PDA

Bekijk Volledige Versie : Haagsche restaurant "Lounge" weigert hoofddoeken



Pagina's : [1] 2

BiL@L
13-07-04, 21:13
gewist

Joesoef
13-07-04, 21:28
Een van de dames hier een hoofddoekje voor mij te leen?

Sarit
13-07-04, 21:31
Geplaatst door BiL@L
Het is maar dat de man de vrouw niet na mag doen, maar anders had ik er zelfs mee geslapen!!

Wat dacht je van zo'n arafat ding?

:handbang:

Joesoef
13-07-04, 21:34
Geplaatst door Sarit
Wat dacht je van zo'n arafat ding?

:handbang:


Jij bent slecht ;)

850
13-07-04, 21:34
Geplaatst door BiL@L
En wat hebben we vandaag geleerd?

Alle Nederlanders boycotten die er anti-islamitisch uit zien...

En we weten al volgens de laatste peilingen dat heel veel Nederlanders dat zijn...

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/images/smilies/coolgleamA.gif

:maf2: 1 restaurant is er gevonden dat hoofddeksels verbied en meneer krijgt het meteen in de bol...........

:slapen: Met mijn uiterlijk kom ik een waslijst aan restaurants en discotheken niet in.
So what!

barfly
13-07-04, 21:37
Als de Haagse Lounge een particuliere onderneming is met een vaste regel; geen hoofddeksel. Dan is het niet meer dan terecht dat de rechter de Haagse Lounge vrij pleit.

Bofko
13-07-04, 21:37
Geplaatst door 850
:maf2: 1 restaurant is er gevonden dat hoofddeksels verbied en meneer krijgt het meteen in de bol...........

:slapen: Met mijn uiterlijk kom ik een waslijst aan restaurants en discotheken niet in.
So what!

Van een afstand lijkt jouw kapsel op een hoofddoek. :cool:

850
13-07-04, 21:40
Geplaatst door Bofko
Van een afstand lijkt jouw kapsel op een hoofddoek. :cool:

:ego:



:lekpuh: Ik draag vaak een zwarte rasta muts en op een afstand lijkt dat écht op een hoofddoek

taouanza
13-07-04, 21:48
Geplaatst door BiL@L
DEN HAAG | De huisregel van restaurant De Haagsche Lounge in de Haagse binnenstad om 'hoofddeksels' te verbieden heeft tot gevolg dat meisjes en vrouwen met hoofddoeken worden geweigerd. Het Bureau Discriminatiezaken heeft bij de Commissie Gelijke Behandeling een verzoekschrift ingediend om de zaak te bekijken.

Het bureau heeft de afgelopen tijd tien klachten binnengekregen van moslimvrouwen die als klant zijn geweigerd door het restaurant met 'wereldkeuken' in het nieuwe winkelgebied Haagse Bluf (in de hoek Venestraat/Dagelijkse Groenmarkt). De Haagsche Lounge wil niet reageren op de klachten. Over andere Haagse gelegenheden heeft het Bureau Discriminatiezaken geen klachten over weigering op grond van 'hoofddeksels'.
"Wij vinden het helder dat het voeren van dit beleid in strijd is met gelijke behandeling van vrouwen die op grond van hun godsdienst iets dragen", zegt Maaike Bouma van het Bureau Discriminatiezaken. Of joodse mannen die een keppeltje dragen ook worden geweigerd, is niet bekend bij het bureau. "Het is heel frappant dat meisjes met hoofddoeken bij ons klagen. Ze hebben alle tien hetzelfde verhaal."
Een woordvoerder van brancheorganisatie Koninklijke Horeca Nederland zegt dat 'een ondernemer zelf de huisregels bepaalt' en dat die kunnen inhouden dat 'gympies zijn verboden of juist het dragen van een stropdas is verplicht, omdat dit past bij een bepaalde uitstraling' van de zaak. Hoeveel gelegenheden de restrictie op hoofddeksels voeren, is hem niet bekend. Volgens de woordvoerder wordt er in de horeca ook niet gediscussieerd over de vraag of hoofddoekjes ook onder 'hoofddeksels' vallen. "U probeert mij in de mond te leggen dat de horeca tegen hoofddoekjes is. Dat is geen onderwerp. Huisregels zijn huisregels. Er staat trouwens nergens in de in koran dat hoofddoeken verplicht zijn ."

Studente Rachida, wier volledige naam bij de redactie bekend is, heeft met drie vriendinnen vorige week de proef op de som genomen. "Nadat we van anderen hadden gehoord dat ze waren weggestuurd. We waren met z'n vieren. Ik draag zelf geen hoofddoek, maar twee van mijn vriendinnen met wie ik ging wel." Nadat ze een plekje hadden gezocht, kwam een serveerster op hen af die zei dat ze van de bedrijfsleider moest komen zeggen dat ze de vier vriendinnen niet mocht bedienen vanwege de huisregel 'hoofddeksels niet toegestaan'. "De serveerster verontschuldigde zich min of meer en zei dat ze zelf ook al discussie met die bedrijfsleider had gehad."

Het gaat Rachida, die zelf geen klacht heeft ingediend bij het Bureau Discriminatiezaken, er niet om dat de regel, die sinds 1 januari geldt, 'wordt veranderd'. "Mijn doel is dat mensen zich bewust zijn in wat voor tent ze gaan eten of drinken. Ik weet ook wel dat gelegenheden zelf bepalen wie ze als publiek willen hebben. Maar het is goed dat mensen weten dat er zulke regels zijn. Bovendien kan je een petje makkelijker afzetten dan een hoofddoek afdoen."

http://www.haagschecourant.nl/regioportal/HC/1,1478,1553-Voorpagina__2247414_,00.html

-------------------------

Lang leve de tolerantie, de pluriformiteit, de godsdienstvrijheid, de verdraagzaamheid en de gelijkheid.
:duim: \

Je moet je neutraliteit bewaren als je uitgaat.:rolleyes:
Al die schijnheilige die rechters telkens als smoes gebruiken.

barfly
13-07-04, 21:50
Geplaatst door taouanza
\

Je moet je neutraliteit bewaren als je uitgaat.:rolleyes:
Al die schijnheilige die rechters telkens als smoes gebruiken.

Onzin als je een horeca gelegenheid hebt en een bepaald soort mensen binnen wil laten dan kan dat. Dus als ik alleen ribfluwele broeken en van Bommel schoenen binnen wil dan ga ik als "club" dit voorschrijven.

ZbaqZbaq
13-07-04, 21:53
waarom zo scheinheilg doen...

ze zullen vast nog een oud bordje bij opa vinden met "Voor Joden Verboden"

even aanpassen en klaar is kees

Sarit
13-07-04, 21:56
Geplaatst door ZbaqZbaq
waarom zo scheinheilg doen...

ze zullen vast nog een oud bordje bij opa vinden met "Voor Joden Verboden"

even aanpassen en klaar is kees

Idd. :moe:

Iedereen moet kunnen zijn wie 'ie wil zijn zolang die anderen maar niet lastig valt. En met een hoofddoekje/keppeltje doe je niemand pijn. Of schijnbaar toch wel. :maf2:

barfly
13-07-04, 21:59
Geplaatst door ZbaqZbaq
waarom zo scheinheilg doen...

ze zullen vast nog een oud bordje bij opa vinden met "Voor Joden Verboden"

even aanpassen en klaar is kees

Slegts vir blankes

Als je iedere horeca gelegenheid oplegt om iedereen binnen te laten dan ontstaan er Clubs waar je lid van moet zijn of worden. En omdat te voorkomen, dat er ongrijpbare Clubs ontstaan is justitie nogal makkelijk. Terecht.

Is@@c
13-07-04, 21:59
Geplaatst door ZbaqZbaq

ze zullen vast nog een oud bordje bij opa vinden met "Voor Joden Verboden"


Altijd makkelijk die tweede wereldoorlog. Dan heb je altijd iets achter de hand om mee te slaan, mocht je verder geen zinnige argumenten hebben.

850
13-07-04, 21:59
Geplaatst door Sarit
Idd. :moe:

Iedereen moet kunnen zijn wie 'ie wil zijn zolang die anderen maar niet lastig valt. En met een hoofddoekje/keppeltje doe je niemand pijn. Of schijnbaar toch wel. :maf2:

Duik maar eens met kisten of gympen en een slordig shirtje aan het nachtleven in. Moet je opletten hoeveel plekken je niet inkomt.
:moe: Ooooooh wat racistisch.........

Mark
13-07-04, 22:00
Ik heb daar wel eens gegeten, lekkere broodjes wel.

ZbaqZbaq
13-07-04, 22:02
Geplaatst door Is@@c
Altijd makkelijk die tweede wereldoorlog. Dan heb je altijd iets achter de hand om mee te slaan, mocht je verder geen zinnige argumenten hebben.

Ja ze schijnen het hier in Europa verdomme maar niet af te willen leren.



Ik voorspel een sit-in actie

Is@@c
13-07-04, 22:02
Geplaatst door Mark
Ik heb daar wel eens gegeten, lekkere broodjes wel.

Mij beviel vooral het uitzicht.

barfly
13-07-04, 22:02
Geplaatst door Mark
Ik heb daar wel eens gegeten, lekkere broodjes wel.

Jij had je hoofddoek niet op!

Is@@c
13-07-04, 22:04
Geplaatst door ZbaqZbaq
Ja ze schijnen het hier in Europa verdomme maar niet af te willen leren.



Ik voorspel een sit-in actie

Mischien dat je het niet wil weten hoor, maar er is in Nederland nooit enige noemenswaardige jodenhaat geweest.

Hmmm, mischien dat de moslims het dan op z'n minst een klein beetje aan zichzelf te danken hebben?

Ach ja, verspilde moeite, mensen van de AEL cultiveren nou eenmaal het slachtofferschap.

Sarit
13-07-04, 22:07
http://www.cnn.com/ALLPOLITICS/1997/09/24/clinton.littlerock/white.only.jpg

http://www.e-papyrus.de/images/juden_unerwuenscht.jpg

nl-x
13-07-04, 22:09
Ik durf te wedden dat ik er met mn baseball capje moeiteloos binnenkom en geserveerd word.

Het is ronduit absurdistisch te stellen dat de cafe-eigenaar het zelf te beslissen heeft. Is het hetzelfde als die meneer zou zeggen dat alleen mensen met blond haar naar binnen mogen, en dat andere maar eerst hun haar moeten verfen om ook toegelaten te worden!? Moet ik nou echt geloven dat die vrijheid zo ver reikt?!

Doet me trouwens denken aan een jaar (of 2?) terug toen Groningen in de ban was van een zgn. Marokkaanse taxiberover. Na 3 (drie) berovingen gingen de taxi-chaffeurs gezamelijk over tot het weigeren van alle Marokkaanse mannen. Nou weet ik niet meer of het een overkoepelend taxi-organisatie, burgemeester of politie-chef het zei... Maar iemand zei dus, zo debiel als maar kan, "Ja, we kunnen er niets tegen doen. De taxi-chaffeurs mogen zelf beslissen wie ze wel of niet als klant willen." En daarmee gewoon een van de ergste soorden van racisme goedkeurde.

:kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen:

ZbaqZbaq
13-07-04, 22:10
Geplaatst door Is@@c
Mischien dat je het niet wil weten hoor, maar er is in Nederland nooit enige noemenswaardige jodenhaat geweest.


lugubere soort humor heb jij.



Hmmm, mischien dat de moslims het dan op z'n minst een klein beetje aan zichzelf te danken hebben?


Inderdaad...die hoofdoeken draagsters hebben het op zich zelf afgeroepen met hun gedrag...toch ?



Ach ja, verspilde moeite, mensen van de AEL cultiveren nou eenmaal het slachtofferschap.

nee nee...die vrouwen zijn daders...ze hebben meer straf nodig.

euhh
13-07-04, 22:13
Geplaatst door nl-x
Ik durf te wedden dat ik er met mn baseball capje moeiteloos binnenkom en geserveerd word.

Het is ronduit absurdistisch te stellen dat de cafe-eigenaar het zelf te beslissen heeft. Is het hetzelfde als die meneer zou zeggen dat alleen mensen met blond haar naar binnen mogen, en dat andere maar eerst hun haar moeten verfen om ook toegelaten te worden!? Moet ik nou echt geloven dat die vrijheid zo ver reikt?!

Doet me trouwens denken aan een jaar (of 2?) terug toen Groningen in de ban was van een zgn. Marokkaanse taxiberover. Na 3 (drie) berovingen gingen de taxi-chaffeurs gezamelijk over tot het weigeren van alle Marokkaanse mannen. Nou weet ik niet meer of het een overkoepelend taxi-organisatie, burgemeester of politie-chef het zei... Maar iemand zei dus, zo debiel als maar kan, "Ja, we kunnen er niets tegen doen. De taxi-chaffeurs mogen zelf beslissen wie ze wel of niet als klant willen." En daarmee gewoon een van de ergste soorden van racisme goedkeurde.

:kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen:

Dat mag dan allemaal wel zo zijn maar dat neemt niet weg dat een eigenaar/uitbater/whatever niet verplicht KAN worden om iemand te bedienen/helpen.
Als ik een restaurant zou uitbaten wil ik ook geen klanten met een hoofddeksel in mijn zaak hebben, het is naar Nederlandse maatstaven onfatsoenlijk om met een hoofddeksel aan tafel te zitten.

850
13-07-04, 22:13
Geplaatst door nl-x
Ik durf te wedden dat ik er met mn baseball capje moeiteloos binnenkom en geserveerd word.


:fplet: Deal!

:stout: We zetten hoog in.

Orakel
13-07-04, 22:13
Geplaatst door BiL@L

Maar even to the point. Als dit geen sterke signaal is dat we gewoon plannen moeten maken om te segregeren dan weet ik het ook niet meer hoor...
verveeld

Never! Never give up, never surrender!

WIe had er hier ook alweer het onderschrift:
"never lower yourself to the level of an idiot, he'll beat you with experience".

Is@@c
13-07-04, 22:15
Geplaatst door nl-x
Ik durf te wedden dat ik er met mn baseball capje moeiteloos binnenkom en geserveerd word.

Het is ronduit absurdistisch te stellen dat de cafe-eigenaar het zelf te beslissen heeft. Is het hetzelfde als die meneer zou zeggen dat alleen mensen met blond haar naar binnen mogen, en dat andere maar eerst hun haar moeten verfen om ook toegelaten te worden!? Moet ik nou echt geloven dat die vrijheid zo ver reikt?!

Doet me trouwens denken aan een jaar (of 2?) terug toen Groningen in de ban was van een zgn. Marokkaanse taxiberover. Na 3 (drie) berovingen gingen de taxi-chaffeurs gezamelijk over tot het weigeren van alle Marokkaanse mannen. Nou weet ik niet meer of het een overkoepelend taxi-organisatie, burgemeester of politie-chef het zei... Maar iemand zei dus, zo debiel als maar kan, "Ja, we kunnen er niets tegen doen. De taxi-chaffeurs mogen zelf beslissen wie ze wel of niet als klant willen." En daarmee gewoon een van de ergste soorden van racisme goedkeurde.

:kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen:

Ja NL-X, de vrijheid reikt zo ver. Iedereen heeft het recht om een bepaalde dress-code voor te schrijven. Bij ons op school moest ook iedereen z'n hoofddeksel afdoen.
Als die man alleen blonde mensen binnen wil laten is dat zijn goed recht. Hij zal alleen wel zo failliet zijn.

Is@@c
13-07-04, 22:17
Geplaatst door BiL@L
Ja dat zeg ik. Ga we nou nog plannen voorbereiden tot segregatie, of gaan we wachten op de grote klap?

http://reizen.kelkoo.nl/browse/b/172201/c_MAROKKO.html

euhh
13-07-04, 22:17
Ach allemaal niet zo zeuren, in sommige moslim landen moeten niet-moslim vrouwen ook een hoofddoek dragen voordat ze sommige zaken binnen mogen.

Dat heeft met fatsoensnormen temaken die in landen gelden en een van de fatsoensnormen in Nederland is dat men niet met een hoofddeksel aan tafel gaat in een restaurant.

Al3arbi
13-07-04, 22:18
Wat moeten vrouwen met `n Hijaab in `n lounge?

nl-x
13-07-04, 22:19
Geplaatst door nl-x
Ik durf te wedden dat ik er met mn baseball capje moeiteloos binnenkom en geserveerd word.

Het is ronduit absurdistisch te stellen dat de cafe-eigenaar het zelf te beslissen heeft. Is het hetzelfde als die meneer zou zeggen dat alleen mensen met blond haar naar binnen mogen, en dat andere maar eerst hun haar moeten verfen om ook toegelaten te worden!? Moet ik nou echt geloven dat die vrijheid zo ver reikt?!

Doet me trouwens denken aan een jaar (of 2?) terug toen Groningen in de ban was van een zgn. Marokkaanse taxiberover. Na 3 (drie) berovingen gingen de taxi-chaffeurs gezamelijk over tot het weigeren van alle Marokkaanse mannen. Nou weet ik niet meer of het een overkoepelend taxi-organisatie, burgemeester of politie-chef het zei... Maar iemand zei dus, zo debiel als maar kan, "Ja, we kunnen er niets tegen doen. De taxi-chaffeurs mogen zelf beslissen wie ze wel of niet als klant willen." En daarmee gewoon een van de ergste soorden van racisme goedkeurde.

:kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen:

Owjah even vergeten... Uiteraard bleek de overvaller absoluut geen Marokkaan te zijn... Maar dat kwam lang niet zo erg in het nieuws als toen als toen dat het wel een Marokkaan zou zijn.

nl-x
13-07-04, 22:20
Geplaatst door Is@@c
http://reizen.kelkoo.nl/browse/b/172201/c_MAROKKO.html
Nee, flikker jij maar op

nl-x
13-07-04, 22:22
Geplaatst door 850
:fplet: Deal!

:stout: We zetten hoog in.
Als jij echt geld inzet. Wil ik het echt proberen. Sterker nog. Zullen we samen?!

nl-x
13-07-04, 22:27
Waar blijft de storm van kritiek op mij? :cheefbek:

Of is er een nieuwe thread geopend?

850
13-07-04, 22:35
Geplaatst door nl-x
Als jij echt geld inzet. Wil ik het echt proberen. Sterker nog. Zullen we samen?!

:roker: Deal!

:loog: 1 Marokkaan met een basebalcap en 1 Kaaskoppie met een rasta muts........

Dat wordt lachen :stout:

nl-x
13-07-04, 22:39
Geplaatst door 850
:roker: Deal!

:loog: 1 Marokkaan met een basebalcap en 1 Kaaskoppie met een rasta muts........

Dat wordt lachen :stout:
Hoho! Ik heb niets over rastamutsen gehoord. Ik geloof dat rastamutsendragers met hooivorken naar buiten zullen worden geprikt.

Al3arbi
13-07-04, 22:44
Geplaatst door BiL@L
Gematigden zullen uit gevoel voor rechtvaardigheid laten merken het voor de soortgenoot op te willen nemen. Terwijl dit juist een averechts effect kan opwekken. En helemaal in de anti-islamitische sfeer die over het hele Westen heen sluimert.


Word omhoog, broeder.

850
13-07-04, 22:45
Geplaatst door nl-x
Hoho! Ik heb niets over rastamutsen gehoord. Ik geloof dat rastamutsendragers met hooivorken naar buiten zullen worden geprikt.

:boer: Ik ben voorbereid.
Ik prik die obers net zo hard terug

taouanza
13-07-04, 22:47
Geplaatst door Is@@c
Mischien dat je het niet wil weten hoor, maar er is in Nederland nooit enige noemenswaardige jodenhaat geweest.

Hmmm, mischien dat de moslims het dan op z'n minst een klein beetje aan zichzelf te danken hebben?

Ach ja, verspilde moeite, mensen van de AEL cultiveren nou eenmaal het slachtofferschap.


:haha:

Orakel
13-07-04, 22:47
Geplaatst door BiL@L
Ik zie segregatie niet direct als een verlies. Maar dat heeft denk ik een beetje met mijn visie als wereldburger te maken.:)

:duim:

Edoch, segregeren of afzonderen, mnien me drabt el qra3, ie siel oe a dem.
Dit soort sujetten winnen dan en dat gun ik ze niet. "We" moeten ons niet laten knechten of wegjagen. We hoeven niet te domineren, maar we hoeven ook niet te buigen.
Dit land is net zoveel van ons als van ieder ander.

barfly
13-07-04, 23:02
Geplaatst door Orakel
:duim:

Edoch, segregeren of afzonderen, mnien me drabt el qra3, ie siel oe a dem.
Dit soort sujetten winnen dan en dat gun ik ze niet. "We" moeten ons niet laten knechten of wegjagen. We hoeven niet te domineren, maar we hoeven ook niet te buigen.
Dit land is net zoveel van ons als van ieder ander.

Mooie tekst :duim:

beachboy
13-07-04, 23:13
Er werd gesteld dat een hoofddeksel makkelijker is af te zetten dan een hoofddoek.
Ik ben het hier niet mee eens,tenslotte is dit ook 1 handeling die je moet verichtten.
Het is in een wip gebeurd.

Eet smakelijk

Afrux
13-07-04, 23:17
Ik zie dat de mensen, die hier heilig spelen en als de kippen bij discussies zijn om met wahhabistische en salafatische denkbeelden te verspreiden, voelen zich nu ineens aangesproken.

Volgens jullie mag een vrouw niet eens de deur uit zonder een man, geen rijbewijs hebben, geen eigen id, om maar een paar voorbeelden te noemen.

Zelfs in de moskee worden mannen en vrouwen gecsheiden gehouden, daar de kans uitgesloten is voor chansen... Laat staan in een restaurant waar iedereen door elkaar zit en het alcohol in overvleod is. Zij mogen niet eens daar zijn... ik dacht eerder dat jullie dit zouden aanjuichen omdat ze jullie zusters (om in jullie termen te spreken) van het rechte pad brengen..

Waarvoor dragen ze die hoofddoek dan?

A ralla yemma imchumna n imsermen weddaren.

taouanza
13-07-04, 23:21
Geplaatst door barfly
Mooie tekst :duim:

Fijn kan je dan het Marokkaanse gedeelte voor me vertalen? :hardlach:

nl-x
13-07-04, 23:39
Geplaatst door Orakel
mnien me drabt el qra3, ie siel oe a dem.
Het maakt niet uit waar je een kale slaat. Het bloed komt er toch wel uit.

kspeciaal
13-07-04, 23:54
Nadat ze een plekje hadden gezocht, kwam een serveerster op hen af die zei dat ze van de bedrijfsleider moest komen zeggen dat ze de vier vriendinnen niet mocht bedienen vanwege de huisregel 'hoofddeksels niet toegestaan'. "De serveerster verontschuldigde zich min of meer en zei dat ze zelf ook al discussie met die bedrijfsleider had gehad."
Het concrete prbleem is dus het bedienen toch? Stel: als we nou de uitdaging aan gaan en een Cola uit de automaat halen en evt een eigen broodje pakken en vervolgens een tafel bij die tent bemachtigen, dan zou ze ons daaruit moeten gooien of de eigen consumptie verzorgen . wij wiegeren te vertrekken omdat we berid zijn te consumeren en dan zou de politie aan te pas moeten komen, toch? Maar dan zou de politie ons uit de tent moeten halen op basis van een hoefdoek en niet van mijn eigen consumptie want die gooi ik weg en bied mijn excuses voor, toch? Ik denk dat je hiermee met de (hopelijk neutrale) politie erbij de zaak wel op scherp zet en dat het verhaal op zijn minste een staartje krijgt wat de nodige aandacht en publiciteit geeft aan dat probleem! Juridisch misschien niet sterk maar in elk geval efficienter dan zo'n langdurige hopeloze procedure van een Antidiscriminatie bureau!
Ben ik hier te simpel in mijn gedachtengang?

barfly
13-07-04, 23:55
Geplaatst door taouanza
Fijn kan je dan het Marokkaanse gedeelte voor me vertalen? :hardlach:

Nee, Doe eens?

850
13-07-04, 23:57
Geplaatst door kspeciaal
Het concrete prbleem is dus het bedienen toch? Stel: als we nou de uitdaging aan gaan en een Cola uit de automaat halen en evt een eigen broodje pakken en vervolgens een tafel bij die tent bemachtigen, dan zou ze ons daaruit moeten gooien of de eigen consumptie verzorgen . wij wiegeren te vertrekken omdat we berid zijn te consumeren en dan zou de politie aan te pas moeten komen, toch? Maar dan zou de politie ons uit de tent moeten halen op basis van een hoefdoek en niet van mijn eigen consumptie want die gooi ik weg en bied mijn excuses voor, toch? Ik denk dat je hiermee met de (hopelijk neutrale) politie erbij de zaak wel op scherp zet en dat het verhaal op zijn minste een staartje krijgt wat de nodige aandacht en publiciteit geeft aan dat probleem! Juridisch misschien niet sterk maar in elk geval efficienter dan zo'n langdurige hopeloze procedure van een Antidiscriminatie bureau!
Ben ik hier te simpel in mijn gedachtengang?

Nee slimpie want het is in de horeca niet ongewoon om een deurbeleid te hebben en als daar kennis is van gegeven aan de klant dan staat de klant weerloos.

Al3arbi
13-07-04, 23:57
Geplaatst door kspeciaal
Het concrete prbleem is dus het bedienen toch? Stel: als we nou de uitdaging aan gaan en een Cola uit de automaat halen en evt een eigen broodje pakken en vervolgens een tafel bij die tent bemachtigen, dan zou ze ons daaruit moeten gooien of de eigen consumptie verzorgen . wij wiegeren te vertrekken omdat we berid zijn te consumeren en dan zou de politie aan te pas moeten komen, toch? Maar dan zou de politie ons uit de tent moeten halen op basis van een hoefdoek en niet van mijn eigen consumptie want die gooi ik weg en bied mijn excuses voor, toch? Ik denk dat je hiermee met de (hopelijk neutrale) politie erbij de zaak wel op scherp zet en dat het verhaal op zijn minste een staartje krijgt wat de nodige aandacht en publiciteit geeft aan dat probleem! Juridisch misschien niet sterk maar in elk geval efficienter dan zo'n langdurige hopeloze procedure van een Antidiscriminatie bureau!
Ben ik hier te simpel in mijn gedachtengang?


Denk `t wel. Dacht namelijk ongeveer/precies hetzelfde.

taouanza
13-07-04, 23:58
Geplaatst door nl-x
Het maakt niet uit waar je een kale slaat. Het bloed komt er toch wel uit.

Wat betekent dat ook alweer?

nl-x
14-07-04, 00:04
Geplaatst door taouanza
Wat betekent dat ook alweer?
Dat letterlijk vertalen dat ging nog wel :P ... Maar begrijpen of uitleggen :S ....

nl-x
14-07-04, 00:05
Geplaatst door 850
Nee slimpie want het is in de horeca niet ongewoon om een deurbeleid te hebben en als daar kennis is van gegeven aan de klant dan staat de klant weerloos.
Lul nou toch niet zo zwak man alsof een deurbeleid boven de wet staat ofzo. Zelfs deurbeleiden moeten zich aan de wet aanpassen.

barfly
14-07-04, 00:08
Geplaatst door nl-x
Dat letterlijk vertalen dat ging nog wel :P ... Maar begrijpen of uitleggen :S ....

Maw, waar je een kale ook beschiet bloeden doet ie toch wel? :)

kspeciaal
14-07-04, 00:17
Geplaatst door 850
Nee slimpie want het is in de horeca niet ongewoon om een deurbeleid te hebben en als daar kennis is van gegeven aan de klant dan staat de klant weerloos.
Goed lezen onze orakel van NVDD! ik zei juridisch niet sterk, maar je verstigt wel de nodige aandacht op het probleem, vooral als de politie bij betrokken is! ben ook benieuwd naar hun houding in zo'n situatie met zo'n gevoelig onderwerp die erg schippert tussen wat net wel en wat net niet kan!!
Bovendien dit heeft veel van discriminatie en dat is hun JOB om dat aan te pakken!

850
14-07-04, 00:21
Geplaatst door nl-x
Lul nou toch niet zo zwak man alsof een deurbeleid boven de wet staat ofzo. Zelfs deurbeleiden moeten zich aan de wet aanpassen.

Ga jij met je baseball cap maar naar een sjiek restaurant. Je komt er niet in. Net zo als je bij andere restaurants een stropdas of das moet dragen. Of geen gympen in een dicotheek.
Is niks geks aan. Deurbeleid is niet ongewoon hoor.
Er gelijk van alles achter gaan zoeken is ietwat overdreven......

850
14-07-04, 00:25
Geplaatst door kspeciaal

Bovendien dit heeft veel van discriminatie en dat is hun JOB om dat aan te pakken!

Test het uit! Ga erheen met een pet of muts op en kijk of je bediend wordt. Zo ja, dan kun je spreken van selectief deurbeleid. Zo nee, heb je pech gehad en kun je naar 1 vd 800 andere eet/drinkgelegenheden in Den Haag.

:fpetaf:

Bofko
14-07-04, 00:27
Geplaatst door 850
Test het uit! Ga erheen met een pet of muts op en kijk of je bediend wordt. Zo ja, dan kun je spreken van selectief deurbeleid. Zo nee, heb je pech gehad en kun je naar 1 vd 800 andere eet/drinkgelegenheden in Den Haag.

:fpetaf:

:duim: Jij bent ondiscriminineerbaar !

Al3arbi
14-07-04, 00:27
Ach, I wonder, wat zou er gebeuren als de dames met `n doekkie en masse naar die club zouden gaan. Maar ja, Du Haeg is hoedanook toch kut.

Al3arbi
14-07-04, 00:28
Geplaatst door Bofko
:duim: Jij bent ondiscriminineerbaar !


Dat heb je als meelo.. eeh Wereldburger. Dan hoor je altijd bij de dominante groep. 850 in Nazi-Duitsland. Brrrrrr. Kippevel.

850
14-07-04, 00:34
Geplaatst door Bofko
:duim: Jij bent ondiscriminineerbaar !

Valt wel mee. Maar ik vermoed dat sommige hier graag over elk klein kruimeltje willen struikelen...........

Bofko
14-07-04, 00:34
Geplaatst door Al3arbi
Dat heb je als meelo.. eeh Wereldburger. Dan hoor je altijd bij de dominante groep. 850 in Nazi-Duitsland. Brrrrrr. Kippevel.

Helaas al3arbi we zullen het het toch moeten hebben van kritische wereldburgers. Die zijn het tegenovergestelde van Nazi-Duitsers.

MokroMike
14-07-04, 00:39
en ik draag geen hoofddoek.......dus hoef me gelukkig niet druk te maken.

en die lounge....daar kom ik toch nooit dus het maakt mij helemaal niets uit.

en vrouwen die daar wel naar toe gaan met een hoofddoek...dat is toch haram.

en ze hebben het echt niet alleen op hoofddoeken gemunt....het geldt toch voor alle hoofddeksels

en de wet geeft horeca de ruimte voor een deurbeleid...dus er valt juridisch toch niets tegen te doen



kom op mensen...wie kan deze lijst met smoesje om geen poot uit te steken aanvullen, dan kunnen we het allemaal stilletjes voorbij laten gaan zonder dat ons geweten gaat knagen

Al3arbi
14-07-04, 00:43
Geplaatst door Bofko
Helaas al3arbi we zullen het het toch moeten hebben van kritische wereldburgers. Die zijn het tegenovergestelde van Nazi-Duitsers.


Wie heeft het hier over Kritische wereldburgers?

Bofko
14-07-04, 00:49
Geplaatst door Al3arbi
Wie heeft het hier over Kritische wereldburgers?

Ik. :nerveus:

Abdul Karim
14-07-04, 00:54
Geplaatst door nl-x
Ik durf te wedden dat ik er met mn baseball capje moeiteloos binnenkom en geserveerd word.

Het is ronduit absurdistisch te stellen dat de cafe-eigenaar het zelf te beslissen heeft. Is het hetzelfde als die meneer zou zeggen dat alleen mensen met blond haar naar binnen mogen, en dat andere maar eerst hun haar moeten verfen om ook toegelaten te worden!? Moet ik nou echt geloven dat die vrijheid zo ver reikt?!

Doet me trouwens denken aan een jaar (of 2?) terug toen Groningen in de ban was van een zgn. Marokkaanse taxiberover. Na 3 (drie) berovingen gingen de taxi-chaffeurs gezamelijk over tot het weigeren van alle Marokkaanse mannen. Nou weet ik niet meer of het een overkoepelend taxi-organisatie, burgemeester of politie-chef het zei... Maar iemand zei dus, zo debiel als maar kan, "Ja, we kunnen er niets tegen doen. De taxi-chaffeurs mogen zelf beslissen wie ze wel of niet als klant willen." En daarmee gewoon een van de ergste soorden van racisme goedkeurde.

:kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen:

En het 'grappige' is dat het achteraf helemaal géén Marokkaan bleek te zijn

Abdul Karim
14-07-04, 00:57
Geplaatst door nl-x
Owjah even vergeten... Uiteraard bleek de overvaller absoluut geen Marokkaan te zijn... Maar dat kwam lang niet zo erg in het nieuws als toen als toen dat het wel een Marokkaan zou zijn.

:D je was me al voor zie ik

Ron Haleber
14-07-04, 08:19
Geplaatst door Abdul Karim
:D je was me al voor zie ik

We zullen jou altijd vóórblijven. Al Tawheed loopt nog 1400 jaar achter, dat is niet meer in te halen! :schrik:

Mark
14-07-04, 08:22
Geplaatst door BiL@L
Zelfs na het vernemen van dit bericht?
:(

Ik heb er ooit eens gegeten, dit bericht wordt gisteren geplaatst ;)

wat denk je zelf?

:cool:

Mark
14-07-04, 08:24
Geplaatst door ZbaqZbaq
waarom zo scheinheilg doen...

ze zullen vast nog een oud bordje bij opa vinden met "Voor Joden Verboden"

even aanpassen en klaar is kees

Vooruit dan, sinds de AEL nu ook niet-arabieren toelaat mag je dit roepen ;)

Mark
14-07-04, 08:28
Geplaatst door Is@@c
Ja NL-X, de vrijheid reikt zo ver. Iedereen heeft het recht om een bepaalde dress-code voor te schrijven. Bij ons op school moest ook iedereen z'n hoofddeksel afdoen.
Als die man alleen blonde mensen binnen wil laten is dat zijn goed recht. Hij zal alleen wel zo failliet zijn.

Nou blonde mensen alleen toelaten is wel wat anders, dat kun je niet zomaar doen.

Wat betreft het niet toelaten van hoofddeksels, nogal sneu om het zo hard dan toe te passen. Hoewel in het nachtleven er ook keihard op uiterlijk en kleiding gediscrimineerd wordt. Maar die lounge.. wie denken ze dat ze zijn, heeft Langenbach die tent overgenomen ofzo, wat een arrogantie..

Joepie
14-07-04, 08:48
Geplaatst door BiL@L
En wat hebben we vandaag geleerd?

Alle Nederlanders boycotten die er anti-islamitisch uit zien...

En we weten al volgens de laatste peilingen dat heel veel Nederlanders dat zijn...

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/images/smilies/coolgleamA.gif

over arrogantie gesproken.... Hoezo stigmatiserend ? vind het ook op worst slaan dat er geen hoofddoekjes in die gelegenheid zijn toegestaan, maar omdaar weer alle nederlanders van te beschuldigen.... is net zoiets als alle moslims als terroristen bestempelen.

Joepie
14-07-04, 08:52
Geplaatst door BiL@L
Die draag ik al iedere winter, je moest eens weten wat voor blikken ik toegeworpen krijg.
:D

Vooral ook omdat ik hem als halve niqaab draag wanneer het heel koud is.

Maar even to the point. Als dit geen sterke signaal is dat we gewoon plannen moeten maken om te segregeren dan weet ik het ook niet meer hoor...
verveeld

is het me niet waard.... laat maar

De Autochtoon
14-07-04, 08:52
Geplaatst door Mark
Nou blonde mensen alleen toelaten is wel wat anders, dat kun je niet zomaar doen.


Hoezo niet? Ik mag toch ook een club beginnen voor mensen met een snor? Of een vereniging voor hermafrodieten?

Joepie
14-07-04, 08:55
Geplaatst door ZbaqZbaq
waarom zo scheinheilg doen...

ze zullen vast nog een oud bordje bij opa vinden met "Voor Joden Verboden"

even aanpassen en klaar is kees

Nee dat is verboden aangezien dit puur rascisme is , net zoals de tekst: verboden voor moslims.

Hoofdeskels zijn daar blijkbaar niet toegestaan, simpel.

Simon
14-07-04, 08:59
De enige foto van een kok die ik op hun site kan vinden toont inderdaad iemand zonder hoofddeksel. Terwijl het volgens mij verplicht is om een hoofddeksel te dragen als kok. Het lijkt mij in ieder geval wel zo hygiënisch.

Ik ben benieuwd wat ze zeggen als de koningin met hoofddeksel op binnen komt. Sorry we kunnen u niet bedienen want u draagt een hoofddeksel?

Joepie
14-07-04, 09:05
Geplaatst door Simon
De enige foto van een kok die ik op hun site kan vinden toont inderdaad iemand zonder hoofddeksel. Terwijl het volgens mij verplicht is om een hoofddeksel te dragen als kok. Het lijkt mij in ieder geval wel zo hygiënisch.

Ik ben benieuwd wat ze zeggen als de koningin met hoofddeksel op binnen komt. Sorry we kunnen u niet bedienen want u draagt een hoofddeksel?

dan maken ze een uitzondering.... aangezien zij niet een gewone burger is duh.

Mill
14-07-04, 09:12
Geplaatst door BiL@L
[B]Lang leve de tolerantie, de pluriformiteit, de godsdienstvrijheid, de verdraagzaamheid en de gelijkheid.
:duim:

Als jij het voor het zeggen had, dan zouden we pas zien wat tolerantie, pluriformiteit, godsdienstvrijheid, verdraagzaamheid en gelijkheid betekenen! Toch? :)

Simon
14-07-04, 09:12
Geplaatst door Joepie
dan maken ze een uitzondering.... aangezien zij niet een gewone burger is duh.

Nu ja dat je in een sjiekere gelegenheid bepaalde hoofddeksel weigert (zoals honkbalpetten) kan ik mij best voorstellen. Maar ik denk niet dat ze het verbod op hoofddoekjes nog lang kunnen handhaven.
Overigens liepen sjieke haagse dames er vroeger ongeveer zo bij:

http://nl.wikipedia.org/upload/f/fc/Moden1912.jpg

Yasmeen
14-07-04, 09:37
Het afzetten van hoofddeksels hoort voor mannen alleen te gelden. Dit is namelijk ingebed in de westerse cultuur :) de man zet zijn hoed af ter begroeting, of als teken van respect tegen over degene die hij groet, en ook in gezelschap (binnenshuis) hoort hij een onbedekt hoofd te hebben. Maar de vrouw hoeft dit NIET....aldus het westen :D Dus....

Joepie
14-07-04, 09:37
Geplaatst door Simon
Nu ja dat je in een sjiekere gelegenheid bepaalde hoofddeksel weigert (zoals honkbalpetten) kan ik mij best voorstellen. Maar ik denk niet dat ze het verbod op hoofddoekjes nog lang kunnen handhaven.
Overigens liepen sjieke haagse dames er vroeger ongeveer zo bij:

http://nl.wikipedia.org/upload/f/fc/Moden1912.jpg

ja was en is geen uiterlijke uiting van godsdient... wat wel het geval is bij hoofddoekjes.

Mark
14-07-04, 09:38
Haags restaurant weert hoofddoek

Bron: Algemeen Dagblad



De Commissie Gelijke Behandeling onderzoekt of restaurant 'De Haagse Lounge' uit de hofstad geen discriminerende regels aan zijn klanten oplegt. Het restaurant accepteert geen hoofddeksels en dus ook geen vrouwen met een hoofddoek. En juist dat laatste levert klachten op: tien ontving de commissie er tot nu toe.

Bedrijfsleider Mike Crooy van het restaurant vindt niet dat de huisregels discriminerend zijn: ''In het Amstelhotel moeten bezoekers een colbertje aan, wij vinden hoofddeksels niet bij onze zaak passen. Iedereen is vrij om zijn eigen huisregels te bepalen. De regels hangen aan de deur''.

Volgens Crooy doen sommige vrouwen hun hoofddoek af als ze horen dat het dragen daarvan binnen niet gewenst is. Anderen worden boos. Blijft de hoofddoekdraagster zitten, dan wordt zij niet bediend.

Mill
14-07-04, 09:42
Toen ik lang haar had kwam ik overigens ook nergens in. Heb toen geprobeerd te segregeren met m'n paardestaartbroeders. Niet gelukt door interne verdeeldheid. :(

sienia
14-07-04, 09:53
Geplaatst door Mill
Toen ik lang haar had kwam ik overigens ook nergens in. Heb toen geprobeerd te segregeren met m'n paardestaartbroeders. Niet gelukt door interne verdeeldheid. :(

Zeker van die paardestaartmannen die ter plekke hun staart er af knipten.

Mark
14-07-04, 09:58
Geplaatst door sienia
Zeker van die paardestaartmannen die ter plekke hun staart er af knipten.

vroeger waren paardestaart dragers nog hardcore. we waren toen underground.

nu heb je veel paardestaart meelopers, daar kan je niet op bouwen, die waren er vroeger niet bij... en daar herinneren we ze elke dag aan.

:fparty:

Joepie
14-07-04, 10:01
Geplaatst door Mark
vroeger waren paardestaart dragers nog hardcore. we waren toen underground.

nu heb je veel paardestaart meelopers, daar kan je niet op bouwen, die waren er vroeger niet bij... en daar herinneren we ze elke dag aan.

:fparty:

ik ben ook een paardestaartbroeder geweest. Ik kwam nergens in zonder dat ik gefoulieerd werd, maar ik was ook wel lijp.

Mark
14-07-04, 10:03
Geplaatst door Joepie
ik ben ook een paardestaartbroeder geweest. Ik kwam nergens in zonder dat ik gefoulieerd werd, maar ik was ook wel lijp.

Lijp zijn is vereiste nummer 1 als paardestaart drager. biraat

Als ik niet gefouilleerd wordt ben ik beledigd!

David
14-07-04, 10:05
Geplaatst door Mark
Bedrijfsleider Mike Crooy: ''In het Amstelhotel moeten bezoekers een colbertje aan''.




Nonsens. Nooit iets van gemerkt.

Mill
14-07-04, 10:07
Geplaatst door Mark
Lijp zijn is vereiste nummer 1 als paardestaart drager. biraat

Als ik niet gefouilleerd wordt ben ik beledigd!

Heb je nog steeds lang haar?! En zo ja, is dat omdat je door de hetze tegen langharigen juist steeds dichter bij de pure paardestaartbroederschap wil staan?

Ik heb het afgeknipt (echt waar). :huil: Gezwicht voor de hypocriete assimilatiedruk...

nard
14-07-04, 10:10
Die paardestaarten zijn zooo 1978 ........

Yasmeen
14-07-04, 10:12
Geplaatst door Mill
Heb je nog steeds lang haar?! En zo ja, is dat omdat je door de hetze tegen langharigen juist steeds dichter bij de pure paardestaartbroederschap wil staan?

Ik heb het afgeknipt (echt waar). :huil: Gezwicht voor de hypocriete assimilatiedruk...

zwakkeling....

Mark
14-07-04, 10:13
Geplaatst door Mill
Heb je nog steeds lang haar?! En zo ja, is dat omdat je door de hetze tegen langharigen juist steeds dichter bij de pure paardestaartbroederschap wil staan?

Ik heb het afgeknipt (echt waar). :huil: Gezwicht voor de hypocriete assimilatiedruk...

Ik ben gedwongen door de hypocriete, westerse, imperialistische, koloniale, onderdrukkende, racistische, satanische, zionistische, autochtone, criminele, frauderende, leugenachtige vrijmetselaars om mijn staart af te knippen.

Simon
14-07-04, 10:13
Geplaatst door Joepie
ja was en is geen uiterlijke uiting van godsdient... wat wel het geval is bij hoofddoekjes.

oh ja, dus jij denkt dat ze daar ook keppeltjes weigeren ? Nou ik weet wel zeker van niet.

Mark
14-07-04, 10:14
maar met mijn kale kop kom ik weer nergens binnen, ken juh naagaaaan

Mill
14-07-04, 10:14
Geplaatst door Yasmeen
zwakkeling....

Yep. Ik zie er nu wel beter uit, afgemeten aan vrouwelijke belangstelling. :)

Mark
14-07-04, 10:16
Ik krijg juist te horen dat ik beter mijn haar voor mijn gezicht had kunnen laten hangen :hihi:

Mill
14-07-04, 10:17
Geplaatst door Simon
oh ja, dus jij denkt dat ze daar ook keppeltjes weigeren ? Nou ik weet wel zeker van niet.

Als dat zo is, dan is die Mike een vuile klootzak.

Het lijkt me nogal simpel. Als hard kan worden gemaakt, bijvoorbeel met verklaringen van personeel, dat die manager het verbod alleen maar voert met als doel het weren van hoofddoeken, dan is het een asshole en moet 'ie aan de schandpaal.

Als, daarentegen, blijkt dat het daadwerkelijk gaat om een dresscode van geen hoofddeksels, zonder antihoofddoek-bijbedoelingen, en zonder uitzonderingen voor keppels e.d., dan is er niets aan de hand.

Yasmeen
14-07-04, 10:20
Geplaatst door Mill
Yep. Ik zie er nu wel beter uit, afgemeten aan vrouwelijke belangstelling. :)

:D Metro

Mill
14-07-04, 10:23
Geplaatst door Yasmeen
:D Metro

Ze moeten die metro's head first van hoge gebouwen gooien, vooral als ze penalties missen. :student:

Yasmeen
14-07-04, 10:25
Geplaatst door Mill
Ze moeten die metro's head first van hoge gebouwen gooien, vooral als ze penalties missen. :student:

nee joh, van mij mogen ze er best wezen, alleen moeten ze zich niet al te snel vermenigvuldigen...heb geen zin in de rij te gaan staan voor mijn scrubgel en haarmaskertjes......

Mill
14-07-04, 10:27
Geplaatst door Yasmeen
nee joh, van mij mogen ze er best wezen, alleen moeten ze zich niet al te snel vermenigvuldigen...heb geen zin in de rij te gaan staan voor mijn scrubgel en haarmaskertjes......

:haha:

stiekem ben ik er ook wel eentje, van donderdag tot zaterdag dan...

Mark
14-07-04, 10:28
Geplaatst door Mill
:haha:

stiekem ben ik er ook wel eentje, van donderdag tot zaterdag dan...

:dood:

Mill
14-07-04, 10:31
Geplaatst door Mark
:dood:

Een gematigde he, een gematigde. :argwaan:

Yasmeen
14-07-04, 10:32
Geplaatst door Mill
:haha:

stiekem ben ik er ook wel eentje, van donderdag tot zaterdag dan...

waarom stiekem?? Gooi het eruit! Vertel het de wereld! Geen schaamte om een beetje creme hoor ;)

Mark
14-07-04, 10:33
Geplaatst door Mill
Een gematigde he, een gematigde. :argwaan:

Of is dit weer zo'n opmerking om de echte metro's uit de kast te lokken om ze uit te lachen? :stout:

Mill
14-07-04, 10:35
Geplaatst door Mark
Of is dit weer zo'n opmerking om de echte metro's uit de kast te lokken om ze uit te lachen? :stout:

Ehhh, I wanna talk to my lawyer.

taouanza
14-07-04, 10:58
Ik vind het een geweldig idee verbod op hoofddoeken ook in de commerciele instellingen. Dat wordt een rage zometeen kan je nergens terecht als gesluierde vrouw. Nou daar zullen altijd weer mensen zijn die dat als een gat in de markt zien en gelegenheden openen speciaal voor moslims. En dan kan de horeca weer gaan janken dat ze omzet mislopen. Zoals bij uitgangsgelegenheden.:duim:

Joepie
14-07-04, 11:03
Geplaatst door Simon
oh ja, dus jij denkt dat ze daar ook keppeltjes weigeren ? Nou ik weet wel zeker van niet.

Die dienen ze dan ook te weigeren. Anders krijg je idd de inruk dat ze gewoon moslims willen weren en dat is iets wat idd. niet kan. DUS: ik denk dat een keppeltje ook niet is toegestaan.... of spreek je uit ervaring?

Joepie
14-07-04, 11:04
Geplaatst door taouanza
Ik vind het een geweldig idee verbod op hoofddoeken ook in de commerciele instellingen. Dat wordt een rage zometeen kan je nergens terecht als gesluierde vrouw. Nou daar zullen altijd weer mensen zijn die dat als een gat in de markt zien en gelegenheden openen speciaal voor moslims. En dan kan de horeca weer gaan janken dat ze omzet mislopen. Zoals bij uitgangsgelegenheden.:duim:

nah, die kunnen ze wel missen aangezien ze niet zuipen.

taouanza
14-07-04, 11:08
Geplaatst door taouanza
Ik vind het een geweldig idee verbod op hoofddoeken ook in de commerciele instellingen. Dat wordt een rage zometeen kan je nergens terecht als gesluierde vrouw. Nou daar zullen altijd weer mensen zijn die dat als een gat in de markt zien en gelegenheden openen speciaal voor moslims. En dan kan de horeca weer gaan janken dat ze omzet mislopen. Zoals bij uitgangsgelegenheden.:duim:

Het is een enorme stimulans voor moslims om te gaan ondernemen binnen de eigen gemeenschap.
What doesn't kill you makes you stronger!

Mill
14-07-04, 11:11
Geplaatst door taouanza
Het is een enorme stimulans voor moslims om te gaan ondernemen binnen de eigen gemeenschap.
What doesn't kill you makes you stronger!

Het is toch nog helemaal niet vastgesteld of de Haagse Lounge gewoon een eerlijk geen-hoofddekselbeleid voert, of een laagbijdegronds antihoofddoekenbeleid? Lijkt me niet onbelangrijk, voordat je oproept tot La Revolucion.

taouanza
14-07-04, 11:14
Geplaatst door Mill
Het is toch nog helemaal niet vastgesteld of de Haagse Lounge gewoon een eerlijk geen-hoofddekselbeleid voert, of een laagbijdegronds antihoofddoekenbeleid? Lijkt me niet onbelangrijk, voordat je oproept tot La Revolucion.

Whatever ze mogen er niet in wat de reden ook mag zijn.

Ze mogen niet studeren ze mogen niet werken ze mogen nu ook niet meer uitgaan.Ja hoor ze worden door de islam onderdrukt. OMG hoe lang kunnen zie bullshit nou vertellen?!

In Europa ben je vrij om NIET jezelf te zijn.

Mill
14-07-04, 11:16
Geplaatst door taouanza
Whatever ze mogen er niet in wat de reden ook mag zijn.

Ik ben ook zo vaak geweigerd bij tenten.


Ze mogen niet studeren

Bron?


ze mogen niet werken

Bron?

taouanza
14-07-04, 11:20
Geplaatst door Mill
Ik ben ook zo vaak geweigerd bij tenten.



Bron?



Bron?

Wat er is kan nog komen. Zoals het nu gaat met die hetze tegen gesluierde moslimas.

Joepie
14-07-04, 11:21
Geplaatst door taouanza
Whatever ze mogen er niet in wat de reden ook mag zijn.

Ze mogen niet studeren ze mogen niet werken ze mogen nu ook niet meer uitgaan.Ja hoor ze worden door de islam onderdrukt. OMG hoe lang kunnen zie bullshit nou vertellen?!

In Europa ben je vrij om NIET jezelf te zijn.

1) ze mogen wel studeren (zelfs met hoofddoek)
2) ze mogen wel uitgaan (mits het geen groepje van 15 marokaanse agressieve jongetjes zijn).
3) Ze worden door niemand anders onderdrukt dan de eigen gemaakte keuzes.
4)Ze mogen ook gaan werken.

Wat zit je jezelf nu wijs te maken?

Ikzelf heb geen problemen met het dragen van hoofddoekjes, afgezien dat een moslim in die gewaarwording een openbare publieke functie bekleedt. Ik ken genoeg moslimvrouwen die echt geen hoofddoekje nodig hebben om zich volwaardig te voelen met als uitgangspunt de islam.

taouanza
14-07-04, 11:24
Geplaatst door Joepie
1) ze mogen wel studeren (zelfs met hoofddoek)
2) ze mogen wel uitgaan (mits het geen groepje van 15 marokaanse agressieve jongetjes zijn).
3) Ze worden door niemand anders onderdrukt dan de eigen gemaakte keuzes.
4)Ze mogen ook gaan werken.

Wat zit je jezelf nu wijs te maken?

Ikzelf heb geen problemen met het dragen van hoofddoekjes, afgezien dat een moslim in die gewaarwording een openbare publieke functie bekleedt. Ik ken genoeg moslimvrouwen die echt geen hoofddoekje nodig hebben om zich volwaardig te voelen met als uitgangspunt de islam.

Blablablabla sinds wanneer bepaal jij of iemand zich volwaardig moslim kan voelen of niet?

Met andere woorden ik heb geen moeite met schoonmaaksters met een hoofddoek. Wat tof van je zeg?!:moe:

Joepie
14-07-04, 11:31
Geplaatst door taouanza
Blablablabla sinds wanneer bepaal jij of iemand zich volwaardig moslim kan voelen of niet?

Ik bepaal dat niet, ik geef alleen maar diverse ervaringen weer (DUH!!!)
maar dat sommigen dat helemaal van hun hoofddoekje laten afhangen, blijkbaar?



Geplaatst door taouanza

Met andere woorden ik heb geen moeite met schoonmaaksters met een hoofddoek. Wat tof van je zeg?!:moe:


Nee idd. daar heb ik geen problemen mee!! eveneens als de hoogste baas van de ING bank, maar heb wel problemen als een gesluierde vrouw: Politieagente, Lerares, Rechter, Advocaat, of medewerker loketten sociale dienst aangezien dat openbare publieke functies zijn.

Tijn
14-07-04, 11:34
Wat is dat toch met dat doekie?.......een beetje bank doet `t niet zonder rente......daar hoor je "niemand" over.

Zo zijn er wel meer geboden waar veel Moslims zich niet echt druk over maken, denk bijvoorbeeld aan oordelen, gezond met je lichaam omgaan (roken/overgewicht), bedriegen, je actief inzetten voor de samenleving, of zelfs maar de 5 zuilen.....moet een Moslim natuurlijk ook lekker zelf uitmaken.....Maar waarom wel allemaal op de achterste poten als er in 1 toko hoofddeksels worden geweigerd?

Persoonlijk vind ik "geen hoofddeksels, hoofddoeken uitgezonderd" nou ook geen toonbeeld van gelijke behandeling.
Daarnaast lijkt me de toetsing van religieuze regels erg lastig, de ene Moslim ziet de hoofddoek namelijk helemaal niet als verplicht, een ander wel en een derde schuift niet zonder een burqa aan tafel...

taouanza
14-07-04, 11:37
Geplaatst door Tijn
Wat is dat toch met dat doekie?.......een beetje bank doet `t niet zonder rente......daar hoor je "niemand" over.

Zo zijn er wel meer geboden waar veel Moslims zich niet echt druk over maken, denk bijvoorbeeld aan oordelen, gezond met je lichaam omgaan (roken/overgewicht), bedriegen, je actief inzetten voor de samenleving, of zelfs maar de 5 zuilen.....moet een Moslim natuurlijk ook lekker zelf uitmaken.....Maar waarom wel allemaal op de achterste poten als er in 1 toko hoofddeksels worden geweigerd?

Persoonlijk vind ik "geen hoofddeksels, hoofddoeken uitgezonderd" nou ook geen toonbeeld van gelijke behandeling.
Daarnaast lijkt me de toetsing van religieuze regels erg lastig, de ene Moslim ziet de hoofddoek namelijk helemaal niet als verplicht, een ander wel en een derde schuift niet zonder een burqa aan tafel...

Vervelend he dat al die moslims niet in het zelfde hokje passen?!:maf:

Tijn
14-07-04, 11:39
Geplaatst door taouanza
Vervelend he dat al die moslims niet in het zelfde hokje passen?!:maf:

Leg eens ff uit...

taouanza
14-07-04, 11:39
Geplaatst door Tijn
Leg eens ff uit...


:moe:

Tijn
14-07-04, 11:42
Geplaatst door taouanza
:moe:

thanks :koppel:





ff zereneus...is dat echt teveel gevraagd?

Joepie
14-07-04, 11:42
Geplaatst door Tijn
Wat is dat toch met dat doekie?.......een beetje bank doet `t niet zonder rente......daar hoor je "niemand" over.

Zo zijn er wel meer geboden waar veel Moslims zich niet echt druk over maken, denk bijvoorbeeld aan oordelen, gezond met je lichaam omgaan (roken/overgewicht), bedriegen, je actief inzetten voor de samenleving, of zelfs maar de 5 zuilen.....moet een Moslim natuurlijk ook lekker zelf uitmaken.....Maar waarom wel allemaal op de achterste poten als er in 1 toko hoofddeksels worden geweigerd?]

Ik kan het niet beter uitdrukken!


Geplaatst door Tijn
[B]Persoonlijk vind ik "geen hoofddeksels, hoofddoeken uitgezonderd" nou ook geen toonbeeld van gelijke behandeling.
Daarnaast lijkt me de toetsing van religieuze regels erg lastig, de ene Moslim ziet de hoofddoek namelijk helemaal niet als verplicht, een ander wel en een derde schuift niet zonder een burqa aan tafel...

idd geoorloofd als deurbeleid: zal zijn: geen hoofdDEKSELS dus ongeacht welk geloof, smaak of trend je in verkeert :)
Het tweede punt nl. over de toetsing lijkt me idd erg moeilijk, maar een persoon zal naar mijn mening altijd vrij zijn dit thuis uit te voeren indien hij/zij dat wil.

taouanza
14-07-04, 11:46
Geplaatst door Joepie
Ik kan het niet beter uitdrukken!



idd geoorloofd als deurbeleid: zal zijn: geen hoofdDEKSELS dus ongeacht welk geloof, smaak of trend je in verkeert :)
Het tweede punt nl. over de toetsing lijkt me idd erg moeilijk, maar een persoon zal naar mijn mening altijd vrij zijn dit thuis uit te voeren indien hij/zij dat wil.


Je hebt gelijk:Vrouwen moeten gewoon thuis blijven ze hebben nikst te zoeken op straat. Thuis achter het fornuis heeft niemand last van hun hoofddoekjes.:duim:

Joepie
14-07-04, 11:50
Geplaatst door taouanza
Je hebt gelijk:Vrouwen moeten gewoon thuis blijven ze hebben nikst te zoeken op straat. Thuis achter het fornuis heeft niemand last van hun hoofddoekjes.:duim:

mijn replies over een moslimvrouw als baas van de ING heb je zeker niet gezien he?
sorry ik ga er niet meer op in.... wat een achterlijke replies geef je de hele tijd. Zit je hoofddoekje te strak?

taouanza
14-07-04, 11:52
Geplaatst door Joepie
mijn replies over een moslimvrouw als baas van de ING heb je zeker niet gezien he?
sorry ik ga er niet meer op in.... wat een achterlijke replies geef je de hele tijd. Zit je hooddoekje te strak?

Is de baas van de ING een moslimvrouw?

Joepie
14-07-04, 11:56
Geplaatst door taouanza
Is de baas van de ING een moslimvrouw?

nee dat niet, maar wat mij betreft mag dat morgen gebeuren.... prima toch!!

Je gelooft het zelf misschien niet maar ik "beoordeel" de mens niet op geloof, geslacht of huidskleur. Je probeert me als een achterlijke dombo neer te zetten maar pak me aub op mijn woorden, niet op jouw eigen interpetaties.

sienia
14-07-04, 11:56
Dame met hoofddoek is alleen principieel als het om de hoofddoek gaat. Als het gaat om je niet in de buurt te begeven van alcohol lapt ze de regels aan dr laars. Eigenlijk zouden alle moslims uit die tent moeten worden gegooid.

taouanza
14-07-04, 11:57
Geplaatst door Joepie
nee dat niet, maar wat mij betreft mag dat morgen gebeuren.... prima toch!!

Je gelooft het zelf misschien niet maar ik "beoordeel" de mens niet op geloof, geslacht of huidskleur. Je probeert me als een achterlijke dombo neer te zetten maar pak me aub op mijn woorden, niet op jouw eigen interpetaties.

Met hoofddoek?

Mark
14-07-04, 11:58
niet je zusters zo verraden he Sienia ;)

taouanza
14-07-04, 11:58
Geplaatst door sienia
Dame met hoofddoek is alleen principieel als het om de hoofddoek gaat. Als het gaat om je niet in de buurt te begeven van alcohol lapt ze de regels aan dr laars. Eigenlijk zouden alle moslims uit die tent moeten worden gegooid.

:D :jeweetog: :gniffel: :jeweetog: :D :gniffel: :jeweetog: :D :gniffel: :jeweetog: :D :gniffel: :jeweetog: :D :gniffel: :jeweetog: :D :gniffel: :jeweetog: :melig: :gniffel: :jeweetog: :melig: :gniffel: :jeweetog: :melig: :D

Simon
14-07-04, 11:58
Geplaatst door Joepie
Die dienen ze dan ook te weigeren. Anders krijg je idd de inruk dat ze gewoon moslims willen weren en dat is iets wat idd. niet kan. DUS: ik denk dat een keppeltje ook niet is toegestaan.... of spreek je uit ervaring?


Nee, en ik woon niet in Den Haag dus ik kan het ook niet uitproberen. Ik heb trouwens ook geen keppeltje.

Kan iemand er even koffie gaan drinken met een keppeltje op?

nl-x
14-07-04, 12:03
Geplaatst door Joepie
ja was en is geen uiterlijke uiting van godsdient... wat wel het geval is bij hoofddoekjes.
Ik dacht juist dat godsdienst hier niet van belang was volgens jou. :moe:

Wat is het nou, het een of het ander?

Tijn
14-07-04, 12:05
Geplaatst door taouanza
Vervelend he dat al die moslims niet in het zelfde hokje passen?!:maf:

Hey Taouanza.....Deze malloot hoopt eigenlijk nog op een antwoord :(



Wabedoeloe met bovenstaande opmerking?

taouanza
14-07-04, 12:07
Geplaatst door Tijn
Hey Taouanza.....Deze malloot hoopt eigenlijk nog op een antwoord :(



Wabedoeloe met bovenstaande opmerking?

Nou het lijkt of je het vreemd vind dat moslims verschillend kunnen denken.:moe:

Tijn
14-07-04, 12:10
Geplaatst door taouanza
Nou het lijkt of je het vreemd vind dat moslims verschillend kunnen denken.:moe:


waar zie je me voor aan? :boogjes:

Kzeg alleen dat `t erg lastig is om rekening te houden met regels die nogal kunnen schommelen.....wil je regels handhaven, dan ist wel prettig als ze duidelijk zijn :wink:

taouanza
14-07-04, 12:13
Geplaatst door Tijn
waar zie je me voor aan? :boogjes:

Kzeg alleen dat `t erg lastig is om rekening te houden met regels die nogal kunnen schommelen.....wil je regels handhaven, dan ist wel prettig als ze duidelijk zijn :wink:

:moe:

Dus alle moslims moeten in een hok zodat jij overzicht krijgt?
Vervelend he dat ze dat niet doen?:moe:

nard
14-07-04, 12:19
Geplaatst door Simon
Nee, en ik woon niet in Den Haag dus ik kan het ook niet uitproberen. Ik heb trouwens ook geen keppeltje.

Kan iemand er even koffie gaan drinken met een keppeltje op?


Ik heb gisteren nog een keppeltje opgehad.

Eén keer raden waar ik geweest ben ....


;)

Mark
14-07-04, 12:20
Geplaatst door nard
Ik heb gisteren nog een keppeltje opgehad.

Eén keer raden waar ik geweest ben ....


;)

Ik zag je in ieder geval niet bij de jaarvergadering van de satanische zionisten :(

Joepie
14-07-04, 12:22
Geplaatst door nl-x
Ik dacht juist dat godsdienst hier niet van belang was volgens jou. :moe:

Wat is het nou, het een of het ander?

Nee dat was even bedoeld dat die vergelijking hier niet opgaat.... een pastoor met een mijter kan wel opgaan als vergelijking. Dat was mijn bedoeling met die reply.

Over de kwestie:
Als ze een dresscode hanteren dan is dat iets anders dan het weigeren van hoofddoekjes. Als iemand met een mijter eeen muts over de oren of keppeltje wel naar binnen mag is er sprake van reinste discriminatie.

ik kan het wel verder duwen: Dresscode: Geen godsdientige uiterlijk vertoon toegestaan alsmede hoofddeksels. Daarnaast zijn sprotschoenen verboden (maar nu gaan we de gabbers discrimineren?)

nard
14-07-04, 12:23
Geplaatst door Mark
Ik zag je in ieder geval niet bij de jaarvergadering van de satanische zionisten :(


Nee, dat zijn van die vrééémde jongens, dat gaat mij nog een paar stappen tever....

Die gehoornde keppeltjes enzo.
Strange...

:stout:

Simon
14-07-04, 12:24
Geplaatst door nard
Ik heb gisteren nog een keppeltje opgehad.

Eén keer raden waar ik geweest ben ....


;)

Mail even naar [email protected] om te vragen of het klopt dat je met een hoofddeksel niet binnenkomt gezien het feit dat je een keppeltje draagt en binnenkort met 20 man wil komen eten bij hun.

:)

nard
14-07-04, 12:24
Geplaatst door sjeng
WAAR BLIJFT ONZE CONTRIBUTIE MARK?!?!?!?!??!!??
ARTIKEL 4 LID C STELT DUIDELIJK DAT DE ASPIRANT SATANISTISCHE ZIONIST TEN MINSTE 2 CHRISTEN MAAGDEN MOET OVERHANDIGEN AAN HET DAGELIJKS BESTUUR!


Geen moslim-maagden?

taouanza
14-07-04, 12:25
Geplaatst door nard
Ik heb gisteren nog een keppeltje opgehad.

Eén keer raden waar ik geweest ben ....


;)

Haagse Lounge?:vreemd:

Mark
14-07-04, 12:25
Geplaatst door sjeng
WAAR BLIJFT ONZE CONTRIBUTIE MARK?!?!?!?!??!!??
ARTIKEL 4 LID C STELT DUIDELIJK DAT DE ASPIRANT SATANISTISCHE ZIONIST TEN MINSTE 2 CHRISTEN MAAGDEN MOET OVERHANDIGEN AAN HET DAGELIJKS BESTUUR!

Ik zat gisteren toevallig in de rode hoed te Amsterdam een kopje munt thee te drinken met mijn goede vriend Ron Haleber. :)

Hij heeft mij wat tips gegeven mbt contributies en ik denk dat ik nog even wacht met betalen tot een aantal van mijn punten in het partijprogramma verwerkt zijn.

:vreemd:

nard
14-07-04, 12:25
Geplaatst door Simon
Mail even naar [email protected] om te vragen of het klopt dat je met een hoofddeksel niet binnenkomt gezien het feit dat je een keppeltje draagt en binnenkort met 20 man wil komen eten bij hun.

:)

Daar trappen ze niet in he. Die gasten staan op scherp momenteel, lijkt me...


Alhoewel...
Als ik baas van de lounge zou zijn, zou 'k het als rechtgeaarde Hollander toch moeilijk krijgen. 20 man omzet maar wel met keppeltje.....
Je mag de kat niet op t spek binden, wel?



Maar in ben niet in de lounge geweest hoor.

nard
14-07-04, 12:27
Geplaatst door taouanza
Haagse Lounge?:vreemd:


Amsterdamse synagoge .....


;)

Mark
14-07-04, 12:28
Geplaatst door sjeng
OK VOOR EENS EN VOOR ALTIJD.....

Wij, satanistische zionisten nederland, zullen NOOIT, willen NOOIT en GAAN nooit een kinder boerderij exploiteren dus forget it!
je bent geroyeerd!

Bah :regie:

Mag ik dan lid worden van de AFA? :tranen:

Simon
14-07-04, 12:28
Geplaatst door nard
Daar trappen ze niet in he. Die gasten staan op scherp momenteel, lijkt me...


Alhoewel...
Als ik baas van de lounge zou zijn, zou 'k het als rechtgeaarde Hollander toch moeilijk krijgen. 20 man omzet maar wel met keppeltje.....
Je mag de kat niet op t spek binden, wel?



Maar in ben niet in de lounge geweest hoor.

Ja maar wat denk je dat ze antwoorden ?

observer
14-07-04, 12:28
Lang leve de tolerantie, de pluriformiteit, de godsdienstvrijheid, de verdraagzaamheid en de gelijkheid.
geen hoofdeksels van wat voor soort dan ook = gelijkheid
respecteren dat een bedrijf een beleid heeft =tolerantie en verdraagzaamheid
niet iedereen denkt hetzelfde = pluriformiteit

niet meteen denken dat alles over jou en je geloof gaat = gezondverstand

godsdienstvrijheid ach gossie

zoals zovelen haal je 2 dingen door elkaar godsdienstvrijheid is niet het zelfde als drammerig over andere rechten heen kunnen walsen omdat je een geloof hebt

godsdienstvrijheid is ook niet oneindig je zin krijgen ten koste van rechten van anderen

godsdienstvrijheid is zeker niet geschonden omdat een ander een grens stelt

Mark
14-07-04, 12:31
Geplaatst door sjeng
dat moet je aan de asfalt fanaten amsterdam vragen daar weet ik niets van.

Ik denk dat ik maar christelijk maoist word

nard
14-07-04, 12:31
Geplaatst door Simon
Ja maar wat denk je dat ze antwoorden ?

80% kans dat ze zullen antwoorden: Mijnheer, u bent buitengewoon welkom, maar stelt u zich vooraf aub op de hoogte van onze kledingregels.

Maar ja....

Als t echte Hollander is, hard kans dat ie dan zegt:

"Hartelijk welkom, wij hebben voor u gereserveerd voor 20 man. Wij zien uw aanwezigheid in ons etablissement bijzonder graag tegemoet

brengt u ook eens een bezoek aan onze site www.dhl.nl "

Waar dan vervolgens in nog kleinere lettertjes de kledingcode op vermeld staat.

taouanza
14-07-04, 12:35
Geplaatst door observer
geen hoofdeksels van wat voor soort dan ook = gelijkheid
respecteren dat een bedrijf een beleid heeft =tolerantie en verdraagzaamheid
niet iedereen denkt hetzelfde = pluriformiteit

niet meteen denken dat alles over jou en je geloof gaat = gezondverstand

godsdienstvrijheid ach gossie

zoals zovelen haal je 2 dingen door elkaar godsdienstvrijheid is niet het zelfde als drammerig over andere rechten heen kunnen walsen omdat je een geloof hebt

godsdienstvrijheid is ook niet oneindig je zin krijgen ten koste van rechten van anderen

godsdienstvrijheid is zeker niet geschonden omdat een ander een grens stelt

Welke rechten van je worden geschonden met een hoofddoek?


respecteren dat een bedrijf een beleid heeft =tolerantie en verdraagzaamheid

Verdraagzaam zijn tegen discriminatie?:rolleyes:

Simon
14-07-04, 12:37
Doet mij overigens denken aan de affaire rond Le Garage van Joop Braakhekke die eens door een filmploeg een duidelijk turkse familie waarvan vrouw in grote jas met hoofddoekje erboven in de zaak kreeg geleverd: Joop stoof uit de keuken en riep .... nee, nee, nee .... etc.. Alles was vastgelegd op camera. En Joop woest ! Alleen kon hij niet zo goed uitleggen waarom. Ja hij was er ingeluisd door de cameraploeg. Dat wel natuurlijk. Maar zijn reactie was zeer spontaan!

nard
14-07-04, 12:39
Taouanza
Haagse Lounge? :vreemd:



Geplaatst door nard
Amsterdamse synagoge .....


;)




Taouanza ....


Je neemt t me toch niet kwalijk, hoop ik?


:)

taouanza
14-07-04, 12:41
Geplaatst door nard
Taouanza ....


Je neemt t me toch niet kwalijk, hoop ik?


:)

Je domheid kent grenzen!:mad:
Waarom zou ik je kwalijk nemen dat je in een synagoge was.
Je denkt dat ik je dat kwalijk neem, dat neem ik je kwalijk.

nard
14-07-04, 12:44
Geplaatst door taouanza
Je domheid kent grenzen!:mad:
Waarom zou ik je kwalijk nemen dat je in een synagoge was.
Je denkt dat ik je dat kwalijk neem, dat neem ik je kwalijk.

:D:D

Gillen!

Nee, dat dacht ik niet.

Ik dacht: "Kom, ik zal Taouanza eens het volgende laten zeggen:

Je domheid kent grenzen!:mad:
Waarom zou ik je kwalijk nemen dat je in een synagoge was.
Je denkt dat ik je dat kwalijk neem, dat neem ik je kwalijk. "

En inderdaad, je zei het ....


Ik geniét!

:stout:

taouanza
14-07-04, 12:47
Geplaatst door nard
:D:D

Gillen!

Nee, dat dacht ik niet.

Ik dacht: "Kom, ik zal Taouanza eens het volgende laten zeggen:

Je domheid kent grenzen!:mad:
Waarom zou ik je kwalijk nemen dat je in een synagoge was.
Je denkt dat ik je dat kwalijk neem, dat neem ik je kwalijk. "

En inderdaad, je zei het ....


Ik geniét!

:stout:

:slapen:

nard
14-07-04, 12:48
Geplaatst door taouanza
:slapen:


Dat wij mekaar zo goed begrijpen!

Fantastisch, niet?

Tijn
14-07-04, 12:48
Geplaatst door taouanza
:moe:

Dus alle moslims moeten in een hok zodat jij overzicht krijgt?
Vervelend he dat ze dat niet doen?:moe:

moest ff lunchen, duurde dus ff :cola:

Dat hoor je mij niet zeggen......liever niet zelfs ;) .....Maar als religieuze regels/verplichtingen nogal onduidelijk zijn, dan wordt het (voor bijvoorbeeld ondernemers) lastig om daar rekening mee te houden. Zo zien sommige Moslima`s de burqa als verplichting, die mogen dus ook niet in een restaurant worden geweigerd. En is dit nog wel een gelijke behandeling, wanneer een niet gelovige vrouw wel verplicht is haar hoedje af te doen?


ps Misschien zijn er ook religies waarbij je op zondags enkel naakt met een papagaai op je schouder de straat op mag....lijkt me hartsstikke lachen in een restauarant, alleen een beetje sneu voor die vrouw met die hoed ;)

taouanza
14-07-04, 12:49
Geplaatst door nard
Dat wij mekaar zo goed begrijpen!

Fantastisch, niet?

Jaah we zijn gemaakt voor elkaar.:moe:

nard
14-07-04, 12:50
Geplaatst door taouanza
Jaah we zijn gemaakt voor elkaar.: :nijn: :nijn: :nijn: :

Dat gevoel van .... éénsgezindheid he?!

;)

Joepie
14-07-04, 12:50
Geplaatst door sjeng
ik kan goed begrijpen dat een ondernemer in een publieke zaak zoals een restaurant een bepaald euitstraling wil hebben. Als ik een zaak zou hebben zou ik ook zo min mogelijk trainingspakken binnen willen hebben zitten. Ik richt mij up-market niet op snackbar niveau ;)

[ taouanza modus]

Dat is discriminatie jegens mensen met trainingspakken!!

o sjit w8 ff dat zijn geen moslims denk ik .....

nee toch geen discriminatie maar idd deurbeleid.

[/ taouanza modus]

850
14-07-04, 12:50
Geplaatst door Simon
Doet mij overigens denken aan de affaire rond Le Garage van Joop Braakhekke die eens door een filmploeg een duidelijk turkse familie waarvan vrouw in grote jas met hoofddoekje erboven in de zaak kreeg geleverd: Joop stoof uit de keuken en riep .... nee, nee, nee .... etc.. Alles was vastgelegd op camera. En Joop woest ! Alleen kon hij niet zo goed uitleggen waarom. Ja hij was er ingeluisd door de cameraploeg. Dat wel natuurlijk. Maar zijn reactie was zeer spontaan!

Dat heeft opzich niks met deurbeleid te maken. Die Braakselhekke is een racist. :maf:

observer
14-07-04, 12:50
Geplaatst door taouanza
Welke rechten van je worden geschonden met een hoofddoek?

Verdraagzaam zijn tegen discriminatie?:rolleyes:
ik zeg niet dat het recht geschonden wordt ik zeg alleen dat een ander ook zijn rechten heeft incl het niet willen hebben dat mensen welke vorm van hoofdbedekking dragen in zijn zaak

discriminatie? waar hoe wat

als er een bordje stond "vrouwen met hoofdoeken niet toegestaan" zou het nog geen discriminatie zijn maar dat zeggen ze niet eens

hun beleid is dat ze vinden dat je geen hoofdbedekking mag dragen in hun zaak

dus geen hoofdoek maar ook geen kroon,pet, baret zo'n stomme heinekending of wat dan ook

er staat geen enkel en wat maakt men er van: geen moslima's (sterker nog een sataniste met hoed komt niet binnen een moslima zonder wel)

dus die vergelijking met juden verboten gaat niet op

als ik ene moskee binnen wil moet ik mijn schoenen uit is dat discriminatie ? nee als alleen niet moslims hun schoenen uit moeten doen dan is het wat anders

taouanza
14-07-04, 12:52
Geplaatst door Joepie
[ taouanza modus]

Dat is discriminatie jegens mensen met trainingspakken!!

[/ taouanza modus]



ik zeg een hoop bla en niemand die doorheeft dat ik iets tegen moslims heb

Joepie
14-07-04, 12:53
Geplaatst door taouanza

ik zeg een hoop bla en niemand die doorheeft dat ik iets tegen moslims heb

ja tevens mijn vriendin heeft wat tegen me....

taouanza
14-07-04, 12:53
Geplaatst door observer
ik zeg niet dat het recht geschonden wordt ik zeg alleen dat een ander ook zijn rechten heeft incl het niet willen hebben dat mensen welke vorm van hoofdbedekking dragen in zijn zaak

discriminatie? waar hoe wat

als er een bordje stond "vrouwen met hoofdoeken niet toegestaan" zou het nog geen discriminatie zijn maar dat zeggen ze niet eens

hun beleid is dat ze vinden dat je geen hoofdbedekking mag dragen in hun zaak

dus geen hoofdoek maar ook geen kroon,pet, baret zo'n stomme heinekending of wat dan ook

er staat geen enkel en wat maakt men er van: geen moslima's (sterker nog een sataniste met hoed komt niet binnen een moslima zonder wel)

dus die vergelijking met juden verboten gaat niet op

als ik ene moskee binnen wil moet ik mijn schoenen uit is dat discriminatie ? nee als alleen niet moslims hun schoenen uit moeten doen dan is het wat anders

Vergelijking met juden????
Dus jij vergelijkt een hoofddoek met een heinekentoeter.Das pas een goeie vergelijking.

taouanza
14-07-04, 12:54
Geplaatst door Joepie
ja tevens mijn vriendin heeft wat tegen me....

pffffffffffffffffff:moe:

Yasmeen
14-07-04, 13:11
Geplaatst door taouanza
pffffffffffffffffff:moe:

idem: pffffffffffffffff :moe:

nard
14-07-04, 13:18
Taouanza

Pffffffffffffffffffff


Geplaatst door Yasmeen
idem: pffffffffffffffff :moe:


Inderdaad!


pffffffffffffffffff :moe: , Joepie! Pfffffffffffffff :moe:

taouanza
14-07-04, 13:20
Geplaatst door nard
Geplaatst door Yasmeen
idem: pffffffffffffffff :moe:


Inderdaad!


pffffffffffffffffff :moe: , Joepie! Pfffffffffffffff :moe: [/QUOTE]

Ben je je aan het vervelen?

nard
14-07-04, 13:25
Inderdaad! Dag vrijgepland. Daar stop ik maar mee, want dat werkt ook niet.


Je voelt me weer feilloos aan, Taouanza! Je voelt me weer feilloos aan!

nard
14-07-04, 13:33
Weet je wat ik ga doen?

Mijn keppeltje weer op en een wandelingtje maken over Zuid.

Goodnight
14-07-04, 13:35
Discotheken hebben een deurbeleid: de een kom je met spijkerbroek niet in , de ander omdat je gympen draagt en er zullen ook best tenten zijn die je niet binnen laten omdat je kop hen niet aanstaat.

Ok dat heet dus deurbeleid en kan je helaas weinig tegen doen.
Afgelopen weekend kwam er een meisje met hoofdoek bij de deur van een discotheek waar mijn partner werkt.
Een ander droeg een spijkerbroek.dat mocht dus beiden niet.Nou ze deden er niet 'moeilijk' over en deden spijkerbroek en hoofddoek af....tot grote verbazing van mijn partner.

Vraag ik me alleen af wat je in godsnaam met een hoofddoekje doet.........

Maar daar entegen vind ik het absurd en belachelijk dat er dus ook restaurants zijn die een zogenaamd deurbeleid voeren.
kan je wel zeggen is hun recht, net zoals bij discotheken.

Maar voor we het weten geldt er straks ook een deurbeleid voor Appie Heijn of mag je bij de dokter niet met een hoofddoekje binnenkomen.

De vraag is dus: hoe ver wil men gaan.....een rechtvaardiging zal altijd wel gevonden worden...... :student:

Goodnight
14-07-04, 13:36
Geplaatst door nard
Weet je wat ik ga doen?

Mijn keppeltje weer op en een wandelingtje maken over Zuid.

sinds wanneer ben jij joods???

freya
14-07-04, 13:37
Geplaatst door BiL@L
[B]DEN HAAG | De huisregel van restaurant De Haagsche Lounge in de Haagse binnenstad om 'hoofddeksels' te verbieden heeft tot gevolg dat meisjes en vrouwen met hoofddoeken worden geweigerd. Het Bureau Discriminatiezaken heeft bij de Commissie Gelijke Behandeling een verzoekschrift ingediend om de zaak te bekijken.

Het bureau heeft de afgelopen tijd tien klachten binnengekregen van moslimvrouwen die als klant zijn geweigerd door het restaurant met 'wereldkeuken' in het nieuwe winkelgebied Haagse Bluf (in de hoek Venestraat/Dagelijkse Groenmarkt). De Haagsche Lounge wil niet reageren op de klachten. Over andere Haagse gelegenheden heeft het Bureau Discriminatiezaken geen klachten over weigering op grond van 'hoofddeksels'.
"Wij vinden het helder dat het voeren van dit beleid in strijd is met gelijke behandeling van vrouwen die op grond van hun godsdienst iets dragen", zegt Maaike Bouma van het Bureau Discriminatiezaken. Of joodse mannen die een keppeltje dragen ook worden geweigerd, is niet bekend bij het bureau. "Het is heel frappant dat meisjes met hoofddoeken bij ons klagen. Ze hebben alle tien hetzelfde verhaal."
Een woordvoerder van brancheorganisatie Koninklijke Horeca Nederland zegt dat 'een ondernemer zelf de huisregels bepaalt' en dat die kunnen inhouden dat 'gympies zijn verboden of juist het dragen van een stropdas is verplicht, omdat dit past bij een bepaalde uitstraling' van de zaak. Hoeveel gelegenheden de restrictie op hoofddeksels voeren, is hem niet bekend. Volgens de woordvoerder wordt er in de horeca ook niet gediscussieerd over de vraag of hoofddoekjes ook onder 'hoofddeksels' vallen. "U probeert mij in de mond te leggen dat de horeca tegen hoofddoekjes is. Dat is geen onderwerp. Huisregels zijn huisregels. Er staat trouwens nergens in de in koran dat hoofddoeken verplicht zijn."

Studente Rachida, wier volledige naam bij de redactie bekend is, heeft met drie vriendinnen vorige week de proef op de som genomen. "Nadat we van anderen hadden gehoord dat ze waren weggestuurd. We waren met z'n vieren. Ik draag zelf geen hoofddoek, maar twee van mijn vriendinnen met wie ik ging wel." Nadat ze een plekje hadden gezocht, kwam een serveerster op hen af die zei dat ze van de bedrijfsleider moest komen zeggen dat ze de vier vriendinnen niet mocht bedienen vanwege de huisregel 'hoofddeksels niet toegestaan'. "De serveerster verontschuldigde zich min of meer en zei dat ze zelf ook al discussie met die bedrijfsleider had gehad."

Het gaat Rachida, die zelf geen klacht heeft ingediend bij het Bureau Discriminatiezaken, er niet om dat de regel, die sinds 1 januari geldt, 'wordt veranderd'. "Mijn doel is dat mensen zich bewust zijn in wat voor tent ze gaan eten of drinken. Ik weet ook wel dat gelegenheden zelf bepalen wie ze als publiek willen hebben. Maar het is goed dat mensen weten dat er zulke regels zijn. Bovendien kan je een petje makkelijker afzetten dan een hoofddoek afdoen."

http://www.haagschecourant.nl/regioportal/HC/1,1478,1553-Voorpagina__2247414_,00.html

-------------------------
[b]

OK de volgende NVDD meeting is daar :duivels:

We reserveren voor ca 50 man en komen dan met hoofddoek :)
Eens kijken of we dan nog geweigerd worden als dat betekent dat anders bijna het hele restaurant leeg is :engel:

Mark
14-07-04, 13:39
50 man? dan zul je je uitnodigingsbeleid voor meetings wat moeten verruimen :hihi:

nard
14-07-04, 13:40
Geplaatst door Goodnight
sinds wanneer ben jij joods???

nee joh, ben niet joods. Althans niet voorzover ik weet.

:)

Maar een paar blz. terug vond ik het nodig te vermelden dat ik gisteren wel een keppeltje op heb gehad. Over dat soort zaken ging de discussie op dat ogenblik.

En eigenlijk beviel me die keppel me wel. Het geeft toch een gevoel van een specifiek soort eigenheid. Apart zijn.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je, los van religie, een stuk sociale erkenning en identiteit ontleent aan het dragen van een hoofddoek.


Maar mijn opmerking had verder geen inhoudelijke betekenis dan een beetje pesterig.

Goodnight
14-07-04, 13:44
Geplaatst door nard
nee joh, ben niet joods. Althans niet voorzover ik weet.

:)

Maar een paar blz. terug vond ik het nodig te vermelden dat ik gisteren wel een keppeltje op heb gehad. Over dat soort zaken ging de discussie op dat ogenblik.

En eigenlijk beviel me die keppel me wel. Het geeft toch een gevoel van een specifiek soort eigenheid. Apart zijn.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je, los van religie, een stuk sociale erkenning en identiteit ontleent aan het dragen van een hoofddoek.


Maar mijn opmerking had verder geen inhoudelijke betekenis dan een beetje pesterig.

Ik denk dat sociale erkenning en identiteit niet de doelen zijn van een hoofddoek en ook niet van een keppeltje......
dat is de betekenis die mensen er aan hebben gegeven, de echte betekenis is religieus.

Maar eerlijk gezegd bekruipt me wel dat gevoel om een doekje te dragen, puur alleen om het feit dat er bepaalde individuen zijn die menen betweterig als ze zijn te kunnen bepalen hoe je je leven indeelt, althans op religieus gebied dan.

850
14-07-04, 13:46
Geplaatst door nard
Maar een paar blz. terug vond ik het nodig te vermelden dat ik gisteren wel een keppeltje op heb gehad. Over dat soort zaken ging de discussie op dat ogenblik.

Het ging er eigenlijk alleen maar over dat je er met een hoofddoek geweigerd wordt. Over baseballcaps en keppeltjes is niks bekend. Maar dat maakt blijkbaar niet uit. De conclusies zijn al getrokken........

nard
14-07-04, 13:54
Geplaatst door Goodnight
Ik denk dat sociale erkenning en identiteit niet de doelen zijn van een hoofddoek en ook niet van een keppeltje......
dat is de betekenis die mensen er aan hebben gegeven, de echte betekenis is religieus.

Maar eerlijk gezegd bekruipt me wel dat gevoel om een doekje te dragen, puur alleen om het feit dat er bepaalde individuen zijn die menen betweterig als ze zijn te kunnen bepalen hoe je je leven indeelt, althans op religieus gebied dan.

Inderdaad, religieus. Dat ben ik met je eens.
Alhoewel dat bij het jodendom heel betrekkelijk kan zijn. Er zijn bijzonder liberale stromingen in het jodendom waar de mannen wel degelijk keppeltjes dragen, maar waar het besef van GODsdienst ver zoek is en meer weg heeft van een verheven wijze van leven als mensen onderling. Dus in dat geval is de keppel niet zozeer een teken van het dienen van God (religie) alswel het brengen van jezelf en anderen op een hoger moreel plan (sociaal / humanistisch).

Ook je tweede alinea kan ik me levendig voorstellen: als bepaalde aspecten van je godsdienst tegen jouw geweten in worden aangepakt, zoals bijvoorbeeld de hoofddoek als een uiterlijke verschijningsteken van de islam, dat er dan een tegendraadse reactie komt. Juist om te laten zien wat je overtuiging is.
Dat is bij het christendom ook gebeurd (hoedjes naar de kerk, kerkgang, vrouwen in rokken, enz, enz, enz) en gebeurt nog (kerken dichtklinken vanwege het gebeier). Ook dan ontstaat de neiging om daar juist jezelf in te laten zien. En toch ervaren en vinden wij dat t zo moet, dus doen we het.

Alleen zou ik op dat restaurant anders reageren: dat is een commerciele gelegenheid. Ze zouden geen cent meer aan me verdienen. Bovendien zou ik in de vorm van een kettingbrief al mijn bekenden inseinen daar NOOIT meer te gaan eten.
Maar niet gaan mauwen of een proces aanspannen of zo. Dat werkt bij dat soort ondernemingen toch niet.
Het zou anders worden als ik niet meer mocht deelnemen aan bepaalde algemeen maatschappelijke voorzieningen waar een ieder recht op heeft.
Het zou ook anders worden als bepaalde beperkingen niet gingen over slechts één aspect waardoor ook anderen getroffen kunnen worden (bijv. hoofddeksel) maar mij zou treffen als SOORT (christen, moslim, jood, atheist, oid).
Dan is het tijd om de wet eens te gaan beproeven bij de rechtbank.

mulan
14-07-04, 13:57
Geplaatst door Joepie
ja tevens mijn vriendin heeft wat tegen me....

:o Hirshi Ali heeft gezegd geen moslim meer te zijn!!

lennart
14-07-04, 13:58
Geplaatst door 850
Het ging er eigenlijk alleen maar over dat je er met een hoofddoek geweigerd wordt. Over baseballcaps en keppeltjes is niks bekend. Maar dat maakt blijkbaar niet uit. De conclusies zijn al getrokken........

De vraag is natuurlijk, waarom 850 deze conclusie trekt.

Hij probeert schijnbaar andere prikkers te overtuigen dat ze hun conclusies te vroeg trekken.

Maar oh waarom zegt 850 dit dan niet in andere topics tegen de moslimhaters. Zo had 850 de afgelopen dagen vaak de kans om moslimhaters zoals sjeng, sjo, hylke en anderen er op te wijzen dat de claims van de Francaise, die getroffen zou zijn door anti-semitisme, nog niet bewezen waren en derhalve dat de moslimhaters hun conclusies wellicht trokken op verkeerde basis. 850 deed dit echter niet. Kortom 850 wijst slechts een klein aantal mensen terecht op hun zogenaamde te vroeg getrokken conclusies.

nard
14-07-04, 14:05
Geplaatst door lennart
De vraag is natuurlijk, waarom 850 deze conclusie trekt.

Hij probeert schijnbaar andere prikkers te overtuigen dat ze hun conclusies te vroeg trekken.

Maar oh waarom zegt 850 dit dan niet in andere topics tegen de moslimhaters. Zo had 850 de afgelopen dagen vaak de kans om moslimhaters zoals sjeng, sjo, hylke en anderen er op te wijzen dat de claims van de Francaise, die getroffen zou zijn door anti-semitisme, nog niet bewezen waren en derhalve dat de moslimhaters hun conclusies wellicht trokken op verkeerde basis. 850 deed dit echter niet. Kortom 850 wijst slechts een klein aantal mensen terecht op hun zogenaamde te vroeg getrokken conclusies.

Als jij dan zo evenwichtig van oordeel zou zijn, zoals je nu zonder woorden pretendeert, dan zou je afsluiten met een advies:

"850, zou je voortaan ook de moslimhaters (????) willen wijzen op hun mogelijk te voorbarige conclusies? Dank je".

Dan zou je waarlijk objectief en evenwichtig zijn overgekomen. Niet nu. Niet op dit punt in deze discussie.

Even los daarvan kan ik me ook niet herinneren dat 850 de zionisten-haters (om t woord jood maar even niet te gebruiken) erop heeft gewezen dat zij niet te vroegtijdig hun twijfels bij de beweringen van deze dame moeten stellen.
(Maar als ik t op dit punt mis heb, word ik daar waarschijnlijk binnen twee minuten op geattendeerd).

Verder blijft het natuurlijk ook een interessante vraag waarom jij nu en hier opeens dit type objectiviteit ten toon spreidt en elders (lees: in topics die spekkie naar jouw bekkie zijn) niet.

lennart
14-07-04, 14:11
Geplaatst door nard
Als jij dan zo evenwichtig van oordeel zou zijn, zoals je nu zonder woorden pretendeert, dan zou je afsluiten met een advies:


Mijn oordeel is helemal niet evenwichtig. Ik zie 850 als een provocateur, waarschijnlijk in de linkse hoek. Het zou mij niets verbazen als hij zich in extremistische linkse groeperingen ophoudt.

Echter, ik vond het wel nuttig om andere prikkers eens te wijzen op dit specifieke gedrag van 850, ze mogen hun oordeel zelf vormen natuurlijk.

850
14-07-04, 14:20
Geplaatst door nard
Even los daarvan kan ik me ook niet herinneren dat 850 de zionisten-haters (om t woord jood maar even niet te gebruiken) erop heeft gewezen dat zij niet te vroegtijdig hun twijfels bij de beweringen van deze dame moeten stellen.
(Maar als ik t op dit punt mis heb, word ik daar waarschijnlijk binnen twee minuten op geattendeerd).

:fplet: Ik blijf liever ontopic en wil er niet die andere incidenten erbij halen. Temeer dit lounge geval in Den Haag niet in vergelijking staat met een jongen die een mes in zn rug krijgt gestoken of een Francaise die een heel ernstig leugen heeft verspreid.
Dat is namelijk mijn punt in deze topic: Het deurbeleid van dat loungecafé is een miniscuul piepklein stormpje in een kleinklein glaasje wat in mijn ogen niets met discriminatie te maken heeft.
Ik ben het er niet mee eens met zo'n deurbeleid maar dat is een ander verhaal.
:corcky: Ik ben notabene zelf een verstokte hoofddeksel drager

lennart
14-07-04, 14:25
Geplaatst door 850
:fplet: Ik blijf liever ontopic en wil er niet die andere incidenten erbij halen. Temeer dit lounge geval in Den Haag niet in vergelijking staat met een jongen die een mes in zn rug krijgt gestoken of een Francaise die een heel ernstig leugen heeft verspreid.

Tuurlijk juist in de discussies waar de gemoederen hoog oplopen betracht 850 een beleid om moslimhaters er niet te wijzen op hun vooroordelen en te vroeg getrokken conclusies. Dat lijkt me inderdaad zeer nuttig.

Zwarte Schaap
14-07-04, 16:20
Geplaatst door Mark
Haags restaurant weert hoofddoek

Bron: Algemeen Dagblad

De Commissie Gelijke Behandeling onderzoekt of restaurant 'De Haagse Lounge' uit de hofstad geen discriminerende regels aan zijn klanten oplegt. Het restaurant accepteert geen hoofddeksels en dus ook geen vrouwen met een hoofddoek. En juist dat laatste levert klachten op: tien ontving de commissie er tot nu toe.

Bedrijfsleider Mike Crooy van het restaurant vindt niet dat de huisregels discriminerend zijn: ''In het Amstelhotel moeten bezoekers een colbertje aan, wij vinden hoofddeksels niet bij onze zaak passen. Iedereen is vrij om zijn eigen huisregels te bepalen. De regels hangen aan de deur''.

Volgens Crooy doen sommige vrouwen hun hoofddoek af als ze horen dat het dragen daarvan binnen niet gewenst is. Anderen worden boos. Blijft de hoofddoekdraagster zitten, dan wordt zij niet bediend.



Verbod hoofddeksels wellicht discriminatie

DEN HAAG - De Commissie Gelijke Behandeling (CGB) onderzoekt of het verbod op hoofddeksels in restaurant de Haagse Lounge in Den Haag discriminerend is. Dat zei een woordvoerster van de CGB dinsdag.

Bureau Discriminatiezaken in Den Haag maakte de zaak aanhangig na meldingen van vrouwen die in de Haagse Lounge niet bediend werden als zij hun hoofddoek om hielden.

Bedrijfsleider M. Paauw van de Haagse Lounge stelt dat het hoofddekselverbod niets te maken heeft met discriminatie. "We hebben in het verleden problemen gehad met mensen die door hun hoofddeksels op een vervelende manier aanwezig waren. Onder hen waren bijvoorbeeld jongens met petten ." Paauw wil ook geen hoofddoeken in de zaak hebben, want "we willen niet het ene wel en het andere niet weigeren".

M. Bouma van Bureau Discrminatiezaken hoopt dat de commissie binnen een aantal weken uitspraak doet. "We hebben het vermoeden dat het tegen de wet is om hoofddoeken te weigeren." Paauw benadrukt dat de Lounge niemand weigert: "Iedereen heeft de keus om zijn of haar hoofddeksel af te zetten."

Bron: Telegraaf 13/07/04


Twee verschillende bedrijfsleiders hebben 2 verschillende antwoorden.
De laatste zegt dat het komt doordat er lastige jongens zijn geweest met petten en dat men daarom meteen alle hoofddeksels verbiedt.

De reden voor het verbod is dus overlast, en men denkt de overlast te kunnen bestrijden door hoofdeksels te verbieden.

Ik vraag me dan af of je met het verbod van die vervelende jongens die overlast kunt bestrijden. Hun petten komen er niet in, maar de overlastzorgende jongens kunnen nog altijd voor overlast zorgen, zonder pet. Zo bezien lijkt het alsof de petten een overlaststimmulerende werking hebben.

Waarom verbieden ze dan niet gewoon petten? Het zijn toch jongens met petten die voor overlast zorgen.

Ghiezzoe
14-07-04, 16:26
Wil je er als hoofdoekkie toch HEEL GRAAG ETEN???

Ik heb een Joodse oplossing. Doe gewoon een PRUIK eroverheen.... iedereen blij. is makkelijk op en af te doen. en als je de bdrijfsleiding wilt treiteren doe je hem af en toe af tijdens het eten.....
:sniper:

whisper
14-07-04, 16:39
20 jaar geleden mocht ik een dancing niet in omdat ik een spijkerpak aanhad....wat toen mode was en koste ook niet weinig 300 gulden voor die tijd veel.
de week erop ben ik teug gegaan met een lederpak....ik kwam erin...vroeg naar de baas en vervolgens waar hij deze onzin op bazeerde...hij vertelde mij dat dit een dancing was waar iedereen netjes gekleed moest zijn en spijkerkleding daar niet paste.
het was zijn beleid dus ik hield mij er aan in het vervolg....geen problemen mee.

Zwarte Schaap
14-07-04, 16:39
Geplaatst door lennart
De vraag is natuurlijk, waarom 850 deze conclusie trekt.

Hij probeert schijnbaar andere prikkers te overtuigen dat ze hun conclusies te vroeg trekken .

Maar oh waarom zegt 850 dit dan niet in andere topics tegen de moslimhaters. Zo had 850 de afgelopen dagen vaak de kans om moslimhaters zoals sjeng, sjo, hylke en anderen er op te wijzen dat de claims van de Francaise, die getroffen zou zijn door anti-semitisme, nog niet bewezen waren en derhalve dat de moslimhaters hun conclusies wellicht trokken op verkeerde basis. 850 deed dit echter niet. Kortom 850 wijst slechts een klein aantal mensen terecht op hun zogenaamde te vroeg getrokken conclusies.

Over te vroeg conclusies trekken:

In 1 van de eerste topics (die nu gesloten is) over het Franse vrouwtje haalde hij hard uit naar Freya terwijl ze nog geen ene reaktie gegeven had.

Freya heeft inderdaad een zieke geest ja met dit soort redenaties.........

Wat was zijn motivatie om haar zo aan te vallen? Ze had weer in een andere discussie gezegd dat ze niet alles meteen geloofde dat ze liever eerst de zaken afwacht om een echt oordeel te vormen.

Kortom zonder zelfs een reaktie in de desbetreffende discussie geplaatst te hebben werd ze min of meer op een slinkse wijze verdacht gemaakt van anti-semitisme en van een ziekelijke geest beschuldigd.

Iedereen maakt wel eens fouten, dat is op zich niet erg hoor, als je er maar wat van leert en je excuses aanbiedt of zo.

Zwarte Schaap
14-07-04, 16:45
Geplaatst door whisper
20 jaar geleden mocht ik een dancing niet in omdat ik een spijkerpak aanhad....wat toen mode was en koste ook niet weinig 300 gulden voor die tijd veel.
de week erop ben ik teug gegaan met een lederpak....ik kwam erin...vroeg naar de baas en vervolgens waar hij deze onzin op bazeerde...hij vertelde mij dat dit een dancing was waar iedereen netjes gekleed moest zijn en spijkerkleding daar niet paste.
het was zijn beleid dus ik hield mij er aan in het vervolg....geen problemen mee.

Modekleding heeft niet dezelfde waarde als een hijaab. Je kleding kun je veranderen , dit gaat over afdoen. Een oprechte moslima kan dat niet doen.

Zwarte Schaap
14-07-04, 16:49
Geplaatst door Goodnight

Afgelopen weekend kwam er een meisje met hoofdoek bij de deur van een discotheek waar mijn partner werkt.
Een ander droeg een spijkerbroek.dat mocht dus beiden niet.Nou ze deden er niet 'moeilijk' over en deden spijkerbroek en hoofddoek af....tot grote verbazing van mijn partner.

Wat had ze dan aan onder haar spijkerbroek?

taouanza
14-07-04, 16:49
Geplaatst door Zwarte Schaap
Over te vroeg conclusies trekken:

In 1 van de eerste topics (die nu gesloten is) over het Franse vrouwtje haalde hij hard uit naar Freya terwijl ze nog geen ene reaktie gegeven had.


Wat was zijn motivatie om haar zo aan te vallen? Ze had weer in een andere discussie gezegd dat ze niet alles meteen geloofde dat ze liever eerst de zaken afwacht om een echt oordeel te vormen.

Kortom zonder zelfs een reaktie in de desbetreffende discussie geplaatst te hebben werd ze min of meer op een slinkse wijze verdacht gemaakt van anti-semitisme en van een ziekelijke geest beschuldigd.

Iedereen maakt wel eens fouten, dat is op zich niet erg hoor, als je er maar wat van leert en je excuses aanbiedt of zo.

Ach je kan het die arme loser niet kwalijk nemen hij heeft ook nog last van geheugenverlies:
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=104019

Hij doet me denken aan een bekende Franse fantaste mischien kunnen ze naar dezelfde psychiater.:rolleyes:

850
14-07-04, 16:51
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wat was zijn motivatie om haar zo aan te vallen? Ze had weer in een andere discussie gezegd dat ze niet alles meteen geloofde dat ze liever eerst de zaken afwacht om een echt oordeel te vormen.

Kortom zonder zelfs een reaktie in de desbetreffende discussie geplaatst te hebben werd ze min of meer op een slinkse wijze verdacht gemaakt van anti-semitisme en van een ziekelijke geest beschuldigd.

Iedereen maakt wel eens fouten, dat is op zich niet erg hoor, als je er maar wat van leert en je excuses aanbiedt of zo.

Zeg schijnheilig ventje, wil je niet de boel uit elkaar rafelen en mij alweer te bestempelen van dingen die ik niet beweerd of gedaan hebt!
Eerst probeerde je me te betichten van het hebben van een voorkeur voor minderjarige meiden en nu zit je weer de boel op te ruien in je ziekelijke drang naar provoceren.

Ik heb Freya NOOIT valselijk beschuldigt van antisemitsime! Ik heb haar daar nooit indirect of direct van beticht.
Toon het maar aan dat het wel zo is! Ik daag je weer uit.

Je rukt het uit zn verband en waarschijnlijk kick je erop om het te doen. Provocateur.

Mill
14-07-04, 16:55
Geplaatst door Zwarte Schaap
Modekleding heeft niet dezelfde waarde als een hijaab. Je kleding kun je veranderen , dit gaat over afdoen. Een oprechte moslima kan dat niet doen.

Wat vind je van een oprechte druide die zijn Pendragon-outfit 'moet' dragen en bij de disco wordt geweigerd?

Zwarte Schaap
14-07-04, 16:57
Geplaatst door 850
Zeg schijnheilig ventje, wil je niet de boel uit elkaar rafelen en mij alweer te bestempelen van dingen die ik niet beweerd of gedaan hebt!
Eerst probeerde je me te betichten van het hebben van een voorkeur voor minderjarige meiden en nu zit je weer de boel op te ruien in je ziekelijke drang naar provoceren.

Ik heb Freya NOOIT valselijk beschuldigt van antisemitsime! Ik heb haar daar nooit indirect of direct van beticht.
Toon het maar aan dat het wel zo is! Ik daag je weer uit.

Je rukt het uit zn verband en waarschijnlijk kick je erop om het te doen. Provocateur.

:boogie:

850
14-07-04, 16:59
Geplaatst door Zwarte Schaap
:boogie:

Ja dans maar.
Ik heb je bericht door gestuurd naar het beheer wegens provoceren.

taouanza
14-07-04, 17:00
Geplaatst door 850
Zeg schijnheilig ventje, wil je niet de boel uit elkaar rafelen en mij alweer te bestempelen van dingen die ik niet beweerd of gedaan hebt!
Eerst probeerde je me te betichten van het hebben van een voorkeur voor minderjarige meiden en nu zit je weer de boel op te ruien in je ziekelijke drang naar provoceren.

Ik heb Freya NOOIT valselijk beschuldigt van antisemitsime! Ik heb haar daar nooit indirect of direct van beticht.
Toon het maar aan dat het wel zo is! Ik daag je weer uit.

Je rukt het uit zn verband en waarschijnlijk kick je erop om het te doen. Provocateur.

Dat bericht is er ook niet meer maar je hebt wel meer onzin gespuit.
Je zei iets en ik reageerde met
zieke geest :kotsen:
Maar je bericht staat er niet meer.

En oja L-0-S-E-R

Zwarte Schaap
14-07-04, 17:00
Geplaatst door Mill
Wat vind je van een oprechte druide die zijn Pendragon-outfit 'moet' dragen en bij de disco wordt geweigerd?

Ik weet niet eens wat een pendragon is. Ik vind zoiezo niet dat je mensen op grond van hun kleding moet weigeren. Mischien zou ik hooguit wat bezwaar hebben tegen te onzedelijke kleding in bepaalde zaken.

taouanza
14-07-04, 17:01
Geplaatst door 850
Ja dans maar.
Ik heb je bericht door gestuurd naar het beheer wegens provoceren.


:haha:

GJ loser!

Zwarte Schaap
14-07-04, 17:03
Geplaatst door 850
Ja dans maar.
Ik heb je bericht door gestuurd naar het beheer wegens provoceren.

Ik lach me rot om jou! :zwaai:

Mill
14-07-04, 17:03
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik vind zoiezo niet dat je mensen op grond van hun kleding moet weigeren.

Tja, ik houd er eigenlijk ook niet van. Toch, als je een zaak met een bepaalde sfeer wil opbouwen, en je bent verplicht alles binnen te laten... Moeilijk.

taouanza
14-07-04, 17:05
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik lach me rot om jou! :zwaai:

:giechel:

dicksr
14-07-04, 17:05
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik weet niet eens wat een pendragon is. Ik vind zoiezo niet dat je mensen op grond van hun kleding moet weigeren. Mischien zou ik hooguit wat bezwaar hebben tegen te onzedelijke kleding in bepaalde zaken.


Beste ZS

Definieer: TE onzedelijke kleding

Definieer: BEPAALDE zaken


moet ik opmaken dat TE onzedelijke kleding mag in de meeste zaken en dat onzedelijke kleding alleen mag in BEPAALDE zaken?

dicksr

taouanza
14-07-04, 17:08
Geplaatst door dicksr
Beste ZS

Definieer: TE onzedelijke kleding

Definieer: BEPAALDE zaken


moet ik opmaken dat TE onzedelijke kleding mag in de meeste zaken en dat onzedelijke kleding alleen mag in BEPAALDE zaken?

dicksr

Mogen hoofddoeken wel geweigerd worden?
Want ik heb een vermoeden waar deze vraag naar toe gaat.:moe:

euhh
14-07-04, 17:10
Alleen maar gezeur om niks, er zijn ook landen waar vrouwen juist een hoofddoek moeten dragen om aan het openbare leven deel te kunnen nemen, ook niks mee als dat de normen en waardne van dat land zijn.
In nederland wordt het als onbeschoft beschouwd om met een hoofddeksel op te eten.

Zwarte Schaap
14-07-04, 17:10
Geplaatst door Mill
Tja, ik houd er eigenlijk ook niet van. Toch, als je een zaak met een bepaalde sfeer wil opbouwen, en je bent verplicht alles binnen te laten... Moeilijk.

Ik vind persoonlijk dat de sfeer van een zaak niet afhangt van de kleding van de bezoekers, maar van de karakter van de bezoekers. Kennelijk denkt men dat karakters en kleding aan elkaar gebonden zijn.

dicksr
14-07-04, 17:11
Geplaatst door nl-x
Ik durf te wedden dat ik er met mn baseball capje moeiteloos binnenkom en geserveerd word.



OK beste nl-x

Put your money where your mouth is.

Ik moet de 29e in den haag zijn, dat zou mij dus goed uitkomen maar geef ook maar een paar datumsuggesties, dan komen we daar wel uit.

Of de man bedient je niet case closed: Sluitend en consequent deurbeleid, geen discriminatie.

Hij bedient je wel: Case closed: Aangifte van discriminatie op politiebureau.

Deal? (Inzet: de bestelde consumpties)

dicksr

Rabi'ah.
14-07-04, 17:11
Geplaatst door MokroMike
en ik draag geen hoofddoek.......dus hoef me gelukkig niet druk te maken.

en die lounge....daar kom ik toch nooit dus het maakt mij helemaal niets uit.

en vrouwen die daar wel naar toe gaan met een hoofddoek...dat is toch haram.

en ze hebben het echt niet alleen op hoofddoeken gemunt....het geldt toch voor alle hoofddeksels

en de wet geeft horeca de ruimte voor een deurbeleid...dus er valt juridisch toch niets tegen te doen



kom op mensen...wie kan deze lijst met smoesje om geen poot uit te steken aanvullen, dan kunnen we het allemaal stilletjes voorbij laten gaan zonder dat ons geweten gaat knagen

"Zwarte driehoek, roze driehoek, groene driehoek,
rode driehoek, blauwe driehoek, paarse driehoek,
en ze droegen de gele driehoek.

Eerst kwamen ze voor de misdadigers, ik zei niets,
Toen begonnen ze de Joden op te pakken,
Toen ze de vakbondsmensen kwamen halen sprak ik niet.
Toen ze de bijbelstudenten oppakten,
De homoseksuelen uit de weg ruimden,
En dan de immigranten en de zigeuners oppakten, sprak ik niet.
Toen ze tenslotte voor mij kwamen
Was er niemand meer over om te spreken."

Mensen leren niets van de geschiedenis. :jammer:

:moe:

taouanza
14-07-04, 17:13
Geplaatst door euhh
Alleen maar gezeur om niks, er zijn ook landen waar vrouwen juist een hoofddoek moeten dragen om aan het openbare leven deel te kunnen nemen, ook niks mee als dat de normen en waardne van dat land zijn.
In nederland wordt het als onbeschoft beschouwd om met een hoofddeksel op te eten.

Zoveel wijsheid moet op een tegeltje.:rolleyes:

850
14-07-04, 17:14
Geplaatst door dicksr
OK beste nl-x

Put your money where your mouth is.

Ik moet de 29e in den haag zijn, dat zou mij dus goed uitkomen maar geef ook maar een paar datumsuggesties, dan komen we daar wel uit.

Of de man bedient je niet case closed: Sluitend en consequent deurbeleid, geen discriminatie.

Hij bedient je wel: Case closed: Aangifte van discriminatie op politiebureau.

Deal? (Inzet: de bestelde consumpties)

dicksr

:duim:

Maar ik was eerst. Ik heb al een weddenschap met nl-x lopen.

Hylke
14-07-04, 17:15
Selectie op kleding? Ik ken niet anders.

Er zijn zelfs sommige restaurants die mij in korte broek weigeren.

Zwarte Schaap
14-07-04, 17:16
Geplaatst door dicksr
Beste ZS

Definieer: TE onzedelijke kleding

Definieer: BEPAALDE zaken

moet ik opmaken dat TE onzedelijke kleding mag in de meeste zaken en dat onzedelijke kleding alleen mag in BEPAALDE zaken?

dicksr

Te onzedelijk vind ik zo een lederen homobroek die bij de voorkant en achterkant uitgeknipt is.

Bepaalde zaken denk ik dan aan een jongerensoos waar ik dat zou verbieden, maar in een leer bar zou ik dat niet verbieden.

dicksr
14-07-04, 17:20
Geplaatst door taouanza
Mogen hoofddoeken wel geweigerd worden?
Want ik heb een vermoeden waar deze vraag naar toe gaat.:moe:

Beste Taouza,

De vermoedens die je hebt over vermoedens zijn altijd erger dan de werkelijkheid en zeggen meer over jezelf dan over het onderwerp. Dus suggestie weglaten en de echte vraag stellen die je kennelijk hebt.

Er staat wat er gevraagd wordt, niets meer en niets minder.

Onderliggend maar zeker expliciet in de vraag: Hoe stel je grenzen en wie bepaalt die?

dicksr

dicksr
14-07-04, 17:20
Geplaatst door 850
:duim:

Maar ik was eerst. Ik heb al een weddenschap met nl-x lopen.

Kan je de 29e?

taouanza
14-07-04, 17:23
Geplaatst door dicksr
Beste Taouza,

De vermoedens die je hebt over vermoedens zijn altijd erger dan de werkelijkheid en zeggen meer over jezelf dan over het onderwerp. Dus suggestie weglaten en de echte vraag stellen die je kennelijk hebt.

Er staat wat er gevraagd wordt, niets meer en niets minder.

Onderliggend maar zeker expliciet in de vraag: Hoe stel je grenzen en wie bepaalt die?

dicksr

Fijn antwoord mijn vraag nou maar!

Mill
14-07-04, 17:24
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik vind persoonlijk dat de sfeer van een zaak niet afhangt van de kleding van de bezoekers, maar van de karakter van de bezoekers. Kennelijk denkt men dat karakters en kleding aan elkaar gebonden zijn.

Zo simpel is het niet. Een aspect van de sfeer kan ook zijn dat iedereen er volgense een zekere dresscode uitziet. Jij zou het ook niet leuk vinden als je broer in voetbaltenue en badslippers op je bruiloft zou komen.

dicksr
14-07-04, 17:25
Geplaatst door Zwarte Schaap
Te onzedelijk vind ik zo een lederen homobroek die bij de voorkant en achterkant uitgeknipt is.

Bepaalde zaken denk ik dan aan een jongerensoos waar ik dat zou verbieden, maar in een leer bar zou ik dat niet verbieden.

Dit is dus precies de point.

Helder deurbeleid. Maar wel consequent! Dus niet een neger met uitsparingen en een zwarte broek toelaten omdat dat minder zichtbaar is en een blanke met witte leden en een zwarte broek weigeren vanwege de zichtbaarheid. (Bedenk nog maar wat combinaties)

Een andere uitbater zou er misschien anders over denken en een specifieke lederen jongerensoos exploiteren.

dicksr

euhh
14-07-04, 17:26
Geplaatst door taouanza
Zoveel wijsheid moet op een tegeltje.:rolleyes:

http://www.kicken.com/images2/kicken.com-tegeltje6.jpg

Rabi'ah.
14-07-04, 17:28
Geplaatst door Hylke
Selectie op kleding? Ik ken niet anders.

Er zijn zelfs sommige restaurants die mij in korte broek weigeren.

Art.1. Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

dicksr
14-07-04, 17:28
Geplaatst door euhh
http://www.kicken.com/images2/kicken.com-tegeltje6.jpg :handbang: dicksr

taouanza
14-07-04, 17:29
Geplaatst door euhh
http://www.kicken.com/images2/kicken.com-tegeltje6.jpg

Wat betekent dat?

dicksr
14-07-04, 17:30
Geplaatst door Rabi'ah.
Art.1. Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Waar het dus om gaat beste Rabi'ah, is dat hij consquent is in zijn beleid: in gelijke gevallen, gelijk behandelen.

Uitsluiten tegen hoofddoekjes: Discriminatie wegens godsdienst!

Aanklagen en afhandelen

dicksr

850
14-07-04, 17:32
Geplaatst door dicksr
Kan je de 29e?

:blowen: Ik zal in mn agenda kijken.

dicksr
14-07-04, 17:32
Geplaatst door taouanza
Wat betekent dat?

Alle wijsheid op een tegeltje

dicksr

euhh
14-07-04, 17:34
Geplaatst door taouanza
Wat betekent dat?

het betekent niets, net als al deze ophef over een restaurant dat geen hoofddeksels binnen wil hebben.

http://www.kicken.com/images2/kicken.com-tegeltje2.jpg

Zwarte Schaap
14-07-04, 17:36
Geplaatst door dicksr
Dit is dus precies de point.

Helder deurbeleid. Maar wel consequent! Dus niet een neger met uitsparingen en een zwarte broek toelaten omdat dat minder zichtbaar is en een blanke met witte leden en een zwarte broek weigeren vanwege de zichtbaarheid. (Bedenk nog maar wat combinaties)

Een andere uitbater zou er misschien anders over denken en een specifieke lederen jongerensoos exploiteren.

dicksr

Over het algemeen weten we heus wel wat onzedelijk is. In iedere geval kunnen we een logische verklaring vinden voor het weigeren van bepaalde bezoekers.

Ik heb nog geen logische verklaring gehoord van de restaurantshouders. Vooral dat stukje wat ik geplaatst heb over het weigeren met als reden overlast van pettendragers, laat me nog meer twijfelen.

Zwarte Schaap
14-07-04, 17:42
Geplaatst door taouanza
Dat bericht is er ook niet meer maar je hebt wel meer onzin gespuit.
Je zei iets en ik reageerde met
Maar je bericht staat er niet meer.

En oja L-0-S-E-R

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?postid=1436253#post1436253

Rabi'ah.
14-07-04, 17:48
Geplaatst door euhh
het betekent niets, net als al deze ophef over een restaurant dat geen hoofddeksels binnen wil hebben.



*zucht* :moe:

Ok, ik zal het nog een keer proberen uit te leggen, alhoewel ik vind dat anderen daar in feite al in geslaagd zijn. :strik:

Het gaat niet zozeer om dit ene restaurant, alhoewel dat al niet zou deugen, maar om de algemeen heersende ziekte van de moslimhaat waar dit een duidelijk symptoom van is.

Er is sinds een aantal jaren sprake van een bijzonder griezelige verschuiving in de publieke opinie in Nederland, waarbij moslims, met name de moslims van Marokkaanse afkomst, gedemoniseerd worden.

Dit uit zich o.a. in de problematisering van de hoofddoek, de gevoerde mediahetze tegen de AEL, achterstelling van Marokkaanse jongeren op allerlei gebied en een soort algemene hysterische angst voor "terrorisme". (Ik heb het laatste woord met opzet tussen aanhalingstekens gezet, omdat dat een woord is dat nogal aan devaluatie onderhevig is en maar al te makkelijk in de mond genomen wordt als er op de een of andere manier een link gelegd kan worden met Marokkanen)

Dát is waar men zich zorgen over maakt, en niet zozeer dat ene domme restaurant en die ene domme restauranthouder. :moe:

Het gaat om het principe wat erachter zit en niet om dit ene geval.



Groetjes,

Rabiah.

taouanza
14-07-04, 17:50
Geplaatst door Rabi'ah.
*zucht* :moe:

Ok, ik zal het nog een keer proberen uit te leggen, alhoewel ik vind dat anderen daar in feite al in geslaagd zijn. :strik:

Het gaat niet zozeer om dit ene restaurant, alhoewel dat al niet zou deugen, maar om de algemeen heersende ziekte van de moslimhaat waar dit een duidelijk symptoom van is.

Er is sinds een aantal jaren sprake van een bijzonder griezelige verschuiving in de publieke opinie in Nederland, waarbij moslims, met name de moslims van Marokkaanse afkomst, gedemoniseerd worden.

Dit uit zich o.a. in de problematisering van de hoofddoek, de gevoerde mediahetze tegen de AEL, achterstelling van Marokkaanse jongeren op allerlei gebied en een soort algemene hysterische angst voor "terrorisme". (Ik heb het laatste woord met opzet tussen aanhalingstekens gezet, omdat dat een woord is dat nogal aan devaluatie onderhevig is en maar al te makkelijk in de mond genomen wordt als er op de een of andere manier een link gelegd kan worden met Marokkanen)

Dát is waar men zich zorgen over maakt, en niet zozeer dat ene domme restaurant en die ene domme restauranthouder. :moe:

Het gaat om het principe wat erachter zit en niet om dit ene geval.



Groetjes,

Rabiah.

Inderdaad dat men terrorismedreiging en hoofddoekjes in een zin noemen.

Hylke
14-07-04, 17:50
Art.1. Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Juist Rabi'ah, maar dit is selectie op kleding! Ieder privaat bedrijf of instelling mag een dress-code hanteren, maar dat schijn jij en andere moslims maar niet te willen accepteren.

euhh
14-07-04, 17:55
Geplaatst door Rabi'ah.
*zucht* :moe:

Ok, ik zal het nog een keer proberen uit te leggen, alhoewel ik vind dat anderen daar in feite al in geslaagd zijn. :strik:

Het gaat niet zozeer om dit ene restaurant, alhoewel dat al niet zou deugen, maar om de algemeen heersende ziekte van de moslimhaat waar dit een duidelijk symptoom van is.

Er is sinds een aantal jaren sprake van een bijzonder griezelige verschuiving in de publieke opinie in Nederland, waarbij moslims, met name de moslims van Marokkaanse afkomst, gedemoniseerd worden.

Dit uit zich o.a. in de problematisering van de hoofddoek, de gevoerde mediahetze tegen de AEL, achterstelling van Marokkaanse jongeren op allerlei gebied en een soort algemene hysterische angst voor "terrorisme". (Ik heb het laatste woord met opzet tussen aanhalingstekens gezet, omdat dat een woord is dat nogal aan devaluatie onderhevig is en maar al te makkelijk in de mond genomen wordt als er op de een of andere manier een link gelegd kan worden met Marokkanen)

Dát is waar men zich zorgen over maakt, en niet zozeer dat ene domme restaurant en die ene domme restauranthouder. :moe:

Het gaat om het principe wat erachter zit en niet om dit ene geval.

Groetjes,

Rabiah.

Ik krijg het gevoel dat er hier een paar mensen rondhangen die achter elke boom een Nazi zien.
Je wordt trouwens niet zomaar gedemoniseerd daar moet je wel wat voor doen en waar rook is, is vuur.

Rabi'ah.
14-07-04, 17:56
Geplaatst door Hylke
Juist Rabi'ah, maar dit is selectie op kleding! Ieder privaat bedrijf of instelling mag een dress-code hanteren, maar dat schijn jij en andere moslims maar niet te willen accepteren.

Het dragen van een hoofddeksel is in veel religies onderdeel van de praktisering van die religie.

Veel moslima's dragen hoofddoeken als symbool van het geloof, orthodox-joodse vrouwen dragen hoofddoeken of pruiken, katholieke vrouwen dragen soms ook hoofddoeken, joodse mannen dragen keppeltjes, etc.

Dus hier is wel degelijk sprake van discriminatie, want men belemmert mensen uit bepaalde groepen om hun religie vrij uit te oefenen.

The bottom line is simpelweg dat bepaalde kleding of hoofdbedekking vaak wel degelijk onderdeel is van een religie, dus je kunt je er niet van afmaken met "het gaat om de kleding, niet om het geloof."

:student:


Groetjes,

Rabiah.

taouanza
14-07-04, 17:57
Geplaatst door Zwarte Schaap
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?postid=1436253#post1436253

Het staat er niet meer ik heb al gekeken.


zieke geest :kotsen: was een reactie op valse beschuligingen tegen Freya.

850
14-07-04, 17:57
Geplaatst door Zwarte Schaap
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?postid=1436253#post1436253

Je blaakt terwijl je niet eens weet waar het over gaat want mijn posting is weggehaald in die topic die jij linkt. Slimpie.

Nogmaals, laat me maar zien waarin ik Freya op slinkse wijze verdacht zou hebben gemaakt van antisemitisme.

Je zint gewoon op wraak omdat ik jou wél van antisemitisme hebt beschuldigt een tijdje terug.
Ik heb nieuws voor je: Ik zal Freya NOOIT betichten van antisemitisme.

:aftel: Provocerend ventje

euhh
14-07-04, 17:58
Geplaatst door Rabi'ah.
Het dragen van een hoofddeksel is in veel religies onderdeel van de praktisering van die religie.

Veel moslima's dragen hoofddoeken als symbool van het geloof, orthodox-joodse vrouwen dragen hoofddoeken of pruiken, katholieke vrouwen dragen soms ook hoofddoeken, joodse mannen dragen keppeltjes, etc.

Dus hier is wel degelijk sprake van discriminatie, want men belemmert mensen uit bepaalde groepen om hun religie vrij uit te oefenen.

The bottom line is simpelweg dat bepaalde kleding of hoofdbedekking vaak wel degelijk onderdeel is van een religie, dus je kunt je er niet van afmaken met "het gaat om de kleding, niet om het geloof."

:student:


Groetjes,

Rabiah.

Nee hoor, voor JOU is het een onderdeel van een religie, voor die restaurant houder is het een hoofddeksel.

Al3arbi
14-07-04, 17:58
Geplaatst door 850
Ja dans maar.
Ik heb je bericht door gestuurd naar het beheer wegens provoceren.


Beheer heeft besloten om het te laten staan...:)

taouanza
14-07-04, 17:59
Geplaatst door euhh
Ik krijg het gevoel dat er hier een paar mensen rondhangen die achter elke boom een Nazi zien.
Je wordt trouwens niet zomaar gedemoniseerd daar moet je wel wat voor doen en waar rook is, is vuur.

Das lekker makkelijk. Als je gediscrimineert, bedreigd of bespuugd wordt is het lekker je eigen schuld.
Wat origineel!

taouanza
14-07-04, 18:00
Geplaatst door 850
Je blaakt terwijl je niet eens weet waar het over gaat want mijn posting is weggehaald in die topic die jij linkt. Slimpie.

Nogmaals, laat me maar zien waarin ik Freya op slinkse wijze verdacht zou hebben gemaakt van antisemitisme.

Je zint gewoon op wraak omdat ik jou wél van antisemitisme hebt beschuldigt een tijdje terug.
Ik heb nieuws voor je: Ik zal Freya NOOIT betichten van antisemitisme.

:aftel: Provocerend ventje

Hoe kan je iets plaatsen als het is weggehaald?
Idioot! Wat een zielige loser ben je.

850
14-07-04, 18:01
Geplaatst door Al3arbi
Beheer heeft besloten om het te laten staan...:)

:) Jammer maar nu kan iedereen meelezen dat ZS op zn bek gaat met zn gestook en het niet hard kan maken.

Al3arbi
14-07-04, 18:03
Geplaatst door 850
:) Jammer maar nu kan iedereen meelezen dat ZS op zn bek gaat met zn gestook en het niet hard kan maken.


Het is vrij hard, wat ik lees. Maar het spijt me voor je.

euhh
14-07-04, 18:03
Geplaatst door taouanza
Das lekker makkelijk. Als je gediscrimineert, bedreigd of bespuugd wordt is het lekker je eigen schuld.
Wat origineel!

Dat bedoel ik niet, maar het zou misschien ook wel eens afentoe aan je zelf kunnen liggen hoor.
Mij is altijd geleerd waar 2 vechten hebben (bijna) altijd 2 schuld.

taouanza
14-07-04, 18:06
Geplaatst door euhh
Dat bedoel ik niet, maar het zou misschien ook wel eens afentoe aan je zelf kunnen liggen hoor.
Mij is altijd geleerd waar 2 vechten hebben (bijna) altijd 2 schuld.

Behalve als het om Marokkanen gaat die hebben altijd alleen de schuld, toch?

Rabi'ah.
14-07-04, 18:07
Geplaatst door euhh
Ik krijg het gevoel dat er hier een paar mensen rondhangen die achter elke boom een Nazi zien.
Je wordt trouwens niet zomaar gedemoniseerd daar moet je wel wat voor doen en waar rook is, is vuur.

Reageer eerst maar eens inhoudelijk op wat ik schreef en weerleg punt voor punt mijn stellingen en argumenten. :)

Als jij in staat bent te onderbouwen wat je schrijft, kunnen we verder discussiëren, aan loze kreten heeft niemand wat. :)


Succes! :zwaai:


Groetjes,

Rabiah.

euhh
14-07-04, 18:08
Geplaatst door taouanza
Behalve als het om Marokkanen gaat die hebben altijd alleen de schuld, toch?

Goh over vooroordelen gesproken

Hylke
14-07-04, 18:08
The bottom line is simpelweg dat bepaalde kleding of hoofdbedekking vaak wel degelijk onderdeel is van een religie, dus je kunt je er niet van afmaken met "het gaat om de kleding, niet om het geloof."

West Europeanen kunnen zich er daar wel mee afmaken, daar ieder bedrijf een dress-code mag hanteren.
Jouw verhaal is een bekend verhaal waarmee mensen met een hoofddoek zich er niet op die manier, RELIGIE is in dit geval niet geldig, daar het niet expliciet verboden is zonder hoofddoek. Er zijn zat moslims die geen hoofddoek dragen. Navolgers van de Baghwan, of Hare-Krisna leden zullen ook verboden worden in dat restaurant.

taouanza
14-07-04, 18:09
Geplaatst door 850
:) Jammer maar nu kan iedereen meelezen dat ZS op zn bek gaat met zn gestook en het niet hard kan maken.

Je probeert gewoon je blamage op ZS af te schuiven.Net als Nobelientje met haar bericht over Madonna die haar optreden cancelde wegens doodsbedreigingen.Toen bleek dat het niet waar was sprong ze als een bulldog op Lennart en beschuldigde hem van antisemitisme om haar blamage te verbloemen. Didn't buy then don't buy it now.:wijs:

OMG wat ben jij zielig zeg.

Rabi'ah.
14-07-04, 18:10
Geplaatst door euhh
Nee hoor, voor JOU is het een onderdeel van een religie, voor die restaurant houder is het een hoofddeksel.

Een hoofddeksel kan onderdeel van een religie en dat heeft die restauranthouder maar te respecteren, zie artikel 1 van de Nederlandse Grondwet.


Groetjes,

Rabiah.

Rabi'ah.
14-07-04, 18:14
Geplaatst door Hylke
West Europeanen kunnen zich er daar wel mee afmaken, daar ieder bedrijf een dress-code mag hanteren.

Zie mijn vorige posts.


Geplaatst door Hylke

Jouw verhaal is een bekend verhaal waarmee mensen met een hoofddoek zich er niet op die manier, RELIGIE is in dit geval niet geldig, daar het niet expliciet verboden is zonder hoofddoek. Er zijn zat moslims die geen hoofddoek dragen.

Jij of de restauranthouder in kwestie hebt niet voor moslima's of andersgelovigen te bepalen wat wel en wat niet onderdeel is van hun religie.


Geplaatst door Hylke

Navolgers van de Baghwan, of Hare-Krisna leden zullen ook verboden worden in dat restaurant.

Two wrongs don't make a right. :strik:


Groetjes,

Rabiah.