PDA

Bekijk Volledige Versie : Vervolg discussie francaise



GroteWolf
14-07-04, 12:12
Want natuurlijk zijn moslims hedendaags ook het doelwit van bedreigingen en geweld, alleen komt dit minder ter sprake of zijn we ons hier niet bewust van. (Ter verduidelijking; de "joodse" vrouw die meende aangevallen te zijn door noord-afrikanen heeft bekend het hele verhaal verzonnen te hebben)


Daar wil ik dan wel meer van weten. Ik heb nu de indruk dat dat erg meevalt. Dus dat er heel weinig gewelddadige incidenten tegen Moslims zijn. Ik weet er één, die idioot die op een Turkse man in reed, na 11 september.



Een heel verhaal om te zeggen dat moslims niet deugen.Bravo!
Alleen ben ik er niet in getrapt.


Dat staat er niet, en dat bedoel ik niet. Als jij het er dan toch in leest kan ik daar weinig aan doen. Nogmaals: Ik kan het met de meeste Moslim prikkers hier eens zijn dat de anti-moslim stemming in Europa voor een groot deel niet op feiten gebaseerd (en dus onterecht) is.



Ik blijf het toch een interessant verschijnsel vinden, mensen die antisemitisme veroordelen, maar anti-islamisme promoten.


Zeker. En andersom trouwens. Ik ben tegen geweld tegen Moslims en tegen geweld tegen Joden (ik ben sowiso geen fan van geweld). En ik ben tegen onrecht, of het nu het originele onrecht is of onrecht om onrecht te vergelden.

Maar eerlijk is eerlijk, ik ben geen fan van religies in het algemeen. Omdat ik geen fan van geweld ben en religies daar door de eeuwen heen steeds aanleiding toe waren (wellicht omdat de mensen de boodschap niet begrijpen). Maar daarmee ben ik geen anti-islamist. Ik vind die Christelijke onzin van Bush tegen condooms verwerpelijk. Ben ik nu anti-christen?

taouanza
14-07-04, 12:25
Kijk dat noemen ze nou selectief lezen.Stond het niet op je Pakistaanse forum?:moe:

GroteWolf
14-07-04, 12:34
Kijk dat noemen ze nou selectief lezen.Stond het niet op je Pakistaanse forum?

Ze doen er niet anders. Overigens zijn de Hindoes in die regio even verblind door fanatisme. Het is een soort Ajax-Feyenoord. De ander kan het nooit goed doen.

taouanza
14-07-04, 12:35
Geplaatst door GroteWolf
Ze doen er niet anders. Overigens zijn de Hindoes in die regio even verblind door fanatisme. Het is een soort Ajax-Feyenoord. De ander kan het nooit goed doen.

Ach blijkt die haat toch niet eenzijdig te zijn?:rolleyes:

GroteWolf
14-07-04, 14:18
Ach blijkt die haat toch niet eenzijdig te zijn?

Nee. Ze geloven allemaal ergens in.

taouanza
14-07-04, 18:04
Geplaatst door GroteWolf
Nee. Ze geloven allemaal ergens in.
Dus religie staat voor jou gelijk aan haat?

Orakel
14-07-04, 21:26
Geplaatst door GroteWolf
Daar wil ik dan wel meer van weten. Ik heb nu de indruk dat dat erg meevalt. Dus dat er heel weinig gewelddadige incidenten tegen Moslims zijn. Ik weet er één, die idioot die op een Turkse man in reed, na 11 september.


at jor servies:

Anti-islamitische incidenten en geweld

Al of niet onder invloed van beroering in de media en de publieke opinie, kan anti-islamisme tot extreme uitingen en geweld leiden. De eerste maanden na 11 september 2001 was er een piek in het aantal anti-islamitische incidenten in Nederland. Het Dutch Monitoring Centre (DUMC) rapporteerde, voor de periode van 11 september tot en met 31 december 2001, een totaal van 80 incidenten waarvan met zekerheid vaststaat dat zij aan 11 september gerelateerd zijn [9].

Het betrof met name beledigingen, graffiti en bedreigingen (53 maal) en geweld (13 maal), waarvan 9 maal brandstichting. Het overgrote deel vond plaats in de eerste maanden na de aanslagen. Het Korps Landelijke Politiediensten meldde 485 incidenten in haar, methodologisch niet geheel vergelijkbare, onderzoek naar de gevolgen van 11 september [10].

Vergeleken met andere Europese landen en voorgaande jaren waren dit grote aantallen. Een zorgwekkend signaal. Ten opzichte van het buitenland moet er rekening worden gehouden met de mogelijkheid dat in Nederland een betere registratie heeft plaatsgevonden dan in andere landen. Maar ten opzichte van Nederlandse cijfers uit voorgaande jaren was de toename beduidend.
Het getal van negen brandstichtingen bij islamitische doelen in 2001 sinds 11 september, steekt bijvoorbeeld scherp af ten opzichte van de jaren 1999 en 2000. Toen was er sprake van respectievelijk 11 en 20 brandstichtingen met racistische motieven. Deze waren voornamelijk gericht op asielzoekerscentra en gebouwen die daarvoor waren bestemd, en niet op islamitische doelen [11].

De piek van anti-islamitische incidenten na 11 september 2001 kreeg geen vervolg in 2002. Anti-islamitisch geweld nam af, maar verdween niet. In de Monitor racisme & extreem-rechts wordt een afname geconstateerd ten opzichte van 2001. In dat jaar vonden, grotendeels na de aanslagen van 11 september, ongeveer 190 gewelddadigheden tegen moslims en objecten van moslims plaats, bijvoorbeeld tegen moskeeën [12]. Binnen de gehanteerde definitie vonden de onderzoekers 68 gevallen van anti-islamitisch geweld in 2002, met een relatief hoog aantal (20) gevallen van mishandeling. Daarmee blijft anti-islamitisch geweld de grootste categorie van racistisch geweld, wanneer gekeken wordt naar de etniciteit van de slachtoffers [13].

Discriminatie van moslima's --> http://www.lbr.nl/racismerapportage/2a-anti-islamisme.html