PDA

Bekijk Volledige Versie : Iran jaagt op onzedelijk geklede vrouwen



Marsipulami
12-07-04, 15:28
Iran jaagt op onzedelijk geklede vrouwen


In Iran lijkt de politie weer meer jacht te maken op onzedelijk geklede vrouwen. Politiemannen en -vrouwen (in chadors) doen invallen in winkelcentra in Teheran. Volgens ooggetuigen hebben zij zondag tientallen jonge vrouwen opgepakt die niet volgens de islamitische voorschriften waren gekleed.

Ook heeft de politie kledingstukken uit boetieks en winkels in beslag genomen omdat die te doorschijnend of te strak waren. Een man zei dat hij zijn nicht mocht ophalen bij het politiebureau, op voorwaarde dat ze les zou nemen in islamitische normen en waarden.

In de afgelopen weken zijn meer van dergelijke invallen gemeld. Ook bezoekt de politie steeds vaker feesten waar mogelijk alcohol wordt geschonken of waar jongens en meisjes met elkaar dansen.

Bron: ANP

12 JULI 2004

Mark
12-07-04, 15:29
Dit is vandaag al de zoveelste topic die wordt geopend nadat IK het allang geplaatst had.

Domme Belg! :ninja2:

850
12-07-04, 15:31
Geplaatst door Mark
Dit is vandaag al de zoveelste topic die wordt geopend nadat IK het allang geplaatst had.

Domme Belg! :ninja2:

:wijs:

Bofko
12-07-04, 15:33
Geplaatst door Mark
Dit is vandaag al de zoveelste topic die wordt geopend nadat IK het allang geplaatst had.


Jullie minds lijken op elkaar :cool:

Joesoef
12-07-04, 15:35
Heb op ICQ ff 3 Theranezen gepolst maar het steld allemaal niet veel voor. Wat vrijwilligers van de religieuze politie die zich wat druk maken om de zomermode. Niks razzia's oid.

Bofko
12-07-04, 15:36
Geplaatst door Joesoef
vrijwilligers van de religieuze politie

Ze worden er niet eens voor betaald !

Mark
12-07-04, 15:37
Geplaatst door Bofko
Ze worden er niet eens voor betaald !

Ze krijgen hun beloning in het paradijs :)

Marsipulami
12-07-04, 15:37
Geplaatst door Mark
Dit is vandaag al de zoveelste topic die wordt geopend nadat IK het allang geplaatst had.

Domme Belg! :ninja2:


:lole: :chef: :boer:

Joesoef
12-07-04, 15:42
Geplaatst door Bofko
Ze worden er niet eens voor betaald !


Alsof dat mijn schuld is :ego:

whisper
12-07-04, 18:02
In Iran lijkt de politie weer meer jacht te maken op onzedelijk geklede vrouwen. Politiemannen en -vrouwen (in chadors) doen invallen in winkelcentra in Teheran. Volgens ooggetuigen hebben zij zondag tientallen jonge vrouwen opgepakt die niet volgens de islamitische voorschriften waren gekleed.

Ook heeft de politie kledingstukken uit boetieks en winkels in beslag genomen omdat die te doorschijnend of te strak waren. Een man zei dat hij zijn nicht mocht ophalen bij het politiebureau, op voorwaarde dat ze les zou nemen in islamitische normen en waarden.

In de afgelopen weken zijn meer van dergelijke invallen gemeld. Ook bezoekt de politie steeds vaker feesten waar mogelijk alcohol wordt geschonken of waar jongens en meisjes met elkaar dansen.



ik begrijp hier niks van ...waarom maken zij zich druk hoe anderen eruit zien.
dat moet je toch zelf weten :cola: ....maar goed wie ben ik

observer
12-07-04, 22:26
politieagentes in chador hoe gek kun je het krijgen

kijk nu nog franse politievrouwen in minirok achter hoofdoeken aangaan

Joesoef
12-07-04, 22:30
Joepie Iran. Zamzam cola, juje kebab, de nieuwste scvd's voor twee euro's op de bazaar.

Die heksenjacht, allemaal onzin volgens de Iraniers die ik sprak.

S@deeQ.
12-07-04, 23:06
Geplaatst door whisper
I


ik begrijp hier niks van ...waarom maken zij zich druk hoe anderen eruit zien.
dat moet je toch zelf weten :cola: ....maar goed wie ben ik

vertel dat maar aan die maffe fransen :lol:

naard
12-07-04, 23:32
Joepie Iran. Zamzam cola, juje kebab, de nieuwste scvd's voor twee euro's op de bazaar.

Die heksenjacht, allemaal onzin volgens de Iraniers die ik sprak.



ja hoor joesoef, allemaal onzin :D

Joesoef
13-07-04, 06:34
Geplaatst door naard

Die heksenjacht, allemaal onzin volgens de Iraniers die ik sprak.



ja hoor joesoef, allemaal onzin :D

Ja beetje overdreven onzin. Dit soort akties worden regelmatig gehouden door een groep van een soort vrijwillige politie, de religieuze politie. Er zijn daar in een shoppingmall 2 boetiekjes gesloten die luchtige kleding op paspoppen in de etalage hadden staan. De winkels die dat gewoon binnen hadden liggen uit het zicht van buiten zijn met rust gelaten. En er worden daar wel vaker tieners opgepakt. Niets ongewoons dus.

observer
13-07-04, 10:03
de nieuwste scvd's voor twee euro's op de bazaar. illegale kopieen hakken ze je daar in iran je afstandbedieningvinger niet voor af?

Joesoef
13-07-04, 10:06
Geplaatst door observer
illegale kopieen hakken ze je daar in iran je afstandbedieningvinger niet voor af?

Ik heb alles nog. Bovendien is in Iran nagenoeg alles illegaal of een kopie. En de films die onder de toonbank worden verkocht kunnen worden afgenomen maar daar hoor je nooit wat van. Zij willen die films nl ook wel zien.............

Rabi'ah.
13-07-04, 12:44
Geplaatst door naard


ja hoor joesoef, allemaal onzin :D

*Zucht*

Weet wel dat je het hier tegen een Irankenner hebt, wijsneus. :moe:

observer
13-07-04, 14:52
Geplaatst door Joesoef
Ik heb alles nog. Bovendien is in Iran nagenoeg alles illegaal of een kopie. En de films die onder de toonbank worden verkocht kunnen worden afgenomen maar daar hoor je nooit wat van. Zij willen die films nl ook wel zien............. vandaar al die verhullende kleding kunnen er meer tapes en cd's onder

Joesoef
13-07-04, 15:44
Geplaatst door observer
vandaar al die verhullende kleding kunnen er meer tapes en cd's onder

*zucht*

Wijsneus. In Theran loopt maar 5% van de vrouwen met chador en in de kleinere steden misschien 30%. De overige vrouwen hebben een lange trui/ overhemd/ jas tot de knieen en een normaal hoofddoekje. En op het werk/ school een hoofdoek die ook de schouders bedekt. Voor de rest 0,0 verschil met NL, in mode lopen ze zelfs vooruit op NL.