PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Nederland blijft makkelijk doelwit'



Is@@c
11-07-04, 23:22
11-07-2004

Door Peter Groenendijk

De Duitse terreurexpert Rolf Tophoven weet het zeker: het terreuralarm van de AIVD is gebaseerd op concrete informatie over een dreigende aanslag in Nederland. ,,Dit is niet zomaar een waarschuwing aan terroristen, zoals sommigen beweren. Nederland is een doelwit geworden.''

Tophoven is directeur van het Instituut voor Onderzoek naar Terrorisme en Veiligheidsbeleid in het Duitse Essen, en geldt in Europa als een autoriteit op het gebied van terrorisme-onderzoek. Het terreuralarm in Nederland verrraste hem niet. ,,Bin Laden stelde maanden geleden een ultimatum, dat nu heel dichtbij komt: 15 juli. Westerse landen moesten voor die dag stoppen met het steunen van de Irak-operatie van de VS. Nederland steunt de VS nog altijd onvoorwaardelijk. Bovendien is Nederland nu voorzitter van de Europese Unie, waarmee het een symbool van de Europese steun aan de VS is geworden. En Nederland is natuurlijk een makkelijk doelwit door het tolerante klimaat en de open grenzen.''
Tophoven weet zeker dat de dreiging waarover de AIVD en Binnenlandse Zaken spreken, uiterst serieus is. ,,De signalen waarover de veiligheidsdiensten beschikken, zijn zeer reëel. Tot nu toe heeft Nederland heel rustig gereageerd op geruchten over aanslagen. Nu de diensten wél groot alarm slaan, staat voor mij vast dat er een duidelijke dreiging is. Hier is geen sprake van vage geruchten, of een poging mogelijk aanwezige terroristen af te bluffen.''
Als terroristen inderdaad Nederland als doelwit hebben gekozen, zegt Tophoven, valt het ergste te vrezen. ,,Afgezien van de huidige controles, is Nederland makkelijk te infiltreren. Een Arabier in Amsterdam valt niet op, en de gangbare controles in Nederland zijn spaarzaam. Een zelfmoordaanslag op een van de strategische plaatsen is nauwelijks te voorkomen.''
Tophoven snapt niet dat de Nederlandse politie wel kerncentrales bewaakt, maar níet de Rotterdamse haven. ,,Die lijkt me een doelwit bij uitstek. Het past volledig in de werkwijze van al-Qaeda en aanverwante bewegingen. Met een aanslag op bijvoorbeeld een raffinaderij in de Rotterdamse haven zouden zij slachtoffers maken, én het openbare leven lamleggen.''
Een radicale beweging heeft vrijdag nog gedreigd aanslagen te plegen op schepen van bedrijven die Amerikaanse goederen naar Irak brengen. Vier buitenlandse firma's werden genoemd, waaronder een Nederlands scheepvaartbedrijf. Tophoven: ,,Dat maakt de Rotterdamse haven tot een nog logischer doelwit.''

Hylke
11-07-04, 23:34
Als zo'n aanslag werkelijkheid wordt, wordt ook het leven van velen in Nederland tot een hel.

MokroMike
11-07-04, 23:59
Geplaatst door Hylke
Als zo'n aanslag werkelijkheid wordt, wordt ook het leven van velen in Nederland tot een hel.

doe geen poging je hoop te verbergen, jou zieke geest is een open boek.

nard
12-07-04, 09:58
Geplaatst door MokroMike
doe geen poging je hoop te verbergen, jou zieke geest is een open boek.


Je vindt t pas écht erg als je erover zwijgt, nietwaar?

:rolleyes:

Joesoef
12-07-04, 10:11
Aanstaande donderdag gaat de aanslag plaatsvinden. Aldus het roddelcircuit.

Mark
12-07-04, 10:12
Geplaatst door Joesoef
Aanstaande donderdag gaat de aanslag plaatsvinden. Aldus het roddelcircuit.

waar? :vreemd:

nard
12-07-04, 10:13
Geplaatst door Joesoef
Aanstaande donderdag gaat de aanslag plaatsvinden. Aldus het roddelcircuit.

Ik denk het niet.
Dat is de 15e. Dat verwacht iedereen, dus schrikt bijna niemand meer.

Nee, het zal plaatsvinden precies op t moment dat iedereen denk:"Pfoe, niets gebeurd, we kunnen weer ontspannen".

;)

akram
12-07-04, 10:35
Geplaatst door sjeng
mocht het gebeuren hoop ik dat het leidt tot grotere onderlinge saamhorigheid in het veroordelen van dit soort ideologieen en niet tot straat-tribunalen enerzijds en juichende jongeren anderzijds.

meen je dat? of is dat een diplomatiek antwoord ala zionist?

een aanslag in nederland zal niet leiden tot saamhorigheid gezien het het verziekte klimaat dat er nu heerst
een aanslag zal een vrijbrief betekenen voor velen om allochtonen (moslims) te vervolgen en we kunnen taferelen verwachten die ons
doen denken aan WOII

Joesoef
12-07-04, 10:38
Geplaatst door nard
Ik denk het niet.
Dat is de 15e. Dat verwacht iedereen, dus schrikt bijna niemand meer.

Nee, het zal plaatsvinden precies op t moment dat iedereen denk:"Pfoe, niets gebeurd, we kunnen weer ontspannen".

;)

In het histerische NL zal het dus nooit plaatsvinden.

Joesoef
12-07-04, 10:39
Geplaatst door sjeng
mocht het gebeuren hoop ik dat het leidt tot grotere onderlinge saamhorigheid in het veroordelen van dit soort ideologieen en niet tot straat-tribunalen enerzijds en juichende jongeren anderzijds.

Kunnen we meteen zien hoeveel foute Nederlanders er zijn overgebleven.

sienia
12-07-04, 10:55
Geplaatst door sjeng
OF hoeveel foute nederlanders wij erbij hebben gekregen.
Dan zijn het ineens wel Nederlanders.


Ik zal zachtjes juichen, mocht ik in een juichstemming verkeren, ben tenslotte moslim.

Mark
12-07-04, 10:57
Geplaatst door sienia
Dan zijn het ineens wel Nederlanders.


Ik zal zachtjes juichen, mocht ik in een juichstemming verkeren, ben tenslotte moslim.

In het hoge Noorden is juichen om aanslagen in Holland niet zo'n punt ;)

Ik hoop zelf dat een eventuele aanslag niet zal leiden tot lange files, dat zou ik niet leuk vinden.

taouanza
12-07-04, 10:58
Geplaatst door sienia
Dan zijn het ineens wel Nederlanders.


Ik zal zachtjes juichen, mocht ik in een juichstemming verkeren, ben tenslotte moslim.

goed zo hou je geloof netjes thuis zoals het hoort.:student:

sienia
12-07-04, 11:04
Geplaatst door Mark
In het hoge Noorden is juichen om aanslagen in Holland niet zo'n punt ;)

Ik hoop zelf dat een eventuele aanslag niet zal leiden tot lange files, dat zou ik niet leuk vinden.

Kdenk dat ik hier wel goed zit. Een zelfmoordaanslag levert hier hoogstens wat dooie koeien op.

Zelfs Alders zal juichen na het besluit ons te minderen in ontwikkelingshulp.

Mark
12-07-04, 11:05
Geplaatst door sienia

Zelfs Alders zal juichen na het besluit ons te minderen in ontwikkelingshulp.

Iedereen weet dat dat geld direct naar fundamentalisten werd doorgesluisd!

Joesoef
12-07-04, 11:06
Geplaatst door sjeng
OF hoeveel foute nederlanders wij erbij hebben gekregen.

Hoe oud ben jij dan?

Joesoef
12-07-04, 11:09
Donderdag eindelijk wat spektakel op tv.

whisper
12-07-04, 11:37
akran wo2 zal nooit meer gebeuren geloof mij.
en de anderen die gaan juigen als er een aanslag komt die zijn niet wijs.
sorry :fpotver:

Mark
12-07-04, 11:39
Hoe dan ook, als er een aanslag komt dan sla ik gelijk mijn Turkse collega op zijn bek... dat zal hem leren :duim:

mulan
12-07-04, 11:42
Geplaatst door Mark
Hoe dan ook, als er een aanslag komt dan sla ik gelijk mijn Turkse collega op zijn bek... dat zal hem leren :duim:

Hmm ja kun je doen,je kunt hem natuurlijk ook een koekje van eigen deeg geven en jezelf opblazen op het moment dat hij het kantoor binnen komt!Ik denk dat je collega's je als een martelaar zullen herdenken!

De ov is overigens vanaf donderdag niet meer geldig dus ik zat zelf te hopen dat ze zouden wachten tot de 16e! :)

whisper
12-07-04, 11:42
Donderdag eindelijk wat spektakel op tv.


is dat wat je nodig hebt ....ga eens wat leuks doen zou ik zeggen.
overigens de zon zal gauw gaan schijnen ....misschien knap je dan op.

Mark
12-07-04, 11:45
Geplaatst door mulan
Hmm ja kun je doen,je kunt hem natuurlijk ook een koekje van eigen deeg geven en jezelf opblazen op het moment dat hij het kantoor binnen komt!Ik denk dat je collega's je als een martelaar zullen herdenken!


gelukkig is een van mijn collega's depressief en hebben we hem weten te overtuigen martelaar te worden :)

mulan
12-07-04, 11:46
Geplaatst door Mark
gelukkig is een van mijn collega's depressief en hebben we hem weten te overtuigen martelaar te worden :)

Nou ja is wel zo handig dan maarre hoe moet ik me dat voor me zien,jij slaat de Turk op zijn bek en dan komt je collega in actie?

Joesoef
12-07-04, 11:47
Geplaatst door whisper
Donderdag eindelijk wat spektakel op tv.


is dat wat je nodig hebt ....

Nee niet echt. Wat ik wel nodig heb is een gehoorzame vrouw die doet wat ik zeg. Ik wil namelijk wat meer rolbevestigend gaan worden. Voldoe ik eindelijk aan de beeldvorming in de media.

Mark
12-07-04, 11:48
Geplaatst door mulan
Nou ja is wel zo handig dan maarre hoe moet ik me dat voor me zien,jij slaat de Turk op zijn bek en dan komt je collega in actie?

Dat is het plan, dat zal hem leren die terrorist! :duim:

mulan
12-07-04, 11:51
Geplaatst door Mark
Dat is het plan, dat zal hem leren die terrorist! :duim:

Juist ja....ik denk dat het wel gaat lukken,vooral die klap van jou om hem in eerste instantie in de war te brengen doet het em :duim:

whisper
12-07-04, 11:51
Geplaatst door Joesoef
Nee niet echt. Wat ik wel nodig heb is een gehoorzame vrouw die doet wat ik zeg. Ik wil namelijk wat meer rolbevestigend gaan worden. Voldoe ik eindelijk aan de beeldvorming in de media.


ik hoop voor je dat het lukt :D

Mark
12-07-04, 11:52
Geplaatst door mulan
Juist ja....ik denk dat het wel gaat lukken,vooral die klap van jou om hem in eerste instantie in de war te brengen doet het em :duim:

Het enige wat het plan in de war schopt is dat ik geen Turkse collega heb :(

taouanza
12-07-04, 11:52
Geplaatst door mulan
Juist ja....ik denk dat het wel gaat lukken,vooral die klap van jou om hem in eerste instantie in de war te brengen doet het em :duim:

stelletje malloten.:haha:

mulan
12-07-04, 11:57
Geplaatst door taouanza
stelletje malloten.:haha:

Mark wel ja.....hij heeft niet eens een Turkse collega,hij houd ons gewoon voor de gek hier :wat?!:

Mark
12-07-04, 12:00
Geplaatst door mulan
Mark wel ja.....hij heeft niet eens een Turkse collega,hij houd ons gewoon voor de gek hier :wat?!:

Joh ik heb geeneens een baan maar dat hoeven jullie toch niet te weten ;)

mulan
12-07-04, 12:03
Geplaatst door Mark
Joh ik heb geeneens een baan maar dat hoeven jullie toch niet te weten ;)

Hmm nu we toch alles eerlijk aan elkaar gaan opbiechten.....mulan is geen 20 jarig meisje maar een dikke oude man van 62 (een autochtone dikke oude man van 62)!! :)

Mark
12-07-04, 12:04
Geplaatst door mulan
Hmm nu we toch alles eerlijk aan elkaar gaan opbiechten.....mulan is geen 20 jarig meisje maar een dikke oude man van 62 (een autochtone dikke oude man van 62)!! :)

Hmm dat schopt wat fantasien in de war.

Ik ben trouwens wel een 20 jarig meisje.

mulan
12-07-04, 12:06
Geplaatst door Mark
Hmm dat schopt wat fantasien in de war.

Ik ben trouwens wel een 20 jarig meisje.

Mooi zo,dat komt mijn fantasien weer ten gunste,Markina:staart:

Mark
12-07-04, 12:07
Geplaatst door mulan
Mooi zo,dat komt mijn fantasien weer ten gunste,Markina:staart:

:stout:

en het is natuurlijk Marieke

mulan
12-07-04, 12:13
Geplaatst door Mark
:stout:

en het is natuurlijk Marieke

Geloof het of niet maar dat had ik in eerste instantie ook maar toen dacht ik,ik wil per se de naam "mark" volledig erin hebben staan dus werd het Markina.... :boogie:

Gaat dit nog ergens over.... :p

Mark
12-07-04, 12:16
Geplaatst door mulan
Gaat dit nog ergens over.... :p

Nee! We hebben iedereen weer afgeleid van ons eigenlijke doel kameraad :wink: