PDA

Bekijk Volledige Versie : huwelijk

joudia
13-07-04, 14:47
ik dacht huwelijk is je nieuwe vrije leven, maar niet heus. ik ben momenteel 4 jaar getrouwd en ik heb geen dag genoten. mijn man die vroeger beweerde dat hij de meiden begrijpt uit europa en hoe ze leven blijkt een leugen te zijn.
hij is gezellig, maar op zijn manier, hij gaat gezellig naar buiten maar alleen met zijn vrienden, en hij wil dolgraag kinderen maar voor 5 minuten per week. Is dat dan een huwelijk?

ik heb 5 jaar voor hem moeten vechten om toch te kunnen trouwen. Zelfs ons trouwdag was een hel. Nadat hij hier naar Nederland kon komen, kwam de werkelijke persoon te voorschijn.

ik ben het zat. ik wil nu graag alleen leven met mijn kind.
ik vraag aan jullie broeders en zusters: degene die een goede advocaat kent maakt niet uit ook als hij een marokkaan is die bereid om mij te helpen om van mijn zgn man af te komen, graag een reactie. En dames, blijf alert en geloof niet in alles...................

haloumaatje
13-07-04, 15:21
assalaam alaikoem

lieve zuster ik ben zelf gescheiden en heb een kindje,dit is niet wat ik wou,maar als het niet gaat ,gaat het gewoon niet.
dus oegtie luister naar je hart .jij hebt ook recht op een goede leven
je man moet je respecteren en er voor je zijn.ik weet helaas geen advocaat voor je.maar wens je veel sterkte .wat je beslising ook moge zijn.

joudia
13-07-04, 15:27
dank je haloumaatie voor je reactie. eerlijk ik weet niet hoe ik het moet aanpakken. alles zit gewoon vies tegen. ik weet zelf niet waar ik moet beginnen en hoe ik het moet aanpakken

haloumaatje
13-07-04, 15:52
assalaam alaikoem

kom ik maar wat voor je doen, ik weet hoe je je voelt .
moge allah je asaber geven en je pijn wegnemen,ik was zelf ook met iemand uit maroc getrouwd.weet je en nu voel ik me als het ware minder.omdat ik geen maagd meer ben. nooit gedacht dat ik dit zelf zou mee maken.

Ras el hanoud
13-07-04, 16:29
Salaam Aleikum

beste joudia,

Scheiden is het laatste wat je doet en je doet het als het niet meer gaat. Ook al ben je de enige die er zo over denkt, het is jouw leven.
Scheiden in Nederland is een juridisch zeer makkelijk proces om op te starten en om de scheiding te laten uitspreken. Alleen wat er allemaal bij komt kijken kan veel zijn en psychisch maar uiteindelijk ook fysiek zeer zwaar.

Ik ga er vanuit dat jouw man er anders over denkt en niet wil scheiden. Het is daarom zaak dat op het moment dat je de scheiding aanvraagt een plek hebt om samen met je kind naar toe te gaan. Je kan absoluut niet thuis blijven bij je man, je gaat er dan absoluut aan onderdoor. Het eerste wat je doet voordat je de scheiding gaat aanvragen is een vervangende woonruimte zoeken en in orde maken. Als is het maar een tafel en een bed.
Vervolgens ga je met je persoonlijke gegevens (oa inkomen) naar een advocaat (van te voren een afspraak maken) en je legt uit dat je wilt scheiden. Afhankelijk van JOUW inkomen krijg je wel of geen vergoeding van de kosten van de advocaat. Zo een advocaat start gewoon de scheidings procedure en het maakt hem/ haar maar ook de recht bank absoluut niet uit waarom. Je advocaat neemt alles met je door. Ook zullen de financieele zaken worden besproken zoals huis/ inboedel en alimentatie (getrouwd in gemeenschap van goederen?). Jouw advocaat dient de aanvraag in en voordat de rechtbank het in behandeling neemt kan er wel een maand over heen gaan. Dan het wachten. Je man krijgt een brief thuis waarin het een en ander staat (als je het hem niet zelf al heb mede gedeeld). Afhankelijk hoe je man is moet je verborgen houden waar je bent en als hij gaat dreigen de politie bellen. Als de scheidingsaanvraag procedure loopt kan je man bezwaar aantekenen, dit kan je advocaat gewoon behandelen maar het steld de scheiding niet af, alleen wat uit.
Het kan zijn dat je ook het een en ander moet regelen met de vreemdelingen dienst. Als jou man korter dan 5 jaar in NL is dan heeft hij geen recht meer op verblijf in NL omdat je gaat scheiden. Zijn verblijfsvergunning vervalt dan. Hij kan bezwaar maken maar het is weer uitstel, geen afstel. Wat je ook moet doen is een aangetekende brief sturen naar de vreemdelingen dienst waarin jij de GERANT verklaring die jij hebt gedaan voor je man intrekt. Doe je dat niet dan kan de staat kosten in rekening brengen bij jou als je man niet vrijwillig NL verlaat.
Als je de scheidings papieren hebt dan moet je die laten vertalen door een beedigd vertaler, voor Marokko weet ik niet welke taal. Engels voldoet juridisch gezien maar ik weet niet hoe de ambassade is. Die vertaling moet je bij het ministerie van buitenlandse zaken in Den Haag laten, daarna kan je hem langsbrengen bij de ambassade.
Dit is dan het technische gedeelte.

Psychisch kan het zeer zwaar zijn. Zorg er voor dat je iemand in de omgeving hebt die jij vertrouwd en die jouw wil en kan steunen. Laat je absoluut niet ontmoedigen door het geen wat er te wachten staat. Scheiden is vreselijk maar het is wel tijdelijk. Samen leven met iemand waar je niet van houd en iemand die je pijn doet is levenslang een hel.

Het is wat een telegram stel, voor vragen stuur maar een pm.

Sterkte en vertrouw vooral op hem, Allah.