PDA

Bekijk Volledige Versie : Saudische firma vertrekt uit Irak om Egyptenaar te redden



PowerLove
15-07-04, 10:29
DUBAI - Een Saudisch bedrijf in Irak is bereid zijn activiteiten in dat land op te geven om het leven te redden van een Egyptische vrachtwagenchauffeur die daar wordt gegijzeld. Dat heeft de eigenaar van het transportbedrijf woensdag laten weten.

"We zullen ons uit het land terugtrekken om het leven van de gijzelaar, onze chauffeur, te redden", zei Faisal al-Neheit, eigenaar van het gelijknamige transportbedrijf. De Egyptenaar Mohammed al-Gharabawi werkt al acht jaar voor het bedrijf, vertelde de eigenaar tegen de Arabische televisiezender al-Jazeera.

De zender toonde dinsdag videobeelden van strijders die dreigen al-Gharabawi binnen 72 uur te doden als de Saudische firma zich niet uit Irak terugtrekt.

BiL@L
15-07-04, 10:31
Mooi he die broederschap. Beter dan geldschap.:)

Julien
15-07-04, 11:40
Geplaatst door BiL@L
Mooi he die broederschap. Beter dan geldschap.:)

ik vind het eerder hypocriet. Als een Spaanse firma had besloten te vertrekken uit Irak, was dan die Italiaanse bakker ook niet omgebracht? Europeanen zijn ook broeders, maar Al Qaida en co zijn racisten; een soort omgekeerde nazi's --> moslims zijn de ubermensen, niet-moslims zijn de inferieuren.

akram
15-07-04, 11:48
Geplaatst door Julien
ik vind het eerder hypocriet. Als een Spaanse firma had besloten te vertrekken uit Irak, was dan die Italiaanse bakker ook niet omgebracht? Europeanen zijn ook broeders, maar Al Qaida en co zijn racisten; een soort omgekeerde nazi's --> moslims zijn de ubermensen, niet-moslims zijn de inferieuren.

als die italiaanse bakker voor die spaanse firma zou werken dan wel denk ik
ik heb geen sympathie voor al qaida maar ze hebben nergens beweerd dat moslims ubermenschen zijn

BiL@L
15-07-04, 11:50
Geplaatst door Julien
ik vind het eerder hypocriet. Als een Spaanse firma had besloten te vertrekken uit Irak, was dan die Italiaanse bakker ook niet omgebracht? Europeanen zijn ook broeders, maar Al Qaida en co zijn racisten; een soort omgekeerde nazi's --> moslims zijn de ubermensen, niet-moslims zijn de inferieuren.

Hadden die mensen voor het geld moeten kiezen ofzo? Dat zou pas hypocriet zijn.
:confused:

Bofko
15-07-04, 11:52
Ze moeten dat Saudisch bedrijf toch als 'verwesterd' zien. Anders kan ik deze aktie niet verklaren.

David
15-07-04, 11:53
Geplaatst door Julien
moslims zijn de ubermensen, niet-moslims zijn de inferieuren.


Dat heeft elke religie als basis principe.

BiL@L
15-07-04, 11:54
Geplaatst door Bofko
Ze moeten dat Saudisch bedrijf toch als 'verwesterd' zien. Anders kan ik deze aktie niet verklaren.

Een groot deel van de sje-ieten worden terecht buiten de Islaam geplaatst door de vrome geleerden uit SA, Yemen, Albanie, Egypte, Algerije...

BiL@L
15-07-04, 11:57
Geplaatst door David
Dat heeft elke religie als basis principe.

Ja en jij gelooft nog steeds in het sprookje over massa-vernietigingswapens. Geld jongeman, GELD!!

Julien
15-07-04, 11:59
Geplaatst door akram
als die italiaanse bakker voor die spaanse firma zou werken dan wel denk ik
ik heb geen sympathie voor al qaida maar ze hebben nergens beweerd dat moslims ubermenschen zijn

in de praktijk komt het er wel op neer. islamitische gijzelaars worden anders behandeld dan de (west-)europese gijzelaars.

BiL@L
15-07-04, 12:01
Geplaatst door sjeng
lees nu een boek over saoudi arabie en het wahibisme. erg interessant. ZIjn vooral ook aardig geweest tegen hun mede moslims. ik denk dat de term ubermenschen wel op zijn plaats is daar.

Lees jij maar eerst een boek dat niet door een orientalist geschreven is. Mocht je de plakaat objectief willen verdienen.

http://www.thewahhabimyth.com/free-download.htm

David
15-07-04, 12:01
Geplaatst door BiL@L
Ja en jij gelooft nog steeds in het sprookje over massa-vernietigingswapens. Geld jongeman, GELD!!


Uiteraard geld. En macht. Geldt voor beide kanten. De ene kant noemt het massavernietigingswapens, de andere kant noemt het god. Beide deugen niet.


Maar dat je me jongeman noemt vind ik wel lief! :verliefd:

akram
15-07-04, 12:04
[QUOTE]Geplaatst door Julien
in de praktijk komt het er wel op neer. islamitische gijzelaars worden anders behandeld dan de (west-)europese gijzelaars. [/QUOTE

logisch of niet?
het zijn toch moslim extremisten die in Irak gijzelen en ze zien de mede moslims over het algemeen toch als broeders

David
15-07-04, 12:05
Geplaatst door akram
logisch of niet?
het zijn toch moslim extremisten die in Irak gijzelen en ze zien de mede moslims over het algemeen toch als broeders [/B]


Je broeders gijzelen.... interessant.

akram
15-07-04, 12:11
Geplaatst door David
Je broeders gijzelen.... interessant.

vind ik ook

David
15-07-04, 12:18
Geplaatst door sjeng
OK volgens mij zegt Sheikh-ul-Islam Muhammad bin abdul-Wahhab in kitab-al-tawhid dat alle christenen en joden een soort afgodsdienaars zijn die in de duivel geloven en volgens hem ter dood moeten worden gebracht.



Interessant baasje, die Sjeik. Kunnen we nog wat van leren voor onze ZS beweging! alleen vervangen we "ter dood veroordelen" natuurlijk door "verplicht naaktlopen en zich aan eenieder aanbieden"

BiL@L
15-07-04, 12:19
Geplaatst door sjeng
OK volgens mij zegt Sheikh-ul-Islam Muhammad bin abdul-Wahhab in kitab-al-tawhid dat alle christenen en joden een soort afgodsdienaars zijn die in de duivel geloven en volgens hem ter dood moeten worden gebracht.

Daarnaast zijn alle moslims die niet in zijn leerstellingen geloven polytheisten en die volgen het zelfde lot.
(NIet opgetekend door een orientalist maar door Sheik jamil al-zahawi )

Deze opinie zie je terug in wat prins najaf begin dit jaar zei over de sjiitische minderheid in zijn land: " dat probleeem (hun bestaan) moet voor eens en voor altijd worden opgelost". (foreign affairs ,2004, saoudi paradox) Beetje endlosung achtig.

ff voor de duidelijkheid dit zijn dus enkel arabische/ islamitische bronnen.

Hahaha! Kruisvaarders misschien ja. Lees het nou maar een keer op je gemak door. Het is geschreven door een ex-crhisten...

BiL@L
15-07-04, 12:28
Geplaatst door sjeng
ja die hielden wel van een partijtje moorden in gods naam, oko jegens nadere moslims die hun doctrine niet volgden, althans volgens de arabisch islamitsche schrijver ahmad bin zayani dahlan in fitnatu-i-wahhabiyah.

Ik kan je vertellen dat het doden bij moslims onderling al zeer vroeg begonnen was hoor. Ali, die veel sje-ieten zien als degene die de profeet had moeten zijn, deed de volgende uitspraak over rebelerende moslims:

"Zij zijn mijn broeders, die tegen mij in opstand zijn gekomen."

En hij bestreed ze heldhaftig. Hij heeft het uiteindelijk wel met de dood moeten bekopen. Moge Allaah hem genadig zijn...


Dus het zit ietwat gecompliceerder in elkaar dan jouw hoofie momenteel voor mogelijk acht...

BiL@L
15-07-04, 12:30
Geplaatst door sjeng
dus????
wat boiet het nou dat het door een ex-christen is geschreven. die bekeerlingen zijn meestal 10 keer zo fanatiek. Hoogst onbetrouwbaar ik lees liever arabische bronnen. Zoals Muhammad bin abdul-Wahhab.

Het was als een brief aan zijn eigen familie gericht, vanwege de verdraaiingen door de media sinds 11/09 en wat eigenlijk tot op de dag van vandaag door gaat. En geloof me, hij houdt van zijn vader en moeder. Zoals dat ook hoort...

David
15-07-04, 12:32
Geplaatst door BiL@L

"Zij zijn mijn broeders, die tegen mij in opstand zijn gekomen."




Kortom, hij wilde de baas spelen. Het is zo oud als de wereld.

David
15-07-04, 12:40
Geplaatst door BiL@L
[BDient tegen alles wat de Islaam wilt vernietigen, bestreden te worden.
[/B]


Volgens mij staat hier iets ander dan wat je bedoelt.

David
15-07-04, 12:50
Geplaatst door BiL@L
Nee hoor, het is in de Islaam zelfs verboden om jezelf tot leider te verheffen. Daar zijn vele bewijzen voor uit de Qor-aan en de Soennah. Ali was dan ook aangewezen tot leiderschap. Iemand die zou zeggen: "Ik wil de leiding." Zo'n persoon mag deze niet krijgen.

Dit staat natuurlijk helemaal in contrast met zoals het vandaag de dag eraan toe gaat, zowel in de Islamitische wereld als de Westerse, maar ja what's new???



Helemaal niet, zo gaat het nog steeds. "Ik wil de leiding" werkt niet, heeft het nooit gedaan. Dus schreeuw je heel hard dat het om een goddelijk bevel gaat, gestaaft door de geleerden, of je schreeuwt heel hard dat het om massavernietigingswapens gaat, ondersteunt door de geheiem diensten. Het diepgelovige volk (of ze nou in god of iets anders geloven) trappen er toch wel in.

David
15-07-04, 12:59
Geplaatst door BiL@L
Uitspraken als:

"Ik word minister president."

Wordt ook gerekend tot de 'Ik wil de leiding.' uitspraak.

Wat het 'At your service.' gedeelte betreft, daar zou dan niet eens meer naar gekeken worden.

:moe:


Iemand die plotseling opstaat en verklaard dat hij minister president wordt, wordt ook genegeerd. Dan zijn er eerst verkeizingen. In de meeste landen toch. Of bedoel je dat niet? (Waarschijnlijk niet, maar ik kan het even niet helemaal volgen, excuus daarvoor)

Bofko
15-07-04, 13:03
Geplaatst door BiL@L
Uitspraken als:

"Ik word minister president."

Wordt ook gerekend tot de 'Ik wil de leiding.' uitspraak.

Wat het 'At your service.' gedeelte betreft, daar zou dan niet eens meer naar gekeken worden.

:moe:

:maf3: