PDA

Bekijk Volledige Versie : Ongelovige priester voor rechtbank gedaagd



Mark
13-07-04, 09:31
Ongelovige priester voor rechtbank gedaagd

- Bron: Het Belang van Limburg
Gepubliceerd: maandag 12 juli 2004 @ 23:19
De Deense priester Thorkild Grosboell moet voor de pastorale rechtbank verschijnen. Grosboell beweert al sinds afgelopen jaar dat hij niet in God gelooft. Dat heeft het Deense Ministerie van Justitie maandag gemeld. De priester is populair in zijn parochie in Taarbaek, maar met zijn gewaagde uitspraken zorgde hij voor heel wat opschudding bij het publiek en in de geestelijke wereld.

Het hof bestaande uit één rechter en twee theologen zal een oordeel moet vellen over de beschuldigingen van de geestelijke autoriteiten tegen Grosboell. De ongelovige priester reageerde zelf een jaar lang niet op aanmaningen van zijn bisschop. De zaak werd door Bisschop Lise-Lotte Rebel door verwezen naar het ministerie van Justitie nadat er in een weekblad een verklaring van Grosboell was gepubliceerd. Hierin verklaarde de priester niet in God en de verrijzenis te geloven.

Na een schorsing van enkele weken mocht de man weer een mis dienen. Opnieuw deed Grosboell provocerende uitspraken, waardoor er volgens de bisschop 'ernstige verwarring' ontstond in de Kerkgemeenschap. Vervolgens schreef de bisschop een brief naar het ministerie waarin te lezen stond dat de priester schade bleef berokkenen aan de Kerk. Hierop besloot het ministerie de kwestie aan de rechtbank voor te leggen. Tot 1 september heeft de priester de tijd zich schriftelijk te verantwoorden voor zijn uitspraken. Wanneer hij dit niet doet loopt hij kans een boete te krijgen van ongeveer 2.000 euro.

Mill
13-07-04, 09:38
Rechtbank? Waarlijk, alsof de vuur niet genoeg straf is! :)

Mark
13-07-04, 09:40
Wel een mooie rechtszaak voor deze pastorale rechtbank; bestaat God of niet.

Ik ben erg benieuwd naar de bewijslast van de aanklagers om zijn stelling dat God niet bestaat te ontkrachten :)

Mill
13-07-04, 09:45
Geplaatst door Mark
Wel een mooie rechtszaak voor deze pastorale rechtbank; bestaat God of niet.

Ik ben erg benieuwd naar de bewijslast van de aanklagers om zijn stelling dat God niet bestaat te ontkrachten :)

Ze laten de jongen met de moedervlek in de vorm van het woord Allah getuigen!

Mark
13-07-04, 09:46
Geplaatst door Mill
Ze laten de jongen met de moedervlek in de vorm van het woord Allah getuigen!

wat heeft Allah met God te maken?

Mill
13-07-04, 09:49
Geplaatst door Mark
wat heeft Allah met God te maken?

Wat heeft Lee Towers met Leen Huyzer te maken?

Mark
13-07-04, 09:50
Geplaatst door Mill
Wat heeft Lee Towers met Leen Huyzer te maken?

:vreemd: Is het zijn broer?

Mill
13-07-04, 09:53
Geplaatst door Mark
:vreemd: Is het zijn broer?

Wie Lee Towers deelgenoten toekent verspeelt elke kans op vergeving, ongelukkige!!!

Mark
13-07-04, 09:55
Geplaatst door Mill
Wie Lee Towers deelgenoten toekent verspeelt elke kans op vergeving, ongelukkige!!!

Oei!

andere vraag: is de duivel niet gewoon God tijdens een ochtendhumeur?

Mill
13-07-04, 09:59
Geplaatst door Mark
Oei!

andere vraag: is de duivel niet gewoon God tijdens een ochtendhumeur?

Zou je wel denken, want God is almachtig, dus als de duivel iemand anders was zou 'ie nooit iets kunnen uitrichten tegen Gods omnipotentie.

Mark
13-07-04, 10:01
Geplaatst door Mill
Zou je wel denken, want God is almachtig, dus als de duivel iemand anders was zou 'ie nooit iets kunnen uitrichten tegen Gods omnipotentie.

Nu ga je foute dingen denken, daarvoor zal je gestraft worden :cool:

Mill
13-07-04, 10:03
Geplaatst door Mark
Nu ga je foute dingen denken, daarvoor zal je gestraft worden :cool:

Jij begon, als een Shaytan die verlokkingen en dwalingen in m'n oor fluistert! Nog één keer en ik bel Father Merrin!

Marsipulami
13-07-04, 10:47
Geplaatst door Mark
Wel een mooie rechtszaak voor deze pastorale rechtbank; bestaat God of niet.

Ik ben erg benieuwd naar de bewijslast van de aanklagers om zijn stelling dat God niet bestaat te ontkrachten :)

In het christendom is God een mysterie. Dat betekent het volgende:

Iemand die gelooft zegt in feite: ´Ik geloof, maar ik weet eigenlijk niet in wie of wat ik precies geloof´ (want God is een mysterie).

Iemand die niet gelooft zegt in feite: ´Ik geloof niet, maar ik weet eigenlijk niet in wie of wat ik niet geloof´(want God is een mysterie).

Geloof in God is dus ondefiniëerbaar, het ongeloof in God bijgevolg ook.

Mill
13-07-04, 10:55
Geplaatst door Marsipulami
In het christendom is God een mysterie. Dat betekent het volgende:

Iemand die gelooft zegt in feite: ´Ik geloof, maar ik weet eigenlijk niet in wie of wat ik precies geloof´ (want God is een mysterie).

Iemand die niet gelooft zegt in feite: ´Ik geloof niet, maar ik weet eigenlijk niet in wie of wat ik niet geloof´(want God is een mysterie).

Geloof in God is dus ondefiniëerbaar, het ongeloof in God bijgevolg ook.

Dat trucje kun je herhalen met smurfen, de Paashaas, djinns, heksen, eenhoorns, gremlins, vampieren, weerwolven, Sinterklaas, klopgeesten, etc.

Bofko
13-07-04, 10:55
Geplaatst door Marsipulami
In het christendom is God een mysterie. Dat betekent het volgende:

Iemand die gelooft zegt in feite: ´Ik geloof, maar ik weet eigenlijk niet in wie of wat ik precies geloof´ (want God is een mysterie).

Iemand die niet gelooft zegt in feite: ´Ik geloof niet, maar ik weet eigenlijk niet in wie of wat ik niet geloof´(want God is een mysterie).

Geloof in God is dus ondefiniëerbaar, het ongeloof in God bijgevolg ook.

Schiet me een Joodse mop binnen.
Sam en Moos lopen op een mistige dag langs een gracht. Ieder aan de andere kant.
Sam kijkt naar links en denkt :'Verrek, dat zou Moos wel eens kunnen zijn; even verderop is een brug. Daar loop ik over en dan zie ik of hij het is ".
Moos kijkt naar rechts en denkt :'Verrek, dat zou Sam wel eens kunnen zijn; even verderop is een brug. Daar loop ik over en dan zie ik of hij het is ".

Wat bleek nu even later ?
Ze waren het geen van beiden :bril:

Mark
13-07-04, 11:00
Geplaatst door Marsipulami
In het christendom is God een mysterie. Dat betekent het volgende:

Iemand die gelooft zegt in feite: ´Ik geloof, maar ik weet eigenlijk niet in wie of wat ik precies geloof´ (want God is een mysterie).

Iemand die niet gelooft zegt in feite: ´Ik geloof niet, maar ik weet eigenlijk niet in wie of wat ik niet geloof´(want God is een mysterie).

Geloof in God is dus ondefiniëerbaar, het ongeloof in God bijgevolg ook.

wat een vaag hippygelul

Abdul Karim
13-07-04, 12:44
Geplaatst door Mill
Ze laten de jongen met de moedervlek in de vorm van het woord Allah getuigen!

Bij die Palestijnse jongen welk te zien was bij Nova maanden terug stond geen Allah.