PDA

Bekijk Volledige Versie : Twijfels over mishandeling verhaal Francaise



Joesoef
12-07-04, 12:28
Joods, dus beklad met kruisen



Van onze redactie buitenland



AMSTERDAM - Een 23-jarige Française zegt in een forensentrein bij Parijs te zijn mishandeld en beklad met hakenkruisen omdat haar belagers haar voor een joodse aanzagen.

De zes aanvallers, jonge Noord-Afrikanen, konden hun gang gaan. Geen van de passagiers stak volgens de vrouw op het moment van de aanval, vrijdagochtend rond half tien, een vinger uit.

Het incident vond plaats een dag nadat president Jacques Chirac in een toespraak een dringend beroep op de Franse bevolking had gedaan om actief mee te werken aan het terugdringen van het antisemitisch en racistisch geweld.

Volgens de jonge vrouw, die reisde met haar baby, vond de agressie plaats tussen de plaatsen Louvres en Sarcelles. Enkele ogenblikken nadat ze in Louvres was ingestapt met bestemming Parijs, werd ze aangevallen. De jongeren doorzochten haar rugzak en vonden daar behalve tweehonderd euroook haar identiteitspapieren.

Op een daarvan was als adres een straat in het chique zestiende arrondissement van Parijs aangegeven. ''In het zestiende wonen alleen maar joden,'' was de reactie van een van de aanvallers. Voor enkele handlangers was dat het sein hun messen te trekken en plukken haar bij de vrouw af te snijden. Anderen scheurden haar de broek en T-shirt van het lijf en bekladden haar buik met viltstift met drie hakenkruisen.

Na aankomst op het station van Sarcelles kreeg de kinderwagen een trap van de vluchtende aanvallers en viel de baby op de grond. De vrouw zei nauwelijks de gezichten van haar belagers te hebben gezien.

De Franse media vinden de passiviteit van de passagiers minstens zo schokkend als de agressie zelf.

Roger Cukierman, voorzitter van de overkoepelende organisatie van joodse instellingen in Frankrijk, hekelde de onverschilligheid jegens het oplaaiend antisemitisch geweld. In Frankrijk zijn de afgelopen zes maanden 135 aanvallen gepleegd op joden en in 375 gevallen was sprake van bedreigingen.

President Jacques Chirac veroordeelde de 'beschamende daad'. Volgens de politie is de aangevallen vrouw niet joods en woont ze niet langer in 'het zestiende' .

Sceptici stellen vragen bij het verhaal. Zo is het vreemd dat geen van de passagiers haar te hulp kwam of zich na de agressie over haar ontfermde. Ook maakte de politie geen melding van andere ooggetuigen dan het slachtoffer zelf. Wel staat vast dat op het bewuste traject van de voorstadsmetro RER regelmatig passagiers worden aangevallen en beroofd.

De scepsis over de aanval in de trein wordt gevoed door een incident rond een Parijse rabbijn die zegt door een jonge Noord-Afrikaan met een mes te zijn gestoken, terwijl hij ervan wordt verdacht zichzelf te hebben verwond.




© Het Parool, 12-07-2004

MokroMike
12-07-04, 13:38
de aap komt langzaam uit de mouw

Marsipulami
12-07-04, 13:39
Geplaatst door Joesoef
Ook maakte de politie geen melding van andere ooggetuigen dan het slachtoffer zelf. Wel staat vast dat op het bewuste traject van de voorstadsmetro RER regelmatig passagiers worden aangevallen en beroofd.

Nou, nou, geen andere ooggetuigen... Mogelijks gaat het om een banale ruzie en een kinderwagen die per ongeluk is omgevallen.

Sarit
12-07-04, 13:42
Geplaatst door MokroMike
de aap komt langzaam uit de mouw

Heb je niet nog een leuke laptop voor me?

:zwaai:

MokroMike
12-07-04, 13:53
PARIJS - In Frankrijk hebben politici en pressiegroepen met hevige verontwaardiging gereageerd op een geval van antisemitische agressie in de metro. Een 23-jarige vrouw vertelde de politie zaterdag dat zij een dag eerder door zes Noord-Afrikanen was toegetakeld, omdat die haar voor een jodin hebben aangezien.


Volgens haar verklaring knipten de mannen haar haar af, scheurden zij haar T-shirt en broek en tekenden met stift hakenkruizen op haar buik. Daarna gooiden ze de buggy met haar dertien maanden oude baby omver.


De vrouw, die niet joods is, zegt dat de mannen haar als jodin beschouwden, omdat op haar legitimatiekaart een adres in het chique, zestiende arrondissement van Parijs staat vermeld. 'Daar wonen alleen maar joden', zou een van de mannen hebben gezegd.

Volgens haar waren er zo'n twintig passagiers in de metro aanwezig, maar staken die geen vinger uit. Vooralsnog hebben zich geen getuigen van het incident gemeld. Ook blijkt de vrouw niet in staat een bruikbaar signalement van haar belagers te geven.

Politici en pressiegroepen gaan er niettemin van uit dat de vrouw de waarheid heeft gesproken. President Chirac reageerde als eerste met de mededeling dat de daders van 'deze afschuwelijke daad' zwaar moeten worden gestraft.

Afgelopen donderdag had hij nog het Franse volk opgeroepen een extra krachtsinspanning te doen om iedere vorm van racisme aan te pakken. Hij hield dat betoog in Chambon-sur-Lignon (Haute-Loire), waar tijdens de Tweede Wereldoorlog drieduizend joden waren ondergedoken.

De aanval op de vrouw komt daags na de bekendmaking van nieuwe, schokkende cijfers over antisemitische gedragingen in Frankrijk . In de eerste zes maanden van dit jaar zijn er 135 daden en 375 gevallen van verbale agressie geregistreerd. In heel 2003 werden 127 daden geconstateerd.

'Wat me frappeert, is de onverschilligheid en de banalisering in de publieke opinie van antisemitische daden', aldus de voorzitter van de joodse verenigingen in Frankrijk, Roger Cukierman.


Volkskrant, maandag 12 juli 2004.
----------------------------------------------------------------------------


een dag later ? geen getuigen ?


BUSTED !!! Ik geloof geen fuck meer van dit verhaal

observer
12-07-04, 13:53
Zo is het vreemd dat geen van de passagiers haar te hulp kwam of zich na de agressie over haar ontfermde. helemaal niet zo vreemd zie je ooit nog wel eens iemand ingrijpen? zeker niet als het om 6 man gaat

MokroMike
12-07-04, 13:54
Geplaatst door Sarit
Heb je niet nog een leuke laptop voor me?

:zwaai:

die kan jij niet betalen

Sarit
12-07-04, 13:58
Geplaatst door MokroMike

Arafat: Israël verwoest Gazastrook

Israël probeert de Gazastrook te verwoesten voordat het joodse nederzettingen in het gebied ontruimt. Dat heeft de Palestijnse leider Yasser Arafat woensdag tegen de pers gezegd buiten zijn gehavende hoofdkwartier in Ramallah op de Westelijke Jordaanoever.

"Ze willen Gaza verwoesten voor ze vertrekken, maar het Palestijnse volk zal niet knielen'', aldus Arafat. Aanleiding waren drie Israëlische luchtaanvallen op Rafah in de Gazastrook. Woensdagmorgen en in de nacht ervoor kwamen daarbij vijf Palestijnen om het leven.

Premier Ariel Sharon van Israël had dinsdagavond tot de aanvallen besloten als vergelding voor de zelfmoordaanslag van zondag in de havenstad Ashdod.

(Bron: ANP/RTR/AFP)

----------------------------------------------------------------------------


een dag later ? geen getuigen ?


BUSTED !!! Ik geloof geen fuck meer van dit verhaal

Inderdaad, ik geloof er ook niets van!!!!

Sarit
12-07-04, 13:59
Geplaatst door MokroMike
die kan jij niet betalen

In de winkel zo'n 2000 en omdat deze van de vrachtwagen zijn gevallen, kan ik ze makkelijk betalen. :fpetaf:

850
12-07-04, 14:32
Geplaatst door MokroMike
BUSTED !!! Ik geloof geen fuck meer van dit verhaal

bandiet Gelukkig dan maar.

freya
12-07-04, 16:00
Geplaatst door Joesoef

Sceptici stellen vragen bij het verhaal. Zo is het vreemd dat geen van de passagiers haar te hulp kwam of zich na de agressie over haar ontfermde. Ook maakte de politie geen melding van andere ooggetuigen dan het slachtoffer zelf. Wel staat vast dat op het bewuste traject van de voorstadsmetro RER regelmatig passagiers worden aangevallen en beroofd.

De scepsis over de aanval in de trein wordt gevoed door een incident rond een Parijse rabbijn die zegt door een jonge Noord-Afrikaan met een mes te zijn gestoken, terwijl hij ervan wordt verdacht zichzelf te hebben verwond.
[/B]

:zegniets:

lennart
12-07-04, 16:12
Opzich merkwaardig dat er om 9:30 vrijdagochtend geen getuigen van het incident zijn. Je zou zeggen dat iemand het gezien, zeker aangezien het plaatsvond in de trein.

vlegeltje
12-07-04, 16:21
Geplaatst door lennart
Opzich merkwaardig dat er om 9:30 vrijdagochtend geen getuigen van het incident zijn. Je zou zeggen dat iemand het gezien, zeker aangezien het plaatsvond in de trein.

Er hangen daar overal camera's.
De politie is nu de beelden aan het controleren.
En de vrouw wordt vandaag opnieuw ondervraagd.

Ik heb er ook een Jules Croiset gevoel bij, maar laten we het politie onderzoek afwachten.

GroteWolf
12-07-04, 16:21
Wel heel gemakkelijk, als het je niet bevalt geloof je gewoon niet dat het waar is. In Frankrijk en Belgie worden Joden helaas door Noord Afrikanen lastig gevallen (omdat ze Joods zijn, dus niet gewoon om ze te beroven of zo). Natuurlijk altijd met een groepje tegen één.

mulan
12-07-04, 16:29
Geplaatst door GroteWolf
Wel heel gemakkelijk, als het je niet bevalt geloof je gewoon niet dat het waar is. In Frankrijk en Belgie worden Joden helaas door Noord Afrikanen lastig gevallen (omdat ze Joods zijn, dus niet gewoon om ze te beroven of zo). Natuurlijk altijd met een groepje tegen één.

Ja is gemakkelijk,daarom doet iedereen dat,ja jij ook!

Hoe dan ook,of het nu waar is of niet,de moslimhaters hebben in ieder geval weer genoeg om hun week mee door te komen!

ALS HET WAAR IS, is het ziek!
Als het niet waar is, is het ziek dat zij zoiets bedenkt!

vlegeltje
12-07-04, 16:30
Geplaatst door GroteWolf
Wel heel gemakkelijk, als het je niet bevalt geloof je gewoon niet dat het waar is. In Frankrijk en Belgie worden Joden helaas door Noord Afrikanen lastig gevallen (omdat ze Joods zijn, dus niet gewoon om ze te beroven of zo). Natuurlijk altijd met een groepje tegen één.

Ik ontken helemaal niet dat er anti-semitisme is onder Marokkanen.
Maar dit specifieke incident komt op mij ongeloofwaardig over.
Ik wil eerst bewijs zien, en niet op de verklaring van 1 persoon afgaan.

Remember Jules Croiset?

nard
12-07-04, 16:33
Doet me denken aan die verhalen uit WO II waarin onwonenden van Treblinka, Auswitsch, Sobibor, Majdanek enz ook nooit een idee hebben gehad wat er zich achter dat prikkeldraad afspeelde.
Terwijl het geregeld as uit de verbrandingsovens sneeuwde en als de wind verkeerd stond was de lucht niet om te harden.
Neuh, géééén idee .....

Kijk als we hier dan toch theorietjes op los gaan laten denk ik eerder aan een combinatie van andere factoren:
- Collectieve schaamte; zsm vergeten.
- Stiekeme antisemitisme
- En onbruikbare signalementen zijn heel normaal tijdens dit soort schokkende "sessies". Alles wordt mistig door de schok en de emotie.

Leuk dat ik hier op dit forum ook dat soort krachten heel aardig tot hun recht zie komen: hoewel volledig uit de lucht gegrepen en volkomen zonder argumenten, maar toch het verhaal in twijfel trekken. Wie durft t eerst? --> dan langzaam volume opdraaien dat het verzonnen was --> dan zoetjesaan suggereren dat deze dame het wel eens verzonnen zou kunnen hebben (want ze deed pas zo laat aangifte, want ze kon geen bruikbare signalementen geven :maf: , want enz ....) --> en dan is het met algemene meerderheid van stemmen aangenomen dat deze dame waarschijnlijk verkracht is door haar man en dacht; "Kom, ik ga eens noord afrikaantjes pesten".

taouanza
12-07-04, 16:36
Geplaatst door nard
Doet me denken aan die verhalen uit WO II waarin onwonenden van Treblinka, Auswitsch, Sobibor, Majdanek enz ook nooit een idee hebben gehad wat er zich achter dat prikkeldraad afspeelde.
Terwijl het geregeld as uit de verbrandingsovens sneeuwde en als de wind verkeerd stond was de lucht niet om te harden.
Neuh, géééén idee .....



Zoiets als in Israel bijvoorbeeld?


Leuk dat ik hier op dit forum ook dat soort krachten heel aardig tot hun recht zie komen: hoewel volledig uit de lucht gegrepen en volkomen zonder argumenten, maar toch het verhaal in twijfel trekken. Wie durft t eerst? --> dan langzaam volume opdraaien dat het verzonnen was --> dan zoetjesaan suggereren dat deze dame het wel eens verzonnen zou kunnen hebben (want ze deed pas zo laat aangifte, want ze kon geen bruikbare signalementen geven , want enz ....) --> en dan is het met algemene meerderheid van stemmen aangenomen dat deze dame waarschijnlijk verkracht is door haar man en dacht; "Kom, ik ga eens joden pesten".


:rolleyes:

Joesoef
12-07-04, 16:37
Geplaatst door vlegeltje
Ik heb er ook een Jules Croiset gevoel bij, maar laten we het politie onderzoek afwachten.


:hihi:

assassijn
12-07-04, 16:38
Geplaatst door nard
Doet me denken aan die verhalen uit WO II waarin onwonenden van Treblinka, Auswitsch, Sobibor, Majdanek enz ook nooit een idee hebben gehad wat er zich achter dat prikkeldraad afspeelde.
Terwijl het geregeld as uit de verbrandingsovens sneeuwde en als de wind verkeerd stond was de lucht niet om te harden.
Neuh, géééén idee .....

Kijk als we hier dan toch theorietjes op los gaan laten denk ik eerder aan een combinatie van andere factoren:
- Collectieve schaamte; zsm vergeten.
- Stiekeme antisemitisme
- En onbruikbare signalementen zijn heel normaal tijdens dit soort schokkende "sessies". Alles wordt mistig door de schok en de emotie.

Leuk dat ik hier op dit forum ook dat soort krachten heel aardig tot hun recht zie komen: hoewel volledig uit de lucht gegrepen en volkomen zonder argumenten, maar toch het verhaal in twijfel trekken. Wie durft t eerst? --> dan langzaam volume opdraaien dat het verzonnen was --> dan zoetjesaan suggereren dat deze dame het wel eens verzonnen zou kunnen hebben (want ze deed pas zo laat aangifte, want ze kon geen bruikbare signalementen geven :maf: , want enz ....) --> en dan is het met algemene meerderheid van stemmen aangenomen dat deze dame waarschijnlijk verkracht is door haar man en dacht; "Kom, ik ga eens noord afrikaantjes pesten".

En we halen zoals gewoonlijk de holocaust uit de kast:moe:

mulan
12-07-04, 16:39
Geplaatst door nard
Doet me denken aan die verhalen uit WO II waarin onwonenden van Treblinka, Auswitsch, Sobibor, Majdanek enz ook nooit een idee hebben gehad wat er zich achter dat prikkeldraad afspeelde.
Terwijl het geregeld as uit de verbrandingsovens sneeuwde en als de wind verkeerd stond was de lucht niet om te harden.
Neuh, géééén idee .....

Kijk als we hier dan toch theorietjes op los gaan laten denk ik eerder aan een combinatie van andere factoren:
- Collectieve schaamte; zsm vergeten.
- Stiekeme antisemitisme
- En onbruikbare signalementen zijn heel normaal tijdens dit soort schokkende "sessies". Alles wordt mistig door de schok en de emotie.

Leuk dat ik hier op dit forum ook dat soort krachten heel aardig tot hun recht zie komen: hoewel volledig uit de lucht gegrepen en volkomen zonder argumenten, maar toch het verhaal in twijfel trekken. Wie durft t eerst? --> dan langzaam volume opdraaien dat het verzonnen was --> dan zoetjesaan suggereren dat deze dame het wel eens verzonnen zou kunnen hebben (want ze deed pas zo laat aangifte, want ze kon geen bruikbare signalementen geven :maf: , want enz ....) --> en dan is het met algemene meerderheid van stemmen aangenomen dat deze dame waarschijnlijk verkracht is door haar man en dacht; "Kom, ik ga eens noord afrikaantjes pesten".

Yep je hebt ons door.....dat stiekeme antisemitisme moeten we gewoon niet meer stiekem laten zijn,zullen we het bekennen jongens,wie wil eerst? :moe:

nard
12-07-04, 16:40
Geplaatst door taouanza
Zoiets als in Israel bijvoorbeeld?

Nee, pop, in Israel weten ze heel goed wat zich in bovengenoemde kampen heeft afgespeeld.

Ik weet niet precies wat jou deze haakse denkslag doet maken?


;)



Of ehhhhhhh, zouden de Joden Treblinka en Auswitsch e.d. zelf hebben verzonnen om hun verderfelijke zionistische ideen te legitimeren???


Tjonge, jij brengt me nog eens op denkbeelden, zeg.......

Joesoef
12-07-04, 16:40
Geplaatst door GroteWolf
Wel heel gemakkelijk, als het je niet bevalt geloof je gewoon niet dat het waar is. In Frankrijk en Belgie worden Joden helaas door Noord Afrikanen lastig gevallen (omdat ze Joods zijn, dus niet gewoon om ze te beroven of zo). Natuurlijk altijd met een groepje tegen één.

In heel Frankrijk worden buitenlanders lastig gevallen door Fransen. Of je nu Joods, Marokkaans of Algerijns bent het maakt geen fuck uit. Ze zijn daar zo nationalistisch als de pest.

nard
12-07-04, 16:41
Geplaatst door assassijn
En we halen zoals gewoonlijk de holocaust uit de kast:moe:

Tja, grote trefkans he.....
Blijkbaar hébben sommigen wat met dit onderwerp .....

:)

vlegeltje
12-07-04, 16:42
Geplaatst door nard
Doet me denken aan die verhalen uit WO II waarin onwonenden van Treblinka, Auswitsch, Sobibor, Majdanek enz ook nooit een idee hebben gehad wat er zich achter dat prikkeldraad afspeelde.
Terwijl het geregeld as uit de verbrandingsovens sneeuwde en als de wind verkeerd stond was de lucht niet om te harden.
Neuh, géééén idee .....

Kijk als we hier dan toch theorietjes op los gaan laten denk ik eerder aan een combinatie van andere factoren:
- Collectieve schaamte; zsm vergeten.
- Stiekeme antisemitisme
- En onbruikbare signalementen zijn heel normaal tijdens dit soort schokkende "sessies". Alles wordt mistig door de schok en de emotie.

Leuk dat ik hier op dit forum ook dat soort krachten heel aardig tot hun recht zie komen: hoewel volledig uit de lucht gegrepen en volkomen zonder argumenten, maar toch het verhaal in twijfel trekken. Wie durft t eerst? --> dan langzaam volume opdraaien dat het verzonnen was --> dan zoetjesaan suggereren dat deze dame het wel eens verzonnen zou kunnen hebben (want ze deed pas zo laat aangifte, want ze kon geen bruikbare signalementen geven :maf: , want enz ....) --> en dan is het met algemene meerderheid van stemmen aangenomen dat deze dame waarschijnlijk verkracht is door haar man en dacht; "Kom, ik ga eens noord afrikaantjes pesten".

nard, als je het andere topic over dit onderwerp leest, zie je dat iedereen dit gruwelijke incident afwijst en veroordeeld.

Nabil, en daarna ik hebben onze twijfels geuit.
Het politie onderzoek gaat door, laten we dat afwachten.

nard
12-07-04, 16:44
Geplaatst door vlegeltje
nard, als je het andere topic over dit onderwerp leest, zie je dat iedereen dit gruwelijke incident afwijst en veroordeeld.

Nabil, en daarna ik hebben onze twijfels geuit.
Het politie onderzoek gaat door, laten we dat afwachten.


De eerste zin vind ik verstandig en kan ik me volledig bij aansluiten

De tweede vind ik bijzonder dom en dus ook deze hele topic.

De derde: oké, wacht dan af voordat je dat hele verhaal ter discussie stelt in een aparte topic.

taouanza
12-07-04, 16:44
Geplaatst door nard
Nee, pop, in Israel weten ze heel goed wat zich in bovengenoemde kampen heeft afgespeeld.

Ik weet niet precies wat jou deze haakse denkslag doet maken?


;)



Of ehhhhhhh, zouden de Joden Treblinka en Auswitsch e.d. zelf hebben verzonnen om hun verderfelijke zionistische ideen te legitimeren???


Tjonge, jij brengt me nog eens op denkbeelden, zeg.......

Nee Einstein ik bedoel dat heel veel mensen zogenaamd niet weten dat Isreal de Palestijnen onderdrukt.

mulan
12-07-04, 16:44
Geplaatst door Joesoef
In heel Frankrijk worden buitenlanders lastig gevallen door Fransen. Of je nu Joods, Marokkaans of Algerijns bent het maakt geen fuck uit. Ze zijn daar zo nationalistisch als de pest.

Je zou door jouw reactie bijna gaan denken dat niet alleen Noord-Afrikanen discrimineren........

taouanza
12-07-04, 16:47
Geplaatst door Joesoef
In heel Frankrijk worden buitenlanders lastig gevallen door Fransen. Of je nu Joods, Marokkaans of Algerijns bent het maakt geen fuck uit. Ze zijn daar zo nationalistisch als de pest.

Maar je begrijpt het niet!Als NoordAfrikanen worden lastig gevallen dan hebben ze het er naar gemaakt.Maar als joden worden lastig gevallen getuigd dat van slechte of gebrek aan opvoeding.

nard
12-07-04, 16:47
Geplaatst door Joesoef
In heel Frankrijk worden buitenlanders lastig gevallen door Fransen. Of je nu Joods, Marokkaans of Algerijns bent het maakt geen fuck uit. Ze zijn daar zo nationalistisch als de pest.

Ik begrijp dat het nu de bedoeling is dat ik ga denken dat t nogal meevalt met het anti-semitisme?

assassijn
12-07-04, 16:50
Geplaatst door nard
Tja, grote trefkans he.....
Blijkbaar hébben sommigen wat met dit onderwerp .....

:)

Inderdaad,zo kennen we een bepaalde iemanden die middels dat argument ongestraft kunnen roven,moorden,verkrachten en andermans eigendommen slopen :moe:

Julien
12-07-04, 16:51
Geplaatst door Joesoef
In heel Frankrijk worden buitenlanders lastig gevallen door Fransen. Of je nu Joods, Marokkaans of Algerijns bent het maakt geen fuck uit. Ze zijn daar zo nationalistisch als de pest.

Fransen worden ook lastiggevallen in de achterbuurten van Parijs, Marseille en Lyon hoor.. door buitenlanders.

mulan
12-07-04, 16:55
Geplaatst door Julien
Fransen worden ook lastiggevallen in de achterbuurten van Parijs, Marseille en Lyon hoor.. door buitenlanders.

Hmm dus in Frankrijk valt iedereen elkaar gewoon lastig,nou gewoon dus een kwestie van cultuur,problemo solved :argwaan:

freya
12-07-04, 16:58
Geplaatst door vlegeltje

Ik heb er ook een Jules Croiset gevoel bij, maar laten we het politie onderzoek afwachten.

Moet ik deze post nu melden wegens antisemitisme?

:moe:

Julien
12-07-04, 17:02
Geplaatst door mulan
Hmm dus in Frankrijk valt iedereen elkaar gewoon lastig,nou gewoon dus een kwestie van cultuur,problemo solved :argwaan:

botsing tussen twee trotse culturen ;)

maareh.. ff serieus: het valt best wel mee in France.. over het algemeen leeft iedereen goed met elkaar.. In geen enkel land zijn zoveel gemengde huwelijken als in France!
(Vooral de Algerijnen trouwen heel vaak met Françaises).

taouanza
12-07-04, 17:03
Geplaatst door Julien
Fransen worden ook lastiggevallen in de achterbuurten van Parijs, Marseille en Lyon hoor.. door buitenlanders.

Kunnen we dan mischien met elkaar overeens zijn dat geweld in het algemeen verkeerd is?Ongeacht afkomst van de dader of slachtoffer?

Julien
12-07-04, 17:06
Geplaatst door taouanza
Kunnen we dan mischien met elkaar overeens zijn dat geweld in het algemeen verkeerd is?Ongeacht afkomst van de dader of slachtoffer?

inderdaad. het is dus onzin om te stellen dat een volk per definitie racistisch of nationalistisch of racistisch is. overal heb je gekken rondlopen.

mulan
12-07-04, 17:08
Geplaatst door Julien
botsing tussen twee trotse culturen ;)

maareh.. ff serieus: het valt best wel mee in France.. over het algemeen leeft iedereen goed met elkaar.. In geen enkel land zijn zoveel gemengde huwelijken als in France!
(Vooral de Algerijnen trouwen heel vaak met Françaises).

Hmm ok kan.....maar kan me niet voorstellen dat de omgeving niet moeilijk doet over gemengde huwelijken en zegt het hebben van veel gemengde huwelijken iets over de onderlinge verhoudingen?

lennart
12-07-04, 17:10
Geplaatst door nard

- En onbruikbare signalementen zijn heel normaal tijdens dit soort schokkende "sessies". Alles wordt mistig door de schok en de emotie.


Waarom heeft niemand het dan gezien? Het is toch een forensentrein om 9:30 vrijdagochtend. Of wil je beweren dat iedereen die in die trein zat ook anti-semitisch is. Als niemand iets heeft gezien, dan is het heel normaal om twijfels te hebben.

Verder wil ik de quote van Sjaron nog eens aanhalen, uit oktober 2003: "The best solution to anti-semistism, is immigration to Israel". Israel is al sinds oktober 2003 bezig om anti-semitisme in Europa en metname in Frankrijk te hypen, om zo een gevoel van angst te creeeren onder de Franse Joden, in de hoop dat zij hierdoor zullen overwegen te emigreren naar Israel. Frankrijk heeft het grootste contigent Joden na de VS.

In Frankrijk hebben zich de afgelopen jaren al een paar incidenten plaatsgevonden waar je toch je twijfels bij moet plaatsen, wegens de omstandigheden of bereikte objectieven. Een ervan is de zaak van Franse Rabbi die zichzelf heeft neergestoken.Dan was daar de zaak van Alex Moise, het hoofd van Likud Frankrijk, die zichzelf anti-semitische haatberichten heeft gestuurd en vervolgens antisemitisme claimde bij jan en alleman. Alex Moise is hier voor veroordeeld. Dan was er nog het incident met een Franse komiek Dieudonne, die een paar grapjes maakte over Israel (naast grapjes over moslimfudamentalisten en christenen en weet ik wie meer) en daarom bijna een glas zuur in zijn gezicht kreeg als wraak door een Joods extremist. Bovendien is hij kapot gemaakt als artiest, door none other dan Alex Moise. Of wat te denken van een Joodse haatcampagne gericht tegen o.m. Leila Shahid, een vertegenwoordigster van de PLO, toen debatten over het Palestijns-Israelisch probleem in Nice plaatsvond waar zij zou spreken. De twee avonden van debatten zouden plaats vinden in een "Islamistische" wijk en in het centrum. Gasten waren naast Leila Shahid ook ondermeer een Linkse Israelische journalist. Vervolgens krijgt een Zionistische organisatie het voor elkaar dat de debatten wordt verboden; wat voor boodschap moet dat nu uitzenden? Joden bepalen waar wie moslims mogen luisteren? Is dat een manier om anti-semitisme te voorkomen of op te wekken?

Het politieonderzoek zal hopelijk duidelijkheid verschaffen inzake dit incident.

taouanza
12-07-04, 17:14
Geplaatst door lennart
.

Alex Moise is hier voor veroordeeld. Dan was er nog het incident met een Franse komiek Dieudonne, die een paar grapjes maakte over Israel (naast grapjes over moslimfudamentalisten en christenen en weet ik wie meer) en daarom bijna een glas zuur in zijn gezicht kreeg als wraak door een Joods extremist.


Dat doen joden niet vraag maar aan Nobelientje.

vlegeltje
12-07-04, 17:14
Geplaatst door nard
De eerste zin vind ik verstandig en kan ik me volledig bij aansluiten

De tweede vind ik bijzonder dom en dus ook deze hele topic.

De derde: oké, wacht dan af voordat je dat hele verhaal ter discussie stelt in een aparte topic.

Nard, jij weet heel goed hoe de media werken.
Eerst wordt er moord en brand geschreuwd met grote koppen, en als de feiten bekend worden, staat er een klein bericht op pagina 7.

Ik heb mijn twijfels bij dit verhaal. En ik laat mij geen anti-semitisme aanleunen. Ik ben geen anti semiet.

vlegeltje
12-07-04, 17:16
Geplaatst door freya
Moet ik deze post nu melden wegens antisemitisme?

:moe:

:confused:

assassijn
12-07-04, 17:53
Ik kan me enigszins nog voorstellen(met moeite overigens) dat bepaalde mensen niet durfen in te grijpen als iemand in elkaar wordt gerost door 6 personen.

Maar ik kan me niet voorstellen dat niemand wat zegt als deze "vermeende daders" een kinderwagen met als inhoud een baby omver trappen.....dat is inderdaad zeer twijfelachtig

napoleon
12-07-04, 18:00
Geplaatst door GroteWolf
Wel heel gemakkelijk, als het je niet bevalt geloof je gewoon niet dat het waar is. In Frankrijk en Belgie worden Joden helaas door Noord Afrikanen lastig gevallen (omdat ze Joods zijn, dus niet gewoon om ze te beroven of zo). Natuurlijk altijd met een groepje tegen één.

Hollandse wolven zoals jij jagen toch ook altijd in groepen tegen buitenlanders/moslims.

Julien
12-07-04, 18:03
Geplaatst door napoleon
Hollandse wolven zoals jij jagen toch ook altijd in groepen tegen buitenlanders/moslims.

salut napoléon ;)

napoleon
12-07-04, 18:05
Geplaatst door nard
Doet me denken aan die verhalen uit WO II waarin onwonenden van Treblinka, Auswitsch, Sobibor, Majdanek enz ook nooit een idee hebben gehad wat er zich achter dat prikkeldraad afspeelde.
Terwijl het geregeld as uit de verbrandingsovens sneeuwde en als de wind verkeerd stond was de lucht niet om te harden.
Neuh, géééén idee .....

Kijk als we hier dan toch theorietjes op los gaan laten denk ik eerder aan een combinatie van andere factoren:
- Collectieve schaamte; zsm vergeten.
- Stiekeme antisemitisme
- En onbruikbare signalementen zijn heel normaal tijdens dit soort schokkende "sessies". Alles wordt mistig door de schok en de emotie.

Leuk dat ik hier op dit forum ook dat soort krachten heel aardig tot hun recht zie komen: hoewel volledig uit de lucht gegrepen en volkomen zonder argumenten, maar toch het verhaal in twijfel trekken. Wie durft t eerst? --> dan langzaam volume opdraaien dat het verzonnen was --> dan zoetjesaan suggereren dat deze dame het wel eens verzonnen zou kunnen hebben (want ze deed pas zo laat aangifte, want ze kon geen bruikbare signalementen geven :maf: , want enz ....) --> en dan is het met algemene meerderheid van stemmen aangenomen dat deze dame waarschijnlijk verkracht is door haar man en dacht; "Kom, ik ga eens noord afrikaantjes pesten".
#



Ben je nou echt zo naief om niet te geloven dat hier geen zionisten achter zitten. Het is hun zelfs gelukt om door leugens een staat te stelen waar ze helemaal geen recht op hebben.

napoleon
12-07-04, 18:12
Geplaatst door taouanza
Kunnen we dan mischien met elkaar overeens zijn dat geweld in het algemeen verkeerd is?Ongeacht afkomst van de dader of slachtoffer?


Was dat maar zo. geweld tegen moslims daar maakt niemand zich druk over maar wanneer een jood iets overkomt dan staat de hele wereld in rep en roer.

GroteWolf
12-07-04, 18:28
Hollandse wolven zoals jij jagen toch ook altijd in groepen tegen buitenlanders/moslims.


Vreemd. Ok, er staat een Nederlands vlaggetje want ik heb inderdaad de Nederlandse nationaliteit. Maar verder kan ik nog van alles zijn, Indonesisch, Chinees, Hindoe, Indiaan, Zwart. Maar jij gaat er maar meteen van uit dat ik zou willen jagen op buitenlanders/moslims.
Ik heb die behoefte helemaal niet.

Nou kan ik dat van jou, gezien je andere post, nog wel verwachten. Van Mulan ook, die heeft haar oordeel ook meteen klaar als iemand (ik) kritiek heeft op bepaalde moslims (zelfs als die kritiek dus zeker niet alle Moslims/De Islam betreft).
Maar van meneer Julien, dat verbaast me.

Ik kan het wel opschrijven maar mensen met vooroordelen geloven het toch niet: Ik heb op zich niks tegen de Islam en ik heb er ook geen moeite mee dat er in Nederland veel buitenlanders wonen.
Ik heb wel iets tegen sommige uitwassen van de Islam, zoals Jodenhaat die echt heel reëel is al doen sommigen er hier erg simpel over. En ik vind het niet verstandig dat de gehele sociale structuur van de grote steden is opgeofferd aan de immigratie. Dat heeft voor grote problemen gezorgd.

Ja, ik heb kritiek. Maar ik ben niet van zins alle mensen, of alle moslims, over één kam te scheren. Dat kun je me ook niet verwijten. Ik ben geen Moslim of buitenlanderhater. Alhoewel dat natuurlijk wel de makkelijkste manier is om mijn kritiek heel simpel te verwerpen. Zonder op de inhoud in te gaan. Ach, dat is ook niet de eerste keer.

Julien
12-07-04, 18:31
Geplaatst door GroteWolf
Vreemd. Ok, er staat een Nederlands vlaggetje want ik heb inderdaad de Nederlandse nationaliteit. Maar verder kan ik nog van alles zijn, Indonesisch, Chinees, Hindoe, Indiaan, Zwart. Maar jij gaat er maar meteen van uit dat ik zou willen jagen op buitenlanders/moslims.
Ik heb die behoefte helemaal niet.

Nou kan ik dat van jou, gezien je andere post, nog wel verwachten. Van Mulan ook, die heeft haar oordeel ook meteen klaar als iemand (ik) kritiek heeft op bepaalde moslims (zelfs als die kritiek dus zeker niet alle Moslims/De Islam betreft).
Maar van meneer Julien, dat verbaast me.

ik heb helemaal geen oordeel over jou man, hoe kom je daarbij?

Hylke
12-07-04, 18:47
de aap komt langzaam uit de mouw


MokroMike was jij als Nabil niet degene die de ontvoerde vrome islamitische jongen direct geloofde toen hij kwam met zijn verhaal van die ontvoering?

Toen was niet zo achterdochtig :stout:

Hylke
12-07-04, 18:48
Toen wist Nabil/MokroMike meteen dat het een racistische daad was. En toen de aap uit de mouw kwam hoorden we Nabil helemaal niks meer zeggen over die racistische daad.

lennart
12-07-04, 18:50
Geplaatst door Julien
ik heb helemaal geen oordeel over jou man, hoe kom je daarbij?

Waarschijnlijk op dezelfde manier dat hij erbij komt dat er binnen Islam anti-semitisme heerst.

Hylke
12-07-04, 18:50
Ik hoop trouwens dat dit niet waar blijkt te zijn.

napoleon
12-07-04, 19:04
Geplaatst door Hylke
Ik hoop trouwens dat dit niet waar blijkt te zijn.

Het is ook niet waar. Sharon is een campagne aan het opzetten om anti-semitisme te promoten om zodoende Franse joden bang te maken en over te halen om naar Israel te emigreren (om zo het bestaansrecht van de staat Israel te waarborgen).

Ik zou zeggen...Sharon veel succes!

Sarit
12-07-04, 19:14
Geplaatst door napoleon
Het is ook niet waar. Sharon is een campagne aan het opzetten om anti-semitisme te promoten om zodoende Franse joden bang te maken en over te halen om naar Israel te emigreren (om zo het bestaansrecht van de staat Israel te waarborgen).

Ik zou zeggen...Sharon veel succes!



:jammer: :jammer: :jammer: :jammer:

nard
12-07-04, 20:29
Geplaatst door napoleon
#



Ben je nou echt zo naief om niet te geloven dat hier geen zionisten achter zitten. Het is hun zelfs gelukt om door leugens een staat te stelen waar ze helemaal geen recht op hebben.


:D:D

Heb jij nou echt zo'n betonnen geluidsscherm voor je kop dat je werkelijk denkt dat je aperte onzin-leugens worden geloofd?

Zo dom .......

Orakel
12-07-04, 20:50
Geplaatst door Sarit
Heb je niet nog een leuke laptop voor me?

:zwaai:

Aahh, komt dat zien komt dat zien! Aanschouwt hier een uniek en versteend exemplaar uit de oudheid, een relikwie zo u wilt, van een wonderlijke en innemende schoonheid!
In ver vervlogen tijden namelijk, wilde het zo zijn dat er ergens een volkje leefde dat prat ging op haar verdraagzaamheid en vergevingsgezindheid en gans de mondiale sameleving daarmee tot voorbeeld strekte.

Oftewel: een ongelofelijk kinderachtige en misselijke houding, m'n beste.
En zou je zo goed wilen zijn om te ondertekenen met al je vorige nicks?
Word namelijk een beetje flauw van dat kinderachtige gedoe dat mensen onder diverse nicks prikken en klaarkomen op hun eigen humor.
Andriesje kan daar ook wat van en gaat volgens mij nu weer als Hylke door het leven.
Pathetisch.

Orakel
12-07-04, 20:55
Geplaatst door nard
Leuk dat ik hier op dit forum ook dat soort krachten heel aardig tot hun recht zie komen: hoewel volledig uit de lucht gegrepen en volkomen zonder argumenten, maar toch het verhaal in twijfel trekken. Wie durft t eerst? --> dan langzaam volume opdraaien dat het verzonnen was --> dan zoetjesaan suggereren dat deze dame het wel eens verzonnen zou kunnen hebben (want ze deed pas zo laat aangifte, want ze kon geen bruikbare signalementen geven :maf: , want enz ....) --> en dan is het met algemene meerderheid van stemmen aangenomen dat deze dame waarschijnlijk verkracht is door haar man en dacht; "Kom, ik ga eens noord afrikaantjes pesten".

Mwoahh, topic start nochtans met een krantenartikel.

freya
12-07-04, 20:57
Geplaatst door vlegeltje
:confused:

Was sarcasme.

Ik ben om ongeveer zo'n zelfde uitspraak 23 pagina's lang achtevolgd met beschuldigingen van jodenhaat.
Zelfs in dit topic wordt mijn ziekelijke geest ook nog even genoemd geloof ik :moe:

Was dus niet persoonlijk, zat me ff ten koste van jou (waarvoor excuus) af te reageren.

vlegeltje
12-07-04, 21:00
Geplaatst door freya
Was sarcasme.

Ik ben om ongeveer zo'n zelfde uitspraak 23 pagina's lang achtevolgd met beschuldigingen van jodenhaat.
Zelfs in dit topic wordt mijn ziekelijke geest ook nog even genoemd geloof ik :moe:

Was dus niet persoonlijk, zat me ff ten koste van jou (waarvoor excuus) af te reageren.

:)

850
12-07-04, 21:19
Geplaatst door nard
Leuk dat ik hier op dit forum ook dat soort krachten heel aardig tot hun recht zie komen: hoewel volledig uit de lucht gegrepen en volkomen zonder argumenten, maar toch het verhaal in twijfel trekken. Wie durft t eerst? --> dan langzaam volume opdraaien dat het verzonnen was --> dan zoetjesaan suggereren dat deze dame het wel eens verzonnen zou kunnen hebben (want ze deed pas zo laat aangifte, want ze kon geen bruikbare signalementen geven :maf: , want enz ....) --> en dan is het met algemene meerderheid van stemmen aangenomen dat deze dame waarschijnlijk verkracht is door haar man en dacht; "Kom, ik ga eens noord afrikaantjes pesten".

:fpetaf:

Dutchguy
12-07-04, 21:19
Geplaatst door mulan


ALS HET WAAR IS, is het ziek!
Als het niet waar is, is het ziek dat zij zoiets bedenkt!

Helemaal mee eens.

Sarit
12-07-04, 21:26
Waarom zou een niet-Joodse vrouw zoiets doen? Wat heeft zij daar nou voor voordeel bij?

En de getuigen, misschien willen ze zich niet melden omdat ze zich lullig voelen dat ze niet hebben ingegrepen, of, belangrijker nog, ze zijn bang voor vergelding op hen? Ze hebben immers met eigen ogen gezien waar die jongemannen tot in staat zijn.

S@deeQ.
12-07-04, 21:30
:fplayer: Dit wordt lachen



Buitenland

ma 12 jul 2004, 21:10
Antisemitische aanval op Française in trein mogelijk verzonnen
AMSTERDAM - Het verhaal van een jonge Franse moeder die beweert in een trein ernstig te zijn mishandeld door een antisemitische bende wekte afgelopen weekeinde in heel Frankrijk afschuw. Maandag echter werden er steeds meer vraagtekens gezet bij het relaas van de vrouw.

De politie heeft drie dagen na de beweerde mishandeling nog altijd geen getuigen weten te vinden, hoewel de vrouw beweert dat zeker twintig andere passagiers konden zien wat haar overkwam. Ook zijn op beelden van bewakingscamera's van het station waar de daders zouden zijn uitgestapt geen mannen te zien die aan het signalement voldoen.

Bovendien is het niet voor het eerst dat de vrouw aangifte doet van mishandeling, meldden de radiozender France-Info en de tv-zender LCI. Volgens LCI is de 23-jarige al zes keer eerder naar de politie gestapt. De politie wil dat niet bevestigen.

De vrouw beweert vrijdagochtend in een trein te zijn belaagd door zes jonge mannen met messen, die haar kleding kapotsneden en hakenkruisen op haar buik kliederden. Haar baby zou bij de mishandeling aanwezig zijn geweest. De naar verluidt Noord-Afrikaanse daders zouden ten onrechte hebben gedacht dat de vrouw joods was.

Het 'slachtoffer' had maandag een ontmoeting met onderminister voor slachtofferzaken Nicole Guedj. Zij riep getuigen met klem op zich te melden. In Parijs hielden een paar honderd mensen een protestmanifestatie.






© 1996-2004 Uitgeversmaatschappij De Telegraaf B.V., Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.

ZbaqZbaq
12-07-04, 21:37
zoals ik al zei...verhaal rammelde aan alle kanten.

k hoop dat ze hulp krijgt met haar probleem.

wat betreft de zionisten die hier weer een slaatje uit dachten te slaan....helaas smerige honden...volgende keer beter.

freya
12-07-04, 21:41
Geplaatst door S@deeQ.
:fplayer: Dit wordt lachen



Buitenland

ma 12 jul 2004, 21:10
Antisemitische aanval op Française in trein mogelijk verzonnen
AMSTERDAM - Het verhaal van een jonge Franse moeder die beweert in een trein ernstig te zijn mishandeld door een antisemitische bende wekte afgelopen weekeinde in heel Frankrijk afschuw. Maandag echter werden er steeds meer vraagtekens gezet bij het relaas van de vrouw.

De politie heeft drie dagen na de beweerde mishandeling nog altijd geen getuigen weten te vinden, hoewel de vrouw beweert dat zeker twintig andere passagiers konden zien wat haar overkwam. Ook zijn op beelden van bewakingscamera's van het station waar de daders zouden zijn uitgestapt geen mannen te zien die aan het signalement voldoen.

Bovendien is het niet voor het eerst dat de vrouw aangifte doet van mishandeling, meldden de radiozender France-Info en de tv-zender LCI. Volgens LCI is de 23-jarige al zes keer eerder naar de politie gestapt. De politie wil dat niet bevestigen.

De vrouw beweert vrijdagochtend in een trein te zijn belaagd door zes jonge mannen met messen, die haar kleding kapotsneden en hakenkruisen op haar buik kliederden. Haar baby zou bij de mishandeling aanwezig zijn geweest. De naar verluidt Noord-Afrikaanse daders zouden ten onrechte hebben gedacht dat de vrouw joods was.

Het 'slachtoffer' had maandag een ontmoeting met onderminister voor slachtofferzaken Nicole Guedj. Zij riep getuigen met klem op zich te melden. In Parijs hielden een paar honderd mensen een protestmanifestatie.






© 1996-2004 Uitgeversmaatschappij De Telegraaf B.V., Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.

:zegniets: :zegniets: :zegniets: :zegniets: :zegniets: :zegniets: :zegniets:
















:giechel:

S@deeQ.
12-07-04, 21:42
Geplaatst door ZbaqZbaq
zoals ik al zei...verhaal rammelde aan alle kanten.

k hoop dat ze hulp krijgt met haar probleem.

wat betreft de zionisten die hier weer een slaatje uit dachten te slaan....helaas smerige honden...volgende keer beter.



:D :D

Hylke
12-07-04, 21:45
k hoop dat ze hulp krijgt met haar probleem.

wat betreft de zionisten die hier weer een slaatje uit dachten te slaan....helaas smerige honden...volgende keer beter.


ZbaqZbaq
Was Nabil M. ook een hond toen hij dacht een slaatje te kunnen slaan toen die vrome islamitische jongen van 17 jaar een ontvoering van zichzelf ensceneerde.

S@deeQ.
12-07-04, 21:46
Geplaatst door Hylke



:maf2: schijnbaar een k-anker zionistische hond die zich aangesproken voelt :lachu:

Sarit
12-07-04, 21:51
Geplaatst door S@deeQ.
:maf2: schijnbaar een k-anker zionistische hond die zich aangesproken voelt :lachu:

Voel je je niet geaccepteerd in de Ned. samenleving dat je je maar gaat afreageren op zionisten... en -stiekem- eigenlijk joden bedoeld :argwaan: .

Hylke
12-07-04, 21:51
Hard schelden is meestal een teken bij straatschoffies als ze zich aangesproken voelen :roker:

Sarit
12-07-04, 21:53
Geplaatst door Hylke
Hard schelden is meestal een teken bij straatschoffies als ze zich aangesproken voelen :roker:

...of dat ze niets weten te zeggen. :tik:

S@deeQ.
12-07-04, 21:54
Geplaatst door Sarit
Voel je je niet geaccepteerd in de Ned. samenleving dat je je maar gaat afreageren op zionisten... en -stiekem- eigenlijk joden bedoeld :argwaan: .

:fpetaf: kan niet helpen dat ik een k-anker bloed hekel heb aan k-anker zionisten en al helemaal aan zionistische sletten.



alle joden voor zionisten uitmaken is anti semitisme , je moet je schamen trut :gechoquee

Sarit
12-07-04, 21:57
Geplaatst door S@deeQ.
zionistische sletten.


Verklaart u nader..............

























(ooit afgewezen/gedumpt, misschien?)

freya
12-07-04, 21:58
Geplaatst door Sarit
zionisten... en -stiekem- eigenlijk joden bedoeld :argwaan: .

Hypocriet

ZbaqZbaq
12-07-04, 21:59
Geplaatst door Hylke
ZbaqZbaq
Was Nabil M. ook een hond toen hij dacht een slaatje te kunnen slaan toen die vrome islamitische jongen van 17 jaar een ontvoering van zichzelf ensceneerde.

Nope...Nabil heeft die jongen destijds hoogst persoonlijk gesproken en naar aanleiding daarvan zijn handen ervanaf gehaald.

Tim76
12-07-04, 22:01
Zijn eerste reaktie was toen wel meteen schreeuwen dat het om een racistisch gebeuren ging

Sarit
12-07-04, 22:04
Geplaatst door Tim76
Zijn eerste reaktie was toen wel meteen schreeuwen dat het om een racistisch gebeuren ging

Tja, daar zijn sommige types (AEL :moe: ) erg goed in.

freya
12-07-04, 22:04
Geplaatst door Tim76
Zijn eerste reaktie was toen wel meteen schreeuwen dat het om een racistisch gebeuren ging

En is vervolgens zelf op onderzoek uit gegaan.


Dit in tegenstelling tot de meeste prikkers hier, die hebben het te druk met nieuwe mpsjes aanmaken :moe:

vlegeltje
12-07-04, 22:06
Geplaatst door freya
Dit in tegenstelling tot de meeste prikkers hier, die hebben het te druk met nieuwe mpsjes aanmaken :moe:

En van topic proberen te veranderen.

ZbaqZbaq
12-07-04, 22:10
Agression du RER D : des élus et des policiers incitent à la prudence
LEMONDE.FR | 12.07.04 | 21h27 • MIS A JOUR LE 12.07.04 | 21h54
Pour être informé avant tout le monde, recevez nos alertes par e-mail. Abonnez-vous au Monde.fr, 5€ par mois

Après la vague d'indignation provoquée par une agression à caractère antisémite vendredi 9 juillet, élus et policiers veulent rester mesurés. Malgré les nombreux appels, aucun témoin n'a pu être contacté et les enquêteurs ont relevé des contradictions dans la déposition de la jeune femme.
Après l'appel lancé par le parquet, la police a tenté sans succès, lundi 12 juillet, de retrouver des témoins de l'agression d'une jeune femme vendredi sur la ligne D du RER parisien. Une première exploitation des bandes des caméras de télésurveillance des gares concernées n'a jusqu'ici rien donné et des doutes ont surgi sur les déclarations de la victime.

Xavier Salvat, procureur de la République à Cergy-Pontoise, a cependant invité à la prudence. Il a précisé que, pour l'instant, "sur ce qui a été observé, il n'y a rien de probant. Mais l'exploitation des bandes n'est pas définitivement close"

Le procureur a par ailleurs confirmé qu'aucun témoin ne s'était manifesté jusqu'à présent en dépit des nombreux appels lancés par les autorités."Ce qui est délicat, c'est que nous n'avons pas de témoin direct des faits. Mais tout est fait pour essayer de corroborer les déclarations de la victime. On vérifie tous les éléments donnés. Pour l'instant, il n'y a rien de concluant".

CONTRÔLES À L'INTÉRIEUR DES TRAINS

Une soixantaine de policiers ont effectué lundi des contrôles et interrogé des passagers à l'intérieur des trains dans le créneau horaire de l'agression, entre Orry-la-Ville et Garges-Sarcelles, en direction de Paris. Une opération de moindre ampleur avait été menée sur la même ligne dimanche, sans résultat apparent.

Le parquet de Cergy-Pontoise a lancé dimanche soir un appel à témoin, demandant à toute personne susceptible d'avoir assisté à la scène ou ayant des renseignements de se manifester auprès de la police judiciaire. A Paris, la secrétaire d'Etat au droit des victimes, Nicole Guedj, qui a reçu lundi matin la jeune femme agressée, a renouvelé l'appel à témoins des autorités judiciaires.

La victime déclare avoir été agressée par six jeunes hommes, des Maghrébins et des Africains, et affirme avoir vainement appelé au secours. Selon elle, une vingtaine de personnes "capables de voir" ce qui se passait étaient présentes dans la rame, notamment un jeune homme qui se serait trouvé assis à proximité de la victime.

Les agresseurs auraient pris la fuite à la gare de Sarcelles quinze minutes après le début de l'agression en renversant la poussette de la jeune mère, provoquant la chute de l'enfant.

APPELS À LA PRUDENCE

Le syndicat Synergie-Officiers a quant à lui appelé à la plus grande prudence, en soulignant que le témoignage de la jeune femme présentait des "contradictions". Selon le secrétaire général Bruno Beschizza, "depuis hier soir sont apparues des contradictions. Il n'y a pas assez d'éléments probants".

Frank Carabin, lui aussi responsable syndical, fait état die "l'absence de témoins", et du fait que le personnel de
guichets de la SNCF, à qui la victime affirme avoir dénoncé l'agression, ne se souvienne pas de l'affaire. Les policiers soulignent toutefois qu'"il faut faire très attention. L'enquête continue, avec des incertitudes".

Des responsables politiques ont également exprimé leurs interrogations sur cette affaire. Après avoir dénoncé l'agression au conseil régional d'Ile-de-France, le président Jean Paul Huchon a évoqué ses craintes avec Nicole Guedj dans un aparté diffusé sur France2 lundi soir. "J'espère qu'il n'y a pas de loup sur cette affaire" a glissé M. Huchon à la sercétaire d'Etat.

Pour sa part, Dominique Strauss-Kahn a affirmé que "si c'est un coup monté, évidemment, ce serait critiquable en tant
que coup monté" mais que si cette affaire "se révélait après coup ne pas s'être passée comme on nous le raconte, ce qui est sûr, c'est qu'il y en a eu vingt avant".

Avec AFP et Reuters

Al Sawt
13-07-04, 02:33
Geplaatst door GroteWolf


Ik heb wel iets tegen sommige uitwassen van de Islam, zoals Jodenhaat die echt heel reëel is al doen sommigen er hier erg simpel over.
Is het net zo reëel als die we in Europa gekend hebben?

Geplaatst door GroteWolf


Alhoewel dat natuurlijk wel de makkelijkste manier is om mijn kritiek heel simpel te verwerpen. Zonder op de inhoud in te gaan. Ach, dat is ook niet de eerste keer. Ik zal mijn best doen, om telkens inhoudelijk op je reacties in te gaan!
Al deed ik het vaak in verleden.



Dan was daar de zaak van Alex Moise, het hoofd van Likud Frankrijk, die zichzelf anti-semitische haatberichten heeft gestuurd en vervolgens antisemitisme claimde bij jan en alleman Die is echt goed! In Nederland zou ie mee weg gekomen zijn.

Al Sawt
13-07-04, 02:38
Geplaatst door Sarit
-stiekem- eigenlijk joden bedoeld :argwaan: . Het begint stilaan afgezaagd te klinken.........................

freya
13-07-04, 09:43
Geplaatst door Al Sawt
Het begint stilaan afgezaagd te klinken.........................

Vooral van iemand die antizionistische joden geen echte joden vind :moe:

Joesoef
13-07-04, 13:11
Ruikt naar een film

Julien
13-07-04, 20:04
Geplaatst door freya
Hypocriet

in het geval van sadeeq zou ze best gelijk kunnen hebben.. maar goed, laten we hopen dat dat niet het geval is ;)