PDA

Bekijk Volledige Versie : Racist mag in België niet meer stemmen



BiL@L
15-07-04, 10:03
gewist

Bofko
15-07-04, 13:19
Risico is wel dat de Belgische regering zelf van racisme beschuldigd zou kunnen worden bij het uitvoeren van deze maatregel.

Marsipulami
15-07-04, 13:36
Geplaatst door Bofko
Risico is wel dat de Belgische regering zelf van racisme beschuldigd zou kunnen worden bij het uitvoeren van deze maatregel.

Degenen die echt iets te vrezen hebben van zulke wet is het Vlaams Blok. Dat men niet meer mag gaan stemmen dat vinden de meeste mensen gewoon een pluspunt, want in België heb je stemplicht. Dus erg onder de indruk van dat dreigement zal men wel niet zijn.

Maarre er is meer. Iemand die zijn burgerrechten kwijtspeelt die mag zichzelf niet meer verkiesbaar stellen. Dat vinden de meeste mensen ook al niet zo erg als ze geen politieke ambities hebben. Dat ligt evenwel anders bij gevestigde politici. De kopstukken van het Vlaams Blok (Dewinter, Annemans, Van Hecke) dreigen een veroordeling voor racisme op te lopen. Dat zou voor gevolg kunnen hebben dat ze zich niet meer verkiesbaar kunnen stellen. Ik ben benieuwd hoe de politici dat desgevallend aan de kiezers van het Vlaams Blok gaan uitleggen.

observer
15-07-04, 16:05
ach gezien het feit dat er genoeg racistische allochtone belgen zijn zal uiteindelijk het evenwicht niet verachteren

De Autochtoon
15-07-04, 16:28
Hebben moordenaars en (kinder)verkrachters nog wel burgerrechten in Belgie?

Marsipulami
15-07-04, 16:33
Geplaatst door De Autochtoon
Hebben moordenaars en (kinder)verkrachters nog wel burgerrechten in Belgie?

Iemand die veroordeeld wordt tot een effectieve gevangenisstraf verliest meestal ook zijn burgerrechten voor een bepaalde periode. Maar dat was de vraag waarschijnlijk niet.

De Autochtoon
15-07-04, 17:09
Geplaatst door Marsipulami
Iemand die veroordeeld wordt tot een effectieve gevangenisstraf verliest meestal ook zijn burgerrechten voor een bepaalde periode. Maar dat was de vraag waarschijnlijk niet.

Nou ja, min of meer wel. Ik heb een beetje dubbel gevoel over dit initiatief. Daarom probeer ik het in perspectief te plaatsen. Ik vind namelijk dat die maatregel dan ook moet gelden voor vergrijpen van eenzelfde zwaarte(of zwaarder).

De Autochtoon
15-07-04, 17:10
Woeps dubbel.