PDA

Bekijk Volledige Versie : buikdansmuziek



Joepie
12-07-04, 12:52
Hallo allemaal,

Ik weet niet goed in welk forum ik terecht hoor voor deze vraag maar ik wil vragen of iemand goede artiesten weet die nummers hebben die goed geschikt zijn voor buikdansen. Mijn vriendin doet aan buikdansen en is nl. altijd opzoek naar goede authentieke buikdansnummers en wellicht hebben jullie suggesties/ ideetjes voor haar.

alvast bedankt!

Sarit
12-07-04, 13:06
Zoek bij een P2P programma eens op Darbuka.

taouanza
12-07-04, 13:42
Ik zou graag willen maar durf niet. Wacht maar tot de expert zich aanmeldt.;)

freya
12-07-04, 13:53
Geplaatst door taouanza
Ik zou graag willen maar durf niet. Wacht maar tot de expert zich aanmeldt.;)

:D

taouanza
12-07-04, 13:55
Geplaatst door freya
:D

Hakim-Ifrid :stout:

freya
12-07-04, 14:03
Geplaatst door Joepie
Hallo allemaal,

Ik weet niet goed in welk forum ik terecht hoor voor deze vraag maar ik wil vragen of iemand goede artiesten weet die nummers hebben die goed geschikt zijn voor buikdansen. Mijn vriendin doet aan buikdansen en is nl. altijd opzoek naar goede authentieke buikdansnummers en wellicht hebben jullie suggesties/ ideetjes voor haar.

alvast bedankt!

Wat voor soort muziek zoekt ze?

Van die Egyptische 13 in een dozijn dansdreuntjes (mezdeke 1t/m 25), of echte muziek waar grootheden als Souhair Zaki nog op gedanst hebben?

Mijn absoluut favoriete CD is altijd Exotic Orient in the Flesh geweest, met 2 lange instumentale medley's van oude hits,
Waaronder 1 van het orkest van de legendarische violist Aboud Abdel Al :love2:

Tip: als je op zoek gaat naar authentieke muziek (zonder drumcomputers die een eeuwig durende dreun produceren en keyboards die net doen of ze een kanuon zijn) kies dan de CD's met de lelijkste plaatjes op het hoesje, liefst met danseres zo onzedelijk mogelijk uitgebeeld :haha:

Echt waar hoe lelijker het hoesje, hoe mooier de muziek.

Als je echt zoekt naar wat oudere authentieke muziek, door echte musici gespeeld en niet door een computer, laat het dan maar weten :)

freya
12-07-04, 14:04
Geplaatst door taouanza
Hakim-Ifrid :stout:

Huh?

850
12-07-04, 14:38
Geplaatst door Joepie
Hallo allemaal,

Ik weet niet goed in welk forum ik terecht hoor voor deze vraag maar ik wil vragen of iemand goede artiesten weet die nummers hebben die goed geschikt zijn voor buikdansen. Mijn vriendin doet aan buikdansen en is nl. altijd opzoek naar goede authentieke buikdansnummers en wellicht hebben jullie suggesties/ ideetjes voor haar.

alvast bedankt!

:boogie: Ik zag vorige week op het Nafferfeest een buikdanseres die danste op Chaabi muziek. Het hoeft dus niet van die typische Turkse of Egyptische muziek te zijn.

850
12-07-04, 14:39
Geplaatst door freya
Van die Egyptische 13 in een dozijn dansdreuntjes (mezdeke 1t/m 25),

Mezdeke is Turks

freya
12-07-04, 14:54
Geplaatst door 850
Mezdeke is Turks

Ach ja, ik ben natuurlijk te ziek om het verschil te horen tussen Turks en Egyptisch.

Begin hierover maar geen discussie met mij, want die heb je bij voorbaat al verloren dombo :fuckit2:

Türk_Gücü
12-07-04, 14:59
zoek asena, mezdeke, zümre of Tanyeli(volgens mij beroemdste, ik had gehoord dat ze dvd's enz. had

850
12-07-04, 15:00
Geplaatst door freya
Ach ja, ik ben natuurlijk te ziek om het verschil te horen tussen Turks en Egyptisch.

Begin hierover maar geen discussie met mij, want die heb je bij voorbaat al verloren dombo :fuckit2:


Bij deze heb je dan "verloren".
Maar ik voer geen discussies om te "winnen".
Ik heb geen last van competitiedrift........

Ik heb bijna alle Mezdeke cassettes.
Gekocht bij Turkse winkeltjes, zwarte markt en op de Ten Katemarkt.
Het zijn Turken die arabpop spelen.

Türk_Gücü
12-07-04, 15:02
mezdeke is zeker turks
http://www.hizyawiz.com/Bazaar/product-images/music-video/mezdeke-8.jpg http://ca.geocities.com/naekavenue/Naek_Avenue/Bellydancer/mezdeke7.jpg

maar danse wel op egyptisch/arabisch muziek

850
12-07-04, 15:04
Geplaatst door Türk_Gücü
mezdeke is zeker turks
http://www.hizyawiz.com/Bazaar/product-images/music-video/mezdeke-8.jpg http://ca.geocities.com/naekavenue/Naek_Avenue/Bellydancer/mezdeke7.jpg

maar danse wel op egyptisch/arabisch muziek

:boogie: En het swingt als een trein :boogie:

freya
12-07-04, 15:08
Geplaatst door 850
Bij deze heb je dan "verloren".
Maar ik voer geen discussies om te "winnen".
Ik heb geen last van competitiedrift........

Ik heb bijna alle Mezdeke cassettes.
Gekocht bij Turkse winkeltjes, zwarte markt en op de Ten Katemarkt.
Het zijn Turken die arabpop spelen.

:rolleyes:

En omdat je het bij een Turk gekocht hebt, moet het wel Turks zijn natuurlijk.

Heb je er wel eens naar geluisterd?

het is geen Turkse muziek :moe:

freya
12-07-04, 15:12
MEZDEKE Sözlü Pop Arabic / Mısır Dansları

Zoek zelf maar op wat misir (zonder puntjes!) betekent :moe:

850
12-07-04, 15:22
Geplaatst door freya
:rolleyes:

En omdat je het bij een Turk gekocht hebt, moet het wel Turks zijn natuurlijk.

Heb je er wel eens naar geluisterd?

het is geen Turkse muziek :moe:

Lezen Freya!
Ik schreef: Mezdeke is Turks.
En: Het zijn Turken die arabpop spelen.

:rolleyes: Ja die Turkse verkoper vertelde me dat het Turks is en ja de verkoper op de TenKatemarkt had zijn Mezdeke cassettes bij de Turkse muziek liggen en ja de prikker Turk-Gucu zegt ook dat het Turks is en ja jij citeert een Turkse tekst............. :rolleyes:

taouanza
12-07-04, 15:35
Geplaatst door 850
Lezen Freya!
Ik schreef: Mezdeke is Turks.
En: Het zijn Turken die arabpop spelen.

:rolleyes: Ja die Turkse verkoper vertelde me dat het Turks is en ja de verkoper op de TenKatemarkt had zijn Mezdeke cassettes bij de Turkse muziek liggen en ja de prikker Turk-Gucu zegt ook dat het Turks is en ja jij citeert een Turkse tekst............. :rolleyes:

Turken die Arabpop spelen.
Hmmz wat klopt hier niet?:vreemd:
Als het Arabische pop is het dus geen Turkse pop.
En volgens mij is pop niet hetzefde als instrumentale klassieke muziek.
Maar goed als Turk-Gucu het zegt.:rolleyes:

850
12-07-04, 15:38
Geplaatst door taouanza
Turken die Arabpop spelen.
Hmmz wat klopt hier niet?:vreemd:
Als het Arabische pop is het dus geen Turkse pop.
En volgens mij is pop niet hetzefde als instrumentale klassieke muziek.
Maar goed als Turk-Gucu het zegt.:rolleyes:

:rolleyes: pop is niet hetzelfde nee als klassieke muziek. Dat heb je heel goed opgemerkt!
En wat klopt er niet aan dat Turken arabpop spelen. Blijkbaar doen ze het heel goed want Freya had het niet door dat het Turken zijn.

850
12-07-04, 15:40
Geplaatst door freya
MEZDEKE Sözlü Pop Arabic / Mısır Dansları

Zoek zelf maar op wat misir (zonder puntjes!) betekent :moe:

:moe: Er staat in het engels op het hoesje van Mezdeke 7: Turkish arabic pop music
:moe:

taouanza
12-07-04, 15:41
Geplaatst door 850
:rolleyes: pop is niet hetzelfde nee als klassieke muziek. Dat heb je heel goed opgemerkt!
En wat klopt er niet aan dat Turken arabpop spelen. Blijkbaar doen ze het heel goed want Freya had het niet door dat het Turken zijn.

Dus als ik als Marokaanse reggae zou spelen dan zou het ook Marokkaans zijn.:moe:

Freya had het niet over popmuziek.
Je zit gewoon weer te jennen meer niet.
Zie je niet hoe dom je bezig bent?
Je hebt het over Arabische popmuziek om Freya ervan te overtuigen dat het Turks is.Hallo!

taouanza
12-07-04, 15:42
Geplaatst door 850
:moe: Er staat in het engels op het hoesje van Mezdeke 7: Turkish arabic pop music
:moe:

Dus Arabisch!

Mark
12-07-04, 15:42
Dit is een zeer belangrijke discussie en een topper waardig :argwaan:

850
12-07-04, 15:45
Geplaatst door taouanza
Dus als ik als Marokaanse reggae zou spelen dan zou het ook Marokkaans zijn.:moe:

Freya had het niet over popmuziek.
Je zit gewoon weer te jennen meer niet.
Zie je niet hoe dom je bezig bent?
Je hebt het over Arabische popmuziek om Freya ervan te overtuigen dat het Turks is.Hallo!

:moe: ongeloofelijk

850
12-07-04, 15:48
Geplaatst door taouanza
Dus Arabisch!

moe:
LEZEN TAO!!!!
:moe:
TURKISH ARABIC POPMUSIC

Tjek mijn vorige postings na waarin ik schreef dat het TURKEN zijn die arabpop spelen.
Dus niet Egyptich zoals Freya beweerde........

taouanza
12-07-04, 15:51
Geplaatst door 850
:moe: ongeloofelijk


Dat je het zelf niet door hebt.:moe:

Freya heeft over klassieke instrumentale muziek en meneer begint met zijn popmuziek interessant te doen.:hihi:

Dus als men het heeft over Chineze Mingvazen zeg jij ook:'' nee hoor die komen uit Taiwan.Kijk eens ik heb er ook een. En staat er op hoor:Made in Taiwan.'' :hardlach:

taouanza
12-07-04, 15:52
Geplaatst door 850
moe:
LEZEN TAO!!!!
:moe:
TURKISH ARABIC POPMUSIC

Tjek mijn vorige postings na waarin ik schreef dat het TURKEN zijn die arabpop spelen.
Dus niet Egyptich zoals Freya beweerde........

Dus Egyptenaren spelen geen arabpop.Nou laat Masr je niet horen.:vreemd:

freya
12-07-04, 15:52
Geplaatst door 850
Lezen Freya!
Ik schreef: Mezdeke is Turks.
En: Het zijn Turken die arabpop spelen.

:rolleyes: Ja die Turkse verkoper vertelde me dat het Turks is en ja de verkoper op de TenKatemarkt had zijn Mezdeke cassettes bij de Turkse muziek liggen en ja de prikker Turk-Gucu zegt ook dat het Turks is en ja jij citeert een Turkse tekst............. :rolleyes:

geweldig hoor!

:regie: EN ALS JE ERNAAR LUISTERT DAN HOOR JE EGYPTISCHE
POPMUZIEK


Zoals ik al zei, je hoeft met mij echt geen discussie te beginnen over het verschil tussen Turkse en Arabische muziek. Dat je niets weet over verschil in toonladders vanwege het verschil in microtonaliteit, dat kan ik je niet kwalijk nemen. Maar dat je niet eens hoort dat er NIET in het Turks wordt gezongen is dom. :rolleyes:

freya
12-07-04, 15:54
Geplaatst door 850
moe:
LEZEN TAO!!!!
:moe:
TURKISH ARABIC POPMUSIC

Tjek mijn vorige postings na waarin ik schreef dat het TURKEN zijn die arabpop spelen.
Dus niet Egyptich zoals Freya beweerde........

MISIR DANSLARI = EGYPTISCHE DANSEN

Je bent gewoon stronteigenwijs dombo

Joepie
12-07-04, 15:59
Geplaatst door freya
Wat voor soort muziek zoekt ze?

Van die Egyptische 13 in een dozijn dansdreuntjes (mezdeke 1t/m 25), of echte muziek waar grootheden als Souhair Zaki nog op gedanst hebben?

Mijn absoluut favoriete CD is altijd Exotic Orient in the Flesh geweest, met 2 lange instumentale medley's van oude hits,
Waaronder 1 van het orkest van de legendarische violist Aboud Abdel Al :love2:

Tip: als je op zoek gaat naar authentieke muziek (zonder drumcomputers die een eeuwig durende dreun produceren en keyboards die net doen of ze een kanuon zijn) kies dan de CD's met de lelijkste plaatjes op het hoesje, liefst met danseres zo onzedelijk mogelijk uitgebeeld :haha:

Echt waar hoe lelijker het hoesje, hoe mooier de muziek.

Als je echt zoekt naar wat oudere authentieke muziek, door echte musici gespeeld en niet door een computer, laat het dan maar weten :)

Dankjewel!

Ze zoekt "echte authentieke nummers" die idd live bespeeld worden. Ik heb idd wat nummers gevonden op www.mazika.com en kazaa maar die waren soms een beetje kietsch (drumcomputers) en daar werd ze niet echt warm van. De buikdanslereares geeft haar vaker cds met hele mooie orkesten waar echt een hele mooie sfeer wordt neergezet. Zo hebben we idd. een cd met een hoesje die gewoon te lelijk voor woorden is ....(arabische fransje bouwer hoesje :) met een hele zwoele dame erop maar zo'n ontzettend mooie muziek! (ik zal es de naam opzoeken ok?)

nogmaals bedankt iedereen!

taouanza
12-07-04, 16:02
Geplaatst door freya
MISIR DANSLARI = EGYPTISCHE DANSEN

Je bent gewoon stronteigenwijs dombo

Masr is inderdaad Egypte maar hij zegt het zelf Arabische pop.

freya
12-07-04, 16:05
Geplaatst door Joepie
Dankjewel!

Ze zoekt "echte authentieke nummers" die idd live bespeeld worden. Ik heb idd wat nummers gevonden op www.mazika.com en kazaa maar die waren soms een beetje kietsch (drumcomputers) en daar werd ze niet echt warm van. De buikdanslereares geeft haar vaker cds met hele mooie orkesten waar echt een hele mooie sfeer wordt neergezet. Zo hebben we idd. een cd met een hoesje die gewoon te lelijk voor woorden is ....(arabische fransje bouwer hoesje :) met een hele zwoele dame erop maar zo'n ontzettend mooie muziek! (ik zal es de naam opzoeken ok?)

nogmaals bedankt iedereen!

:) Now we're talking :)

Zodra ik tijd heb zal ik hier wat titels geven.

Vroeger op napster had ik zoveel "echte" dans muziek staan dat iedereen mij in het Arabisch begon aan te spreken :D
Maar ik ben niet actief op kazaa vanwege alle rotzooi die je via daar binnenkrijgt.

850
12-07-04, 16:05
Geplaatst door freya
geweldig hoor!

:regie: EN ALS JE ERNAAR LUISTERT DAN HOOR JE EGYPTISCHE
POPMUZIEK


Zoals ik al zei, je hoeft met mij echt geen discussie te beginnen over het verschil tussen Turkse en Arabische muziek. Dat je niets weet over verschil in toonladders vanwege het verschil in microtonaliteit, dat kan ik je niet kwalijk nemen. Maar dat je niet eens hoort dat er NIET in het Turks wordt gezongen is dom. :rolleyes:

:moe: Ik had wel door dat het Turken zijn die arabisch zingen ja maar jij blijkbaar niet.
Truus gaat er toonladders bijhalen en microtonaliteit om haar gelijk te krijgen :moe: Maar ze heeft niet door dat Mezdeke Turken zijn die het spelen ondanks dat er in het engels staat: Turkish Arabic pop music.

:tik::tik: Maar ik wil je wel gelijk geven hoor: Je hebt gelijk het zijn Egyptnaren die Egytische muziek spelen.
Die 2 Turkse verkopers zaten ernaast evenals de verkopers op de zwarte markt en de Ten Katemarkt. Maar jij hebt gelijk.
:zegniets:

:zwaai: Ik heb slechts een paar honderd cassettes met Marokkaanse muziek, Turkse muziek, arabische muziek. Veelal gekocht tijdens mijn reizen door arabische landen maar heb er ook veel gekocht in Amsterdam.
:zwaai: Maar je hebt gelijk hoor. Ik weet er niets vanaf.

850
12-07-04, 16:07
Geplaatst door taouanza
Masr is inderdaad Egypte maar hij zegt het zelf Arabische pop.

:moe: Het staat zelfs op die hoesjes van die Mezdeke cassettes:
Turkisch Arabic pop music

:duizelig: Wat ben jij stronteigenwijs

taouanza
12-07-04, 16:08
Geplaatst door 850
:moe: Ik had wel door dat het Turken zijn die arabisch zingen ja maar jij blijkbaar niet.
Truus gaat er toonladders bijhalen en microtonaliteit om haar gelijk te krijgen :moe: Maar ze heeft niet door dat Mezdeke Turken zijn die het spelen ondanks dat er in het engels staat: Turkish Arabic pop music.

:tik::tik: Maar ik wil je wel gelijk geven hoor: Je hebt gelijk het zijn Egyptnaren die Egytische muziek spelen.
Die 2 Turkse verkopers zaten ernaast evenals de verkopers op de zwarte markt en de Ten Katemarkt. Maar jij hebt gelijk.
:zegniets:

:zwaai: Ik heb slechts een paar honderd cassettes met Marokkaanse muziek, Turkse muziek, arabische muziek. Veelal gekocht tijdens mijn reizen door arabische landen maar heb er ook veel gekocht in Amsterdam.
:zwaai: Maar je hebt gelijk hoor. Ik weet er niets vanaf.


Arabische popmuziek

:zwaai: :jeweetog:

850
12-07-04, 16:12
Geplaatst door taouanza
Arabische popmuziek

:zwaai: :jeweetog:

:regie: LEZEN!!!

Ik schrijf vanaf het begin al dat het TURKEN zijn die arabpop spelen.

:regie: LEZEN

freya
12-07-04, 16:14
Geplaatst door 850
:moe: Ik had wel door dat het Turken zijn die arabisch zingen ja maar jij blijkbaar niet.
Truus gaat er toonladders bijhalen en microtonaliteit om haar gelijk te krijgen :moe: Maar ze heeft niet door dat Mezdeke Turken zijn die het spelen ondanks dat er in het engels staat: Turkish Arabic pop music.

:tik::tik: Maar ik wil je wel gelijk geven hoor: Je hebt gelijk het zijn Egyptnaren die Egytische muziek spelen.
Die 2 Turkse verkopers zaten ernaast evenals de verkopers op de zwarte markt en de Ten Katemarkt. Maar jij hebt gelijk.
:zegniets:

:zwaai: Ik heb slechts een paar honderd cassettes met Marokkaanse muziek, Turkse muziek, arabische muziek. Veelal gekocht tijdens mijn reizen door arabische landen maar heb er ook veel gekocht in Amsterdam.
:zwaai: Maar je hebt gelijk hoor. Ik weet er niets vanaf.

Het is echt jouw hobby geworden om mij tegen te spreken :rolleyes:

ik noem mezdeke Egyptische dansdreuntjes en jij komt met : Mezdeke is Turks.

Ik heb mijn mezdeke bandjes ook in Turkije gekocht, maar wordt de muziek daar Turks van? Nee dus :moe:

Je kan zoveel bandjes hebben als je wilt, dat wil niet zeggen dat je ook weet hoe je ernaar moet luisteren :moe:
Een discussie als dit durf ik ook met een mucicoloog aan, hoewel dat niet zal voorkomen omdat elke musicoloog na 3 maten al gehoord heeft dat het geen Turkse muziek is.
Dat soort discussies gaan dus over heel wat subtielere verschillen.

taouanza
12-07-04, 16:15
Geplaatst door 850
:regie: LEZEN!!!

Ik schrijf vanaf het begin al dat het TURKEN zijn die arabpop spelen.

:regie: LEZEN

Dus Arabisch:strik:

freya
12-07-04, 16:16
Geplaatst door 850
:moe: Het staat zelfs op die hoesjes van die Mezdeke cassettes:
Turkisch Arabic pop music



:haha: en jij gelooft alles wat op een Turks cassettehoesje staat?! :haha:

Mark
12-07-04, 16:16
kinderen toch, morgen mogen jullie weer verder spelen :rolleyes:

850
12-07-04, 16:16
Geplaatst door taouanza
Dus Arabisch:strik:

Gespeeld door Turken :strik:

Türk_Gücü
12-07-04, 16:16
:traan2: wat een discussie

De danseressen zijn van turkse afkomst. en ze SPELEN arabische EN egyprische. begrepen?

freya
12-07-04, 16:21
Geplaatst door Türk_Gücü
:traan2: wat een discussie

De danseressen zijn van turkse afkomst. en ze SPELEN arabische EN egyprische. begrepen?

Welke danseressen?

Türk_Gücü
12-07-04, 16:22
Geplaatst door freya
Welke danseressen?

mezdeke :)

850
12-07-04, 16:30
Geplaatst door freya

hoewel dat niet zal voorkomen omdat elke musicoloog na 3 maten al gehoord heeft dat het geen Turkse muziek is.
Dat soort discussies gaan dus over heel wat subtielere verschillen.

Ben je leesblind?
Hoe vaak heb ik nu al geschreven dat het Turken zijn die arabpop spelen?

Jij begon gelijk het vuur te openen en me uit te kafferen voor dombo en dat ik niks ervan afweet en dat jij heel veel ervan afweet en betrekt er toonladders en microdingetjes bij terwijl ik enkel maar gezegd hebt dat het Turks is. Turken die arabpop spelen.
Big deal.........

ZbaqZbaq
12-07-04, 16:36
whazzup ? lukt het buikdansen dan niet op de muziek van DHC ?

freya
12-07-04, 19:26
Geplaatst door 850
toonladders en microdingetjes


:haha:

Als ik jou was zou ik die cassettes van je maar aan een goed doel schenken :haha:

microdingetjes :giechel:

freya
12-07-04, 19:27
Geplaatst door ZbaqZbaq
whazzup ? lukt het buikdansen dan niet op de muziek van DHC ?

nee

nard
12-07-04, 19:33
Ik vond die meiden op kantje één (of twee?) van de discussie er wel aantrekkelijk uitzien.

En daar praat helemaal niemand over ....

Julllie zijn echt ziek hoor..


:rolleyes:

freya
12-07-04, 19:37
Geplaatst door nard
Ik vond die meiden op kantje één (of twee?) van de discussie er wel aantrekkelijk uitzien.

En daar praat helemaal niemand over ....

Julllie zijn echt ziek hoor..


:rolleyes:

Dan heb jij nog nooit zo'n hoesje van echt goede muziek gezien, waar ik eerder op doelde :haha:

Als m'n scan niet stuk was zou ik hier wel wat plaatsen.









Hoewel, bij nader inzien, toch maar goed dat m'n scan kapot, anders zou ik strafpunten krijgen wegens het plaatsten van vieze plaatjes :haha:

Rabi'ah.
13-07-04, 11:56
Geplaatst door ZbaqZbaq
whazzup ? lukt het buikdansen dan niet op de muziek van DHC ?

:rolleyes:

Mark
13-07-04, 11:58
Nard: je bedoelt deze snollen>?

http://www.hizyawiz.com/Bazaar/product-images/music-video/mezdeke-8.jpg

nard
14-07-04, 10:27
Ja, daar viel mijn menselijk-zwakke oog op. ......


:hihi:

Mark
14-07-04, 10:30
Nou maar hopen dat 850 en freya deze discussie niet zien, anders barst het weer los :gechoquee

nard
14-07-04, 10:33
Tja, dat is het risico.

Maar ik kon't niet laten even te reageren....

Mark
14-07-04, 10:34
Vooruit dan, ik vond het hoesje ook oneindig meer interessant dan die jengelige muziek :duim:

nard
14-07-04, 10:35
Geplaatst door Mark
Vooruit dan, ik vond het hoesje ook oneindig meer interessant dan die jengelige muziek :duim:

Dus eigenlijk moet je gewoon de clip draaien met t geluid uit?


:D

Mark
14-07-04, 10:37
Geplaatst door nard
Dus eigenlijk moet je gewoon de clip draaien met t geluid uit?


:D

dat is bij de meeste muziek op tv wel het beste ja

nard
14-07-04, 10:38
Ik wilde eigenlijk net Kazaa eens fiks laten rammelen, maar voor de muziek hoef ik het niet te doen begrijp ik?

freya
14-07-04, 11:09
Geplaatst door Mark
Nou maar hopen dat 850 en freya deze discussie niet zien, anders barst het weer los :gechoquee

:D :duivels:

freya
14-07-04, 11:34
Was dus helemaal vergeten dat ik joepie wat tips had beloofd :nerveus:

Hier zijn ze dan:

Belly Dance- ten dynamic nights from thousend & one nights.
VOS cd 10001

Dit is weer het orkest van Aboud Abdel Al, maar dat staat nergens :mad:
Net als bij de vorige CD die ik noemde is de muziek dus zonder zijn toestemming opnieuw uitgebracht.

Op het label voice of stars is veel mooie muziek uitgebracht, deze cd's zijn nu moeilijk te vinden in Nederland, maar nog wel via internet te bestellen in Amerika. De producer is dus een son of a bitch (woorden van Aboud), maar hij heeft wel een hele goeie smaak.

Pas op met nieuwe CD's van Aboud Abdel Al, daarop speelt hij electrisch viool :verward: :(

belly dances from the middle east - volume 2
CD 15028 sonodisc

Egyptisch met een paar klassieke beledi stukken. (nada!)

Raqs sharki van Mohtar al Said
van piranha EFA 01891-2

moderner, maar ook goed. Speciaal voor dans gemaakt met alle elementen voor een Amerikaanse dansroutine ( opkomst - sluier - drumsolo - finale enz.)



tot slot het nr van mijn All Time Favourite:

The Exotic orient "in the flesh"
VOS CD 10007

Met meer dan een half uur achter elkaar Aboud :love:

Mark
14-07-04, 11:42
Geplaatst door freya
Egyptisch met een paar klassieke beledi stukken. (nada!)

Nee volgens mij was dat toch echt Turks hoor :)

freya
14-07-04, 13:18
Geplaatst door Mark
Nee volgens mij was dat toch echt Turks hoor :)

:D dan mag jij bij de volgende meeting daarop een Turks dansje doen :blij:

Joepie
18-07-04, 22:09
Hartelijk bedankt Freya ook namens mijn vriendin.

Wij hebben een cd van Mohammed Sultan en die vond ze ook mooi, ken je die? Daarnaast heeft ze wel al wat van Natasha Atlas (niet altijd puur buikdans, maar vind ze wel mooi).

Super bedankt!!

sjo
18-07-04, 23:27
Geplaatst door Joepie
Hartelijk bedankt Freya ook namens mijn vriendin.

Wij hebben een cd van Mohammed Sultan en die vond ze ook mooi, ken je die? Daarnaast heeft ze wel al wat van Natasha Atlas (niet altijd puur buikdans, maar vind ze wel mooi).

Super bedankt!!

Het is me opgevallen dat de huidige generatie buikdanseressen te veel aan het westerse schoonheidsideaal voldoen. Begrijpelijk , want ze moeten voor touristen dansen.
Ze zijn me te slank, zelfs dun. Dat hoort toch zo niet te zijn dames.
Dat zint me niet.

Een gerespecteerde danseres was minstens voloptueus en weelderig gevormd. Haar brede heupen deden mannen gebiologeerd staren. De beweeglijkheid van haar bekken in op- en neerwaartse , steeds meer naar rotatie neigende golvingen en versnelden tot een climax van vibratie.
Het opgewonden publiek, zowel mannen als vrouwen , voelden spierkrampen door hun onderrug trekken , en de buikspieren waren in lichte spasmen.
De borsten van de danseres waren destijds groot. Hoe groot ?
Dat werd niet in lingerie-maten uitgedrukt, dus ik weet het niet. Maar wel groot. Tenslotte moest er mee geschud worden. Dat herinner ik me wel.
Dus dames, flink eten. Die westerse scharminkels moeten jullie niet als voorbeeld dienen. Die dansen de horlepiep maar.

groet
sjo

Ron Haleber
19-07-04, 10:27
Geplaatst door sjo
Het is me opgevallen dat de huidige generatie buikdanseressen te veel aan het westerse schoonheidsideaal voldoen. Begrijpelijk , want ze moeten voor touristen dansen.
Ze zijn me te slank, zelfs dun. Dat hoort toch zo niet te zijn dames.
Dat zint me niet.

Een gerespecteerde danseres was minstens voloptueus en weelderig gevormd. Dus dames, flink eten. Die westerse scharminkels moeten jullie niet als voorbeeld dienen. Die dansen de horlepiep maar.

groet
sjo

Je overdrijft: deze danseres van m.i juist formaat kan me heel goed bekoren.

Ik plaats de foto maar in mini-formaat, dan kan 't er net voor beheer mee door.

http://members.lycos.nl/hegel/islam_bestanden/islam1.jpg

Bofko
19-07-04, 10:31
Geplaatst door sjo
Het is me opgevallen dat de huidige generatie buikdanseressen te veel aan het westerse schoonheidsideaal voldoen. Begrijpelijk , want ze moeten voor touristen dansen.
Ze zijn me te slank, zelfs dun. Dat hoort toch zo niet te zijn dames.
Dat zint me niet.

Een gerespecteerde danseres was minstens voloptueus en weelderig gevormd. Haar brede heupen deden mannen gebiologeerd staren. De beweeglijkheid van haar bekken in op- en neerwaartse , steeds meer naar rotatie neigende golvingen en versnelden tot een climax van vibratie.
Het opgewonden publiek, zowel mannen als vrouwen , voelden spierkrampen door hun onderrug trekken , en de buikspieren waren in lichte spasmen.
De borsten van de danseres waren destijds groot. Hoe groot ?
Dat werd niet in lingerie-maten uitgedrukt, dus ik weet het niet. Maar wel groot. Tenslotte moest er mee geschud worden. Dat herinner ik me wel.
Dus dames, flink eten. Die westerse scharminkels moeten jullie niet als voorbeeld dienen. Die dansen de horlepiep maar.

groet
sjo

:duim: Mooi geschreven essay.

taouanza
19-07-04, 10:43
Geplaatst door Bofko
:duim: Mooi geschreven essay.

Vinnik ook. :lole:

freya
19-07-04, 10:43
Geplaatst door sjo
Het is me opgevallen dat de huidige generatie buikdanseressen te veel aan het westerse schoonheidsideaal voldoen. Begrijpelijk , want ze moeten voor touristen dansen.
Ze zijn me te slank, zelfs dun. Dat hoort toch zo niet te zijn dames.
Dat zint me niet.

Danseressen die voor toeristen dansen, hebben over het algemeen weinig met de werkelijke kunst te maken :moe:



De beweeglijkheid van haar bekken in op- en neerwaartse , steeds meer naar rotatie neigende golvingen en versnelden tot een climax van vibratie.
Het opgewonden publiek, zowel mannen als vrouwen , voelden spierkrampen door hun onderrug trekken , en de buikspieren waren in lichte spasmen.

Hier wordt ik misselijk van :(

Hoe wou je overigens een op en neerwaardse bekkenbeweging (die in klassieke buikdans niet voorkomt btw) naar rotatie laten? neigen :rolleyes:

Jij hebt dus wel eens een stijve gekregen toen je over een danseres fantaseerde :moe:
Gefeliciteerd, maar dat is niet de essentie van de dans :moe:

nard
19-07-04, 10:45
Geplaatst door freya


Hier wordt ik misselijk van :(

Hoe wou je overigens een op en neerwaardse bekkenbeweging (die in klassieke buikdans niet voorkomt btw) naar rotatie laten? neigen :rolleyes:

Jij hebt dus wel een stijve gekregen toen je over een danseres fantaseerde :moe:
Gefeliciteerd, maar dat is niet de essentie van de dans :moe: [/B]


Precies wat ik dacht......

:hihi:

taouanza
19-07-04, 10:47
Geplaatst door freya
Danseressen die voor toeristen dansen, hebben over het algemeen weinig met de werkelijke kunst te maken :moe:




Hier wordt ik misselijk van :(

Hoe wou je overigens een op en neerwaardse bekkenbeweging (die in klassieke buikdans niet voorkomt btw) naar rotatie laten? neigen :rolleyes:

Jij hebt dus wel eens een stijve gekregen toen je over een danseres fantaseerde :moe:
Gefeliciteerd, maar dat is niet de essentie van de dans :moe:

Ja maar hij heeft wel gelijk dat een dunne danseres niks voorsteld.

Bofko
19-07-04, 10:49
Geplaatst door freya
Danseressen die voor toeristen dansen, hebben over het algemeen weinig met de werkelijke kunst te maken :moe:

Hier wordt ik misselijk van :(

Hoe wou je overigens een op en neerwaardse bekkenbeweging (die in klassieke buikdans niet voorkomt btw) naar rotatie laten? neigen :rolleyes:

Jij hebt dus wel eens een stijve gekregen toen je over een danseres fantaseerde :moe:
Gefeliciteerd, maar dat is niet de essentie van de dans :moe:

Mensen zijn gelukkig niet altijd met essentie en waarheidszoeking bezig. :)

freya
19-07-04, 10:49
Geplaatst door taouanza
Ja maar hij heeft wel gelijk dat een dunne danseres niks voorsteld.

Das waar een magere spriet heeft geen heupen om mee te bewegen.

freya
19-07-04, 10:50
Geplaatst door Bofko
Mensen zijn gelukkig niet altijd met essentie en waarheidszoeking bezig. :)

Gelukkig zegt ie :rolleyes:

Ron Haleber
19-07-04, 11:22
Geplaatst door Bofko
Mensen zijn gelukkig niet altijd met essentie en waarheidszoeking bezig. :)

Dat moet je niet zeggen:

Schoonheid was een klassieke vorm van waarheidszoeking bij de oude Grieken...

Dit is een kiekje van een danseres - van het nafferfestival van 850 die m.i. ook aan de goede [dus klassiek-griekse] vormverhouding voldoet...

http://members.lycos.nl/hegel/islam_bestanden/bd-6.jpg


NAFFERFESTIVAL JUNI 2004 AMSTERDAM

Bofko
19-07-04, 11:37
Geplaatst door freya
Gelukkig zegt ie :rolleyes:

Ja , stel je voor dat je 100% van je tijd daarmee bezig moest zijn ?
Maar algemeen en omgekeerd heb je gelijk, mensen besteden daar te weinig tijd aan.

Rabi'ah.
19-07-04, 12:46
.

sjo
19-07-04, 13:12
Geplaatst door Rabi'ah.
Pfffffff achja......dans is nou eenmaal net als iedere kunstvorm voortdurend in ontwikkeling en beweging en je hebt goede en slechte danseressen. (Open deur, ik weet het :p :D )

En ik vind idd een magere danseres niet mooi (ik vind sowieso magere vrouwen niet mooi, maar dat terzijde).

Ik hoorde laatst van mijn lerares dat het tegenwoorig de mode is dat iedereen iedereen nadoet en dat de oorspronkelijke vormen aan het uitsterven zijn.

Dus Egyptische danseressen proberen op Westerse danseressen te lijken en hongeren daarvoor flink (tsja Arabische vrouwen hebben nou eenmaal borsten, billen en heupen :rolleyes: ), Turkse danseressen doen Egyptische danseressen na en Westerse danseressen willen weer op Turkse danseressen lijken. :confused:

@ Freya: Grappig dat je juist dat ene nummer van Aboud noemde, daar hebben wij van het weekend ook een dansje van onze lerares op ingestudeerd. :wink:

Verder vind ik Early Morning van the Cairo Caravan en Mustafa ( :D ) erg mooi.

Die laatste schijnt oorspronkelijk ook van 1 van die mezdekebandjes te komen. :hihi:


Groetjes,

Rabiah.

Ben zeer tevreden. Ik kreeg alleen van Frya een kat. Dat is op zich al een punt gescoord.
Leuk he Rabiah, die mooie ronde Surinaamse vrouwen. In elke bevolkingsgroep en alle mixen daarvan.

groet
sjo

sjo
19-07-04, 23:06
Geplaatst door Ron Haleber
Dat moet je niet zeggen:

Schoonheid was een klassieke vorm van waarheidszoeking bij de oude Grieken...

Dit is een kiekje van een danseres - van het nafferfestival van 850 die m.i. ook aan de goede [dus klassiek-griekse] vormverhouding voldoet...



Een prachtige vrouw Ron. Volgens Freya levert dit een spontane erectie op. Mij best........
Ze zal er wel kijk op hebben.

groet
sjo