PDA

Bekijk Volledige Versie : Maghrebonline vs Maroc.nl



Saïdmar
15-07-04, 13:40
Wie is het best islamitisch

http://www.maghrebonline.nl/nl/column/archief/eigencolumn005.php

Er wordt aardig gespeeld op het thema "wie is beter islamitisch". Slaat nergens op in mijn ogen.

imad-aqel
15-07-04, 14:01
maroc.nl promoot zina, dus er is niet zoveel islamitisch hier.

BiL@L
15-07-04, 14:05
Het best Islamitisch, is de plaats waar de kennis van wat shirk is en het tegenovergestelde (Tawheed) het meest vertegenwoordigd wordt.

Wat die andere zonden betreft, ze zijn verachtelijk, maar maken iemand niet tot ongelovige.

http://www.maroc.nl/islam/forums/showthread.php?s=&threadid=103919

imad-aqel
15-07-04, 14:06
Bilal wil jij zeggen dat alleen SHirk afvalligheid veroorzaakt?...

Heb je nawaqied al islam wel eens bestudeerd ?

BiL@L
15-07-04, 14:08
Geplaatst door imad-aqel
Bilal wil jij zeggen dat alleen SHirk afvalligheid veroorzaakt?...

Heb je nawaqied al islam wel eens bestudeerd ?

Ik heb het over zina. Wat is nawaqied, kun je voorbeelden geven?

David
15-07-04, 14:08
Geplaatst door imad-aqel
Bilal wil jij zeggen dat alleen SHirk afvalligheid veroorzaakt?...

Heb je nawaqied al islam wel eens bestudeerd ?


Zoek je alles op, of denk je ook wel eens zelf na?

imad-aqel
15-07-04, 14:09
bijvoorbeeld het helpen van de ongelovigen tegen je gelovige broeders bij oorlog.

is een van de voorbeelden.

David
15-07-04, 14:10
Geplaatst door imad-aqel
bijvoorbeeld het helpen van de ongelovigen tegen je ongelovige broeders bij oorlog.

is een van de voorbeelden.



En een bijzonder helder voorbeeld bovendien.

imad-aqel
15-07-04, 14:14
Als je gelooft dat zina hallaal is terwijl het Haraam is en ookal heb je duidelijke bewijzen van de koran gezien...dan ben je ongelovig!! Omdat je niet gelooft in het gebod van het verbod van zinaa, hoewel het er expliciet staat!!

imad-aqel
15-07-04, 14:15
foutje van mij Dawoed, bedankt...

David
15-07-04, 14:19
Geplaatst door imad-aqel
foutje van mij Dawoed, bedankt...


Ik vind, met alle respect verder, je manier van denken ietwat zorgelijker dan je spelling.

imad-aqel
15-07-04, 14:20
dat kan beste Dawoed.

Mischien kan je het ook beargumenteren, als Allah het wil.

BiL@L
15-07-04, 14:21
Geplaatst door imad-aqel
Als je gelooft dat zina hallaal is terwijl het Haraam is en ookal heb je duidelijke bewijzen van de koran gezien...dan ben je ongelovig!! Omdat je niet gelooft in het gebod van het verbod van zinaa, hoewel het er expliciet staat!!

Correct. Ben ik helemaal met je eens. Alles wat in de Qor-aan staat, wat ontkend wordt, maakt iemand tot ongelovige.

Maar iemand die zina pleegt, drugs slikt, steelt, liegt, dealt enz. terwijl diegene erkend dat het verboden is en terwijl diegene geen deelgenoten aan zijn/haar aanbidding toe voegt en dus Allaah erkend in Zijn eenheid, zo'n persoon is geen ongelovige, maar een zware zondaar.

Maar iemand die nog nooit bewijzen heeft gekregen, daarover zeggen we: "Zo'n persoon is onwetend." En het oordeel over zo'n persoon ligt bij Allaah de Verhevene.

David
15-07-04, 14:23
Geplaatst door imad-aqel
dat kan beste Dawoed.

Mischien kan je het ook beargumenteren, als Allah het wil.


Ik doe niet zo aan Allah, maar vooruit....
Ik vind mensen die denken in termen van geweld, gelovigen en niet-gelovigen en alles maar opzoeken ipv zelf nadenken een tikkeltje griezelig. Zaken als alle mensen zijn gelijk en laten we praten en nadenken; dat spreekt me persoonlijk meer aan. Goden zeggen me bijzonder weinig. Sorry.

imad-aqel
15-07-04, 14:28
Correctement Bilal.

Simon
15-07-04, 14:31
Het is wel typerend voor die columnist op Maghrebonline dat hij het woord 'romantisch' in de van Dale moet opzoeken.

imad-aqel
15-07-04, 14:33
Dawoed, insjallah zal je weer in Allah gaan geloven en zal Allah je hart voor hem openen.

Enne we moeten eerlijk zijn, want hoewel we allemaal dezelfde aartsvader hebben zijn er goede mensen en slechte mensen en kwaadaadrige mensen, gelovige en nietgelovigen.

Deze verschillen kan je niet ontkennen.

David
15-07-04, 14:37
Geplaatst door imad-aqel
Dawoed, insjallah zal je weer in Allah gaan geloven en zal Allah je hart voor hem openen.

Enne we moeten eerlijk zijn, want hoewel we allemaal dezelfde aartsvader hebben zijn er goede mensen en slechte mensen en kwaadaadrige mensen, gelovige en nietgelovigen.

Deze verschillen kan je niet ontkennen.


Gelovige mensen zijn niet beter dan ongelovige.

Bofko
15-07-04, 14:43
Geplaatst door David
Gelovige mensen zijn niet beter dan ongelovige.

Ongelovigen hebben geen recht van leven David, leg je daar nou maar bij neer.

imad-aqel
15-07-04, 14:44
Je bedoelt dat gelovige mensen ook slecht kunnen zijn?...

Ja de mens is zwak geschapen leert de koran ons..maar het geloof verplicht ons om goed te zijn...of de gelovigen zich daaraan houden is een andere vraag.

David
15-07-04, 14:44
Geplaatst door imad-aqel
Je bedoelt dat gelovige mensen ook slecht kunnen zijn?...




Of ongelovige mensen goed.

imad-aqel
15-07-04, 14:59
inderdaad ongelovige mensen kunnen ook goede karakteristieken hebben.

David
15-07-04, 15:16
Geplaatst door imad-aqel
inderdaad ongelovige mensen kunnen ook goede karakteristieken hebben.


Waarom dan tegen ze vechten?

imad-aqel
15-07-04, 15:20
Beste Dawoed, ik heb niet gezegd dat ze goed zijn.

En als sommigen goed zijn wil dat niet zeggen dat allen hetzelfde zijn.
Voorbeelden zijn: Hitler, Stalin, koning Fahd, Qadaffi en anderen ze zullen best een aantal goede karaktereigenschappen hebben, maar de slechte karaktereigenschappen van hen overheersen.


David als dezen de mensen weerhouden van een vrije geloofspraktijkuitoefening en de mensen tiranisseren...dan beveelt de islam om ertegen te vechten.

David
15-07-04, 15:24
Geplaatst door imad-aqel
Beste Dawoed, ik heb niet gezegd dat ze goed zijn.

En als sommigen goed zijn wil dat niet zeggen dat allen hetzelfde zijn.
Voorbeelden zijn: Hitler, Stalin, koning Fahd, Qadaffi en anderen ze zullen best een aantal goede karaktereigenschappen hebben, maar de slechte karaktereigenschappen van hen overheersen.


David als dezen de mensen weerhouden van een vrije geloofspraktijkuitoefening en de mensen tiranisseren...dan beveelt de islam om ertegen te vechten.


En hoe zit het met ongelovigen die anderen niet weerhouden van een vrije geloofsuitoefening? Moet daar ook tegen gevochten worden?

En dat lijstje ongelovigen dat je opnoemt is nu niet bepaald een dwarsdoorsnede van het ongelovige deel van de mensheid. Wat dacht je van mij, Cher, Kylie Minogue en Johnny Kraaikamp sr.?

imad-aqel
15-07-04, 15:36
De islam gebiedt om geen kwaad te doen tegen de ongelovigen die ons niet tiranniseren.


En beste Dawoed ik kan niet over jouw oordelen omdat ik je niet ken. Maar Hitlers daden en die van die anderen zijn bekend.

David
15-07-04, 15:37
Geplaatst door imad-aqel
Maar Hitlers daden en die van die anderen zijn bekend.


Goeie genade, jongen, je wordt nu wel érg Miss Open Deur van het Jaar.

imad-aqel
15-07-04, 15:43
ik probeerde uit te leggen waarom ik die lijst ongelovigen opnoemde, beste Dawoed.

David
15-07-04, 15:44
Geplaatst door imad-aqel
ik probeerde uit te leggen waarom ik die lijst ongelovigen opnoemde, beste Dawoed.


En je wil alle niet-moslims met Hitler vergelijken?

imad-aqel
15-07-04, 15:45
Nee ik wilde slechts voorbeelden geven van tirranieke ongelovigen. Er zullen best ongelovigen zijn die niemand kwaad doen.

David
15-07-04, 15:47
Geplaatst door imad-aqel
Nee ik wilde slechts voorbeelden geven van tirranieke ongelovigen. Er zullen best ongelovigen zijn die niemand kwaad doen.


Zijn er ook. Massa's. Net als hele nare, tirranieke gelovigen. Khomeini, bijvoorbeeld, of alle Borgia pausen. Of de inquisitie. Of Lodewijk de veertiende.

imad-aqel
15-07-04, 15:50
mischien wel Dawoed...ik hoop het!


kmoet nu weg.


auf wiedersehen

David
15-07-04, 15:51
Geplaatst door imad-aqel
mischien wel Dawoed...ik hoop het!


Gelukkig maar. :D


En ik vind het wel schattig hoor, dat je me Dawoed noemt.

imad-aqel
15-07-04, 15:52
Gelukkig :lekpuh:

David
15-07-04, 16:01
Geplaatst door imad-aqel
Gelukkig :lekpuh:


Dag Yehi!

Hylke
15-07-04, 16:09
De islam in deze wereld is even gefractioneerd als de christelijke kerk, en zolang iedere fundamentalistische moslim denkt een goede moslim te zijn, zal het ook nooit een eenheid worden.

David
15-07-04, 16:10
Geplaatst door Hylke
De islam in deze wereld is even gefractioneerd als de christelijke kerk, en zolang iedere fundamentalistische moslim denkt een goede moslim te zijn, zal het ook nooit een eenheid worden.


Eeh, ja? Moet dat dan?

Simon
15-07-04, 18:25
Geplaatst door imad-aqel
De islam gebiedt om geen kwaad te doen tegen de ongelovigen die ons niet tiranniseren.


En beste Dawoed ik kan niet over jouw oordelen omdat ik je niet ken. Maar Hitlers daden en die van die anderen zijn bekend.

Hitler was wel degelijk gelovig en sprak regelmatig in zijn speechen over de Goddelijke macht die hem stuurde. Hij betaalde ook braaf zijn bijdrage aan de katholieke kerk opdat hij later in de hemel mocht komen. Dus tirannieke gelovigen kunnen ook erg slecht zijn. Kijk tegenwoordig maar naar Iran.

Sarit
15-07-04, 19:27
Ik vind het een beetje schijnheilig. Bovendien is in Islam sex helemaal geen not-done onderwerp.