PDA

Bekijk Volledige Versie : Vrijheid.



Al3arbi
15-07-04, 21:21
Vrijheid van meningsuiting of is het bedreiging
Een paar ministers voelen zich niet meer veilig
Rappers die niet mogen zeggen wat ze schrijven
Als ik strafbaar ben dan zie je me over een tijdje

http://www.ml75.nl/Space/6/1028177602.gif

Rapper MC Tim van de Nederlandstalige rapcrew VSOP uit Spijkenisse schreef het nummer Vrijheid om de discussie aan te wakkeren over de rap van DHC, waarin kamerlid Hirsi Ali door de mangel wordt gehaald. Daarin rapt hij verder ondermeer: “Als ik beroemd zou willen worden, zou ik zeggen dat ik Balkenende door zijn kop zou knallen en zou ik zeggen dat ik het hele kabinet op zou blazen”

“Ik voelde me geïrriteerd”, vertelt MC Tim over zijn beweegredenen om het nummer te schrijven.” Ik heb het gisteren geschreven en meteen opgenomen. Ik was het al veel eerder van plan nadat ik door minstens zes programmamakers gebeld werd, maar ik had eerder nog geen tijd gehad. Ik ben een beetje een ouwehoer, ik vind het leuk om overal tegenaan te trappen. Met het EK Voetbal schreef ik een nummer Kut Holland Kut, dan weet je zeker dat je tien miljoen Oranje-fans tegen je in het harnas kunt schoppen.”

“Als je een grote bek hebt, moet je ook incasseringsvermogen hebben”, vindt MC Tim over de DHC-affaire. “Hirsi Ali is zelf ook een sensatiezoeker nummer één, want je laat niet zomaar traangas afgaan in een restaurant. Ze moet niet zo kleinzerig doen. Kijk, ik kan ook zo twee mensen op laten pakken als je hoort wat ze in hiphop-battles over me gezegd hebben. ‘Ik steek je dood’, dat neem je toch niet serieus? Een killer gaat dat niet eerst roepen, die doet dat gewoon. Men is niet consequent in Nederland –pak ze dan allemaal op. Als een paar moslimjongeren een jaar geleden wat op het internet zetten, worden ze meteen opgepakt. Maar als Jan Mulder oproept Dick Advocaat te stenigen of als Hans Teeuwen het koningshuis beledigt, gebeurt dat niet.”

MC Tim, die het nummer op persoonlijke titel en niet als onderdeel van VSOP schreef, is niet bang voor mogelijke consequenties. “Ik heb de tekst van Vrijheid eerst na laten lopen door een rechtsgeleerde. Ik rap ‘áls ik beroemd zou willen worden’, maar dat wil ik niet. Ik laat me niet drie weken opsluiten voor een liedje. Als ze me echt op willen pakken, vlucht ik wel naar België om daar politiek asiel te vragen!"

Vrijheid gaat vanavond in première in 3VOOR12XL tussen 22.00 uur en 24.00 uur op 3FM


Bron: 3voor12
Foto: Boombap




Luisteren? (http://3fm.omroep.nl/cgi/radio3/liveplayer.php?id=live)

barfly
15-07-04, 21:29
Gelijk heeft ie die MC Tim :duim:

taouanza
15-07-04, 21:36
Geplaatst door barfly
Gelijk heeft ie die MC Tim :duim:

Inderdaad uitbuiten die handel.:rolleyes:

Joesoef
15-07-04, 21:36
Het is net alsof ik die kop ergens van ken :fpotver:

nl-x
15-07-04, 21:39
Geplaatst door Joesoef
Het is net alsog ik die kop ergens van ken :fpotver:

Ow hij !!! :schok:

barfly
15-07-04, 21:42
Geplaatst door taouanza
Inderdaad uitbuiten die handel.:rolleyes:

Die jongen wil gewoon ook wat verdienen en in de belangstelling staan :)

delirious
15-07-04, 22:34
Groot gelijk. Troetelkut van de VVD schreeuwt om aandacht. Let op als deze rapper situatie vergeten is komt ze weer met iets nieuws. Suggesties?, Hirsh Ali bedreigdt door ? :kalasniko

RinC
15-07-04, 23:09
Geplaatst door delirious
Groot gelijk. Troetelkut van de VVD schreeuwt om aandacht. Let op als deze rapper situatie vergeten is komt ze weer met iets nieuws. Suggesties?, Hirsh Ali bedreigdt door ? :kalasniko


Hirshi Ali bedreigt door een smiley?

Hak
16-07-04, 00:20
Vrijheid... en dat uit de mond van 1 moderator...

Mag ik even overgeven??

Dank u.

Hak
17-07-04, 04:13
Geplaatst door Hak
Vrijheid... en dat uit de mond van 1 moderator...

Mag ik even overgeven??

Dank u.

Heerlijk! Na meer dan 24 uur nog steeds geen reactie.

Mag ik dan nu eindelijk mijn naam terug?
Puk is de naam.
Dank u wel.

En dan beloof ik dat ik alles wat ik op mijn hart heb in rapvorm overbreng.

Want dan maggut.

Happy me!

Groetjes van Hak!

aka Puk

Simon
17-07-04, 07:11
Het duurt niet lang meer of Vader Abraham brengt ook zijn eerste bedreigingsrap uit.

mulan
17-07-04, 10:38
Geplaatst door Hak
Heerlijk! Na meer dan 24 uur nog steeds geen reactie.

Mag ik dan nu eindelijk mijn naam terug?
Puk is de naam.
Dank u wel.

En dan beloof ik dat ik alles wat ik op mijn hart heb in rapvorm overbreng.

Want dan maggut.

Happy me!

Groetjes van Hak!

aka Puk

Puk leeft ook nog...... :zozo:

Iwan
17-07-04, 12:15
Geplaatst door barfly
Die jongen wil gewoon ook wat verdienen en in de belangstelling staan :)
het mag toch?