PDA

Bekijk Volledige Versie : rotterdam zet nieuw wapen in tegen automobilisten



observer
14-07-04, 13:34
Een Marokkaanse automobilist en een voorbijgangster zijn gisteravond op de Nieuwe Binnenweg in Rotterdam gewond geraakt bij een mislukte liquidatie.

Volgens ooggetuigen schoot een lange, negroïde man van achter in de 20, met een machinepistool gericht op een automobilist die bij het postkantoor reed. De dader rende weg. In de loop van de avond hield de politie in de omgeving drie verdachten aan.
Getuigen vermoeden dat het om een afrekening gaat. Volgens een horecaondernemer van de Nieuwe Binnenweg, die niet met zijn naam in de krant wil, was het slachtoffer een bekende van bezoekers van een van de coffeeshops tegenover het postkantoor. ,,Zij hebben die man geholpen en kenden zijn naam.''
De restauranthouder hoorde de schoten tegen zessen. ,,Het leken wel rotjes. Daarna hoorde ik een knal van een auto die ergens tegenaan reed.'' De lange schutter liep vlak voor de getuige langs in de richting van de Mathenesserlaan. ,,Ik stond verstijfd. Volgens mij keek hij me aan, maar ik zou hem nu al niet meer herkennen. Ik weet niet eens meer wat hij aan had.''
Bedrijfsleider Rami Mohammed Aziz van coffeeshop Dirty Harry kende de slachtoffers in elk geval niet. Hij wilde nog achter de dader aanlopen, maar was bang ook geraakt te worden. Medewerkers van Alpha Blondy, een andere coffeeshop, willen niet praten over de aanslag uit angst voor de daders.
De slachtoffers raakten niet levensgevaarlijk gewond. De vrouw, die volgens getuigen tegenover het postkantoor woont, werd in haar benen geraakt, de automobilist in zijn rug. Beiden zijn naar het ziekenhuis gebracht.. richtingaanwijzer stond nog aan