PDA

Bekijk Volledige Versie : Britse wet beschermt slakken en wormen tegen een te wrede dood



Marsipulami
11-07-04, 17:27
Britse wet beschermt slakken en wormen tegen een te wrede dood


Bron: Belga

11/7/2004 17:43



BRUSSEL 11/07 (BELGA) = Het Britse parlement buigt zich deze week over een wetsvoorstel dat slakken en andere tuindieren dezelfde bescherming wil bieden als honden en katten. Wat er volgens de Sunday Telegraph op neerkomt dat tuinliefhebbers niet langer gebruik mogen maken van verdelgingsmiddelen die dieren pijn doen. De nieuwe wet zal ook aan kinderen beneden de 16 jaar verbieden huisdieren te kopen, terwijl goudvissen niet langer als prijs mogen worden gebruikt op braderijen en kermissen. Die laatste bepalingen veroorzaken weinig beroering, maar in een land waar tuinieren een van de belangrijkste hobby's is, gaat de aandacht vooral naar de slakkenparagraaf. Want daardoor riskeert iemand die zijn planten en bloemen wil beschermen tegen die dieren een boete van maximaal 30.000 euro, of 12 maanden gevangenis als hij of zij dat doet op een manier waarvan wetenschappelijk kan worden aangetoond dat die het dier pijn doet. (LVR)


Belga ()

Joesoef
11-07-04, 17:36
Geplaatst door Marsipulami
De nieuwe wet zal ook aan kinderen beneden de 16 jaar verbieden huisdieren te kopen, terwijl goudvissen niet langer als prijs mogen worden gebruikt op braderijen en kermissen.


braderijen? lijkt mij logisch. Maar het zou ook logisch zijn om dat op braderie te doen ;).

Zal wel weer een Vlaams/ anglisaktische vertaal fout zijn.

Simon
11-07-04, 19:50
Wat ik mij nu afvraag is of het om de slakken gaat of om de beesten die die slakken en ook de slakkenkorrels eten. Want ik heb begrepen dat er heel wat katten en honden vergiftigingen van die slakkenkorrels oplopen en ook vogels eten die vergiftigde slakken.

Bofko
11-07-04, 20:00
De Britse dierenbeschermingsmaffia is de beruchtste in de hele wereld.

Het lijkt er nu op dat ze parlementair aardig gelobbied hebben met dit werkelijk absurde wetsvoorstel.

BTW Vallen kakkerlakken hier ook onder ? :blowen:

Julien
11-07-04, 20:04
slakken zijn gewoon om op te eten, basta :p die eilandbewoners zijn de parasieten van europa.