ned 3 gezien, over Moslim Internaten op Indonesie? Gewoon de werkelijkheid gefilmd hoor).

Maar ik ga er voorlopig van uit dat het overgrote deel van de in Nederland levende Moslims daar niet zo voor open staat. Ik heb in ieder geval niet erg de indruk. Op de Jodenhaat na, helaas (maar weer niet onder Turken).

Ik heb niet de indruk dat ik anti-moslim gevoelens onderschrijf. Niet meer dan dat ik anti-christen of anti-Hindoe ben. Ik heb inderdaad weinig met religie, ik vind dat het mensen niet tot goede daden brengt.
Het is wmb jammer dat je dat denkt want als ik ergens op reageer is dat zeker niet om per se iets vervelends over moslims te schrijven.

Ok dan was mijn indruk verkeerd.

Maar dat je je wel druk maakt over jodenhaat en niet over moslimhaat, wat is de reden daarvoor?

850
12-07-04, 19:14
Geplaatst door vlegeltje
Anti-moslim lui ken ik ook genoeg.

Dan kan ik onderhand iedereen wel dumpen.


:vreemd: Ik begin toch te twijfelen aan je vriendenkring. Met wat voor een soort volk ga je om?

vlegeltje
12-07-04, 20:02
Geplaatst door 850
:vreemd: Ik begin toch te twijfelen aan je vriendenkring. Met wat voor een soort volk ga je om?

Nou, nu ga ik bijvoorbeeld met jou om :duivels:

850
12-07-04, 20:09
Geplaatst door vlegeltje
Nou, nu ga ik bijvoorbeeld met jou om :duivels:

:corcky: Maar aan mij heb je niks want ik ben niet anti-joods of anti-moslim

vlegeltje
12-07-04, 20:15
Geplaatst door 850
:corcky: Maar aan mij heb je niks want ik ben niet anti-joods of anti-moslim

Maar je hebt wel een heel vreemde muziek smaak.

Sarit
12-07-04, 20:20
Geplaatst door vlegeltje
Maar je hebt wel een heel vreemde muziek smaak.

Over smaak valt niet te twisten he :ego:.

S@deeQ.
12-07-04, 20:33
:auw2: dit wordt lachen


Buitenland

ma 12 jul 2004, 21:10
Antisemitische aanval op Française in trein mogelijk verzonnen
AMSTERDAM - Het verhaal van een jonge Franse moeder die beweert in een trein ernstig te zijn mishandeld door een antisemitische bende wekte afgelopen weekeinde in heel Frankrijk afschuw. Maandag echter werden er steeds meer vraagtekens gezet bij het relaas van de vrouw.

De politie heeft drie dagen na de beweerde mishandeling nog altijd geen getuigen weten te vinden, hoewel de vrouw beweert dat zeker twintig andere passagiers konden zien wat haar overkwam. Ook zijn op beelden van bewakingscamera's van het station waar de daders zouden zijn uitgestapt geen mannen te zien die aan het signalement voldoen.

Bovendien is het niet voor het eerst dat de vrouw aangifte doet van mishandeling, meldden de radiozender France-Info en de tv-zender LCI. Volgens LCI is de 23-jarige al zes keer eerder naar de politie gestapt. De politie wil dat niet bevestigen.

De vrouw beweert vrijdagochtend in een trein te zijn belaagd door zes jonge mannen met messen, die haar kleding kapotsneden en hakenkruisen op haar buik kliederden. Haar baby zou bij de mishandeling aanwezig zijn geweest. De naar verluidt Noord-Afrikaanse daders zouden ten onrechte hebben gedacht dat de vrouw joods was.

Het 'slachtoffer' had maandag een ontmoeting met onderminister voor slachtofferzaken Nicole Guedj. Zij riep getuigen met klem op zich te melden. In Parijs hielden een paar honderd mensen een protestmanifestatie.






© 1996-2004 Uitgeversmaatschappij De Telegraaf B.V., Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.

freya
12-07-04, 20:49
o, Sjeheeeeeeeng!



:engel:

Joesoef
12-07-04, 20:54
Als de Telegraaf, de ikhebnogwatgoedtemakenvoortoen krant dit soort berichtjes plaats dan mag je echt gaan twijfelen.

Beëlzebub
12-07-04, 21:13
Ja, net in het nieuws gezien dat het mogelijk fake is. Wat ze al niet doen om het gelijk aan hun zijde te krijgen. :jammer:

freya
12-07-04, 21:36
Geplaatst door sjeng
freya weet ons straks te vertellen dat dit noooooit antisemitsme kan zijn TOTDAT een onafhankelijke commissie dat heeft vastgesteld.

:strik:

850
12-07-04, 21:53
Geplaatst door vlegeltje
Maar je hebt wel een heel vreemde muziek smaak.

:haha: Ik noemde toen juist van die stoffige namen die ikzelf geen bal aan vindt.

:handbang: Doe mij maar noise, metal en marokkaanse muziek
:zegniets: Aih, das nog steeds een vreemde smaak........

850
12-07-04, 21:55
Geplaatst door Joesoef
Als de Telegraaf, de ikhebnogwatgoedtemakenvoortoen krant dit soort berichtjes plaats dan mag je echt gaan twijfelen.

Het was ook De Telegraaf die een artikel plaatste over dat er een 75 jarige oude Palestijnse man omkwam door een Israhelische buldozer.........

taouanza
12-07-04, 22:00
Geplaatst door GroteWolf
Nee, ik maak me niet zo druk over Moslimhaat. Dat klopt. Ik maak me inderdaad drukker om de haat die onder Moslims wordt opgewekt tegen ongelovigen/Joden?Hindoes/Chinezen (gisteren Ned 3 gezien, over Moslim Internaten op Indonesie? Gewoon de werkelijkheid gefilmd hoor).

Maar ik ga er voorlopig van uit dat het overgrote deel van de in Nederland levende Moslims daar niet zo voor open staat. Ik heb in ieder geval niet erg de indruk. Op de Jodenhaat na, helaas (maar weer niet onder Turken).

Ik heb niet de indruk dat ik anti-moslim gevoelens onderschrijf. Niet meer dan dat ik anti-christen of anti-Hindoe ben. Ik heb inderdaad weinig met religie, ik vind dat het mensen niet tot goede daden brengt.
Het is wmb jammer dat je dat denkt want als ik ergens op reageer is dat zeker niet om per se iets vervelends over moslims te schrijven.

Hmmz met andere woorden ik heb niks tegen moslims maar ze deugen voor geen meter.

Je druk om islamitische haat tegen Chinezen.Wat nobel van je.:moe:

observer
12-07-04, 22:18
Wat ze al niet doen om het gelijk aan hun zijde te krijgen. wie zijn ZE?

Sarit
12-07-04, 22:29
Geplaatst door observer
wie zijn ZE?

DE Zionisten, DE Joden, DE Amerikanen, HET Westen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mark61
12-07-04, 23:38
L'enquête sur l'agression du RER se heurte à des "contradictions" (12/07/2004)
PARIS (AFP)
L'enquête sur l'agression à caractère antisémite vendredi dans le RER D se heurtait lundi à de sérieuses "contradictions" dans les dépositions de la jeune femme alors qu'aucun témoin, même anonyme, ne s'était manifesté trois jours après les faits.
(...)
"Il y a des incohérences dans les déclarations (de la jeune femme)", a précisé un autre responsable du syndicat, Frank Carabin. Il a notamment fait état de "l'absence de témoins", et du fait que le personnel de guichets de la SNCF, à qui la victime affirme être allée dénoncer l'agression, ne se souvienne pas de l'affaire.

Par ailleurs, alors que les agresseurs seraient descendus à la gare de Sarcelles selon la jeune femme, l'analyse des bandes vidéos de la gare n'a pas permis de repérer les six hommes, selon une source proche de l'enquête.

Un homme de 28 ans, interrogé lundi par l'AFP, a en outre affirmé avoir vu la jeune femme sur le quai de la gare de Louvres vendredi matin -où elle dit être montée dans le train avant l'agression-, le pantalon déchiré.

"Elle pleurait, je lui ai demandé si elle voulait de l'aide, elle a refusé", a-t-il déclaré.
(...)

http://www.afp.com/francais/news/stories/040712193606.saweygmq.html

Tegenstrijdigheden in haar verklaring. Personeel SNCF herinnert zich er niets van dat ze zich gemeld had. Heren niet op videobanden station te zien. Man had haar voor de aanval op vertrekstation gezien, huilend en met gescheurde broek. Wilde haar nog helpen, ze weigerde.

Al Sawt
13-07-04, 01:16
Hier hebben we onze Orakel uit de Amsterdamse Pijp.
Geplaatst door GroteWolf
Nee, ik maak me niet zo druk over Moslimhaat. Dat klopt. Ik maak me inderdaad drukker om de haat die onder Moslims wordt opgewekt tegen ongelovigen/Joden?Hindoes/Chinezen (gisteren Ned 3 gezien, over Moslim Internaten op Indonesie? Gewoon de werkelijkheid gefilmd hoor). In echt moet je vaak in werkelijkheid, een nuance aanbrengen.

Indonesie heeft last van economische en sociale ellende, wat een voedingsbodem van haat vormt. Het heeft niets te maken met de internaten of moslimzijnde.

Kijk maar naar Europa en haar verleden.

Geplaatst door GroteWolf

Maar ik ga er voorlopig van uit dat het overgrote deel van de in Nederland levende Moslims daar niet zo voor open staat. Ik heb in ieder geval niet erg de indruk. Op de Jodenhaat na, helaas (maar weer niet onder Turken). Welke Jodenhaat?????

Geplaatst door GroteWolf

Ik heb niet de indruk dat ik anti-moslim gevoelens onderschrijf. Niet meer dan dat ik anti-christen of anti-Hindoe ben. Ik heb inderdaad weinig met religie, ik vind dat het mensen niet tot goede daden brengt.
Het is wmb jammer dat je dat denkt want als ik ergens op reageer is dat zeker niet om per se iets vervelends over moslims te schrijven. Tuurlijk niet.
Je ventileert je bekrompenheid gewoon. Want het is wel heel vreemd, dat een antisemitische incident aanleiding vormt voor jouw terugkeer tot Maroc.nl.

Beëlzebub
13-07-04, 07:37
Geplaatst door observer
wie zijn ZE?

Dat lijkt me duidelijk gezien de context.

Niliacus
13-07-04, 07:59
Geplaatst door GroteWolf
Nee, ik maak me niet zo druk over Moslimhaat. Dat klopt. Ik maak me inderdaad drukker om de haat die onder Moslims wordt opgewekt tegen ongelovigen/Joden?Hindoes/Chinezen (gisteren Ned 3 gezien, over Moslim Internaten op Indonesie? Gewoon de werkelijkheid gefilmd hoor).


Jij maakt je drukker om "haat" die onder de moslims wordt opgewekt tegen andere volkeren? Nou ik zal je mind eens ff bijslijpen, moslims hebben geen haat tegenover anderen volkeren als daar geen reden voor is. Wat jij zegt haat tegenover hindoes, chinezen etc. dat is onrealistisch, heb ik nooit wat van gemerkt of gehoord. En "haat" is een groot woord, natuurlijk wekt Israël boosheid op door de handelingen die zij verricht en daarmee tegen het internationaal recht in gaat. Maar haat is een groot woord, en mijn woede is gericht op de schuldigen niet op de onschuldigen. Uiteindelijk worden wij moslims de dupe van bepaalde gebeurtenissen waar ik mezelf uiteraard niet in kan vinden. Maar moslimhaat is een proces waar men zich zeker druk over moet maken. De link tussen terrorisme en islam is immers al gelegd, alhoewel dit niet representatief is voor alle moslims. De haat onder de niet-moslims tegenover de islam groeit met de dag, wat vervolgens weer tot frictie zal gaan leiden tussen moslims en niet-moslims omdat de afstand tussen deze twee groepen groeit. Ik hoop in ieder geval dat ik later niet op mijn status van moslim zal worden beoordeeld, maar op mijn status van mens. Maar ik vrees het ergste als het zo doorgaat. Ik spreek natuurlijk niks goed van terrorisme maar ook de informele activiteiten van Israël en Amerika die zich achter de schermen voordoen zijn uit den boze. Misschien dat je hiermee een verfrissend beeld krijgt. En by the way de media vervormt en beïnvloedt bepaalde beelden dus laat je niet veel meeslepen hierdoor, maar probeer een objectief beeld te behouden. Filter de informatie die je ontvangt zodat je helder kan blijven nadenken.

GrtZ Niliacus ;)

Rabi'ah.
13-07-04, 12:39
Geplaatst door Sarit
DE Zionisten, DE Joden, DE Amerikanen, HET Westen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Spreek voor jezelf schat. :)





:moe:

Sarit
13-07-04, 12:42
Geplaatst door Rabi'ah.

:moe:

Wat is er? Heb je het warm onder je sluier

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/avatar.php?userid=17850&dateline=1081077827

:vreemd:

freya
13-07-04, 13:49
Geplaatst door Sarit
Wat is er? Heb je het warm onder je sluier

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/avatar.php?userid=17850&dateline=1081077827

:vreemd:

Rabiah draagt geen sluier, maar een wollen burqa!

Door die warmte werken haar hersenen een stuk beter dan de jouwe
:haha::gniffel:

Rabi'ah.
13-07-04, 14:01
Geplaatst door freya
Rabiah draagt geen sluier, maar een wollen burqa!

Door die warmte werken haar hersenen een stuk beter dan de jouwe
:haha::gniffel:

:haha: :haha: :haha:

GroteWolf
13-07-04, 16:34
Maar dat je je wel druk maakt over jodenhaat en niet over moslimhaat, wat is de reden daarvoor?


Omdat er (in Europa en zelfs Amsterdam waar ik woon) inmiddels voldoende incidenten zijn waarbij Joden door Noord Afrikaanse Moslims zijn lastiggevallen (zoals die Turkse man die, omdat ie voor Jood werd gehouden, op het Rokin in elkaar is geslagen. Niet alleen Joden trouwens: Ook die homofiele Braziliaan in oost die volledig gemolesterd is door een groepje Noord Afrikaanse Moslims omdat ie homo is). Andersom, dat Moslims met geweld worden bedreigd of mishandeld, daar hoor ik weinig van. Misschien gebeurt het wel maar ik lees daar dan niets over.

Natuurlijk is het zo dat de in Nederland wonende Moslims ten onrechte in hun algemeenheid steeds allerlei verwijten naar zich toe gesmeten krijgen. De media zouden er wel beter aan doen hier steeds onderscheid te maken tussen de honderduizenden gematigde gewone mensen die hier gewoon een beter bestaan zoeken en die paar duizend fundamentalisten. Ook maken ze weinig onderscheid tussen hangjongeren en geloof, terwijl dat niets met elkaar te maken heeft.

En, voor alle duidelijkheid, als er een vrouw met een hoofddoekje door skinheads was mishandeld (komt in voormalig Oost Duitsland zeker voor) dan vind ik dat net zo erg als deze vrouw in Parijs. Ik vind geweld slecht en het heel erg woendendmakend als weerloze mensen worden gepakt.


Wat jij zegt haat tegenover hindoes, chinezen etc. dat is onrealistisch, heb ik nooit wat van gemerkt of gehoord. En "haat" is een groot woord, natuurlijk wekt Israël boosheid op door de handelingen die zij verricht en daarmee tegen het internationaal recht in gaat

Ik zou zeggen: lees eens wat berichten op gewone forums in Pakistan en Indonesie. De scheldkannonnades op ' Die varkens' en erger zijn niet van de lucht.
dat speelt hier inderdaad niet, maar daar is het erg eng. In Iran zijn het weer de Joden die alles gedaan hebben en de kern van Het Kwaad.

Ik ben het dus juist met je eens dat je moet worden beoordeeld op jou als mens, niet als Moslim, Afrikaan of Rotterdammer of wat dan ook.


Je ventileert je bekrompenheid gewoon. Want het is wel heel vreemd, dat een antisemitische incident aanleiding vormt voor jouw terugkeer tot Maroc.nl.

Ik zie het verband niet. Of ik bekrompen ben, ik denk van niet. Ik vind wat ik vind en als ik van het tegendeel overtuigd wordt pas ik mijn mening aan. Ik sta zelfs open voor het idee dat ik heel bekrompen ben en dat zelf niet door heb. Het is mogelijk, maar overtuigd ben ik niet.

taouanza
13-07-04, 16:38
Geplaatst door GroteWolf
Omdat er (in Europa en zelfs Amsterdam waar ik woon) inmiddels voldoende incidenten zijn waarbij Joden door Noord Afrikaanse Moslims zijn lastiggevallen (zoals die Turkse man die, omdat ie voor Jood werd gehouden, op het Rokin in elkaar is geslagen. Niet alleen Joden trouwens: Ook die homofiele Braziliaan in oost die volledig gemolesterd is door een groepje Noord Afrikaanse Moslims omdat ie homo is). Andersom, dat Moslims met geweld worden bedreigd of mishandeld, daar hoor ik weinig van. Misschien gebeurt het wel maar ik lees daar dan niets over.

Natuurlijk is het zo dat de in Nederland wonende Moslims ten onrechte in hun algemeenheid steeds allerlei verwijten naar zich toe gesmeten krijgen. De media zouden er wel beter aan doen hier steeds onderscheid te maken tussen de honderduizenden gematigde gewone mensen die hier gewoon een beter bestaan zoeken en die paar duizend fundamentalisten. Ook maken ze weinig onderscheid tussen hangjongeren en geloof, terwijl dat niets met elkaar te maken heeft.

En, voor alle duidelijkheid, als er een vrouw met een hoofddoekje door skinheads was mishandeld (komt in voormalig Oost Duitsland zeker voor) dan vind ik dat net zo erg als deze vrouw in Parijs. Ik vind geweld slecht en het heel erg woendendmakend als weerloze mensen worden gepakt.



Ik zou zeggen: lees eens wat berichten op gewone forums in Pakistan en Indonesie. De scheldkannonnades op ' Die varkens' en erger zijn niet van de lucht.
dat speelt hier inderdaad niet, maar daar is het erg eng. In Iran zijn het weer de Joden die alles gedaan hebben en de kern van Het Kwaad.

Ik ben het dus juist met je eens dat je moet worden beoordeeld op jou als mens, niet als Moslim, Afrikaan of Rotterdammer of wat dan ook.



Ik zie het verband niet. Of ik bekrompen ben, ik denk van niet. Ik vind wat ik vind en als ik van het tegendeel overtuigd wordt pas ik mijn mening aan. Ik sta zelfs open voor het idee dat ik heel bekrompen ben en dat zelf niet door heb. Het is mogelijk, maar overtuigd ben ik niet.

Een heel verhaal om te zeggen dat moslims niet deugen.Bravo!
Alleen ben ik er niet in getrapt.:moe:

Rabi'ah.
13-07-04, 16:43
Geplaatst door taouanza
Een heel verhaal om te zeggen dat moslims niet deugen.Bravo!
Alleen ben ik er niet in getrapt.:moe:

Ik blijf het toch een interessant verschijnsel vinden, mensen die antisemitisme veroordelen, maar anti-islamisme promoten. :moe:

mark61
13-07-04, 23:58
.

Niliacus
14-07-04, 07:27
Grote wolf hetgeen ik je wil zeggen is die informatie waar jij volledig op vetrouwt van forums en dergelijke lijkt mij niet erg betrouwbaar. Als jij een volledig objectief beeld gaat vormen zal je anders tegen de situatie aankijken. Natuurlijk is er van beide kanten wat te zeggen, maar zoals jij je presenteert dat is niet realistisch. Want natuurlijk zijn moslims hedendaags ook het doelwit van bedreigingen en geweld, alleen komt dit minder ter sprake of zijn we ons hier niet bewust van. (Ter verduidelijking; de "joodse" vrouw die meende aangevallen te zijn door noord-afrikanen heeft bekend het hele verhaal verzonnen te hebben)